Vodíkový Hyundai Nexo má nový světový rekord, na nádrž ujel 887,5 km
Hyundai Nexo si připsal další rekord v dálkové jízdě na jednu nádrž vodíku. Úspěch francouzského vzduchoplavce překonal australský jezdec rallye.
Australský rallye jezdec Brendan Reeves nedávno vyrazil se standardním produkčním vozem Hyundai Nexo z Essendon Fields v Melbourne do malého venkovského města Broken Hill. Během své jízdy, před kterou mu byla zapečetěna nádrž, přitom podle palubního počítače urazil působivých 887,5 kilometru. Pouze na vodík.
Reeves tak překonal rekord francouzského vzduchoplavce Bertranda Piccarda, který v roce 2019 urazil s Nexem na jednu nádrž rovněž působivých 778 kilometrů. Zajímavostí přitom je, že oficiální dojezd Hyundai Nexo se dle WTLP pohybuje okolo 666 kilometrů na jednu nádrž.
Jenže tím zajímavosti rekordních jízd nekončí. Podle GPS sledovacího zařízení ve voze měl totiž Reeves během své rekordní jízdy urazit dokonce až 903,4 kilometru, zatímco Google Mapy ukázaly, že absolvovaná trasa by měla měřit cca 905 km. Pro uznání rekordu jsou však důležitá data z palubního počítače.
Ten navíc ukázal, že Nexo strávilo na cestě 13 hodin a 35 minut a průměrně si vzalo cca 0,8 kg vodíku na 100 kilometrů. Vůz také během cesty vyčistil 449.400 litrů vzduchu, což by mělo být množství, které by vystačilo 33 lidem na den. Ve srovnání s klasickým automobilem mělo navíc Nexo ušetřit cca 126 kg emisí CO2.
„Jako rallye jezdec jsem vždycky chtěl stanovit světový rekord, ale nikdy by mě nenapadlo, že to bude tímto způsobem,“ komentoval svůj úspěch Reeves. Vzápětí pak pochválil i komfort a jednoduchost ovládání modelu Nexo.
Vodíkové SUV automobilky Hyundai by se přitom již brzy mělo objevit i na českém trhu, kde zatím postrádáme veřejnou vodíkovou infrastrukturu. Ani to však nezastavilo automobilku Toyota, aby zde jen před pár dny uvedla na trh svůj vodíkový sedan druhé generace Mirai, ze kterého jsme si nedávno odnesli první dojmy.