Novinky
Zijeme v dobre dobe. Mercedes levnejsi nez Skoda. A ten pocit kdyz si jdes koupit skladovku EQA v prubehu roku a mas ji levneji a driv nez EnyaQ. Hezky se na to auto kouka i z venku.
Tak prave na mercedesy za z vonku nekouka hezky uz dlhsiu dobu, hlavne odnoz elektroaut je na tom este horsie. Za mna dizajnovy elekro boj v d3 zatial vyhrava audi a bmw dalekooo vzadu.
ZORG
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Kolik procesorů je potřeba k rozsvícení všech výdechů klimatizace? Plochu kolika fotbalových hřišť by zabraly, kdyby se vyrobily 2 mikronovou technologií? Jaký příkon by měly, kdyby se realizovaly z obvodů řady 74?
Maximálka 160? 140kW? Ať jdou do háje s takto omezenými auty.
Redakci prosím i o uvádění dalších užitných parametrů elektromobilů - tažné a jeho zatížení, montáž střešních příčníků atp. Občas se mi zdá, že tohle některé elektromobily nenabízí a pak je problém jet na hory, na kola, nebo si přivézt zahradní traktůrek na vleku
Redakci prosím i o uvádění dalších užitných parametrů elektromobilů - tažné a jeho zatížení, montáž střešních příčníků atp. Občas se mi zdá, že tohle některé elektromobily nenabízí a pak je problém jet na hory, na kola, nebo si přivézt zahradní traktůrek na vleku
To je těžkej hardcore, jak si živě představuju jak na střechu chudáka elektromobilu co se sotva sám vleče montuješ kola, za něj traktůrek na přívěs a tradá na hory 😄 😄 😄 😄 😄
Traktor je ako záložný odťah keď ti dôjde štava v EV.
auta jsou mimo jiné užitnou věcí. Pokud mám přijmout tezi, že elektromobil je vlastně běžný automobil jen s jiným druhem pohonu, tak by se ten elektromobil měl chovat stejně jako ten běžný automobil. Ano, jsem ochotný strpět ústupek v podobě omezeného dojezdu. Ale když potřebuju zajet do stavebnin pro 20 pytlů cementu, abych si udělal na zahradě plácek na "posezení u grilu", tak proč by mě měl ten krám elektrický omezovat? Dojel by do těch stavebnin a zpátky? Dojel. Může to mít tažné? Nevím. Bylo by fajn, kdyby tohle redakce auto.cz uváděla včetně možného zatížení.
To samé platí i pro to sportovní vyžití, kdy chci vzít rodinu na hory, kde jsou pěkné cyklostezky. Můžu dát dozadu, nebo na střechu nosič kol? Nevím. Ale rád bych věděl. Od toho mají být tyhle recenze.
A že elektromobil nemůže být použit k práci? Viděl jsem odtah spalováku na platu za Teslou X a to přes celé Německo. Takže to jde. Tady na tom se ukazuje, kdo ty elektromobily umí a kdo ještě nepochopil, že lidi nechtějí futuristické elektrokřápy, co nic neumí, jen mají hromadu displejů, světýlek a naprosto revoluční ovládání (aneb kterej bl.ec to vymyslel?). Když už elektromobil, tak ať funguje stejně jako normální auta se spalovacím motorem.
To samé platí i pro to sportovní vyžití, kdy chci vzít rodinu na hory, kde jsou pěkné cyklostezky. Můžu dát dozadu, nebo na střechu nosič kol? Nevím. Ale rád bych věděl. Od toho mají být tyhle recenze.
A že elektromobil nemůže být použit k práci? Viděl jsem odtah spalováku na platu za Teslou X a to přes celé Německo. Takže to jde. Tady na tom se ukazuje, kdo ty elektromobily umí a kdo ještě nepochopil, že lidi nechtějí futuristické elektrokřápy, co nic neumí, jen mají hromadu displejů, světýlek a naprosto revoluční ovládání (aneb kterej bl.ec to vymyslel?). Když už elektromobil, tak ať funguje stejně jako normální auta se spalovacím motorem.
Rozumím, takhle to beru, ty dotazy jsou postavené dobře a mají smysl. Jenže to máš těžké. Sám výrobce se tomu vyhýbá z pochopitelných důvodů toto uvádět. Pojedeš s 20 pytli cementu, dojezd bude okolo 100km. To nikdo nechce slyšet a hlavně výrobce to nechce sdělit. Pojedeš na hory (do kopce) a budeš mít taky dojezd 150km, protože pořád do kopce. Dáš tam kola na střechu a aerodynamický odpor ti zhorší dojezd na 200km. Prostě se nehodí o tom v dnešní zelené sluneční době mluvit.
Hele, správně to žádáš od recenzentů, že by to měli uvádět.
Ale jinak ti můžu říct, že třeba Porsche dělá k Taycanu Cross Turismo i držák na několik kol za auto.
Samozřejmě můžeš je dát i na střechu, ale to už dost zacvičí s aerodynamikou a tedy dojezdem. Je jasný, že elektrický auta jsou na to aero citlivější...
Ale psát by se to mělo, souhlasím.
Ale jinak ti můžu říct, že třeba Porsche dělá k Taycanu Cross Turismo i držák na několik kol za auto.
Samozřejmě můžeš je dát i na střechu, ale to už dost zacvičí s aerodynamikou a tedy dojezdem. Je jasný, že elektrický auta jsou na to aero citlivější...
Ale psát by se to mělo, souhlasím.
U EV je problém spotřeba, ono by to nikde nedojel.
http😐/www.hybrid.cz/…prekvapive-dobre
jasně, tohle od elektrického "Áčka" ani neočekávám, ale není důvod, proč bych za tím nemohl tahat třeba čtyřkolku, byť bych si snížil dojezd z 300 na 250km. Tu čtyřkolku přeci netahám přes celou Evropu, ale jen třeba někam do blízkého offroad centra.
A takových situací je hromada. Potřebuju odvézt zeminu na zahradu? Taky ji přeci nekupuji na druhé straně republiky, ale někde poblíž, kde mi těch 250-300km stačí.
jasně, tohle od elektrického "Áčka" ani neočekávám, ale není důvod, proč bych za tím nemohl tahat třeba čtyřkolku, byť bych si snížil dojezd z 300 na 250km. Tu čtyřkolku přeci netahám přes celou Evropu, ale jen třeba někam do blízkého offroad centra.
A takových situací je hromada. Potřebuju odvézt zeminu na zahradu? Taky ji přeci nekupuji na druhé straně republiky, ale někde poblíž, kde mi těch 250-300km stačí.
A na čo ti je viac? Ty jazdíš dlhé štreky po nemeckých diaľniciach, že? Sakra, tam tých Čechov musí byť jak na...
Čechů je tam taky dost, ale hlavně dnes potkat v Německu Němce je celkem obtížný úkol. A co nějaká dálnice? Každej německej Kaufland u hranic a celý parkoviště u něj už je dneska český. V OBI cedule nad regálama česky. A místní prodavač buřtů říká prosím a děkuji.
Tak to potom hej, do Kauflandu pri hraniciach je maximálka 160 fakt málo...
160 sa bežne (nie stále) aj po tunajších diaľniciach.
To môžu potom autá obmedzovať rovno na 120-130 podľa krajiny.
To môžu potom autá obmedzovať rovno na 120-130 podľa krajiny.
ano, jezdím. Docela často v germánii kupuju náhradní díly na veterány, protože tady si lidi myslí, že mají doma zlatý poklad a podle toho to i oceňují.
Nastavím 180-200km/h tempomat a za chvíli jsem zpátky doma.
Nastavím 180-200km/h tempomat a za chvíli jsem zpátky doma.
To by mne zajímalo kdy a kde tam jezdíš? Protože s hustotou provozu v Německu a omezeními na 120 či dokonce 100 a 80 km/h na četných místech ten tempomat z 200 pořád vypínám a nebo ho ani nestačím zapnout 😁
pro díly jezdím brzy ráno, obvykle v sobotu. A směrově obvykle někam jako Lipsko, Erfurt, Magdeburg atp. Někdy i Drážďany a Berlín, ale tam je to zasekané pořád, tam je jen pár míst, kde se dá.
A když převážím celé auto po vlastní ose, tak jedu v noci. To je pak paráda. Nikde nikdo, proměnné značení vypnuté ...
A když převážím celé auto po vlastní ose, tak jedu v noci. To je pak paráda. Nikde nikdo, proměnné značení vypnuté ...
No Drážďany - Berlín tam je dost velký kus omezený zrovna, ok Erfurt a Magdeburg, tam se to občas dá, ale když jedeš odpoledne, už sem tam taky i postál dost dlouho.
kromě výše zmíněného, prosím o uvádění i světlé výšky: baterky se cpou do podlahy (také kam jinam), ale EV "SUV" už dávno nejsou SUV, ale vysoké krabice, které vlečou břicho po silnici. Potřebuji dojet na chatu: polní plus lesní cesta, cca 2 km, několik zlomů, které jsou místy zpevněny většími kameny. Abych projel bez doteku, potřebuji minimálně 17 cm. Které EV to má? (a teď to zkuste někde najít...).
Tak tomu říkám nesmysl, to už si každý radši koupí Enyaqa...
EV funguje jen ve městě, proto je velké auto k ničemu a velký dojezd jak by smet.
Hlavne že všetci odporcovia EV skučia, aký malý dojazd tie elektriky majú....
Tak samozřejmě, copak potřebuješ do města pětimetrovou, dvoutunovou krabici?
Vzadu pod svetlami hmm ... ale chapem... kvoli spojovaviemu pasiku svetiel ani nie je pre neho normalne miesto... preco mam stale pocit ze tieto eqvecka od medu bedu su akesi podivne... pritom povedzme enyaq aj napriek tomu ze je tiez v elektrike posobi aj nadalej ako normalne a neocucane auto
Nepochopil jsem proč se drží koncepce předního pohonu. Má to snad nějaké výhody ?
A co ta fotogalerie ? Že mezi stotřinácti obrázky nenajdeme ani jeden s otevřenou přední kapotou bych ještě překous, ale že tam není ani jedna fotka otevřených zadních dveří a kufru je fakt síla. :no:
Fakt ten zadek není otvírací, nebo musíme počkat než vyjde test tohodle auta v Ženě a život ?
A co ta fotogalerie ? Že mezi stotřinácti obrázky nenajdeme ani jeden s otevřenou přední kapotou bych ještě překous, ale že tam není ani jedna fotka otevřených zadních dveří a kufru je fakt síla. :no:
Fakt ten zadek není otvírací, nebo musíme počkat než vyjde test tohodle auta v Ženě a život ?
Prečo FWD? Motor vpredu, žiadny kardan, celkovo jednoduchšia a lacnejšia technika. 🙂
No, u EV se dává motor i dozadu běžně, také žádný kardan, jednoduché a laciné stejně jako FWD.
a navrch lepší trakce
a rovnoměrnější opotřebení gum, kdy se přední ohoblovávají zatáčením, zadní záběrem.
Tady bych si moc jistý nebyl. Zadní gumy zachycují odstředivé síly prakticky stejně jako přední
Gumy dostávají zabrat, protože auto je těžký jak sviňa (přes 2 tuny ).... 😒]
Ako keby bolo na cestách málo áut, ktoré vážia okolo dvoch ton...
no a to je další věc. Přední kufr. Má, nemá? Pro někoho to může být výhoda. Jak to má řešený uživatelský servis? Je dobře přístupné hrdlo nádržky ostřikovače? Je dobře viditelná nádržka s brzdovou kapalinou? Má baterky chlazené kapalinou? Má to 12V pomocnou Pb baterii, což je nejčastější důvod poruchy el. vozu? Jaké je tam topení? Tepelné čerpadlo, nebo el. přímotop? Co vše je vyhřívatelné? Přední sedačky? Zadní sedačky? Volant?
Když mám auto půjčené den, tak tohle přeci dokáži poměrně snadno zjistit, ne? Případně se optat dealera.
Přijde mi, že se redaktoři stále nenaučili zaměřovat se na specifika elektrovozů a jsou ukonejšeni tím, že koupí libovolného auta nelze udělat chybu, protože to vždycky funguje. Ale elektromobily jsou nová kapitola. Tam výrobci nasekají takových chyb ... a úkolem redakcí je tohle najít, upozornit na to potencionální kupce. Někomu to vadit bude, někomu ne.
Když mám auto půjčené den, tak tohle přeci dokáži poměrně snadno zjistit, ne? Případně se optat dealera.
Přijde mi, že se redaktoři stále nenaučili zaměřovat se na specifika elektrovozů a jsou ukonejšeni tím, že koupí libovolného auta nelze udělat chybu, protože to vždycky funguje. Ale elektromobily jsou nová kapitola. Tam výrobci nasekají takových chyb ... a úkolem redakcí je tohle najít, upozornit na to potencionální kupce. Někomu to vadit bude, někomu ne.
Ode dneška kompletně zamrzají stránky v Safari Mac OS Big Sur. v Chromu to jede... Do včera nebyl problém. Jiné servery fungují.
zaplnil na návsi kdejakej kout
přijela pouť hudba a čmoud
marcipán má zas chuť náramnou