Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nejprodávanější auta na světě za rok 2020: Toyota už drží první dvě příčky

26 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Je mi divné, že když podle některých je Golf nejlepší a prodeje to dokazují, tak je až 11. To by ale znamenalo podle těch vyjádření, že Corolla, Civic a dokonce i Sylphy jsou mnohem lepší auta v C segmentu. Tady něco nehraje... 😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ono i Camry se prodalo víc než Golfů
Avatar - hugino
hugino
Veď toto.Keď sú také geniálne prečo ich v Európe behá tak málo?Podstatné je čo sa predáva v Európe lebo ako isto vieš tak tu žijeme a to čo sa páči v Amerike alebo Azii je povedzme si úprimne druhoradé. Taký F-150 som ešte hádam ani naživo nevidel a pritom sa ich predá celosvetovo skoro milión.Vieš koĺko žije v Ázii ľudí oproti Európe ? Aziati alebo Amíci majú dosť odlišný vkus a aj potreby ako bežný Europan /napr Pick Up/Corolla je tam auto pre taxikárov a RAV 4 je zase pre bežných Amíkov nie každý si môže dovoliť VW.V Amerike je všeobecne známe že Toyoty sú tam jedny z tých lacnejších áut.Nič to nemení na fakte že vo svete je Toyota alebo Honda dlhodobo viac predávaná ako v Európe.Zistim kolko sa predalo za 2020 v Europe Golfou a kolko Coroll alebo Civicou ale bude to pre Corollu asi dosť velké fiasko.Tak nech hybrid s geniálnym CVT slúži.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nie každý amík si môže dovoliť VW = je vidět že se vwyznáš :yes: :-!

Toyota používá e-cvt to má s CVT podobný = název. Ale geniální "nejsametověji řadící automat" (to je citát z testu e-cvt) to je = tohle si trefil
Avatar - Mikesus
Mikesus
CVT a eCVT ( nebo e-CVT, sám nevím jak to přesně psát, nejspíš jsem jen línej na tu pomlčku ) si plete hodně lidí. Má to podobný projev, tak je to dle nich stejné. To je jako říct, že dvouspojka cuká jako robotizovaná převodovka, tak jsou obě stejné.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
u té toyotí hybridní převodovky je kouzlo té planety, že není poznat co běží jestli motor nebo elektromotor. Toyota má však i bez toho e cvt.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jasny, socialni americani si nemuzou dovolit Vw a proto kuouji drazsi Toyoty 😁 cha! Ty si komik !😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
je pravda, že ne každý si může dovolit rvát další peníze do servisu a proto raději na začátku utratí víc za Toyotu.
https😐/www.motorbiscuit.com/…-a-toyota-camry/
Passat od 22k$, Camry od 24k$. Golf je prakticky v USA neprodejný v ceně od 23k$
https😐/www.vw.com/…models/golf.html
Edit: aktuálně Passat 23.99k$, Camry 25k$ a hybrid 27.7k$. Takže ano, chudí američani nemají na VW a kupují Toyoty.
Avatar - hugino
hugino
V Europe sa predalo za rok 2020 okolo 130 000 aut Toyota Corolla takže ďalší milión sa predal po celom svete.Takže keď predá Toyota v Európe 12 % z produkcie neberiem to ako významný trh.Golfov sa predalo v Europe 3x viac ale bol nábeh novej generácie takže tento rok počítam min. 5x viac.Civic sa nedá ani dohladať lebo ten má v Europe minimálne predaje podobne ako Mazda 3.Pritom tie autá sú cenovo porovnatelné ako koncernové ale čím to je že sa v Europe tak slabo predávajú.Keď sa 10 ľudí spýtam či koncern alebo Toyotu min.9 z nich povie že koncern / robil som prieskum v robote/.Hybrid nie je pre každého a keďže Toyota nemá v ponuke slušný turbobenzín alebo diesel nemá aspoň zatiaľ a ani nebude mať úspech na velký predaj v Europe.Všeobecne Europsky zákazník je o dosť náročnejší ako zbytok sveta čo priznali aj japonci.Mám dojem že Toyota má stále aspoň v našich končinách imidž automobilky pre penzistov alebo staršie paničky aj keď poslednou generáciou Corolly sa trochu priblížila k mladším ročníkom.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Když se zeptám kdekoliv ve strojírnách/montovně/hutích a dalších x provozech, taky dostanu stejnou odpověď jako ty, ale v životě jsem tam neviděl novej VW ani škodovku. To jsou takoví ti bychaři, co by koupili, kdyby...
Víš jaký by byl nejčastější důvod? to jsem se neptal, ale můžeme tipovat a udělat ten průzkum ( klidně udělám v provozu u svých zákazníků v různých firmách )
Že měli/mají letitej koncern, tak by koupili něco novějšího. A ti co koncern nemají, tak by o něm neuvažovali.
Třeba teď jeden vyměňoval Rapida za Corollu, a ačkoliv pěl ódy na Rapid, do nového nechtěl a teď říká, že Corolla je úplně jiná liga, hlavně podvozkem, který nedrncá
Avatar - speedfred
speedfred
Nehaj tak, aspoň je s ním sranda.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No proto jsem to vlákno založil, přesně to jsem očekával, že tu budeme mít. 😒]
Avatar - Emel
Emel
Golf je nejlepší pro potřeby evropského zákazníka.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. A ty jsou jaké? Image? Jedinou výhodu spatřuji v rozsáhlé servisní síti (která je asi potřebná)a ještě donedávna jednoduchým ovládáním v interiéru.
Nebo snad evropský zákazník má potřebu řešit neustále poruchy a chyby SW?
Avatar - speedfred
speedfred
3x veľký pick-up takmer 2.3 miliona predaných áut 🤣🤣🤣 a do toho kopa SUV. :yes: :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
5tunuvej pikap na baterky bude nejvíc EKO, počkej, senil Bidet to podpoří 😄
A pak bude 20 milionů svolávaček na hořícíc pikapy a vadný baterky.

Elektrojebku do každý rodiny 😄 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - Ham.
Ham.
že je podobný globálnímu Passatu? No tak to doporučuji návštěvu Číny. Lavida je sedan nižší střední pro Čínu. Ve třídě kompaktů vyrábí VW v Číně několik aut, která jsou na jedno brdo (základ Golf), ale pokaždé se jmenují jinak podle spolupracující automobilky, podle závodu ve kterém se vyrábí a podle podle typu karoserie (HB, sedan). Takže kompakt vyráběný se SAIC se jmenuje Lavida a je to sedan, kompakt vyráběný s FAW se jmenuje Bora a je to sedan, kompakt vyráběný s FAW v závodě Chengdu se jmenuje Jetta VA3 a je to sedan, kompakt vyráběný ve FAW v závodě Foshan se jmenuje Golf a je to HB.
Obdoba globálního nebo evropského Passatu je v Číně auto s názvem Magotan
https😐/de.wikipedia.org/wiki/VW_Magotan
A pro srovnání
Bora
https😐/upload.wikimedia.org/…n_China_rear.jpg
Lavida
https😐/www.motor-talk.de/…-i209177578.html
Jetta
https😐/www.chinapev.com/…-JETTA-VA3-1.jpg
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze 3 různé sedany využívající platformu MQB. Rozhodně mají blíž k C než k D segmentu
Tlemele
Ja mam uz druhu toyotu auris od nova. Nie je to zle auto. Prvy som mal najlacnejsiu verziu. Bola fajn, len v cca 60k som menil zadne platnicky a kotuce. Druhu mam hybrid prvu verziu. Vsetko pravidelne servisovane v znackovom ppc servise. Nepresiel cez prvu stk. Musel som predne kotuce a platnicky menit. Teraz pri 80k zistili, ze jedno predne svetlo neprepina na dialkove, servis pyta 1000 eur za opravu. Podotykam, ze toto je zase najvyzsia vybava. Mam stastie, ci smolu? Vela davam za servis?
Avatar - Mikesus
Mikesus
hybridního aurise jsem měl od 2016 do 2019, najeto skoro 90 tis km a nebylo tam potřeba měnit nic, ani ty brzdy, které stále měly přes 50%. To auto bylo na servis nezmar, jen garančky, jen jako bonus jsem při servisu nechal pročistit brzdy, právě z důvodu, že se skoro nepoužívají.
Byl v nejvyšší výbavě Executive a s panoramou.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj potvrzuju výdrž brzd je fascinující = zrovna nedávno mi je měřili 😄
Už jsem v posledním roce záruky = to to letí 😲
Toky1
Na corolle 1.6CVT 2015 som brzdy menil prvý krát na 105tisíc km.
Avatar - speedfred
speedfred
Na není treba Toyotu ale iný štýl jazdy - Scénic, prvá výmena obloženia vpredu 110.000km.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Rekuperace ti dost pomůže, ale jinak ano, plynulost nadevše. Nebo jen stačí nebrzdit 😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
I po 40ti letech od začátku vývoje hybridu platí že nejlepší je bržděním vyrábět palivo (a ne teplo a prach)