Sorry za zpoždění, řešil jsem vedle procesory. Koukni dolů, něco jsem ti tam narychlo připravil. Vím, že umíráš touhou, tak snad jsi to ve zdraví přežil.
Přesně to jsem chtěl napsat. Mixéry moc nezlevní, ale oni si poradí, jak zdražit normální auta, aby se cenou rovnala, nebo převyšovala mixéry, navíc úlevy v provozu na jedné straně a restrikce na druhé a je vymalováno.
Presne to som chcel napísať. Už súčasnosť ukazuje trend. Teda k dorovnaniu cien nedôjde preto, že elektromobily sa zrazu stanú lacnými, ale preto, že spaľováky pre rôzne pokuty a iné polená pod nohy výrazne zdražejú.
Zrovna jsme to řešili pod ORS - Octavia RS 2.0TSI 2014 za 620t, 2021 za 890t... tj. +44% nebo kolik.
Jo, je tam něco navíc... jako v každé nové generaci, ale ne zase tolik.
Jestli půjde cena EV oproti dnešku za 6 let na půlku... no, to si myslím, že nepůjde. Ale nechám se překvapit. Něco málo bych si proti tomu asi vsadil.
Podle mě je dnešní relativně dostupná cena třeba Enyaqu umožněná pořád tím, že automobilce přináší 400tKč emisních povolenek. Tenhle efekt bude slábnout a bude kompenzovat klesající ceny baterek.
A cena benzínů... velkej skok nahoru už se stal, otázka je, jestli se to teď třeba stabilizuje nebo to dál poroste... o tom bych asi musel chvíli přemýšlet.
Emel mám z 10/2014 a rozdíl jen ve výbavě je min 150tisíc co má nová navíc.Zase 900 není moc to stejný stojí základní golf 1.0tsi v holandsku.Tam ty ceny elektro vs spalovak srovnali a ještě zdražily phm.
Jo? Tak schválně nahoď kalkulaci...
Jeden prvek o kterým vím je VAQ, budiž.
Pak je tam novej infotainment, což je ale otázka, jestli bych za něj něco připlatil, nebo naopak...
Věci typu AndroidAuto spíš přičítám obecnýmu pokroku než tomu, že by O4RS byla líp vybavená...
A každopádně... já o většinu těch příplatků nějak moc nestojím... i O3RS bych uměl vzít v základu kdyby to muselo být.
Matrix svetla,navigace,radar vč adaptivni,jízdní pruhy,park senzory,vyhr předního okna,metaliza,18"kola,kožená palubka,+1airbag,vaq a bude toho víc.Moje 10/2014 stála od 630 a přidal jsem jen bílá laser(byla chyba nevzit metlu),challenge paket,tazny,zásuvku dozadu
No dobrá... pořád mi to spadá spíš do té kolonky "přirozený vývoj"... jako když za 3 roky přijde nová generace mobilu a má kopec výbavy navíc za stejnou cenu... jak v době O3RS byly natáčecí xenony hodně dobrej standard, tak dneska jsou ten hodně dobrej standard MatrixLED.
Asi se to týká víc výkonných aut... tam to dílem zdražilo a dílem skončilo.
Ale co jsem teď koukal tak nový Yaris... v roce 2005 začínal na 265t a 2021 je za 350t, takže jsi taky +32%... oboje 1.0 5MT. Asi je to 3d vs 5d... no ale pro někoho je to prostě +32%.
Automobilky ti to zkouší nějak kompenzovat výbavou, protože odjakživa je to tak, že marže z příplatkový výbavy je vyšší než z auta jako takovýho...
Tohle je plán autovýrobců. Teď zvedneme ceny aut někam k milionu kaček a v roce 2027 bude Enyák už za pouhých 950 tisíc. Pokud někdo stojí o to vyzkoušet si EV, pak si myslím, že dává smysl koupit ojetinu z Německa, kde po prvním majiteli (který dostal bonus 9 tisíc Euro), jsou ceny poměrně přijatelné, i když na české poměry pořád na úrovni, kde se prodávaly základní modely nižší střední. Za tuhle částku dostanete omezený dojezd, takže to auto je na cesty do práce a okolo komína. Na druhou stranu je se potřeba podívat na čínský trh, kde vedle Tesly 3 (za 1,35 milionu), která vám dá zřejmě podobnou svobodu jako spalovací motor je nejprodávanějším EV Wuling Hongguang Mini EV se 17 koněma, maximálkou 100 a dojezdem možná někam k 170 kilometrům, ale tam stojí v přepočtu 90 tisíc kaček.
Porovnávám to se svým EV (ojetý Smart ForTwo) - dojezd cca 130 km, maximálka cca 120, místo pro dva, cena cca 215 tisíc kaček sakumprásk. Tesla 3 - dojezd 450km, z 0 na 100 za 5,6 s, nákladní prostor 540 litrů, 4 místa ;-)
Arese, nemám ve zvyku někoho hodnotit podle automobilu, ale ze se zrovna pilot Seatu 1,4 nazývá majitelem “pořádného auta”, to je doufám jen taková legrace…
Co je na rodinném pětimístném autě s velkým a variabilním kufrem, maximálkou 202 km/h, zrychlezním z 0 na 100 km/h za 9,7 s, průměrnou spotřebou 6 l/100 km, emisema EU6 a dojezdem na jedno natankování 800 km "nepořádného"?!! Myslíš, že tvůj el. smartík nabízí srovnatelnou užitnou hodnotu, nebo že je "zelenější"?!!? :D:D:D
ty bloude, jestli Xylo jezdí sám, má pro něho Smart stejnou užitnou hodnotu jako pro tebe Seat kombi... anebo když budu mít Karosu, tak mám lepší auto s vyšší užitnou hodnotou?
Súhlas, spaľováky stúpnu na cene a tým ich EV dorovnajú.
BTW, zaujímavá ponuka Enyaqu na mobile.de - viac ako 1000 ks v ponuke, najlacnejší 30 900 Eur (cca 786 tis. Kč vr. DPH, rozumnejšie kusy okolo 920-950 tis. Kč).
Vzacne kovy na vyrobu bateriek su coraz drahsie... a rastu aj ceny energii a materialov... preludnenie fakt nie je sranda ....takze pochybujem tu o nejakom znizovani cien ... obecne auta uz hodne zdrazuju posledne dva tri roky ... zlate casy su v tomto uz na samom konci... ked uz nahodou aj neskoncili
Preludnenie nie je sranda, ale u nás vyplakujú, keď prvý raz klesla trošku veľkosť populácie :-) Inak už budú motory bez drahých kovov. Baterky možno tiež časom.
trebars ano, seriovou vyrobou to klesne... skoda, radsej to mohli ohybridit a riesit nakladnu dopravu ako lode a priemysel... takto sa vsetka ekologia koncentrovala do osobnej prepravy, co je hlupe a financne vychcane
Navíc, z osobní dopravy jsi to nucen dýchat denně pod okny, po cestě do práce/školy, kdežto popílek z toho hnusu, co vypouští lodní doprava se do centra města většinou nedonese.
S tymi 70% dopravy urcite nesuhlasim, neuvadzas kde, pokial v osidlenych oblastiach (mesto) tak mozno, ale globalne isto nie :D Lokalne emisie v mestach a obciach su sposobene hlavne osobnou dopravou, ale uhlikova EU neutralita nehovori len cisto o lokalnych emisiach z osobnej dopravy. Priemysel a nakladna doprava su najvacsimi producentmi emisii.
Riesenie na automotive je podla mojich uvah kvoli premyslu, zamestnanosti a ekonomike, nicenie spalovakov a prichod EV priemysel jakztakz udrzi, keby stopli emisie z premyslu a nakladnej dopravy, tak zastavia ekonomiku a zamestnanost... investorov.
Ještě chybí údaj, kolik procent emisí CO2 dělá doprava jako celek. Podle mě to moc nebude. Cíl je přitom jin ý. Dostat lidi z aut a udělat z nich zadlužené otroky.
Neviem aky je skutocny ciel, ale bez ekonomiky si v kapitalizme moc neskrtneme. Pokial chceju skutocne rychlo znizit byt aspon lokalne emisie, tak ina moznost moc nie je... budu zdimat tu cast ekonomickeho retazca, ktora ide najjednoduhsie a to sme my...
Problem vidim skor v tom, ze jazdi kopa vrakov, ktore bohate prenasobia svojimi emisiami novsie auta pre benzin EU4 a vyssie a pre diesel EU5 vyssie. Ono pre benal nie je problem ani EU2-3 nejaky bezny benzinovy 2.0 vypusta okolo 190g CO2 aj v EU 2-3. Horsie su podplatene emisne kontroly a hlavne stare diesle.
to ma suvis s tymi podplatenymi EK, tie auta si po tychto zasahoch vozia na EK kde to ošudia... tak ako aj stare diesle, vykuchane DPF a nachipovane sadzomety
Ano, přesně tak, za posledních deset let klesla cena o 85% a zrovna zítra (možná už dnes) se propad zastaví. (Zdroj: FCB a diskuze) :D A to ve skutečnosti vyrábí baterie pouze v malých sériích pro pár set tisíc aut ročně. Čím víc se samozřejmě bude vyrábět, tím budou baterie přece dražší.
V malých sériích? Už první Gigafactory valí nějakou dobu taková kvanta baterií, že už je za tím bodem, kde lze ještě aplikovat nějaké zásadnější úspory z rozsahu.
Podle predikcí vzroste během následujících let potřeba některých kovů v důsledku EV až 30x. Jsou na to těžební kapacity? Co udělá jejich cena? Už teď je třeba převis poptávky po "obyčejné" mědi ...
Ano, v malých sériích. Tesla je něco jiného, ta má všechno elektromobilní, ta to řešit nemusí a hlavně, šla po množství od začátku, proto těch baterií dělá pro stovky tisíc aut. No takové VW Group potřebuje miliony, ale má připravené na desetitisíce, navíc ani ne ve vlastní režii.
Hele, sám uvidíš, za pět let, až budou elektromobily na podobné ceně jako spalováky, což bude přesně jak píší v článku, tedy spalovák trochu zdraží, ale cena EV se rapidně sníží, tak tady budeš psát, jak si to věděl. ;-)
A z čeho se budou ty baterie vyrábět? Kde v rámci ekologie ty suroviny vydrancujeme z přírody a které státy má "demokratická EU" v plánu podpořit? Čínu, Rusko? Tyto státy ovládají svět surovin. Budeme jim platit výpalné, ano?! A si nás budou vodit dle potřeby! Fantastická budoucnost, to vám povím! Zkuste se začíst do tohoto: https://www.tydenikhrot.cz/…n-cina-rusko-usa?…
Z čeho se vyrábějí baterky pro mobily, laptopy, vysavače, elektronářadí ? Podle EU se prý nemá dotovat Rusko (30 % dodávané ropy do EU), Irák (9 %), Saudská Arábie (7 %), Norsko (7 %), Kazachstán (7 %), Nigérie (7 %). Zdroj - údaje z roku 2018 https://ec.europa.eu/eurostat/cache/infographs/energy/bloc-2c.html
To je takový to "zloděj křičí, chyťte zloděje". :D Ad drancování, jedna jediná ropná havárie udělá na přírodě víc škody, než těžba lithia na celém světě na příštích 50 let? A to za posledních 8 měsíců byla jedna na Mauriciu a druhý u izraele. Věděl si, že více než poloviční většina lithia se těží v Austrálii? Věděl jsi, že v ČR máme odhadem 3% světových zásob? Že v Německu začínají těžit pomocí termálních vrtů, které často obsahují i velké množství lithia? Určitě nevěděl. Věděl si, že kobaltu se používá čím dál méně a v některých bateriích se nepoužívá vůbec? Takové LFP baterie, které začínají převládat.
Vzácné kovy, měd, nikl, beton, ocel at se taky nepoužívaj vid.
Pust si dokument o Norilsk Nikl nebo jak se těží v Africe a Mongolsku, je tam krásná krajina kolem lomů a těží to výhradně ekologické baterié dumpery a nakladače a buldozery, vůbec ne dýmající 30 let starej Caterpillar nebo Belaz :-):-):-):-)
jste si mnozi nedokazali predstavit, ze fabie uplne prijde o naftak a oktavka se bude vic prodavat v benzinu nez v nafte.
ja verim, ze elektromobil bude levnejsi nez odpovidajici spalovak driv nez za 6 roku i ve stredni a nizsi stredni. u drazsich aut se to srovnava uz dnes
Na normálnom slobodnom trhu by sa dali predikcie v pohode robiť. Lenže trh s autami už dávno nie je slobodný, ale zviazaný čoraz viac trhom nevyvolanými požiadavkami a ovplyvňovaný politickými rozhodnutiami. Takže ak sa politicky rozhodne, že spaľovák prekračujúci emisie bude platiť pokutu x eur a na ďalší rok 2.x a o niekoľko rokov 3.x eur, tak tá cena napokon predbehne cenu EVčiek. A bude sa to prezentovať tak, že "EV sú už lacnejšie, ako spaľováky".
na normalnim svobodnym trhu by se do osobaku nikdy nedostal dyzl, protoze bez danovyho zvyhodneni nafty proti benzinu (ktery dnes u nas dela pres 40%, ale treba v holandsku cca 75%), by se v osobaku nikdy nevyplatil
Nevadí mi, ze jsi hloupý. Problem je v tom, ze to vystavujes na odiv. Farmaceutické firmy stahují léky, u kterých se objeví nové vedlejší účinky. V lednicich už nemáme freony, nepraskujeme DDT. Trh nikdy nebyl “svobodný” - nějaká forma regulace tu byla vždy. Jenom dutohlav argumentuje svobodným trhem…
Ono ale jde o MÍRU té regulace. A to, co dnes nařizuje EU, nemá svým rozsahem a ničivým dopadem na jedno z nejklíčovějších ekonomických odvětví Evropy v moderních lidských dějinách obdoby! :-O:no::no::no: Přitom celkový ekologický přínos bude zcela zanedbatelný a klimatický nulový! :-O
Pochlub se mi svým vzděláním. Samostudium autofora můžeš vynechat :-)
edit: míra regulace je zjevná. když se prokáže karcinogenní působení, např. u hnojiva, je okamžitě zakázáno. dieselové motory jsou prokazatelně karcinogenní a zatím je nikdo nezakázal.
A jak jsi přišel na to, že žiju v paneláku?!! Mám nizkoenergetický RD. :-[] A zeteplování milionů komunistických paneláků s obrovskými ztrátami tepla samozřejmě ekologický smysl má, a velký! :yes:
ne, jenom uvažuju. princip je stejný, pokud je tady nějaké ekologické snažení, je jeho logickým vyústěním pobídka pro ty, kteří se ekologicky chovají a znevýhodnění pro ty, kteří to mají u zadku... motivace...
A pak jsou tu diverzní a sabotážní akce proti pomateným zelených bolešvikům, omezující svobody a určující co kdo má dělat, cím a kam jezdit, co jíst, čím topit atd.
Osvědčený prostředek od vašich předchůdců, myslím že se můžete těšit na blackouty a ohnostroje. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá :-):-):-)
Ak budeme porovnavat auta s podobnymi uzitkovymi vlastnostami, neverim ze o 6 rokov budu elektromobily lacnejsie.
Jasne, nie je problem urobit elektrickeho "mrzaka" s dojazdom ani nie 200km, a porovnat cenu s podobnym autom, ktore so spalovacim motorom a plnou nadrzou prejde 4x viac. To mozu mat podobnu cenu uz aj dnes...
Pro tebe je jedinná užitná vlastnost dojezd 1000km, který pravděpodobně využiješ tak jednou do roka? :-O Tak to máš jistě dieselovou skříňovou dodávku, je přece blbost ji nemít, pokud jezdíš alespoň jednou ročně do Ikei pro nějakou skříň, oproti tomu je Ofce f kombíku "mrzák" s tím pidikufrem.
Pro mě má rozhodně mnohem vyšší užitnou hodnotu EV, jelikož si jej můžu případně nabíjet doma, mít každý den nabito na 100%, nemusím se starat o údržbu olejů, filtrů, odcházející dvouhmoty, výměnu klínového řemenu a kladek, spojky, vyšší spotřeba brzd, atd.. Navíc, automatická převodovka, tichý a brutálně levný provoz, každý den auto vychlazené/vytopené na ideální teplotu a mnohé další.
Ale je to fuj, protože mě to nedoveze na jeden zátah jednou za rok/dva do chorvatska, protože mám na cestu vždy zavedenou cévku do močáku, stejně tak i celá rodina. :D
Sorry, ale zatím všechny nejlepší EV dnes při dlouhé cestě po dálnici obyčejnou 130-kou ujedou při cyklu 10-80% něco okolo pouhých 200km, to je hodina a půl. Typicky poslední testy enyjáku - silnější baterka 80 (70% tudíž 56kWh), spotřeba 26-31... bez vlivu opotřebení či teploty. O autech s 60, či jen 40kWh, se nemá ani smysl bavit.
Tak třeba Bjorn Nyland dělá 1000km tripy s každým elektromobilem a u Enyaqu mu to vyšlo na 10:20 minut. Za to jezdím cca chorvatsko s benzínem, mám přeci jen v autě rodinu a dítě.
Jo, tohle by už šlo... po 300km 15min tankování, není to nic super, ale dejme tomu snesitelný.
Má to svá ale:
- eTron je hodně aerodynamické auto, Enyaq (ID apod.) na tom budou asi znatelně hůř
- 130 není úplně rychlost, kterou bych chtěl po dálnici jezdit s autem těchto parametrů (a ceny)
- Ionity jsou u nás tři a staví se čtvrtá, na východ od Budapešti není nic
...ale vidím to tak, že už nechybí moc a pomalu se to dostává do použitelných řádů. Možná by to mohlo fungovat... pro ty, co jsou schopní dát za auto třeba 1,5M.
Ano, dělá tripy po Norsku, kde je dálniční limit 100-110. To je nuda i na pěkné okresce. A i tak "tankuje" jak zmiňuji - po 180 km, aby dosáhl jakž takž solindího času. Já píši o "normální" 130-ce.
Já ti všechno to "elektroblaho" ze srdce přeju, užívej si ho, ale ať ho laskavě žádný z.k.u.r.v.e.n.ý bruselský úředník, nebo levičácký politik nepřikazuje!!!!!! :-O:-O:-O:-O:-O:-O
Elektromobily maj emise v uhelné elektrárně, v zaoceánských lodích vozících materiál z afriky, ruska, jižní ameriky na zpracování do číny a odtamtud hotové výroby do Evropy popř letadla. Milardy tun kerosinu, mazutu a nafty vyplácané na přepravu sem tam.
Další komín maj v činkých továrnách vyrábějících wllboxy, nabíječky, solární panely, baterie, komponenty, ocel, cement atd pro stavbu větrníků.
A další komín maj při výstavbě továren na Ev auta, baterky atd nebo přestavbě starých.
zatímco ropa sem byla teleportována.
už to jednu provždy pochop. nikdo netvrdí, že elektromobil má nulové emise. ale má je nižší než spalovací auta a proto dostanou před nimi přednost. a dobrá zpráva je, že nemajetným je nikdo nutit nebude.
Ne, jenom jim brutálně zdaní vjezd do měst nebo zakážou a řeknou že když na to nemaj, je tu přeplněný MHD a vlak/bus, s kterým pojedou 2 hodiny sem a 2 zpět :-):-):-):-)
Jinak ropa do čr teče 60 let starým ropovodem Družba a zpracovává se v rafinerce co budovali za totáče, která je postavena ještě na válečných základech :-)
Veškerá infrastruktura je dávno postavena, narozdíl k EV :-):-)
jakmile se bude prodávat Toyota BZ. Přečti si něco o baterkách Toyoty.
Kromě soukromých firem nalila i japonská vláda do solid state baterek 20 mld dolarů
a výsledky tady jsou.
Jj stejne jako Tesla podle tebe uz zkrachovala v roce 2019. :D:D:D
Vyhoda techto diskuzi je, ze se toho da spoustu dohledat.
Treba jake hlouposti jsi psal o EV driv.
A jakou vahu asi maji tve prispevky o SSB dnes. ;-)
Uz prosim ten svuj marny boj s ostatnimi diskutery, kteri maji narozdil od tvych zboznych prani i znalosti z oboru, vzdej.
Nebo si stale myslis, ze Teslu jde prirovnavat k Ponziho schematu?????? https://www.auto.cz/diskuse/55408/1#…
Gil54 psal, ze Tesla je bublina, kdyz byla v roce 2017 cena akcii 60$. :D:D:D
Dnes je asi to 600$.
Asi tak ke gilovym predpovedim...
O SSB stále píšu jen to, že ještě nejsou a budu jen rád, když se do roka objeví v prodejní verzi. Zároveň jsem několikrát psal, že i EV má pro specifického zákazníka, a specifické použití význam.
Pro většinu lidí dnes, jako jediné auto v rodině, však ještě vhodné není.
Ano, Tesla to rozběhla lépe než jsem čekal. Ale stejně, když jsem tuhle viděl u Oberhonnefeldu ten zástup 40 nabíjecích stojanů v řadě, měl jsem smíšené pocity.
Ale spíš bych sázel na Teslu, Toyotu, H/K, VW a možná Číňany, než na Vinfast nebo Fisker.
Protože třeba Fisker se svou historií příliš důvěry nebudí. A vývoj baterek (vcelku nepřekvapivě..) vzdal.
Jedinou schůdnou možností, jak se zbavit fosilních paliv (když už bychom to tedy chtěli), je postupný přechod na syntetická paliva. https://www.autoforum.cz/…-jedine-ublizit/
toto sú zaujímavé info
ale ja sa nikde nemôžem dostať k článku ako prehrala plíškova vo finále ríma 6-0 6-0
hanba na viac rokov
na slovensku ani v čechách žiadne info
po totto výsledku sa zľahla zem
žeby cenzúra ?
či auto cenzúra ?
Trh s automobily byl po dlouhá léta poměrně stabilní, s +/- předvídatelným vývojem a to do jisté míry jak technickým, tak i obchodním. Úroveň a zejména trend zisků však poněkud neuspokojivý. Protože nepomohla intervence v podobě stále se zpřísňujících emisních limitů a s tím i spojené zásadní změny v konstrukcích ice motorů a skutečnost, že tato cesta už o moc dál vést nemůže, bylo třeba tu klidnou hladinu pořádně rozčeřit. Tak tu máme zcela nové obchodní a žádné jiné než obchodní příležitosti v podobě EV a částečně, možná i jen přechodně, hybridů. Se vším, co je s tím spojeno.
Země by se nepřestala otáčet, kdyby auta zůstala na, dejme tomu, euro 4 max. 5, kdy auta už poměrně dobře fungovala ve všech směrech, uvážíme-li že 70 let jezdila veškerá auta bez jakéhokoliv limitu. A automobilová doprava není zdaleka největším znečišťovatelem ovzduší. Ropa sice ubývá, ale to už od dob, kdy za dob Old Shatterhanda vyčerpali první litry petroleje. Ropného "blackoutu" se nedožijeme ani my, ani naši vnuci, rozhodně ne vinou ice aut.
Ekologickou zátěž přináší i výroba a likvidace EV podobně jako ice, ani provoz není bez zátěže. O budování infrastruktury nabíjecích stanic a zvýšení potřeby el. energie není třeba nic psát.
Takže nejde primárně o čistší vzduch nebo ledního medvěda, jde způsob, jak donutit řadového chudáka, co však pár korun ještě má, aby jim je, sakra už dal. Dobrovolně jen jako.
To, co jsi právě napsal, je snůška lží a tvých výmyslů.
U dieselů byly tragické emise ještě u prvotních EU6!
Mercedes CLA z roku 2016 v reálu překračoval emise 10x!!!
K tomu zbytku nesmyslů je ztrátou času se vyjadřovat.
Za to, že tobě nevadí, že dýcháš prokazatelně rakovinotvorné NOx (viz test), já skutečně nemůžu.
https://oenergetice.cz/…ji-emisni-limity
Citace:
''Zejména automobily se standardem Euro 5, které byly prodávány ještě před několika lety, mají v reálném provozu velmi vysoké emise NOx.''
PS Ano, Země by se skutečně nepřestala otáčet, jak píšeš. ''Jen'' by zemřelo mnohem víc lidí na rakovinu. Ale to tebe nezajímá. Tvojí prioritou je přece volný trh! A tam kde ty nevidíš přímou příčinnou souvislost, to jistě zpochybníš. Stejně jako globální oteplování.
Tvůj názor, když myslíš, že lži a výmysly, máš na to právo. ;-\
Jen pro informaci u nás, od roku 1948 do roku 1989 počet úmrtí na rakovinu na 1000 obyvatel mírně stoupal, od roku 1990 do roku 2004 +/- stagnoval, od roku 2005 tendence mírného poklesu. S tím dramatem, jak zde všichni zemřeme na rakovinu, bych to tak černě neviděl.
Co ty víš o oteplování a o prokazatelných příčinách ? Já se přiznám, že to dost sleduji, ale nevím dost, abych o něm cokoliv psal.
Napsal jsi: "euro 4 max. 5, kdy auta už poměrně dobře fungovala ve všech směrech".
To je hloupost. Dieselove ani EU6, jak jsem ti uvedl v odkazu, nefungovaly dostatecne, co se tyce emisi.
CLA EU6 z r. 2016 prekracuje normu v realu desetkrat!
Tomu fakt nerikam, ze funguje dobre ve vsech smerech!
O globalnim oteplovani toho vim az dost.
Staci mi, kdyz se naprosta vetsina vedcu celeho sveta shoduje.
Spolehat se na to, ze ty vyjimky maji pravdu je velmi riskatni a z hlediska pravdepodobnosti je to hloupost.
Tobe vycitam, ze jsi o tomto aute napsal, ze funguje ve vsech smerech dobre.
Proto ten vykricnik.
A to jsem psal o Mercedesu s EU6.
Myslim, ze EU4 a EU5 byla dokonce jeste mnohem horsi. A to nemluvim ani o dieselgate...
A jeste neco ke klimatu.
https://climate.nasa.gov/causes/
The Role of Human Activity
In its Fifth Assessment Report, the Intergovernmental Panel on Climate Change, a group of 1,300 independent scientific experts from countries all over the world under the auspices of the United Nations, concluded there's a more than 95 percent probability that human activities over the past 50 years have warmed our planet.
Kdyz se 95% ze 1.300 svetovych vedcu zabivajicich se klimatem shodne, ze za zmeny muze clovek, tak jen trouba (promin, neber si to osobne) se muze upinat k nadeji, ze tech 5% vedcu (kteri mozna jen spali nebo se zdrzeli v hlasovani...) maji pravdu.
Musis sjet az dolu a prohlednout si alespon posledni obrazek.
Pak pochopis, ze EU4 a 5 skutecne nefungujou ve VSECH smerech dobre. :-|
PS Jeste oprava. 1300 vedcu se shodlo, ze je 95% pravdepodobnost, ze za klimaticke zmeny muze clovek. Ale u tebe je to 50 na 50?
Nechapu, jak se nekdo muze upinat na 5% nadeji, ze za klimaticke zmeny clovek nemuze a ze se vse vyresi samo.
Co to zase píšeš ??? Jakých 50 na 50 ? ....ale ani půl slova o autech a jakým % z té lidské činnosti se auta podílí. (Samozřejmě z těch 95%), jsem psal já.
A jak to souvisí, že nějaký Mercedes něco neplní co by měl plnit a nebo že nějaký VW to ochčije softem ?
A co jsi nepochopil na větě, že - Já se přiznám, že to dost sleduji, ale nevím dost, abych o něm cokoliv psal.
Jeden tvůj populárně naučný odkaz z internetu byť s logem NASA nebo třeba Wikipedie mi nestačí, abych cokoliv začal k tomuto témat psát a nebo uváděl nějaká procenta.
Jde o to, ze v realu je auta porusuji desetkrat!
Opet vykricnik. ;-)
Prekracovani emisnich norem desetkrat nepovazuju za "dobre ve vsech parametrech".
Ke klimatu:
Kdyz te NASA a klimaticky panel neprijdou dost dobry a o tema se dost zajimas, tak se nestyd a uved sve relevantnejsi odkazy nez NASA, wiki atd.
Jsem napjatej. Klaus? Kremlik?
:-) S vykřičníkem se třeba vyfoť. Já chápu, zatím, psaný text i bez něj. :-)
Limity EURO 1 - 6 jsou dané, a s nimi se dá žít. Tedy jak jsem napsal 4 - 5. Že někdo něco porušuje, za to já nemůžu. Ani za metodiku měření, která je platná, nemůžu.
A dál zůstaneš napjatej. Nebudu kvůli nějaké diskuzi narychlo dostudovávat téma, které detailně znát nepotřebuji. Prahneš po konfliktu, ale marně. Promiň.
Neprahnu po konfliktu.
Psal jsi, ze se tematem zabyvas.
EU4 a 5 v dieselovych motorech neplnil v realu zrejme nikdo.
O tom to je.
Jaky emise auta vypousti na silnici.
Ne na mereni emisi na STK. ..
A EU4 a 5 v dieselu jsou na tom proste spatne. Bez vykricniku. ;-)
Kdybys EU4, 5 omezil na benzinovy auta, tak bych tomu trochu rozumnel...
Ale u dieselu je to velky fail.
PS Myslim si, ze neni problem normu prekracovat o deset procent. O sto procent uz je blby. Ale o tisic procent (nebo 900, to uz je jedno), to uz je na vykricnik. :-)
Přesněji, nenapsal jsem, že se tématem zabývám, ale jen "že to dost sleduji". To já považuji za rozdíl, ale i nadále platí, že nevím dost, abych o něm cokoliv psal.
Kdo reálně plní nebo neplní Euro 4 a 5 v dieselech já tedy říct neumím. Že nikdo však pochybuji.
Já mám jiný názor, limity EURO 4 a 5 mi jako "fail" jak ty říkáš, nepřipadají ani u dieselů.
EURO 4 a 5 na tom nejsou "prostě špatně", jsou na tom takto :
Rok Norma CO (g/km) NOx (g/km) HC + NOx (g/km) PČ (g/km)
2005 IV 0,50 0,25 0,30 0,025
2009 V 0,50 0,18 0,23 0,005
ad PS - Nepíšu nikde nic o překračování. Metodika měření emisí je přesně daná, stačí jí dodržet.
Nevnucuj mi stále něco, co jsem nenapsal. Už potřetí uvádím svá slova na pravou míru.
(Omlouvám se, že mi zkopírovaná čísla nejdou přesně umístit pod jednotlivé sloupce).
Jen pro pripomenuti, napsal jsi toto:
"Země by se nepřestala otáčet, kdyby auta zůstala na, dejme tomu, euro 4 max. 5, kdy auta už poměrně dobře fungovala ve všech směrech..."
S tim jsem mel velky problem. Tak jsi doufam pochopil proc.
No a ke klimatu, viz 18:22.
Ano, Zeme by se neprestala otacet," jen" by vyhynula polovina druhu...
A ano, auta by za to mohly "jen" ze 13%.
PS Doporucuji te se vice vzdelavat popularni cestou, napr. stranky NASA. Prestoze jimi opovrhujes. Neni treba se stat klimatologem na to, abys pochopil globalni oteplovani a jeho priciny. ;-)
Tak to je dobře, že jsi se zbavil jednoho svého velkého problému.
Cituji: "Země by se nepřestala otáčet, kdyby auta zůstala na, dejme tomu, euro 4 max. 5, kdy auta už poměrně dobře fungovala ve všech směrech..
S tim jsem mel velky problem. - a o 6 hodin dřív - Tak jinak, kdyby auta na silnici (v realu) plnily tyhle normy (EU4, 5), tak by to skutecne nebylo tak zly.
Děkuji za doporučení, jak bych se měl vzdělávat. Možná bych upřesnil, že když napíšu : "Jeden tvůj populárně naučný odkaz z internetu byť s logem NASA nebo třeba Wikipedie mi nestačí, abych cokoliv začal k tomuto témat psát a nebo uváděl nějaká procenta." neznamená ani v nejmenším, že tímto zdrojem opovrhuji.
Já ti nic doporučovat nemusím, víš všechno lépe a pokud bych ti doporučil, abys neustále nepřekrucoval má slova, vím, zase já, že by to bylo zbytečné.
Kdypak půjdou zelení soudruzi demonstrovat před čínskou ambasádu ze nelegální kácení Sibiře Čínou, pak před tu Azerbajdžásnkou za neustálý odklon vody z Aralau, kterého vanou soli, písek, jedy a pesticidy až do Himalájí, kde tajou ledovce, kdy půjdou demonstrovat za vyčištění oceánů plných plastů, jaderného odpadu, vraků civilních a válečných lodí a zbraní, milardy tun jedů a těžkých kovů, dále kácení pralesů v Assi a Jižní Americe, nesmyslné vožení cetek za 5 usd před půl světa, anketní otázka - kolik si myslíte zelený bolševici , že spotřebuje nákladní boeing na cestu Čína- USA-zpět?
Počítejte, počítejte bolševické kreatury.
A kdy půjdete vy pokrytečtí zoufalci kázat na instagram celebritám, aby nelétali 6x ročně do Dubaje, nebo na tripy Brazílie, Austrálie, Nový Zéland, USA, Mexiko atd 5x ročně?
Jojo, čínské továrny plní limity výpustí škodlivých látek vcelku obostojně na úrovni EU, na papříte - a v reálu překračují výpusti jedovatých látek 5000x :-):-)
Každý chce méně emisí a lepší životní prostředí. Ale skoro nikdo kvůli tomu nechce trpět. Zvlášť, když ví. že dnešní ekologické šílenství je za hranou toho, co se dá zvládnout.
Tvůj všeobecný odkaz na klima je sice hezký, ale ani půl slova o autech a jakým % z té lidské činnosti se auta podílí. To je stejné, jak všichni chcípneme na rakovinu, když okamžitě každý nevymění káru za EV.
To je na delsi diskuzi.
Muzes si o tom precist treba zde.
Mas tam grafy, cisla atd. :-)
https://www.europarl.europa.eu/news/en/headlines/society/20190313STO31218/co2-emissions-from-cars-facts-and-figures-infographics
Podle tohoto tvori doprava 30% co2, z toho silnicni 72%, to jsme na 21% a z toho automobilova dela 60% a jsme na vysledku: 13% emisi co2 pochazi od aut. Nevidim duvod se zrovna teto (dejme tomu) desetine nevenovat.
Auta jsou jen (ne nepodstatnou) soucasti skladacky.
Nejde skladat skladacku a nektery dily vynechavat. ;-)
Co ty na to? Staci?
Myslim, ze ty cisla v odkazu jsou celkem realny (resp kriticky k EV). I s ohledem na to, ze elektromobil ktery jezdi "na uhli" vychazi hur nez benzin...
Nebo ti vazne prijde VW Amarok (EU5 limit NOx 180) s emisemi NOx 1530 v poradku?
Psal jsi, ze ti prijdou EU5 auta ok?
Ale do dnes jsi zrejme neznal jejich realne emise.
Ano limit v norme byl v poradku, to je tak asi vsechno.
Naprostvá většina pavědců, následníků Trofima Lysenka, participujích na penzích z Green dealu a podobných programů. Tak tito kašpaři budou těžko tvrdit opak, že :-):-)
Rusko vydalo zprávu, že má zásoby zemního plynu při současné těžbe minimálně na 100 let, takže asi tak k tomu co kdy dojde :-):-):-)
Na rakovinu umíraj lidi díky stresu, nekvalitním potravinám plným těžkých kovů (mořské ryby) léků a hormonů (farmový chov lososi, kuřata atd), pesticidům v půdách, a pak díky vlastním prohřeškům typu cigára, chlast, drogy, obezita + vrozené chroroby.
Na to ti elektromobily ani na jedno nepomůžou, blbý vid.
Pokud máme jako obyvatele této planety omezené zdroje (máme), potom je logickým krokem snaha o zamezení jejich plýtváním. Spalovací motor svoji mizernou efektivitou plýtváním je:(
Znovu opakuji, že plynu je nejméně na 100 let a ropy minimálně na 60, al to jsou jen data z dosud těžneých nalezišt, kolik jich je ještě netěžneých a neobjevených. Navíc sou to data při současné spotřebě, pokud část lidí přejde ne elektro, bude spotřeba logicky klesat.
Takže na kolik má ropu? 80-120? A plyn 130-170 let? :-):-):-):-)
přijetí těchto bodů:
A) zakázat nebo brutálně zdanit osobní vozidla překračující hmotnost 2000 kg. Při překročení hmotnosti dodanit každé kilo nad limit min. 100 Euro na kg. Jde o pneu a tvorbu emisí při jejich opotřebení.
B) závazně uložit státu zabezpečení vybudování infrastruktury. Každé město musí zařídit aby občané měli kde nabíjet. Dejme tomu jedno nabíjecí místo na tři registrované vozy s parkovacím oprávněním. (Jižní Město a pod.)
C) zrušení STK neb vozidla již budou mít možnost automatické diagnostiky a vše ostatní podchytí pravidelné prohlídky v autorizovaných servisech. Ty pak odemknou používání na další období.
D) Veškerá nabíjecí místa pro automobily zásobovat pouze zelenou elektřinou z větru, slunce a vody. Každý uživatel vozidla bude osobně zodpovědný, že nepoužije škaredou černou elektrickou energii z tepelných či jaderných elektráren nebo z pirátských generátorů s motory na fosilní paliva. Hlídky ekologických elektropatrol budou při silničních kontrolách odebírat z baterií vzorky elektronů, které budou barveny zeleně, (obdoba barvení nafty), ostatní elektrony pro průmysl a domácnost budou škaredě černé. Je zřejmé, že zelený elektron bude násobně dražší. Tresty za použití černých elektronů ve vozidle budou vykonávat odsouzenci šlapáním na rotopedech, které budou pohánět generátory.
F) Každý soukromý vlastník solárního panelu, větrného aparátuloru nebo vodního kola bude mít možnost zakoupení barviva na elektrony jedině ve firmě Agrotron pod svěřenským fondem, aby mohl použít vlastní energii do svého EV bez trestu.
Edit: Agrotron fakt existuje, tak se tomu traktoru omlouvám....