Ford Focus si velmi rychle po své premiéře získal řadu příznivců pro svůj mimořádně odvážný design interiéru i exteriéru. Také odborníci po prvních seznamovacích jízdách nešetřili chválou.
Pamätám si na tú nudnú reklamu, kde sa Focus objavil až na konci, aspoň mala príjemnú hudbu od Desree. No a potom ako sa zrazu všade v spojitosti s Focusom objavovalo slovné spojenie "kinetický dizajn". Áno, dizajn bol po barokovom Escorte fakt pecka, teda až na ten strašný interiér. Myslím, že to imidžu Fordu vtedy veľmi pomohlo, žiaľ nie po stránke kvality, tam sa nič nezmenilo. Nespomínam si, kedy som naposledy videl v premávke prvého Focusa, za to jednotkových Fabií jazdí naďalej mraky.
edit1: Oh, už som si spomenul, nedávno zahviezdil tento Fofo kombi, všimli si to žiaľ aj v zahraničí. http://mytrnava.sme.sk/…-ineho-auta.html
edit2: Tu je tá spomínaná reklama :) http://www.youtube.com/watch?…
Prvy focus este obcas vidno ( napr na rozdiel od nejakej xsary ci meganu l ) ale je fakt za golf 4 ci astra z toho obdobia su u nas nadalej podstatne viditelnejsie... celkovo ale sa mi tento dizajnovy styl prveho focusu ci malickeho kacka pacil... lepsie ako tie sucasne vypasene ropuchy a la čajna ... takze v tomto opat aj tu u mna plati stare zname... zlate 90 roky...
Presne opačne, F1 je dodnes dobre vyzerajúce auto, ten dizajn bol veľmi progresívny a nadčasový. Ak by neprišiel F1, nikdy by som Ford nekúpil, práve jednotkový Focus a jeho parádne jazdné vlastnosti ma k Fordu pritiahol.
Neviem, či to, že si auto (ne)videl vo svojom okolí, mám nejakú výpovednú hodnotu o jeho globálnom rozšírení. Ja napríklad Focusy I vídavam často a pravidelne.
Každopádne Focus bol jeden z najúspešnejších počinov Fordu v histórii a jednotka do veľkej miery zodpovedá za súčasný image Fordu ako výrobcu špičkových podvozkov. Ako sa hovorí, Focus 1 naučil nižšiu strednú triedu poriadne jazdiť.
, podla mna tejto generacie, som mal pozicany na dovolenke. S o cosi mensou atmosferou, automatom.
Na serpentiny na Mallorce vyborne auto. Nie velke, vyborne v zatackach, skvely podvozok, tocivy motor, dostatocny vykon.
Ale oproti tym autam z minulych vikendov sa mi toto auto nespaja so ziadnymi emociami. Proste spotrebak. Nikdy som v tom nejazdil, ale vraj to bolo horsie odhlucnene ako escort.
S tím dvoulitrem to jelo asi super. To asi bude zajímavé na tomhle autě v kombinaci se super podvozkem, které měl v té době každý Focus a Mazda3 (můj osobní názor). Měl jsem tenhle motor 2,0 i Zetec v Mondeu v roce 2005 a i v něm to jelo parádně.
Potvrdzujem, aj z dnešného pohľadu slabučká 74 kW atmosféra v jednotke išla parádne, bol to živý a točivý motor (nárh Yamahy) a v ľahučkom Focuse to stačilo na celkom svižnú jazdu.
Tak článek byl psán začátkem roku 1999, to ještě žádný Focus RS ani ST nebyl a tohle byla vrcholná verze, za to Golf už dávno měl 1.8 20V Turbo, který jel líp, než tenhle dvoulitr a nemusel mít ani kratičkou převodovku aby jel, nehledě na nižší spotřebu.
Zrovna táto generácia Golfu 4 GTI spravila menu najväčšiu ostudu a takmer ho pochovala, o jazdných vlastnostiach nehovoriac. Práve v reakcii na špičkovo jazdiaci Focus sa vo Wolfsburgu museli spamätať a výrazne zamakali na podvozku G5, ktorý jazdil podstatne lepšie a hlavne pojmu GTI vrátil cveng.
Ford je dnes jiny svět vuči konkurenci a v takovem B segmentu ma bezkonkurenčni fiestu a k tomu nemeně vybornou Pumu, konkurence je prostě a jednoduše bidna. Nicmeně focus v prvni generaci vynikal předevšim neuvěřitelnou ovladatelnosti o ktere si mohli nechat zdat i auta o segment niže. Co však nechapu tak je docela adorace na sedadla, ktera rozhodně patřila spiš ke slabinam. Tenhle model si rozhodně zasloužil sesle s mnohem lepšim bočnim vedenim. U běžnych variant bylo větši posviceni jen u řidšejši verze Trend, ktera měla dokonce i lehči zpřevodovani u jinak poslabši 1,6.