Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Nový 10,6litrový tříválec z USA prý utáhne kamion, spálí naftu i vodík a má nízké emise

22 komentářů

Avatar - caliban
caliban
A co jetej olej z friťáku?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Strouhanka zalepí filtr.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
na silnici nesmí, tak zbytečná práce.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
4x více CO2, jen ne z výfuku, ale z komína. A stačí zastavit těžbu kryptoměn a stačí euro3.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Jaký vliv má těžba kryptoměn na smrad eurotrojkových dieselových smradláků (typicky 20 let starý dieselový smradlák ala O1 TDI, Golf4 TDI, Mondeo TDCI a podobné hrůzy) u nás v ulici? To je nějaká provokace?
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
Mají chybu v konstrukci, ale nechci jim kazit radost.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
odborník promluvil
Avatar - ZORG
ZORG
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
AXLCOM
Muj 15 litrovy sestivalec ma kroutak 1750 nm a 10.5 litrovy trivalec ma kroutak skoro 2400 nm???To neni mozny,nekde se musela stat chyba.
Othello
možná ti nefunguje turbo ?
Avatar - palix
palix
Zrejme to bude v tom, že oni spravili 2 taktný motor. Ten by mal mať vyššiu účinnosť.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
16 litr V8 od Scanie umí kolem 3500 Nm...
traveldrive
A prečo by to nebolo možné? Nič lepšie ako15-litrový šesťvalec nemôže byť? 😁
Avatar - ZORG
ZORG
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Jestli to chápu správně, má to dvě klikovky a písty jdou ve válcích proti sobě, až se skoro dotýkají (dokonce je v pístech vybrání na vstřikovače). Nepochopil jsem z toho videa, kde to má ventily? Resp. to jsou ty díry na konci zdvihu, které jsou místo ventilů? Pak by mě zajímalo, jak je to s mazáním.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Mazání je normální tlakové oběžné jako u všech čtyřtaktů. Otvory (porty) u dolních úvratí pístů slouží pro sání - zde ty horní, pro výfuk ty spodní. Navíc tím, že jde o rozvod 2 písty, je možné použít "časování" tak, že se o trochu dříve otevřou výfukové porty (válec pro výfuk je trochu napřed) a za chvilku do dolní úvratě dojde horní píst, který pouští do válce vzduch, tím se vypláchnou spaliny. Sací porty se uzavírají později než ty výfukové.
A ještě oproti čtyřtaktům je nutný kompresor, který (krom turba) tlačí vzduch do válců, protože i tak je v nich přetlak od spalin.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
takže to určitě bude smrdět i na ten vodík 😁 😁 😁
Avatar - lamal
lamal
Dufam, ze sa to dostane do praxe... protibezne piesty a 2takt su vyborne vyuzitie odpadnej energie, ktora sa z velkej casti pohlti do hlavy valcov a 4takt ma zbytocne velke trenie na jeden zazeh, je to chytré.
Ondris
Historie se opakuje - no jestli to bude mít aspoň způlky takovej zvuk, jako třeba Commer TS3 nebo 5TDF z T-64, bude to super!
Divím se ale, že šli cestou dvou klik a ne jedné přes vahadla jako třeba ty Commery.
Avatar - lamal
lamal
mat 1 kliku ktora zvladne 3000nm a 2 po 1500 je asi lepsie, hlavne ked su piesty protibezne