Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Vodíkový Hyundai Nexo má nový světový rekord, na nádrž ujel 887,5 km

25 komentářů

šofér
.. tak pokud nám, petroheadům vydrží dnešní plechovky, tak za deset-patnáct let raději přestoupíme z benzínu/nafty na vodík, než na elektrovozíky.
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Takže namísto elektrovozíku přestoupíš na elektrovozík. OK to dává smysl.
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
V jednoduchosti je krása, ale to komplikovaná osobnost jako ty nedokáže pochopit.
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A v jednoduchosti je celá věda. Nemám rád Prius, nemám rád 1,5 a 1,8 HSD, jenže s dvoulitrem jsem otočil. Ano, ten hybrid je už ok, ale díky vývoji spalováku a ne baterek. A je to hnus, protože ten hnůj EQS se mi zobrazuje, když nejsem přihlášený.
Avatar - Anonym
Anonym
ano :yes:
ryccardo
A co jinýho budeme za 20 let dělat? Spalovací auto už asi provozovat nepůjde (míněno v EU) takže to pak leda emigrovat, ale kam?
šofér
extra pro tebe, když si neumíš přešlápnout a stojíš si na vedení- bateriový elektrovozík vs. palivový článek. Snad už ti to takto dojde!
Avatar - Anonym
Anonym
Takže podle tebe je to velký rozdíl? V čem ho vidíš konkrétně?
šofér
v surovinovém drancování přírody, v nákladech na stabilizaci energetické sítě, ve váze baterií a malém dojezdu bateriových vozíků, díky hmotnosti v zásadně vyšším opotřebení jak pohyblivých částí vozidla(nápravy) tak v opotřebení pneumatik a tím i dalšímu zatěžování přírody. Jsem EKO, že ? Je toho více, proč elektromobilita škodí přírodě! Zatémco vodík se dá buď psalovat v článcích a měnit na EE a pohánět elektromotor,existuje i eventualita přímého "spalování" vodíku ve spalovacím motoru. A nakonec- jízda na vodík čistí vzduch!!!
Avatar - Anonym
Anonym
O účinnosti přeměny energie jsi někdy slyšel?
šofér
Vzhledem k zaměření svého studia a praxe tím žiji pořád. To jen vy přiznivici EE aut si nechcete připustit spotřebu energií při získávaní rud pro baterie a energetickou náročnost jejich výroby. A o distribuci EE ke stojanům, včetně nákladů na stabilizaci sítě nemluvě!
Flajzi
Se mi líbí, jak odpůrci EV horují pro H2, který je ještě horší.
Že na 1 kg H2 (se kterým ujedu kolem 100 km) spotřebuji 65-80 kWh energie (to nelze nijak optimalizovat, to je prostě fyzika), kterou pokud ji převedu na elektřinu (pokud už to není elektřina samotná, protože H2 se hromadně dá zatím vyrobit jen z elektřiny), tak po uložení do baterek s ní s EV ujedu 300-400 km.
Takže pokud se u EV bojíš distribuce ke stojanům, nákladů na stabilizaci sítě (naopak řízené nabíjení EV samo o sobě stabilizuje síť, ale to by se o tom muselo něco vědět), tak u H2 by ses musel bát trojnásob.
Tady si můžeš srovnat ztráty EV a H2 auta, než se mu dodá energie.
https😐/insideevs.com/…rogen-22-ice-13/
traveldrive
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Tak to si v skole a ani na praxi asi nedaval pozor 😁
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Dalsi e😜ert ktory nechape vyznam pismen EV v FCEV oznaceni Hyundai Nexo :no: a ani vyznam slova petrolhead, kedze ten ma rad zvuk a vibracie ICE a ak odmieta EV, ani FCEV ho nema cim oslovit.. nutne sa potrebujes dovzdelat nech tu nehadzes taketo prvoplanove nezmysly.. 😉
Michal220
Eco rallye s Bmw M3 tak za něco 6l/100km.
traveldrive
"Vůz také během cesty vyčistil 449.400 litrů vzduchu, což by mělo být množství, které by vystačilo 33 lidem na den." - a koľko vzduchu sa zašpinilo, kým vznikol ten vodík a dostal sa do nádrže toho auta? A koľko to stálo? A akú rezervu vodíka si vodič musí nechať, aby došiel k jednej z dvoch čerpačiek v republike, aby mohol dotankovať?
šofér
je otázka výroby, výroba vodíku může být i "zelená" https😐/oenergetice.cz/…-zeleneho-vodiku
traveldrive
Môže a nemusí. Zelená tiež nerovná sa rentabilná. A tiež uvádzaná spotreba vodíka platí len pre pokus o čo najdlhší dojazd, spotreba pri bežnom používaní bude predsa len iná.
A čo teda ešte to tankovanie? Aj to je vpohode?
Flajzi
Ano, výroba vodíku může být stejně zelená jako výroba elektřiny. Takže pokud tu samou zelenou elektřinu, kterou použiješ na výrobu vodíku, uložíš přímo do baterek EV, tak ujedeš min. 3x delší trasu. A tímpádem ježdění s EV bude ještě zelenější, než když z toho vyrobíš vodík...
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
A kolik svinstva se vyrobi pri vyrobe toho elektrokramu? Sefdesigner Toyoty to rekl jasne, za 1 elektro yaris 60 benzinovych. A to se nebavime o jejich nasledny likvidaci. Dekuji ale dal budu palit ropu