Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Pozor, do Česka se blíží palivo E10! Co na to starší motory?

177 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Otřesná politika EU. Na Slovensku už E10 je.

Další krok, který nemá s ekologií vůbec nic společného a na kterém není naprosto nic pozitivního... Odnesou to mj. škodovácké motory 1,3 MPI, dále pak FSI, pro tyhle to je vyloženě špatně. Jinak to neprospěje žádnému motoru.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
U nas je e10 uz aspon rok... tusim od aprila/dubna 2020
Avatar - Plautus
Plautus
V SR je povinný od januára 2020. V zlých veciach sa radi predbiehame 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 10:13 a 9:52
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dik za upresnenie.....

hlavne tankujme len vhodne palivo a zbierajme body ... tu mam nieco z pumpy za body co by mozno potesilo aj speedfreda https😐/img4.auto.cz/…08d4dcd2f4ff.jpg .... 😉 ....
Avatar - speedfred
speedfred
Tak síce by sa mi to hodilo k autu to je pravda :yes: , ale ja Alfista nie som a k auto som sa dostal nejako náhodou. 🙊
Kde sa také veci rozdávaju?
Avatar - Plautus
Plautus
Slovnaft má bodovú akciu za tankovanie. A s tým autom si sa už Alfistom mal dávno stať 😒]
Avatar - Plautus
Plautus
Pekná peňaženka 😉
Tak nech Ti to do nej aj sype 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Máš hodně omEUzené vidění 😉

E10 se prodává i v Austrálii. Třeba v jižní Americe i E15-25 v severní totéž co u nás E10

Nechtěj aby všechno bylo tak jako když si byl mladej a po tvým = to by... :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Motory ve Feldě jsou víceméně nezničitelné. Benzín, LPG, CNG, líh, prostě to jede na cokoliv, co jde zapálit svíčkou. Před pár lety do toho majitelé běžně tankovali lihové paliv E85 a nic se těm motorům nestalo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Partner ÚAMK, tedy německý automotoklub ADAC, testoval benzín s vyšším podílem etanolu (E10 je již běžně k dostání v Německu) na vozidle Opel Signum 2,2 l vyráběném v letech 2003 až 2008. Výsledkem po ujetí 27 000 km bylo poškození palivového čerpadla.

Nejedná se přitom o žádnou výjimku. Značky jako Opel, Ford nebo Mercedes upozorňují, že je riskantní byť jediné natankování E10 do vozidla, které není homologováno jako splňující evropskou normu Euro 4. Jde tedy o benzínové agregáty zhruba do roku výroby 2005.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo a ty CHCEŠ auto s Euro 3 = je to šikana 😄
Fakt musíš mít 18 let starý auto? To by spíš už pomalu nemělo radši jezdit = nebo se prostě PRÁVEM chystat = tam kam patří

Motory od evropské Euro 4 https😐/www.autorevue.cz/…stuttgartu-nesmi t.j. 16 let starý na ty to je už moc. Tak si holt budeš muset koupit 16ti letý a mladší no = to je ta emisní šikana když je nevhodný jezdit autem Euro 3 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Prosímtě co je ti po tom, že někdo jezdí 18letým autem?
scadar
Všichni veteránisti povinně hodit auta ze skály! Moje miata je počínaje dneškem oficiálně veterán (BJ 05/91) a zbavovat se jí rozhodně nebudu! 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A to PROČ?

Viz já 20:58

Viz Agent Bureš 20:28

Viz já 19:46

Viz já 18:41

Jinak tohle je jen opakování = strašení že nebude palivo pro starší auta = tu bylo už před pár lety
V Evropě je několik set tisíc veteránů = myslíš že PRÁVĚ TEĎ končí?
scadar
“Fakt musíš mít 18 let starý auto?”

a tohle je co?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A tohle je co? 😲 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak. Když se majitel o auto stará, tak je úplně jedno jak je staré!! Proměnná není stáří, ale pouze úroveň péče.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Přesně naopak = ale rozhodně NIC PROTI kvalitní péči

Máš tohle pravidlo že JE TO JEDNO na všechno? Pračku, televizi, ledničku...? Nebo JEN na auta?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Preferuju na silnicích auta a ne vraky

Ale je to ne o autě ale plácání = ať si rohYpnol (ZASE) nevymejšlí kraviny = do veteránů se taky netankuje 102 oktanovej benzín

(nejen) JEHO BOJ proti modernějšímu = na to platí tvoje CO JE MU PO TOM = co ostatní tankují. Kdyby tu byl dál Aral tankuju https😐/www.aral.de/…ltimate-102.html dělám aspoň když sem v Německu. A máš pravdu tobě i rohYpnolovi = je do toho KULOVÝ
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Mám auto z roku 2015, které je podle Euro 3. Najel jsem s ním 160 tis. km, je to ale městské auto, takže jde spíš o nadprůměrný nájezd. Koroze karoserie žádná. To auto je tak jednoduché a kvalitně udělané, že přežije i mnohem mladší vozy. Pokud ho teda nezahubí nějaký nesmysl jako je biosložka v benzínu.

Vzduch sice nefiltruje (jako to údajně dělají nejnovější diesly 😄 ), ale ani nesmrdí jako některá novější načipovaná auta nebo diesly s nefunkčním nebo chybějícím DPF.

Ale jestli je eko tohle auto sešrotovat a koupit si nové, tak to asi holt budu muset vyhodit 300 tis. z okna.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To je super, ze ho nemas po 5rokoch hrdzave 😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :-!

Hlavně je to zase HYSTERIE = u nás se pomalu ZAČNE šířit E10 který nemaj rádo motory starší 16ti let = a agenti burešové a rohYpnolové atd. kvůli tomu doslova ŠÍLEJ. Přitom běžnou 95 dál normálně nakoupí 😁
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Spletl jsem se, auto je z roku 2005. Letos mu bude 16 let, klidně ale může sloužit ještě 10 nebo i víc let. Nevím, jestli je ekologický přínos auto sešrotovat a vyrobit nové, které si spolehlivě poradí s 10% biosložky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Psali jsme příspěvky skoro současně = takže viz já 19:44

PROČ bys ho chtěl šrotovat? Chceš 16 let starý auto používat ještě 10 let? Nic moc ale na hodně procent = to nebude problém. Po Evropě i tady jsou desítky tisíc (to jen u nás) veteránů = myslíš že se pro ně přestane vyrábět palivo? Současný E5 zůstane velmi pravděpodobně dál v nabídce. Ne všech pump ale to je jiná = pro okrajovou skupinu holt palivo ne na každý čerpačce. Stejně jich máme asi 2 násobek (!) než by odpovídalo
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
No jo, chybička. Je z roku 2005. Z roku 2015 by těžko mohlo mít Euro 3.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je překlep to se stane = chybička je to s tím sešrotováním = prostě do toho nekupuj E10
Avatar - Agent  Bureš
Agent Bureš
Asi jsem skočil autorovi na špek. Celý článek je ve stylu "bude to velký problém". On to ale asi zase takový problém nebude. Jen bude o trochu obtížnější natankovat správné palivo. Teď jezdím na čerpačku, kde mají jeden druh nafty a jeden druh benzínu. Jestli jsem to pochopil, tak tam budou mít časem jen E10. Jinde ale E5 k sehnání bude.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tak jasne, ze mi to nesedelo 😒]
Hamuna, netrap sa, aj tak nevidim, co pises.
Arese
Hamuno, kdyby hloupost nadnášela....atd. 😲 :no: :no: :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kdyby tak by od tebe byl pokoj = já vím 😉

Stejně jako HYSTERIE kolem Euro7 (po 50ti letech praxe) tak i z další generace biopaliv (po 20ti letech 😄

Vo čem by se tu diskutovalo = vždyť by tu to bylo skoro bez příspěvků = kdyby hloupost nadnášela :-!

Máš auto s Euro3 a horší? No tak do BUDOUCNA budeš muset holt možná popojet k až další pumpě 😲 😁

Obyčejná 95ka E5 co se tu léééta prodává = se bude někde prodávat dál = viz já 19:46
Modrý blesk
V rodině máme auto, které bylo koupeno nové v roce 2004 a nyní má najeto 40 tis. km.
Auto jezdí cca 10 - 20 dní v roce, pokud někdo z rodiny má auto v servisu nebo na garančce a nebo zkrátka je potřeba ještě jet někam dalším autem. A tohle auto může v tomto režimu ještě klidně dalších 17 let sloužit. Není ekologické ani ekonomické při změně norem takovéto auto sešrotovat po cca 10-12 letech. A každých 10-12 let "vyhodit" 3 - 4 kila za nové. Stačí investice do nákupu ostatních aut co se v rodině používají na každodenní provoz.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
17 let staré auto je v Evropě už trochu starší, ale 40t. km po 17ti letech je VELKÁ anomálie 😉

Jestli nutně chceš používat auto až do 34 let věku = tak to (na hodně procent pů)jde

Jediná komplikace asi bude že obyčejná 95ka = nebude na každé pumpě
Meky
Len docasne.
U nas uz je na VSETKYCH pumpach LEN E10.

Je to len otazka casu, kym sa to dostane vsade - ako mor.

Samozrejme, europska komisia nezakaze stare spalovaky - len trosku obmedzi ich pouzivanie - dane, nevhodne paliva, ekologicky zakazd vjazdu.. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Nj, Opel Signum 2.2 Direct měl přímé vstřikování benzínu a tam jsou ty čerpadla asi náchylnější, jak jde vidět i z toho seznamu rizikových motorů.
U Fordu je to tedy docela v pohodě, protože třeba Mondeo dostalo benzínové motory homologované dle Euro4 už na konci roku 2000. V Německu byla ekologičtější auta tehdy zvýhodňována, takže i když stačilo plnit Euro 3, hodně zejména německých automobilek homologovalo s velkým předstihem podle Euro 4.
Avatar - wakantanka
wakantanka
A pritom stačí tak málo, frcnuť dobré aditivum. Pripomína mi to trochu histeriu keď sa prechádzalo na bezolovnatý benzín.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Škoda
Benzín E10 je vhodný pre použitie v benzínových motoroch Škody okrem modelov Felicia 1,3 OHV (40 kW a 50 kW) vyrábaných v rokoch 1994 až 2001 a v starších modeloch.
Volkswagen
S niekoľkými výnimkami je E10 povolený na používanie vo všetkých vozidlách Volkswagen s benzínovými motormi. Výnimkou sú nasledujúce modely s prvou generáciou motorov FSI: Lupo 1,4 (77 kW) vyrobené od augusta 2000 do novembra 2003 (modelový rok) 2001 – 2004), Polo 1.4 FSI (63 kW) vyrobené od februára 2002 do júna 2006 (modelový rok 2002 – 2006), Golf IV 1,6 FSI (81 kW) vyrobený od novembra 2001 do mája 2004 (modelový rok 2002 – 2004), Variant 1.6 FSI Golf IV (81 kW) vyrobený od októbra 2001 do októbra 2006 (modelový rok 2002 – 2006), Bora 1,6 FSI (81 kW) vyrábaná od októbra 2001 do septembra 2005 (modelový rok 2002 – 2005), Bora Variant 1.6 FSI (81 kW) vyrábaná od októbra 2001 do septembra 2005 (modelový rok 2002 – 2005), Golf V. 1,4 FSI (66 kW) vyrábaný od novembra 2003 do novembra 2004 (modelový rok 2004 – 2005), Golf V. 1,6 FSI (85 kW) vyrabaný od augusta 2003 do mája 2004 (modelový rok 2004), Golf V. 2,0 FSI (110 kW) vyrábaný od januára 2004 do mája 2004 (modelový rok 2004), Touran 1.6 FSI (85 kW) vyrábaný od novembra 2002 do mája 2004 (modelový rok 2003 – 2004), Touran 2.0 FSI (110 kW) vyrábaný od októbra 2003 do mája 2004 (modelový rok 2004)

https😐/auto.pravda.sk/…podrobny-zoznam/
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Prostě viz já 11😁4 😉

Je to šikana = každejch 15-20 let si koupit nový auto. Navíc když nechápeš PROČ? 😲 😁
Adam Grufík
Protože lidi nemají 300 tisíc na nové auta a radši koupí něco 10-15 let starého? Kdyby všem stát nebral dvě třetiny platu, třeba by si lidé koupili i to nové auto.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
10 let není žádný problém = kupovat si nové 16tileté už trochu jo. Navíc přes rohYpnolovy záchvaty = dál půjde jezdit i s 20 let starym křápem! NEMUSÍ si kupovat E10 😉

Jinak jak tu padlo jedno jestli Evropa nebo Austrálie biopaliva jsou to přes 20 let a snaha snižovat emise aut přes 60 let (tady u nás v Evropě přes 50 let)
Avatar - Anonym
Anonym
Jestli tu E5 někdě koupí....pak super. Když nekoupí, bude muset tankovat drahou N95.

Mě je to šumák, Charger umí jezdit dle manuálu na paliva s 10% obshaem lihu, takže tam je to OK, navíc stejně jezdím hlavně na LPG a Rolls má stejně předepsaný N98 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
E5 je dneska snad SKORO VŠECHNO 😉

Každýmu kdo nemá Euro 3 a starší = je jedno i E10

Je to zase TĚŽKÁ HYSTERIE pro nic (asi jako báje a pověsti o Euro 7 = no dyť to trvá zatím jen 60 let a v Evropě 50 let :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, proto RR ještě v roce 1986 neplnil žádný Euro, neměl ani jeden katalyzátor, měl dva karburátory . Kolik takových aut bylo v Evropě, stovky vid.

Ale ekologie se ředší 70 let, jasně. DIkuzní plácal a lhář.

A kde si natankoval před 40 lety biopaliva ty ekobolševiku? Povídej, přeháněj...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ekologie (emise aut) se NEřeší od 60. let? A v Evropě od roku 1970? No Bariku = děláš blba sám ze sebe

Biopaliva před 40ti lety? Tys to ZASE slušně POMOTAL 😲 😁

Nehádej se neplácej blbokraviny = a nejdřív si přečti alespoň tuhle diskuzi, když jak vidno nemáš ani tucha co a jak

Jo ať je ti kolik chce = tvoje první auto UŽ (na hodně procent) pracovalo s omezením emisí = ti to teda TRVALO než ti to došlo 😄

Myslíš že ti někdy DOJDE = že když se ti stýská po socialistických časech = zrovna od tebe výraz BOLŠEVIK je pochvala? :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Moje první auto bylo rok výroby 1995, takže ano, to měl katalyzátor, lambády a EGR.

Píšu ti o Rollsu, který do roku 1986 pro Evropu nic z toho neměl, byly dvam dva karbecy SU, žádná katalyzátor, žádné lambdy, žádný EGR nic.
2021-1986 je 35 let. Tak jak mohla Evropa řešit emise od roku 1960 😄 😄 😄
Mě se po bolševikách nestýská a po jejich zelených nástupcích taky ne.

Že si pelteš pojmy je tvůj problém. Bolševici tu vládli někdy od začátku 60 let 😄 a to včetně SSSR. To dále nebyli už bolševici 😄
Avatar - Anonym
Anonym
v dubnu se v ČR prodalo 15 nových Tesel, pro srovnání se prodalo 14 ks nových Dodge a 10 RAMů

Zase pterolheadi překonali olyzovače plakátků s vysavačema, hahaha.

Pokolikáté už 😄 😄 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tebe to echt zad.r.bava.
Avatar - Anonym
Anonym
N98, překlep
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nemají ... mají... Tohle vždy považuji za absolutně zploštělé smýšlení.

Ono třeba i mají na nové. Ale nové prostě nepotřebují. A ne každý má smysl života vydělávat pořád jen na nové auta (...mobily, televize...).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zrovna ty bys o zploštělém myšlení = spíš asi mluvit moc neměl

Když máš na novější = za zploštělé smýšlení bych spíš označil jezdit něčím např. 18ti letým. Rsp. STĚŽOVAT si, že do tak starýho aut tuctový produkce = nejde použít nejnovější generace benzínu

Viz jinde v týhle diskuzi = za těch skoro sto let skočil benzín z původních 40ti oktanů na dnešních 102
Arese
-Protože lidi moc dobře vědí, že třeba 8-10 let staré auto je kvalitnější a levněji udržovatelné v chodu, o požitku z řízení nemluvě... 😒
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty ale nemyslíš lidi = ty myslíš SEBE 😉

Možná si lid, ale homo sapiens = člověk moudrý URČITĚ ne 😄

Inflace po minulý krizi udělala svý = ve všem. 27% za rok už je docela HODNĚ úchylný https😐/www.estav.cz/…la-100-000-korun
Ale když srovnám třeba starší a současný Toyoty (to je takovej malej výrobce to asi neznáš) tak dnešní auta sou lepší
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Viz výše. Nemáš pravdu. Platí přesně to co jsem napsal :-!
Mobil_Mobil
"Nepůjde však naštěstí o nijak závratné částky."
1) Už před léty EU uznala BIO paliva za omyl
2) Platit výpalné firmě ve vlastnictví předního politika není v právním státě obhajitelné.
3) Opět se vše zdraží - ceny dopravy se projeví do všeho - potraviny, služby, elektronika, opravy bytů. Takže i když to jsou haléře, tak to bude pro důchodce a další sociální skupiny citelné.

Proč stát nenabídne alternativu? Například modernizací a optimalizaci nákladů železnice. Například spousta tratí dodnes není elektrifikovaná nebo vlaky platí zbytečně drahou solární energii.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1. ne jen TYP bio paliva = celosvětová úspora např. 10% ropných paliv je.. no to je asi jasný
2. to jo = zajímavý jak se byznys mafiána https😐/neovlivni.cz/…do-je-jeho-vrah/ stal byznysem předsedy vlády žejo :😉
3. to teda SAKRA zdraží, ale ne kvůli 10ti procentům paliva který nebude z ropy co nemáme

Zrovna náš stát poslední dekádu selhal = v rámci populismu SNÍŽIL investice do všeho = včetně silnic a dálnic a železnic. Ale to s celosvětovým E10 asi nijak nesouvisí
potooczech
To že je výroba současných biopaliv typu biolíh ekologický nesmysl se už prokázalo. Zatím tedy nikdo s nějakou lepší variantou výroby biolihu nepřišel. A jak zde zmiňujete například ETBE, které se dává místo "biolihu" do Vervy ... tak hádejte, z čeho se ETBE vyrábí ... z velké části právě z ethanolu ... tedy i na to ETBE se musí nejprve produkovat odněkud líh ... a jsme zase u masově produkovaného "biolihu".

Biolíh a bionafta jsou všechno možné, jen ne ekologická paliva a rozhodně nejsou schopna nahradit paliva vyráběná z ropy ... naopak pro svou výrobu spotřebují tolik energie, že spotřebu ropy naopak zvyšují. Tedy pokud by se nevyráběla, tak by se ropy spotřebovalo méně.
Xylo
Tak někde plodiny zemědělci udat musejí 😄 . Řepku do nafty a cukrovou řepu, přebytečné obilí a letos asi i brambory půjdou do lihu. Nevím jaký je rozdíl v biolihu a ethanolu (lihu). ETBE se bohužel vyrábí ze 100 % lihu, tudíž ne lihu, který se používá k výrobě destilátů a likérů (ten je sám o sobě velmi levný, zdražuje ho jen spotřební daň pokud není denaturován).
pjotr
a já myslel že se bioložky budou naopak omezovat, protože studie prokázaly, že jejich výroba vytvoří více oxidů uhlíku než je reálné snížení uhlíkové stopy u motorů s přimíchanou bioložkou
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neni biosložka jako biosložka = biolíh se už nepoužívá https😐/en.wikipedia.org/…tert-butyl_ether
pjotr
Biolíh se vyrábí z energetických rostlin - řepky a její objem se dá odhadnout v létě kdy půl Česka zežloutne. Takže se asi používá
potooczech
Biolíh se nevyrábí z řepky. Z řepky se vyrábí olej a jeho esterifikací se produkuje bionafta, která je ještě celkem v pohodě. Obecně se olejnaté plodiny využívají pro výrobu bionafty a škrobové plodiny jako kukuřice či brambory pro výrobu ethanolu.
Co je problém je biolíh. Ten se nejčastěji vyrábí z geneticky modifikované kukuřice, která se nedá použít k ničemu jinému. Jak řepka, tak kukuřice jsou plodiny podporující půdní erozi a vyžadují celkem dost chemie ... tedy jsou to plodiny s negativním vlivem na zemědělskou půdu. Problém biolihu jakožto ethanolu je pak například v tom, že při jeho užití ve spalovacích motorech je produkován tzv. přízemní ozon. Tedy s nárůstem obsahu biosložky a vyššími prodeji benzínových vozidel jak se méně prodávají diesely naroste i koncentrace přízemního ozonu ve městech. Což rozhodně není zdraví prospěšná věc a tak nějak se o tom mlčí. Přitom výsledkem bude nárůst chronických respiračních onemocnění. Možná aby se to později dalo využít jako důvod pro omezování benzínů. Tak jako se dnes nesmyslně démonizuje diesel, i když je dieselový motor v normě Euro6d tak čistý, že víc škodlivin vám doma vyprodukuje zapálená svíčka.
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Česko neznám. Myslíš tu mexickou limonádu?
https😐/lh3.googleusercontent.com/…C0YHk7UTgqclO01J

Jo - a do nádrže auta patří nafta. Některé lepší diesely umí jezdit i na 100% bionaftu. Diesely díky vyšší energetické účinnosti vždy produkují méně CO2, než tragicky zastaralé zážehové motory.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Víme že máš ROZSÁHLÉ neznalosti, ale Česko? To je OFICIÁLNÍ jednoslovný název = v databázi OSN. Ty nevíš ani kde žiješ? https😐/zpravy.aktualne.cz/…ac8435228eb94b8/ vidíš i blbej rus to ví :-!

Víš že jízda na naftu znamená VĚTŠÍ spotřebu ropy než na benzín = žejo?

Víš že cena nafty je dotovaná = až 9 korunama na litr žejo? A bez tohohle zvýhodňování by plkalové jako ty tohle neplkali = protože v tržních podmínkách by prostě osobák na naftu neměli 😄
potooczech
Přesněji Verva neobsahuje "biolíh" ale ETBE ... ostatní benzíny typu Natural 95 stále obsahují jako biosložku "biolíh" a pochybuji, že by tomu bylo do budoucna jinak. ETBE je drahé a pokud by se v 10% podílu přídávalo i do běžného Naturalu 95, tak při 10% podílu už by to oktanové číslo bylo dost nad 95 a cena by byla taky vyšší. V podstatě by to byl ekvivalent Naturalu 98, za cenu Naturalu 98, ale prodávalo by se to jako Natural 95 😊
St.
Jsem z toho trochu zmatený: z Vervy 100 udělali potichu E10 a ještě to vychvalují. U Efekty 95 zase píší, že neobsahuje aditiva, ale na trh se to uvádělo jako aditivovaný benzín. Výrobci si s názvy dělají, co chtějí.
Avatar - Alf1k
Alf1k
Já taky. Jinak podle toho cápka v článku je teď Verva 100 kvalitnější. Narostlo octanové číslo a blablabla.. No teď je otázka jestli je to pravda.
Flajzi
Znovu si přečtěte ten článek. Je rozdíl mezi biolihem (levnější, problémový) a ETBE (dražší, ale zlepšuje kvalitu paliva).
Xylo
Pro člověka je to myslím opačně, rozhodně je tercbutylethylehter větší svinstvo než alkohol (ethylalkohol, líh) s kterým má lidstvo poměrně velké zkušenosti už pár set let. Jinak ty ethery se používají jako antidetonační složka od doby, kdy se zakázalo používat tetraethylolovo.
Flajzi
Nejsem chemik, abych to mohl zhodnotit z pohledu pro člověka. Diskuze je o pohledu na motor a o tom je i můj příspěvek.
Xylo
Já se s Tebou nepřu, jen přikládám další informace, které v článku nejsou :yes:
kesumb
Jezdim na Vervu roky. Na podzim jsem to nalil do pily (2t olej bez bioslozek, promichal jsem to i na jare), kazdopadne po 4 mesicich pila bezi mizerne a dusi se v plnym vykonu. Do smesi jsem pokusne domichal dalsi olej a zadny rozdil. Namichal jsem tedy novy benzin se stejnym olejem a tim okamzikem problem zmizel. Zkusil jsem to i u jiny pily a vysledek stejnej. 4t motory honda mi na stejne starou vervu chodi bez problemu. A musim rict, ze jsem z benziny fakt otravenej..
Avatar - speedfred
speedfred
Mňa upozornoval predajca že zmiešaný benzín do 2T pouziť max 3 mesiace starý. Potom robí problémy rozpustený olej v benzíne s biozložkami v karburátore.
kesumb
ja doufal, ze ma verva bioslozky lepsi a vydrzi aspon pul roku. Evidentne jsou to vyhozeny penize lejt to do 2t
Avatar - speedfred
speedfred
Max 3 mesiace ale najlepší benzín, som zabudol ešte dodať.
Avatar - Plautus
Plautus
Aj to, ale biozložka viaže na seba viac vody a ten benzín “vodnatie” - skôr výrazne stráca na kvalite. Každopádne sú to sajrajty. Keď načapujem do kosačky (4T) aj čerstvú 95ku, tak to má na ho.no chod. Preto som tam začal liať 100ku a chod motora je vyváženejší. Na tých malorážkových motoroch to najviac cítiť a počuť. Môže to obhajovať kto chce ako chce, ale je to humus a na motor i palivovú sústavu to má z dlhodobého hľadiska devastačné následky.
potooczech
Jak která ... biolíh na sebe vzdušnou vlhkost váže a benzín tak degraduje. ETBE naopak vzdušnou vlhkost neváže. Nicméně tak jako tak bych prostě uskladněný benzín nepoužíval déle jak 3 měsíce. Pak prostě degraduje každý.
Avatar - Plautus
Plautus
Písal som aj o porovnaní “čerstvej” 95ky a 100ky. Určite nekupujem do kosačky na sezónu 200l sud benzínu, aby som to skladoval. Nevyvraciam, čo píšete s Hamunom, len jednoducho aj na čerstvú 95ku ide kosačka ako 50-ročný traktor v porovnaní so 100kou, takže zjavne je ten biolieh “veľmi vhodná” zložka degradujúca 95ku na úroveň sajrajtu zo stoky.
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Tankujte naftu!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 10:41 = podporuješ (pravýho) agenta Bureše? HNUS čistej HNUS

Viz já 10:59 ultra HNUS
Avatar - Plautus
Plautus
Aj keby si mi zadarmo poslal kosačku na naftu, tak ti ju vrátim (aj s venovaním) späť 😒]
Ale do auta zatiaľ lejem aj naftu... 8-s
Scarab
No podle mne je Verva 100 E10 od začátku jenom si toho nikdo nevšiml, ale podstatná informace je v článku zmíněna - Verva 100 neobsahuje tzv biolíh (který má na vlastnosti benzinu negativní vliv), ale ETBE, který má úplně odlišnou technologii výroby (dražší, čemuž odpovídá i výsledná cena benzinu 😒) a jehož vlastnosti benzin nedegradují. Z článku vyplývá, že nebude E10 jako E10, ale bude třeba si hlídat, jestli je v benzinu E10 biolíh a nebo ETBE. Bohužel nikde není řečeno jestli nebo jak se to pozná nebo budou-li tuto informaci benzinové pumpy někde uvádět, jo o tom pochybuji 😒
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Verva 100 je pořád Verva 100 jako dřív. Obsahuje ETBE jako zvyšovač oktanového čísla a zároveň jako nepřímou biosložku.
Dle nové eurolegislativy spadlo do kategorie E10. Už dnes lze vidět, že nová evropská legislativa udělala v palivech ještě větší zmatek než doposud.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 9:52
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To vychvalování by mělo být (teoreticky) v pořádku https😐/en.wikipedia.org/…tert-butyl_ether

95 je většinou obecně neaditivovaný = není nad to nalít si vlastní rukou https😐/www.red-rider.cz/…itiv-125-ml.html?…
potooczech
Verva totiž jako biosložku nemá biolíh, ale ETBE, což je právě v pohodě a pokud je ho tam nyní víc, tak to vůbec není na škodu.
Nicméně klasická Efekta 95 má stejně jako ostatní Naturaly 95 u ostatních stanic v sobě biolíh.
Je to o tom, že biolíh má na vlastnosti benzínu spíše negativní vliv a čím více ho tam je, tím hůře. ETBE vlastnosti benzínu naopak zlepšuje, ale nevýhodou je ta cena ...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Cože? Efekta 95 bývala právě slušně aditivované palivo. Není tím spíš myšleno, že nemá kvalitnější biosložku, nicméně aditivivaná je stejně?
topten
nepletes si to s vervou 95? moc casto jsem ji nevidel, ale byla. minimalne 5 roku nazpet ale uz neni. efekta je podle me obycejnej benzin
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne, efekta by měla být aditovovaná a podle testu tuším na idnes pěkně dekarbonizovala vstřiky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jsou tam 3 kapky VIF = neni nad to nalít při tankování 125 ml https😐/aditiva.heureka.cz/…n-aditiv-125-ml/?…
Scarab
...Ale návrh už je tam opět, tentokrát ukrytý v pětačtyřicetistránkovém pozměňovacím návrhu k zákonu o podporovaných zdrojích energie. Jestli projde, dá se s velkou mírou pravděpodobnosti předpokládat, že se benzin E10 začne prosazovat na stojanech už od počátku příštího roku....

- jak stále říkám, všechno začíná u voleb, je třeba více přemýšlet, koho volit!!! Než poslouchat předvolební sliby, je daleko lepší si zpětně dohledat, jak konkrétní strany či poslanci hlasovali při schvalování konkrétních zákonů (výše uvedený je jedním z nich) a podle toho se zařídit. To jak poslanci skutečně hlasovali je totiž ve skutečnosti ve spoustě případů diametrálně odlišné od toho co slibovali! Bohužel i když na stránkách poslanecké sněmovny lze tyto informace dohledat, vůbec to není jednoduché a bohužel si myslím, že je to i úmyslně, protože to ztěžuje kontrolu poslanců jak a za co skutečně bojují.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ad 2. odstavec ANO :-!

ad 1. odstavec viz já 9:52 = koukám že (prokazatelný) FAKT už stihl nasbírat :no: 😁 :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Palivem s obsahem 10 % biolihu straší už několik let. Na jedné straně je tlak EU na snížení tzv. emisní stopy paliv, na druhé straně je nezájem zákazníků o dražší a méně kvalitní palivo. Rafinerie a velké řetěce čerpacích stanic jsou v kleštích. Když nesplní podíl biopaliv či biosložek, hrozí jim sankce za neplnění eurosměrnic, když dají palivo s 10 % biolihu na stojany, zákazníci se přesunou ke konkurenci.
Navíc eurobyrokraté motoristům zkomplikovali život tím, že zatímco stará legislativa pod pojmem E5 či E10 definovala benzín s obsahem lihu 5 či 10 %, nová legislativa takto značí i benzíny bez lihu v případě, že obsahují zvyšovač oktanového čísla ETBE vyrobený z biolihu. Takže třeba Verva 100 bez lihu je označena E10, zatímco Efecta 95 s lihem je E5.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 9:52

https😐/www.carsguide.com.au/…n-your-car-53543 ale když už si to napsal a něco takovýho ŽE VŠECHNO JE O EU píše dokola mraky lidí = tak PROČ si myslíš že to je JEN o eu?

Celej svět se na tomhle všem tomhle směru definitivně domluvil před 30ti lety = to sme my eště ani nebyli v EU
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže u nás neroste na polích cukrová třtina jako v Brazílii ani nemáme úrodný rovinatý "corn belt" jako USA ani nemáme přebytek dřevní hmoty jako Švédsko. Biolíh je v rámci naší geografické polohy drahý špás. A co hůř, v naší kopcovité zemědělské krajině vedou kvóty na biopaliva k většímu vymývání ornice a tudíž k nevratnému ničení našeho životního prostředí. Ornice vznikala tisíce let a my ji za desítky let zničíme ve jménu zelené ideologie.
Autům samotným to nevadí. Za první republiky a druhé světové války se běžně jezdilo na lihobenzínové směsi, dřevoplyn nebo paliva na bázi vodíku (svítiplyn a koksárenský plyn). Ale nebylo to z důvodu kvót nařízených byrokratickými aparáty, ale protože ropy byl nedostatek a import byl velmi drahý a logisticky náročný, zatímco výroba alternativních paliv z domácích surovin byla v tehdejších podmínkách celkově vzato levnější a výhodnější.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tak tu roste cukrová řepa a brambory = ropa tu neroste (skoro) vůbec :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Ropa roste v bývalém SSSR, Arábii, Africe, USA, Kanadě, JIžní americe a přilehlých oceánech. K nám teče 60 let starým ropovodem 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No zapomněl si třeba na Norsko ale to je fuk = problém je (jako obvykle) ZCELA JINDE než ty vidíš

A je SAKRA DOBŘE = že tě svět neposlouchá :😉

Když s tím současným budeš (narozdíl od dob sociálismu) ve shodě = je to VÁŽNÉ VAROVÁNÍ 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ropy je dost a stačí hledat další nová naleziště a technologie jak jí těžit z dříve nedostupných míst. Spolu s břidlicemi je ropy na 70-120 let a plynu na 160-250 😄 😄 😄
gil54
Vyšší spotřeba, nižší výkon, dražší, nevhodné pro mnoho aut, ekologický přínos pochybný, pokud nějaký vůbec existuje, horší trvanlivost. Tomu říkám pokrok.

Radovat se snad mohou jen ti, co se věnují žluté zhoubě a byznysu s ní. To by v tom byl čert, aby nás nakonec do tý elektriky nedotlačili de facto násilím. Jsem naštěstí už v letech, tak snad budu mít šanci to doklepat s tím, co mám rád a ne s tím, co vyhovuje někomu jinému.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 10:13
gil54
Tvůj odkaz 10:13 nesouvisí s mým příspěvkem. Nehovoří ani o jednom z negativ, která já uvádím. A na co jezdí v Austrálii je mi fuk.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejde o to co ti je fuk = ale o to že to je celý svět = jedno jestli Evropa, Jižní Amerika nebo zrovna Austrálie

Žlutá zhouba je fakt nic moc, ale s ETBE spíš nesouvisí = babišovy žlutý lány se zatim používaly hlavně do nafty = taky proto SI snížil daň (dál eště víc) zvýhodnil naftu https😐/zdopravy.cz/…ve-koruny-53712/

A to že časem budeme MUSET přejít na něco co NENÍ ropa = ses učil (asi už dávno možná si to zapomněl) na základce (jedno jestli komunistický nebo po revoluci). Svižný přechod na auta bez ropy u nás jsme tu před časem v diskuzi odhadli na 40 let = takže většina lidí co bojuje za to ropu použivat do poslední možný chvíle = se hádá spíš tak v čem budou jezdit jejich děti a vnoučata. Ty určitě dojezdíš v čem budeš chtít = LPG, benzín, CNG, nafta, vodík elektřina CO budeš chtít
gil54
Nejsem ani úplně proti přechodu na něco, co není ropa. Jestli "budeme muset" je však otázka. Zejména kdy. To tvé časem je příliš všeobecné.
Já si přechod dovedu představit v případě, že přinese víc pozitiv než negativ. Tedy hlavně pro konečného uživatele.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Učivo ZŠ je otázka? Zajimavý

I to KDY je zajímavý = rychlý přechod malého relativně vyspělého česka na auta bez ropy = je třeba 40 let. Na kolik to odhaduješ CELO-SVĚTOVĚ?

Plus BONUS PROBLÉM = to že autem do nákupáku LZE jet i na jinej pohon než na ropu (a co všechno její těžba a zpracování znamená) už ví každej. Že zjednodušeně polovinu tý ropy co musíme nakupovat většinou z problematických částí planety POTŘEBUJEME na spoustu jinejch věcí = jak se ukázalo nemalá část odpůrců jejího nahrazení v 2 miliardách aut na planetě = neví

Tak na kolik let odhaduješ že tam někde dole je ropy?
A na kolik let odhaduješ celo-světový přechod na auta ne na ropu?

Jsem docela zvědavej = tyhle 2 čísla spolu dost zásadně souvisí. Samozřejmě jen přibližný čísla = ale jaký čísla tam vidíš zhruba ty??
gil54
Nenechám se vyprovokovat "učivem ZŠ"
Na tvé dvě otázky neumím odpovědět ani já, ani nikdo jiný.
Pro to, abych mohl uvést alespoň částečně informovaný laický odhad, nemám dost pravdivých a odborných informací. Úsilí je získat, pokud to vůbec lze, tomu věnovat nehodlám.
Tvá zvědavost tedy zůstane neukojena.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
CO na tom vnímáš jako provokaci? To prostě JE učivo ZŠ https😐/zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/ a bylo i za komunistů. TY provokuješ = když říkáš že..

Na tu PODSTATNOU otázku je ale NUTNÉ si odpovědět = a NE dělat do poslední chvíle že to co se učí už na základce možná asi snad nebude pravda. Protože ŽE dojde = jedno jestli ropa nebo cokoliv = to snad jasný je. Nebo?

Nejde o MOU zvědavost = to snad je jasný. Prostě tím směrem jít MUSÍME = a v reálu mluvíme spíš o tom v čem jak budou jezdit naše děti a vnoučata
A problém je v tom že ten (CELO světový) PŘECHOD ca 2 tisíc milionů aut a autobusů = na jiný pohon než na ropu = je akce třeba na 100 let?
gil54
Ano, vím, jak ropa vzniká i že se jedná o neobnovitelný zdroj. Pokud ti šlo o tohle.
Kdy dojde neumím odpovědět ani já, ani nikdo jiný.
Pro to, abych mohl uvést alespoň částečně informovaný laický odhad, nemám dost pravdivých a odborných informací. Úsilí je získat, pokud to vůbec lze, tomu věnovat nehodlám.
Totéž se týká otázky přechodu aut na jiné neropné pohony.
A ani nemusím používat hůlkové písmo a uvádět nic neříkající odkazy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a PROTOŽE přesný termín neznáme + PROTOŽE ropu nutně potřebujeme na věci kde jí (zatím) neumíme nahradit + PROTOŽE ten celosvětový přechod aut a autobusů na NE na ropu bude na fakt dlouho = tak PROTO

Proto jsme vyšli před někdy před 40ti lety začal vývoj hybridů pro nižší spotřebu a někdy před 10ti lety auta jen na elektřinu, která mají ca 3x efektivnější pohon = ekvivalent spotřeby asi 2 litry = takže drtivě levnější = s milým bonusem BEZ toho co všechno těžba přeprava zpracování zase přeprava ropy znamená

A něco bude časem asi možná vodík https😐/www.e15.cz/…dva-roky-1379099
Avatar - Anonym
Anonym
Na jednou stranu je pravda, že Země má konečné množství surovin a jiných zdrojů, zatímco lidská populace se rok co rok rozrůstá o cca 80 milionů lidí. Každý rok tedy vznikne 8 nových "Českých republik" a každých 5 let vznikne jedna nová "Evropská Unie". A všichni z nich chtějí jíst, chtějí se obléct, chtějí kde bydlet a někteří z nich budou chtít i jezdit autem. Je jasné, že to donekonečna pokračovat nemůže.
Na druhou stranu množství surovin se těžko odhaduje. Před 50 lety říkali, že ropa dojde za 40 let. Dle těch předpovědí jsme dnes měli být už desetiletí bez ropy a zase říkají, že ropa dojde za 40 let.
Ale to není nic proti třeba mědi. S nástupem elektrizace průmyslu i domácností ve 20. letech 20. století v USA razantně stoupala spotřeba mědi. Tehdejší odborníci varovali, že veškeré zásoby měděných rud v USA budou vytěženy do 10 let. Realita je, že i 100 let od té předpovědi se měděné rudy v USA stále těží.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a na 100% dojde to i ono = i tamto

Pointa je že ropu potřebujeme i na věci kde jí (zatím?) neumíme nahradit
Na cestu autem do nákupáku = jí umíme nahradit

A není nutný při cestě na nákup vyrábět oxid uhelnatý a pevné mikročástečky a oxidy dusíku a uhlovodíku. Z něčeho co musíme kupovat. Elektřinu si umíme vyrobit = třeb a i z https😐/www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot

Co znamená těžba ropy ví snad každej, že je potřeba gigantický množství elektřiny na dopravu ropy a obecně na všechno včetně toho kdy strčim pistoli do nádrže = to jak se ukázalo nemalá část lidí neví. Nebo možná nechce vědět

No a perla která nejde přebít = efektivita teda vlastně PRACHY = EV jezdí v přepočtu asi za 2 litry paliva

A viz já 11:04 závěr = ono ten přechod z 2 miliard aut na ropu na jiný = to bude na sakra dlouho. To neni o nás ale o.. vnoučatech? 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, samozřejmě. Pálit ropu nebo uhlí je méně ušlechtilé využití, než z nich vyrábět chemikálie, plasty či léky. Na druhou stranu levná a dostupná ropa výrazně zvýšila životní úroveň lidstva. Měli bychom si nalít čistého vína. Při současném stavu techniky a předpokládaném pokroku v příštích destiletích nelze v žádném případě zajistit, aby 2 miliardy aut mohlo být v roce 2050 poháněno udržitelným způsobem, například elektřinou z obnovitelných zdrojů.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně že to nebude v roce 2050 celosvětově je to spíš tak za 100 let. Proto něčí odpor až hysterie je spíš černej humor

Jinak nemá to přece co dělat s ušlechtilostí = jestli do toho nákupáku jede auto na ropu znamená to FAKT něco dost jinýho než když na elektřinu. A spalovat pomalu docházející ropu ( ZBYTEČNĚ v autech = emise lidstvo snižuje přes 60 let (Evropa přes 50) jednou časem je přechod na elektřinu a vodík logický pokračování týhle cesty. Trochu nelogický je naopak bránění se = vlastně už toho učiva ZŠ

My asi až do důchodu budeme jezdit čím chceme. A dál je to fuk = dali jsme důchodovému systému takový rány že.. nám to bude jedno 8-s
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Největší uhlíkovou stopu tvoří otěr z pneumatik
Avatar - Anonym
Anonym
Diskuzní báblobile, ve školách se nic o tom že dojde ropa neučilo a už vůbec ne před rokem 1989 😄 😄 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Není co dodat :-!

JÁ se to učil MIKESUS se to učil ODKAZ jsem dal = Barik byl za školou. Tak KDY si ty chodil na ZŠ?
Avatar - Anonym
Anonym
To není no, to že jsi sedmilhář, pomataný fanatický ekobolševik a ohýbač pravdy tu ví každej 😄 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj a PROTO chápu a souhlasím co se děje = a ty popíráš co se učí na základce :yes: 😁 :-!
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
V tom s tebou bohužel nemohu souhlasit - mantra o "konci ropy do cca 20-25 let" se drží už někdy od začátku 70. let. A vždycky se ten "konec ropy" umisťuje do budoucnosti cca 20-25 let vzdálené 😁 😁 😁
potooczech
Žlutá zhouba s tím nemá co dělat ... z řepky se produkuje olej, jehož esterifikací se produkuje bionafta ... s benzíny a biolihem to nemá nic společného. A nafta za chvíli bude jen v náklaďácích, protože diesely nebude v osobácích nikdo vyrábět.
topten
pokud ja vim, tak prinejmensim od lonskeho roku (ale mam pocit ze uz od 2010), EU nepozaduje primichavani bioslozek do paliva, protoze cile - snizeni CO2 v doprave - lze dosahnout i jinym zpusobem, napr. CNG nebo elektrifikace.
to, ze si jeden mistni StBak, (ne)majitel agrofertu a soucasnej premier v roce 2015 a 2019 prohlasoval pokracovani povinneho michani do bioslozek, jejichz dominantnim dodavatelem je agrofert, vypovida o tom, v jak velkym stretu zajmu je tenhle (ne)majitel agrofertu, StBak a soucasnej premier minimalne od roku 2015.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na to jsou různé názory https😐/www.novinky.cz/…vedlive-40358732 :-!
topten
jojo, a tohle nam tady vladne ...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Snížení uhlíkové stopy dosáhnete přechodem na diesel 😄
pjotr
Například bitcoin spotřebuje za rok asi dvakrát více elektřiny než Česká republika. Bitcoin spotřebuje 121,36 terawatthodiny (TWh) elektřiny.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
https😐/www.topspeed.sk/…oronakriza/18981


Tohle je ta pos*aná politika a "ekologie" EU...
IPace
pozor palivo E85 se v CR prodava jiz prez ja nevim 10 let a v nekterych zemich Evropy se na nej jezdi snad prez 20 let, pokud na to nekdo nechce jezdit, tak at to palivo nekupuje a kupuje si jine bez bioslozky :yes:

ja na E85 jezdil asi 4 roky s Audinou a za ty 4 roky tomu autu nic nebylo a dodneska jezdi dalsich cca 8 let bez sebemensiho problemu u znameho ktery ho odeme koupil, rok vyrobi tusim 1998 nebo tak nejak, je to starsi auto?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz můj dřívější odkaz na druhou stranu planety = v Austrálii taky už 20 let

Proč rohYpnol zase hysterčí nevim = možná mu fakt vadí že auto s motorem Euro 3 pomalu bude muset končit
topten
ja to asi pred 10 lety zkusil nalejt do zanovniho renoldu. projel jsem nekolik nadrzi cistyho E85. startovalo to hur a hur a to bylo leto, spotreba sla ze 7litru skoro na 10.
ve vysokejch otackach se zdalo, ze to jede vic.
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
měl sis koupit auto
IPace
zanesl se ti kaly palivovej filtr, E85 totiz rozpousti pripadne kaly a ty pak ucpou filrt, takze pravdepodobne stacilo u toho auta jen vymenit palivovej filrt a pro par dalsich nadrzi pouzit nejake ditivum aby se ti trosku procistili vstriky, ostatne u aut ktera nemaji prave primo oznacene ze muzou jezdit primo na E85 se toto doporucuje, pokdu chce mit majitel klid, tak se doporucuje jeste vymenit sedla ventilu za nejake tvrdsi pokud to dany model umoznuje, me to na 6 valci prislo na cca 4 tisice vcetne prace, tazke smesna suma

ze to ve vyzsich otackach jelo lip je celkem logicke, ma vyzsi okrtanove cislo
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
Doporuč mně nějaké bez biosložky.
IPace
jakekoliv "premiove" palivo, ja treba do vsech nasich benzinaku tankuju V-Power kde zadna bioslozka neni, a jine retezce takova paliva maji taky, jen je maj nazvany podle sveho

a zbytek rodinne flotily jezdi na elektrony, a tam si nevyberu, bud jsou z fotovoltaiky na strese a nebo ze site, jejich kvalitu neumim posoudit , ale zatim bez sebemensiho problemu 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To se bohužel asi mýlíš = dneska je alespoň 5% biosložky = myslim už všude
Avatar - Midlosek
Midlosek
opatření pro snížení uhlíkové stopy. Přikážeme něco, co neprospěje motorům, bude to zvyšovat spotřebu, případně negativně ovlivní výkon. Že je ale nutné tu škodící složku napřed také vyrobit a jakou taková výroba, distribuce a aplikace zanechá uhlíkovou stopu, to nikdo neřeší? Máme snad málo těch žlutých ploch, kde by se v době prosté podobných nesmyslných rozhodnutí dalo pěstovat něco člověku alespoň prospěšného?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No s tím názvem příspěvku bych souhlasil, dál už je to (dost) slabší :😉
St.
Tak, tak.
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
Naprostá zrůdnost v podobě biopaliv je vědecky vyvrácena už tolikrát, že všichni co to podporují by zasloužili rozemlít do hnojiva, protože jedině tak může mít jejich život nějaký pozitivní smysl. :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je vědecky dokázáno = že sis zapomněl aktualizovat data

Tohle už jsme tu (vy)řešili hned dopoledne = viz já 10:02
Avatar - Anonym
Anonym
Zalez neomarxisto 😄 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vidíš jak to máš v hlavě NARUBY? Tohle je znalost a vzdělání = to marxista NESNÁŠEL https😐/www.facebook.com/…152963423674009/ to si zapomněl? 😉

Jinak viz já těch 10:02 smutný jak NIC nevíš = jen prskáš a nadáváš :😉

ETBE = je fakt něco JINÝHO než MTBE = s tím nic nenaděláš (ale jsou tu i rohYpnolové kteří HYSTERČÍ že když oni do 18 let starýho auta E10 tankovat nemůžou je to KONEC SVĚTA = a nesmíme ho používat ani my :-!

Nebo (KLASIKA 😁 ) že i když biopaliva se používaj 20 let napříč planetou na severní i jižní polokouli = tak je to aktuální šikana zlý EU 😲 😁 :-! 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Ty seš zelenej bolševik a stejně tak to označuje každej kdo má rozum. V Pátek sem se na tom shodl s pánem co je RNDr., Ph.D a ještě diplomovaný odborník. Taudíž velmi vzdělaný člověk. Řikal že jste eko bolševici 😄 😄 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele víš že si VŠICHNI vymejšlíte VELMI PODOBNĚ? Stejnou metodu používá třeba ryccardo = plácá BLBOST a aby podpořil to co si vymyslel to JAK CHCE aby to bylo = vymyslí si že to říkali na přednášce nebo že to řekl děkan atd.

PROČ bariku PROČ? Já vim jak na to kouká inteligence = a nemusím si pravýho vlastního strejdu s písmenkama před i za jménem = vymýšlet 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Cheš na toho pána mail? Můžete si pokecat 😄
Třeba si domluvíte i osobní setkání a můžete si pokecat i live 😄
Avatar - palix
palix
Na E10 jazdíme u nás na SK už cca rok a... Rozdiel u môjho auta nie je nejako badateľný (výkon, spotreba...). Občas natankujem plnú nádrž nejakého najlepšieho benzínu, aby sa všetko "prečistilo".
Pre niektorých ľudí sa prevádzka starších áut predražila, lebo poniektorí tankujú prémiové E5 palivá.
Benzín E10 nie je dobrý, keď sa vozidlo odstavuje na dlhšiu dobu. Napr u motorky pred zimou vyjazdím nádrž, potom ešte jednu E5 a tak dám na zimu plnú nádrž E5. A na jar je všetko OK. 😄
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
jezdi na naftu, příroda se ti odmění
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo rozbije ti hubu = spotřebováš VÍC ropy

Plus podporuješ (pravýho) agenta Bureše = za to ti (doufám) taky někdo rozbije hubu 😉
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
- fakticky půjde o horší palivo
- které bude ničit motory starších vozů
- novější vozy ho budou potřebovat více
- a bude dražší

A protože byste si ho, holenkové, sami a dobrovolně kupovat nechtěli, tak vám ho prostě nařídíme

JJ, EU = RVHP 2.0
Arese
Proč proboha Západ nemůže být jako dřív?! Když jsme se k němu konečně po 42 letech komoušské zločinné totality probojovali a pak sotva stačili aspoň trochu zbohatnout, tak ho západní eurolevičáci začali systematicky ničit a likvidovat svobody občanů a většina z nich tomu ještě tleská. Proč, sakra, proč?! Kde se stala chyba? 😲 😲 😲 😲 😲
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Chyba se stala v tvý hlavě. To co si myslíš že se začalo dít po krachu socialistických ekonomik, se dělá dávno předtím = snižování emisí aut začalo v 60. letech

V Evropě v roce 1970 = kolik ti tehdy bylo? Že to dodnes nevíš

VŠECHNY auta tvýho života VŠECHNY motory = byly už omezující emise = tos VĚDĚL? 😄
KDY ti to došlo? 😉
Arese
Jako vždy si vůbec nepochopil obecný politicko-sociální smysl mého příspěvku, ale to mě vůbec nepřekvapuje. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
FAKTicky starej blbej Jerry jako vždy

- prokazatelně lepší = co si na tom proboha nepochopil?
- který si do aut s Euro 3 a staršíma = koupí jen.. Jerry.Gunman? Proboha CO si na tom že si ho kupovat nemusíš nepochopil? A zopakuju = je to Euro3 a starší
- tady fantasmagoričnost tvých úvah asi nerozlousknu 😉
- jo je kvalitnější má vyšší oktanový číslo je kvalitnější než levnější MTBE = jo bude asi o fous dražší. Tak zajímá tě palivo pro nový auta nebo víc jak 16 let starý? A brzy 17 let a 18 let a 19 let.. 😄
Fakt si stěžuješ že ti vadí co si budu do auta dávat já a další?? Když NÁM to vyhovuje = protože na rozdíl od tebe víme co to je?

Jezdi si klidně 16 nebo víc let starou ojetinou tankuj 95ku ale NEKECEJ nám do toho jestli si koupíme 100 oktanů nebo auto na elektřinu nebo vodík = dík

A tomu se říká vývoj = svět benzínu taky nezačal 100 oktanama = když si byl malej kolika oktanovej benzín se za socialismu prodával? Kdysi byl jen 30ti pak 60ti oktanovej! V době kdy komunisti sebrali všem všechny peníze = měna 1953 byl i 70ti oktanovej 😁
Taky byl sirnatej a olovnatej = je to KONTINUÁLNÍ vývoj. Paka jako ty se chtěj ZASEKNOUT v úrovni ve SVÝ úrovni (další vývoj nechápou) ta tvá je kde přesně? 😐
Jj kdyby všichni byli (chytrý) jako ty.. bylo by lidstvo... :-!

Jj na KONCI diskuze kde je to opakovaně vysvětleno včetně odkazů = mlít dál tu TUPOST že to je JEN v EU = to je Jerry.Gunman 😁
gil54
Píšeš bludy, benzin nebyl nikdy 30 oktanový. Poprvé se oktanové číslo objevilo v r.1927 s benziny 60 a 70 oktanů. U nás po válce Normal 80, pak Special 91 a potom Super 96 oktanů.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Podle německý wiki i dalších zdrojů bylo oktanový číslo ne 30 ale 40 = sorry moje chyba. Ale jde o ten VÝVOJ EVOLUCI žejo = to je podstata příspěvku 😉

To dál 60 a 70 atd. = to je ten VÝVOJ kterej nevím proč opakuješ. NEJDE o historii ale o to že sme došli od 40ti oktanů do dnešních 102 = pro běžný auta!

EDIT reagoval jsem na předchozí verzi textu cos tam měl = vidím že si to mezitím trochu pozměnil. Ale 70 oktanů už v roce 1927? To myslim spíš NE
gil54
Rok 1927 přinesl zásadní obrat v klasifikaci benzinu: jeho kvalita se nově začala měřit oktanovým číslem. Nejrozšířenější benzin byl 60oktanový, třeba společnost Fanto ale nabízela i 70oktanový.
zdroj - https😐/autobible.euro.cz/…va-litry-i-kila/

Historie oktanového čísla už je 90 let stará. Poprvé se začalo udávat v roce 1927. Tehdy byl standardem benzin s číslem 60, případně 70.
zdroj - https😐/www.autorevue.cz/…nzinu-prozrazuji
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
ha, muňku sakra nepřesvědčíš 😁
ta si mele svoje tajak kafemlýnek
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Gile, nechci Ti radit, ale diskuse s nickem hamuna je ztrátou času.

Je to osoba duševně nemocná (předloni se tu přiznal/přiznala/přiznalo k tomu, že trpí Aspergerovým syndromem), která tu vystupje pod několika nicky a identitami
- jako Ha, muňka sakra
- jako Kyllie
- a patrně i pod dalšími přezdívkami

Osobně doporučuji umístit na shit-list, číst jeh👋její výplody je totální ztráta času - o pokusech předkládat či požadovat racionální argumenty ani nemluvě

Ha, muňka, sakra jest vskutku hodna své vlastní přezdívky - https😐/cs.wikipedia.org/…C5%A1_mu%C5%88ka
gil54
Já vím, ale občas se do toho pustím, jen aby se mi nezkrátily žíly...... 😉
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Vždyť jo, já se taky občas pokouším naučit stepovat akvarijní rybičky 😁 😁
gil54
Jasně.
A vždy když vidím tvojí profilovou fotku a motto, vybaví se mi aforizmus Stanislawa Jerzy Lece: "Pohrozím mu jen prstem", řekl, když mačkal spoušť. 😄
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Věř mi, že když tu zbraň DOOPRAVDY na někoho vytáhneš, tak to fakt není žádná sranda 😒 😒 😒

Edit: Docela by mne zajímalo, zda se onen "neznámý mínusující hrdina" někdy ocitl v situaci, kdy pro ochranu svého života, zdraví a majetku tu zbraň musel použít - a nebo je to jeden ze zdejších známých pitchusů, který háže minusy podle jména 😁 😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Osobní auta jezdí většinou na naftu!
Bojkas
Nebylo by nakonec lepší jezdit na elektorony? Nikdo vám nemůže pančovat palivo, je jedno, jestli jezdíte na uhlí, nebo FVE, výkon motoru časem neklesá, můžete jezdit za desítky haléřů (pokud jste tupci, tak samozřejmě za 20 Kč kWh), výroba i provoz je čistší i v ve východní části světa, tedy ČR (pláč, že na žumpa fóru píší, že to není pravda, kterou si může ověřit každý sám se znalostí matematiky druhé třídy, neberu).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
Tsk dúfam že už jazdíš na elektrinu a zachranuješ ľadové meďmeďe.🤗
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty už sme (svou tupostí rsp. lhostejností) de facto už zabi-LI

Co jsme jim to udělali dřív než část místních diskutérů = pochopili i sami medvědi. Bylo zaznamenáno křížení ledních a medvědů hnědých 😉
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Speede, netřeba elektromobil mít, stačí o jeho "výhodách" neustále žvanit 😁
Copak to tu nevidíš?
Orálních elektrofilů je plná diskuse - a ve skutečnosti ho nemá skorem nikdo... 😉 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No JASNĚ že nemá = to je obměna na generaCE = proto je tak trapný chování myslitelů = jako seš ty 😄

Kolik % z asi 2 miliard aut = jezdí na elektřinu? To že někdo narozdíl od tebe CHÁPE co proč jak a že EV je asi 3x efektivnější (což by jednou mohlo dojít i tobě) a o ropě platí to cos zapomněl ale učil se na základce (to už je asi pryč to už se vytratilo a nikdy už zpátky nedojde :-! takže prostě skoro není o čem = vyjádřit podporu a pochopení že EV a proč EV atd. = dneska na samém začátku klidně může vyjádřit podporu (když lidi jako ty HYSTERČÍ že po jeho smrti se jednou přestane jezdit na ropu)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne opravdu nebylo.

Výkon motoru znatelně neklesá u spalováků ani při velmi vysokých nájezdech.
x
Naopak kapacita baterií u EV klesá, a to celkem výrazně při delším horizontu.

Jezdit za desítky haléřů u EV? KDYBY jsi napálil výši zdanění u elektřiny stejně jako jsou u PHM, cena za bkm by i u EV byla výrazně výš.

Pančovat palivo?? S kvalitou paliva nikdy u nás výraznější problém nebyl. Ne pokud jsi tankoval u běžné sítě čerpacích stanic.

Co tam máš dál? EV není výhodné ani ekonomicky, ani ekologicky (pro naše podmínky).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
EV je PŘESNĚ NAOPAK brachu pro NAŠE podmínky ZCELA IDEÁLNÍ https😐/fdrive.cz/…ektromobily-6946

Stejně tak kecáš s životností baterií https😐/fdrive.cz/…o-80-tis-km-4398

Víš že je to FURT všechno DOKOLA vlastně to samý? (nejen ty) Bojuješ PROTI novějšímu modernějšímu = CHCEŠ aby věci zůstaly jako... když si (to je takový typický) byl mladej? 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Kyliánku, pamatuj, že motoristé tomu neříkají nic, protože jezdí už dávno na naftu.
snoopy01
"Přidáním biosložek do benzinu se totiž docílí zvýšení obsahu kyslíku, tudíž i chudší směsi, z níž následně vznikne méně oxidů uhlíku"

Jenže motor s lamda sondou rozpozná chudší směs a přidá palivo, tedy stoupne spotřeba a k žádnému snížení množství oxidů uhlíku nedojde.

Tak kde je ta výhoda?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nereaguje moderní širokopásmová 4vodičová lambda sonda = hlavně na obsah kyslíku? A ten je u E10 ETBE vyšší?
Martin-75
Ještě pořád se dá tankovat 98 nebo 100 oktanovka.
Marek Šott
Verva 100 E10 mi připadá jako pěkný podvod. Díky zvýšení procenta ETBE lze použít horší benzínový základ. Asi proto můj nový Captur na to jede hůř a má vyšší spotřebu, než na starou vervu nebo obyčejný benzín s E5.