Alfa Romeo použila označení GTV u svých modelů vícekrát. Naposledy ho neslo kupé vyráběné na přelomu tisíciletí. Pamatujete tohoto krasavce, na jehož ztvárnění se podílel slavný Walter de Silva?
je verze před faceliftem výrazně hezčí než po. Jinak GTV je parádní autíčko, kolem jednoho chodím do práce (tmavě modré 2.0) a vždycky na něj koukám se zálibou.
A ted se jdu hadat.
CF1: Cerne prahy, ktere auto opticky zvysuji, k tomu cerno-cerna palubovka s tvarove neladicimi vydechy vetrani a volant ze je opravdu hezci, nez barevne srovnany profil a interier se stribrnym stredovym panelem a sjednocenymi kulatymi vydechy? Tak to ani omylem :no:
Podle me je druha serie vzhledove nejlepsi - interier v podstate stejny jako treti serie, ale predek trojky ma uz moc dlouhy predni previs.
...které (navzdory přednímu pohonu) dovede jízdně uspokojit i náročnější řidiče. A o to "nenaplněném očekávání" je velmi diskutabilní hodnocení. 80 000 ks u vozu tohoto charakteru nebylo v 90. kách a nultých letech v Evropě zase tak málo. Co by za takové prodeje dala nástupnická těžkotonážní Brera/Spider, se zoufalými benzinovými motory na bázi GM. To byl opravdový propadák! Dokonce několik stovek ks Alfě zůstalo neprodaných tak dlouho, že se mezitím zpřísnily emisní normy, a tak tato neprodejná auta musela nechal sešrotovat! :-(:no:
Ano je to podľa mňa jedno z najkrajších aút na svete, dizajnovo absolútna dokonalosť, u nás bola na predaj v modrej za 2.500 ečiek, tuho som uvažoval, také autá už nebudú, len kadejaký hmyzí dizajn... Achhh zlatý Pinnin.... kiežby Fiat nakúpil šaty tam... Brera sa na ňu nechytá.... a žltý Spider... nádhera...
Tak asi záleží na tom, co ten náročnejší řidič má za nároky. Pokud by rád perfektní jízdní vlastnosti, má smůlu, podobně jako např. s fungováním převodovky. Co ho jistě uspokojí, je motor, mluvíme-li o 3,2V6. Jel jsem alfu GTV v době, kdy vyšla nová 147 GTA, byla tam ke srovnání, a obě na tom byly v tom, co zmiňuju, velmi podobně, ostré řízení násobící tupou nedotáčivost, tvrdý podvozek nutný k tomu, aby se těžký předek vůbec uvezl, řazení jak v vařečkou v hrnci s těstem, ale k tomu nádherný zvuk točivého motoru. Z mého pohledu hodně frustrující auto. Nejel jsem verzi s dvoulitrem, ale pokukovat po alfě GTV, designově za to určitě stojí, šel bych určitě zkusit verzi s lehčím motorem, u toho auta je šestiválec na předku strašně znát.
Tak rizeni GTV narocne bezesporu je, zejmena pokud chces jet ostre a prohanet Integry, em-iks-pětky a podobne okreskove rozbrusky. :-)
Je treba - s V6 zvlaste - zvolnit a kochat se tim nastrojem pod kapotou, podobne jak to popsal JK v TG v epizode s AR Disco Volante.
Pak je jizda s GTV V6 opravdu balzam na dusi, zejmena pokud jeden stravil par dni pred tim cestovanim v dyzlovem ctyrhrnku.
Opravdu to NENI sportovni auto, je to auto zazitkove. Na okruhy a drceni okresek jsou tu zcela jine stroje.
To razeni vnimam na dvacetiletem aute trochu jinak, asi zalezi, s cim jsi mel tehdy srovnani...
Ale jo, tomu co píšeš, rozumím. Já jsem reagoval na areseho "uspokojení náročného řidiče", právě tím, co si pod tím uspokojením představuje. Stačí-li mu poslech krásně znějícího motoru, pak ano, v tom ostatním, co nejspíš náročný řidič vyžaduje, je to auto spíše zklamání.
Arese prehani, jako vzdy, kdyz vidi auto s normalni rucni brzdou (ktera u GTV vetsinou moc nefunguje) :-)
Neni to jen o poslechu motoru, zazitky jsou, a jsou i zatackove zazitky, ale na honeni tisicinek na stopkach to neni, me osobne na tom nejvice bavi takovy plynuly cruising s obcasnym protazenim motoru.
Proste fajn auto, kdyz jedes vecer po primorske do Zadaru dat si veceri a mrknout na zapad Slunce :yes:
No tak to sorry, to hodnoceni nedotacivosti ti nejim. Mam V6 TB a zrovna ten motor na tom predku svou hmotnost nedává pociťovat jako jiné V6 ci i R5 v jiných autech. Nedotaciva paradoxne je v nizsich rychlostech - naopak ve vyssich rychlostech diky nataceci zadni naprave jede do zatacek primerene s vetsi chuti - ale musi fungovat prave zadni naprava, jinak je nedotaciva. Ale ne tak jako jina auta. Je tvrdá. To k tomu patri, je to prece kupe! Nemá tak přímé řízení treba jako 156. Zvuk a hlavne charakter tohohle motoru je skvely. Elektrika bidne provedena. Interier sileny. Na 2 mistech v kufru koukas skvirkama na silnici. Servisne dost narocne auto. A bohužel cim dal tim mene kvalitnich ND. Bacha na vacky. Je vic verzi uchyceni čel - valce ruznych prumeru nebo trn. Klasickej ital.
Jasne! Z aut sve doby A4 B6, i ctyrvalce. Vo fest nedotacivejsi. Mam sportovní tlumice a pružiny. Zadni naprava nefungovala, po vzkriseni znatelne zlepseni. Todle není auto na okresky, spis na nemeckou bundesku. Jinak zamereni ma i v nazvu. Takové mini gt. Ve starem Top Gearu byl jeden dil, proc by si ji zrovna Clarkson vybral. Mel tam asi jiných 5 aut stejnyho razeni. Nevím, s čím srovnavate, asi s Imprezou.
No, napoprvé se mi esej neodeslala a psát to podruhý se i nechce.
To auto se hrne ven i se dvoulitrem, ono se není co divit, když půl metru před nápravou visí kus litiny jako kuáva. Má to na svůj podvozek moc rychlý řízení, než se celá hmota stočí do zatáčky, je pozdě.
Měl jsem to s 2.0 JTS, 3.2 i nakonec 3.0 Cupa se samosvorem - auto je i dneska zajímavý, stylový a svym způsobem zábavný, ale v zatáčkách se to i na komplet novym origo podvozku spíš trápí.
Převodovka mi, pravda, vadí, mohla mit 6 stupňů. Tech 5 tlumi potenciál motoru. I kdyz na to jak jsou 4 i 5 tezke...Razeni mi neva. Obycejnej 2litr je k neutrzeni, ale ma malo koniku. Jine verze jsem nejel. TBecek uz je malo, jeste min lidi je umi opravovat. Opravdu třeba každý rok dělat ventilove vule. Zaverem - nekupujte si ji.
Tak nejak se chovala i Brera s Bussem. Hezky auto, ale naprosto priserny na rizeni. Ten kram videl zatacku a hned se hrnul ven. Prisernej kram. GTV je to stejny.
Pokud se nepletu, tak žádná Brera nikdy Busso neměla. Pokud myslíš ten užranej sajrajt bez projevu 3.2 V6 z australskýho Holdenu, tak to fakt Giuseppe Busso nedělal. Poslední Busso "vu sei" měla AR156 GTA od roku 2001 a o rok později ho dostala ještě AR 147 GTA. Poslední motor Busso byl vyroben v roce 2006.
(To jen pro upřesnění, na tom, že se Brera hrne ven a že je těžkopádnej paroh, to samozřejmě nic nemění.)