Novinky
"Nepůjde však naštěstí o nijak závratné částky."
1) Už před léty EU uznala BIO paliva za omyl
2) Platit výpalné firmě ve vlastnictví předního politika není v právním státě obhajitelné.
3) Opět se vše zdraží - ceny dopravy se projeví do všeho - potraviny, služby, elektronika, opravy bytů. Takže i když to jsou haléře, tak to bude pro důchodce a další sociální skupiny citelné.
Proč stát nenabídne alternativu? Například modernizací a optimalizaci nákladů železnice. Například spousta tratí dodnes není elektrifikovaná nebo vlaky platí zbytečně drahou solární energii.
1) Už před léty EU uznala BIO paliva za omyl
2) Platit výpalné firmě ve vlastnictví předního politika není v právním státě obhajitelné.
3) Opět se vše zdraží - ceny dopravy se projeví do všeho - potraviny, služby, elektronika, opravy bytů. Takže i když to jsou haléře, tak to bude pro důchodce a další sociální skupiny citelné.
Proč stát nenabídne alternativu? Například modernizací a optimalizaci nákladů železnice. Například spousta tratí dodnes není elektrifikovaná nebo vlaky platí zbytečně drahou solární energii.
1. ne jen TYP bio paliva = celosvětová úspora např. 10% ropných paliv je.. no to je asi jasný
2. to jo = zajímavý jak se byznys mafiána https😐/neovlivni.cz/…do-je-jeho-vrah/ stal byznysem předsedy vlády žejo :😉
3. to teda SAKRA zdraží, ale ne kvůli 10ti procentům paliva který nebude z ropy co nemáme
Zrovna náš stát poslední dekádu selhal = v rámci populismu SNÍŽIL investice do všeho = včetně silnic a dálnic a železnic. Ale to s celosvětovým E10 asi nijak nesouvisí
2. to jo = zajímavý jak se byznys mafiána https😐/neovlivni.cz/…do-je-jeho-vrah/ stal byznysem předsedy vlády žejo :😉
3. to teda SAKRA zdraží, ale ne kvůli 10ti procentům paliva který nebude z ropy co nemáme
Zrovna náš stát poslední dekádu selhal = v rámci populismu SNÍŽIL investice do všeho = včetně silnic a dálnic a železnic. Ale to s celosvětovým E10 asi nijak nesouvisí
To že je výroba současných biopaliv typu biolíh ekologický nesmysl se už prokázalo. Zatím tedy nikdo s nějakou lepší variantou výroby biolihu nepřišel. A jak zde zmiňujete například ETBE, které se dává místo "biolihu" do Vervy ... tak hádejte, z čeho se ETBE vyrábí ... z velké části právě z ethanolu ... tedy i na to ETBE se musí nejprve produkovat odněkud líh ... a jsme zase u masově produkovaného "biolihu".
Biolíh a bionafta jsou všechno možné, jen ne ekologická paliva a rozhodně nejsou schopna nahradit paliva vyráběná z ropy ... naopak pro svou výrobu spotřebují tolik energie, že spotřebu ropy naopak zvyšují. Tedy pokud by se nevyráběla, tak by se ropy spotřebovalo méně.
Biolíh a bionafta jsou všechno možné, jen ne ekologická paliva a rozhodně nejsou schopna nahradit paliva vyráběná z ropy ... naopak pro svou výrobu spotřebují tolik energie, že spotřebu ropy naopak zvyšují. Tedy pokud by se nevyráběla, tak by se ropy spotřebovalo méně.
Tak někde plodiny zemědělci udat musejí 😄 . Řepku do nafty a cukrovou řepu, přebytečné obilí a letos asi i brambory půjdou do lihu. Nevím jaký je rozdíl v biolihu a ethanolu (lihu). ETBE se bohužel vyrábí ze 100 % lihu, tudíž ne lihu, který se používá k výrobě destilátů a likérů (ten je sám o sobě velmi levný, zdražuje ho jen spotřební daň pokud není denaturován).
a já myslel že se bioložky budou naopak omezovat, protože studie prokázaly, že jejich výroba vytvoří více oxidů uhlíku než je reálné snížení uhlíkové stopy u motorů s přimíchanou bioložkou
Neni biosložka jako biosložka = biolíh se už nepoužívá https😐/en.wikipedia.org/…tert-butyl_ether
Biolíh se vyrábí z energetických rostlin - řepky a její objem se dá odhadnout v létě kdy půl Česka zežloutne. Takže se asi používá
Biolíh se nevyrábí z řepky. Z řepky se vyrábí olej a jeho esterifikací se produkuje bionafta, která je ještě celkem v pohodě. Obecně se olejnaté plodiny využívají pro výrobu bionafty a škrobové plodiny jako kukuřice či brambory pro výrobu ethanolu.
Co je problém je biolíh. Ten se nejčastěji vyrábí z geneticky modifikované kukuřice, která se nedá použít k ničemu jinému. Jak řepka, tak kukuřice jsou plodiny podporující půdní erozi a vyžadují celkem dost chemie ... tedy jsou to plodiny s negativním vlivem na zemědělskou půdu. Problém biolihu jakožto ethanolu je pak například v tom, že při jeho užití ve spalovacích motorech je produkován tzv. přízemní ozon. Tedy s nárůstem obsahu biosložky a vyššími prodeji benzínových vozidel jak se méně prodávají diesely naroste i koncentrace přízemního ozonu ve městech. Což rozhodně není zdraví prospěšná věc a tak nějak se o tom mlčí. Přitom výsledkem bude nárůst chronických respiračních onemocnění. Možná aby se to později dalo využít jako důvod pro omezování benzínů. Tak jako se dnes nesmyslně démonizuje diesel, i když je dieselový motor v normě Euro6d tak čistý, že víc škodlivin vám doma vyprodukuje zapálená svíčka.
Co je problém je biolíh. Ten se nejčastěji vyrábí z geneticky modifikované kukuřice, která se nedá použít k ničemu jinému. Jak řepka, tak kukuřice jsou plodiny podporující půdní erozi a vyžadují celkem dost chemie ... tedy jsou to plodiny s negativním vlivem na zemědělskou půdu. Problém biolihu jakožto ethanolu je pak například v tom, že při jeho užití ve spalovacích motorech je produkován tzv. přízemní ozon. Tedy s nárůstem obsahu biosložky a vyššími prodeji benzínových vozidel jak se méně prodávají diesely naroste i koncentrace přízemního ozonu ve městech. Což rozhodně není zdraví prospěšná věc a tak nějak se o tom mlčí. Přitom výsledkem bude nárůst chronických respiračních onemocnění. Možná aby se to později dalo využít jako důvod pro omezování benzínů. Tak jako se dnes nesmyslně démonizuje diesel, i když je dieselový motor v normě Euro6d tak čistý, že víc škodlivin vám doma vyprodukuje zapálená svíčka.
Česko neznám. Myslíš tu mexickou limonádu?
https😐/lh3.googleusercontent.com/…C0YHk7UTgqclO01J
Jo - a do nádrže auta patří nafta. Některé lepší diesely umí jezdit i na 100% bionaftu. Diesely díky vyšší energetické účinnosti vždy produkují méně CO2, než tragicky zastaralé zážehové motory.
https😐/lh3.googleusercontent.com/…C0YHk7UTgqclO01J
Jo - a do nádrže auta patří nafta. Některé lepší diesely umí jezdit i na 100% bionaftu. Diesely díky vyšší energetické účinnosti vždy produkují méně CO2, než tragicky zastaralé zážehové motory.
Víme že máš ROZSÁHLÉ neznalosti, ale Česko? To je OFICIÁLNÍ jednoslovný název = v databázi OSN. Ty nevíš ani kde žiješ? https😐/zpravy.aktualne.cz/…ac8435228eb94b8/ vidíš i blbej rus to ví :-!
Víš že jízda na naftu znamená VĚTŠÍ spotřebu ropy než na benzín = žejo?
Víš že cena nafty je dotovaná = až 9 korunama na litr žejo? A bez tohohle zvýhodňování by plkalové jako ty tohle neplkali = protože v tržních podmínkách by prostě osobák na naftu neměli 😄
Víš že jízda na naftu znamená VĚTŠÍ spotřebu ropy než na benzín = žejo?
Víš že cena nafty je dotovaná = až 9 korunama na litr žejo? A bez tohohle zvýhodňování by plkalové jako ty tohle neplkali = protože v tržních podmínkách by prostě osobák na naftu neměli 😄
Přesněji Verva neobsahuje "biolíh" ale ETBE ... ostatní benzíny typu Natural 95 stále obsahují jako biosložku "biolíh" a pochybuji, že by tomu bylo do budoucna jinak. ETBE je drahé a pokud by se v 10% podílu přídávalo i do běžného Naturalu 95, tak při 10% podílu už by to oktanové číslo bylo dost nad 95 a cena by byla taky vyšší. V podstatě by to byl ekvivalent Naturalu 98, za cenu Naturalu 98, ale prodávalo by se to jako Natural 95 😊
Jsem z toho trochu zmatený: z Vervy 100 udělali potichu E10 a ještě to vychvalují. U Efekty 95 zase píší, že neobsahuje aditiva, ale na trh se to uvádělo jako aditivovaný benzín. Výrobci si s názvy dělají, co chtějí.
Já taky. Jinak podle toho cápka v článku je teď Verva 100 kvalitnější. Narostlo octanové číslo a blablabla.. No teď je otázka jestli je to pravda.
Znovu si přečtěte ten článek. Je rozdíl mezi biolihem (levnější, problémový) a ETBE (dražší, ale zlepšuje kvalitu paliva).
Pro člověka je to myslím opačně, rozhodně je tercbutylethylehter větší svinstvo než alkohol (ethylalkohol, líh) s kterým má lidstvo poměrně velké zkušenosti už pár set let. Jinak ty ethery se používají jako antidetonační složka od doby, kdy se zakázalo používat tetraethylolovo.
Jezdim na Vervu roky. Na podzim jsem to nalil do pily (2t olej bez bioslozek, promichal jsem to i na jare), kazdopadne po 4 mesicich pila bezi mizerne a dusi se v plnym vykonu. Do smesi jsem pokusne domichal dalsi olej a zadny rozdil. Namichal jsem tedy novy benzin se stejnym olejem a tim okamzikem problem zmizel. Zkusil jsem to i u jiny pily a vysledek stejnej. 4t motory honda mi na stejne starou vervu chodi bez problemu. A musim rict, ze jsem z benziny fakt otravenej..
Mňa upozornoval predajca že zmiešaný benzín do 2T pouziť max 3 mesiace starý. Potom robí problémy rozpustený olej v benzíne s biozložkami v karburátore.
ja doufal, ze ma verva bioslozky lepsi a vydrzi aspon pul roku. Evidentne jsou to vyhozeny penize lejt to do 2t
Aj to, ale biozložka viaže na seba viac vody a ten benzín “vodnatie” - skôr výrazne stráca na kvalite. Každopádne sú to sajrajty. Keď načapujem do kosačky (4T) aj čerstvú 95ku, tak to má na ho.no chod. Preto som tam začal liať 100ku a chod motora je vyváženejší. Na tých malorážkových motoroch to najviac cítiť a počuť. Môže to obhajovať kto chce ako chce, ale je to humus a na motor i palivovú sústavu to má z dlhodobého hľadiska devastačné následky.
Jak která ... biolíh na sebe vzdušnou vlhkost váže a benzín tak degraduje. ETBE naopak vzdušnou vlhkost neváže. Nicméně tak jako tak bych prostě uskladněný benzín nepoužíval déle jak 3 měsíce. Pak prostě degraduje každý.
Písal som aj o porovnaní “čerstvej” 95ky a 100ky. Určite nekupujem do kosačky na sezónu 200l sud benzínu, aby som to skladoval. Nevyvraciam, čo píšete s Hamunom, len jednoducho aj na čerstvú 95ku ide kosačka ako 50-ročný traktor v porovnaní so 100kou, takže zjavne je ten biolieh “veľmi vhodná” zložka degradujúca 95ku na úroveň sajrajtu zo stoky.
No podle mne je Verva 100 E10 od začátku jenom si toho nikdo nevšiml, ale podstatná informace je v článku zmíněna - Verva 100 neobsahuje tzv biolíh (který má na vlastnosti benzinu negativní vliv), ale ETBE, který má úplně odlišnou technologii výroby (dražší, čemuž odpovídá i výsledná cena benzinu 😒) a jehož vlastnosti benzin nedegradují. Z článku vyplývá, že nebude E10 jako E10, ale bude třeba si hlídat, jestli je v benzinu E10 biolíh a nebo ETBE. Bohužel nikde není řečeno jestli nebo jak se to pozná nebo budou-li tuto informaci benzinové pumpy někde uvádět, jo o tom pochybuji 😒
Verva 100 je pořád Verva 100 jako dřív. Obsahuje ETBE jako zvyšovač oktanového čísla a zároveň jako nepřímou biosložku.
Dle nové eurolegislativy spadlo do kategorie E10. Už dnes lze vidět, že nová evropská legislativa udělala v palivech ještě větší zmatek než doposud.
Dle nové eurolegislativy spadlo do kategorie E10. Už dnes lze vidět, že nová evropská legislativa udělala v palivech ještě větší zmatek než doposud.
To vychvalování by mělo být (teoreticky) v pořádku https😐/en.wikipedia.org/…tert-butyl_ether
95 je většinou obecně neaditivovaný = není nad to nalít si vlastní rukou https😐/www.red-rider.cz/…itiv-125-ml.html?…
95 je většinou obecně neaditivovaný = není nad to nalít si vlastní rukou https😐/www.red-rider.cz/…itiv-125-ml.html?…
Verva totiž jako biosložku nemá biolíh, ale ETBE, což je právě v pohodě a pokud je ho tam nyní víc, tak to vůbec není na škodu.
Nicméně klasická Efekta 95 má stejně jako ostatní Naturaly 95 u ostatních stanic v sobě biolíh.
Je to o tom, že biolíh má na vlastnosti benzínu spíše negativní vliv a čím více ho tam je, tím hůře. ETBE vlastnosti benzínu naopak zlepšuje, ale nevýhodou je ta cena ...
Nicméně klasická Efekta 95 má stejně jako ostatní Naturaly 95 u ostatních stanic v sobě biolíh.
Je to o tom, že biolíh má na vlastnosti benzínu spíše negativní vliv a čím více ho tam je, tím hůře. ETBE vlastnosti benzínu naopak zlepšuje, ale nevýhodou je ta cena ...
Cože? Efekta 95 bývala právě slušně aditivované palivo. Není tím spíš myšleno, že nemá kvalitnější biosložku, nicméně aditivivaná je stejně?
nepletes si to s vervou 95? moc casto jsem ji nevidel, ale byla. minimalne 5 roku nazpet ale uz neni. efekta je podle me obycejnej benzin
Ne, efekta by měla být aditovovaná a podle testu tuším na idnes pěkně dekarbonizovala vstřiky.
Jsou tam 3 kapky VIF = neni nad to nalít při tankování 125 ml https😐/aditiva.heureka.cz/…n-aditiv-125-ml/?…
...Ale návrh už je tam opět, tentokrát ukrytý v pětačtyřicetistránkovém pozměňovacím návrhu k zákonu o podporovaných zdrojích energie. Jestli projde, dá se s velkou mírou pravděpodobnosti předpokládat, že se benzin E10 začne prosazovat na stojanech už od počátku příštího roku....
- jak stále říkám, všechno začíná u voleb, je třeba více přemýšlet, koho volit!!! Než poslouchat předvolební sliby, je daleko lepší si zpětně dohledat, jak konkrétní strany či poslanci hlasovali při schvalování konkrétních zákonů (výše uvedený je jedním z nich) a podle toho se zařídit. To jak poslanci skutečně hlasovali je totiž ve skutečnosti ve spoustě případů diametrálně odlišné od toho co slibovali! Bohužel i když na stránkách poslanecké sněmovny lze tyto informace dohledat, vůbec to není jednoduché a bohužel si myslím, že je to i úmyslně, protože to ztěžuje kontrolu poslanců jak a za co skutečně bojují.
- jak stále říkám, všechno začíná u voleb, je třeba více přemýšlet, koho volit!!! Než poslouchat předvolební sliby, je daleko lepší si zpětně dohledat, jak konkrétní strany či poslanci hlasovali při schvalování konkrétních zákonů (výše uvedený je jedním z nich) a podle toho se zařídit. To jak poslanci skutečně hlasovali je totiž ve skutečnosti ve spoustě případů diametrálně odlišné od toho co slibovali! Bohužel i když na stránkách poslanecké sněmovny lze tyto informace dohledat, vůbec to není jednoduché a bohužel si myslím, že je to i úmyslně, protože to ztěžuje kontrolu poslanců jak a za co skutečně bojují.
Palivem s obsahem 10 % biolihu straší už několik let. Na jedné straně je tlak EU na snížení tzv. emisní stopy paliv, na druhé straně je nezájem zákazníků o dražší a méně kvalitní palivo. Rafinerie a velké řetěce čerpacích stanic jsou v kleštích. Když nesplní podíl biopaliv či biosložek, hrozí jim sankce za neplnění eurosměrnic, když dají palivo s 10 % biolihu na stojany, zákazníci se přesunou ke konkurenci.
Navíc eurobyrokraté motoristům zkomplikovali život tím, že zatímco stará legislativa pod pojmem E5 či E10 definovala benzín s obsahem lihu 5 či 10 %, nová legislativa takto značí i benzíny bez lihu v případě, že obsahují zvyšovač oktanového čísla ETBE vyrobený z biolihu. Takže třeba Verva 100 bez lihu je označena E10, zatímco Efecta 95 s lihem je E5.
Navíc eurobyrokraté motoristům zkomplikovali život tím, že zatímco stará legislativa pod pojmem E5 či E10 definovala benzín s obsahem lihu 5 či 10 %, nová legislativa takto značí i benzíny bez lihu v případě, že obsahují zvyšovač oktanového čísla ETBE vyrobený z biolihu. Takže třeba Verva 100 bez lihu je označena E10, zatímco Efecta 95 s lihem je E5.
Viz já 9:52
https😐/www.carsguide.com.au/…n-your-car-53543 ale když už si to napsal a něco takovýho ŽE VŠECHNO JE O EU píše dokola mraky lidí = tak PROČ si myslíš že to je JEN o eu?
Celej svět se na tomhle všem tomhle směru definitivně domluvil před 30ti lety = to sme my eště ani nebyli v EU
https😐/www.carsguide.com.au/…n-your-car-53543 ale když už si to napsal a něco takovýho ŽE VŠECHNO JE O EU píše dokola mraky lidí = tak PROČ si myslíš že to je JEN o eu?
Celej svět se na tomhle všem tomhle směru definitivně domluvil před 30ti lety = to sme my eště ani nebyli v EU
Jenže u nás neroste na polích cukrová třtina jako v Brazílii ani nemáme úrodný rovinatý "corn belt" jako USA ani nemáme přebytek dřevní hmoty jako Švédsko. Biolíh je v rámci naší geografické polohy drahý špás. A co hůř, v naší kopcovité zemědělské krajině vedou kvóty na biopaliva k většímu vymývání ornice a tudíž k nevratnému ničení našeho životního prostředí. Ornice vznikala tisíce let a my ji za desítky let zničíme ve jménu zelené ideologie.
Autům samotným to nevadí. Za první republiky a druhé světové války se běžně jezdilo na lihobenzínové směsi, dřevoplyn nebo paliva na bázi vodíku (svítiplyn a koksárenský plyn). Ale nebylo to z důvodu kvót nařízených byrokratickými aparáty, ale protože ropy byl nedostatek a import byl velmi drahý a logisticky náročný, zatímco výroba alternativních paliv z domácích surovin byla v tehdejších podmínkách celkově vzato levnější a výhodnější.
Autům samotným to nevadí. Za první republiky a druhé světové války se běžně jezdilo na lihobenzínové směsi, dřevoplyn nebo paliva na bázi vodíku (svítiplyn a koksárenský plyn). Ale nebylo to z důvodu kvót nařízených byrokratickými aparáty, ale protože ropy byl nedostatek a import byl velmi drahý a logisticky náročný, zatímco výroba alternativních paliv z domácích surovin byla v tehdejších podmínkách celkově vzato levnější a výhodnější.
No tak tu roste cukrová řepa a brambory = ropa tu neroste (skoro) vůbec :-!
Ropa roste v bývalém SSSR, Arábii, Africe, USA, Kanadě, JIžní americe a přilehlých oceánech. K nám teče 60 let starým ropovodem 😄
No zapomněl si třeba na Norsko ale to je fuk = problém je (jako obvykle) ZCELA JINDE než ty vidíš
A je SAKRA DOBŘE = že tě svět neposlouchá :😉
Když s tím současným budeš (narozdíl od dob sociálismu) ve shodě = je to VÁŽNÉ VAROVÁNÍ 😄
A je SAKRA DOBŘE = že tě svět neposlouchá :😉
Když s tím současným budeš (narozdíl od dob sociálismu) ve shodě = je to VÁŽNÉ VAROVÁNÍ 😄
Vyšší spotřeba, nižší výkon, dražší, nevhodné pro mnoho aut, ekologický přínos pochybný, pokud nějaký vůbec existuje, horší trvanlivost. Tomu říkám pokrok.
Radovat se snad mohou jen ti, co se věnují žluté zhoubě a byznysu s ní. To by v tom byl čert, aby nás nakonec do tý elektriky nedotlačili de facto násilím. Jsem naštěstí už v letech, tak snad budu mít šanci to doklepat s tím, co mám rád a ne s tím, co vyhovuje někomu jinému.
Radovat se snad mohou jen ti, co se věnují žluté zhoubě a byznysu s ní. To by v tom byl čert, aby nás nakonec do tý elektriky nedotlačili de facto násilím. Jsem naštěstí už v letech, tak snad budu mít šanci to doklepat s tím, co mám rád a ne s tím, co vyhovuje někomu jinému.
Viz já 10:13
Tvůj odkaz 10:13 nesouvisí s mým příspěvkem. Nehovoří ani o jednom z negativ, která já uvádím. A na co jezdí v Austrálii je mi fuk.
Nejde o to co ti je fuk = ale o to že to je celý svět = jedno jestli Evropa, Jižní Amerika nebo zrovna Austrálie
Žlutá zhouba je fakt nic moc, ale s ETBE spíš nesouvisí = babišovy žlutý lány se zatim používaly hlavně do nafty = taky proto SI snížil daň (dál eště víc) zvýhodnil naftu https😐/zdopravy.cz/…ve-koruny-53712/
A to že časem budeme MUSET přejít na něco co NENÍ ropa = ses učil (asi už dávno možná si to zapomněl) na základce (jedno jestli komunistický nebo po revoluci). Svižný přechod na auta bez ropy u nás jsme tu před časem v diskuzi odhadli na 40 let = takže většina lidí co bojuje za to ropu použivat do poslední možný chvíle = se hádá spíš tak v čem budou jezdit jejich děti a vnoučata. Ty určitě dojezdíš v čem budeš chtít = LPG, benzín, CNG, nafta, vodík elektřina CO budeš chtít
Žlutá zhouba je fakt nic moc, ale s ETBE spíš nesouvisí = babišovy žlutý lány se zatim používaly hlavně do nafty = taky proto SI snížil daň (dál eště víc) zvýhodnil naftu https😐/zdopravy.cz/…ve-koruny-53712/
A to že časem budeme MUSET přejít na něco co NENÍ ropa = ses učil (asi už dávno možná si to zapomněl) na základce (jedno jestli komunistický nebo po revoluci). Svižný přechod na auta bez ropy u nás jsme tu před časem v diskuzi odhadli na 40 let = takže většina lidí co bojuje za to ropu použivat do poslední možný chvíle = se hádá spíš tak v čem budou jezdit jejich děti a vnoučata. Ty určitě dojezdíš v čem budeš chtít = LPG, benzín, CNG, nafta, vodík elektřina CO budeš chtít
Nejsem ani úplně proti přechodu na něco, co není ropa. Jestli "budeme muset" je však otázka. Zejména kdy. To tvé časem je příliš všeobecné.
Já si přechod dovedu představit v případě, že přinese víc pozitiv než negativ. Tedy hlavně pro konečného uživatele.
Já si přechod dovedu představit v případě, že přinese víc pozitiv než negativ. Tedy hlavně pro konečného uživatele.
Učivo ZŠ je otázka? Zajimavý
I to KDY je zajímavý = rychlý přechod malého relativně vyspělého česka na auta bez ropy = je třeba 40 let. Na kolik to odhaduješ CELO-SVĚTOVĚ?
Plus BONUS PROBLÉM = to že autem do nákupáku LZE jet i na jinej pohon než na ropu (a co všechno její těžba a zpracování znamená) už ví každej. Že zjednodušeně polovinu tý ropy co musíme nakupovat většinou z problematických částí planety POTŘEBUJEME na spoustu jinejch věcí = jak se ukázalo nemalá část odpůrců jejího nahrazení v 2 miliardách aut na planetě = neví
Tak na kolik let odhaduješ že tam někde dole je ropy?
A na kolik let odhaduješ celo-světový přechod na auta ne na ropu?
Jsem docela zvědavej = tyhle 2 čísla spolu dost zásadně souvisí. Samozřejmě jen přibližný čísla = ale jaký čísla tam vidíš zhruba ty??
I to KDY je zajímavý = rychlý přechod malého relativně vyspělého česka na auta bez ropy = je třeba 40 let. Na kolik to odhaduješ CELO-SVĚTOVĚ?
Plus BONUS PROBLÉM = to že autem do nákupáku LZE jet i na jinej pohon než na ropu (a co všechno její těžba a zpracování znamená) už ví každej. Že zjednodušeně polovinu tý ropy co musíme nakupovat většinou z problematických částí planety POTŘEBUJEME na spoustu jinejch věcí = jak se ukázalo nemalá část odpůrců jejího nahrazení v 2 miliardách aut na planetě = neví
Tak na kolik let odhaduješ že tam někde dole je ropy?
A na kolik let odhaduješ celo-světový přechod na auta ne na ropu?
Jsem docela zvědavej = tyhle 2 čísla spolu dost zásadně souvisí. Samozřejmě jen přibližný čísla = ale jaký čísla tam vidíš zhruba ty??
Nenechám se vyprovokovat "učivem ZŠ"
Na tvé dvě otázky neumím odpovědět ani já, ani nikdo jiný.
Pro to, abych mohl uvést alespoň částečně informovaný laický odhad, nemám dost pravdivých a odborných informací. Úsilí je získat, pokud to vůbec lze, tomu věnovat nehodlám.
Tvá zvědavost tedy zůstane neukojena.
Na tvé dvě otázky neumím odpovědět ani já, ani nikdo jiný.
Pro to, abych mohl uvést alespoň částečně informovaný laický odhad, nemám dost pravdivých a odborných informací. Úsilí je získat, pokud to vůbec lze, tomu věnovat nehodlám.
Tvá zvědavost tedy zůstane neukojena.
CO na tom vnímáš jako provokaci? To prostě JE učivo ZŠ https😐/zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/ a bylo i za komunistů. TY provokuješ = když říkáš že..
Na tu PODSTATNOU otázku je ale NUTNÉ si odpovědět = a NE dělat do poslední chvíle že to co se učí už na základce možná asi snad nebude pravda. Protože ŽE dojde = jedno jestli ropa nebo cokoliv = to snad jasný je. Nebo?
Nejde o MOU zvědavost = to snad je jasný. Prostě tím směrem jít MUSÍME = a v reálu mluvíme spíš o tom v čem jak budou jezdit naše děti a vnoučata
A problém je v tom že ten (CELO světový) PŘECHOD ca 2 tisíc milionů aut a autobusů = na jiný pohon než na ropu = je akce třeba na 100 let?
Na tu PODSTATNOU otázku je ale NUTNÉ si odpovědět = a NE dělat do poslední chvíle že to co se učí už na základce možná asi snad nebude pravda. Protože ŽE dojde = jedno jestli ropa nebo cokoliv = to snad jasný je. Nebo?
Nejde o MOU zvědavost = to snad je jasný. Prostě tím směrem jít MUSÍME = a v reálu mluvíme spíš o tom v čem jak budou jezdit naše děti a vnoučata
A problém je v tom že ten (CELO světový) PŘECHOD ca 2 tisíc milionů aut a autobusů = na jiný pohon než na ropu = je akce třeba na 100 let?
Ano, vím, jak ropa vzniká i že se jedná o neobnovitelný zdroj. Pokud ti šlo o tohle.
Kdy dojde neumím odpovědět ani já, ani nikdo jiný.
Pro to, abych mohl uvést alespoň částečně informovaný laický odhad, nemám dost pravdivých a odborných informací. Úsilí je získat, pokud to vůbec lze, tomu věnovat nehodlám.
Totéž se týká otázky přechodu aut na jiné neropné pohony.
A ani nemusím používat hůlkové písmo a uvádět nic neříkající odkazy.
Kdy dojde neumím odpovědět ani já, ani nikdo jiný.
Pro to, abych mohl uvést alespoň částečně informovaný laický odhad, nemám dost pravdivých a odborných informací. Úsilí je získat, pokud to vůbec lze, tomu věnovat nehodlám.
Totéž se týká otázky přechodu aut na jiné neropné pohony.
A ani nemusím používat hůlkové písmo a uvádět nic neříkající odkazy.
No a PROTOŽE přesný termín neznáme + PROTOŽE ropu nutně potřebujeme na věci kde jí (zatím) neumíme nahradit + PROTOŽE ten celosvětový přechod aut a autobusů na NE na ropu bude na fakt dlouho = tak PROTO
Proto jsme vyšli před někdy před 40ti lety začal vývoj hybridů pro nižší spotřebu a někdy před 10ti lety auta jen na elektřinu, která mají ca 3x efektivnější pohon = ekvivalent spotřeby asi 2 litry = takže drtivě levnější = s milým bonusem BEZ toho co všechno těžba přeprava zpracování zase přeprava ropy znamená
A něco bude časem asi možná vodík https😐/www.e15.cz/…dva-roky-1379099
Proto jsme vyšli před někdy před 40ti lety začal vývoj hybridů pro nižší spotřebu a někdy před 10ti lety auta jen na elektřinu, která mají ca 3x efektivnější pohon = ekvivalent spotřeby asi 2 litry = takže drtivě levnější = s milým bonusem BEZ toho co všechno těžba přeprava zpracování zase přeprava ropy znamená
A něco bude časem asi možná vodík https😐/www.e15.cz/…dva-roky-1379099
Na jednou stranu je pravda, že Země má konečné množství surovin a jiných zdrojů, zatímco lidská populace se rok co rok rozrůstá o cca 80 milionů lidí. Každý rok tedy vznikne 8 nových "Českých republik" a každých 5 let vznikne jedna nová "Evropská Unie". A všichni z nich chtějí jíst, chtějí se obléct, chtějí kde bydlet a někteří z nich budou chtít i jezdit autem. Je jasné, že to donekonečna pokračovat nemůže.
Na druhou stranu množství surovin se těžko odhaduje. Před 50 lety říkali, že ropa dojde za 40 let. Dle těch předpovědí jsme dnes měli být už desetiletí bez ropy a zase říkají, že ropa dojde za 40 let.
Ale to není nic proti třeba mědi. S nástupem elektrizace průmyslu i domácností ve 20. letech 20. století v USA razantně stoupala spotřeba mědi. Tehdejší odborníci varovali, že veškeré zásoby měděných rud v USA budou vytěženy do 10 let. Realita je, že i 100 let od té předpovědi se měděné rudy v USA stále těží.
Na druhou stranu množství surovin se těžko odhaduje. Před 50 lety říkali, že ropa dojde za 40 let. Dle těch předpovědí jsme dnes měli být už desetiletí bez ropy a zase říkají, že ropa dojde za 40 let.
Ale to není nic proti třeba mědi. S nástupem elektrizace průmyslu i domácností ve 20. letech 20. století v USA razantně stoupala spotřeba mědi. Tehdejší odborníci varovali, že veškeré zásoby měděných rud v USA budou vytěženy do 10 let. Realita je, že i 100 let od té předpovědi se měděné rudy v USA stále těží.
No a na 100% dojde to i ono = i tamto
Pointa je že ropu potřebujeme i na věci kde jí (zatím?) neumíme nahradit
Na cestu autem do nákupáku = jí umíme nahradit
A není nutný při cestě na nákup vyrábět oxid uhelnatý a pevné mikročástečky a oxidy dusíku a uhlovodíku. Z něčeho co musíme kupovat. Elektřinu si umíme vyrobit = třeb a i z https😐/www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot
Co znamená těžba ropy ví snad každej, že je potřeba gigantický množství elektřiny na dopravu ropy a obecně na všechno včetně toho kdy strčim pistoli do nádrže = to jak se ukázalo nemalá část lidí neví. Nebo možná nechce vědět
No a perla která nejde přebít = efektivita teda vlastně PRACHY = EV jezdí v přepočtu asi za 2 litry paliva
A viz já 11:04 závěr = ono ten přechod z 2 miliard aut na ropu na jiný = to bude na sakra dlouho. To neni o nás ale o.. vnoučatech? 😉
Pointa je že ropu potřebujeme i na věci kde jí (zatím?) neumíme nahradit
Na cestu autem do nákupáku = jí umíme nahradit
A není nutný při cestě na nákup vyrábět oxid uhelnatý a pevné mikročástečky a oxidy dusíku a uhlovodíku. Z něčeho co musíme kupovat. Elektřinu si umíme vyrobit = třeb a i z https😐/www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot
Co znamená těžba ropy ví snad každej, že je potřeba gigantický množství elektřiny na dopravu ropy a obecně na všechno včetně toho kdy strčim pistoli do nádrže = to jak se ukázalo nemalá část lidí neví. Nebo možná nechce vědět
No a perla která nejde přebít = efektivita teda vlastně PRACHY = EV jezdí v přepočtu asi za 2 litry paliva
A viz já 11:04 závěr = ono ten přechod z 2 miliard aut na ropu na jiný = to bude na sakra dlouho. To neni o nás ale o.. vnoučatech? 😉
Ano, samozřejmě. Pálit ropu nebo uhlí je méně ušlechtilé využití, než z nich vyrábět chemikálie, plasty či léky. Na druhou stranu levná a dostupná ropa výrazně zvýšila životní úroveň lidstva. Měli bychom si nalít čistého vína. Při současném stavu techniky a předpokládaném pokroku v příštích destiletích nelze v žádném případě zajistit, aby 2 miliardy aut mohlo být v roce 2050 poháněno udržitelným způsobem, například elektřinou z obnovitelných zdrojů.
Jasně že to nebude v roce 2050 celosvětově je to spíš tak za 100 let. Proto něčí odpor až hysterie je spíš černej humor
Jinak nemá to přece co dělat s ušlechtilostí = jestli do toho nákupáku jede auto na ropu znamená to FAKT něco dost jinýho než když na elektřinu. A spalovat pomalu docházející ropu ( ZBYTEČNĚ v autech = emise lidstvo snižuje přes 60 let (Evropa přes 50) jednou časem je přechod na elektřinu a vodík logický pokračování týhle cesty. Trochu nelogický je naopak bránění se = vlastně už toho učiva ZŠ
My asi až do důchodu budeme jezdit čím chceme. A dál je to fuk = dali jsme důchodovému systému takový rány že.. nám to bude jedno 8-s
Jinak nemá to přece co dělat s ušlechtilostí = jestli do toho nákupáku jede auto na ropu znamená to FAKT něco dost jinýho než když na elektřinu. A spalovat pomalu docházející ropu ( ZBYTEČNĚ v autech = emise lidstvo snižuje přes 60 let (Evropa přes 50) jednou časem je přechod na elektřinu a vodík logický pokračování týhle cesty. Trochu nelogický je naopak bránění se = vlastně už toho učiva ZŠ
My asi až do důchodu budeme jezdit čím chceme. A dál je to fuk = dali jsme důchodovému systému takový rány že.. nám to bude jedno 8-s
Diskuzní báblobile, ve školách se nic o tom že dojde ropa neučilo a už vůbec ne před rokem 1989 😄 😄 😄
Není co dodat :-!
JÁ se to učil MIKESUS se to učil ODKAZ jsem dal = Barik byl za školou. Tak KDY si ty chodil na ZŠ?
JÁ se to učil MIKESUS se to učil ODKAZ jsem dal = Barik byl za školou. Tak KDY si ty chodil na ZŠ?
pokud ja vim, tak prinejmensim od lonskeho roku (ale mam pocit ze uz od 2010), EU nepozaduje primichavani bioslozek do paliva, protoze cile - snizeni CO2 v doprave - lze dosahnout i jinym zpusobem, napr. CNG nebo elektrifikace.
to, ze si jeden mistni StBak, (ne)majitel agrofertu a soucasnej premier v roce 2015 a 2019 prohlasoval pokracovani povinneho michani do bioslozek, jejichz dominantnim dodavatelem je agrofert, vypovida o tom, v jak velkym stretu zajmu je tenhle (ne)majitel agrofertu, StBak a soucasnej premier minimalne od roku 2015.
to, ze si jeden mistni StBak, (ne)majitel agrofertu a soucasnej premier v roce 2015 a 2019 prohlasoval pokracovani povinneho michani do bioslozek, jejichz dominantnim dodavatelem je agrofert, vypovida o tom, v jak velkym stretu zajmu je tenhle (ne)majitel agrofertu, StBak a soucasnej premier minimalne od roku 2015.
Na to jsou různé názory https😐/www.novinky.cz/…vedlive-40358732 :-!
jojo, a tohle nam tady vladne ...
Například bitcoin spotřebuje za rok asi dvakrát více elektřiny než Česká republika. Bitcoin spotřebuje 121,36 terawatthodiny (TWh) elektřiny.
pozor palivo E85 se v CR prodava jiz prez ja nevim 10 let a v nekterych zemich Evropy se na nej jezdi snad prez 20 let, pokud na to nekdo nechce jezdit, tak at to palivo nekupuje a kupuje si jine bez bioslozky :yes:
ja na E85 jezdil asi 4 roky s Audinou a za ty 4 roky tomu autu nic nebylo a dodneska jezdi dalsich cca 8 let bez sebemensiho problemu u znameho ktery ho odeme koupil, rok vyrobi tusim 1998 nebo tak nejak, je to starsi auto?
ja na E85 jezdil asi 4 roky s Audinou a za ty 4 roky tomu autu nic nebylo a dodneska jezdi dalsich cca 8 let bez sebemensiho problemu u znameho ktery ho odeme koupil, rok vyrobi tusim 1998 nebo tak nejak, je to starsi auto?
Viz můj dřívější odkaz na druhou stranu planety = v Austrálii taky už 20 let
Proč rohYpnol zase hysterčí nevim = možná mu fakt vadí že auto s motorem Euro 3 pomalu bude muset končit
Proč rohYpnol zase hysterčí nevim = možná mu fakt vadí že auto s motorem Euro 3 pomalu bude muset končit
ja to asi pred 10 lety zkusil nalejt do zanovniho renoldu. projel jsem nekolik nadrzi cistyho E85. startovalo to hur a hur a to bylo leto, spotreba sla ze 7litru skoro na 10.
ve vysokejch otackach se zdalo, ze to jede vic.
ve vysokejch otackach se zdalo, ze to jede vic.
zanesl se ti kaly palivovej filtr, E85 totiz rozpousti pripadne kaly a ty pak ucpou filrt, takze pravdepodobne stacilo u toho auta jen vymenit palivovej filrt a pro par dalsich nadrzi pouzit nejake ditivum aby se ti trosku procistili vstriky, ostatne u aut ktera nemaji prave primo oznacene ze muzou jezdit primo na E85 se toto doporucuje, pokdu chce mit majitel klid, tak se doporucuje jeste vymenit sedla ventilu za nejake tvrdsi pokud to dany model umoznuje, me to na 6 valci prislo na cca 4 tisice vcetne prace, tazke smesna suma
ze to ve vyzsich otackach jelo lip je celkem logicke, ma vyzsi okrtanove cislo
ze to ve vyzsich otackach jelo lip je celkem logicke, ma vyzsi okrtanove cislo
Doporuč mně nějaké bez biosložky.
jakekoliv "premiove" palivo, ja treba do vsech nasich benzinaku tankuju V-Power kde zadna bioslozka neni, a jine retezce takova paliva maji taky, jen je maj nazvany podle sveho
a zbytek rodinne flotily jezdi na elektrony, a tam si nevyberu, bud jsou z fotovoltaiky na strese a nebo ze site, jejich kvalitu neumim posoudit , ale zatim bez sebemensiho problemu 😁
a zbytek rodinne flotily jezdi na elektrony, a tam si nevyberu, bud jsou z fotovoltaiky na strese a nebo ze site, jejich kvalitu neumim posoudit , ale zatim bez sebemensiho problemu 😁
opatření pro snížení uhlíkové stopy. Přikážeme něco, co neprospěje motorům, bude to zvyšovat spotřebu, případně negativně ovlivní výkon. Že je ale nutné tu škodící složku napřed také vyrobit a jakou taková výroba, distribuce a aplikace zanechá uhlíkovou stopu, to nikdo neřeší? Máme snad málo těch žlutých ploch, kde by se v době prosté podobných nesmyslných rozhodnutí dalo pěstovat něco člověku alespoň prospěšného?
Naprostá zrůdnost v podobě biopaliv je vědecky vyvrácena už tolikrát, že všichni co to podporují by zasloužili rozemlít do hnojiva, protože jedině tak může mít jejich život nějaký pozitivní smysl. :no:
Je vědecky dokázáno = že sis zapomněl aktualizovat data
Tohle už jsme tu (vy)řešili hned dopoledne = viz já 10:02
Tohle už jsme tu (vy)řešili hned dopoledne = viz já 10:02
Zalez neomarxisto 😄 😄
Vidíš jak to máš v hlavě NARUBY? Tohle je znalost a vzdělání = to marxista NESNÁŠEL https😐/www.facebook.com/…152963423674009/ to si zapomněl? 😉
Jinak viz já těch 10:02 smutný jak NIC nevíš = jen prskáš a nadáváš :😉
ETBE = je fakt něco JINÝHO než MTBE = s tím nic nenaděláš (ale jsou tu i rohYpnolové kteří HYSTERČÍ že když oni do 18 let starýho auta E10 tankovat nemůžou je to KONEC SVĚTA = a nesmíme ho používat ani my :-!
Nebo (KLASIKA 😁 ) že i když biopaliva se používaj 20 let napříč planetou na severní i jižní polokouli = tak je to aktuální šikana zlý EU 😲 😁 :-! 😒]
Jinak viz já těch 10:02 smutný jak NIC nevíš = jen prskáš a nadáváš :😉
ETBE = je fakt něco JINÝHO než MTBE = s tím nic nenaděláš (ale jsou tu i rohYpnolové kteří HYSTERČÍ že když oni do 18 let starýho auta E10 tankovat nemůžou je to KONEC SVĚTA = a nesmíme ho používat ani my :-!
Nebo (KLASIKA 😁 ) že i když biopaliva se používaj 20 let napříč planetou na severní i jižní polokouli = tak je to aktuální šikana zlý EU 😲 😁 :-! 😒]
Ty seš zelenej bolševik a stejně tak to označuje každej kdo má rozum. V Pátek sem se na tom shodl s pánem co je RNDr., Ph.D a ještě diplomovaný odborník. Taudíž velmi vzdělaný člověk. Řikal že jste eko bolševici 😄 😄 😄
Hele víš že si VŠICHNI vymejšlíte VELMI PODOBNĚ? Stejnou metodu používá třeba ryccardo = plácá BLBOST a aby podpořil to co si vymyslel to JAK CHCE aby to bylo = vymyslí si že to říkali na přednášce nebo že to řekl děkan atd.
PROČ bariku PROČ? Já vim jak na to kouká inteligence = a nemusím si pravýho vlastního strejdu s písmenkama před i za jménem = vymýšlet 😉
PROČ bariku PROČ? Já vim jak na to kouká inteligence = a nemusím si pravýho vlastního strejdu s písmenkama před i za jménem = vymýšlet 😉
Na E10 jazdíme u nás na SK už cca rok a... Rozdiel u môjho auta nie je nejako badateľný (výkon, spotreba...). Občas natankujem plnú nádrž nejakého najlepšieho benzínu, aby sa všetko "prečistilo".
Pre niektorých ľudí sa prevádzka starších áut predražila, lebo poniektorí tankujú prémiové E5 palivá.
Benzín E10 nie je dobrý, keď sa vozidlo odstavuje na dlhšiu dobu. Napr u motorky pred zimou vyjazdím nádrž, potom ešte jednu E5 a tak dám na zimu plnú nádrž E5. A na jar je všetko OK. 😄
Pre niektorých ľudí sa prevádzka starších áut predražila, lebo poniektorí tankujú prémiové E5 palivá.
Benzín E10 nie je dobrý, keď sa vozidlo odstavuje na dlhšiu dobu. Napr u motorky pred zimou vyjazdím nádrž, potom ešte jednu E5 a tak dám na zimu plnú nádrž E5. A na jar je všetko OK. 😄
jezdi na naftu, příroda se ti odmění
- fakticky půjde o horší palivo
- které bude ničit motory starších vozů
- novější vozy ho budou potřebovat více
- a bude dražší
A protože byste si ho, holenkové, sami a dobrovolně kupovat nechtěli, tak vám ho prostě nařídíme
JJ, EU = RVHP 2.0
- které bude ničit motory starších vozů
- novější vozy ho budou potřebovat více
- a bude dražší
A protože byste si ho, holenkové, sami a dobrovolně kupovat nechtěli, tak vám ho prostě nařídíme
JJ, EU = RVHP 2.0
Proč proboha Západ nemůže být jako dřív?! Když jsme se k němu konečně po 42 letech komoušské zločinné totality probojovali a pak sotva stačili aspoň trochu zbohatnout, tak ho západní eurolevičáci začali systematicky ničit a likvidovat svobody občanů a většina z nich tomu ještě tleská. Proč, sakra, proč?! Kde se stala chyba? 😲 😲 😲 😲 😲
Chyba se stala v tvý hlavě. To co si myslíš že se začalo dít po krachu socialistických ekonomik, se dělá dávno předtím = snižování emisí aut začalo v 60. letech
V Evropě v roce 1970 = kolik ti tehdy bylo? Že to dodnes nevíš
VŠECHNY auta tvýho života VŠECHNY motory = byly už omezující emise = tos VĚDĚL? 😄
KDY ti to došlo? 😉
V Evropě v roce 1970 = kolik ti tehdy bylo? Že to dodnes nevíš
VŠECHNY auta tvýho života VŠECHNY motory = byly už omezující emise = tos VĚDĚL? 😄
KDY ti to došlo? 😉
FAKTicky starej blbej Jerry jako vždy
- prokazatelně lepší = co si na tom proboha nepochopil?
- který si do aut s Euro 3 a staršíma = koupí jen.. Jerry.Gunman? Proboha CO si na tom že si ho kupovat nemusíš nepochopil? A zopakuju = je to Euro3 a starší
- tady fantasmagoričnost tvých úvah asi nerozlousknu 😉
- jo je kvalitnější má vyšší oktanový číslo je kvalitnější než levnější MTBE = jo bude asi o fous dražší. Tak zajímá tě palivo pro nový auta nebo víc jak 16 let starý? A brzy 17 let a 18 let a 19 let.. 😄
Fakt si stěžuješ že ti vadí co si budu do auta dávat já a další?? Když NÁM to vyhovuje = protože na rozdíl od tebe víme co to je?
Jezdi si klidně 16 nebo víc let starou ojetinou tankuj 95ku ale NEKECEJ nám do toho jestli si koupíme 100 oktanů nebo auto na elektřinu nebo vodík = dík
A tomu se říká vývoj = svět benzínu taky nezačal 100 oktanama = když si byl malej kolika oktanovej benzín se za socialismu prodával? Kdysi byl jen 30ti pak 60ti oktanovej! V době kdy komunisti sebrali všem všechny peníze = měna 1953 byl i 70ti oktanovej 😁
Taky byl sirnatej a olovnatej = je to KONTINUÁLNÍ vývoj. Paka jako ty se chtěj ZASEKNOUT v úrovni ve SVÝ úrovni (další vývoj nechápou) ta tvá je kde přesně? 😐
Jj kdyby všichni byli (chytrý) jako ty.. bylo by lidstvo... :-!
Jj na KONCI diskuze kde je to opakovaně vysvětleno včetně odkazů = mlít dál tu TUPOST že to je JEN v EU = to je Jerry.Gunman 😁
- prokazatelně lepší = co si na tom proboha nepochopil?
- který si do aut s Euro 3 a staršíma = koupí jen.. Jerry.Gunman? Proboha CO si na tom že si ho kupovat nemusíš nepochopil? A zopakuju = je to Euro3 a starší
- tady fantasmagoričnost tvých úvah asi nerozlousknu 😉
- jo je kvalitnější má vyšší oktanový číslo je kvalitnější než levnější MTBE = jo bude asi o fous dražší. Tak zajímá tě palivo pro nový auta nebo víc jak 16 let starý? A brzy 17 let a 18 let a 19 let.. 😄
Fakt si stěžuješ že ti vadí co si budu do auta dávat já a další?? Když NÁM to vyhovuje = protože na rozdíl od tebe víme co to je?
Jezdi si klidně 16 nebo víc let starou ojetinou tankuj 95ku ale NEKECEJ nám do toho jestli si koupíme 100 oktanů nebo auto na elektřinu nebo vodík = dík
A tomu se říká vývoj = svět benzínu taky nezačal 100 oktanama = když si byl malej kolika oktanovej benzín se za socialismu prodával? Kdysi byl jen 30ti pak 60ti oktanovej! V době kdy komunisti sebrali všem všechny peníze = měna 1953 byl i 70ti oktanovej 😁
Taky byl sirnatej a olovnatej = je to KONTINUÁLNÍ vývoj. Paka jako ty se chtěj ZASEKNOUT v úrovni ve SVÝ úrovni (další vývoj nechápou) ta tvá je kde přesně? 😐
Jj kdyby všichni byli (chytrý) jako ty.. bylo by lidstvo... :-!
Jj na KONCI diskuze kde je to opakovaně vysvětleno včetně odkazů = mlít dál tu TUPOST že to je JEN v EU = to je Jerry.Gunman 😁
Píšeš bludy, benzin nebyl nikdy 30 oktanový. Poprvé se oktanové číslo objevilo v r.1927 s benziny 60 a 70 oktanů. U nás po válce Normal 80, pak Special 91 a potom Super 96 oktanů.
Podle německý wiki i dalších zdrojů bylo oktanový číslo ne 30 ale 40 = sorry moje chyba. Ale jde o ten VÝVOJ EVOLUCI žejo = to je podstata příspěvku 😉
To dál 60 a 70 atd. = to je ten VÝVOJ kterej nevím proč opakuješ. NEJDE o historii ale o to že sme došli od 40ti oktanů do dnešních 102 = pro běžný auta!
EDIT reagoval jsem na předchozí verzi textu cos tam měl = vidím že si to mezitím trochu pozměnil. Ale 70 oktanů už v roce 1927? To myslim spíš NE
To dál 60 a 70 atd. = to je ten VÝVOJ kterej nevím proč opakuješ. NEJDE o historii ale o to že sme došli od 40ti oktanů do dnešních 102 = pro běžný auta!
EDIT reagoval jsem na předchozí verzi textu cos tam měl = vidím že si to mezitím trochu pozměnil. Ale 70 oktanů už v roce 1927? To myslim spíš NE
Rok 1927 přinesl zásadní obrat v klasifikaci benzinu: jeho kvalita se nově začala měřit oktanovým číslem. Nejrozšířenější benzin byl 60oktanový, třeba společnost Fanto ale nabízela i 70oktanový.
zdroj - https😐/autobible.euro.cz/…va-litry-i-kila/
Historie oktanového čísla už je 90 let stará. Poprvé se začalo udávat v roce 1927. Tehdy byl standardem benzin s číslem 60, případně 70.
zdroj - https😐/www.autorevue.cz/…nzinu-prozrazuji
zdroj - https😐/autobible.euro.cz/…va-litry-i-kila/
Historie oktanového čísla už je 90 let stará. Poprvé se začalo udávat v roce 1927. Tehdy byl standardem benzin s číslem 60, případně 70.
zdroj - https😐/www.autorevue.cz/…nzinu-prozrazuji
Gile, nechci Ti radit, ale diskuse s nickem hamuna je ztrátou času.
Je to osoba duševně nemocná (předloni se tu přiznal/přiznala/přiznalo k tomu, že trpí Aspergerovým syndromem), která tu vystupje pod několika nicky a identitami
- jako Ha, muňka sakra
- jako Kyllie
- a patrně i pod dalšími přezdívkami
Osobně doporučuji umístit na shit-list, číst jeh👋její výplody je totální ztráta času - o pokusech předkládat či požadovat racionální argumenty ani nemluvě
Ha, muňka, sakra jest vskutku hodna své vlastní přezdívky - https😐/cs.wikipedia.org/…C5%A1_mu%C5%88ka
Je to osoba duševně nemocná (předloni se tu přiznal/přiznala/přiznalo k tomu, že trpí Aspergerovým syndromem), která tu vystupje pod několika nicky a identitami
- jako Ha, muňka sakra
- jako Kyllie
- a patrně i pod dalšími přezdívkami
Osobně doporučuji umístit na shit-list, číst jeh👋její výplody je totální ztráta času - o pokusech předkládat či požadovat racionální argumenty ani nemluvě
Ha, muňka, sakra jest vskutku hodna své vlastní přezdívky - https😐/cs.wikipedia.org/…C5%A1_mu%C5%88ka
Já vím, ale občas se do toho pustím, jen aby se mi nezkrátily žíly...... 😉
Vždyť jo, já se taky občas pokouším naučit stepovat akvarijní rybičky 😁 😁
Jasně.
A vždy když vidím tvojí profilovou fotku a motto, vybaví se mi aforizmus Stanislawa Jerzy Lece: "Pohrozím mu jen prstem", řekl, když mačkal spoušť. 😄
A vždy když vidím tvojí profilovou fotku a motto, vybaví se mi aforizmus Stanislawa Jerzy Lece: "Pohrozím mu jen prstem", řekl, když mačkal spoušť. 😄
Věř mi, že když tu zbraň DOOPRAVDY na někoho vytáhneš, tak to fakt není žádná sranda 😒 😒 😒
Edit: Docela by mne zajímalo, zda se onen "neznámý mínusující hrdina" někdy ocitl v situaci, kdy pro ochranu svého života, zdraví a majetku tu zbraň musel použít - a nebo je to jeden ze zdejších známých pitchusů, který háže minusy podle jména 😁 😁
Edit: Docela by mne zajímalo, zda se onen "neznámý mínusující hrdina" někdy ocitl v situaci, kdy pro ochranu svého života, zdraví a majetku tu zbraň musel použít - a nebo je to jeden ze zdejších známých pitchusů, který háže minusy podle jména 😁 😁
Nebylo by nakonec lepší jezdit na elektorony? Nikdo vám nemůže pančovat palivo, je jedno, jestli jezdíte na uhlí, nebo FVE, výkon motoru časem neklesá, můžete jezdit za desítky haléřů (pokud jste tupci, tak samozřejmě za 20 Kč kWh), výroba i provoz je čistší i v ve východní části světa, tedy ČR (pláč, že na žumpa fóru píší, že to není pravda, kterou si může ověřit každý sám se znalostí matematiky druhé třídy, neberu).
Tsk dúfam že už jazdíš na elektrinu a zachranuješ ľadové meďmeďe.🤗
Ty už sme (svou tupostí rsp. lhostejností) de facto už zabi-LI
Co jsme jim to udělali dřív než část místních diskutérů = pochopili i sami medvědi. Bylo zaznamenáno křížení ledních a medvědů hnědých 😉
Co jsme jim to udělali dřív než část místních diskutérů = pochopili i sami medvědi. Bylo zaznamenáno křížení ledních a medvědů hnědých 😉
Speede, netřeba elektromobil mít, stačí o jeho "výhodách" neustále žvanit 😁
Copak to tu nevidíš?
Orálních elektrofilů je plná diskuse - a ve skutečnosti ho nemá skorem nikdo... 😉 😉
Copak to tu nevidíš?
Orálních elektrofilů je plná diskuse - a ve skutečnosti ho nemá skorem nikdo... 😉 😉
No JASNĚ že nemá = to je obměna na generaCE = proto je tak trapný chování myslitelů = jako seš ty 😄
Kolik % z asi 2 miliard aut = jezdí na elektřinu? To že někdo narozdíl od tebe CHÁPE co proč jak a že EV je asi 3x efektivnější (což by jednou mohlo dojít i tobě) a o ropě platí to cos zapomněl ale učil se na základce (to už je asi pryč to už se vytratilo a nikdy už zpátky nedojde :-! takže prostě skoro není o čem = vyjádřit podporu a pochopení že EV a proč EV atd. = dneska na samém začátku klidně může vyjádřit podporu (když lidi jako ty HYSTERČÍ že po jeho smrti se jednou přestane jezdit na ropu)
Kolik % z asi 2 miliard aut = jezdí na elektřinu? To že někdo narozdíl od tebe CHÁPE co proč jak a že EV je asi 3x efektivnější (což by jednou mohlo dojít i tobě) a o ropě platí to cos zapomněl ale učil se na základce (to už je asi pryč to už se vytratilo a nikdy už zpátky nedojde :-! takže prostě skoro není o čem = vyjádřit podporu a pochopení že EV a proč EV atd. = dneska na samém začátku klidně může vyjádřit podporu (když lidi jako ty HYSTERČÍ že po jeho smrti se jednou přestane jezdit na ropu)
Ne opravdu nebylo.
Výkon motoru znatelně neklesá u spalováků ani při velmi vysokých nájezdech.
x
Naopak kapacita baterií u EV klesá, a to celkem výrazně při delším horizontu.
Jezdit za desítky haléřů u EV? KDYBY jsi napálil výši zdanění u elektřiny stejně jako jsou u PHM, cena za bkm by i u EV byla výrazně výš.
Pančovat palivo?? S kvalitou paliva nikdy u nás výraznější problém nebyl. Ne pokud jsi tankoval u běžné sítě čerpacích stanic.
Co tam máš dál? EV není výhodné ani ekonomicky, ani ekologicky (pro naše podmínky).
Výkon motoru znatelně neklesá u spalováků ani při velmi vysokých nájezdech.
x
Naopak kapacita baterií u EV klesá, a to celkem výrazně při delším horizontu.
Jezdit za desítky haléřů u EV? KDYBY jsi napálil výši zdanění u elektřiny stejně jako jsou u PHM, cena za bkm by i u EV byla výrazně výš.
Pančovat palivo?? S kvalitou paliva nikdy u nás výraznější problém nebyl. Ne pokud jsi tankoval u běžné sítě čerpacích stanic.
Co tam máš dál? EV není výhodné ani ekonomicky, ani ekologicky (pro naše podmínky).
EV je PŘESNĚ NAOPAK brachu pro NAŠE podmínky ZCELA IDEÁLNÍ https😐/fdrive.cz/…ektromobily-6946
Stejně tak kecáš s životností baterií https😐/fdrive.cz/…o-80-tis-km-4398
Víš že je to FURT všechno DOKOLA vlastně to samý? (nejen ty) Bojuješ PROTI novějšímu modernějšímu = CHCEŠ aby věci zůstaly jako... když si (to je takový typický) byl mladej? 😄
Stejně tak kecáš s životností baterií https😐/fdrive.cz/…o-80-tis-km-4398
Víš že je to FURT všechno DOKOLA vlastně to samý? (nejen ty) Bojuješ PROTI novějšímu modernějšímu = CHCEŠ aby věci zůstaly jako... když si (to je takový typický) byl mladej? 😄
"Přidáním biosložek do benzinu se totiž docílí zvýšení obsahu kyslíku, tudíž i chudší směsi, z níž následně vznikne méně oxidů uhlíku"
Jenže motor s lamda sondou rozpozná chudší směs a přidá palivo, tedy stoupne spotřeba a k žádnému snížení množství oxidů uhlíku nedojde.
Tak kde je ta výhoda?
Jenže motor s lamda sondou rozpozná chudší směs a přidá palivo, tedy stoupne spotřeba a k žádnému snížení množství oxidů uhlíku nedojde.
Tak kde je ta výhoda?
Verva 100 E10 mi připadá jako pěkný podvod. Díky zvýšení procenta ETBE lze použít horší benzínový základ. Asi proto můj nový Captur na to jede hůř a má vyšší spotřebu, než na starou vervu nebo obyčejný benzín s E5.
Další krok, který nemá s ekologií vůbec nic společného a na kterém není naprosto nic pozitivního... Odnesou to mj. škodovácké motory 1,3 MPI, dále pak FSI, pro tyhle to je vyloženě špatně. Jinak to neprospěje žádnému motoru.
hlavne tankujme len vhodne palivo a zbierajme body ... tu mam nieco z pumpy za body co by mozno potesilo aj speedfreda https😐/img4.auto.cz/…08d4dcd2f4ff.jpg .... 😉 ....
Kde sa také veci rozdávaju?
Tak nech Ti to do nej aj sype 😄
E10 se prodává i v Austrálii. Třeba v jižní Americe i E15-25 v severní totéž co u nás E10
Nechtěj aby všechno bylo tak jako když si byl mladej a po tvým = to by... :-!
Nejedná se přitom o žádnou výjimku. Značky jako Opel, Ford nebo Mercedes upozorňují, že je riskantní byť jediné natankování E10 do vozidla, které není homologováno jako splňující evropskou normu Euro 4. Jde tedy o benzínové agregáty zhruba do roku výroby 2005.
Fakt musíš mít 18 let starý auto? To by spíš už pomalu nemělo radši jezdit = nebo se prostě PRÁVEM chystat = tam kam patří
Motory od evropské Euro 4 https😐/www.autorevue.cz/…stuttgartu-nesmi t.j. 16 let starý na ty to je už moc. Tak si holt budeš muset koupit 16ti letý a mladší no = to je ta emisní šikana když je nevhodný jezdit autem Euro 3 😉
Viz já 20:58
Viz Agent Bureš 20:28
Viz já 19:46
Viz já 18:41
Jinak tohle je jen opakování = strašení že nebude palivo pro starší auta = tu bylo už před pár lety
V Evropě je několik set tisíc veteránů = myslíš že PRÁVĚ TEĎ končí?
a tohle je co?
Máš tohle pravidlo že JE TO JEDNO na všechno? Pračku, televizi, ledničku...? Nebo JEN na auta?
Ale je to ne o autě ale plácání = ať si rohYpnol (ZASE) nevymejšlí kraviny = do veteránů se taky netankuje 102 oktanovej benzín
(nejen) JEHO BOJ proti modernějšímu = na to platí tvoje CO JE MU PO TOM = co ostatní tankují. Kdyby tu byl dál Aral tankuju https😐/www.aral.de/…ltimate-102.html dělám aspoň když sem v Německu. A máš pravdu tobě i rohYpnolovi = je do toho KULOVÝ
Vzduch sice nefiltruje (jako to údajně dělají nejnovější diesly 😄 ), ale ani nesmrdí jako některá novější načipovaná auta nebo diesly s nefunkčním nebo chybějícím DPF.
Ale jestli je eko tohle auto sešrotovat a koupit si nové, tak to asi holt budu muset vyhodit 300 tis. z okna.
Hlavně je to zase HYSTERIE = u nás se pomalu ZAČNE šířit E10 který nemaj rádo motory starší 16ti let = a agenti burešové a rohYpnolové atd. kvůli tomu doslova ŠÍLEJ. Přitom běžnou 95 dál normálně nakoupí 😁
PROČ bys ho chtěl šrotovat? Chceš 16 let starý auto používat ještě 10 let? Nic moc ale na hodně procent = to nebude problém. Po Evropě i tady jsou desítky tisíc (to jen u nás) veteránů = myslíš že se pro ně přestane vyrábět palivo? Současný E5 zůstane velmi pravděpodobně dál v nabídce. Ne všech pump ale to je jiná = pro okrajovou skupinu holt palivo ne na každý čerpačce. Stejně jich máme asi 2 násobek (!) než by odpovídalo
Hamuna, netrap sa, aj tak nevidim, co pises.
Stejně jako HYSTERIE kolem Euro7 (po 50ti letech praxe) tak i z další generace biopaliv (po 20ti letech 😄
Vo čem by se tu diskutovalo = vždyť by tu to bylo skoro bez příspěvků = kdyby hloupost nadnášela :-!
Máš auto s Euro3 a horší? No tak do BUDOUCNA budeš muset holt možná popojet k až další pumpě 😲 😁
Obyčejná 95ka E5 co se tu léééta prodává = se bude někde prodávat dál = viz já 19:46
Auto jezdí cca 10 - 20 dní v roce, pokud někdo z rodiny má auto v servisu nebo na garančce a nebo zkrátka je potřeba ještě jet někam dalším autem. A tohle auto může v tomto režimu ještě klidně dalších 17 let sloužit. Není ekologické ani ekonomické při změně norem takovéto auto sešrotovat po cca 10-12 letech. A každých 10-12 let "vyhodit" 3 - 4 kila za nové. Stačí investice do nákupu ostatních aut co se v rodině používají na každodenní provoz.
Jestli nutně chceš používat auto až do 34 let věku = tak to (na hodně procent pů)jde
Jediná komplikace asi bude že obyčejná 95ka = nebude na každé pumpě
U nas uz je na VSETKYCH pumpach LEN E10.
Je to len otazka casu, kym sa to dostane vsade - ako mor.
Samozrejme, europska komisia nezakaze stare spalovaky - len trosku obmedzi ich pouzivanie - dane, nevhodne paliva, ekologicky zakazd vjazdu.. :yes:
U Fordu je to tedy docela v pohodě, protože třeba Mondeo dostalo benzínové motory homologované dle Euro4 už na konci roku 2000. V Německu byla ekologičtější auta tehdy zvýhodňována, takže i když stačilo plnit Euro 3, hodně zejména německých automobilek homologovalo s velkým předstihem podle Euro 4.
Benzín E10 je vhodný pre použitie v benzínových motoroch Škody okrem modelov Felicia 1,3 OHV (40 kW a 50 kW) vyrábaných v rokoch 1994 až 2001 a v starších modeloch.
Volkswagen
S niekoľkými výnimkami je E10 povolený na používanie vo všetkých vozidlách Volkswagen s benzínovými motormi. Výnimkou sú nasledujúce modely s prvou generáciou motorov FSI: Lupo 1,4 (77 kW) vyrobené od augusta 2000 do novembra 2003 (modelový rok) 2001 – 2004), Polo 1.4 FSI (63 kW) vyrobené od februára 2002 do júna 2006 (modelový rok 2002 – 2006), Golf IV 1,6 FSI (81 kW) vyrobený od novembra 2001 do mája 2004 (modelový rok 2002 – 2004), Variant 1.6 FSI Golf IV (81 kW) vyrobený od októbra 2001 do októbra 2006 (modelový rok 2002 – 2006), Bora 1,6 FSI (81 kW) vyrábaná od októbra 2001 do septembra 2005 (modelový rok 2002 – 2005), Bora Variant 1.6 FSI (81 kW) vyrábaná od októbra 2001 do septembra 2005 (modelový rok 2002 – 2005), Golf V. 1,4 FSI (66 kW) vyrábaný od novembra 2003 do novembra 2004 (modelový rok 2004 – 2005), Golf V. 1,6 FSI (85 kW) vyrabaný od augusta 2003 do mája 2004 (modelový rok 2004), Golf V. 2,0 FSI (110 kW) vyrábaný od januára 2004 do mája 2004 (modelový rok 2004), Touran 1.6 FSI (85 kW) vyrábaný od novembra 2002 do mája 2004 (modelový rok 2003 – 2004), Touran 2.0 FSI (110 kW) vyrábaný od októbra 2003 do mája 2004 (modelový rok 2004)
https😐/auto.pravda.sk/…podrobny-zoznam/
Je to šikana = každejch 15-20 let si koupit nový auto. Navíc když nechápeš PROČ? 😲 😁
Jinak jak tu padlo jedno jestli Evropa nebo Austrálie biopaliva jsou to přes 20 let a snaha snižovat emise aut přes 60 let (tady u nás v Evropě přes 50 let)
Mě je to šumák, Charger umí jezdit dle manuálu na paliva s 10% obshaem lihu, takže tam je to OK, navíc stejně jezdím hlavně na LPG a Rolls má stejně předepsaný N98 😄
Každýmu kdo nemá Euro 3 a starší = je jedno i E10
Je to zase TĚŽKÁ HYSTERIE pro nic (asi jako báje a pověsti o Euro 7 = no dyť to trvá zatím jen 60 let a v Evropě 50 let :-!
Ale ekologie se ředší 70 let, jasně. DIkuzní plácal a lhář.
A kde si natankoval před 40 lety biopaliva ty ekobolševiku? Povídej, přeháněj...
Biopaliva před 40ti lety? Tys to ZASE slušně POMOTAL 😲 😁
Nehádej se neplácej blbokraviny = a nejdřív si přečti alespoň tuhle diskuzi, když jak vidno nemáš ani tucha co a jak
Jo ať je ti kolik chce = tvoje první auto UŽ (na hodně procent) pracovalo s omezením emisí = ti to teda TRVALO než ti to došlo 😄
Myslíš že ti někdy DOJDE = že když se ti stýská po socialistických časech = zrovna od tebe výraz BOLŠEVIK je pochvala? :-!
Píšu ti o Rollsu, který do roku 1986 pro Evropu nic z toho neměl, byly dvam dva karbecy SU, žádná katalyzátor, žádné lambdy, žádný EGR nic.
2021-1986 je 35 let. Tak jak mohla Evropa řešit emise od roku 1960 😄 😄 😄
Mě se po bolševikách nestýská a po jejich zelených nástupcích taky ne.
Že si pelteš pojmy je tvůj problém. Bolševici tu vládli někdy od začátku 60 let 😄 a to včetně SSSR. To dále nebyli už bolševici 😄
Zase pterolheadi překonali olyzovače plakátků s vysavačema, hahaha.
Pokolikáté už 😄 😄 😄
Ono třeba i mají na nové. Ale nové prostě nepotřebují. A ne každý má smysl života vydělávat pořád jen na nové auta (...mobily, televize...).
Když máš na novější = za zploštělé smýšlení bych spíš označil jezdit něčím např. 18ti letým. Rsp. STĚŽOVAT si, že do tak starýho aut tuctový produkce = nejde použít nejnovější generace benzínu
Viz jinde v týhle diskuzi = za těch skoro sto let skočil benzín z původních 40ti oktanů na dnešních 102
Možná si lid, ale homo sapiens = člověk moudrý URČITĚ ne 😄
Inflace po minulý krizi udělala svý = ve všem. 27% za rok už je docela HODNĚ úchylný https😐/www.estav.cz/…la-100-000-korun
Ale když srovnám třeba starší a současný Toyoty (to je takovej malej výrobce to asi neznáš) tak dnešní auta sou lepší