Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën je zřejmě připraven skončit s naftovými motory

Je zřejmě jen otázkou času, kdy i Citroën ohlásí konec investic do vývoje nových vznětových motorů.
Zpět na článek
5. 5. 2021 10:32
5. 5. 2021 13:14
5. 5. 2021 14:48
Avatar - Jerry.Gunman
5. 5. 2021 10:10
Citroen je připraven skončit s naftou
Otázkou je, co na to řeknou zákazníci - pokud jejich názor v automobilkách ještě vůbec někoho zajímá :(
Pod vedením eko-pošuků nejenom, že kráčíme přímou cestou do (_!_), ale posledních cca 5-7 let hledáme i zkratku

I když... koho by dneska zajímal názor zákazníka, že. "Důležitější" jsou všechny možné regulace, zákazy a příkazy - a na to, co si o tom myslí "lid obecný", se může každej vydefekovat. Stávající situace mi čím dál více připomíná podmínky reálného socialismu :-( :-( :-(
Rozbalit vlákno
13
5. 5. 2021 11:06
Re: Citroen je připraven skončit s naftou
Co by na to řekli? Zákazníci budou muset kupovat to co jim EU dovolí. Nafťáky ne, tak půjdou do benzínů a až jim EU zařízne i ty, tak PHEV. On to taky je socialismus. Takový EU socialismus 2.0 :D
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 11:26
Re: Citroen je připraven skončit s naftou
Můj ty smutku = FAKT?

VY dva výhony inteligence = vy jste se hledali AŽ JSTE SE NAŠLI :*) :D :-!

Hele géniové VÍTE že jízdou stejnym autem s TDI spotřebováváte VÍC ROPY než tím samým TSI = a na to ani (63 letý dřív EHS) EU ani 60ti letej Kalousek ani 90ti letej Soros = fakt NEMAJ VLIV věřte mi :-)
5. 5. 2021 11:32
Re: Citroen je připraven skončit s naftou
Víme to, ale jestli to nevadí zákazníkům, tak není tvoje věc to řešit.
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 11:48
Re: Citroen je připraven skončit s naftou
No to je ale VELKÝ NEsmysl = popírající 60 let snah o snížení emisí

Už jsme to x-krát diskutovali = na rozdíl od japonského asijského přístupu k věcem (k přírodě = šintoismus = možná si pamatuješ jak se se VYSMÁL) evropská snaha "oblafnout" to cestou zvýhodňování nafty = nevedla nikam. Teda dovedla nás https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv
Jestli si myslel tenhle že debilismus je něco jako socialismus = tak to ANO

nafta jako taková neni problém (viz furt ten Vaculík Kotecký v ČT24 před lééty po Dieselgate) ale jen tam kam patří (viz stejnej pořad) což minimální minimum je někde tady https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Jerry.Gunman
5. 5. 2021 12:31
Re: Citroen je připraven skončit s naftou
Riku, na tohotle dementa je fakt škoda času.
Muňky a filcky patří na spam-list :D
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 12:33
Re: Citroen je připraven skončit s naftou
Tak tak = ať může ingeligence úrovně Jerry = nerušeně plácat :*)

HLAVNĚ NEopravovat! :-!

Nedej bože s odkazem = jak je to správně :D

Hele tušíš kolikrát ti muňkovalo = od tý doby co sem ti opravil ekonomi-i a ekonomi-ku? ;-)

Hele ale to si PŘEKONAL s tou hybridní válkou = jako že i O DOST :yes: :yes: :-[]

Chceš PLÁCAT BLBOKRAVINY a nebejt furt opravovanej? Tak je plácej v soukromí
5. 5. 2021 13:14
Re: Citroen je připraven skončit s naftou
jj je to filcka ulhaná :-D A neokomunista jak vyšitej :-D
Avatar - Jerry.Gunman
5. 5. 2021 11:31
Re: Citroen je připraven skončit s naftou
Říkávalo se kdysi, že socialismus je taková dlouhá, umorná a klopotná cesta od kapitalismu ke kapitalismu.
Poslední dobou mám pocit, že to už platí i naopak :(
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 11:46
Re: Citroen je připraven skončit s naftou
No a protože TY většinu věcí vymyslíš PŘESNĚ NAOPAK než ve skutečnosti jsou = jo naše socialistická epizodka znamenající stovky bilionů a tisíce mrtvých a miliony díky nekvalitnímu zdravotnictví dříve zemřelých a nevzdělaných atd. prostě NAŠE SOCIALISTICKÉ OPOŽDĚNÍ proti zbytku světa = nás díky nefunkčnosti z principu stejně vrátilo po ekonomickém krachu gigantické komunistický zóny od Aše po Kamčatku = zpátky do světa demokratických voleb a kapitalismu

Tak máme na Hradě prezidenta komunistu a ve Strakovce premiéra komunistu a ministry komunisty = to vše podporované KSČm :yes: :-!
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 11:30
Re: Citroen je připraven skončit s naftou
Můj ty smutku FAKT?

Hele mysliteli = ty VÍŠ PROČ se v Evropě narozdíl od zbytku planety rozšířila nafta v osobní autech? ;-)

Nápověda: zrovna včera si to popíral = dotování nafty :-!
5. 5. 2021 11:37
Re: Citroen je připraven skončit s naftou
Protože jejich výrobu tlačila EU z důvodu nižších emisí CO2. Teď ale soudruzi prudce otočili, takže to co bylo před 15 lety úžasný je teď fuj a musí se to přestat používat, takže soudruzi přišli se spoustou klacků pod nohy výrobcům a donutili je přestat naftu nabízet.

No taky bych ti napsal, že naftový motor má vyšší účinnost a žere míň paliva, ale když ty tvrdíš, že víc, tak ti tenhle důvod asi ani nebudu psát :-D
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 11:43
Re: Citroen je připraven skončit s naftou
Máš tam skoro všechno blbě = soudruzi = to sou ti co hájíš jejich konání PŘED revolucí a volil si PO revoluci. V EHS nebyli a v EU jich je naštěstí pomálu

To dotování (zvýhodňování) nafty = to fakt NENÍ NENÍ NENÍ 15 let stará věc = si naprosto ZCELA MIMO (což po těch léétach odporu = je teda ZAJÍMAVÝ = že furt JEN střílíš od boku :-)

a ten tvůj poslední odstavec = to je DOBRÁ ukázka = že teda si dodnes netušíš :-O
A viz já 11:35 = patříš k VĚTŠINĚ = co si tohle myslela = a přes stovky vysvětlování speciálně TOBĚ = si to myslíš dál :-)
Avatar - del42sa
5. 5. 2021 10:27
naftové motory
něco jiného je skončit s (dlouholetým) vývojem dieselových motorů a něco jiného je vypustit je ze současné nabídky. Zrovna u C5 kde diesely tvoří/tvořily v minulosti 80% prodejů považuji za chybu, že nový model nebude nabízen s 2.0HDi a 1.5 HDi. I kdyby to mělo platit jen pro první dva - tři roky prodeje nového modelu a pak z nabídky prostě vypadly....

PS: aby pak páni managoři z Citroenu nemuseli smutně kroutit hlavami nad nízkými prodejnímy čísly
"mon dieu, ono se to neprodávat, co my udělala ? " ;-)
Rozbalit vlákno
20
5. 5. 2021 11:08
Re: naftové motory
Myslíš, že to dělají protože chtějí?
Avatar - del42sa
5. 5. 2021 11:21
Re: naftové motory
a ne snad ? Emisní norma Euro 7 začne platit až v roce 2025, ted je rok 2021, takže současné motory mohou prodávat až do nástupu EURA 7, jinak by ty motory musely skončit i v C5 Aircross a nové C4 a tam to zatím na konec nevypadá. C4 uvedli do prodeje teprve nedávno a dieselový motor v nabídce má. U C5 aircross zmizel z nabídky 2.0HDI ,ale 1.5HDi tam nechali :D
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 12:04
Re: naftové motory
Tohle jo = souhlas

Stažení jinak fajn motoru 2.0 HDi = to bude asi na podporu hybridu. A dnešní 1.5 má výkon nedávných 2litrů
Avatar - WinDiesel
5. 5. 2021 12:12
Re: naftové motory
a proč se hybrid neprosadí sám? proč je třeba mu pomáhat? Ty jsi fakt woooool.
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 12:28
Re: naftové motory
Většinou lidi co nadávaj = to říkaj sami sobě

Chápu že to nechápeš (proč šéfové rozhodli takhle = asi bych to udělal taky) ale to neznamená že všichni nad tebou sou wooolové = je že TY zas něco nechápeš :-O :D
TY by sis koupil nafta vs hybrid benzín to co má menší spotřebu ropy nebo větší? No tak vidíš = tak PROTO :-!

Hele to už si pochopil nebo furt ne
TDI = větší spotřeba ropy
TSI = menší spotřeba ropy

trouba (např.) WinDiesel si to PŘEDSTAVOVAL doteď obráceně
Hele troubo = že si ZÁVISLEJ na dotování (zvýhodňování) paliva = to ti už došlo?
Avatar - twistedTSD
6. 5. 2021 13:48
Re: naftové motory
Což je totální hovadina, protože PHEV vyžaduje úplně jiný způsob provozu než nafta.
5. 5. 2021 11:39
Re: naftové motory
Mají jednoduché počty. Buď platit odpustky za překročený limit CO2 a nebo počítat s tím, že se sníží objem tržeb (teoreticky). Každopádně benzíny jsou pro ne levnější než diesly, takže i přes fakt, že budou desátky za limity, tak se to asi oplatí. Investice do hybridů a elektra je stejně nevyhnutelná. Takže je to jen o tom, kdy kdo začne. A místo investic do dieslů to nalejou do hybridů a elektra. Taková Toyota víceméně bez chrochtadel je dnes vysmátá. Vyrobí víc než celý Stellantis, je ziskovější než Stellantis a má nakopnuto v hybridech jak nikdo jiný. Navíc se jí podařilo vytvořit aureolu "Když chceš pořádný hybrid, kup si Toyotu/Lexuse".
Avatar - del42sa
5. 5. 2021 11:59
Re: naftové motory
no bez těch HDI motorů se stejně moc těch C5X neprodá a nakonec to skončí jako vyloženě čínskej model, takže je to vlastně fuk ....
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 12:02
Re: naftové motory
Hybrid funguje naprosto v pohodě + za tržní cenu paliva https://www.auto.cz/…-oblibili-139015

Navíc s menší spotřebou ropy než adekvátní diesel = není o čem
Avatar - WinDiesel
5. 5. 2021 12:18
Re: naftové motory
Frantíci wole nechtějí francouzské hybridy, které jsou jim cizí.
Zajímavé je jak moc prodává Toyota převlečených Pažoutů s 2,0 HDI :-) A po celém swět nezanedbatelná množství Landcruiserů, Hiluxů a dalších nafťáků.
Toyota chystá nové dieselové 6-válce :-) Mazda taky, už jsou hotové a oficiální prezentace bude v květnu.
Chtěl jsi skákat po mrtvole ale najednou se zjistilo že je živá až až.
Pořád se prodává 30% v dieselu, ti kdo to nedělají zažívají rapidní sešup prodejů (Honda, Nissan, Mitsubishi).
Snažit se Toyotě konkurovat v hybridech je cesta do pekla. Toyota se zaváděla v hybridech 15 let a má je vychytané.
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 12:23
Re: naftové motory
Viz já 11:48 = viz ten Vaculík a Kotecký = furt EŠTĚ ti to nedošlo? :-)

Hele a tohle https://www.auto.cz/diskuse/80288/1#… UŽ ti (konečně) došlo? ˇ

Že jsi ZÁVISLEJ https://www.auto.cz/…spanelsku-139029 na dotování/zvýhodňování ti DOŠLO?

Hele a když stejný auto má motor TDI že má VĚTŠÍ SPOTŘEBU ropy než to samý TSI = ti už došlo?
Avatar - Jerry.Gunman
5. 5. 2021 12:34
Re: naftové motory
Njn, pod rudozeleným vedením skočíme... v háji zeleném ;-) ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 12:36
Re: naftové motory
Hele ŽVANILE z PLÁCALova = kolik je v europarlamentu zelených a kolik rudých? Jen se ptám, když to furt dokola píšeš :-)
5. 5. 2021 13:49
Re: naftové motory
Dneska jsem s překvapením zjistil, že DongFeng už prodává na Slovensku - viz https://dfmotor.sk/o-nas/
5. 5. 2021 16:29
Re: naftové motory
Díky tomu testu jsem to zjistil :yes:
6. 5. 2021 00:32
Re: naftové motory
Tak môžeme začať tipovať, koľko toho odpadu predá a kedy skončí.
Avatar - _Karel_
5. 5. 2021 14:52
Re: naftové motory
A jak do těch jednoduchých počtů zapadá, že diesely mají nižší spotřebu, a tím pádem i nižší odpustky?
5. 5. 2021 23:04
Re: Re: naftové motory
Nejsou o tolik nižší, aby jim to za to stálo. ;-)
5. 5. 2021 10:32
Škoda
Skoda.. dvojlitrove HDI je podľa mna jeden z najlepších dieslov celkovo.. ale toto nie je problém Citroënu. celkovo nechapem toto smerovanie - na jednej strane sú tu nezmyselne veľké motory od premiovych značiek s nezmyselnými výkonmi a na strane druhej pri malých autách je už diesel strašný problém.. :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jerry.Gunman
5. 5. 2021 11:04
Re: Škoda
Njjn, quod licet iovi, non licet bovi...
Dvojí metr je měrná jednotka známá už od antiky :(
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 11:35
Re: Škoda
No tady nejde o dvojí metr = i když vlastně jo = viz já 11:30 :-)

Jenže to bylo tak dlouho = že to už kdekdo začal považat za "normální" ;-)

To že jízdou s C5 2.2. HDi spotřebováváš v reálu víc ropy než s benzínem V6 bylo absurdní stejně jako to že si drtivá většina lidí PŘEDSTAVOVALA že to je naopak a stejná skupina NETUŠILA kolik to (zvýhodňování nafty) stojí = v Německu 9,5 miliardy € ročně

Tržní cena benzín/nafta by tohle dáávno vyřešila = my jsme k tomu holt došli pozdě a oklikou = ale už se blížíme normálu
Avatar - WinDiesel
5. 5. 2021 12:21
O diesely se nemusí nikdo bát
Až se začne podle Eur7 měřit spotřeba a CO2 v reálu, ti co diesely stále prodávají se budou smát od ucha k uchu. To jsou jediné motory, které mají dobrou spotřebu i v reálu. Za pár let je tu máme zpátky, i když stále drží nemalých 30% na trhu a to se nezapočítávají diesely PHEV (Mercedes, Volvo, Land Rover). :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
5. 5. 2021 12:38
Re: O diesely se nemusí nikdo bát
No víš furt viz já 11:46 a 12:23 (a stokrát ne-li víckrát už dřív)

V LandRoveru apod. nafta dává smysl = viz ten Vaculík a Kotecký. Níž ne. A furt platí to že nafta znamená VĚTŠÍ spotřebu ropy než to samý auto na benzín

plus další NEGATIVUM NUTNOST tu naftu uměle zvýhodňovat https://www.auto.cz/…spanelsku-139029 třeba 9,5 mld. eur ročně vedle v Německu

Neni lepší jezdit za MÉNĚ ropy a ušetřit ročně "multi-miliardy" (tady zdravim ryccarda = to mu taky hlava nepobrala, že to tak prostě fakt je = tak další odkaz = dnešní místní článek tak UŽ? ;-)
5. 5. 2021 12:58
wine! ado! zacnete setrit ma elektrokolobezky
v konec dyzlu v osobacich verim minimalne 10 roku.
ale cekal jsem, ze prijde driv.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jerry.Gunman
5. 5. 2021 14:30
Re: wine! ado! zacnete setrit ma elektrokolobezky
Tak až to nastane, tak můžeš bouchnout šampáňo. To jseš rád, viď ;-)
Avatar - speedfred
5. 5. 2021 13:14
.....
že Vás to stále baví sa hádať s tým Hamuna-androidom.
Dízle tu budú ešte nejaký piatok (pár desaťročí) a nikto s tým nič z miestnych nespraví.
Rozbalit vlákno
1
5. 5. 2021 14:48
Re: .....
Par desatroci mozno v nakladnych autach, ale v osobakoch to vyzera na pomerne skoru smrt. Tipujem horizont 2025-2030, okrem velkych a tazkych SUV.
5. 5. 2021 13:58
Nejprodavanejsi koncern v Evrope...
je Stelantis. :-O
Asi nedelaji uplne vsechno spatne, prestoze by tomu spousta zdejsich "odbornych" diskuznich prispevku nasvedcovala.
Shodou okolnosti jsou to prevazne ty samy co tvrdili, ze objemy prodeju dieselu porostou, elektromobilita je slepa cesta a ze Tesla zkrachuje...
A cim vic je dohledatelne, jak moc se myli/mylili tim vic okolo sebe koupou a pleveli diskuze.

https://www.motor1.com/…vw-europe-sales/

Minimalne objemem vyroby se Stelantisu dari.
:yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Jerry.Gunman
5. 5. 2021 14:20
Re: Nejprodavanejsi koncern v Evrope...
Akurát když vidíš, jak Citroën splachuje své dědictví do záchodu, jak Fiata drží de facto už jenom "Pětistovka 100x jinak a vždy nově", jak Alfa Romeo má už jenom tři modely a Lancia ani to... tak je z toho člověku poněkud šoufl :( :( :(
5. 5. 2021 14:29
Re: Nejprodavanejsi koncern v Evrope...
Tvuj neutuchajici plac nad vsim je velmi otravny.
:no:

A to nezminuju tvy vulgarity a urazky.

S fostekem byla alespon obcas sranda a kdyz jsem mu napsal, ze ma prispevky jak duchodce, tak doslo k sebereflexi a oba jsme se zasmali.
https://www.auto.cz/diskuse/77765/1#…

To u tebe uz nehrozi. ;-)
Prestoze zpocatku jsi tu jeste diskutoval jako clovek.
Avatar - Jerry.Gunman
5. 5. 2021 14:42
Re: Nejprodavanejsi koncern v Evrope...
Tvá neutuchající hloupost taktéž ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
5. 5. 2021 14:44
Re: Nejprodavanejsi koncern v Evrope...
Chovej se ke mně slušně, i já budu slušný vůči tobě
Jednej se i nadále jako hovado - i já klesnu na tvoji úroveň
so elementary
5. 5. 2021 14:48
Re: Nejprodavanejsi koncern v Evrope...
Bylo by fajn, kdybys byl slusny obecne, ne podle situace.
Back to 2016. ;-)

PS Kdyz uz jsme v te osobni rovine, kterou zde nemam rad, uvital bych mene komentaru o sexualni orientaci a podobne. Preci jen jsme na webu o autech. Vim ze je ti to proti srsti, ale trocha koretnosti (kterou ty jiste opovrhujes) by ti neuskodila.
Avatar - Jerry.Gunman
5. 5. 2021 14:51
Re: Nejprodavanejsi koncern v Evrope...
Chlapče, jsem slušný na ty, kteří prezentují jako slušní lidé
S hlupáky a agresivními pitomci jednám přesně tak, jak si zaslouží ;-)

Důsledné dodržování pricipu "moudřejší ustoupí" nakonec povede k tomu, že celá země bude zaplavelena pitomci
Avatar - KANKUNEN
5. 5. 2021 15:40
A co bude v dodávkách?
Stejně současné diesly jsou tak výkonné a čisté, že není kam jít dál.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Jerry.Gunman
5. 5. 2021 16:24
Re: A co bude v dodávkách?
To je přece jednoduché.
Dalším zpevňováním eko-norem se dízlové motory budou "regulovat" (čti zakazovat) , až je výrobci přestanou vyrábět - a lidi používat. A protože dodávkový automobil JE čirá nezbytnost, tak si pak firmy i lidi chca-nechca budou muset koupit tenjediný "povolený" druh dodávky, to jest dodávku elektrickou.
Vždyť přece zakazovat je tak snadné ...
Avatar - KANKUNEN
5. 5. 2021 16:35
Re: A co bude v dodávkách?
To nepůjde, boudy budou mít výjimku.
5. 5. 2021 16:29
Re: A co bude v dodávkách?
Áno, lenže vrčia a smrdia. Dnes sú ľudia rozmaznaní, ťažko bude mať niekto bielu kožu, masážne sadačky a ďalšie moderné vychytávky, keď naštartuje a ozve sa motor ako z traktora a navyše aj smrad. Ľudia aj preto už dízle nechcú, je iná doba, rachot k drahým autám už nepatrí.
Avatar - _Karel_
5. 5. 2021 16:35
Re: A co bude v dodávkách?
:D :D na to není co říct.
Avatar - KANKUNEN
5. 5. 2021 16:38
Re: A co bude v dodávkách?
A proto v naftě frčí hlavně prémie.
5. 5. 2021 23:20
Re: Re: A co bude v dodávkách?
Není nad neprémiový zvuk např. v takové Q8. :-\
6. 5. 2021 06:07
Konec dieselu
Hlavně si musíme říct, že vůbec samotný rozmach dieselu byl čistě evropská záležitost, tlačená pomýlenou ekologickou (ano!) iniciativou Evropské komise... Což mimochodem ukazuje, jak špatně tyto dobře míněné politiky shora nakonec dopadají...

Kořeny evropské lásky k dieselu jsou už v 70. letech. Při ropné krizi začaly země jako Francie nebo Německo hromadně ustupovat od spotřeby ropy a pokrývat větší část energetického mixu atomovkami (FR) nebo plynovými elektrárnami (DE). V Evropě najednou existovala spousta výrobců, kteří vyráběli těžší složky z ropy (naftu), ale neměli je moc komu prodat. Bylo potřeba jim vytvořit trh...

Do toho si Komise řekla, že diesely jsou ekologické, protože jsou efektivnější (což je pravda) a spotřebují méně paliva. Je fakt, že diesely pouštějí míň CO2 - ale zase dělají větší bordel s NOx. Evropa nastavila svoje normy tak, aby to diesely dokázaly celkem snadno splnit (což byl rozdíl třeba proti USA). K tomu ještě naftu daňově zvýhodnila (ano, tento jeden aspekt již cca 2397x zopakoval Hammunasakra). Zároveň evropští výrobci přišli s inovacemi, které udělaly diesely tišší a příjemnější - např. common rail. Výsledkem byl prudký nárůst popularity dieselů. Ještě v roce 1990 měly diesely jen 10 procent trhu v Evropě, v roce 2011 už to bylo 60 procent.

No ale to byl vrchol, od té doby to jde dolů. Diesely se sice dost vyčistily, ale výrobci aut nedokázali tuto informaci lobbisticky dost protlačit. A doktrína nahoře se změnila. Evropa začala přitahovat šrouby na NOx limity, které předtím byly nastaveny vůči dieselům velmi mírně. Diesely začínaly být vnímány jako špinavé. Průšvih byl taky, že kvůli dieselům nebyly evropské automobilky motivovány vyvíjet hybridy a elektro, což začínal být konkurenční problém. V menších autech, kde je rozdíl ve spotřebě nižší, se diesel pomalu přestával vyplácet a výrobci od něj sami začali ustupovat. Ve velmi velkých autech sice diesel pořád nabízí dost uživatelských výhod, ale teď už nahoře vane jiný vítr a stejně tedy diesely zařízne i tam.

Poučení z toho všeho je, že i ty slavné dlouhodobé politiky tlačené shora jsou často úplně blbě. Evropa si od dieselů slibovala, že sníží karbonové emise (ano, tak se to skutečně zdálo), ale ve skutečnosti to s emisemi uhlíku nic moc neudělalo (testy výrobci snadno obcházeli), NOx se moc vyřešit nepodařilo a ještě to zbrzdilo Evropu při vývoji hybridů. Takže celkově politika, která se nevyplatila. Musíme doufat, že tentokrát má EU (svět dělá to samé) s tlačením elektriky šťastnější ruku...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - JerryFuckman
6. 5. 2021 11:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
6. 5. 2021 12:18
Re: Konec dieselu
:yes: :yes:

Evropa to prostě CHTĚLA OBCHCAT = no a neVWyšlo to

Japonci před 4 desítkami let vyrazili směr vývoj hybridu = a vyšlo to

Amíci před (skoro) 2 desítkami let směr náhrada spalovacího motoru a NE NEkonečný ropy elektřinou (jen s malou nadsázkou jízda na ropu PLUS elektřinu NEBO jen na tutéž elektřinu) = a asi to taky vyšlo/vyjde
Avatar - twistedTSD
6. 5. 2021 13:46
Re: Konec dieselu
To víš že jo, Američané tak nadšeně nahrazují spalovací motor, až tam většina aut začíná na čtyřválcovém benzínu a mnohá končí na V6/V8.
Avatar - twistedTSD
6. 5. 2021 13:45
Re: Konec dieselu
Ne pouze EK. Byla to i iniciativa západoevropských států, které zvýhodňovaly nízkoemisní motorizace.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku