Když poslanci přijali před dvěma týdny balíček změn zákona o silničním provozu, vyvolalo to u odborné veřejnosti bouři. Mnozí se ptají, zda zákonodárci vůbec návrh četli.
Presne tak ako pises. Je to cajk. A vsetkym zadubencom, chodte sa pozriet do rakuska, ako sa vodici spravaju voci cyklistom a motorkarom. Ked nie je miesto ma obidene cyklistu v bezpecnej vzdialenosti, vodic spomali a caka za cyklistom az sa uvolni cesta. Hovadam, co ma vzdy liznu spatakom, by som nakopal cyklistickou tretrou tu rozkysnutu spotenu rit.
Brzy už budeme mít na vše pravidlo, abychom nemohli používat mozek a rozum. No nic je třeba na auto namontovat zařízení, které bude cyklisty zkopávat ke kraji.
:-) .......a na každé kolo 1,5 m dlouhou hůlku na konci s fixkou. Máš na autě čáru od fixy, automaticky pokuta. Máš dvě - kriminál, máš tři - smrt. Jo, my vlastně trest smrti už nemáme, .....jsem v koncích. :'-(
A co patří na silnici ?
Patří tam kůň s jezdcem ? Patří tam moped ? Patří tam moped auto ? Patří tam traktor ? Patří tam kombajn ? Patř tam chodec ?
Patří tam blbec, co nerespektuje ostatní účastníky provozu ?
Tak je silnice a silnice. Hlavním tahům by se cyklisti opravdu měli vyhýbat, už ve vlastním zájmu.
Jednak jim jde mezi autama přímo o kejhák, a i když to nějak přežijou stejně si zadělávají na rakovinu plic. Ale každý je svého štěstí strůjcem.
S tou rakovinou je to diskutabilne, na bbc som videl dokument, kde merali co dycha kazdy ucastnik mestskej dopravy a najhorsie dopadol vodic bezneho dizloveho auta. Ked najdem link, tak to tu hodim
Řidič auta dýchá zvolna, v klidu, často přes kabinový filtr a když je zle, přepne na vnitřní cirkulaci.
Cyklista v tempu prodýchá několikanásobně víc, napřímo a nepřepne si nic. Takže i když se pohybuje ve stejném prostředí, je na tom mnohem hůř
A "vodic bezneho dizloveho auta" nemůže dopadnout najhoršie, protože on svůj výfuk nedýchá. To až ti za ním.
Link klidně dej, ale myslím že je to jasné i bez něho
Osobně si myslím, že smyslem tohoto ustanovení není běhat někde s metrem a měřit, ale spíše upozornit některé řidiče, aby na kolisty dávali pozor. Moje zkušenost (třeba i z Hradce Králové a Českých Budějovic) je taková, že opravdu mizivá část lidí řídících auťáky se chová neohleduplně.
Moje zkušenost zase je taková, že většina cyklistů pohybujících se na silnici nedodržují základní pravidlo, jízda u pravé krajnice. O dalším porušování ani nemluvě.
To s tebou souhlasím. Hodně víkendových cyklistů jezdí vedle sebe a na všechno ostatní dlabou. Asi hlavní rozdíl mezi kolistou a auťákystou je, že pokud sejme kolo auto, pak mu poškrábe lak, možná urazí zrcátko a pan kolista si škodu uhradí ze svého, popřípadě pokud má pojistku na blbost, tak to za něj řeší pojišťovna. Pokud sejme auťákysta kolistu, pak to končí pro kolistu v lepším případě špitále a škodu hradí pojišťovna z povinného ručení.
.... až budu předseda vlády, tak hravě prosadím zákon, že každý účastník silničního provozu bude muset být vybaven dvěma kamerami se záznamem. Jedna na snímání situace vpředu, druhá vzadu. A bude po hádkách.
Monopol na jediný schválený typ kamery bude mít firma Autofert promyšlenou náhodou v mém svěřenském fondu. :-)
Už je na čase, aby se začalo oplácet stejným metrem na obě strany. Že je mezi řidiči procento dobytku je neoddiskutovatelný fakt, ale u cyklistů je to snad každý druhý. Jízda po chodníku, po přechodu, v protisměru, vidím to denně jak se oteplí. Sám taky jezdím, ale to je takový problém přestat buzerovat jen jednu část účastníku dopravy ? Nejvtipnejsi je pak statistika, která zjistila, ze ve většině nehod s cyklistou je také jejím viníkem....
a ještě navalený
moje máti už skosila kdysi tři jeden vjel pod kola z chodníku, druhý jel se vyřítil do protisměru a třetí nedobrzdil bo spurtoval do kopce. Naštěstí vždy tak nějak skoro stála.. tak jen hmotné škody, kdyby měla SUV tenkrát tak jsou natom ty cyklošlapky asi hůř.
řidičák na kola a světla odrazky taky většina neví co je. naštěstí už zase je dopravní výuka...
Presne tak - poniektorí cyklisti sú drzí... Sú aj takí, ktorí sa správajú drzo - akoby to robili schválne. Pchajú sa tam, kde nepatria... Samozrejme jazdím na bicykli a cestám sa vyhýbam. Osobne bicykel používam skôr ako športový nástroj, takže so "zlými vodičmi" sa veľmi nestretám. Vlastne z môjho pohľadu cyklistu sú vodiči ohľaduplnejší ako cyklisti z pohľadu vodiča :-|
Keby bolo na cestách trochu viac tolerancie, situácia by sa zlepšila.
Príklad... Keď narazím na cyklistu a nie je dosť miesta ho bezpečne obehnúť normálnou rýchlosťou, tak ho obídem v bližšej vzdialenosti, ale malou rýchlosťou. To spomalenie ma nestojí nič a cyklista bude vo väčšom bezpečí...
Podla mna spomalenie stoji opotrebovanie brzd a palivo na naslednu akceleraciu. Aj pri rekuperacii su nejake straty, cize aj na elektromobile to nieco stoji. Tiez jazdim na bicykli a zatial som nemal problem, vodici ma v pohode obidu, alebo im v tom este pomozem. Ale vzdialenost nemeram. Je to vsetko o tolerancii.
Nebude to i tím, že cyklisté jsou většinou mladí kluci (aspoň ve městech), proto asi jsou drzí, protože to k mládí prostě patří. Pokud potkáš pomalu jedoucího cyklistu, u nás je to většinou stará babka, tak ji samozřejmě pro zábavu můžeš poslat do škarpy, ale pro své i její bezpečí je dobré být ohleduplný a pokusit se jí objet co největším obloukem.
V mojom regióne asi nie je cyklistika tak populárna, lebo tých problémových často nestretávam. Ale ak sa pozriem na moju cestu do práce, tak napríklad prechádzam asi 3 km priemyselnom oblasťou, kde na chodníku nestretneš chodca. Chodník je v zlom stave, tak po nom nejazdia ani cyklisti. Problém, je že každé poobedie sa autá tam autá vlečú 5-10km/h a na tých troch 3km čo obieham kolónu aut po krajnici sa vždy nájde aspoň jeden zakomplexovaný ... ktorý keď ťa vidí v zrkadle, tak to stiahne cez krajnicu až úplne ku chodníku, aby si za ním musel zabrzdiť. A v poslednej dobe už na to nemám nervy a proste ich obídem po chodníku.
Inak sa správam, tak aby som minimalizoval riziko kolízie, aj keby som bol v práve. Tam kde sa dá preferujem poľné cesty a lokálne komunikácie. V meste prechádzam po zmiešanom chodníku pre chodcov, korčuliarov a cyklistov, ale je to hrozné. Každý druhý korčuliar má v ušiach sluchátka, ide cez celý chodník a nereaguje na nič čo sa okolo deje. Vôbec sa nečudujem, že mnohý cyklisti na to proste rezignujú a jazdia po cestách. A samozrejme nie som magor čo jazdí za každého počasia. Ak prší alebo sneží, tak idem autom.
Niemande,
cyklista na kole na chodník co?
Nepatří https://www.cistoustopou.cz/…-po-chodniku-745
Jezdit na kole po chodníkuje ze zákona obecně zakázáno. Výjimku představují pouze úseky, kde je vjezd na chodník výslovně povolen dodatkovou tabulkou „Stezka pro chodce s povoleným vjezdem kol“.
Tak isto ako nepatrí idúce auto na krajnicu, ale niektorý to spravia hneď ako ma uvidia prechádzať, čím okrem toho, že porušuje zákon ma v niektorých situáciach aj ohrozí. Ja na tom chodníku nikoho ani len nestretnem a hneď ako obídem magora z neho zoskočím. Ale hlavne by som na ňom nikdy nebol, keby sa niektorý zakomplexovaný chudáci nebavili blokovaním cyklistov.
ty dva body bych přidal i tam, kde nezůstane 6metrů na silnici, v jednosměrce 3metry. Kdo nemá garáž, pozemek tak by neměl vlastnit auto a tohle by se mělo použít i na firmy.
Ano, doteď jsem cyklisty KDYŽ TO ŠLO objížděl 2m.
Teď budu poctivě dodržovat Zákon a když tam bude plná a nebude 1,5 metru mezi ní a cyklistou PLUS šířka mého vozidla, tak pojedu za ním. Třeba 50km. Už se těším. Přesně dodržím Zákon.
Uhnout 1.5m není problém. Problém je v tom, ze to silnice casto neumožňují nebo dokonce ani cyklista to neumožňuje, kdyz sám porušuje pravidla a nejede u krajnice, ale třeba půl metru od ní.
To není důvod k porušování předpisů. chces tedy říct, že s autem přijedeš přes dvojitou plnou do protisměru, protoze v tvém pruhu jsou díry? To není argument. Pokud ti ty kamínky vadí, jezdi jinudy
Neviem ako ty, ale ak budu na ceste diery, kludne prejdem aj cez dvojitu plnu do protismeru a neporusujem vobec nic. Rovnako ako cyklista, ktory ide pri pravom okraji vozovky neporusuje nic. Ako cyklista rad pojdem po bielej krajnej ciare - dokonca aj za nou z prava ak je tam priestor. Ale po bordeli jazdit naozaj nebudem a ak to situacia neumoznuje, tak idem v 1/3 jazdneho pruhu - predpisovo je to stale v poriadku. Kazdopadne, co ako vodic zazit nechces, ak ti cyklista na tom prachu, kam ho posielas, dostane smyk a spadne ti pod kolesa.
Ako vodic obieham cyklistov cez protismer akoby som obiehal auto. Ako cyklista sa snazim nezavadzat. Avsak netreba sa tvarit, ze v oboch taboroch neexistuju bezmozgove jednobunkovce. Ako vodic som uz stretol par cyklistov, ktorych by som najradsej zramoval. A naopak ako cyklista som zazil vodicov, ktorych jedine stastie bolo, ze boli rychlejsi, inak by som ho vytiahol z auta a niecim umlatil.
Přejetí dvojité plně čáry, kdyz je v okolí provoz? Ignoruje peotijedouci auta tak jak to ignorujte cyklisti a domáhat se, aby sjim usnul? Příště to zkus proti kamionů, jeslti uhne.
Ale vsak bud konzistenty. O premavke si nehovoril nic, hovoril si prekroceni dvojitej ciary. Ak nemam protismer prazdny, tak logicky sa nebudem predierat medzi cyklistu a protiiduce auto. ALebo ak su tam jamy, tak nevpalim do nich plnou rychlostou. Ak tam pojde cyklista a vidim, ze nemam inu moznost ho obist a on sa nema kam uhnut, tak spomalim na jeho rychlost. Ja s tym problem nemam, ty ocividne ano.
Tak já cyklistu jedoucího uprostřed, kdyz jsou okolo auta velice s radosti zaženu ke kraji. Kdyz chce jezdit po silnici, musí respektovat i ostatní. Kdyz uhne i jen na malou chvíli, predjizdim je jako normální auto, přes celý protisměr.
Cyklista, ktory ide uprostred pruhu toho moze mat uz tiez plne zuby a robi to z bezpecnostnych dovodov. Ked idem po kraji tak, aby som co najmenej zavadzal a piaty vodic po sebe ma predbehne tak, ze skoro zletim z biku, tak v tom momente idem stredom cesty aj ja. Alebo aj dvaja vedla seba ak nas je viac. Potom totizto uz auta nemaju inu moznost, len nas predbehnut tak akoby obiehali auto. To je uz reakcia, nie pricina. Pricinou boli vodici predtym.
Já ti nějak nevím, ale prapůvodně se řešil cyklista, co jede uprostřed silnice, když ho chce objet auto, takže dvojitá plná, když tam jedou auta je to stejné ne ? Já na kole taky něco najezdil a pokud jedu u krajnice a to i na silnici první třídy, tak mne drtivá většina řidičů objede normálně. Problém cyklistů je ten, že si myslí, že jim musí každý uhnout...
Kdyz dodrzujes předpisy, jezdi si kde chceš. S tím nemám problém a cyklisty odjíždím i s větším rozestupy. Tyhle ohleduplné je potřeba chránit, už je to ohroženy druh. Kdyz pojedeš bezohledně, ohleduplny taktéž nejsem. Ostřikovačů mám dost např a vzdálenost si určuje podle svého. Přesně jsi ukázal, jak se chováš.
A jen tak mimochodem. Na kole jezdim taky dost, takže narozdil od většiny pumpickaru, kteří v aute najednou do 5tis ročně, znám obě strany.
Já osobně třeba zásadně blokuji cyklisty a nutím je sesednout... činím to tak jen na chodníku, kde ta prasata nemají co dělat (a že jich po Praze a okolí je)...jo a taky když jedou přes přechod pro chodce, za to by měli policisté dávat tučné pokuty, protože vletí na přechod mnohem větší rychlostí, než by se tam přiblížil chodec.
To je diskutabilne. Mas male decko, ide na biku - to po chodniku ist moze (a na cestu s nim nepojdes ja keby nemohlo), rodic na druhom biku ma ist po ceste. Ako ho mas mat pod kontrolou? V meste tiez jazdim po chodniku a nerobim z toho ziadnu vedu a ani nikto pricetny.
Poviem ti takto - byvam v regione, kde jedna hlavna cesta je europskeho vyznamu a aj tak je na mnohych usekoch uzka tak, ze ist tadial na biku napriklad v spicke je hazard zo zivotom. Na druhej strane nedavno z EU penazi v ramci "podpory cyklociest" sa spravil projekt a z jedineho chodnika na 5tisicove sidlisko spravili cyklocestu. Ked sa nad tym zamyslis, tak pesim defacto legislativne znemoznili pouzitie jedinej cesty pre pesich do mesta a naopak ak by sme to brali striktne, ze po chodniku sa na biku nejazdi, tak sa mas na tu cyklocestu asi teleportovat alebo co. Na takuto elementarnu logiku nepotrebujes legislativu a bike patri ako na chodnik, tak na cestu. Len autickarom raz vadi, ze ide bike po ceste a zaroven vadi aj ked ide po chodniku - tolerancia nula a potom niekto zacne vykrikovat , ze zli cyklisti. Ako som napisal uz vyssie, hovada su na oboch stranach a aj u chodcov a treba riesit hovada, nie cyklistov ci vodicov.
PS: na prechode z biku neschadzam - prejdem ho totiz rychlejsie a zavadziam kratsi cas. Akurat pred prechodom zastavim a cakam kym mozem prejst alebo mi niekto zastane a nevletim tam naverimboha, ze dajte mi prednost. Obozretnost je vzdy na mieste.
Pokud jedeš s deckem, nejedeš snad jako idi.ot a to se dá chápat, ale mluvím o dospělých "bajkrech" co se pohání po chodníku i v centru Prahy, stejně jako ta pakaz na elektrokolobezkach. Přechod pro chodce máš s kolem převést a právě ta rychlost je největší problém kterou se přiblížís k silnici a řidič pak kolikrát ani nestihne patřičně zareagovat, je rozdíl když jde chodec cca 5km/h a nebo kolo 20km/h.
Kolo patří na silnici a ne na chodník, kde si to proboha slyšel? Mně vadí cyklisté, kteří se nechovají jako účastníci provozu, tzn nejedou tam kde mají (u krajnice), nedávají signalizaci o změně směru (to skoro žádný pumpičkar) a jezdí tam, kde nemají, tzn klickuji, podjizdeji či jezdí v protisměru.. Ať mají za tyto prohřešky pokuty jako řidiči aut a budu spokojen
To není důvod k porušování předpisů. chces tedy říct, že s autem přejedeš přes dvojitou plnou do protisměru, protoze v tvém pruhu jsou díry? Inteligence pumpičkářé. To není argument. Pokud ti ty kamínky vadí, jezdi jinudy
Až bude povolený odstřel cyklistů, co nejedou po krajnici, pak lze nad takovým zákonem třeba i uvažovat. Do té doby jde o legislativní zmetek, co nemá obdoby.
Zkus se někdy projet na kole po Praze. Nemyslím si, že se lze držet u krajnice pořád, protože je tam všude dost propadlých kanálových překrytů. Ty jezdíš s autem pravými koly pořád po krajnici ?
cyklisty objíždím velkým obloukem, často to bude i víc jak diskutovaný 1,5 m, zvláště pokud jsou ve skupině děcka nebo vidím na kole babku s nůší :-) , na úzké cestě klidně zpomalím na rychlost kolaře a když ví, že jsem za ním,tak ho předjedu a neřeším jestli je to 1,5 m nebo 1,48 m, k běžné ohleduplnosti nepotřebuji žádný předpisy ,
pokračování kriminalizace vlastnění a provozu auta, obecně tedy potlačení individuální mobility.
Po zdražení aut a zhoršení jejich užitných vlastností, po šíření benzinu, kterej zkracuje jejich životnost a vyřazuje z provozu dříve vyrobená vozidly to prostě pokračuje: vlastní neschopnost nebo neochotu postavic cyklostezky nebo aspoň pruhy pro cyklisty, což by bylo jediné účiné a spolehlivé zajištění jejich bezpečnosti, nařídíme nesmyslnou povinnost řidičům aut.
A pro jistotu ji hned doporovodíme víeméně likvidačním trestem.
To je tak blbý, až to zvoní... do 30 km/ hod metr a pak 1,5? A to je rychlost toho auta nebo toho kola?
Když začínám předjíždět ve 20, ale postupně zrychluju, tak musím uprostřed manévru zvětšit odstup?
" potlačení individuální mobility" kam na tohle chodíš? Není to od stejných lidí kteří zde hlásají jak je ČR jediný ostrov zdravého rozumu v EU? Zajímavé že na tomhle "ostrově" není nikdo schopný napsat alespoň trochu normální předpis na předjetí cyklisty...
Čemu nerozumíš?
Vždyť to uvádím téměř taxativně.
Drsným protlačováním jinak nesmyslných elektrovozidel jednoznačně potlačují individuální mobilitu.
Umíš si představit, že s mým letitým Puntem pořád ještě dokážu jet spolehlivě pod 5 litrů benzínu? A má nadrž na 50 litrů...
Současné Tipo sice jezdí asi o litr dráž, tak je o hodně větší, a má nádrž jen 45 litrů - netuším proč - ale i tak spolehlivě dojede 750 až 800 km, a pak bude potřebovat asi 3 minuy na natankování.
To já budu potřebovat delší pauzu!
Benzínové motory jsem znevýhodněny a brzy budou de facto zakázány... a pro jistotu životnost těch existujících je už dnes snižována "řepkovými ***mi", ale 5% je málo, začíná se šířit 10%...
Obecný přístup zákazů, příkazů a drsných pokut a testů je společným rysem těchto snah. Máš sedět doma a ne se někde ***t po světě!
Pěšky dojít do práce, tam makat, a po práci se zase pěšky vrátit domů, k televizi, kde ti řeknou co si máš myslet, a co koupit. :-(
Dodržet bezpečný rozestup od cyklisty je nutné a mělo by být samozřejmé.
Stejně tak by to mělo být podpořeno správou legislativou a měla by být vybudována alespoň nějaká síť cyklostezek.
Nic z toho v ČR není a má to mnoho důvodů proč. Je zarážející, že to jinde funguje.