Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel Manta GSe ElektroMod oficiálně. Retro elektromobil má manuál!

Manta se v rámci speciální přestavby přímo v dílnách Opelu dočkala elektrického pohonu. Postavený speciál se tak stává nejvýkonnější tovární Mantou.
Zpět na článek
19. 5. 2021 11:04
19. 5. 2021 11:49
19. 5. 2021 11:13
19. 5. 2021 11:41
19. 5. 2021 12:47
19. 5. 2021 11:15
19. 5. 2021 11:25
19. 5. 2021 11:40
19. 5. 2021 11:55
19. 5. 2021 12:05
19. 5. 2021 14:08
19. 5. 2021 16:10
19. 5. 2021 16:28
19. 5. 2021 17:52
19. 5. 2021 18:01
19. 5. 2021 21:06
19. 5. 2021 21:38
19. 5. 2021 22:03
19. 5. 2021 22:06
19. 5. 2021 22:34
20. 5. 2021 06:00
20. 5. 2021 11:26
20. 5. 2021 12:37
20. 5. 2021 13:12
19. 5. 2021 16:33
Avatar - lamal
19. 5. 2021 11:04
je to kúl
a hlavne ´´v případě elektromobilu je tu zachována čtyřstupňová ručně řazená převodovka. Komu by to však nevyhovovalo, může rovnou zařadit „čtyřku“ a elektrická Manta funguje jako s automatem.´´
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roman Horký
19. 5. 2021 11:05
Na vývoji tohoto zkratomobilu se jistě podílel Arese
Manuál a ruční parkovací brzda, to je jeho nezaměnitelný rukopis.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
19. 5. 2021 11:23
Re: Na vývoji tohoto zkratomobilu se jistě podílel Arese
:D :D :D
Avatar - _EQS_
19. 5. 2021 11:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 5. 2021 11:13
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - ZORG
19. 5. 2021 11:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 5. 2021 12:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
19. 5. 2021 13:16
Re: Se pos3ru
vyysseer si woko pošahanče
Avatar - CisticViktor
19. 5. 2021 13:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 5. 2021 11:15
Dacia
...nevim, ale vidim v tom starou dacii předělanou tuzérsky na 3-dvéřko :D moc se mi to nelibí a čekal bych mnohem víc teda...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
19. 5. 2021 11:25
Hlavní je ta
superkorektně vyvážená prezentace Opelu, perfektně držící palec na tepu doby, mulat v teplákovce s asiatkou. Dokonalé. :D :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - lamal
19. 5. 2021 11:31
Re: Hlavní je ta
jo presne, nejaka ina rasa je prve co na tych fotkach zaujme ...
Avatar - speedfred
19. 5. 2021 23:06
Re: Hlavní je ta
A tebe sa to páči? Keď to prezentujú mne tak tam chcem klasického Európana (myslím toho pôvodného). V Ázii nech si tam dávajú aj Eskimákov.
Avatar - lamal
20. 5. 2021 11:30
Re: Hlavní je ta
Ja to neriesim, ked vidim niekde na fotkach cloveka tmavej pleti ucite nebudem do diskusie pisat sracky o kriminalite o migrantoch a podobne blbosti. A ani ma nenapadne o tom konspirovat s hoaxami. (WD)

Ked to prezentuju nech to znacka prezentuje s cim chce, ja pozeram na auto a nie na toho koho si tam marketing dosadi. Pokial si Nemci potrebuju ospravedlnovat svoju minulost je to na nich, maju preco.
19. 5. 2021 11:36
Re: Hlavní je ta
... hele je to politická korektnost nebo jen připuštění faktu, že lidi jiných ras v teplákovkách už prostě tvoří většinu populace v EU? 8-s

nadsázka, ale možná to za pár let bude realitou.....

ale jinak marketing automobilek ty změny lidí reflektuje (ať už z jakéhokoliv důvodu) - v reklamách na Volvo jsou potetovaní týpci atd.... mazec.....
Avatar - WinDiesel
19. 5. 2021 13:18
Re: Hlavní je ta
No Eurohujeři si to rozhodně přejí.
V Brazílii, USA a UK to už tak mají i s provázející extrémní kriminalitou, no-go zónami a terorizmem.
Avatar - lamal
19. 5. 2021 13:29
Re: Hlavní je ta
meleš kraviny zase
Avatar - CisticViktor
19. 5. 2021 13:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roman Horký
19. 5. 2021 11:46
Re: Hlavní je ta
Jdou na svatbu, tak nekritizuj společenský oděv.
19. 5. 2021 11:40
pekny
Me se to libi ✌️
Rozbalit vlákno
0
19. 5. 2021 11:55
Hmmm....
Ako zapada do pr konceptu fotka c16? Cakam kym sa to dobije a mozem sa pohnut? Alebo, kde mam to cislo na odtahovku?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
19. 5. 2021 12:05
Hezký
Ale jo, hezký to maj.
Design kol třeba není úplně dle mýho gusta... ale celkově mi to přijde slušně vybalancovaný retro.
Technicky je to asi trošku "garážovka"... ale co už.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - lamal
19. 5. 2021 14:08
Re: Hezký
Na takyto projekt slusne, mne sa pozdava ten manual + ta moznost nechat na 4ke a uzivat napr v kolone ako automat. Celkovo keby elektricke auta maju manual a spojku, alebo aspon taketo nieco, je to o dost lepsie... vacsine petrolheadov bude chybat prave to kvaltovanie.
Avatar - Emel
19. 5. 2021 16:10
Re: Hezký
Nevím, jestli to není nesmysl.
Převodovka je k tomu, aby pokryla relativně malé rozpětí, ve kterém spalovací motor dokáže podávat výkon. Elektromotor takové omezení nemá a pokud ti to auto pojede stejně na jedničku jako na čtyřku, tak to trošku postrádá smysl.
Avatar - lamal
19. 5. 2021 16:28
Re: Hezký
Bavime sa o zabave za volantom, k tomu patri radenie. Taka 1.4tsi isla od 2000-5000 tiez zhruba rovnako...
Ked uz sme pri tom, elektromotor s malym vykonom potrebuje prevodovku, pretoze z podstaty toci nizke otacky, preto dnes kopa pluginov zacina vyuzivat 2st prevodovku pre elektromotory. Zmysel to podla mna urcite ma, CR-Z bol podla mna vytecny hybrid s manualom.

Okrem toho nemas ziaden problem dokreslit charakter podania vykonu pre elektriku, kludne ti do neho naprogramuju aj VTEC kopanec vo vyssich otackach :D
Avatar - Emel
19. 5. 2021 17:52
Re: Hezký
No ale to právě mají jen ty hybridy, žádný čistý EV pokud vím převodovku nemá... ani CitiGo apod. A hybridy ji mají asi proto, aby spárovaly EV se spalovákem.

Řazení je zábava v tom, že z toho auta doluješ výkon... to si u EV nejsem jistý.

1.4TSI určitě nešla při 2000 jako při 5000, podřazení při 2000 ti přineslo o hodně víc výkonu (doufám se nebavíme o 2000 a 5000 na stejné rychlosti, tj. při 2,5x vyšší rychlosti).
Avatar - lamal
19. 5. 2021 18:01
Re: Hezký
Neviem asi sa nerozumieme, ale to nevadi. Svoj pohlad som napisal, mne by to zmysel davalo, urcite viac ako trvala rozlucka s manualom v EV buducnosti.
Avatar - Emel
19. 5. 2021 21:06
Re: Hezký
Představ si, že síla motoru není závislá na otáčkách, tj. že třeba na zrychlení z 50 na 100km/h bude auto potřebovat stejnou dobu při 1000-2000 otáček jako 1500-3000 otáček. Navíc tam nebude žádný zvuk, který by se s těmi otáčkami měnil. Jo, můžeš přeřadit třeba 3-2, ale vlastně se nic nezmění - ani dynamika ani akustika.

Nebudeš si pak připadat, že tou pákou kvedláš trošku samoúčelně? A pokud by se i dodělal třeba zvuk a "umělá" gradace... nebude to fake, jako zvuk z reproduktoru?

Já jsem docela milovník starých pořádků, ale než se to za každou cenu snažit napodopit s EV... to radši budu hledat nové kouzlo v tom EV.
19. 5. 2021 21:38
Re: Hezký
Jelikož je to všechno jen elektronika, tak není problém nasimulovat cokoliv - turbo díru, gradaci s "otáčkami" a pod. A o zvuk se postará reproduktor.
Avatar - lamal
19. 5. 2021 22:03
Re: Hezký
Snazil som sa mu to aj ja nejak zdelit. To davkovanie vykonu uz dnes uziva niekolko EV, pustat hned maximalny potencial krutiaceho momentu je neziaduce, potom to odnasa trakcia, predna naprava aj gumy. Navyse ti na to staci vykonova krivka, tj. aktivujes rozne profily, jeden sa moze volat ´´TDI´´ a druhy VTEC :-)
Avatar - lamal
19. 5. 2021 22:06
Re: Hezký
Myslim, ze to zbytocne obmedzujes, tak ako Opel ukazal a v minulosti napr CRZ, da sa kombinovat EV s manualom, nech je prejav EV motora akykolvek, je cisto elekronicky lahko upravitelny uplne podla predstav a fantazii... tj vyladis ho k manualu.
Avatar - Emel
19. 5. 2021 22:34
Re: Hezký
No ne, ale přece CRZ není EV, to je hybrid... s 15kW elektromotorem a 89kW spalovákem. Ten manuál tam není kvůli EV, ale kvůli tomu spalováku.

Já chápu že bys mohl omezit výkon EV při nižších otáčkách, abys tím dal tomu manuálu smysl... ale mně tohle smysl nedává, zbytečně tam nacpeš balast navíc, s výsledkem horší dynamiky a nižší efektivity... to je moc vysoká cena za to, že to bude "jako dřív".
20. 5. 2021 06:00
Re: Hezký
Taycan ma vzadu dvoustupnovej automat.

Podle me by mel byt EV bez prevodovky (resp jen redukci).
Je to jen o tom, aby mel dostatecnou Vmax a pri tomhle tezkym zprevodovani utahnul rozjezd s odpovidajici dynamikou.
A ten jeden prevod na to musi byt nadimenzovanej - robustni. Tzn ne jako treba ta ctyrka v normalnim aute, tahle (treba) ctyrka musi prenest plnej moment od nulovych otacek.

Takze jeden prevod je vlastne trochu vyzva, ale kdyz uz to da i Rimac nebo Tesla Roadster II bez prevodovky, tak uz asi vsichni...
Avatar - lamal
20. 5. 2021 11:26
Re: Hezký
CRZ sa spomina preto, ze dovtedy nikto iny nekombinoval hybrid a manual a napriek tomu to fungovalo vyborne. To iste vies urobit aj s cisto elektrikou.

Podla mna je celkom smutne ked petrolhead napise ´´ale mně tohle smysl nedává, zbytečně tam nacpeš balast navíc, s výsledkem horší dynamiky a nižší efektivity´´ to je presne dovod toho, preco dnes vymiera manualna prevodovka, s automatom mozu predsa radit omnoho rychlejsie a jazdit na 1200ot kvoli emisiam. Mat kvaltovanie v EV nie je pre mna zbytocne, thats the point.
Avatar - Emel
20. 5. 2021 12:37
Re: Hezký
Umíš to udělat, to nic proti tomu... jen to prostě (asi) nemá smysl.
Manuál má proti automatu u spalováku svoje výhody (máš 100% kontrolu)... a hlavně, nějaká převodovka tam prostě být musí, není to samoúčelné. Takže ano, pro zábavu pořád benzín + manuál + RWD...

Manuál u EV - jako takhle, nejel jsem v tom, třeba by to mělo nějaké kouzlo, třeba práce se spojkou. Takhle od počítače mi to spíš přijde jako kdybys do auta dal malou pícku na uhlí, abys mohl pískat píšťalou a přikládat do kotle... třeba to má svoje kouzlo, ale není to adekvátní.
Avatar - lamal
20. 5. 2021 13:12
Re: Hezký
Premyslat nad tym, ze to uberie efektivitu a pod. je otazka buducnosti, vykon v EV problem nie je ani dnes a kapacita baterii bude o 5-10r uplne inde, zeby teda manual nieco vyznamne ubral si nemyslim.

Nevravim do kazdeho auta, ale do auta urceneho pre zabavu to je podla mna klucove tak ako dnes. Navyse to bude moct byt aj automat tym padom, takze je to elegantne riesenie. Spolu s roznymi profilmi by si tak mal charakter motoru, ktory bude vyzadovat radenie, v mode pre bezne cestovanie s automatom to moze byt uplne inac.

Kazdopadne je to len take fantazirovanie, mne sa to paci co Opel vytvoril a ocividne nie som jediny, kto nad tou zabavou aj pri EV premysla.
19. 5. 2021 16:33
Re: Hezký
Elektromotor má taky omezení otáček a pásma max. výkonu
Avatar - poterienko
19. 5. 2021 12:32
Všechno fajn...až na nabíjení
Výkon se zdá ok, vzhled taky, interiér zajímavý mix, dojezd 200km je v cajku pro stylovku...ale nabíjení 4hod? Sakra kdyby tam dali 50kW nabíjení, tak je to za hodinu nabité a čau. Velká škoda...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
19. 5. 2021 12:50
Re: Všechno fajn...až na nabíjení
Ber to tak, že to je jen takovej projekt, ne něco do výroby... kdyby to mělo být produkční auto, tak by se na tom asi ještě zamakalo.
Avatar - .StenLi.
19. 5. 2021 13:24
Vrchol zbytocnosti.
Elektromotor nepotrebuje prevodovku, tak ju tam dame lebo ludia su zvyknuti na tento cool sposob riesenia technologickych limitov spalovacieho motora. Nema to spojku, ani moznost medziplynu atd.. len pridame k elektromotoru straty zvysujuci komponent ktory ma v aute uplne rovnaky zmysel ako nepripojeny joyistick. :D
Rozbalit vlákno
0
20. 5. 2021 09:52
Na dverách švihadlá
keď retro, tak retro - správny prístup :) A k dizajnu - je to veľmi vkusne urobené. Ako tretie auto, ak z nejakého dôvodu nechcem youngtimer, prečo nie.
Rozbalit vlákno
0