Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanější auta na světě za rok 2020: Toyota už drží první dvě příčky

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Uplynulý rok byl pro automobilový průmysl obzvláště náročný, což bylo patrné i na výrazném poklesu prodejů. Kdo byl ale celosvětově nejúspěšnější?

Nástup pandemie, přerušení dodavatelských řetězců, omezování a přerušování výroby, uzavřená dealerství a obavy veřejnosti z budoucnosti – to vše vedlo v minulém roce k výraznému poklesu prodejů v celém automobilovém průmyslu. Který model byl ale za minulý rok nejúspěšnější?

Odpověď nabízí tabulka sestavená kolegy z Autocaru, na které můžeme vidět řadu známých jmen, ale také několik pro Evropany zcela neznámých modelů. Většina aut na seznamu si v prodejích obvykle pohoršila, našlo se ale několik vozů, které si naopak polepšily. A samozřejmě nechybí ani elektromobil.

Začněme tedy od toho nejúspěšnějšího vozu, kterým je opět Toyota Corolla. Oproti roku 2019 sice přišla o cca 11 % prodejů, přesto si zákazníka našlo celkem 1.134.262 vozů. Jedná se přitom o jediný vůz, který si za loňský rok připsal přes milion prodaných automobilů. Novinkou na druhém místě je další stroj z dílny Toyoty – model RAV4. Celosvětově populární SUV si jako jedno z mála aut za loňský rok připsalo růst prodejů o 30.000 ks, což znamenalo výsledek 995.762 prodaných vozů.

Na třetí místo ovšem spadly populární pick-upy Ford série F, které si připsaly jen 936.048 prodaných kusů. Série F přitom byla jedním ze dvou modelů (spolu s Corollou), který si za rok 2019 připsal přes milion prodaných kusů. Pokles prodejů série F může vysvětlit pozdržené představení faceliftu, poptávka po pick-upech je totiž v USA stále obrovská. Letos se ovšem očekává další pokles prodejů – a to z důvodu výroby omezené nedostatkem čipů.

Na čtvrté pozici skončila Honda CR-V, která utrpěla hned dvě porážky. Prodej 736.980 kusů totiž znamenal pokles o 13 % oproti roku 2019. Model CR-V navíc přišel o svou dlouhodobou pozici celosvětově nejprodávanějšího SUV, kterou se nyní může pyšnit Toyota RAV4. Přesto si ale Honda udržela velký odstup od svého dalšího konkurenta, kterým je VW Tiguan.

První pětku pak s 697.945 prodanými vozy uzavírá Honda Civic, která oproti roku 2019 vykázala o cca 120.000 prodaných vozů méně. To je sice menší pokles, než jaký zažila Corolla (o cca 250.000 kusů méně), na rozdíl od Toyoty má však v první desítce pouze zástupce dva, zatímco Toyota tři.

Zbylé vozy v první desítce pak tvoří Nissan Sylphy (674.663 ks), který nejspíš bude pro většinu z nás velkou neznámou. V Číně se však jednalo o nejprodávanější model roku 2020 (542.725 ks) a zbytek prodejů získal jen na pár dalších trzích. Sedmou příčku obsadil Chevrolet Silverado (643.848 ks), těsně následovaný RAM Pickup (631.445 ks). Prodeje obou vozů přitom táhnou zejména USA a Kanada.

Volkswagen, který byl v roce 2020 největším výrobcem automobilů, skončil až na deváté příčce. Nejprodávanějším modelem se přitom stal VW Tiguan (607.121 ks), který si proti minulému roku pohoršil hned o dvě příčky. První desítku pak s 592.642 prodanými kusy uzavírá Toyota Camry. Oproti loňským rokům si sice také pohoršila, díky pověstné spolehlivosti má však v USA stále své věrné zákazníky.

Nejprodávanější automobily v roce 2020
Model Prodaných kusů
Toyota Corolla 1.134.262
Toyota RAV4 995.762
Ford série F 936.084
Honda CR-V 736.980
Honda Civic 697.945
Nissan Sylphy 674.663
Chevrolet Silverado 643.848
RAM Pickup 631.445
Volkswagen Tiguan 607.121
Toyota Camry 592.648
Volkswagen Golf 492.262
Hyundai Tucson 462.110
Toyota Yaris 458.578
Toyota Hilux 457.876
Honda Accord 451.610
Tesla Model 3 439.760
Nissan Qashqai/Rogue Sport 432.791
Volkswagen Lavida 419.816
Volkswagen Polo 415.288
Mazda CX-5 369.750

Z druhé desítky nejprodávanějších aut můžeme zmínit jedenáctý VW Golf (492.262 ks), dvanáctý Hyundai Tucson (462.110 ks), čtrnáctou Toyotu Hilux (457.876 ks) nebo šestnáctou Teslu Model 3 (439.760 ks), která je díky svému raketovému vzestupu jediným elektromobilem v první dvacítce. Zajímavý je ovšem i osmnáctý VW Lavida (419.816 ks), určený pro čínský trh, který je podobný globálnímu Passatu.

Ondřej Mára
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
30. 5. 2021 13:28
Re: Tabulka
Jo. A ty jsou jaké? Image? Jedinou výhodu spatřuji v rozsáhlé servisní síti (která je asi potřebná)a ještě donedávna jednoduchým ovládáním v interiéru.
Nebo snad evropský zákazník má potřebu řešit neustále poruchy a chyby SW?
Avatar - Emel
30. 5. 2021 12:51
Re: Tabulka
Golf je nejlepší pro potřeby evropského zákazníka.
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2021 10:09
Re: Toyota.
I po 40ti letech od začátku vývoje hybridu platí že nejlepší je bržděním vyrábět palivo (a ne teplo a prach)
Avatar - Mikesus
30. 5. 2021 09:58
Re: Toyota.
Rekuperace ti dost pomůže, ale jinak ano, plynulost nadevše. Nebo jen stačí nebrzdit :-[]
Avatar - speedfred
30. 5. 2021 09:54
Re: Toyota.
Na není treba Toyotu ale iný štýl jazdy - Scénic, prvá výmena obloženia vpredu 110.000km.