Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVideo: Lexus ES s digitálními zrcátky. Stojí tato inovace za příplatek 50.000 Kč?
26 komentářů
Arese
... elektroniká pítchovina! 😒 :no😒br />
P. S. Proč mají všechny Lexusy tak neuvěřitelně odporný rypák?! 😲 A kde to má otáčkoměr?!! 😲 :no: :no: :no:
Jsi do hajzlu s otáčkoměrem. Je to přežitek. Uvědom si, že ty řekneš počítači, jak rychle chceš jet. A počítač se ti jen snaží vyhovět.
Kdepak, auto bez otáčkoměru mi nesmí přes práh! (tedy vč. Rollsu). 😄
Flajzi
Měl jsem v zápůjčce etrona s touto vymožeností a jak jsem se na to těšil, tak po dvou dnech jsem měl chuť ty packy s kamerama vyrvat. Téměř nepoužitelný, ztráta perpektivy je velmi nepříjemná, nedá se prakticky odhadnout vzdálenost. Když jsem couval a zatáčel, tak jsem nebyl schopen odhadnout, kde je roh auta od překážky. Výpomoc v podobě pohnutí hlavou, abych si rozšířil obzor v zrcátku tady samozřejmě nefunguje. Když máte předjet do levého pruhu, musíte se soustředit čuměním do zrcátka, jak asi se rychle auto v levém pruhu přibližuje, špatně se odhaduje přibližovací rychlost oproti klasickým zrcátkům.
Nikdy jsem se nekroutil tolik krkem tak jako s etronem, protože jsem si situaci za mnou furt ověřoval koukáním do osmé hodiny, abych tam někomu nevjel rovnou před čumák...
Takže fakt ne. Kamery mohu doplňovat zrcátka, ale jako náhrada stojí na*ovno...
Nikdy jsem se nekroutil tolik krkem tak jako s etronem, protože jsem si situaci za mnou furt ověřoval koukáním do osmé hodiny, abych tam někomu nevjel rovnou před čumák...
Takže fakt ne. Kamery mohu doplňovat zrcátka, ale jako náhrada stojí na*ovno...
Taky jsem s tím nejel a vítám zajímavý postřeh. Že to nezmiňují ve videu a článku ? Asi je to potřeba vyzkoušet, možná třeba nebudou ani všechny stejné....
Tak ztráta perspektivy je vždy. To žádné sebelepší zpracování obrazu či kamery nezmění.
V podstatě jste nucen se spoléhat na armádu asistentů, což já nerad. I když mi nesvítí kontrolka hlídání slepého úhlu, tak se radši přesvědčím, než vybočím do levého pruhu, atd.
Prostě naše oči jsou zvyklé na 3D obraz, proto máme 2 oči a ne jedno. A kamera (resp. obraz z kamery) nám tuto výhodu ničí.
V podstatě jste nucen se spoléhat na armádu asistentů, což já nerad. I když mi nesvítí kontrolka hlídání slepého úhlu, tak se radši přesvědčím, než vybočím do levého pruhu, atd.
Prostě naše oči jsou zvyklé na 3D obraz, proto máme 2 oči a ne jedno. A kamera (resp. obraz z kamery) nám tuto výhodu ničí.
Mně se líbí, jak to vyřešil Hyundai u Tucsonu. Zrcátka zůstala, ale při odbočování do budíků zároveň ukazuje obraz z kamer.
Mne stačilo prostřední digitální zrcátko. Jako když tam má člověk náklad, je to lepší než nic. Ale kromě špatného odhadu rychlosti bych ještě zmínil, že v klasickém zrcátku člověk periferně zaznamená pohyb a podívá se tam. V digitálním tento pohyb periferní vidění, aspoň u mne, nepostřehlo nikdy.
Ja s tým skúsenosť nemám, ale kamoš vyfasoval truck Merkeles s týmito digi zrkadlami a prvé 2-3 mesiace tomu nevedel prísť na chuť. V poslednej dobe tam už ale vidí viac pozitív ako negatív, aj keď nejaké blbosti mu tam stále vadia.
Tak u trucku to bude asi něco jinýho. Známý to má u Mercedesu a taky si pochvaluje, že konečně vidí pořádně i tam, kam zrcátka ne. Ale u osobáku přínos nevidím.
Pokud nema člověk vidět vůbec nic, např u dodávky, náklaďáku nebo když máš po strop věci v kufru, určitě je to dobré, ale když je výhled, klasika mi přišla lepší.
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Freddka
Proste uz je snad jasne, ze to je nesmysl.
Slepa cesta.
Slepa cesta.
Slepá cesta to není. Určitě se to bude souběžně nabízet vedle klasických zrcátek jako příplatek a vždy se najde dost lidí, co to v nadšení zaklikaj a pak se buď budou divit nebo budou jezdit jako slepí. Taková past na peněženku.
Když jsem vracel etrona, tak jsem hodil s prodejcem na toto téma řeč a prozradil mi, že před nedávnem si ty kamery koupil nějaký majitel rádia. Akorát si zapomněl zaškrtnout DAB rádio v autě (chce si kontrolovat dostupnost DAB sám v autě, když cestuje), takže auto vrací (resp. dealer ho odkoupí) a koupí si to samé s DAB rádiem. No a jediná změna je vyškrtnutí kamer, protože klikal v konfiguráku stylem "full house" (kromě toho DAB rádia) a až po převzetí zalitoval, co to tam má. Faktem je, že ty packy vypadají cool a lidi jak neví, co to obnáší, tak je obdivujou. Ale já radši na dálnici obětuji 0,5 kWh/100km a budu koukat do oldschool zrcátek, protože když nemám přehled o okolí, tak sem nesvůj.
Jo a jak tady někdo správně zmínil, při ztrátě perspektivy v zrcátku přicházíte o periferní vidění, velmi snadno přehlédnete periferním viděním pohyb v zrcátku, když se někdo rychle přibližuje. Stávalo se mi, že až když jsem se přímo podíval do zrcátka, tak jsem si všiml auta, co jede souběžně ve vedlejším pruhu. U klasického zrcátku ho zaregistrujete periferně hned, tady ne.
Když jsem vracel etrona, tak jsem hodil s prodejcem na toto téma řeč a prozradil mi, že před nedávnem si ty kamery koupil nějaký majitel rádia. Akorát si zapomněl zaškrtnout DAB rádio v autě (chce si kontrolovat dostupnost DAB sám v autě, když cestuje), takže auto vrací (resp. dealer ho odkoupí) a koupí si to samé s DAB rádiem. No a jediná změna je vyškrtnutí kamer, protože klikal v konfiguráku stylem "full house" (kromě toho DAB rádia) a až po převzetí zalitoval, co to tam má. Faktem je, že ty packy vypadají cool a lidi jak neví, co to obnáší, tak je obdivujou. Ale já radši na dálnici obětuji 0,5 kWh/100km a budu koukat do oldschool zrcátek, protože když nemám přehled o okolí, tak sem nesvůj.
Jo a jak tady někdo správně zmínil, při ztrátě perspektivy v zrcátku přicházíte o periferní vidění, velmi snadno přehlédnete periferním viděním pohyb v zrcátku, když se někdo rychle přibližuje. Stávalo se mi, že až když jsem se přímo podíval do zrcátka, tak jsem si všiml auta, co jede souběžně ve vedlejším pruhu. U klasického zrcátku ho zaregistrujete periferně hned, tady ne.
Řešení kamerami má několik výhod a jednu z nich nevyužili. A to nutnost otáčet hlavu, když se chci podívat do pravého zrcátka. Možná by se daly obrazovky klidně umístit na kraje středového displaye. Myslím, že by se na to rychle dalo zvyknou a nabízí se možnost komplexního elegantnějšího řešení.
Když už tedy mermomocí pokrok.
Edit: btw jak říká Karel dole - je to naprostá chujovina i kdyby to bylo v pozlaceném navoněném rámečku.