Renault Sport definitivně končí. Nová budoucnost bude ve znamení elektřiny
Posledním vozem divize Renault Sport je nedávno modernizovaný Mégane R.S. Jeho výroba zatím pokračuje.
Skupina Renault pod vedením nového šéfa Lucy de Mea razí novou strategii svých značek. Sportovní aktivity nově převzala značka Alpine, jejíž jméno od letošní sezony nese i tým Formule 1, dosud známý jako Renault. S touto změnou přichází také očekávané definitivní ukončení aktivit divize Renault Sport.
Divize Renault Sport byla oficiálně ukončena k 1. květnu 2021, přičemž její aktivity plně přebírá právě značka Alpine. Díky tomu know-how a zkušenosti centra v Les Ulis budou nadále využívány, avšak pod hlavičkou nově pojmenovaného subjektu.
„V rámci brandové reorganizace skupiny Renault je nezbytné, aby různé subjekty, které tvoří obchodní jednotku, nesly název Alpine a ztělesňovaly hodnoty a ambice této značky. Alpine si klade za cíl stát se prémiovou sportovní značkou v čele inovací a technologií. Alpine se svými odbornými znalostmi a zkušenostmi se sportovními vozidly je mistrovskou kartou při dosahování našich cílů,“ říká k této změně generální ředitel Alpine Laurent Rossi.
Přejmenování divize Renault Sport na Alpine však není jedinou změnou v oblasti sportovních vozů skupiny Renault. Alpine se totiž do budoucna má zaměřit na vývoj elektřinou poháněných sportovních vozů, s čímž se už v Les Ulis začalo.
Alpine podle dřívějších zpráv chystá trojici elektromodelů. Jedním bude malý elektrický hot hatch, druhým kompaktní sportovní crossover, o němž se hovoří už léta, a třetím elektrická náhrada za kupé A110, vyvinutá ve spolupráci s Lotusem.
Luca de Meo věří, že důraz na Alpine má smysl. Samostatná značka má v dražších segmentech zaujmout více, Renault Sport totiž navzdory svým zkušenostem stále byl „jen“ Renault.
Přejmenováním divize Renault Sport na Alpine se tak svým způsobem uzavírá kruh. Renault Sport totiž vznikl v roce 1976 právě sloučením značek Alpine a Gordini, které svým charakterem měly sobě hodně blízko. Nově vzniklý subjekt se přitom původně primárně zaměřil na vývoj motoru pro Formuli 1, aktivní však byl i v dalších motoristických disciplínách.
V novém miléniu pak došlo k reorganizaci, kdy se subjekt rozdělil na Renault Sport Racing, divizi zaměřenou na závodní auta, a na Renault Sport Cars, zacílenou na vývoj sportovních sériových Renaultů. Dnes všechny tyto aktivity přebírá pod svoji hlavičku Alpine. Posledním vozem Renault Sportu tak je loni modernizovaný Mégane R.S., který minimálně prozatím zůstává ve výrobě.