Ze by za to mohol prechod zakaznikov ku crossom a suv? Obecne c segment ale aj b segment uz klesa prave na ukor podobne velkych crossov a suv... a urcite aj golfu teda nejake tie cisla berie dnes uz t roc... a zahada je tym padom vyriesena
Mna skor prekvapil ustup clia... este nedavno to bolo prave clio ktore statocne nahanalo golfa na spici a pritom tento rok v marci uz nestihalo ani na farebnu trojvalcovu knedlu c3... tu sa nieco deje... nieco nestandardne z pohladu clia... bud im viazne kvoli cipom vyroba alebo neviem.. lebo inak by bolo hned za golfom prave clio ktore je dnes v b segmente jasnou volbou... uvidime co bude dalej
Jo, Renaultu se teď opravdu všeobecně moc nedaří.Přitom jejich katalog není nijak špatný. Snad jen motorová nabídka je trošku zvláštní, ale ostatní jsou na tom podobně. Ceny šly ale taky dost nahoru, Megane stárne, hlavní tahák prodejů Captur se v nové generaci taky nějak nechytl.
2008 šla hodně nahoru (co do designu zejména), takže to je asi komplikace pro Captur... a možná i T-Roc kousek ukousl. A o omezení výroby kvůli čipům se psalo...
Uz to Clio nie je za 9590 € a kto uz nejaky Renault mal, dalsi si teraz nekupi :-) Ale nie je vsetko o predajoch, teraz mozno viac zarobia, ked predaju menej aut a drahsie.
Nejsou na tom podobně, nabídka motorizací Renaultu je mizérie. E-Tech je drahý a evidentně zatím nedokáže odlákat zákazníky Toyoty (není divu, je to zcela nová technika), natož suplovat předchozí 1.3.
T-Roc Golfu sice čísla bere, ale už nějaký ten rok. Stěží se tím vysvětluje skoro poloviční propad prodejů proti minulému roku. zvlášť když zbytek třídy tak moc neklesá.
Osobně bych si vsadil na sníženou poptávku. Myslím si, že současná natahovaná zdravotní krize zasáhla příjmy většiny lidí a zejména v západní Evropě jede všechno na dluh (splátky). To že jsou postiženy kavárny, hospody, cestovní ruch se projevit musí.
Já to nijak zevrubně neanalyzoval, jen mi to připadá jako pochopitelné a slyším ze všech stran, že se tržby/objednávky jsou o dost nižší, což bude asi i důvod, proč se hodně poskytovatelů výrobců a služeb snaží zvýšit ceny, aby se rychle vrátili na čísla 2019.
Mohlo by to byť aj tým, že kombinácia problému so softvérom a pandémia poposúvali príchod koncernových kompaktov a prakticky všetky autá prišli na trh v rovnaký rok - Octavia, Leon, Golf aj A3. To podľa mňa za normálnych okolností nie je žiadúci jav.
Že průšvih u nové octávie s infoteimentem nabere takové obrátky jistě nikdo nečekal :) Zajímalo by mě, co říkají v showroomech ;) novým potenciálním zájemcům. Když jsou případy že ani 4tý update nepomohl a stále to zamrzá a nefunguje. Tím nepřeji škodovce nic zlého. Naopak jezdím přes 12 let v bmw a koukám po novém superbu.
Presne... navyse niekedy sa do top 10 dostanes aj s 15tisicmi... a niekedy ale nestaci ani 20tisic.. octavka ma za mna nadalej vyborne predaje a svoje cisla ma pod kontrolou ...presne tak :yes:
Tak tipnul bych si, že infotainmentem to opravdu není... To když už, tak sebevědomou cenou, to asi kupci řeší trošku víc... Ale Škodovka taky omezovala výrobu kvůli nedostatku čipů, dodací lhůty se od ledna prodlužují, to tam mohlo zasáhnout...
Ano souhlasím, kromě problémů s infoteimentem je za prodeji jistě i sebejistá cena. Nic méně kdo si koupil soukromě novou oktávku IV, tak pouze pláče. Zrovna v sobotu jsem se bavil s jedním majitelem octavia 1,5 tsi. Motor když zrovna nejede na 2 válce, tak je to prý fajn. Ale Zamrznutí systému, nefungující ovládání klimatizace a další jiné problémy u nového auta nikdo řešit nehcce. Obvzláště, když si s tím v servise neví rady. :( Při srovnání s konkurencí je tohle jasný důvod kouknout jinde.
Nevím, může být, já žádného člověka s novou oktávií neznám. Ale JPP informacím moc nevěřím... A jak dole píše Šimpanz, on ten průšvih oktávie možná není ani tak průšvih, ale úspěch... tak asi tak.
Průšvih nové Octavie? Za 1Q 2021 v Evropě druhé místo ve třídě s 46 165 prodanými kusy není průšvih, ale historicky nejlepší umístění Octavie v Evropě s velkým náskokem na konkurenci (Corolla 36 156 ks Focus 27 771 ks) s tržním podílem v nižší střední jaký Octavia ještě nikdy neměla. Takový "průšvih" opravdu nikdo nečekal.
Hlasim po topperovsku co vidim noveho z okna pred barakem:
- Jedna nova Tesla model 3
- Jeden novy Golf
- Par sluzebnich O4
- T-Roc, Peugeot, Citroen, Fiat, Renault, Opel: nic
Pomaly ale isto uz sa automobilky z koronakrizy spamatavaju.... akurat je tu dalsi problem s... teraz pre zmenu s cipmi ... a aj my v praci kvoli tomu mame akosi volnejsie ( a ideme na pol plynu ) ako inokedy ale tak nevyberieme si... najhorsi bude v tomto tento druhy kvartal... potom by sa to uz vraj mohlo zlepsovat.... tak uz len to nejako vydrzat a snad bude opat vsetko ok
jestli se vsichni chovaji podobne jako ja, ze skoupi jakykoliv pouzitelnej chip co se zrovna nekde objevi, tak se neni co divit.
nedavno jsem urval poslednich 100ks jednocipu bezicich na 550MHz i kdyz s vyrobou zacnu az po prazdninach a pro vyvoj by me bohate stacilo jen 10ks. ale je fakt, ze to je letosni top novinka, mozna i proto nejsou.
panika je panika
ps: pred 2-3 lety byla podobna situace s keramickymi smd kondenzatorech. hodnoty jako 1nF a 100nF skoro zmizely a ceny sly na nasobky. i tehdy jsem stihnul nakoupit do zasoby.
No právě... Stávajcí situace má k "normálu" fakt dosti daleko...
A to nemáš jenom čipy. Chybějí konsrukční plasty, dřevo, kartonáž, železo, ocel i barevné kovy - prostě základní suroviny.
Ale snad by se to mělo po prázdninách už drobátko stabilizovat... SNAD
a to i pres vysoke danove zvyhodneni nafty proti benzinu.
benzin je u nas zatizen o 45% vyssi spoitrebni dani nez nafta, v nemecku o 56%, v holandsku o 78% a presto prodeje naftaku padaji.
nebyt takovyho zvyhodneni kolenovrtu co cepuji naftu, tak by dyzlem jezdil jen adik a windiesel a to jeste neni uplne jisty
top modely jezdily vzdycky vyhradne na benzin
i v ty nejtemnejsi dobe plny karcinogenich PM a jedovatyho NOx z naftaku
nebo jsi nekdy videl rollse na naftu ???
No a?
Přece Rolls a nějaká BMW 5 jako klasický zástupce prémie jsou úplně jiná zadání, úplně jiná očekávání.
Nafta dlouhodobě dominovala od středního mainstreamu až někam po vyšší střední prémii + SUV, na tom snad není nic špatnýho...
dominovala diky danovymu zvyhodneni a pokriveni trhu
nebyt toho, nafta se do osobaku nedostane
ale top model automobilky nikdy na naftu nejezdil
mozna krome multikary
Jasně, top modely... to jsou ty, kde už kupec příliš nehledí na peníze... že benzín ve finále jede líp nikdo nerozporuje. Ale vedle toho bývalo těch 80%+ v naftě.
nejaka ucinnost vetsinu lidi nezajima protoze ani nevedej co to je
videj, ze je nafta o 2 kacky levnejsi nez benzin a to jim zatemni mozek.
fakt pri dalnicnich 130 zere benzinovej bavorak 12 litru a naftovej 9?
ne to 1/4 stoleti nazpet ???
Jo, je to starej graf... dneska by čísla byla jiná, ale poměr cca. stejný. A já hlavně mluvil o minulosti... o tom, kde se ta dominance nafty v "dálničních" autech vzala. Účinnost se ve finále rovná spotřeba.
Podle mě motivací ke koupi naftového auta není nižší cena paliva, ale nižší spotřeba.
Protože pokud je nafta na litru o 2Kč levnější, tak je to řádově 2/32=6%, ale spotřeba nafty je při dálničním použití nižší třeba o 50% (nafta za 6 a benzín za 9). A kupci německé prémie vesměs počítat umí.
Což mimochodem znamená také o hodně menší emise CO2, pokud na to chceš koukat z eko pohledu.
A jasně, v posledních pár letech... hybridy, PHEV, EV... nic proti tomu
PS: svoje auta kupuju s benzínem
tady https://www.spritmonitor.de/…-BMW/38-5er.html?…
mas spotreby novych bavoraku v realu, vykon 250-350 koni.
chroch 8.93, benzin 9.37.
kdyz to porepocitas na energii nebo CO2, tak benzinovej bavorak vychazi lip nez naftovej
duvod pro naftu je jen danovy zvyhodneni a tim nizsi cena nafty.
To je průměr, kterej ale může být deformovaný tím, že kdo chtěl lítat rychle po autobahnu, tak si koupil tu naftu... a kdo věděl, že po autobahnu tolik lítat nebude, tak šel do benzínu.
Pokud pojedeš po dálnici s oběma auty stejně, tak tam pořád ten rozdíl bude... čím rychleji pojedeš, tím bude větší.
Pokud si tam přehodíš Audi A6 se stejnými parametry, tak je ten výsledek zase trošku jinej - za 2019-2021 35:7 pro naftu, spotřeba 8,2 vs. 10,7.
Ale to možná trošku odbíháme od pointy... ta je v tom, že racionálně v té vyšší střední nafta smysl dávala a dává... i když se ostatní varianty dotahují (ať už čistý benzín, nebo různě elektrifikované verze).
Ups, moje chyba... nepostřehl jsem rozdělení nafty na Diesel a Diesel s AddBlue (a ty taky ne)... takže ještě jednou tvůj filtr (2019-21 250-350k):
Audi A6: nafta 60ks s průměrem 8l, benzín 7ks s průměrem 10,7.
A BMW5: nafta 64ks s průměrem 7,7, benzín 44ks s průměrem 10
Tj. řádově třetinový rozdíl ve spotřebě.
...což byl ale tvůj filtr ;-)
Klidně si tam dej třeba 250-280, výsledek není o moc jiný.
Takhle - já tě nepřemlouvám, že je nafta lepší. Pro někoho je, pro někoho není. Mně lepší vlastnosti benzínu stojí za vyšší náklady... ale kdybych víc lítal po dálnicích, asi bych přece jen tu naftu zvážil.
To že se jízdnou na naftu (která v osobním autě nemá až na výjimky smysl) spotřebovává VÍC ropy = už je jen třešnička na dortu blbosti = používat naftu v osobních autech. Protože jak správně píšeš = benzín jede líp
Tak já nevím, ale mně osobně nafta stále dává smysl.
Denně natočím v průměru 250km, z toho 75% dálnice, spotřeba na 18” kolech 5,2-5,5. Když pak o víkendu naložím na tažné kola a vyrazím s rodinou na výlet, nebo v létě s koly i s rakví, v zimě jen s rakví na dovolenou...benzín mi tuhle spotřebu nikdy nenabídne.
Když se aktuálně kouknu na O4 benzín vs. nafta od 110kW nahoru (oboji DSG protoze naftu s manualem nenabizeji), tak je rozdil 1,5litru a benzin ma polovinu uzivatelu proti nafte...
A o tahani voziku nebo karavanu se uz ani nebavim...
ceka nast to kazdyho.
jen by me zajimalo, jestli jsi nekdy po ceste narazil ze nabijecky byly obsazeny a musel jsi cekat. jestli teda nenabijis vyhradne doma jak predpokladam.
Nabíjím hlavně doma z fotovoltaiky (kvůli ceně) a protože auto ujede i po dálnici bezpečně přes 400km, tak venku nabíjím velmi zřídka. Výhoda Tesly ale je, že vidíš v aplikaci v mobilu i v autě obsazení nabíječek a auto má výborné plánování tras včetně nabíjení. K tomu můžeš použít jakoukoliv další nabíječku jiných sítí (Tesla Supercharger je exkluzivní pouze pro Tesly, protože jako jediná nabíjecí síť nepoužívá ke stavbě dotace - podmínka otevření sítě veřejnosti). U Tesla Supercharger más tedy 100% jistotu, že tam třeba nepotkáš Škodovku která svým směšným nabíjecím výkonem dokáže bloknout stojan třeba na hodinu a víc.
Takže, počítám-li správně, k ceně "nabíjení zadarmo" musíš připočítat cenu domácí elektrárny?
Za jak dlouho (po ujetí kolika kilometrů) se dostaneš na obdobné náklady (Kč/km) jako u klasického auta střední třídy?
Klasické auto střední třídy nemá 500 koní a 4x4 :-) S fotovoltaikou řekněme že existuje dotační program nová zelená úspora a k tomu disponuji kvalifikací elektromontér fotovoltaických systémů - pak to vychází velmi dobře. Reáně jsi v našich podmínkách schopný vyrobit 1 kWh za 1Kč. Co se týká návratnosti, tak těžko nyní říct vzhledem k rostoucím cenám elektrické energie. Je to výhodné v kombinaci s bezdodavatele.cz kdy i nabíjení v noci výchází velmi levně (hodinová burzovní cena). A to jak pro odběr, tak pro dodávku.
Čili aby člověk mohl počítat s nějakou návratností či srovnatelností, musí mít spoustu věcí okolo
- barák nebo alespoň vlastní garáž
- kvalifikaci elektromontér FVE
- a ještě k tomu dotaci
A pak bude mít "levné" nabíjení elektromobilu.
Když jezdíš po Brně, jak často využiješ ten maxímální výkon?
Beru, že zrychlení 0-30 nebo 0-50 je vynikající věc, phono 4x4 taky - ale kde chceš využít ten max. výkon?
Opravdu tam máš 500 koní? U Dual Motor Performance jsem viděl max. výkon deklarovaný jako 450 k
Zjednodušeně porovnáváš auta se spotřebou 2 litry a 6 litrů paliva = a tvrdíš (si holt odborník na ekonomi-ku i ekonomi-i ;-) ) že ta větší spotřeba je výhodnější :-)
Čili zákonem přinutíme jednu skupinu lidí, aby financovala to, co se vrchnosti líbí... BTW, která že politická strana měla ve svém volebním progranu "až se dostaneme k veslu, zavedeme emisní povolenky?"
Emisní povolenky jsou zcela logická a zaběhnutá věc. Chceš vypouštět bordel - zaplať. Jinak jsem si na tu svou fve přispěl také, protože také odebírám elektřinu i ze sítě a také platím za emisní povolenky a podporu OZE :-[]:yes:
O level dále je uhlíková daň - daň za pálení uhlovodíků.
Asi by také nebylo úplně v pořádku nadávat na to, že stát nutí autoservisy ekologicky likvidovat olej a další odpady, když by to přitom zcela objektivně mohli levně vylít do příkopu za městem (současný stav fosilního průmyslu).
S druhou částí (druhým odstavcem) tvého výroku asi nebude polemizovat nikdo příčetný, s tou první již ano ;-);-) Zejména tehdy, když se definice onoho "bordelu", stejně tak jako cena oněch povolenek, průběžně mění...
Jinak fotovoltaika by již byla rentabilní i bez dotací, kdyby jsme neměli v ČR takto ignorantskou vládu a nejhorší legislativu pro připojení fotovoltaiky ve světovém měřítku. Například české měření odběru po fázích je nejpřísnější na světě a nemá nikde obdoby - přímo ušitě na míru ČEZu a dalším.
Například cena fve panelů poklesla během 10 let o 90% a více - proto dotace v tomto odvětví jsou dotace do nízkých cen technologií v budoucnu a jejich konkurenceschopnsti bez dotací. Prostě když zasadíš seminko, tak ho musíš chvíli zalévat, pak vyroste a už to jede samo.
Není to nutně podmínka, spíš ideální případ. Fotovoltaika dává smysl i když si ji necháš udělat na klíč, jen ta návratnost není tak rychlá, protože marže v oboru je nějakých 30% - 50% ceny zakázky. Pokud nemáš svoji střechu, tak se tě bohužel žádná z těchto věcí netýká a popravdě provozovat dnes elektromobil bez své zásuvky není úplně komfortní.
Já právě přemýšlím nad autem pro manželku, pro takové to crpkání po městě s mrnětem. Do města, na nákup, na bazén, do školky, k babičce...
Jsme cca 150 výškových metrů nad městem, takže je to furt hore kopcom, dolu kopcom.
Na tento typ provozu samozřejmě ty moje "lodě" stavěné nejsou - ale furt mi menší benzínové auto přijde jako podstatně ekonomičtější řešení než cokoliv "do zásuvky"
Kup si ojeté BMW i3, zlatý stroj (bezporuchová a trvanlivá záležitost)... Pokud máš kde nabíjet. Nebo si to na týden někde půjč, ale chce to minimálně týden spolu s kabelem na 400V. Jinak na to co popisuješ je to úplně ideální a BMW i3 má silnou rekuperaci i při 100% nabití baterie a v zimě (lepší než Tesla).
Zvažoval jsem i tohle, jenže:
6-7 let stará ojetá i3 stojí od 380.000 výše
Stejně stará Vitara stojí o 100 TKč méně
Stejně starý Swift je lacinějšíé o+- 150-180-200 TKč
I kdybych ze sítě nabíjel zcela zadarmo a Suzina "žrala" 10litrů /100 km, pořád se mi náklady u Vitary srovnají po cca 25, u Swifta minimálně po 50.000 km
Což je u auta určeného JENOM na poskakování po městě" minimálně 5 (resp 10) let...
To možná ano, ale přijdeš o tu zábavu s BMW i3 ;-) Velký výkon, úžasný raid, kastle z CFRP a nízké těžiště. Do města se také hodí venkovní panely z termoplastu a nemusíš tedy řešit důlky ve dveřích před kauflandem atd.
Bavím se o "tvrdých datech", čili o tom, co se dá objektivně změřit zvážit a spočítat a o auto určeném primárně a skoro výlučně na cesty po městě. Při poskakování po městě, běžné rychlosti okolo 40 km/hod a cestách o nejčastější délce 4-6 km je ti vcelku jedno, jestli má auto 40, 140 nebo 840 kW výkonu :D:D
Jediné, co "má smysl" je to oplastování ;-)
Což ale není zase tak strašná doba, 5-10let... s tím, že zůstatková cena toho EV pak bude pořád vyšší.
Otázka jsou servisní náklady - na jednu stranu spalovák vs. ev, na druhou stranu BMW vs. Suzuki... vč. pneumatik (i3 má pokud vím nějaký nestandard - ale ceny jsem nehledal)...
Ale asi bych to pro tenhle scénář klidně risknul, přinejhorším na tom proděláš pár desítek tisíc...
...a nebo pár desítek tisíc vyděláš.
Je to třeba plat za jeden měsíc. Pokud bych měl chuť to zkusit, tak bych do toho klidně šel a moc se netrápil tím, jestli mě to bude v horizontu 5 let stát o 50 míň nebo víc, to asi není podstatný.
Ne připočítat = ta je rozumná i když (zatím) EV nemáš
Viz Vaculík přepočet spotřeby EV je asi 2 litry paliva = efektivita elektromotoru je násobná od spalovacího. Že je i z principu míń poruchovej je milej bonus. Že si palivo vyrobíš i ze slunce větru vody prostě něčeho co máme další bonus. Že to je s drtivě míň emisema další
Prostě není o čem = příštích mnoho desítek let budeme (tak jak se učí na ZŠ) přecházet z ropy na něco jinýho = elektřina je výborná volba
Zrovna stavím stání pro auta a na elektromobilitu myslím, tak jsem tam natáhl 5 x 6 kabel na wallbox. Fotovoltaiku v tuto chvíli neplánuju, ale i to by se dalo realizovat. Jak to v praxi funguje? Autem přes den člověk jezdí, takže přes den dobíjíš nějaký akumulátor a v noci potom z akumulátoru auto? A jaký to má nabíjecí výkon? Kolik se takto dá přes noc dobít?
To je asi dobré pro člověka, co moc nenajede, aby to stihnul přes noc dobít? Resp. ona i ta kapacita akumulátoru bude hádám relativně nízká (zlomek oproti kapacity akumulátoru Tesly?). Nejsem si jistý, jestli by se mi investice do fotovoltaiky a akumulátoru vyplatila, mám strach, že bych stejně většinu nabíjel z wallboxu, abych druhý den ráno mohl jet do práce, ale zatím jsem to nezjišťoval, tak třeba jsem úplně mimo?
Funguje to tak, že proto je toto můj druhý elektromobil - ještě mám dědečka BMW i3 2014 a tudíž stále jedno auto stojí na nabíječce a k tomu pracuju z homeofficu. Co se týče dobíjení přes noc, tak tam funguje bezdodavatele.cz a platba dle hodinové ceny na burze (v ranních hodinách do 1Kč/kWh) plus 6 Kč denně tarifní poplatek. Proto je lepší fve aku použít na provoz domu a auto potom nabouchat ráno z levné sítě (v zimě a pokud není dost elektřiny přes den).
Tesla nabizi i baterii jak popisujes, tj nabijis z fotovoltaiky svou baterku a potom se rozhodnes jestli chces tuto elektrinu pro sve auto, pro spotrebu domu nebo prodat do site (nebo si nastavis pomery, cas atd.).
Nicmene co jsem slysel, je to dost nakladne plus instalace neni zadna hracka. Napr. nabijis auto, musi se to prepinat mezi nabijenim ze site a nabijenim z baterie, spotreba v dome se taky musi prepinat sem a tam a celkove je to tedy dost komplikovana kabelaz atd, asi si dovedes predstavit.
Ad1) Všechny tyto systémy jsou přifázované na síť a nic se nikde nepřepíná (jen eventuálně v případě výpadku DS). Za fakturační elektroměr se namontuje chytrý elektroměr s datovou sběrnicí, který měří několikrát za sekundu každou fázi a střídač tudíž přesně ví kolik má z baterky tlačit do rozvodů tak, aby na fakturačním elektroměru byla 0. Stejně tak pokud máš vybitou baterku a fve ti vyrábí např. 1000 W a ty nabíjíš 3000 W, tak ti plynule jde 1000 W z FVE a elektroměr ti počítá jen těch 2000 W co dobíráš ze sítě.
Ad2) Tesla Power wall je kvůli zájmu v USA zcela nedostupná v Evropě a já používám Solax Hybrid X3 s baterkama Solax Triple Power HV.
Tak ono to není příslušenství jen k provozu auta, ale také k topení, ohřevu TUV, provozu ledniček, televize, myčky, pračky, vaření atd. atd. :yes: Hlavní výhoda je, že dáš investici nyní a tím si zajistíš nynější cenu takto vyrobené energie i za 20 let (plus nějaký drobný servis).
Pokud bydlíš na bytě, tak se tě to bohužel netýká.
Pokud te to fakt zajima, muj kamarad v Anglii ma presne stejnou situaci - fotovoltaika, Tesla PowerWall a k tomu dva elektromobily (jen nedavno vymenil TMS za Polestar). Ma o tom i vlastni YouTube kanal, kdyztak muzu poskytnout odkaz.
Dotační podmínky bohužel dost svazují maximální výkon, každopádně po skončení doby udržitelnosti 10 let si za nula nula nic přidáš pár panelů a máš najednou například dvojnásobný výkon a můžeš dodávat do sítě přebytky.
Máš recht, málem bych zapomněl.
Vždyť ona přece už v desátých letech XX. století vznikla komise, která stanovovala hřebčínům technické normy, kolik smí daný kůň sežrat sena a jádrového krmiva. A hřebčín, který neplnil "stádní průměr", musel platit veliké pokuty. A stanovovala ambiciózní cíle, do kdy se budou smět používat dopravní a tažné jednotky, které k pohybu používají nohy a kopyta.
Jak jsem na tuhle zásadní informaci mohl zapomenout ;-);-);-);-);-)
Vždyť to píšu pořád, že spalovací motory a využití ropy představovaly velký krok PRO ekologii
Pouč mne, když jsi takový "moudrý", kdy že zasedaly ty komise, které stanovovaly hřebčínům maximální průměrnou krmnou dávku na jednoho koně?
Vsak ja nejsem zadny zastance dotaci na EV. Ten prinos EV je v ekologii naprosto minimalni. Ve velkych mestech snad budiz, co ja vim.
Ale ja bych to nikdy nezavadel. A v dnesni dobe je to uz uplne zbytecny prezitek, neni problem prodavat EV bez dotaci, lidi to chteji.
Emisni povolenky a flotilove CO2 to uz je neco jineho, to totiz skutecne funguje. To je mimochodem jedina vec, ktera kdy v ekologii skutecne zafungovala - mluvim predevsim o energetickem a vyrobnim prumyslu.
V segmente C je jediným zástupcom v top 10 Golf VIII.Aj napriek tomu že nie je dokonalý kde sú ostatné fantastické autá diskutujúcich Focus,Corolla alebo Civic.Stále asi platí že keď nevieš čo si máš kúpiť v segmente C tak si kúp Golf lebo je to stávka na istotu.Presne toto je ten prípad z minulého testu Golf vs Focus kde v teste Focus vyhral ale to mu tie mizerné predaje nezlepší.Ja som to tušil že G VIII bude aj napriek chybám v Europe znova v predajoch dominovať.U mňa sa nič nemení ja by som bral momentálne v tomto segmente Seat Leon. :-)
Navyse novy golfik je uz konecne pekny aj v kombiku... a v kombinacii s 4 valcom 1,5tsi iste nespravis krok vedla aj co do vykonu a poctu valcov... ale ano... golf stale vie ponuknut schopnu kombinaciu hoc cenovo je to uz v riadnej p.deli.. ale tak auta nam opat uz obecne zdrazuju... clovek si uz v tomto nevyberie
Dva faktory.
Zaprve nemci to teprve rozjizdi - ID3 je maly a ID4 jakozto SUV teprve najizdi.
Druha vec je ze se jim to rozhodi zase mezi nekolik znacek, Tesla je jen jedna.
Pockame co tak za pul roku, za rok.
Tady kluci me v komentarich presvedcovali, ze lidi chteji pomalejsi, drazsi, tezsi a technicky horsi auto od VW a ze Tesla to ted bude teda mit tezky neco prodat.
Tak a je to tu, ešte pred týždňom všade portály uvádzali, že F e500 je absolútny prepadáak a zrazu v Top 10 E aut... videl som ho naživo je to nádherné auto. Karpat tiež potvrdil, že je u neho jednotka, dokonca na špici vystriedala Hondu. PS: vôbec nie som zástanca E aut a neverím ich pohonu, aj keď dizajn je OK... ide len o tie protichodné správy...
Tesla 3 s 23t je výjimečný výsledek, ono Tesla za první dva měsíce prodala 7t aut celkem... uvidí se, jestli jsou desetitisíce u Modelu 3 dlouhodobě udržitelné, podle mě spíš ne.
Tak TM3 pořád nemá v té "lidové" kategorii EV moc konkurence. Do nějaké míry Enyaq... který sice boduje lepší využitelností pro rodinu, na druhou stranu je tu ale třeba Vmax 160...
Díky tomu tam ten prodejní potenciál určitě je, jen je těžký odhadnout, jestli je to 5, 10 nebo 15t měsíčně.
Určitě, pokud to bude cenově na úrovni TM3, což se tak nějak čeká, tak to bude pro rodinné využití určitě mnohem zajímavější varianta.
Já bych pořád chtěl radši normální kombík... ale co už.
Přečetl a ano, přehlédl jsem to "E" v sorpresově příspěvku. Mea culpa, pardon.
A k tomu sorpresovu příspěvku - ty zprávy přece nejsou protichůdné - e500 může být 10. v prodejích E aut (tedy v současnosti opravdu marginální segment trhu, až na tu Teslu - klobouček) a zároveň může být silně pod očekávanými prodeji... Což zjevně asi tak je.
To tak určite je, o tom žiadna.
Ja napríklad nerozumiem, prečo importéri FIAT zaplavili Európu špičkovými verziami La Prima za zhruba 35000 eur a nezačali od Actionu v akceptovateľnej cene pre malé BEV. V tej záplave elektromobilov potom samozrejme vychádza rozumnejšie niečo na štýl ID3 a 500E stojí v skladoch.
Keby sa tak pozreli článkami na to, koľko elektrických skladoviek stojí u iných automobiliek na plochách. Mimochodom, keď články vyšli, 500E bola 8. najpredávanejším BEV v Európe s 2153 ks.
Prý „Spotřebitelé pozitivně reagují na rozsáhlejší a konkurenceschopnější nabídky elektromobilů."...
Spotřebitelé dost jasně reagují na neuvěřitelné dotační programy.
Ale nic na světě není zadarmo. Dotace na EV znamená jen to, že podstatnou část ceny zaplatí někdo jinej.
Většinou, téměř vždy, někdo kdo Ev sám nechce, a velmi často i ten, kdo na nové auto sám nemá - ale milionářům na hračku přisívat musí.
Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere. Ale v čechystánu to nehrozí, takže zůstaň v klidu. Resp. se zbytečně takto netroškaří s koncáky a jede se to ve velkém ČEZ, Agrofert, řepka atd. Tam to nikoho netrápí a co oči nevidí...
Tady jde o to, ze na EV auta dosahnou jen bohatsi vrstva, ktere ostatni pripsivaji na hracku, kterou pro ne EV auto predstavuje. Bude zajimave sledovat trh ojetych EV aut po 5 a vice letech, kdy se jich budou ve velkem zbavovat, ale marne budou vyhlizet kupce.
Vezmeme tedy dve auta podobne porizovaci ceny treba Audi A8 a Tesla Model S a podivame se, kolik co za 5 let stoji:
Audi diesel:
https://www.autotrader.co.uk/car-search?sort=price-asc&postcode=SW1A1AA&radius=1500&make=AUDI&model=A8&include-delivery-option=on&year-from=2016&maximum-mileage=60000&fuel-type=Diesel&minimum-badge-engine-size=3.0
Audi benzin:
https://www.autotrader.co.uk/car-search?sort=price-asc&postcode=SW1A1AA&radius=1500&make=AUDI&model=A8&include-delivery-option=on&year-from=2016&maximum-mileage=60000&fuel-type=Petrol&minimum-badge-engine-size=3.0
Tesla S:
https://www.autotrader.co.uk/car-search?sort=price-asc&postcode=SW1A1AA&radius=1500&make=TESLA&model=MODEL%20S&include-delivery-option=on&year-from=2016&maximum-mileage=60000
Nejhorší jsou ty co se propagují jako pravicové a přitom dělají populistickou levicovou politiku se zaměřením na dotační čerpání do vlastních (svěřeneckých) kapes :D
Stranu, která by chtěla a dokázala prosadit skutečně pravicový program - tj. malý stát, který se stará JENOM o to, oč se starat má, a o to se stará rychle, levně a dobře - tak takovou v našem politickém spektru nenajdeš. A nejde jen o Česko, levicová rakovina prolezla celou EU a je jednou nosných částí :-(:-(:-(
Něco takového chtěli Svobodní. Bohužel to co chtěli nebylo reálné... vystoupení z EU zní zajímavě, ale pro malou zemi typu ČR by to byla ekonomická katastrofa.
No, je otázkou, kdy nastane ten bod zlomu, kdy setrvání v tom dirigistickém spolku bude mít ještě horší následky, nežli jeho opuštění... A obávám se, že ta doba není příliš daleko :(
BTW, naprosto stejný argument (byla by to ekonomická katastrofa) používali "súdruhovia" ke zdůvodnění, proč ČSSR musí zůstat v RVHP
No tak jinak - nemůžeme zůstat sami, to by byla katastrofa.
Takže bychom případně museli hledat úzké vazby třeba na tu Čínu... no, toho bych se nechtěl dožít.
Taková Unie je pořád moc malá na to, aby na světovém trhu něco znamenala... plus samozřejmě Slovensko už platí Eurem, to by asi nemohlo dál fungovat... plus by se jistě našla spousta věcí, na kterých bychom se neshodli třeba s Maďarskem nebo Polskem... plus pokud bychom nezavedli cla na zboží z EU, tak by sem pořád dotované zboží proudilo... no prostě je to neživotaschopná utopie podle mě.
Stěžejní problém je, že jsme závislí na Německu a potažmo i zbytku Unie. Aby to mělo smysl, museli bychom udělat středoevropskou unii i s Německem a určovat si pravidla obchodu se západními státy. Nicméně to je v situaci, kdy je nejsilnější stranou Grünen a ústavní soud nabádá k omezování osobní svobody, čirá utopie. Jedině, že bychom za cenu zchudnutí vytvořili něco jako Třímoří.
Obecně - velmi nerad ze svých daní někoho dotuji, ale uznávám že někdy to prostě opodstatnění má. Ale dotovat hračky pro bohaté? Ne, ne a ne. To je zvěrstvo.
A hlavně - v dotacích EV nevidím uceený koncept celého ekonomického řetězce, jen postoj typu "nějak to dopadne". Dopadne, ale aby nás to (všechny) fakt nebolelo...
Stále ma láka EV dodávka/valník a fakt by som pre ňu využitie,ale vč v noci som natrafil na cenník EV Ducata a vytriezvenie prišlo ihneď. Dojazd vcelku OK aj tá maximálka s privretím očí, ale cena 1-3-1.8 mil v akčnom ceníku???
file:///C:/Users/LK/AppData/Local/Temp/CZ%20Cenik%20E-Ducato%20Kabina.pdf
Funguje tobě... vzhledem k tomu, že odkazuje na soubor, který se stáhl na tvůj lokální disk a pořád tam je. Já ale pod cestou C:\Users\LK\AppData\Local\Temp nic nemám
kromě toho že nejsou čipy, a tak v tabulkách za tento rok bude asi pěkny binec vycházející z toho které modely bude ta kerá automobilka preferovat výrobně, nás asi čeká ten tolik vysmívaný nástup elektrovozů. A bude zajímavé sledovat, kterým značkám a modelům budou EV "žrát" zákazníky. Zatím to (možná) vypadá na golfa, což by i bylo logické - na bohatém německém trhu čekám poměrně rychlý růst EV. A to samozřejmě musí odnést i leader, resp. ten zejména.
Krásné žonglování s čísly - procenty.
Vzhledem k tomu, že nejprodávanější auta padly o desítky procent dolů, tak 16% podíl EV v podstatě nic neznamená. Aut se zkrátka prodává výrazně méně, můžou za to především stále rostoucí ceny běžných aut.