Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Poprvé za volantem Mercedesu EQA. Pohodlný méďa na elektřinu

56 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Přijela pouť a lidí proud
zaplnil na návsi kdejakej kout
přijela pouť hudba a čmoud
marcipán má zas chuť náramnou
Avatar - Ozzman
Ozzman
Volant je kde má, tachometr, kde má, chápu, že tobě se to nezdá 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Neber to tak tragicky, ten tablet uprostřed mají dnešní Toyoty umístěný taky tak (špatně). :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za ten tablet Toyot :yes: Je na to hezky vidět, když je potřeba.
Avatar - donPedro
donPedro
Tož je to takový SAPA design - má to samosebou, vše to co má mít - avšak vzhledem to nejvíc připomíná takový ty divoce blikající "Hi-Fi" věže z tržnice 😉
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tom Pro
Zijeme v dobre dobe. Mercedes levnejsi nez Skoda. A ten pocit kdyz si jdes koupit skladovku EQA v prubehu roku a mas ji levneji a driv nez EnyaQ. Hezky se na to auto kouka i z venku.
ptr078
Tak prave na mercedesy za z vonku nekouka hezky uz dlhsiu dobu, hlavne odnoz elektroaut je na tom este horsie. Za mna dizajnovy elekro boj v d3 zatial vyhrava audi a bmw dalekooo vzadu.
Avatar - ZORG
ZORG
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik procesorů je potřeba k rozsvícení všech výdechů klimatizace? Plochu kolika fotbalových hřišť by zabraly, kdyby se vyrobily 2 mikronovou technologií? Jaký příkon by měly, kdyby se realizovaly z obvodů řady 74?
Avatar - eLzyx
eLzyx
Maximálka 160? 140kW? Ať jdou do háje s takto omezenými auty.
Redakci prosím i o uvádění dalších užitných parametrů elektromobilů - tažné a jeho zatížení, montáž střešních příčníků atp. Občas se mi zdá, že tohle některé elektromobily nenabízí a pak je problém jet na hory, na kola, nebo si přivézt zahradní traktůrek na vleku
Avatar - Anonym
Anonym
To je těžkej hardcore, jak si živě představuju jak na střechu chudáka elektromobilu co se sotva sám vleče montuješ kola, za něj traktůrek na přívěs a tradá na hory 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Traktor je ako záložný odťah keď ti dôjde štava v EV.
Avatar - Anonym
Anonym
A kolo jako poslední možnost 😄 😄 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
auta jsou mimo jiné užitnou věcí. Pokud mám přijmout tezi, že elektromobil je vlastně běžný automobil jen s jiným druhem pohonu, tak by se ten elektromobil měl chovat stejně jako ten běžný automobil. Ano, jsem ochotný strpět ústupek v podobě omezeného dojezdu. Ale když potřebuju zajet do stavebnin pro 20 pytlů cementu, abych si udělal na zahradě plácek na "posezení u grilu", tak proč by mě měl ten krám elektrický omezovat? Dojel by do těch stavebnin a zpátky? Dojel. Může to mít tažné? Nevím. Bylo by fajn, kdyby tohle redakce auto.cz uváděla včetně možného zatížení.
To samé platí i pro to sportovní vyžití, kdy chci vzít rodinu na hory, kde jsou pěkné cyklostezky. Můžu dát dozadu, nebo na střechu nosič kol? Nevím. Ale rád bych věděl. Od toho mají být tyhle recenze.
A že elektromobil nemůže být použit k práci? Viděl jsem odtah spalováku na platu za Teslou X a to přes celé Německo. Takže to jde. Tady na tom se ukazuje, kdo ty elektromobily umí a kdo ještě nepochopil, že lidi nechtějí futuristické elektrokřápy, co nic neumí, jen mají hromadu displejů, světýlek a naprosto revoluční ovládání (aneb kterej bl.ec to vymyslel?). Když už elektromobil, tak ať funguje stejně jako normální auta se spalovacím motorem.
Avatar - Anonym
Anonym
Rozumím, takhle to beru, ty dotazy jsou postavené dobře a mají smysl. Jenže to máš těžké. Sám výrobce se tomu vyhýbá z pochopitelných důvodů toto uvádět. Pojedeš s 20 pytli cementu, dojezd bude okolo 100km. To nikdo nechce slyšet a hlavně výrobce to nechce sdělit. Pojedeš na hory (do kopce) a budeš mít taky dojezd 150km, protože pořád do kopce. Dáš tam kola na střechu a aerodynamický odpor ti zhorší dojezd na 200km. Prostě se nehodí o tom v dnešní zelené sluneční době mluvit.
Othello
Jestli se o tom nehodí mluvit výrobcům, o to víc by měly tyhle informace přinášet nezávislé testy
velitel mesta bugulmy
Hele, správně to žádáš od recenzentů, že by to měli uvádět.

Ale jinak ti můžu říct, že třeba Porsche dělá k Taycanu Cross Turismo i držák na několik kol za auto.

Samozřejmě můžeš je dát i na střechu, ale to už dost zacvičí s aerodynamikou a tedy dojezdem. Je jasný, že elektrický auta jsou na to aero citlivější...

Ale psát by se to mělo, souhlasím.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jj, tak ty příčníky jsem myslel třeba kvůli rakvi, kdy tam v zimě hodím prkna, lyžáky ... ale přijde mi, že některé elektromobily s tímhle nepočítají, protože by to moc narušilo aerodynamiku ...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
U EV je problém spotřeba, ono by to nikde nedojel.
Avatar - eLzyx
eLzyx
http😐/www.hybrid.cz/…prekvapive-dobre

jasně, tohle od elektrického "Áčka" ani neočekávám, ale není důvod, proč bych za tím nemohl tahat třeba čtyřkolku, byť bych si snížil dojezd z 300 na 250km. Tu čtyřkolku přeci netahám přes celou Evropu, ale jen třeba někam do blízkého offroad centra.
A takových situací je hromada. Potřebuju odvézt zeminu na zahradu? Taky ji přeci nekupuji na druhé straně republiky, ale někde poblíž, kde mi těch 250-300km stačí.
traveldrive
A na čo ti je viac? Ty jazdíš dlhé štreky po nemeckých diaľniciach, že? Sakra, tam tých Čechov musí byť jak na...
Avatar - Anonym
Anonym
Čechů je tam taky dost, ale hlavně dnes potkat v Německu Němce je celkem obtížný úkol. A co nějaká dálnice? Každej německej Kaufland u hranic a celý parkoviště u něj už je dneska český. V OBI cedule nad regálama česky. A místní prodavač buřtů říká prosím a děkuji.
traveldrive
Tak to potom hej, do Kauflandu pri hraniciach je maximálka 160 fakt málo...
Avatar - speedfred
speedfred
160 sa bežne (nie stále) aj po tunajších diaľniciach.
To môžu potom autá obmedzovať rovno na 120-130 podľa krajiny.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A uvidíš, že budou... třeba ve Francii je to stejně celé pod radary a víc tam fakt nepoužiješ 😁
traveldrive
A a a vo vo vo tom to jjje...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Doma budete, kam byste rajzovali, Mercedesem za mega!
Avatar - eLzyx
eLzyx
ano, jezdím. Docela často v germánii kupuju náhradní díly na veterány, protože tady si lidi myslí, že mají doma zlatý poklad a podle toho to i oceňují.
Nastavím 180-200km/h tempomat a za chvíli jsem zpátky doma.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To by mne zajímalo kdy a kde tam jezdíš? Protože s hustotou provozu v Německu a omezeními na 120 či dokonce 100 a 80 km/h na četných místech ten tempomat z 200 pořád vypínám a nebo ho ani nestačím zapnout 😁
Avatar - eLzyx
eLzyx
pro díly jezdím brzy ráno, obvykle v sobotu. A směrově obvykle někam jako Lipsko, Erfurt, Magdeburg atp. Někdy i Drážďany a Berlín, ale tam je to zasekané pořád, tam je jen pár míst, kde se dá.
A když převážím celé auto po vlastní ose, tak jedu v noci. To je pak paráda. Nikde nikdo, proměnné značení vypnuté ...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No Drážďany - Berlín tam je dost velký kus omezený zrovna, ok Erfurt a Magdeburg, tam se to občas dá, ale když jedeš odpoledne, už sem tam taky i postál dost dlouho.
ptr078
Zalezi aj den nie? Ja smerom na zapad chodievam v nefelu ked sa da a je to obycajne po dortmund prazdne, smerom na vychod je to prazdne skoro vzdy, kolo drazdan sem tam nieco
St.
kromě výše zmíněného, prosím o uvádění i světlé výšky: baterky se cpou do podlahy (také kam jinam), ale EV "SUV" už dávno nejsou SUV, ale vysoké krabice, které vlečou břicho po silnici. Potřebuji dojet na chatu: polní plus lesní cesta, cca 2 km, několik zlomů, které jsou místy zpevněny většími kameny. Abych projel bez doteku, potřebuji minimálně 17 cm. Které EV to má? (a teď to zkuste někde najít...).
Robert Hlavaty
Tak tomu říkám nesmysl, to už si každý radši koupí Enyaqa...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
EV funguje jen ve městě, proto je velké auto k ničemu a velký dojezd jak by smet.
traveldrive
Hlavne že všetci odporcovia EV skučia, aký malý dojazd tie elektriky majú....
šofér
Tak samozřejmě, copak potřebuješ do města pětimetrovou, dvoutunovou krabici?
Avatar - Dinar
Dinar
Blbý je, že tahle elektrická krabice má sice o půl metru míň, ale dvoutunová je taky, dokonce 2105 kg ve verzi 350. 😲
traveldrive
Skús niečo také povedať majiteľom dvojtonových SUV, ktorých sú plné mestá. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Vzadu pod svetlami hmm ... ale chapem... kvoli spojovaviemu pasiku svetiel ani nie je pre neho normalne miesto... preco mam stale pocit ze tieto eqvecka od medu bedu su akesi podivne... pritom povedzme enyaq aj napriek tomu ze je tiez v elektrike posobi aj nadalej ako normalne a neocucane auto
Othello
Nepochopil jsem proč se drží koncepce předního pohonu. Má to snad nějaké výhody ?

A co ta fotogalerie ? Že mezi stotřinácti obrázky nenajdeme ani jeden s otevřenou přední kapotou bych ještě překous, ale že tam není ani jedna fotka otevřených zadních dveří a kufru je fakt síla. :no:

Fakt ten zadek není otvírací, nebo musíme počkat než vyjde test tohodle auta v Ženě a život ?
Avatar - Anonym
Anonym
:yes: 😄 😄 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Prečo FWD? Motor vpredu, žiadny kardan, celkovo jednoduchšia a lacnejšia technika. 🙂
gil54
No, u EV se dává motor i dozadu běžně, také žádný kardan, jednoduché a laciné stejně jako FWD.
Othello
a navrch lepší trakce
Avatar - eLzyx
eLzyx
a rovnoměrnější opotřebení gum, kdy se přední ohoblovávají zatáčením, zadní záběrem.
Othello
Tady bych si moc jistý nebyl. Zadní gumy zachycují odstředivé síly prakticky stejně jako přední
Avatar - pradeda777
pradeda777
Gumy dostávají zabrat, protože auto je těžký jak sviňa (přes 2 tuny ).... 😒]
traveldrive
Ako keby bolo na cestách málo áut, ktoré vážia okolo dvoch ton...
Avatar - Dinar
Dinar
Dvoutnové předokolky? Které?
Freddka
Ty dve tuny jsou fakt sileny. Mercedes E kombi ma 1685 kg... a to je fakt velky dlouhy auto s velkou prevodovkou, motorem vpredu a pohonem vzadu :-!
A prcek GLA na baterky ma pres 2 tuny.
Ujety.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Bežne ako bežne, slovutny VW musel kvôli tomu zbuchať novú platformu. Mercedes narval elektromotor a baterky do auta, ktoré má spaľovací motor vpredu a pohon predných kolies.
Avatar - eLzyx
eLzyx
no a to je další věc. Přední kufr. Má, nemá? Pro někoho to může být výhoda. Jak to má řešený uživatelský servis? Je dobře přístupné hrdlo nádržky ostřikovače? Je dobře viditelná nádržka s brzdovou kapalinou? Má baterky chlazené kapalinou? Má to 12V pomocnou Pb baterii, což je nejčastější důvod poruchy el. vozu? Jaké je tam topení? Tepelné čerpadlo, nebo el. přímotop? Co vše je vyhřívatelné? Přední sedačky? Zadní sedačky? Volant?
Když mám auto půjčené den, tak tohle přeci dokáži poměrně snadno zjistit, ne? Případně se optat dealera.
Přijde mi, že se redaktoři stále nenaučili zaměřovat se na specifika elektrovozů a jsou ukonejšeni tím, že koupí libovolného auta nelze udělat chybu, protože to vždycky funguje. Ale elektromobily jsou nová kapitola. Tam výrobci nasekají takových chyb ... a úkolem redakcí je tohle najít, upozornit na to potencionální kupce. Někomu to vadit bude, někomu ne.
Avatar - Ham.
Ham.
Výhodu to u EV má jedinou, že ušetří náklady na vývoj dedikované platformy pro EV, protože tohle stojí na předokolkové platformě pro spalováky (třída A resp. GLA), takže proto je to předohrab. Je to jen otázka času (a peněz) kdy u té dedikované platformy skončí.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ode dneška kompletně zamrzají stránky v Safari Mac OS Big Sur. v Chromu to jede... Do včera nebyl problém. Jiné servery fungují.