Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Historie doplňování paliva. Jak se tankovalo v minulosti?

Současné čerpací stanice se spoustou doplňkových služeb jsou zcela odlišné od mnohem dříve budovaných. Jak vypadaly v začátcích?
Zpět na článek
Avatar - Hammunasakra
20. 5. 2021 07:59
Re: to, že je teď benzínu dost
Ano OPRAVDU TO NELZE POCHOPIT https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit

Prostě nelze https://www.wirtschaftsdienst.eu/inhalt/jahr/2018/heft/8/beitrag/das-ende-der-dieselsubvention-verteilungseffekte-einer-co2-basierten-energiesteuerreform.html

Francouzsky https://www.lemonde.fr/planete/article/2013/03/01/les-moteurs-diesel-entre-subventions-et-dangerosite_1841303_3244.html

Chápu správně že tvůj nepřekročitelný bod = je zvýhodnění sníženou daní vs zvýhodnění vrácením daně. No viz odkazy

Prostě ZVÝHODŇOVÁNÍ jak to pro místní správně vymyslel mikesus = je problém (obecně je problém https://oenergetice.cz/…rgeticky-prechod CO konkrétně na tom odmítáš?

Znovu zopakuji otázku CO konkrétně na tom nechápeš? Odmítáš na těch odkazech pochopit? https://australiainstitute.org.au/…lion-in-2020-21/

V Německu těch jejich asi 5 korun na litr ZVÝHODNĚNÍ nafty proti benzínu dělá asi 9,5 miliardy eur za rok. A hlavně POKŘIVENÍ trhu = nic jako rozhodování jestli vznětový nebo zážehový motor do běžného osobního auta = vlastně NEEXISTUJE

S vtipným bonusem že majitel dieslu kterej má POCIT že je to levnější plus POCIT že má menší spotřebu = v reálu jede na dražší palivo s bonusem že má větší spotřebu ropy = docela vtipný :*)

Tady to je docela přehledně https://www.marketforces.org.au/…based-subsidies/

Tady taky dost jednoznačně ÚSPORA NA DOTACÍCH https://www.thejakartapost.com/…021-savings.html
19. 5. 2021 13:34
Re: to, že je teď benzínu dost
Náchápu proč nevidíš rozdíl mezi zelenou dotovanou naftou a normální nedotovanou naftou.
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2021 13:18
Re: to, že je teď benzínu dost
Ano https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit

https://www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/

Co na tom https://www.wirtschaftsdienst.eu/inhalt/jahr/2018/heft/8/beitrag/das-ende-der-dieselsubvention-verteilungseffekte-einer-co2-basierten-energiesteuerreform.html nechápeš?
19. 5. 2021 10:33
Re: to, že je teď benzínu dost
Ano zelená nafta je dotovaná jelikož stát zemědělcům daň vrací!!!
Normální běžná nafta dotovaná není. Tam stát daň vybírá. Tvoří zhruba 1/3 ceny nafty. Ovšem někteří jedinci to nazývají dotací :D :D
19. 5. 2021 10:10
Re: Dôležité je spomenúť ešte jednu vec
Ano 10 + 15 je 25 ne 40. Jsem rád, že jsme se dopočítali :-D Ovšem 15 let starý auto nemám. Tam už ti to počítání tak moc nejde :-D

2045 to nebudu v důchodu, ale podle dnešních regulí bych měl koncem roku 2045 do důchodu jít.
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2021 08:54
Re: Dôležité je spomenúť ešte jednu vec
No a já taky nemluvím o 10ti letech = tuhle si obhajoval že 15 let starý auto který máš je v pohodě. Takže např. L.P. 2030 + 15 = 2045

2045 už v důchodu budeš? ;-)

A teď vážněji = roku 2030 velmi velmi pravděpodobně na týhle planetě výroba spalovacích motorů do osobních aut ukončena NEBUDE
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2021 08:28
Re: to, že je teď benzínu dost
TA JE ŘEKNĚME DOTOVANÁ :yes: :-)
19. 5. 2021 08:11
Re: to, že je teď benzínu dost
No že o zelený naftě píšeš ve smyslu, že z ní stát nemá spotřební da. Tak tě jen upozorňuju, že na tu zelenou naftu se nejezdí vyjma zemědělských strojů. Ze všech ostatních paliv má stát více či méně peněz ze spotřební daně. Akorát z elektřiny nemá nic. Ta je řekněme dotovaná.

Já před tou Oktou 1,6 měl ještě Lagunu 2,0 benzín, Peugeot 306 TD a Renault 19 1,8 benzín. Nejezdil jsem vždycky ve Škodovkách joudo. Třeba si jednou pořídím i Toyotu, když mi bude umět nabídnout něco co mi bude vyhovovat.
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2021 07:09
Re: to, že je teď benzínu dost
+. To nevim nějaký možná jo = jak to souvisí s tvým popíráním https://www.wirtschaftsdienst.eu/inhalt/jahr/2018/heft/8/beitrag/das-ende-der-dieselsubvention-verteilungseffekte-einer-co2-basierten-energiesteuerreform.html

ě. Hele já mám první Toyotu a kolega taky = ty si pořídíš někdy něco jinýho než Oktu 1,6 a Oktu 1,9 a Supa 1.8 = nebo prostě naVWěky...?

3. mi diskuze s tebou docela často připomíná (rubriku) BOŽÍ HLAS https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/hlasovani-o-vysloveni-neduvery-babis-protestuje-vlada-prece-vsechno-zvlada
18. 5. 2021 14:10
Re: to, že je teď benzínu dost
Kolik osobáků myslíš jezdí na zelenou naftu?
Avatar - Hammunasakra
18. 5. 2021 12:08
Re: to, že je teď benzínu dost
CO se na TOMHLE dalo nepochopit? :D

Co se na TOMHLE dalo pomotat?

Jo dotovaný fosilní paliva = to JE svinstvo. A dotování nafty proti benzínu = ultra svinstvo https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit

Takže ti to FURT https://www.wirtschaftsdienst.eu/inhalt/jahr/2018/heft/8/beitrag/das-ende-der-dieselsubvention-verteilungseffekte-einer-co2-basierten-energiesteuerreform.html nedošlo? ;-)

DOTACE zelená nafta = palivo ze kterýho stát nemá spotřební daň :-O

Co říkáš na naše aktuální ZVĚTŠENÍ ZVÝHODNĚNÍ nafty vůči benzínu :-)
18. 5. 2021 11:24
Re: to, že je teď benzínu dost
Ty hlavně Toyotu nebo Lexus máš pravdu, ale hlavně to nesmí jezdit na dotovaný palivo, ze kterýho stát nemá spotřební daň viď?
Avatar - Hammunasakra
18. 5. 2021 00:15
Re: to, že je teď benzínu dost
Takže znovu PROČ si FURT jen VYMÝŠLÍŠ? :-O :D

Tvá (ne)odpověď TEDY znamená že sis vzpomněl a došlo ti že si v 10:04 napsal vlastně B L B O S T??

Tak PROČ si hned napsal DALŠÍ? Tou si chtěl přebít tu první??

Vím že občas popíráš věci ze ZŠ ale zkusme to: NEmám 1. auto mám PRVNÍ Toyotu = co ty na to? ;-)

Zrovna TY víš že já vodík
Zrovna TY víš že já mám auto snů Lexus
Zrovna TY taky víš že za jedny z nej aut mám https://www.alpina-automobiles.com/de/
Zrovna TY taktéž víš že za úplně nej mám https://www.koenigsegg.com/

Tak znovu PROČ si FURT dokola VYMÝŠLÍŠ?

A na to že jsme x-krát probírali že TY budeš až do důchodu (pak už stejně nebudeš mít prachy = % výše důchodu k průrnému platu se bude navzdory https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/politicka-strategie-jany-malacove-tem-nejchudsim-brat-a-duchodcum-davat muset časem snížit ;) jezdit ČÍM CHCEŠ = jestli benzín, benzín hybrid nebo nafta nebo plyn nebo vodík nebo https://fdrive.cz/…atti-chiron-7108 si ZAPOMNĚL?
17. 5. 2021 22:41
Re: to, že je teď benzínu dost
Ty hlavne jedine Toyotu. To je jasny. Nic jinyho neexistuje. :D
17. 5. 2021 22:40
Re: Dôležité je spomenúť ešte jednu vec
Sorry ale ja nejdu do duchodu za 10 let. Spis tak za 25 az 30 to se jeste uvidi. A spalovaky chteji zelene hlavy prestat prodavat v roce 2030.
Avatar - Hammunasakra
17. 5. 2021 22:01
Re: Dôležité je spomenúť ešte jednu vec
No a OPĚT ti unikla PODSTATA = to je ta druhá část traveldriveova příspěvku :D

DNES MÁME MNOHEM VÍC MOŽNOSTÍ = a ty budeš (viz BLBOST co si napsal 10:04 = JAK JSEM TI JIŽ MNOHOKRÁT NAPSAL) ty budeš moct až do důchodu jezdit na naftu, benzín, CNG, LPG, vodík nebo elektřinu = na CO CHCEŠ

To hysterčení z přechodu od ropy je na GENERACE = u nás třeba na 40 let celosvětově třeba na 100 let. Odpůrci reality co nechápou CO se to děje PROČ se to děje nechápou ani že se hádaj spíš o to = čím BUDOU jezdit = jejich děti a vnoučata :*) :D :-!
Avatar - Hammunasakra
17. 5. 2021 22:00
Re: to, že je teď benzínu dost
:no: :no: :no:

PROČ si FURT jen VYMÝŠLÍŠ??? :-O :D

Ty si ZAPOMNĚL že já hlavně https://www.garaz.cz/…sky-trh-21006174

PROČ si FURT tak blbě VYMÝŠLÍŠ??? To si na MĚ a VODÍK = FAKT zapomněl? :-O

Na to že sem (speciálně TI) několikrát vysvětloval že TY budeš moc jezdit až do důchodu JAKOUKOLIV OLÍTANOU OJETINOU = jedno jestli na naftu, benzín, plyn, HEV nebo PHEV nebo vodík? ZAPOMNĚL si? Nebo úmyslně PLÁCÁŠ? Zapomněl si nebo plácáš úmyslně? ;-)
17. 5. 2021 10:05
Re: Dôležité je spomenúť ešte jednu vec
A taky opět máme na všechno normy a tabulky :D
17. 5. 2021 10:04
Re: to, že je teď benzínu dost
Proč vole palcuješ, když specielně ty s Johnym nesouhlasíš? Ty chceš auta výhradně na elektřinu a všechno ostatní vymýtit, protože paní učitelka na ZŠ ti říkala, že ropa a plyn jednou dojdou a navíc jejich spalování ještě produkuje CO2.
Jinak Johny má samozřejmě pravdu, takže EV tam kde je to smysluplné tj. do města a pro ty, kteří ho mají kde nabíjet určitě ano. Vidím to tak na 20-30% trhu. Zbytek spalováky na benzín, naftu nebo plyn podle druhu využití a osobních preferencí zákazníků. Rozhodně souhlasím, že není dobré se upínat jen na jeden zdroj.
12. 5. 2021 14:21
Re: Dôležité je spomenúť ešte jednu vec
Já to mám přesně naopak. Za komančů stres, od revoluce pohoda. Takže to asi bude individuální
12. 5. 2021 09:31
Re: to, že je teď benzínu dost
A ty nie si fanatik?
12. 5. 2021 09:31
Re: Dôležité je spomenúť ešte jednu vec
Pletieš hrušky s jablkami. Ja nepíšem o životnej úrovni ale o strese. Vtedy som o ňom skoro nevedel, dnes ma ničí permanentne.
Avatar - Barry Lyndon
12. 5. 2021 01:39
Re: to, že je teď benzínu dost
Že bychom teda do firemních plug-in hybridů přidali ještě nádrže na lpg/cng? (vtip) :D
Avatar - Barry Lyndon
12. 5. 2021 01:35
Re: A na kilogramy se má prodávat dodnes
Pravdu díš! :yes:
11. 5. 2021 19:02
Re: Dôležité je spomenúť ešte jednu vec
Porovnej si život v socíku a na západě klidně tehdejším pohledem, rozdíl byl propastný
11. 5. 2021 18:02
Re: to, že je teď benzínu dost
Přesně tak, ale ekoteroristické se tváří, že jedinou budoucností dopravy je elektřina. Jsou to jen hloupí levičáčtí fanatici, kterým vadí lidská svoboda v podobě cenové dostupné individuální mobility! :-( :no:
Avatar - Hammunasakra
11. 5. 2021 17:33
Re: to, že je teď benzínu dost
:yes: :yes: :yes:
11. 5. 2021 16:09
to, že je teď benzínu dost
neznamená, že za půl roku to může být jinak. Stačí, když se změní politická situace, někdo zavře kohoutky u ropovodů a najednou je tu zase ropná krize. Nesmíme být závislí na jednom zdroji energie, je potřeba podporovat diverzitu. Měli bychom mít auta na benzín, naftu, elektřinu, vodík, plyn a neupínat se jenom na jeden zdroj.
11. 5. 2021 13:39
Re: Dôležité je spomenúť ešte jednu vec
Netrep hlúposti. Nie je to pravda. Pozerať sa na tú dobu dnešným pohľadom je celkom mimo realitu.
11. 5. 2021 12:27
Re: Dôležité je spomenúť ešte jednu vec
Stresu bylo daleko víc za komunistů. Nejen kvůli komunistům samotným a jejich buzeracím, ale i kvůli mizerným možnostem komunikace tehdy, nedostatku všeho, obtížnému cestování, pochybným perspektivám apod.
11. 5. 2021 12:22
Re: Dôležité je spomenúť ešte jednu vec
Pretože boli na všetko normy a tabuľky. Dnes máme oveľa viac možností, ale aj oveľa viac stresu.
Avatar - jozephko
11. 5. 2021 12:09
Dôležité je spomenúť ešte jednu vec
Za komunistov pred r. 89 benzínky mali len výnimočne otvorené non-stop. Ak, tak len jedna v okresnom meste. Väčšinou sa večer zatvárali, a ani benzínky otvorené v nedeľu neboli úplnou samozrejmosťou.
Internet vtedy samozrejme nebol, ale v cestných atlasoch bývali podrobné informácie o otváracích hodinách. Vtedy sa svet nemenil tak rýchlo a tak často ako dnes. :-)
11. 5. 2021 11:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 5. 2021 11:08
Re: LTO
Vyšší počet čerpaček mi v ničem nevadí, naopak je to fajn.
A jestli mají menší zisky je mi taky jedno a ani bych neřekl že máme PHM dražší než v okolních státech s menší hustotou pump.


EDIT: hádám správně že ten palec dolů jsem dostal od majitele pumpy ? :-)
Nikomu jinému nemůže přece vadit co jsem napsal
Avatar - Hammunasakra
11. 5. 2021 10:56
Re: LTO
Ani ne

a) https://www.novinky.cz/…0-miliard-306564
b) pump máme díky tomu 2-3 NÁSOBEK než by odpovídalo (to znamená vyšší náklady + menší prodeje menší zisk 1 čerpačky = zbytečně vyšší ceny paliv pro nás

Máme přes 7 tisíc čerpacích míst = to je vzhledem k velikosti země a https://fdrive.cz/…ektromobily-6946 naprosto neadekvátní
11. 5. 2021 10:46
LTO
Většina nových pump vznikla u nás po revoluci díky švindlům s LTO. Jak se říká, všechno zlé k něčemu dobré :-)
Avatar - Hammunasakra
11. 5. 2021 09:38
Re: Zaujímavé čítanie
Souhlas = taky je to převzatý text/článek
11. 5. 2021 09:26
Zaujímavé čítanie
Pekné čítanie, dokonca popisy pri fotkách. Super, tak to má byť. :yes:
Avatar - Hammunasakra
11. 5. 2021 09:14
A na kilogramy se má prodávat dodnes
Klidně stejným stojanem jako známe = aby zas někdo nevymýšlel.. ;-)

Ale nezvýhodňovat naftu proti benzínu = váží víc PROTO ta trochu menší spotřeba v litrech.

Proto se velkoobchodně dodnes používají jednotky hmotnosti

KDYBY věci byly správně (rovné podmínky tržní cena benzínu a nafty) WinDiesel BY SE (na 99,99%) NEJMENOVAL WinDiesel :-)

a Áda by jezdil (normálně jako všichni ostatní) na benzín = a spotřebovával méně ropy :-O