Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Chevrolet Camaro může čekat elektrická budoucnost. Oživí to jeho prodeje?

36 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
jeho prodeje neustále stoupaj resp. si ukrajuje víc z koláče segementu, má věrné klienty, co ocenují poctivé motory a mraky modernizací, vylepšení a paketů.

Fandové muscle car po EV verzích opravdu netouží, auto co nemá žádný zvuk, charakter a nejde tunit a vylepšovat nikdo nechce.

Vlhké sny GM 😄
IPace
a nebo taky ne, prodeje Challengeru jsou zajimave hlavne proto, ze je to nejlevnejsi model znacky a ma jiste charizma ktere meli prave prvni zastupci ponycar, kdys si rozklikas prodeje Challengeru tak zjistis ze nejprodavanejsi a to temer 70% prodeju je zakladni model SXT

a podobne je to u vsech zastupcu ponycar od dalsich prodejcu, kdy zakladni nejlevnejsi varianta ma i nejvetsi prodeje
tyto zakladni ponycar bejvaj i prvnim autem v pripade noveho auta u mladych

zadnej zazrak bych v tom nehledal
Avatar - Anonym
Anonym
Ty ty V6 verze berou akorát půjčovny a mexičani..... stejné to blyo u V6 Mustangu, tomu se říkalo auto sekretářek 😄
gil54
...a MB 190 SL auto šlapek.... 😄
IPace
hmmm, tak to je divne, sic jsem v USA nebyl temer 2 roky, ale znamych tam mam spoustu, a to co pises se nejak neschoduje s tim co me pisi oni
Avatar - Anonym
Anonym
Vzhledem k tomu kolik Dodge neustále uvádí edicí všech HEMI verzí Challengeru se obávám, že se pleteš ty a že to kvůli 30% prodejů ale faaaaakt nedělaj 😄
Avatar - Anonym
Anonym
IPace
uzasny odkaz, to je nejaky odkaz na reklamni banner na autoforum? jo tam urcite budou veci z reality 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Vzhledem ke směřování automobilového průmyslu v posledních letech vznikl v mnoha lidech dojem, že auta s tříválcovými litrovými motory, hybridy nebo dokonce elektromobily se rozmáhají v nabídce z vůle jiných zákazníků nebo automobilek, které tato řešení začala nabízet jako technicky lepší. Není tomu tak a lidé zajímající se o auta to dobře ví, těm ostatním to ovšem málokdo řekne.

Výjimkou se nedávno stal šéf nově zrozeného koncernu Stellantis, který smutnou pravdu popsal zcela otevřeně, když uvedl: „Vědecké rozhodnutí o volbě této technologie nebylo učiněno automobilovým průmyslem.” A ještě to jednou zopakoval. Je to pochopitelně politické rozhodnutí, které v technické rovině obtížně ospravedlnitelné změny nutí jak automobilkám, tak zákazníkům.

Kdybyste pochybovali o tom druhém, stačí se podívat na zájem spojený s motory, které jsou postupně vyřazovány z nabídky. Kdyby šlo o lidmi nechtěné věci, logicky by musel být problém je vůbec prodat, on je ale spíše problém je koupit. Protože jakmile se ukáže, že nějaký objemný motor končí v nabídce toho či onoho vozu, jen se po něm zapráší.

Důkazem budiž dnes už opravdu starý Dodge Durango, který poprvé dorazil na trh již v roce 2011. Stačilo ale osadit vůz 6,2litrovým osmiválcem, jemuž kompresor IHI dopomáhá k výkonu 720 koní a rázem vznikla verze SRT Hellcat, která se vyprodala dříve, než fyzicky dorazila do prodeje. Automobilka jej prodává 82 490 USD (něco přes 1,7 milionu Kč) a původně chtěla vyrobit pouze limitovanou sérii dvou tisíc exemplářů, která byla již dříve vyprodána a nyní měla být postupně vyrobena.

Touto dobou tedy mělo být Durango SRT Hellcat technicky po smrti, ale není - firma pro velký zájem produkci navyšuje, zatím o 50 procent. „Kdykoli pošlete do prodeje vůz s omezenou produkcí a plánujete postavit méně jednotek, než je počet prodejců Dodge po celé zemi, riskujete, že mnoho zákazníků zůstane velmi nešťastných,” řekl ke změně plánů šéf Dodge Bob Borderdorf. „Když jsme tedy dokončili plány na výrobu tohoto SUV, našli jsme způsob, jak přesunout některé 6,2litrové motory Hellcat z jiných modelů, abychom zajistili uspokojení každé objednávky v našich systémech. Nechtěli jsme tyto zákazníky zklamat a chtěli jsme najít způsob, jak zajistit, aby byli součástí Brotherhood of Muscle (nechceme to překládat, ale doslova jde o Bratrství svalu, přeneseně Spolek příznivců muscle cars - pozn. red.),“ dodal Broderdorf.

I tyto plány ale už byly změněny, neboť zatímco dosud Dodge počítal s tím, že dodatečně uspokojí jen existující objednávky, nově říká, že je možné zajít k dealerovi a učinit zcela novou. Je tedy docela dobře možné, že vyrobených kusů bude ještě víc, alespoň dokud se za Durangem SRT letos nezavře voda. Kvůli nezájmu to ale zjevně nebude, důvodem budou jen emisní a spotřebové limity diktované shora.
Avatar - Anonym
Anonym
BTW kde si to mam rozkliknout? Carsalebase ani ofiko FCA tyhle udaje neuvádí 😄
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
A co na tom bude muscle? Ta přední maska z recyklovaný přepravky vod brambor? 😄 😄 😄
evocolt
Nie je nad poriadny zvuk V8,vsak Bari? :-!

https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Anonym
Anonym
Objem a V8 motor ničím nenahradíš 😄 😄 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
Úmrtví
Avatar - Anonym
Anonym
Tak jsem si pro sebe říkal, až se ty chlape budeš nudit u nabíječky, tak já budu doma z výletu. Dnes ráno mě hodně pobavilo, šel jsem pro Prius, protože včera se nedalo před naším vchodem zaparkovat. Když jsem přijel k baráku, aniž bych nastartoval ICE, tak jsem měl o jednu čárku nabito víc, než když jsem vyjížděl. Mě to prostě s tímhle autem baví! Minusujte si jak chcete, kdo poznal, nechce jinak.
gil54
Tak to je stejný jako s Romadůrem, když ho necháš den stát, tak taky víc smrdí.... 😄

Zkus ho tam teda nechat stát tejden, třeba bude baterka plná. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Rádoby vtipná glosa, které při které se nejmíň polovina zdejšího osazenstva potrhá smíchem. Já se nesměju, protože tam logicky nesedí to "nechat stát". Možná to dokonce pochopíš, ale nedoufám.
gil54
Neber to všechno tak vážně.

Sám jistě musíš uznat, že je zvláštní mít vyšší úroveň nabití před el. popojetím, než po něm.
Ale já to samozřejmě nedokážu pochopit, že ty čárky nejsou úplně přesné laboratorní měřáky a že míru nabití baterie, aby přiskočila čárka, která je zrovna na hranici změny, může ovlivnit ledacos, třeba i jen změna teploty, "probuzení" baterie a já nevím co ještě.

Ne, nemusíš se smát, tvoje volba.
Avatar - Anonym
Anonym
Ale kdeže nepřesnost. Jednoduše jsem sjel z kopce 😄 😄 😄 😄
gil54
To jsi ale před tím neuvedl a ze mě děláš blbečka, co nic nechápe. 😐
Avatar - Anonym
Anonym
Tak promiň, mě se to zdálo jasný, ale uznávám.
gil54
..ok..
DonVito
Diky za vysvetleni.

Taky jsem nevedel, ze jsi to mel z kopce.

Priusu fandim.
Ale Tesla je jina liga.
A z kopce se dobiji taky. 😉

PS Gil s romadurem pobavil. 😁 :yes:
gil54
Slovy K. Gotta - uznání zrovna od tebe bych opravdu nečekal. Ď.
Možná dnes ani neusnu. 😄
DonVito
Jsi jeden z mala odpurcu EV, se kterym se da diskutovat. :yes:
Beru pohled z druhe strany, kdyz je zalozen na verohodnych informacich.

Tady ti dluzim jeste tu baterku na milion km. Vlastne v tomto pripade 1,6 milionu.
https😐/elektrickevozy.cz/…ilionu-kilometru
gil54
Jsem odpůrce, ale ne skalní - nebo lépe - zaslepený. Jisté výhody a částečné uplatnění EV připouštím.

K odkazu: ale stále jen - "která bude pravděpodobně použita v jejím novém článku, který by měl mít delší výdrž a být levnější." I když pokud investovali do patentových práv, je realizace v blízké době snad reálná. Snad.
DonVito
Ok.

Nicmene i dnesnich 480-800 tis km je pomerne slusna hodnota.
Jen tezko predstavitelna u vetsiny "modernich" dieselu.
O nakladech na servis dieseloveho motoru na pul milionu km ani nemuvim.

https😐/www.motorbiscuit.com/…ll-a-tesla-last/
Avatar - Anonym
Anonym
Xylo
Měl jsem včera podobný zážitek se zapůjčeným starším ForTwo (rv 2014 a asi 65 tisíc km). Chtěl jsem otestovat výdrž baterie. Vyjížděl jsem s dojezdem 98 km (nový měl cca 130 km) a po 84 km jsem ho vracel s dojezdem 45 km (cca 40 % baterie). Dneska se zastavila moje drahá neteř, aby se strýček mohl svézt Enyaqem. Bylo to fajn, ale pro mě jde o poněkud naddimenzovaný elektrovehicle. Jinak dobíjím pořád jen doma od večera do rána z normální (230V) zásuvky, i když mám po baráku ty na motorový proud (400V).
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Tady máš jak úspěšné je GM s elektrem, hehehe

A jaký maj korejci kvlaitní baterky 😄 😄

https😐/www.autoforum.cz/…e-vykupuje-zpet/
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Chceš ten odkaz odjinud?
https😐/www.forbes.com/…-risk-two-cases/

http😐/electrek.c👋2021/04/29/chevy-bolt-battery-fix-announced/

Někdy je lepší nebejt trapnej vid. Oni si to vycucali na autoforum z prstu vid 😄 😄 😄
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Dobrej nápad :yes:

Plány neomarxistů zhatí, mleté maso z Hatí 😄

A krásný fosilní den 😄