Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 získal v testech Euro NCAP čtyři hvězdy. Můžou za to mezery v ochraně posádky

David Bureš David Bureš 26. 5. 2021 • 16:09
25
36
Zobrazit náhledy (25)
Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4 Euro NCAP Citroën C4

Výsledky v nárazových testech Euro NCAP v poslední době hodně ovlivňují různé elektronické asistenty, nyní se však objevilo jedno auto, které body ztratilo i v oblasti pasivní bezpečnosti.

Euro NCAP vydalo nejnovější výsledky svých nárazových testů. A bylo z toho jedno překvapení. Jestliže v minulé várce výsledků zklamala dvojice Dacií, Sandero a Logan, pouhou dvojicí hvězd, tentokrát nemile překvapil Citroën C4. Jeho výsledek totiž neovlivnilo jen hodnocení elektronických asistentů.

Citroën C4 totiž ztratil už v hodnocení bezpečnosti posádky, v oblasti bezpečnosti dospělých získal jen 29,3 bodů (76 %). Kabina sice po čelním nárazu zůstala stabilní, testeři však zaznamenali slabou ochranu stehna spolujezdce. Podobně slabě byl hodnocen také pohyb posádky při bočním nárazu, kdy zde není žádné protiopatření, které by zabránilo zranění cestujících při bočním nárazu.

Video se připravuje ...

V ostatních oblastech ochrany posádky však C4 už dopadla lépe. V klasickém bočním nárazu získala plný počet bodů, dobře hodnocena byla také ochrana krční páteře při nárazu zezadu. Na druhou stranu multikolizní brzda nesplnila nároky Euro NCAP, a tak nebyla hodnocena.

Jisté mezery se našly také v ochraně dětských pasažérů. Při čelním nárazu se totiž projevila jen marginální ochrana v oblasti krku figuríny simulující desetileté dítě. Při bočním nárazu je však ochrana dobrá, Euro NCAP chválí také řádné informování  o vypnutém airbagu spolujezdce, při případné aplikaci autosedačky orientované proti směru jízdy. Také se potvrdilo, že do C4 lze správně umístit všechny autosedačky, pro něž je navržena.   

Body Citroën rovněž ztratil v oblasti ochrany chodců, těch získal jen 30,9 (57 %). V oblasti dolní části čelního skla je totiž ochrana chodce jen slabá. Špatně reagovalo také automatické brzdění, které se srážce vyhnulo jen v některých případech. O další body pak Citroën přišel také v hodnocení bezpečnostních asistentů.

Výsledkem toho všeho jsou tak čtyři hvězdy, právě kvůli ztrátě bodů v hodnocení ochrany dospělých, ochrany chodců a asistenčních systémů.

„Citroën získal u nového modelu C4 slušné hodnocení čtyř hvězdiček, ale přesto v nás zanechal dojem, že s trochou pečlivější techniky by to mohlo být mnohem lepší,“ komentuje výsledek Citroënu C4 generální tajemník Euro NCAP Michiel van Ratingen.

V květnovém hodnocení Euro NCAP se rovněž vůbec poprvé objevily také vozy značky Genesis, a to v rámci jejího letošního uvedení na první evropské trhy. Sedan G80 i SUV GV80 v testech excelovaly, když obdržely pět hvězdiček s tím, že GV80 dostalo plný počet bodů za ochranu při bočním nárazu nebo za pasivní ochranu dětí. G80 si zase v hodnocení ochrany chodců pomohlo k lepšímu výsledku aktivní kapotou.

Doporučujeme

Témata
28. 5. 2021 08:34
Ncap a jejich slavná metodika
Nejhorší na tom je, že ta C4 je vlastně velmi bezpečné auto, ale spoustě lidem bude prostě stačit přečíst si někde jen titulek o tom, že má tohle vozítko jen čtyři hvězdy a u citrónu bude vymalováno. Skoro všechna auta mají dnes velmi pevnou konstrukci kolem posádky, která se zvlášť při nárazu zepředu nezbortí tak jak to dřív udělala skoro všechna malá auta a polovina kompaktů. C4 si vedla velmi dobře, má pevnou konstrukci a všechno až na jedné prokleté lýtko dopadlo velmi dobře. Celkem by mě zajímalo, jestli tam došlo ke kontaktu kvůli zbortění některé části auta nebo se prostě jen nějak "blbě" pohla ta figurína a celý špatný výsledek je spíš o náhodě než o pevnosti auta. Při nárazu z boku a na sloup dopadla C4 velmi dobře a přávě v téhle "disciplíně" se celkem dají najít rozdíly v konstrukci a použitch materiálech u různých aut. Jde to ale vysledovat spíš podle videí, bodování Ncap totiž moc nezohledňuje, jestli sloupek při nárazu ve 32km/h skončí v půlce auta jako u nové Dacie Duster nebo je tam promáčklina tak do 15cm jako např. u Volva XC40.
28. 5. 2021 06:23
Re: Ked asistenti nestaci
Rec je o kompaktoch a ich nezpecnosti a ked niekto pride s argumentom bezpecnosti malych aut, co na to povedat.
Avatar - wakantanka
27. 5. 2021 22:09
Re: Re: Re: Ked asistenti nestaci
Mno, úvaha dobrá, aj mne napadla. Lenže keď sa hlbšie zamyslím, tak mi vychádza že minimálne v tomto musia byť na špici ak chcú obstáť. Len design a eco friendly reči proste neobhája subprémiovú cenu.
Avatar - Mikesus
27. 5. 2021 18:47
Re: Re: Ked asistenti nestaci
Volvo bylo v hodně věcech první. Spíš je otázka, jestli stále je takové, nebo jen těží z historie.
Avatar - wakantanka
27. 5. 2021 17:39
Re: Re: Ked asistenti nestaci
Samozrejme že k reálnym nehodám chodia skoro všetci, ale pokiaľ viem tak s tým začalo prvé práve Volvo niekedy v 70tych rokoch a odvtedy nazbierali obrovské množstvo dát. To myslím žiadna iná automobilka proste nemá.