Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

JCB představilo svůj nový vodíkový motor, oproti dieselu je o 98 % čistší

18 komentářů

šofér
To je budoucnost individuální dopravy, přímé spalování vodíku popřípadě palivové články. :yes:
traveldrive
Jasne, a JCB vyrába autá a autobusy... Načo máš hlavu, chlape, keď ju nepoužívaš?
šofér
To tady zase promluvil inteligent! Ach co!
traveldrive
Ty bežne jazdíš do roboty na čelnom nakladači alebo bagri? 😉
Yazaman
Palivový článek má oproti spalovacímu motoru o polovinu lepší účinnost přeměny energie, takže z EKOlogického hlediska je určitě lepší, než pálit vodík v nějakém překopaném dieselu. Problémem je zatím cena palivových článků (plus ještě malé baterky a elektromotoru), tím pádem z EKOnomického hlediska asi vyhrál spalovák.
traveldrive
problém je hlavne výroba a cena vodíka
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
A nároky na čistotu vodíku používaného pro pal. články.
ybalgin
Nedávno jsem viděl data z nějakého prototypu a na 3kW palivový článek bylo asi 2.5 kW odpadního tepla, tedy žádný zázrak. A to tam ještě nebyla počítána energie pro ohřátí vodíku (při e😜anzi z nádrže se prudce ochladí) a na druhé straně chlazení stlačeného vzduchu (který jde do palivového článku).
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
není zásadního rozdílů mezi vstřikováním nafty a vodíku
pořád je to spalovací vznětový motor
pořád je to diesel
:yes: :yes: :yes:

tak daleko ale chápání autorů článku nedosahuje
No věřit velkému rozšíření mohou 😄 S naftou se snadno manipuluje s vodíkem extrémně špatně, navíc je vodík 3x dražší a 90% se ho vyrábí z fosilních materiálů
Jinak ale nic proti vodíku, pořád je to lepší než baterky-chemické bomby.
gil54
Přesně. Vodík do kanystru nenatankuješ ani v běžné cisterně k bagru nepřivezeš. Tak co, dojde vodík v bagru, tak naložit na podvalník a hurá s bagrem k pumpě na vodík. Kde je, sakra, ta nejbližší ? No a pak zpátky na tu stavbu. 😄
traveldrive
Na stavbu sa prvá privádza elektrická sieť. Potom už môžu mať bágre radšej na kábli, aj to bude dávať väčší zmysel ako vodík.
gil54
Ano, pokud to však není třeba stavba dálnice, nebo jiné akce v terénu kde proud ani nikdy nebude......

A cena vodíku je jasné mínus.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Takové ty megaobří bagry v dolech/kamenolomech takto opravdu fungují, vede k nim vysokonapěťový kabel a pohání je elektromotory. Úskalí je trochu ten kabel (asi jako když máte elektrickou sekačku na trávu 😄 )
gil54
To asi bubínek s prodlužkou z OBI nespraví..... 😄
Othello
Ano, CO2 vzniká už při jeho výrobě. Na jeden kg vodíku se vypustí 5,5 kg CO2

https😐/www.devinn.cz/vyroba-vodiku/
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ekolog a politik a proto techničtí inženýři vydávají taková hloupá prohlášení. Jo a ještě tu je někdo, kdo vyrábí vodík pomocí fotovoltaiky, asi jeden mikrogram za den.
Renoo
Není zájem a odbyt. Už se z Bruselu ozývají hlasy, že se pro pohony na vodík započtou i emise z výroby. Takže kdo bude chtít jezdit na vodík, bude potřebovat "zelený vodík" vyrobený z nějaké fotovoltaiky a tedy ještě dražší než aktuálně drahý. To bude poslední hřebíček do rakve pro nesmysl á la vodík do osobáků.
Vodík je pase pro osobní auta i tak. Ostatně modelů na trhu ubývá - Honda FCX-V4, Ford Focus FCV, Tucson FCEV, Chevrolet Equinox FC,... všechno nemělo náhradu. Aktuálně jezdí jen 3 (!!!) modely na FC a spalovák na vodík žádný. Takže trend je jasný. Modely bude-bude-bude-chystáse neřeším. Tomu věří jen jistý slepý naftonadšenec.
Adam Grufík
Zase by to nemuslo být špatné využití jaderných elektráren. Místo přečerpávání nádrží by v noci vyráběli vodík. A nebo ještě líp ze vzdušného co2 nějaký kapalný uhlovodík, který by tedy neobsahoval síru ani jiné příměsi a byl by opravdu "uhlíkově neutrální".