Bezpečnost
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeCitroën C4 získal v testech Euro NCAP čtyři hvězdy. Můžou za to mezery v ochraně posádky
36 komentářů
oldtdi
Nejhorší na tom je, že ta C4 je vlastně velmi bezpečné auto, ale spoustě lidem bude prostě stačit přečíst si někde jen titulek o tom, že má tohle vozítko jen čtyři hvězdy a u citrónu bude vymalováno. Skoro všechna auta mají dnes velmi pevnou konstrukci kolem posádky, která se zvlášť při nárazu zepředu nezbortí tak jak to dřív udělala skoro všechna malá auta a polovina kompaktů. C4 si vedla velmi dobře, má pevnou konstrukci a všechno až na jedné prokleté lýtko dopadlo velmi dobře. Celkem by mě zajímalo, jestli tam došlo ke kontaktu kvůli zbortění některé části auta nebo se prostě jen nějak "blbě" pohla ta figurína a celý špatný výsledek je spíš o náhodě než o pevnosti auta. Při nárazu z boku a na sloup dopadla C4 velmi dobře a přávě v téhle "disciplíně" se celkem dají najít rozdíly v konstrukci a použitch materiálech u různých aut. Jde to ale vysledovat spíš podle videí, bodování Ncap totiž moc nezohledňuje, jestli sloupek při nárazu ve 32km/h skončí v půlce auta jako u nové Dacie Duster nebo je tam promáčklina tak do 15cm jako např. u Volva XC40.
Kromě zmíněné pohybující se překážky, sleduje se treba i interakce mezi pasažéry.
https😐/www.euroncap.com/…s-safety-rating/
Totiz pokud 95% aut odchazi s hodnocenim 4-5 z 5ti, ztraci se ta rozlisovaci schpnost - ktere je teda lepsi? Ztraci se i ta motivace delat je lepsi, snazit se - proc delat jeste lepsi, kdyz stejne mam 5 z 5ti?
Je to podobne jako hodnoceni aut ve zrejsich recenzich. Pod 4 z 5ti se v podstate nestane.
Obecne jsou na tom auta s pasivni bezpecnosti velice dobre a ten pokrok za poslednich 30 let je obrovsky, o tom zadna.
Ale da se vic - viz small offset test zavedeny v americe (20% presah) ktery znamenal velke zmeny - krome Volva, ti uz to meli davno vyresene.
Nebo testy, kde narazeli druhou stranou auta nez se v testech narazi (normalne na ridice, zkusili na spolujezdce) a ukazalo se, ze nekteri na te strane, co se netestuje, proste setrili a dali tam horsi material. Proste je potreba tam udrzovat nejakou konkurenci - z toho tezi vzdy spotrebitel, tedy my.
Ted Sandy Munro koukal na Volvo Polestar 2 a opravdu tam nachazel bezpecnostni prvky vsude mozne, kde ostatni vyrobci vubec neresi. Pritom to neni drazsi vyrobit, ale urcite je to drazsi kontinuelne takovou technologii vyvijet. Prekvapilo me, ze i dnes stale jeste ma Volvo mnoho unikatnich a skutecne funkcnich reseni, ktere ostatni proste nemaji.
Přišlo mi, že odebrali i nějaké střešní výztuhy, ale snad vědí, co dělají ...
To nedela jen Volvo. Vim, ze to dela napr. i Mercedes a myslim, ze v nejake mire i vsichni ostatni. Neprekvapilo by me, kdyby to ve Volvu delali vic, to je jasny.
Navic tihle severani stale jeste maji ty 700kg losy co jim behaji po silnici, takze ty jejich auta jsou proste trochu predimenzovany (skoda, ze uz neni Saab).
Ono je to nezbytne kontrolovat bouracky v realnem svete, jinak nevis, jak presne se ta auta chovaji. Bezne nehody jsou zmapovane dobre, takze vetsinou se snazi najit spis nezvykle nehody, co jsem zaznemanal napr kdyz se auto prevrati ve velke rychlosti nebo kdyz nekoho prispendli kamion zboku ke zdi apod. Tohle jsou veci, ktere nelze snadno realne vyzkouset, jedine simolovat na pocitaci a realita se samozrejme od simulace bude dost lisit.
https😐/www.euroncap.com/…-safety-ratings/#…
Hmotnosť Octavie má trochu väčší rozptyl, až do 1550 kg.
Mal som na mysli skor beznu strednu triedu, kde viac patri aj c4.
Vo vacsom aute, kde sa nemusi brat ohlad na kazdy gram hmotnosti a kazdy cent ceny, sa daju lepsie zapracovat rozne bezpecnostne prvky.
A niektori na to stale kaslu😒br /> 3* Renault Traffic
4* VW T5 (ale to bude platit asi aj na T6/6.1 kedze je to len facelift)