Technika
Zpět na článek
JCB představilo svůj nový vodíkový motor, oproti dieselu je o 98 % čistší
18 komentářů
traveldrive
Na stavbu sa prvá privádza elektrická sieť. Potom už môžu mať bágre radšej na kábli, aj to bude dávať väčší zmysel ako vodík.
Barry Lyndon
Takové ty megaobří bagry v dolech/kamenolomech takto opravdu fungují, vede k nim vysokonapěťový kabel a pohání je elektromotory. Úskalí je trochu ten kabel (asi jako když máte elektrickou sekačku na trávu 😄 )
gil54
Přesně. Vodík do kanystru nenatankuješ ani v běžné cisterně k bagru nepřivezeš. Tak co, dojde vodík v bagru, tak naložit na podvalník a hurá s bagrem k pumpě na vodík. Kde je, sakra, ta nejbližší ? No a pak zpátky na tu stavbu. 😄
traveldrive
Jasne, a JCB vyrába autá a autobusy... Načo máš hlavu, chlape, keď ju nepoužívaš?
KANKUNEN
ekolog a politik a proto techničtí inženýři vydávají taková hloupá prohlášení. Jo a ještě tu je někdo, kdo vyrábí vodík pomocí fotovoltaiky, asi jeden mikrogram za den.
Othello
Ano, CO2 vzniká už při jeho výrobě. Na jeden kg vodíku se vypustí 5,5 kg CO2
https😐/www.devinn.cz/vyroba-vodiku/
https😐/www.devinn.cz/vyroba-vodiku/
WinDiesel
není zásadního rozdílů mezi vstřikováním nafty a vodíku
pořád je to spalovací vznětový motor
pořád je to diesel
:yes: :yes: :yes:
tak daleko ale chápání autorů článku nedosahuje
No věřit velkému rozšíření mohou 😄 S naftou se snadno manipuluje s vodíkem extrémně špatně, navíc je vodík 3x dražší a 90% se ho vyrábí z fosilních materiálů
Jinak ale nic proti vodíku, pořád je to lepší než baterky-chemické bomby.
pořád je to spalovací vznětový motor
pořád je to diesel
:yes: :yes: :yes:
tak daleko ale chápání autorů článku nedosahuje
No věřit velkému rozšíření mohou 😄 S naftou se snadno manipuluje s vodíkem extrémně špatně, navíc je vodík 3x dražší a 90% se ho vyrábí z fosilních materiálů
Jinak ale nic proti vodíku, pořád je to lepší než baterky-chemické bomby.
ybalgin
Nedávno jsem viděl data z nějakého prototypu a na 3kW palivový článek bylo asi 2.5 kW odpadního tepla, tedy žádný zázrak. A to tam ještě nebyla počítána energie pro ohřátí vodíku (při e😜anzi z nádrže se prudce ochladí) a na druhé straně chlazení stlačeného vzduchu (který jde do palivového článku).
Adam Grufík
Zase by to nemuslo být špatné využití jaderných elektráren. Místo přečerpávání nádrží by v noci vyráběli vodík. A nebo ještě líp ze vzdušného co2 nějaký kapalný uhlovodík, který by tedy neobsahoval síru ani jiné příměsi a byl by opravdu "uhlíkově neutrální".
Renoo
Není zájem a odbyt. Už se z Bruselu ozývají hlasy, že se pro pohony na vodík započtou i emise z výroby. Takže kdo bude chtít jezdit na vodík, bude potřebovat "zelený vodík" vyrobený z nějaké fotovoltaiky a tedy ještě dražší než aktuálně drahý. To bude poslední hřebíček do rakve pro nesmysl á la vodík do osobáků.
Vodík je pase pro osobní auta i tak. Ostatně modelů na trhu ubývá - Honda FCX-V4, Ford Focus FCV, Tucson FCEV, Chevrolet Equinox FC,... všechno nemělo náhradu. Aktuálně jezdí jen 3 (!!!) modely na FC a spalovák na vodík žádný. Takže trend je jasný. Modely bude-bude-bude-chystáse neřeším. Tomu věří jen jistý slepý naftonadšenec.
Vodík je pase pro osobní auta i tak. Ostatně modelů na trhu ubývá - Honda FCX-V4, Ford Focus FCV, Tucson FCEV, Chevrolet Equinox FC,... všechno nemělo náhradu. Aktuálně jezdí jen 3 (!!!) modely na FC a spalovák na vodík žádný. Takže trend je jasný. Modely bude-bude-bude-chystáse neřeším. Tomu věří jen jistý slepý naftonadšenec.
Yazaman
Palivový článek má oproti spalovacímu motoru o polovinu lepší účinnost přeměny energie, takže z EKOlogického hlediska je určitě lepší, než pálit vodík v nějakém překopaném dieselu. Problémem je zatím cena palivových článků (plus ještě malé baterky a elektromotoru), tím pádem z EKOnomického hlediska asi vyhrál spalovák.
šofér
To je budoucnost individuální dopravy, přímé spalování vodíku popřípadě palivové články. :yes:
A cena vodíku je jasné mínus.