Videa
Zpět na článek
Video: Lexus ES s digitálními zrcátky. Stojí tato inovace za příplatek 50.000 Kč?
26 komentářů
gil54
......ale umístění těch obrazovčiček se mi nelíbí. Vypadá to, jakoby tam někdo nedbale odložil telefon.
Řešení kamerami má několik výhod a jednu z nich nevyužili. A to nutnost otáčet hlavu, když se chci podívat do pravého zrcátka. Možná by se daly obrazovky klidně umístit na kraje středového displaye. Myslím, že by se na to rychle dalo zvyknou a nabízí se možnost komplexního elegantnějšího řešení.
Když už tedy mermomocí pokrok.
Řešení kamerami má několik výhod a jednu z nich nevyužili. A to nutnost otáčet hlavu, když se chci podívat do pravého zrcátka. Možná by se daly obrazovky klidně umístit na kraje středového displaye. Myslím, že by se na to rychle dalo zvyknou a nabízí se možnost komplexního elegantnějšího řešení.
Když už tedy mermomocí pokrok.
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Flajzi
Tak ztráta perspektivy je vždy. To žádné sebelepší zpracování obrazu či kamery nezmění.
V podstatě jste nucen se spoléhat na armádu asistentů, což já nerad. I když mi nesvítí kontrolka hlídání slepého úhlu, tak se radši přesvědčím, než vybočím do levého pruhu, atd.
Prostě naše oči jsou zvyklé na 3D obraz, proto máme 2 oči a ne jedno. A kamera (resp. obraz z kamery) nám tuto výhodu ničí.
V podstatě jste nucen se spoléhat na armádu asistentů, což já nerad. I když mi nesvítí kontrolka hlídání slepého úhlu, tak se radši přesvědčím, než vybočím do levého pruhu, atd.
Prostě naše oči jsou zvyklé na 3D obraz, proto máme 2 oči a ne jedno. A kamera (resp. obraz z kamery) nám tuto výhodu ničí.
Allo
Rozlišení, frekvence, typ panelu??? Nic, hrůza... Žádné info...
Není nad klasické zrcátka
Není nad klasické zrcátka
twistedTSD
Mně se líbí, jak to vyřešil Hyundai u Tucsonu. Zrcátka zůstala, ale při odbočování do budíků zároveň ukazuje obraz z kamer.
wakantanka
Paradoxne najlepšie riešenie podľa mňa ponúka Mercedes v nákladnom Actrose, kde tie obrazovky umiestnil na A stĺpiky. Možno by sa tým mohli inšpirovať aj u osobných áut.
Mikesus
Pokud nema člověk vidět vůbec nic, např u dodávky, náklaďáku nebo když máš po strop věci v kufru, určitě je to dobré, ale když je výhled, klasika mi přišla lepší.
Flajzi
Dyť tam je. Ve Sport módu... Když jedeš Eco, tak otáčkoměr fakt nepotřebuješ (navíc u automatu). 😄
Mikesus
Mne stačilo prostřední digitální zrcátko. Jako když tam má člověk náklad, je to lepší než nic. Ale kromě špatného odhadu rychlosti bych ještě zmínil, že v klasickém zrcátku člověk periferně zaznamená pohyb a podívá se tam. V digitálním tento pohyb periferní vidění, aspoň u mne, nepostřehlo nikdy.
Flajzi
Slepá cesta to není. Určitě se to bude souběžně nabízet vedle klasických zrcátek jako příplatek a vždy se najde dost lidí, co to v nadšení zaklikaj a pak se buď budou divit nebo budou jezdit jako slepí. Taková past na peněženku.
Když jsem vracel etrona, tak jsem hodil s prodejcem na toto téma řeč a prozradil mi, že před nedávnem si ty kamery koupil nějaký majitel rádia. Akorát si zapomněl zaškrtnout DAB rádio v autě (chce si kontrolovat dostupnost DAB sám v autě, když cestuje), takže auto vrací (resp. dealer ho odkoupí) a koupí si to samé s DAB rádiem. No a jediná změna je vyškrtnutí kamer, protože klikal v konfiguráku stylem "full house" (kromě toho DAB rádia) a až po převzetí zalitoval, co to tam má. Faktem je, že ty packy vypadají cool a lidi jak neví, co to obnáší, tak je obdivujou. Ale já radši na dálnici obětuji 0,5 kWh/100km a budu koukat do oldschool zrcátek, protože když nemám přehled o okolí, tak sem nesvůj.
Jo a jak tady někdo správně zmínil, při ztrátě perspektivy v zrcátku přicházíte o periferní vidění, velmi snadno přehlédnete periferním viděním pohyb v zrcátku, když se někdo rychle přibližuje. Stávalo se mi, že až když jsem se přímo podíval do zrcátka, tak jsem si všiml auta, co jede souběžně ve vedlejším pruhu. U klasického zrcátku ho zaregistrujete periferně hned, tady ne.
Když jsem vracel etrona, tak jsem hodil s prodejcem na toto téma řeč a prozradil mi, že před nedávnem si ty kamery koupil nějaký majitel rádia. Akorát si zapomněl zaškrtnout DAB rádio v autě (chce si kontrolovat dostupnost DAB sám v autě, když cestuje), takže auto vrací (resp. dealer ho odkoupí) a koupí si to samé s DAB rádiem. No a jediná změna je vyškrtnutí kamer, protože klikal v konfiguráku stylem "full house" (kromě toho DAB rádia) a až po převzetí zalitoval, co to tam má. Faktem je, že ty packy vypadají cool a lidi jak neví, co to obnáší, tak je obdivujou. Ale já radši na dálnici obětuji 0,5 kWh/100km a budu koukat do oldschool zrcátek, protože když nemám přehled o okolí, tak sem nesvůj.
Jo a jak tady někdo správně zmínil, při ztrátě perspektivy v zrcátku přicházíte o periferní vidění, velmi snadno přehlédnete periferním viděním pohyb v zrcátku, když se někdo rychle přibližuje. Stávalo se mi, že až když jsem se přímo podíval do zrcátka, tak jsem si všiml auta, co jede souběžně ve vedlejším pruhu. U klasického zrcátku ho zaregistrujete periferně hned, tady ne.
Mig_35
To je jako ptát se, proč design Seatu je takový, že by v něm mohli jezdit tajní agenti. Nikdo by si jich ani nevšimnul, ideální vozidlo.
Alf1k
Vypadá to fakt směšně, žádná snaha to nějak zapracovat prostě vemeš levný *** displej co maj skladníci na mašinách v kdejakém lágru okolo a nalepíš to nějak do toho prostoru opravdu japonská prémie Lexus 😒] to si raději za ty prachy udělám menší dovolenou než tenhle high end z japonska :-!
Edit: btw jak říká Karel dole - je to naprostá chujovina i kdyby to bylo v pozlaceném navoněném rámečku.
Edit: btw jak říká Karel dole - je to naprostá chujovina i kdyby to bylo v pozlaceném navoněném rámečku.
Flajzi
Tak u trucku to bude asi něco jinýho. Známý to má u Mercedesu a taky si pochvaluje, že konečně vidí pořádně i tam, kam zrcátka ne. Ale u osobáku přínos nevidím.
gil54
Taky jsem s tím nejel a vítám zajímavý postřeh. Že to nezmiňují ve videu a článku ? Asi je to potřeba vyzkoušet, možná třeba nebudou ani všechny stejné....
Arese
Aha, tak to jsem nevěděl. To této hybridní obludce (myslím tím zepředu, z boku jí to docela sluší) přidává bodík k dobru...
Arese
... elektroniká pítchovina! 😒 :no😒br />
P. S. Proč mají všechny Lexusy tak neuvěřitelně odporný rypák?! 😲 A kde to má otáčkoměr?!! 😲 :no: :no: :no:
Anonym
Jsi do hajzlu s otáčkoměrem. Je to přežitek. Uvědom si, že ty řekneš počítači, jak rychle chceš jet. A počítač se ti jen snaží vyhovět.
speedfred
Ja s tým skúsenosť nemám, ale kamoš vyfasoval truck Merkeles s týmito digi zrkadlami a prvé 2-3 mesiace tomu nevedel prísť na chuť. V poslednej dobe tam už ale vidí viac pozitív ako negatív, aj keď nejaké blbosti mu tam stále vadia.
Nikdy jsem se nekroutil tolik krkem tak jako s etronem, protože jsem si situaci za mnou furt ověřoval koukáním do osmé hodiny, abych tam někomu nevjel rovnou před čumák...
Takže fakt ne. Kamery mohu doplňovat zrcátka, ale jako náhrada stojí na*ovno...