Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Škoda Fabia oficiálně: Roste jako z vody, v rukávu má řadu trumfů

209 komentářů

Avatar - JFK
JFK
Zajímavá i ta česká vlajka na dveřích :-!
DonVito
Myslíš Standa? 😁
admin badge
Stanislav Kolman
Nejsem si jistý, jestli svými rozměry nepatřím o segment dva výše... 😁
Avatar - JFK
JFK
Standa a vlajka, jsou dvě odlišné záležitosti, pro některé lobotomy zjevně dost velký problém je rozlišit, dle úrovně jejich otázek 😒]
traveldrive
Niektorí majú, na rozdiel od teba, zmysel pre humor.
Avatar - JFK
JFK
Toto je vtipné pro toho, kdo inhaluje toluen, nebo používá translator do maďarštiny 😒] :yes:
traveldrive
Zmysel pre humor ti chýba, naviac máš v hlave nasrané. Čo s tebou, putuješ na hate-list. Za ďalšiu reakciu nestojíš.
Avatar - JFK
JFK
To mne vážně mrzí, jdu si pro kapesník. Musím se s tím hate listem nějak vyrovnat 😁 Přitom píšeš, jakej máš smysl pro humor... 😒] 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
No opravdu moc smysl pro humor nemas. Věřím, že i Standa se zasmál
Avatar - JFK
JFK
Hodně nenáročným stačí scestně plácnout jméno autora a přijde jim to jakože hrozně vtipné. Komu ne = nemá smysl pro humor. 😒]

Tak to pak jo. Nejhezčí v A0 segmentu, a zajímavou vlajkou na dveřích. Myslím Standa.

Opravdu, hrozně vtipné, dlouho jsem se tak nepobavil.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
JJ, to je docela cool - kdo objedná bílou, může si tam červenou a modrou dolepit 😄.
jam2015
A keď dáš široké pneu, tak v lete ju zapatláš asfaltom 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Za mě velmi dobré! :yes: Myslím, že to bude jedno z nejzajímavějších aut segmentu. Hezký detail je česká vlajka na dveřích. Trochu mě zarazilo zrychlení silnějšího MPI horší než mělo HTP. Na tom je vidět, jak jsou dnešní atmosféry přidušené.
Mino 1
Nie nutne. Kludne to moze znamenat iba to, ze nova Fabka ma tazsie prevody a preto to trva dlhsie.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To s tím samozřejmě souvisí.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ja to skôr vidím tak, že síce narástla, ale aj pribrala a viac výkonu nedostala.
Avatar - lyon667
lyon667
Původní HTP mělo 40 kW, takže papírově je to i s ohledem na nárůst hmotnosti skok. Nicméně spíš než špička výkonu bude důležitější jeho průběh, tam to nemusí být žádná sláva.
JanFrk
Tak ten litr má jen 95 Nm, 1.2 HTP mělo běžně 108 nebo 112 Nm. Objem prostě ničím nenahradíš, jedině turbem...
gil54
Ne, ne....ani turbem, ani kompresorem, ani baterkama.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Cx 0,28 je potřeba pochválit. Taky se mi líbí ta nová oranžová barva. Jinak už to ale designově žádná velká pecka není... Odchod Kabaně byla pro Škodovku velká ztráta.
Avatar - Anonym
Anonym
Na malý hatchback velmi slušná hodnota cx i maximálky. Design mi přijde v pohodě, nemám jedinou výtku.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Velice povedené. Nesedí mi tam kulatý výdechy topení, ale jinak bez připomínek, nejhezčí Fabie. :yes:
Avatar - SKAY
SKAY
Ta linka přesně je trošku zhranatí 😁
traveldrive
Naviac sa pravdepodobne nedajú otáčať okolo svojej osi, rozsah nastavenia bude obmedzený, tým pádom je prd platné, že sú okrúhle, aj tak stoja za h0vno...
King of rain
Z akčních cen jde ještě dostat 40 tkč a více dolů..... :yes:

https😐/www.hyundai.cz/…akcni-family.pdf

Ale kdo chce prcka, ať jde do Fábky... :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
To už je trochu obsese, cpát svůj i30 do každé diskuze.
King of rain
Karle já mám v garáži auto za 1.3 Mega to za prvé a za druhé jedině vědomost co konkurence umí muže přibrzdit koncern v cenové politice která je do nebe volající Menší zisky koncern unese. Dojí to neskutečně.
Xylo
Ona se ta i30 vzhledem k podobné ceně sama nabízí. Pokud to porovnáme základy máme tříválec 1,0 s 5-kvaltem a zrychlením z 0 na 100 km/hod za 15 sekund na straně jedné, na druhé 1,5 čtyřválec s 6-kvaltem a zrychlení za 12 s.
Avatar - wakantanka
wakantanka
a patrilo by sa dodať, že v o triedu väčšom aute, nehovoriac že 3 sekundy je sakra rozdiel a to si ten Hyundai nepomáha turbom. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ono se klidně může stát, že Fabia bude uvnitř stejně prostorná jako i30 hatchback, který vlastně ani moc nedává smysl, když za fastback a kombík se připlácí poměrně málo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
i30 bude naopak vedle Fabie dávat SAKRA smysl!

Základ Fabie na 14 tis. €. Ovšem použitelná bude až prostřední, spíše druhá nejsilnější motorizace. Ani nechci znát cenu... Aby se použitelná Fabia vůbec vlezla pod 0,5M ... 😲 😲 :no:
King of rain
I Ceed...
https😐/www.auto.cz/…klientelu-138463

:yes: :yes: :yes: :yes:

A víceprvek všude
Avatar - wakantanka
wakantanka
načo špekulovať, sadni si do aktuálneho Pola, potom do tej i30 a máš jasno 😄
Avatar - kaa
kaa
Řekl bych že vypadá dost dobře Sice ten volant je ošklivý a zadní světla mají divný tvar. Ale jinak super.
Jo a v tabulce je 1.5 TSI psáno jako tříválec což je blbost
Avatar - Anonym
Anonym
Na přelomu tisíciletí představovala Fabia víceméně špičku své třídy. Rozměrově, technologicky, i cenově. Druhá a třetí generace byl trochu ústup, ale čtvrtá zase míří na špičku. Rozměry jak před pár lety nižší střední, výbavové prvky a detaily, které konkurence běžně nenabízí a možnost volby výkonného motoru, i když "zabitá" převodovkou. Tomu odpovídají i ceny. Slušný střed nabídky za necelých 400 tisíc? Ano, tolik to stálo i v první generaci. Nejvyšší specifikace bude někde kolem 500 tisíc. Tak jako u první generace.
Avatar - radolaco
radolaco
No neviem, 16 az 20 tisic eur za Fabiu? To si kazdy radsej vyberie nieco od konkurencie v nizsej strednej
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kromě Tipa a Korejců nebude pomalu co vybírat. Základ je pod 14000 eur.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ale to stačí ...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Je fakt, že o 15 tisíc dráž už člověk může mít Tipo 5dvířko... a to je přece jen o dost větší a dospělejší auto.
I když za těch 345 tis to zase nějaká hitparáda není.
Ota4
Větší Tipo je ale dospělejší? Čím?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Vším.
Prostorem, pohodlím, jízdním projevem... je třeba vyzkoušet, a nevěřit jen novinovým článkům.
lukas13
Souhlas, jel jsem, byť chvilku a pro mě obrovské překvapení, jak velký byl rozdíl mezi osobní zkušeností a dojmem z testů...
Ota4
Aha a ty už jsi novou fabii řídil jo? Tak to potom jo
Avatar - Mikesus
Mikesus
😒] 😒]
Xylo
Oni píšou o Fiatu Tipo, který v základu má 100 koní a zrychlení z 0 na 100 za 12 😉 . Prodejce BMW a hýká nadšením nad fabčou :yes:
Avatar - Typhoon
Typhoon
Například?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Například právě i30 :-! :-!
Avatar - radolaco
radolaco
alebo Ceed. Uprednostnit Fabiu pred Ceedom v rovnakej cene moze fakt len zarity skodovkar.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Stačí odpor k tomu, platit peníze do Asie.
😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V dnešní době??? Když máš z Asie 3/4 věcí??? Když se Škoda/VW neváhala prodat Číně???
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Právě proto!!!

A mezi náma - když už, tak proti Fábce je dost jasně i20... za 280, s lepším motorem.
😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Za 280 je to holobyt.
Arese
Proč ale nepodpořit českou značku, že? :-! Zvláště, když vyvíjí a vyrábí tak skvělá auta! 😄 :yes:
Avatar - Otrava
Otrava
A proč by ne? Řídil tu někdo novou Fábii? Ono se klidně může ukázat, že Fábie bude lépe odhlučněná, s pohodlnějšími sedačkami a lepším podvozkem. A najednou dává smysl.
Počkal bych s výkřiky až po prvních testech
Avatar - Anonym
Anonym
Na Slovensku budou ceny nižší než v Německu. Ale ano, i tak to bude docela dost. Auta prostě plošně zdražují. Až přijde další generace i30 a Tipa (tedy pokud vůbec přijde, je možné, že je čeká konec), tak taky zdraží.
Xylo
Neřekl bych. Zdražují i kadeřnice, otázka je jak dlouho jim ty vyšší ceny vydrží. Celý fór je v tom neakceptovat nepřiměřeně vysokou/zvýšenou cenu. Nějaké kecy o tom, že za to může zlý vlk mě nezajímají.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Rozměrově rozhodně ne, v interiéru to u hb byla bída a to i oproti Felicii.
Avatar - Anonym
Anonym
Interiér byl hodně stísněný. I když jsem dal sedačku úplně dozadu, měl jsem kolena stále moc pokrčená. A když jsem někoho vezl vzadu, musel jsem se jako řidič uskrovnit ještě více, aby se dozadu vůbec někdo vešel.
Ale to byla daň za bezpečí. Fabia byla jedno z mála aut, které dokázalo s pouhým jedním airbagem získat 4 hvězdičky v EuroNCAP.
Th0r
Tak snad z toho usnete :😉 :yes: Vypada to na premieru a auto stoleti 😁
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - SKAY
SKAY
Mě přijde trošku vysoká z boku ,ale jinak hezké. Konfigurovatelnost bude asi fajn :yes:
Vnitřek spár zajímavými nápady :yes:
Tom Pro
Diky tobe prave ze jsme
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Desta
Rozvor Renaultu Clio 3 byl 2575 mm, v roce 2005!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Každopádně se vsadím, že Fabia bude prostornější než poslední Clio.
Desta
To bude, je odost větší. Ale je to pořád malé auto? Tohle už není B segment ale spíše B/C. Sem zvědavý co na to Scala?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Scala se poštije :-!
Arese
Scala (s největší pravděpodobností) doklepe svůj modelový cyklus a tiše odejde do historie...
Ota4
To určitě bude. Clio je vzadu malé
Arese
A 208 a Corsa jsou na tom prostorově ještě hůř... 😒 :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To bych rád věděl, kolik mínusovačů má zkušenost s MQB A0 a posledním Cliem.
traveldrive
Obávam sa, že nerastie, len tlstne...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pak se obávám, že neumíš číst. V článku máš čísla.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nejde o čísla, jde o dojem. tao auta jsou takoví malí mastodontíci, přifouklí.
traveldrive
Neúplné čísla - alebo som prehliadol hmotnosť? Na pohľad je to rovnaký súdok ako predtým, len trochu prifúknutý. Skutočne na fotkách nemôžem nájsť vôbec nič, čo by ma nejakým spôsobom upútalo a oslovilo. Totálna šeď a nuda, spredu súčasnú a novú Fabiu kopa ľudí ani nerozozná, vzadu to zachraňujú svetlá, ktoré si zas budú pliesť so Scalou... Škodovácki dizajnéri sa prekonali, premaľovali Fábku na Scalu tak, že si to popletú možno aj podaktorí skalní. Nápaditosť a invenciu asi na firemnom školení nemali... Pre mňa sklamanie, po predchádzajúcich chválospevoch som predsa len čakal viac.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Poplést si Fabii a Scalu vyžaduje opravdu hodně špatný zrak.
traveldrive
Nie každá sa o autá zaujíma ako ty a divil by si sa, ako veľa ľudí rozoznáva škodovky od seba už len spôsobom veľká alebo malá škodovka...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Spousta lidí nepozná Octavii od Passatu, ale ty jsi mluvil o skalních.
Xylo
Spíš bych napsal, ne každého zajímá škodovka jako aktivního diskutéra s nickem twisted TSD 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Přečti si znova, co psal traveldrive.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Aha, tak já to "ztloustla" chápal dizajnově. Váhu nevím, nicméně bez diskuze roste a ne že ne, má na délku +11cm.
Jestli se ti líbí nebo ne je věc jiná, vkus nikomu nevymlouvám.
traveldrive
Štvormetrová trieda, to bývala Golf-classe. A nie je to ani veľmi dávno. Dnes ju prerastajú subkompakty. Tiež ma začína iritovať stále väčšia šírka áut, však už sa na tie naše úzke socialistické parkoviská nechcú vojsť ani malé kompakty. Šírka novej Fabie zvonka je väčšia o cca 14 cm, vnútorná šírka už taký nárast nevykazuje - 1380 vs 1460 mm dáva rozdiel len 8 cm, zbytok "zožrali" dvere a plasty v nich. Väčšia dĺžka Fabie 4 (+110 mm) išla zväčša na vrub kufra, pozdĺžny priestor v kabíne nenarástol, skôr naopak. Čiže zvonka narástla Fabia viac ako zvnútra, teda aj z tohto pohľadu tak trochu stlstla...
Avatar - R32
R32
Dizajn auta fajn, no mám obavu, že to madlo na dverách bude po čase slušne vŕzgať. Predsa len je to dosť namáhané miesto a trend tvrdých plastov tomu asi tiež nepomôže. Ale keď môže vŕzgať Kodiaq... ;-\
gil54
To mě bude zajímat, jak dlouho na tom e😜onovaném madle vydrží ta stříbřenka. V každém případě prstýnky dolů ! 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Stříbrné prstýnky mohou zůstat 😁
Arese
Principiálně podobný přitahovací výstupek měly už první ročníky Favorita, jen byl mnohem menší... 😄
jam2015
Principiálne je aj Trabant auto. Silou mocou tu splietaš prirovnanie k neporovnateľné mu! 😒
Arese
To byl jen fór, neber všech tak vážně! 😄
.Rambousek.
Tyhle fotky jsou nejlepší reklamou na video, co pamatuju 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za mě nelíbí. A hned řeknu proč. Auto je opticky hrozně těžkopádné. Oteklé. Odcházející Fabia měla linky celkem švihácké. Ale tohle? To je prostě boubelka se vším všudy 😒

Mimochodem, 14 tis. € za auto, které bude mít zrychlení 0-100 horší než 15 s 😲 ...?

Vítejte v nové době, automobilové peklo právě začíná! :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Shame on Fkoda !!!!! Shame on EP/EK/EU !!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vážně nechápu o co jim jde - vyrábět vozy s dynamikou Š120...?!? Ano, vím že to je výsledkem opravdu kvalitní práce EU a EK v podobě destrukce automobilové produkce... Ale i tak.
gil54
To bude kvůli bezpečnosti, asi. 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vypadá to, že v příští generaci bude v základu auto bez motoru s autonomním asistentem stání!!! A v tabulkách bude 0g CO2...
Avatar - wakantanka
wakantanka
že Škoda Fabia Flinstone? 😄
Arese
Však ty základní atmo motory si skoro nikdo nekoupí.
Xylo
Rozdíl mezí základním motorem a první turbem je v základní výbavě 20 tisíc kč. Za to to člověk dostane 11 kW. Bratr koupil předchozí Fabču před faceliftem v Trumfu se základním 44kW (litá kola, kožený volant) pro neteř za 250 tisíc včetně metalízy, což si myslím, že smysl mělo.
Avatar - lyon667
lyon667
Hele, zase ten nepřímovstřik bez turba a filtru pevných částic bude s ohledem na vývoj složení paliv zřejmě trvanlivější a tak pro někoho, kdo s tím čas od času jede na nákup a chce s tím dožít, asi ideál.
Avatar - Hubini
Hubini
Mě se ten design opravdu líbí, a když jsem ji potkal na dálnici u Bolky tak i v reálu povedené oproti všem jejím předchozím verzím. Sice nejsem cílovka, ale design za mě za jedničku.
AntiSkoda
Kde je ta inovace ? 😂 Scvrklá ScalaQ.. nuda, ku*va drahá nuda..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není třeba vlastně dělat vůbec nic. A prodeje i30 půjdou aspoň u nás nahoru. i30 s použitelným základem levnější než Fabia? Tomu říkám vyklizení pozic Škody v B-segmentu v ČR :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To bys mohl říct kdykoli, že Fabia vyklízí pozice a i30 je výhodnější koupě. Nicméně...😒br /> -i30 stárne a nepřijde mi zrovna jako přitažlivé auto
-díky Vošickému zásadně zredukovaná servisní síť
-základní i30 je holobyt

Podle mě se na jejich pozicích nic nezmění, Fabia má svou cílovou skupinu a i30 taky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nevěřím tomu, že tohle budou lidi u nás kupovat. Zůstanou firmy a to bude vše.

Běžný člověk půjde pro Sandero nebo i30. A i30 v základu rozhodně nějaký průšvih není :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nemyslím si. Sandero je fajn, ale zas tak levné není, má proti Cliu ošizenou platformu a neumí lepší motor. i30 je o třídu výš, ale vnitřní prostornost bude zřejmě podobná.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zas tak levné není?? Základ 240. 270 a máš použitelný motor... To novou Fabii nemáš ani na cenovém obzoru :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Základ za 240 vůbec nebudu komentovat, to auto nemá lakované nárazníky. S klimou, stavitelným volantem a s motorem stojí asi 290 tisíc.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsi hulil trávu nebo co? Která Fabia III nemá lakované nárazníky probůh... 😲 :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
??? Řeč byla o Sanderu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
290 máš nejsilnější TCe v nejvyšší výbavě a navíc s LPG 😒] :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, Sandero je o dost levnější než Fabia a bude to u nás její hlavní konkurent.
Ale ta cena za LPG verzi je s financováním Premium, kde dle ukázkového příkladu financování přeplatíš asi 50 tisíc.
jam2015
Celý svet zaujíma platforma! Preber sa!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Asi tě nezajímá, jestli odejdeš z nehody po svých, ale to je tvůj problém.
jam2015
Tak nám porozprávaj o svojich platformách a či chodíš o paličke?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dacia podle některých novinářů používá méně vysokopevnostní oceli než Renault na údajně shodné platformě.
velitel mesta bugulmy
Musím přiznat, že se mi líbí. Auto samo o sobě je pohledné - za mě asi nejhezčí z těch 4 generací. Ještě se mi líbila jednička, která byla svérázná, ne krasavec na první pohled, ale design to byl osobitý a kvalitní. Dvojka za mě fakt bída, to jsem se až divil, že se to vůbec prodává...

Auto je i dost velké - s rozumnými cenami to půjde dobře na odbyt.

Jako nebezpečí pro Škodovku bych viděl postupující audizaci - design všech řad si začíná být až moc podobný. Já vím, že Němci to mají rádi, konzistence, ja, ale podle mě se to dá snadno přehnat a pak začne ztrácet celá značka. To se podle mě dost stalo u Audi a i Mercedes v tom trošku plave (C/S apod.)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Myslím že vyšší ceny prodejům nepomohou
gil54
Zase má ale víc výbavy 😄 . No já mám voči a vobě ruce, tak jsou mi ty asistenti k .....tedy k ničemu. Raději za ty prachy tam měli dát větší výběr motorů. Vždyť má motor vlastně jen jeden. 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hlavně mě fascinuje, jak se cpou asistenti všeho možného pro zvýšení bezpečnosti auta, které s většinou motorizací nebude schopné ani bezpečné jízdy do kopce... 😲 :no: :no: :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
3 z 5 nabízených motorů jsou víc než schopné jízdy do kopce.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1,5 jen s DSG, takže to bude cenově totálně mimo. Silnější 1,0 TSI bude stále drahá. Dva základní motory totální průšvih. Zbývá slabší 1,0 TSI jako z nouze ctnost. Dynamika nanejvýš dostatečná...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč by byla "stále drahá", vejde se do 400. A 70 kW nepojede hůř než top benzín Clia.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Umíš počítat? Základ 14 tis. €... U nás navíc nebude ani základní Active... :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
350 tisíc za TSI a Ambition.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Bavíš se o Fabii IV?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Samozřejmě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak to chci vidět... :-!

EDIT. Ano na AR uvádějí Ambition se základním motorem za 330t. I tak to je zdražení téměř o 100t. (proti tomu co stávala, dnes už drsně zdražila i stávající to ano)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nemá smysl srovnávat s cenami před 10 lety, navíc základní výbava je úplně jinde.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To nebyla žádná cena před 10ti lety... Ale před rokem, dvěma :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Před rokem/dvěma stála 280.
Avatar - Emel
Emel
Vaříš z vody.
Tady máš něco přes dva roky starý ceník (únor 2019)
https😐/www.nhcar.cz/…9995660d8844.pdf
1.0MPI 55kW Ambition stála 305t, teď stojí (silnější, úspornější, větší a vybavenější) o 25t víc.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tady Tě asi taky trochu přibrzdím... pořád ještě občas jezdím i Puntem II, s 1.2, co má 44 kW.
A víš co?
Téměř určitě mi ani v kopcích nebudeš stačit.
😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dobrý vtip 😁 :yes:

P.S. Jo tys myslel na kole... 😁 😁
Arese
To ale srovnáváš nesrovnatelné - hmotnost a míra emisní uškrcenosti byly u Punta II někde úplně jinde...
Avatar - ScatmanJohn
ScatmanJohn
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
+11cm na délce, +9cm na rozvoru, ale vzadu měření dle ACZ ukazuje méně místa!!! 😲 O 4 až 5 cm méně!!!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nevím co naměřilo ACZ, ale FIII se s Ibizou/Polem nedá srovnávat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak se podívej do tabulky. Jestli ty čísla neprohodili, tak něco je špatně.
chytrak1
Přesně. A to trojková fabia vzadu byla extra malá.
Daniel Matusek
Je moc fajn že Fabia je auto pro lidi. Takže i duchodci co si koupí Fabii jako auto na chalupu a do Lidlu najdou ruční brzdu, tlačítka na hlasitost i topení tak jak jsou zvyklí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Důchodci (a nejen oni) si koupí Sandero :-!
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Nebo si koupí něco v hybridu, ale uvidíme co se objeví na venkově. Možná si vyberou auto, které má o 20tkč levnější světla, třeba i20.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Koupí si captur nebo kamiq nebo nějaké jiné přitroublé miniSUV. Malé hatchbagy nejsou pro starý.
jam2015
A malé SUV nie sú pre vysokých! Naložiť ľavú nohu je kumšt a treba natrénovať novú biomechaniku 😉
Daniel Matusek
Důchodci jsou konzervy a aura Dacie jako lowlevelu tu ještě nějakou dobu bude
Xylo
U nás na jihu jezdí hodně důchodců v Dacii, ale v typu Duster 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Neznám moc důchodců, co si koupili Sandero.

Typickým majetelem Sandera ja malý živnostník.
😒

A ano, Fabia je důchodcovské auto. Ale ne, já si ho na důchod kupovat nehodlám.
😄
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
"Standardně má vůz analogové řešení s palubním počítačem, za příplatek bude k mání plně digitální řešení."...

že všude jinde píšou o standardní digitální palubce - coý je mor největší, snad ještě horší, než tříválce všude.
Tenhle základní je aspoň bez turba a s nepřímým vstřikem - takže jako levné přemísťovadlo by to mohlo fungovat.
Takhle na fotkách se mi docela líbí. Chce to ale vidět a vyzkoušet si v reále.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
dost drahý na slabé atmo, kámo 😐
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jako LEVNÉ přemisťovadlo to fungovat nemůže, protože cenově to bude opět odpal mimo hřiště.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nebude, protože zdražují všichni.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Sandero relativně levné stále JE :-! Zdražilo, ale ne řádově. Navíc u něj jde o skok kvalitativně úplně jinam než bylo dřív.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Fabia taky nezdražila řádově. Sandero udělalo cca stejný krok kvalitativně, jako cenově.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nezdražila řádově?? Nyní máš litrovou Fabii za 250. Nově budeš rád za 400 ...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zdražila z 280 na 330 tis.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jen proto že stihli stávající zdražit z 240 na 280... :-!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Levná auta zdražují, to si holt vyřiď s Bruselem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To bych velice rád.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, ale furt je tam rozdíl skoro 100 tisíc.
A to je hodně.
I když připouštím, že proti Sanderu je tohle přece jen jiná liga.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Není, Fabia má v základu výbavu jako Sandero TCe za 290/300.
chytrak1
No ale Fabia naštěstí není sandero. I kdyby bylo v kůži tak je to pořád levný vehikl.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Prodejní ceny určuje trh, ne automobilka. Oni něco vystřelí, a pak budou prodávat za to, co jim budou ochotni zákazníci zaplatit.

Já mluvím o levném provoze. Je to pořád malé, obyčejné auto. A jako takové by mělo jezdit levně a spolehlivě.
To by ten atmosferický litr mohl splnit. Pokud zase něco nepokazili.
Chci říct dodavatelé!
Pochopitelně...
😉
PowerHouse
Jak jsem čekal, podelné rozměry jsou zase menší.

Ale čtenářům se ty menší podélné rozměry líbí, dokonce tvrdí, že je Fabie prostornější.
Avatar - _Karel_
_Karel_
V jakém vesmíru je auto, které je delší o 11cm, podélně menší??? 😲
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ve vesmíru tabulky měřených hodnot ACZ :-! :-!
traveldrive
Zvonka dlhšie, kabína veľmi nie, ak vôbec. Pozdĺžne namiesto kabíny narástol kufor.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je blbost, Ibiza/Polo výrazně narostly uvnitř.
Avatar - Emel
Emel
No nevím... i rozvor je +10cm. Kufr narostl, ale taky je to auto o 5cm širší. Pokud by těch 10cm na rozvoru nebylo uvnitř znát, tak by něco dělali špatně... takhle od počítače tipuju, že Fabia dorostla na víceméně plnohodnotný kompakt. Scala to bude mít těžké.
traveldrive
Podélný prostor vpředu min/max (mm) Fabia IV - 860/1110 vs. Fabia III - 930/1060
Podélný prostor vzadu min/max (mm) Fabia IV - 570/810 vs. Fabia III - 620/850
Keď si spočítaš najväčší priestor vpredu a najmenší vzadu, vyjde ti to vo Fabii III aj IV narovnako, 1680 mm. Ak spočítaš najmenší priestor vpredu a tým pádom logicky dostupný najväčší priestor vzadu, u Fabie III to dáva 1780 mm a u Fabie IV 1670 mm. Tie čísla asi celkom nesedia, ale aj tak z toho jasne vyplýva, že nová Fabiamá širšiu kabínu, ale pozdĺžne je prakticky rovnaká, ak nie menšia.
Avatar - iudex
iudex
Ono ak bol niekde problém, tak to bol práve v šírke, na dĺžku vnútri bola už FIII nadpriemerná.
traveldrive
Máš pravdu. Bola to reakcia na Twisteda, ktorému sa vyššie nepáči, že kabína auta pozdĺžne nenarástla, a celkovo na nárast rozmerov vrátane dĺžky.
chytrak1
To určitě, FIII byla vzadu vysloveně malá. jen díky sklonu sedáků nahoru se tam člověk vměstnal. Ale vůči dvojce rozdíl světů.
traveldrive
Netrep hlúposti. V rámci triedy je súčasná Fabia ok.
Avatar - Emel
Emel
Ta čísla jsou divná... přece ten součet by měl být vždycky stejný... a Fabia 3 se sedačkou úplně vpředu má najednou celkový prostor o 10cm větší, než se sedačkou úplně vzadu... to nedává smysl.
Takže já na ně asi nevěřím a spíš čekám, že vnitřek bude reflektovat +10cm na rozvoru auta. Ale uvidíme... (nejsem cílovka, tak mě to zajímá jen "platonicky" 😃
traveldrive
Presne tak ako píšeš, čísla by mali byť rovnaké. Zhodný pozdĺžny priestor v kabíne nemusí byť vôbec problém, ako píše vyššie iudex. Dlhší rázvor môže byť poznať jednak vpredu, kde nemusia toľko prekážať predné podbehy, ktoré sú s rastúcimi rozmermi kolies tiež stále väčšie, a tiež vzadu, kde nemusia byť sedadlá príliš utopené medzi podbehmi a dvere sú väčšie, takže sa dozadu môže pohodlnejšie nastupovať ako doteraz.
Podobné auto nebudem kupovať minimálne najbližších 5 rokov, takže ma bytostne nezaujíma, ale z praktického hľadiska novej Fabii asi nebude čo veľmi vytknúť, možno až na nejaké drobnosti. Mne sa nepáči z pohľadu dizajnu, konzervatizmus mi celkovo k tejto triede áut veľmi nesedí.
TondaSverak
se na Sandero nechytá, i když má také tewtilní dekor na palubce......a jeslti má kufr 380 litrů tak sandero má 400, stačí se podívat na rozměry...trapáci z bolky si zase lžou do kapsy...nic nového :no:
Avatar - JFK
JFK
LOL 😁
nope
Dalsi imbecil. Dachna, to je snad jeste vetsi humus, nez sade.
nope
no, zase posle ven nejakej krap hnusnej a je z toho udalost roku.
Sade fuj!
Avatar - miromen
miromen
Ta hovinkova barva jde ruku v ruce se vzhledem, ale tak pro naročneho evropana ideal.
Kulate vydechy se rozhodně mohly vypustit a nějak nechapu proč se cpe nezabudovany displej dolu.

https😐/www.youtube.com/watch?…
webpaja
Až vyměníš ovál v garáži za něco jiného, bude tu nová story. 😉

Display je umístěný velmi dobře, není potřeba tolik zvedat ruku a je stále na úrovni budíků.
Avatar - miromen
miromen
Ano a samozřejmě budu opět psat realitu a ne tu dělat z prdu kuličku.
Ale abych byl upřimny tak jsem ten nataženy koncernovy recyklat čekal ještě vzhledově horši. A od fabie samotne bych si rozhodně nic moc nesliboval, přeci jen je to škodovka, ktera umi nabidnout předevšim nadstandartni podelny prostor. Tohle zdaleka neni oval.
A co se umistěni displeje tyče tak ano je zde ovladani přes něj takže davat ho hodně nahoru by asi bylo kontraproduktivni, ale opačně jako zde taky nic moc. Minimalně ho mohli dat do stejne roviny s těmi budiky nebo klidně i o něco vyše. Nějak si nevybavuji, že by někdo volně stojici displej daval tak nizko, vlastně vyše jsou i ty zabudovane.
fidlikus
S displejem jsem stejného názoru, jednoznačně je úmyslem aby se na něj dobře dosáhlo např. i za jízdy, což je docela zvrácené, správným účelem vytrčených displejů má být dobrá viditelnost, to znamená umístění co nejdál a co nejvýš až pod čelní sklo. EU nařizuje diskutabilní bezpečnostní systémy místo aby zakázala dotikovost displejů za jízdy, což už jedna automobilka dělá a nemá to chybu, jiné alepoň dávají člověku na výběr jiný způsob ovládání. Dokud to půjde, nikdy nechci displej na který se musí sahat.
Avatar - Dinar
Dinar
Tvl, co žereš, že máš oranžový ho.vna?
webpaja
Asi hodně kari 😉
Avatar - miromen
miromen
Ja se připosiram z aut což u škodovek doposud nešlo.
Arese
Antiškodováčtí hateři se mohou uplivat k smrti, ale to nic nemění na tom, že nová Fabka je bezesporu novou špičkou a referencí segmentu B, takže se určitě stane prodejním hitem. (A zdaleka ne jen v ČR). Také její design se velice povedl (na rozdíl od Scaly). Ta má ale stále jeden trumf v rukávu - manuální převodovku k 1.5 TSI. Každopádně je u nové Fabie třeba zvláště pochválit 3 věci: zachování poctivých analogových ovladačů naprosté většiny funkcí, zachování mechanické P brzdy a v neposlední řadě nezamoření nabízených motorizací hybridizací či nedej bože elektrodebilitou. Bravo, Škodovko, velký respekt! 😄 :yes😒br /> P. S. Případným zájemcům doporučuji příliš neváhat. Tyto (relativně) příznivé zaváděcí ceny určitě nevydrží dlouho...
Avatar - iudex
iudex
Keď si spomenul Scalu, pri tom dramatickom náraste rozmerov Fabie mám obavu, že Scala neponúkne žiadnu citeľnú pridanú hodnotu, tých pár cm na kolená vzadu asi nebude moc podstatných. Uvidíme, či bude mať budúcnosť. Nad druhej strane si viem predstaviť, že Scala ako starší model bude po nejakej zľave rovnako drahá, ako nová Fabia, takže predsalen tam argument v prospech Scaly bude.
traveldrive
Užšie portfólio = nižšie náklady, už na to prišli aj škodováci. Svojho času mi prišlo divné, keď zrušili Fabiu sedan, aby o pár rokov neskôr prišli s Rapidom, a ešte tam potom natlačili aj Scalu.
Možno sa zase vrátia k osvedčenej schéme Fabia-Octavia-Superb, a bude to stačiť. Druhú paletu modelov majú v SUV.kategóriách, a ako tretia skupina budú EV, ktoých určite ešte niekoľko pribudne.
Avatar - iudex
iudex
Keď spomínaš EV, dnes som prvýkrát videl naživo Enyaq a popravde trochu sklamanie, pôsobila ako taká hruda. Na promo fotkách samá ostrá hrana a prelis, výrazná maska a pod., reálna a zjavne skromnejšia výbava bieda, ako píšem, len taký kus hmoty, Kodiaq je oproti tomu tvarovo výrazné auto.
traveldrive
Tak neviem, toto nechcem hodnotiť, mne SUV veľmi nerežú celkovo, a škodovácky dizajn v tejto kategórii sa mi proste nepáči.
Čo sa EV týka, dizajnovo je naživo zaujímavé a pekné auto i3, v interiéri ešte viac ako zvonka. Rovnako sa mi páči Nissan Leaf II, škoda, že ťahá za kratší koniec, čo sa týka techniky, hlavne absenciou tepelného managementu batérií. Páči sa mi aj Tesla, jak model S, tak model 3, aj keď v trojke to už s jednoduchosťou interiéru trochu prehnali. eNiro a podobné ma nejak obchádzajú, tak ako všetky kórejské autá, proste im neviem prísť na chuť. To ale môže zmeniť EV6, na obrázkach vyzerá výborne, som zvedavý, aké to bude naživo. Okrem toho som videl nejaké veľké AUDI s kamerami namiesto späťákov a tiež čosi elektrické od Jaguaru, ale toto ide fakt mimo mňa. Zaujímavejšie to bude, keď bude pestrejšia ponuka v cenových hladinách dostupnejších pre širší okruh ľudí.
Tom Pro
Hejteri se muzou pretrhnout a na druhe strane ty co pisou o nejake topovce jsou taky spekulanti. Jel nekdo v tom aute aby to hejtoval a nebo psal o nejakem leaderu? Tvl mate radi auta podle toho jak jezdi a nebo jestli to ma vlajku na boku? Pak tu zas piste ze se vam nejakej test nelibi, kdyz sami hodnotíte auto z obrazku. Kvalitni material 😅
Arese
A která Škodovka z posledních let špatně jezdila? O jízdní vlastnosti nové Fabky opravdu strach nemám! 😄
Avatar - Dinar
Dinar
moderní, přitom žádná extravagance, prostě pohledné auto. Uvnitř ještě lépe, tady fabie vyloženě předvádí konkurenci, jak to má vypadat. Navíc prostor, praktičnost, plnoformátová motorová paleta, tohle bude pro škodovku velký evropský prodejní úspěch. 😄 :yes:
webpaja
Vzhled fajn, interiér jakbysmet. Záležet bude na šikovnosti obchodníků. Zatím spolu s MK1 vzhledově nejpovedenější Fabia.
Avatar - iudex
iudex
Už som myslel, že v tej záplave antiškodováckych výkrikov sa tu nenájde triezvy názor.
Vnímam Fabiu presne ako Ty, proporčne vyvážené, moderné, pritom nijak zbytočne e😜resívne. Interiér (notabene v dnešnej dobe krívajúcej celodotykovej ergonómie) na danú triedu výborný, funkčné a elegantné. Samozrejme hodnotím topmodel, holota na plechových 15kach a s minidisplejom vnútri asi bude podstatne horšia, ale to je normálne.
A hlavne Fabia bude bodovať v tradičných škodováckych prednostiach, priestor, kufor, praktickosť.
Ak by som niečo kritizoval, tak to sú dva slabučké atmolitre, ale tak kupovať ich nemusím, paleta je našťastie široká, oceňujem 1,5ku, v to som ani nedúfal.
Xylo
Četl jsem celou diskuzi až dnes ráno a na rozdíl od Tebe mi připadala velmi mírná a oceňující. Design je pěkný a topmodel fajn. Spíš se divím, že se nikdo nediví nad výkonem základního motoru, použitím 5-kvaltu, základní ceně atd. Pro mě je opravdu milým překvapením diskuze bez zbytečného zveličování a nesmyslných výpadů :yes:
Avatar - Emel
Emel
Taky souhlasím.
Kdybych měl něco vytknout tak je to lpění na pětistupňové převodovce... zejm. u 1.0TSI 70kW je to už trošku out. Ale uvidíme, jak budou nastavené ceny. A je otázka, jestli není čas na hybrid (u nového modelu, i v téhle třídě).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Koncern hybrid nemá, takže to je vyřešeno. Pouze MHEV, ale ten koncern momentálně ani o třídu výš s manuálem nenabízí a je to nákladnější 48V řešení. A upřímně, vzhledem k úspornosti dnešních TSI to asi není taková ztráta.
traveldrive
Dobre zhrnuté, síce žiadne nadšenie nevzbudí, na druhú stranu nič nie je zle. Škoda zvolila taký "golfácky" prístup - prečo meniť dobré? Uvarili nekonfliktný mix, ktorý nevzbudí žiadne kontroverzné reakcie, takže v konzervatívnej Európe môže byť úspešná. Na môj vkus sa drží príliš pri zemi, voči stávajúcemu modelu mi pokrok príde minimálny.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, až na to posledné konštatovanie. Myslím, že ten rozdiel oproti predchodcovi bude v reále citeľný. Už na fotkách je to vidieť, ale tie rozmery skresľujú a vynikne to myslím až v reále, teda že nová Fabia je výrazne (!) dlhšia a širšia pri o chlp menšej výške, to celkovými proporciami a dojmom dosť zamáva. FIII sa nedokázala zbaviť dojmu úzkej vysokej karosérie, to myslím už problém nebude a tipujem, že opticky bude F IV pôsobiť širšia a lepšie usadená na ceste, ako jazvečíková Scala.
Avatar - Emel
Emel
To asi jo... Fabia dospěla a bude vypadat dynamičtěji. V kombíku se silnějším TSI by to mohlo být docela plnohodnotné rodinné auto.
Na druhou stranu je tu (akademická) otázka, jestli to bylo potřeba - CitiGo se nevyrábí a Fabia je nejmenší Škodovka, možná neměla zapotřebí dorůstat Scalu? No nic... je to jak to je, Fabia se (zdá se) povedla a trh si to nějak přebere.
Avatar - iudex
iudex
To je pravda, keď Fabia má 4,1 m, o to väčší priestor sa otvára pod ňou a popravde sa divím, prečo Citigo končí.
traveldrive
To je pohľad znalca, ako som už písal, mnohí ju na ceste od predchádzajúcej generácie nerozoznajú, prípadne si ju pri zadnom pohľade opletú so Scalou. Pre mňa neprináša nič moc nového, dizajn mohol byť dynamickejší a viac odlíšený od doterajšieho štandardu. Je to furt ako cez kopirák.
Avatar - iudex
iudex
Milá redakcia, skúste nabudúce fotiť auto bez toho, aby na polovici fotiek nebol redaktor Sveta motorov. Okrem faktu, že nie zrovna fotogenický typ najmä nepotrebujeme, aby nám niekto ukazoval prstom, že tuto je zadné svetlo alebo tuto svieti smerovka. Vidíme to sami.
traveldrive
Skúsme sa pozrieť trochu lepšie, možno tam ukazuje na niečo zvláštne. 😁
Avatar - iudex
iudex
Svoju vymakanú postavu? https😐/www.auto.cz/…u-ma-radu-trumfu?…
Skutočne nepotrebujem, aby mi niekto ako v pomocnej škole ukazoval, že spodná línia zadných okien stúpa: https😐/www.auto.cz/…u-ma-radu-trumfu?…
traveldrive
Tak vieš, možno sa dotyčný redaktor cíti byť múdrejším a považoval za povinnosť ukázať nám všetko tak dôkladne, aby sme kvality novej Fabie to pochopili aj my obyčajní... 😉
Avatar - lordlord
lordlord
sice nová, ale vzhledově nic nového, vše už jsme viděli
David4
Modernejsi, lepsi jiste bude, ale vzhledove uz to neni Skoda, ale spise mutant Seatu. S MPI motorem to bude spis na pojizdeni po meste, na nakup do samosky, nebo na dalnici soupereni s kamiony.