Novinky
twistedTSD
13
Takhle zahodit pracně vybudovanou reputaci, kterou si získali díky špičkovým strojům se špičkovou technikou, to se nevidí často. Asi se rozhodli nahradit Fiat na pozici bezvýznamné low-cost značky.
Přejít do diskuze
Úplně mimo jsi akorát tak ty, RS končí a končí i jeho dosavadní aktivity, jak je známe. Vybudované jméno spláchnuto do wc a fakt to nezachrání elektrický crossover.
Tak ale keď zdražíš tak, ako zdražel Leon prechodom pod značku Cupra, tak sa to viacmenej blíži k rušeniu. športových Leonov je na našich cestách a okruhoch ako maku (na okruhooch to je asi najčastejší model), kdežto Leon pod značkou Cupra som ešte v živote nevidel (videl som jedinú Cupru, a to Formentor). Silne pochybujem, že Cupra Leon dosiahne čo i len štvrtinové predaje Seatu Leon Cupra.
A takisto dopadne Alpine Megane.
A takisto dopadne Alpine Megane.
....nejprve sežral (po úspěchu A110 - té z roku 1962), potom jí nechal po marnostech 310,GTA,610 úplně zemřít. Po 27 letech vykopal z hrobu ztrouchnivělé jméno a pro jistotu i označení modelu. A nyní chce ředitel, který se v době slávy Alpine právě narodil, někoho přesvědčit, jak využívá "mistrovskou kartu".
Cituji 😒br /> "Alpine se svými odbornými znalostmi a zkušenostmi se sportovními vozidly je mistrovskou kartou při dosahování našich cílů“.
Dnes jde, v podstatě, jen o šachy a pokus o vytěžení nějakého benefitu z kdysi slavného jména, které však nechali v minulosti upadnout. Ti, co dělali úspěšné Alpine už jsou mrtví, v důchodu nebo v nejlepším případě dávno utekli jinam.
Jen PR kecy, něco říct musí......
Cituji 😒br /> "Alpine se svými odbornými znalostmi a zkušenostmi se sportovními vozidly je mistrovskou kartou při dosahování našich cílů“.
Dnes jde, v podstatě, jen o šachy a pokus o vytěžení nějakého benefitu z kdysi slavného jména, které však nechali v minulosti upadnout. Ti, co dělali úspěšné Alpine už jsou mrtví, v důchodu nebo v nejlepším případě dávno utekli jinam.
Jen PR kecy, něco říct musí......
Má v podstate pravdu. RS má stále zvuk a renomé medzi fanúšikmi hothečov, kdežto Alpine je prázdny pojem. tí pamätníci, čo zažili staré Alpine sú už na dôchodku a novodobá Alpine si nestihla za 4 roky existencie vytvoriť renomé a povedomie (s jediným modelom to ide aj dosť ťažko).
Takže ak zanikne roky budovaná značka a chce sa produkcia prehodiť na úplne novú, tak to ešte chvíľu potrvá, kým sa dostane na pôvodnú úroveň (povedomia zákazníkov o značke a vôbec jej existencii).
Za mňa je to podobné ako Cupra, zbytočné a kontraproduktívne, ničomu to nepomôže, hlavne nie predajom.
Takže ak zanikne roky budovaná značka a chce sa produkcia prehodiť na úplne novú, tak to ešte chvíľu potrvá, kým sa dostane na pôvodnú úroveň (povedomia zákazníkov o značke a vôbec jej existencii).
Za mňa je to podobné ako Cupra, zbytočné a kontraproduktívne, ničomu to nepomôže, hlavne nie predajom.
Ale trt, Alpine nemá žiadny zvuk podobne ako ho nemá Cupra; pamätníci pôvodnej Alpine sú poväčšine mŕtvi a o tej novej 99% netuší, príp. mýli si to s výrobcom elektroniky a audia.
No sice nezahodí reputaci, ale zahodí divizi RS = cenově přívětivá řádidla. Renault není automobilka, která je alespoň trošičku "sportovní" a divize RS to tak nějak zachraňovala stylem "hele my to umíme a Renault není značka pro taťky pepíky". Navíc, kdo si dnes kupuje Mégane R.S., ten těžko zaplatí mnohem víc za adekvátní Alpine. Neberu v potaz elektro, to by přišlo tak jak tak, ať divize RS zůstane zachována nebo ne.
Ale chápu Renault. Elektromobilita stále není dostatečně cenově dostupná a nevím, kdo by si koupil Mégane R.S. třeba z 1,5 mega. A tím jak RS je poměrně levná, tak nevytvoří dost peněz na pokrytí CO2 desátku.
Ale chápu Renault. Elektromobilita stále není dostatečně cenově dostupná a nevím, kdo by si koupil Mégane R.S. třeba z 1,5 mega. A tím jak RS je poměrně levná, tak nevytvoří dost peněz na pokrytí CO2 desátku.
Titanik ? Už dávno ne. Já bych Renault přirovnal spíše k bárce, kterou posádka s hrdými kosočtverci na triku záměrně zvesela rozhoupává víc a víc. Když najednou začne, světe div se, nabírat vodu, tak se jí snaží holýma rukama vycákat ven.....Řekl bych, že asi marně..... 😄 😐
ALE KÁMO, ONI EVIUDENTNĚ neví, KAM SE UBÍRAT !!!!!
Nebo jsou to předsmrtné křeče?
Já sázím na křepčení před spácháním rituální sebevraždy.
Titanik už do ledovce narazil, ale na palubě se křepčí ...
Nebo jsou to předsmrtné křeče?
Já sázím na křepčení před spácháním rituální sebevraždy.
Titanik už do ledovce narazil, ale na palubě se křepčí ...
Podľa mňa práve o to Renaultu ide. Pozdvihnúť poničenú reputáciu Alpine úspešnou radou Renaultu. Podľa mňa budú naďalej modely s menom RS produkovať, akurát pod značkou Alpine, ale technicky to bude naďalej Renault. Od Cupry, ktorá je úplne novinkou, to má ďalej ako píšeš, ani športové modely Seatu nemali taký úspech ako autá z Renault Sport. Pod Alpinou budú športové Renaulty asi drahšie, ale ako som už písal, k tomu by zrejme došlo aj pod materskou značkou. Alpina zas potrebuje ako soľ dostupnejšie autá ako je A110. A koniec-koncov, kasička ostáva rovnaká, ľudia ostávajú, takže celkom nerozumiem tomu rozhorčenému povyku. Väčšina ukričancov videla Renault RS len na obrázkoch a ak ho Ty alebo niekto podobne založený bude chcieť, kúpi si ho aj so značkou Alpine. Nie sú blbí a nenasadia cenu tak vysoko, že by nič nepredali.
.. je jasne ze "nahananie casov na ringu" nie je zrovna buducnost atomobilizmu ... takze renault nam uz domachroval... a uvidime kto bude dalsi.... este to bude zaujimava dekada ... jak vravim... bude to este same prekvapko ... 😒]
Na okruhoch vidíš fakt velķé množstvá Cli👋Meg RS a za posledné obdobie som videl 1-2 Alpine aj to iba v DE. Bol by som rád keby prežili a takouto politikou a cenotvorbou to bude hodne ťažké.
Vicemne jo, ale porad tento presun je jen presun a zatim ne zruseni.... je to asi malo, ale porad lepsi, nez RS zakopat
Omyl, už to spravili teraz, keď nový Megane RS zdražel tak, že je už z môjho pohľadu nekúpiteľný. Včera som to práve pozeral, u nás nie je, ale v Čechách áno a je značne drahší ako porovnateľná konkurencia. MRS som si skromne nakonfiguroval na 1.092.000 Kč, kdežto podobne vybavený Focus ST vyšiel 926t a i30N dokonca len 789t Kč. Ak pod Alpinou bude ešte drahší (čo je takmer isté), tak to nekúpi vôbec nikto.
Tak v predajni som nebol (ani neviem, kde vlastne má Cupra predajne, či samostatné, alebo v rámci Seatu), ale na stránke je už dávnejšie a aj na webe aj youtube je kopec testov, takže už fyzicky určite sú.
Podle mě ale stále ještě Cupra Leon objednat nejde (nebo možná jde, ale neprodává se). Nebo se mýlím?
Je jasné že pre Cupra Formentor by to mal byť hlavne motor s povedzme 245 k + ale myslím že urobili dobre že dali možnosť aj menej solventným poprípade tým čo tých 150 k či už v benzíne alebo nafte úplne stačí.Potencionálny zákazník si má aspoň z čoho vybrať.Mne sa začali páčiť tieto povedzme crossovery tipu X Ceed alebo Formentor pretože tým že ako začali automobilky postupne pri autách segmentu C znižovať strechy /asi kvôli emsiám/ tak sa mi zdá že je v nich nad hlavou čoraz menej miesta a to u Formentora nehrozí takže priestorovo to bude vo vnútri určite dostačujúce na pohodlnú jazdu.Taký Peugeot 508 má výšku len 1400 mm a to už je strašne nízke.Ten Formentor vyzerá fakt dosť zaujimavo.Ale späť k Renaultu.Nemyslím si že Renault urobil dobre keď zrušil divíziu RS a všetko prejde pod Alpine.Renault Sport je dlhá história aj v F 1 ale Alpine za tých pár rokov nie je prakticky vôbec v povedomí a skončí to podobne ako s DS.Pri cenách čo francúzi pýtaju za tzv. excluzivne značky tak zákazník asi skôr prejde k nemeckým značkám.Ani Infinity sa v Európe nechitilo.
Jo, Formentor naživo vyzerá naozaj dobre. SUV ani crossovery nie sú moja šálka kávy, ale Formentor vyzerá pekne ostro a dravo, rozhodne si ho nespletieš s niečím iným na ceste. Tam istú šancu na predajné čísla vidím, notabene keď išiel cenovo dole vďaka uvedeniu slabého motora 1,5 (čomu síce nefandím, nakoľko to ide priamo proti zmyslu samostatnej športovej značky, ale predajne to asi logiku má).