Motor s třemi válci a šesti písty má slušný výkon, nečekaně nízké emise a navržen byl pro spalování benzínu, nafty, plynu i vodíku. Už brzy se navíc vydá na silnice.
Jaký vliv má těžba kryptoměn na smrad eurotrojkových dieselových smradláků (typicky 20 let starý dieselový smradlák ala O1 TDI, Golf4 TDI, Mondeo TDCI a podobné hrůzy) u nás v ulici? To je nějaká provokace?
Jestli to chápu správně, má to dvě klikovky a písty jdou ve válcích proti sobě, až se skoro dotýkají (dokonce je v pístech vybrání na vstřikovače). Nepochopil jsem z toho videa, kde to má ventily? Resp. to jsou ty díry na konci zdvihu, které jsou místo ventilů? Pak by mě zajímalo, jak je to s mazáním.
Mazání je normální tlakové oběžné jako u všech čtyřtaktů. Otvory (porty) u dolních úvratí pístů slouží pro sání - zde ty horní, pro výfuk ty spodní. Navíc tím, že jde o rozvod 2 písty, je možné použít "časování" tak, že se o trochu dříve otevřou výfukové porty (válec pro výfuk je trochu napřed) a za chvilku do dolní úvratě dojde horní píst, který pouští do válce vzduch, tím se vypláchnou spaliny. Sací porty se uzavírají později než ty výfukové.
A ještě oproti čtyřtaktům je nutný kompresor, který (krom turba) tlačí vzduch do válců, protože i tak je v nich přetlak od spalin.
Dufam, ze sa to dostane do praxe... protibezne piesty a 2takt su vyborne vyuzitie odpadnej energie, ktora sa z velkej casti pohlti do hlavy valcov a 4takt ma zbytocne velke trenie na jeden zazeh, je to chytré.
Historie se opakuje - no jestli to bude mít aspoň způlky takovej zvuk, jako třeba Commer TS3 nebo 5TDF z T-64, bude to super!
Divím se ale, že šli cestou dvou klik a ne jedné přes vahadla jako třeba ty Commery.