Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
lamal
0
a hlavne ´´v případě elektromobilu je tu zachována čtyřstupňová ručně řazená převodovka. Komu by to však nevyhovovalo, může rovnou zařadit „čtyřku“ a elektrická Manta funguje jako s automatem.´´
Anonym
Manuál a ruční parkovací brzda, to je jeho nezaměnitelný rukopis.
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ZORG
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
vyysseer si woko pošahanče
CisticViktor
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DEVIL
...nevim, ale vidim v tom starou dacii předělanou tuzérsky na 3-dvéřko :D moc se mi to nelibí a čekal bych mnohem víc teda...
Dinar
superkorektně vyvážená prezentace Opelu, perfektně držící palec na tepu doby, mulat v teplákovce s asiatkou. Dokonalé. :D :yes:
jo presne, nejaka ina rasa je prve co na tych fotkach zaujme ...
A tebe sa to páči? Keď to prezentujú mne tak tam chcem klasického Európana (myslím toho pôvodného). V Ázii nech si tam dávajú aj Eskimákov.
Ja to neriesim, ked vidim niekde na fotkach cloveka tmavej pleti ucite nebudem do diskusie pisat sracky o kriminalite o migrantoch a podobne blbosti. A ani ma nenapadne o tom konspirovat s hoaxami. (WD)
Ked to prezentuju nech to znacka prezentuje s cim chce, ja pozeram na auto a nie na toho koho si tam marketing dosadi. Pokial si Nemci potrebuju ospravedlnovat svoju minulost je to na nich, maju preco.
Ked to prezentuju nech to znacka prezentuje s cim chce, ja pozeram na auto a nie na toho koho si tam marketing dosadi. Pokial si Nemci potrebuju ospravedlnovat svoju minulost je to na nich, maju preco.
... hele je to politická korektnost nebo jen připuštění faktu, že lidi jiných ras v teplákovkách už prostě tvoří většinu populace v EU? 8-s
nadsázka, ale možná to za pár let bude realitou.....
ale jinak marketing automobilek ty změny lidí reflektuje (ať už z jakéhokoliv důvodu) - v reklamách na Volvo jsou potetovaní týpci atd.... mazec.....
nadsázka, ale možná to za pár let bude realitou.....
ale jinak marketing automobilek ty změny lidí reflektuje (ať už z jakéhokoliv důvodu) - v reklamách na Volvo jsou potetovaní týpci atd.... mazec.....
No Eurohujeři si to rozhodně přejí.
V Brazílii, USA a UK to už tak mají i s provázející extrémní kriminalitou, no-go zónami a terorizmem.
V Brazílii, USA a UK to už tak mají i s provázející extrémní kriminalitou, no-go zónami a terorizmem.
CisticViktor
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ptr078
Ako zapada do pr konceptu fotka c16? Cakam kym sa to dobije a mozem sa pohnut? Alebo, kde mam to cislo na odtahovku?
Emel
Ale jo, hezký to maj.
Design kol třeba není úplně dle mýho gusta... ale celkově mi to přijde slušně vybalancovaný retro.
Technicky je to asi trošku "garážovka"... ale co už.
Design kol třeba není úplně dle mýho gusta... ale celkově mi to přijde slušně vybalancovaný retro.
Technicky je to asi trošku "garážovka"... ale co už.
Na takyto projekt slusne, mne sa pozdava ten manual + ta moznost nechat na 4ke a uzivat napr v kolone ako automat. Celkovo keby elektricke auta maju manual a spojku, alebo aspon taketo nieco, je to o dost lepsie... vacsine petrolheadov bude chybat prave to kvaltovanie.
Nevím, jestli to není nesmysl.
Převodovka je k tomu, aby pokryla relativně malé rozpětí, ve kterém spalovací motor dokáže podávat výkon. Elektromotor takové omezení nemá a pokud ti to auto pojede stejně na jedničku jako na čtyřku, tak to trošku postrádá smysl.
Převodovka je k tomu, aby pokryla relativně malé rozpětí, ve kterém spalovací motor dokáže podávat výkon. Elektromotor takové omezení nemá a pokud ti to auto pojede stejně na jedničku jako na čtyřku, tak to trošku postrádá smysl.
Bavime sa o zabave za volantom, k tomu patri radenie. Taka 1.4tsi isla od 2000-5000 tiez zhruba rovnako...
Ked uz sme pri tom, elektromotor s malym vykonom potrebuje prevodovku, pretoze z podstaty toci nizke otacky, preto dnes kopa pluginov zacina vyuzivat 2st prevodovku pre elektromotory. Zmysel to podla mna urcite ma, CR-Z bol podla mna vytecny hybrid s manualom.
Okrem toho nemas ziaden problem dokreslit charakter podania vykonu pre elektriku, kludne ti do neho naprogramuju aj VTEC kopanec vo vyssich otackach :D
Ked uz sme pri tom, elektromotor s malym vykonom potrebuje prevodovku, pretoze z podstaty toci nizke otacky, preto dnes kopa pluginov zacina vyuzivat 2st prevodovku pre elektromotory. Zmysel to podla mna urcite ma, CR-Z bol podla mna vytecny hybrid s manualom.
Okrem toho nemas ziaden problem dokreslit charakter podania vykonu pre elektriku, kludne ti do neho naprogramuju aj VTEC kopanec vo vyssich otackach :D
No ale to právě mají jen ty hybridy, žádný čistý EV pokud vím převodovku nemá... ani CitiGo apod. A hybridy ji mají asi proto, aby spárovaly EV se spalovákem.
Řazení je zábava v tom, že z toho auta doluješ výkon... to si u EV nejsem jistý.
1.4TSI určitě nešla při 2000 jako při 5000, podřazení při 2000 ti přineslo o hodně víc výkonu (doufám se nebavíme o 2000 a 5000 na stejné rychlosti, tj. při 2,5x vyšší rychlosti).
Řazení je zábava v tom, že z toho auta doluješ výkon... to si u EV nejsem jistý.
1.4TSI určitě nešla při 2000 jako při 5000, podřazení při 2000 ti přineslo o hodně víc výkonu (doufám se nebavíme o 2000 a 5000 na stejné rychlosti, tj. při 2,5x vyšší rychlosti).
Neviem asi sa nerozumieme, ale to nevadi. Svoj pohlad som napisal, mne by to zmysel davalo, urcite viac ako trvala rozlucka s manualom v EV buducnosti.
Představ si, že síla motoru není závislá na otáčkách, tj. že třeba na zrychlení z 50 na 100km/h bude auto potřebovat stejnou dobu při 1000-2000 otáček jako 1500-3000 otáček. Navíc tam nebude žádný zvuk, který by se s těmi otáčkami měnil. Jo, můžeš přeřadit třeba 3-2, ale vlastně se nic nezmění - ani dynamika ani akustika.
Nebudeš si pak připadat, že tou pákou kvedláš trošku samoúčelně? A pokud by se i dodělal třeba zvuk a "umělá" gradace... nebude to fake, jako zvuk z reproduktoru?
Já jsem docela milovník starých pořádků, ale než se to za každou cenu snažit napodopit s EV... to radši budu hledat nové kouzlo v tom EV.
Nebudeš si pak připadat, že tou pákou kvedláš trošku samoúčelně? A pokud by se i dodělal třeba zvuk a "umělá" gradace... nebude to fake, jako zvuk z reproduktoru?
Já jsem docela milovník starých pořádků, ale než se to za každou cenu snažit napodopit s EV... to radši budu hledat nové kouzlo v tom EV.
Jelikož je to všechno jen elektronika, tak není problém nasimulovat cokoliv - turbo díru, gradaci s "otáčkami" a pod. A o zvuk se postará reproduktor.
Snazil som sa mu to aj ja nejak zdelit. To davkovanie vykonu uz dnes uziva niekolko EV, pustat hned maximalny potencial krutiaceho momentu je neziaduce, potom to odnasa trakcia, predna naprava aj gumy. Navyse ti na to staci vykonova krivka, tj. aktivujes rozne profily, jeden sa moze volat ´´TDI´´ a druhy VTEC :-)
Myslim, ze to zbytocne obmedzujes, tak ako Opel ukazal a v minulosti napr CRZ, da sa kombinovat EV s manualom, nech je prejav EV motora akykolvek, je cisto elekronicky lahko upravitelny uplne podla predstav a fantazii... tj vyladis ho k manualu.
No ne, ale přece CRZ není EV, to je hybrid... s 15kW elektromotorem a 89kW spalovákem. Ten manuál tam není kvůli EV, ale kvůli tomu spalováku.
Já chápu že bys mohl omezit výkon EV při nižších otáčkách, abys tím dal tomu manuálu smysl... ale mně tohle smysl nedává, zbytečně tam nacpeš balast navíc, s výsledkem horší dynamiky a nižší efektivity... to je moc vysoká cena za to, že to bude "jako dřív".
Já chápu že bys mohl omezit výkon EV při nižších otáčkách, abys tím dal tomu manuálu smysl... ale mně tohle smysl nedává, zbytečně tam nacpeš balast navíc, s výsledkem horší dynamiky a nižší efektivity... to je moc vysoká cena za to, že to bude "jako dřív".
Taycan ma vzadu dvoustupnovej automat.
Podle me by mel byt EV bez prevodovky (resp jen redukci).
Je to jen o tom, aby mel dostatecnou Vmax a pri tomhle tezkym zprevodovani utahnul rozjezd s odpovidajici dynamikou.
A ten jeden prevod na to musi byt nadimenzovanej - robustni. Tzn ne jako treba ta ctyrka v normalnim aute, tahle (treba) ctyrka musi prenest plnej moment od nulovych otacek.
Takze jeden prevod je vlastne trochu vyzva, ale kdyz uz to da i Rimac nebo Tesla Roadster II bez prevodovky, tak uz asi vsichni...
Podle me by mel byt EV bez prevodovky (resp jen redukci).
Je to jen o tom, aby mel dostatecnou Vmax a pri tomhle tezkym zprevodovani utahnul rozjezd s odpovidajici dynamikou.
A ten jeden prevod na to musi byt nadimenzovanej - robustni. Tzn ne jako treba ta ctyrka v normalnim aute, tahle (treba) ctyrka musi prenest plnej moment od nulovych otacek.
Takze jeden prevod je vlastne trochu vyzva, ale kdyz uz to da i Rimac nebo Tesla Roadster II bez prevodovky, tak uz asi vsichni...
CRZ sa spomina preto, ze dovtedy nikto iny nekombinoval hybrid a manual a napriek tomu to fungovalo vyborne. To iste vies urobit aj s cisto elektrikou.
Podla mna je celkom smutne ked petrolhead napise ´´ale mně tohle smysl nedává, zbytečně tam nacpeš balast navíc, s výsledkem horší dynamiky a nižší efektivity´´ to je presne dovod toho, preco dnes vymiera manualna prevodovka, s automatom mozu predsa radit omnoho rychlejsie a jazdit na 1200ot kvoli emisiam. Mat kvaltovanie v EV nie je pre mna zbytocne, thats the point.
Podla mna je celkom smutne ked petrolhead napise ´´ale mně tohle smysl nedává, zbytečně tam nacpeš balast navíc, s výsledkem horší dynamiky a nižší efektivity´´ to je presne dovod toho, preco dnes vymiera manualna prevodovka, s automatom mozu predsa radit omnoho rychlejsie a jazdit na 1200ot kvoli emisiam. Mat kvaltovanie v EV nie je pre mna zbytocne, thats the point.
Umíš to udělat, to nic proti tomu... jen to prostě (asi) nemá smysl.
Manuál má proti automatu u spalováku svoje výhody (máš 100% kontrolu)... a hlavně, nějaká převodovka tam prostě být musí, není to samoúčelné. Takže ano, pro zábavu pořád benzín + manuál + RWD...
Manuál u EV - jako takhle, nejel jsem v tom, třeba by to mělo nějaké kouzlo, třeba práce se spojkou. Takhle od počítače mi to spíš přijde jako kdybys do auta dal malou pícku na uhlí, abys mohl pískat píšťalou a přikládat do kotle... třeba to má svoje kouzlo, ale není to adekvátní.
Manuál má proti automatu u spalováku svoje výhody (máš 100% kontrolu)... a hlavně, nějaká převodovka tam prostě být musí, není to samoúčelné. Takže ano, pro zábavu pořád benzín + manuál + RWD...
Manuál u EV - jako takhle, nejel jsem v tom, třeba by to mělo nějaké kouzlo, třeba práce se spojkou. Takhle od počítače mi to spíš přijde jako kdybys do auta dal malou pícku na uhlí, abys mohl pískat píšťalou a přikládat do kotle... třeba to má svoje kouzlo, ale není to adekvátní.
Premyslat nad tym, ze to uberie efektivitu a pod. je otazka buducnosti, vykon v EV problem nie je ani dnes a kapacita baterii bude o 5-10r uplne inde, zeby teda manual nieco vyznamne ubral si nemyslim.
Nevravim do kazdeho auta, ale do auta urceneho pre zabavu to je podla mna klucove tak ako dnes. Navyse to bude moct byt aj automat tym padom, takze je to elegantne riesenie. Spolu s roznymi profilmi by si tak mal charakter motoru, ktory bude vyzadovat radenie, v mode pre bezne cestovanie s automatom to moze byt uplne inac.
Kazdopadne je to len take fantazirovanie, mne sa to paci co Opel vytvoril a ocividne nie som jediny, kto nad tou zabavou aj pri EV premysla.
Nevravim do kazdeho auta, ale do auta urceneho pre zabavu to je podla mna klucove tak ako dnes. Navyse to bude moct byt aj automat tym padom, takze je to elegantne riesenie. Spolu s roznymi profilmi by si tak mal charakter motoru, ktory bude vyzadovat radenie, v mode pre bezne cestovanie s automatom to moze byt uplne inac.
Kazdopadne je to len take fantazirovanie, mne sa to paci co Opel vytvoril a ocividne nie som jediny, kto nad tou zabavou aj pri EV premysla.
poterienko
Výkon se zdá ok, vzhled taky, interiér zajímavý mix, dojezd 200km je v cajku pro stylovku...ale nabíjení 4hod? Sakra kdyby tam dali 50kW nabíjení, tak je to za hodinu nabité a čau. Velká škoda...
Ber to tak, že to je jen takovej projekt, ne něco do výroby... kdyby to mělo být produkční auto, tak by se na tom asi ještě zamakalo.
.StenLi.
Elektromotor nepotrebuje prevodovku, tak ju tam dame lebo ludia su zvyknuti na tento cool sposob riesenia technologickych limitov spalovacieho motora. Nema to spojku, ani moznost medziplynu atd.. len pridame k elektromotoru straty zvysujuci komponent ktory ma v aute uplne rovnaky zmysel ako nepripojeny joyistick. :D
NAD
keď retro, tak retro - správny prístup :) A k dizajnu - je to veľmi vkusne urobené. Ako tretie auto, ak z nejakého dôvodu nechcem youngtimer, prečo nie.