Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 530e xDrive – Skvělé plug-in hybridní svezení

Víte, že BMW pro aktuální řadu 5 nabízí hned čtyři plug-in hybridní verze?
Zpět na článek
30. 5. 2021 22:10
31. 5. 2021 10:11
31. 5. 2021 04:35
31. 5. 2021 06:18
31. 5. 2021 07:31
31. 5. 2021 07:44
31. 5. 2021 08:49
31. 5. 2021 09:28
1. 6. 2021 16:47
31. 5. 2021 20:21
31. 5. 2021 20:37
1. 6. 2021 09:12
1. 6. 2021 11:08
2. 6. 2021 10:15
2. 6. 2021 10:15
31. 5. 2021 17:04
1. 6. 2021 09:05
13. 12. 2022 14:01
30. 5. 2021 18:18
BMW proste PHEV auta umi....
.... marna slava, potvrzuje to snad kazdy test.... jo, na dlouhe dalnicni prelety bude vzdycky lepsi diesel, pro cisty pozitek z auta zase klasicky silny benzin. Ale na universalni pouziti kdyz s autem jezdis denne do prace a obcas das nejakou sluzebku je ta PHEV verze proste fajn. A sousedum nesmrdis pod nos a i Greta bude rada ;-)

A mimochodem se mi zda ze za PHEV auta BMW ani nechce uplny nesmysl.... za me fakt sympaticky pristup a navic ta 5er je proste krasne, klasicky vyhlizejici auto :yes:
Rozbalit vlákno
40
Avatar - speedfred
30. 5. 2021 18:33
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Súhlas,skúšal som X5 45e a proste to auto je úžasné aj keď SUV moc nemusím. Ešte väčšia batéria spojená s lahodnou a jemnou R6 je kombinácia kde môže konkurencia iba tíško závidieť. S natáčaním zadných kolies je vhodná aj na manévrovanie v úzkych uličkách keď je treba. Až to človek trochu "našlahá" výbavou tak pohľad do ceníka už taký príjemný moc není :'-( ale myslím že stojí za to ! Má to výkon, spotreba slušná, niečo to utiahne a hlavne to nevyje :-[]
Avatar - WinDiesel
30. 5. 2021 19:57
Re: BMW proste PHEV auta umi....
No jo jestli to vydrží tak málo jak současné BMW, tak potěš koště.
Vzhledem k tomu, že je tam řada kurwítek navíc, a celá soustava je velmi složitá,, nedopadne to dobře protože BMW zapomnělo na to, že existuje něco jako robustnost.
Museli by se tomu věnovat poctivě jako Toyota a to oni nechtějí, důležité je prodat.
30. 5. 2021 20:38
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Ako to?
30. 5. 2021 21:55
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Rika, ze BMW se celkem s*rou a hybridy se budou s*at jeste vic. A jak statistika tak selsky rozum rikaji, ze je to tak. :-!

Kdyz udelas auto se spalovakem a zaroven do nej nastrkas komplet technologii EV (jen mensi baterku) a vsechno to propojis, mas z pohledu spolehlivosti celkem hroznou vec. Mild hybrid prosim, ale tohle je proste takova prechodna vec, za 20 let se tomu budes smat, jakej je to kockopes.
Avatar - Emel
30. 5. 2021 22:25
Re: BMW proste PHEV auta umi....
To je jeden pohled.
Druhej pohled je, že máš výhody obou bez jejich omezení.
Líbila se mi kombinace šestiválce s elektrem v X5 45e.
Tady s dvoulitrem to asi bude trošku slabší... navíc parametry té elektrické části nejsou nějak extra působivý (pomalý nabíjení, relativně malá baterka i výkon cca. na úrovni Superbu iV).
30. 5. 2021 22:58
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Vzdyt jo, ale neco za neco.

Mas mene spolehlive auto, kus kufru obetujes baterce, nabiji se to pomalu, je to tezky.
Ja myslim, ze je ferovy rict jak to je.
30. 5. 2021 23:09
Re: BMW proste PHEV auta umi....
....a ještě si musíš za tu technologii připlatit, zadarmo není.

Potíž je v tom, že se tady bavíme jen tak, řekněme, akademicky, protože stejně nemáš možnost volby stejného auta bez té hybridní techniky - ber nebo nech být.
Avatar - Emel
31. 5. 2021 10:19
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Méně spolehlivé auto je zatím spekulace. Třeba to, že inženýři nejdou s výkonem spalováku na doraz, naopak spolehlivosti prospěje.

Pomalé nabíjení je specifikum téhle verze. Pořád to ale zapadá do toho celkového obrázku - PHEV má smysl, pokud můžeš nabíjet doma přes noc a pak ujet nějakou podstatnou část kilometrů na tohle "palivo". Rychlonabíjet u nákupáku, abys pak ujel 50km a dejme tomu ušetřil stovku... to asi není to klíčový.

Kufr a nádrž - nádrž se vzhledem ke kombinované spotřebě dá,
31. 5. 2021 06:12
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Mildhybrid beru jako mnohem větší problém. Z uživatelského i zeleného hlediska nepřináší nic navíc a přitom je v zásadě podobně složitý jako plugin.
31. 5. 2021 06:40
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Posledné štatistiky tvrdia opak… moja skúsenosť so štvorma BMW (2xF10, G30, G05) je tiež super.
- Tak by som uvítal nejaké konkrétnejšie info na základe čoho sa tak strašne kazia :-!

- Report z Whatcar hodnotí BMW 5 z rokov 2010-2017 ako najspoľahlivejšie luxusné auto:
https://www.whatcar.com/…xury-cars/n20063

Results for luxury cars aged up to five years old

Rank Make and model Score
1. BMW 5 Series 2010-2018 96.7%
2. Mercedes E-Class 2009-2016 96.1%
3. BMW 5 Series 2017-on 95.2%
4. Mercedes E-Class 2016-on 93.7%
5. Jaguar XF 2015-on 92.0%
6. Volvo S90/V90 2016-on 90.7%
7. Jaguar XJ 2010-on 86.6%
8. Audi A6 2011-2018 70.6%
31. 5. 2021 06:10
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Zajímavé, mám za sebou vlastnictví několik řad E, F i G a nevím o tom, že by auta nevydržela. Za pár měsíců si kolega přebere G21, pak poreferuji, zda-li se jedná pouze o plácání nebo skutečnost. Zatím však nikdy nebyl s výdrží na spolehlivostí problém.

A líbí se mi jak Toyota nakupuje v zásadě celé auto od BMW, přitom jak říkáš je to vlastně nepoctivý základ. ;-)
31. 5. 2021 08:43
Re: BMW proste PHEV auta umi....
No, já mám BMW od ledna a vychází mi to už na víc jak 8 týdnů v servisu. Už to lepí technici z DE. Jestli to nedopadne tentokrát, nabízejí peníze zpět. Jo a s PHEV nebo pohonem to nemá nic společnýho..
31. 5. 2021 09:58
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Co s nim je konkretne?
1. 6. 2021 11:03
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Kdyžtak přes SZ...
Avatar - Dinar
31. 5. 2021 08:30
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Pokud jde o robustnost, je na tom bmw, alespoň u klasických řad v posl ročnících velmi dobře. Když srovnávám ta auta s největší konkurencí, mercedesem, tak ten je v tomto směru na cestě do pekla. Za posl pět let točím po roce ve firmě MB růz tříd (roční operáky) a je to neskutečná bída, právě v robustnosti, auta vržou, vykazují závady po měsíci atp. A není to otázka jednoho kusu nebo jednoho modelu. Jsou to fajn auta, pěkně jezdí, ale kvalita je horší a horší. Bmw naopak se v tomto směru lepší, opět za těch posl pět let mi jich rukama prošlo několik kusů a žádný problém k řešení, nikde nic nevrzalo, servis neviděly. Když srovnám šestiletou 330d s nájezdem 180 tis a měsíc staré GLC nemůže to být v tomto ohledu větší kontrast.
31. 5. 2021 15:18
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Nevím za co ty palce dolů. Mám s BMW stejnou zkušenost jako ty. Naprosto bez problémů, nic nevrže, kvalita super, po 2,5 letech a 60tis je pořád jako nové. Chce se o ně řádně starat. Neříkám, že nemůže být smůla na kus, ale zobecnění, že BMW je na tom špatně, je mimo.
31. 5. 2021 20:18
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Tak dva roky snad musí vydržet každé auto. Dával jsem teď pryč po 4 letech se 160 a začínalo vrzat, netesnilo tak dobre, začala praskat kůže… ale závady žádné. Jen pravidelný servis.
1. 6. 2021 12:08
Re: BMW proste PHEV auta umi....
JJ, proto mám 4 letou záruku a beru nové. Uvidím za 1,5 jak to bude. Zatím se nekazí a pokud nebude, nechám si ho. Jako předfacelift nemá tolik složitosti....
1. 6. 2021 15:45
Re: BMW proste PHEV auta umi....
X5 E70 40d, 8 let, od nového auta, najeto cca 145 000 km, nedávno prodáno. Málo problémů a nic zásadního, auto mě nikde viset nenechalo. Zpočátku vrzání dveří kufru, postupně na několikrát konečně opraveno. Interiér bez výrazných pazvuků i po osmi letech, kůže zcela OK. Po uplynutí pětilieté záruky se nepokazilo už nic. Prasklý xenon po 4,5 letech uznalo BMW bez řečí jako záruční věc. Nemůžu si tedy stěžovat. Dlouholetý známý technik v BMW říká, že jak generace F, tak nyní G se jeví jako výrazně méně problémové.
31. 5. 2021 06:07
Re: BMW proste PHEV auta umi....
A rozhodl jsi se? ;-)
Avatar - speedfred
31. 5. 2021 06:20
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Stále s tým bojujem.
Klasické poctivé železo vs tento “hájtech” od BMW. 45e som chcel iba skúsiť ale to auto ma dostalo. Takéto rozhodovanie som ešte nemal. 🤷‍♂️
31. 5. 2021 06:22
Re: BMW proste PHEV auta umi....
To věřím, máš specifické a jasné požadavky. Jsem zvědav, kam se jazýček váhy přesune. :-!
Avatar - speedfred
31. 5. 2021 06:28
Re: BMW proste PHEV auta umi....
To som zvedavý aj ja. U mňa stačí u takejto dilemy len nejaký maličký detail či zlé vyspatie a je hotovo.
31. 5. 2021 06:35
Re: BMW proste PHEV auta umi....
To se radši vyspi víckrát :-[]
Avatar - Ozzman
31. 5. 2021 06:49
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Kup si poctivé železo, dokud jsou.....


vůbec jsem tě nechtěl ovlivnit :-[]
Avatar - Dinar
31. 5. 2021 08:12
Re: BMW proste PHEV auta umi....
:D :D :yes:
31. 5. 2021 15:23
Re: BMW proste PHEV auta umi....
X5 45e je fakt boží. Taky bych ho bral, mít wall charger k dispozici. K tomu poctivému železu a PHEV od BMW. Kamarád, který je jedním z hlavních prodejců na Msalonu, totál hybridům propadl. A to byl militantní eMkař a petrolhead. Funguje to skvěle totiž. Jediné co mi trochu vadilo, byla ta váha (je cítit na brzdách). Ale jako fotřík s rodinou co obouvá už 5té gumy (hodně uklidněný), si myslím, že je pro cestování a jako daily ta X5ka skvělá. Mám ji v oku taky. Anebo 550i dokud ještě je, ta je top :-)
31. 5. 2021 16:43
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Já jsem na sedany a jezdím už poměrně málo. Racionální volba by pro mě asi byla 545e s milým bonusem RZ s písmeny EL,
Pořád však pošilhávám po nové V8, protože mám starou (motor N62) a jsem stále spokojen. Jak udělali N63 - "horkou V8" - z více stran jsem byl varován před problémy s tímto motorem, které se prý průběžně nějak řeší.
Možná mám už ne úplně aktuální informace, proto se tě dovolím zeptat, když máš toho kvalifikovaného kamaráda, jestli se něco podařilo aktuálně dořešit.

Zajímá mě hlavně:
1) Protékající vstřiky do válců a smývání olejového filmu, při startech pak než se opět namaže dochází k vydírání válců a zapekání pístních kroužků,
2) Vysoké teploty mezi válci, kde jsou také turba - zejména při vypnutí motoru i když se řidič snaží "dochlazovat" - zapékání turb a značný vznik karbonu - běžící čerpadla a ventilátory po odstavení motoru prý nestačí,
3) Díky vysoké spotřebě el. energie po odstavení auta nedostatečné dobíjení akumulátoru, který je, v honbě za nižšími emisemi, dobíjen prý jen pokud auto tzv. brzdí motorem. (Nechce se mi věřit, že by to nešlo sofrwairově pořešit.) Prý se mění často akumulátory i v záruce. Dokonce snad i potají, při garančních prohlídkách???

Je na tom něco pravdy a případně podařilo se něco vyřešit? Týká se všech V8 N63?

Povede-li se něco zjistit, budu rád. Byl bych smutný, když by nové auto nefungovalo jak má. Byly by to také pro mě ne úplně nepodstatné peníze.

Zjistíš-li něco, předem děkuji.
31. 5. 2021 17:50
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Ja právě taky řeším sedan, protože tam jde 8mi vál. Zkusím se poptat a písnu.

Chtěl jsem M5, ale mám to na daily a všichni i v testech říkaj, že M5 není od 550i daleko a je akorát dražší na vše. Pro rýpaly, na okruh nejezdím, ale lákal mně Mxdrive.

Navíc 550i po faceliftu má i lepší zvuk než eMko (viz recenze borců z autotopnl). M5 budu mít na vyzkoušení (i M4, tam ale tuším že bude moc tvrdá).
31. 5. 2021 18:03
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Ok. Dík. Tady jsem našel nějaké poznatky ze zahraničí, tuším z Ameriky z roku 2018.

V podstatě to, co jsem psal já plus nějaká spotřeba oleje, ventilové simeringy - gufera z přehřátí a karbonu a tím kouření motoru + nějací ranění majitelé.

https://www.eeuroparts.com/…vee-hot-garbage/
Avatar - Dinar
1. 6. 2021 09:31
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Zajdi si na bimmerpost, tam je těch zkušeností na jednom místě jednoznačně nejvíc, nejen s pětkami, ale spousta těch motorů jezdí po usa v x5/6. Každopádně obecná zkušenost je, že s verzí N63TU (druhá pol. 2016) je to už se spolehlivostí jinde, zůstává vyšší spotřeba oleje. Jinými slovy, F10 550i bych nechal být, G30 je ok.
1. 6. 2021 14:12
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Děkuji.
1. 6. 2021 12:09
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Hele odpověď přímo od prodejce:

Pro zajímavost - M3/M4 určitě není tvrdá, teď s tím jezdím a mám pocit že je to pohodlnější než M5.

K těm motorům - Jinak ty „neduhy“ V8 jsou pravdivé, avšak jen do roku 2017/2018, pak byly na motoru změny a zatím žádný neskonal :-)
1. 6. 2021 14:14
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Také děkuji.
1. 6. 2021 16:14
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Od technika z autor. servisu mám také takové informace. Současná V8 už by těmi šílenými problémy trpět neměla. Ale ze statistického hlediska je třeba vždy uvážit, jak velký je vzorek těch aut v ČR. Proto jsou ta zahraniční fóra cenná, v USA bude zkušeností s V8 mnohem více.
1. 6. 2021 17:24
Re: BMW proste PHEV auta umi....
On ne každý technik je ochoten podat negativní informaci o značce, která ho živí. Viděl jsem technika "za pravdu" vyletět na hodinu prý dokonce za pomoci nastrčeného figuranta. To už musí být opravdu dobrý kamarád, aby věděl, že mu nehrozí nebezpečí.

I informace z rozličných fór a diskuzí bývají leckdy přiohnuté a to jak do plusu, tak do mínusu.

Vlastní zkušenost je nejlepší, ale v případě, že by asi mohla hodně bolet, je lepší se napřed ptát a číst. Ptát různých lidí a číst různé zdroje. I tak děkuji za další poznatek.
1. 6. 2021 18:55
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Naprosto chápu. Ten technik je kamarád, kterého znám léta a u BMW pracuje dlouho. Mám k němu důvěru. Přeji šťastnou ruku při výběru ;-)
2. 6. 2021 10:19
Re: BMW proste PHEV auta umi....
To je jasné. Je potřeba se zajímat a pokazit se může cokoliv. Jsou to jen stroje a technika. Ale je to kamarád, sám fanda BMW a docela mu věřím. Garantovat nikdo nic nebude na 100%. Od toho je ale právě (nebo měla by být) záruka, kterou prodloužit na 4 roky a kupovat takové auto nové. Mohou být problémy, může být i soud, ale u nového je šance se domoci opravy/výměny než u ojetiny, kde to je mega risk...
Avatar - Dinar
1. 6. 2021 09:20
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Aktuální 550i je nejlepší volba, s M5 je to na okruhu stejně jako jízda na hrochovi, jakkoliv schopném. 550i jede natolik dobře, že už bys musel v běžném provozu potkat nějou 911 turbo nebo vyloženě supersport, aby sis s ní připadal nedostatečně. Já vidím výhodu ve větší civilnosti oproti M5, nejen v designu, ale i v projevu, M5 je pořád napružená, 550i je pohodová, ale když ji chytíš pod krkem, tak neméně schopná, min. v rámci toho, jak jde vůbec na běžné silnici jet. Pro mě jednoznačně nejlepší pětka, navíc teď jako jediné neemko, nedomrvená mhev.
1. 6. 2021 12:10
Re: BMW proste PHEV auta umi....
Jop, přesně to říkají i v servisu - G30 má dost pořešeno.
A asi to na ni dopadne. Jestli se teda nějak nezamiluju do M3.
30. 5. 2021 20:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
30. 5. 2021 21:03
Nemám prošmejděné všechny motorizace
… ale čistý benzin už snad v petce ani není, např verze 540i už teď nemá 340 hp ale 333 a je to mild hybrid, nebo se pletu?
Purpurové řeky pod kapotou ?
https://www.press.bmwgroup.com/…mponents-01/2020
Rozbalit vlákno
49
30. 5. 2021 21:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CRASH_TEST_DUMMY
30. 5. 2021 21:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 5. 2021 23:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 5. 2021 21:43
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Jj, tiež sa mi vidí, že je všetko min. mild hybrid.
30. 5. 2021 21:56
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
M5 není.
30. 5. 2021 22:24
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Otázkou je, jestli je M5 chápáno jako řada 5. V tabulce motorizací v článku uvedeno není.
30. 5. 2021 22:43
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
A jaká je tedy M5 řada? Že nějaký redaktor Švarc neuvede do článku motorizaci ještě neznamená, že to není pětka. Kdyby M5 nepatřla do řady 5, tak by jí tam samotné BMW na svých ofiko stránkách neuvádělo, ne ?
30. 5. 2021 23:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 5. 2021 07:55
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Emkové modely jsou natolik odlišné, že je chápu jako samostatné, ne všichni dealeři je smějí prodavat atd. Ale ano, M5 ještě nemá mild hybrid - evidentně je to jen otázka času.
edit: pětkové GT se dneska jmenuje šestkové GT, v minulé generaci to byla pětka a teď je to šestka, takže je to záležitost jenom označení, dřív byly kupé varianty v jedné řadě, teď mají speciální označení, atd.
edit2: i v konfigurátoru je M5 zvlášť, ne pod pětkou...
31. 5. 2021 04:18
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Kdepak M5 je úplně jiné auto, vychází z Mercedesu ;-)
Avatar - speedfred
31. 5. 2021 05:42
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
....Áčkového Merkelesu 🤣🤣
31. 5. 2021 06:20
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
:-) když jsem vyzkoušel 540i, tak nevím zda-li bych dal přednost 530e za podobnou cenu.
Žere to jak teenagerka na dietě. :-)
Avatar - speedfred
31. 5. 2021 06:29
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
30e by u mňa asi nebola voľba, keď je možnosť tak R6.
31. 5. 2021 06:36
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Pokud je varianta 40i, tak bez diskuze. :yes: A upřímně, 30d ve chvíli kdy jezdíš fakt spíš dálky dtto.
Avatar - Dinar
31. 5. 2021 08:16
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
530e má smysl opravdu jen pokud máš většinu denního použití toho auta v dosahu el pohonu a ten benzín jako jistotu pro cestování. Jinak je 540i samo jinde, přestože jí ten mildhibrid nijak nepomohl, spíš naopak.
31. 5. 2021 10:01
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Aktuálna 5er má označenie G30 a G31.
M5 má označenie F90.

Asi to BMW nejako rozlišuje. Ale viacmenej je to jedno :)
Avatar - Dinar
31. 5. 2021 08:11
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
550i taky ne.
31. 5. 2021 08:15
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Jaká je pohotovostní hm v TP u 540ix?
Avatar - Dinar
31. 5. 2021 08:18
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
1820kg
31. 5. 2021 08:30
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Tak to je 550i ještě o pořádný kus těžší ;-)
Avatar - Dinar
31. 5. 2021 08:39
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
540xi 1820 kg (před fl 1660 kg) :'-(
550xi 1990 kg
530xe 1970 kg!
31. 5. 2021 09:10
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Hmm, jasná páka.
31. 5. 2021 16:20
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Doplním, že Touring má jen +20kg, tzn. 1840kg.
31. 5. 2021 09:01
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
550i ale taky není pětka, jako M5, jak říká Mig_35. :-)
Avatar - Dinar
31. 5. 2021 09:23
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Tak, když to říká mig... :-)
31. 5. 2021 09:34
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
V konfigurátoru je pětka od M5ky odlišená, 550i není. Šestka GT v minulé generaci ještě byla pětka. Záleží jen na úhlu pohledu. Ve stejném dealerství ti někdy M5ku někdy prodat můžou, jinde ti řeknou, že to je mimo jejich kompetenci. Sedmička, šestka, pětka a osmička jsou na stejné platformě.
Asi záleží na úhlu pohledu.
edit: ale hlavně, pane překrucovateli, napsal jsem "otázkou je, jestli je M5 chápána jako řada pět". Napsal jsem otázku, ne tvrzení, a např. BMW si evidentně myslí, že je to jiné auto, když ho uvádí mimo konfiguraci řadě pět.
31. 5. 2021 10:00
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Dobře, 550i je pětková řada , M5 je otázka, zda je pětková řada. Když tě to tak trápí.
Mě na tom tak moc zase až nezáleží.
31. 5. 2021 10:01
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
no jasně a proto rozjíždíš flejmík na osmi frontách :yes:
31. 5. 2021 10:13
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Jsi při pondělku ňákej podrážděnej....
31. 5. 2021 10:20
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
napsal jsem výše podle mého soudu logické vysvětlení, na které jsi nereagoval, nebylo nic snažšího než napsat, co si o tom mojem vysvětlení myslíš, místo toho začneš na jiném místě přisírat a vysírat...
k meritu věci nic, jenom debilní poznámky... tak bych řekl, že spíš než o diskusi ti jde o vyvolávání rozmíšek...
31. 5. 2021 10:29
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
No, časem se jistě zklidníš, já už pro to nic dělat nebudu.

Snad pokud trváš na tom, abych něco k věci napsal, tak třeba že použití platformy neurčuje primárně příslušnost k řadě, nemělo smysl vtahovat platformy do diskuze.
31. 5. 2021 10:38
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
M5ka má úplně jiné zavěšení, jiný pohon všech kol, zcela jiné turba... je tam tolik odlišností od řady pět, že to BMW má zcela mimo pětkovou řadu. v minulé generaci byla pětka i Gétéčko a teď se nezměnilo nic a už je z toho samostatná šestková "řada"... a přitom je to pětka. je to jenom slovíčkaření a napsal jsem hned na začátku, že je to s otazníkem a nic jsem netvrdil...
31. 5. 2021 10:53
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Tak znovu: Dobře, 550i je pětková řada , M5 je otázka, zda je pětková řada. Když tě to tak trápí.

Že nenapíšu, co si myslím? Tak jo,
550i je pěka
M5 je pěka
M5 CS je pětka
M5 Competition je pětka
Alpina B5 je pětka - upravená Alpinou. A vím, že má status samostatného výrobce, vlastní logo a znáček a .........a...........a...........

Stejná kastle, stejný rozvor, stejný vnitřek, stejný podvozek - myšleno co do koncepce. Jiné turbo nebo rameno nemění příslušnost k řadě. A nepíšu to alibisticky jako otázku, je to můj názor.
31. 5. 2021 10:57
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
M5 má stejnou kastli jako M-paketová pětka? tak to asi zajdu k tomu očnímu, jak mi tady doporučují.
31. 5. 2021 11:04
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Teď už jen zbývá začít se přít o významu slova stejný v daném textu, potom se začít urážet - můžeme začít u očí a pak skončit, já nevím čím ještě.

Tvé názory jsem možná negoval, ale nezesměšňoval. A nebudu to dělat ani v budoucnu.

Říkám, při pondělku ňákej podrážděnej.
31. 5. 2021 11:10
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
takže napsat někde úplně mimo naši diskusi:
550i ale taky není pětka, jako M5, jak říká Mig_35.
se smajlíkem, to není zesměšňování názorů?
...ale napsat, že si asi zajdu k očnímu /já si zajdu k očnímu, opakovaně jsem tady k tomu byl vyzván/ - to už zesměšňování je?
to je bezva, jak se někomu nelíbí jeho vlastní způsoby a u druhých vyžaduje korektní přístup :yes:
31. 5. 2021 11:27
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
A všechno to začalo, že jsem napsal "M5 není".

Slibuji, že na tvé příspěvky nebudu raději reagovat. Očividně ti vadím a reakce vždy vyvolá spor.

Nyní musím odejít, neutíkám......
31. 5. 2021 11:50
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
všechno to začalo tím, že jsem napsal, že je nejspíš chyba rozdělovat motory v tabulce na spalovací a hybridní, když hybridní, alespoň v mild formě, jsou prakticky všechny.
Avatar - Emel
31. 5. 2021 11:14
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Ani ne nutně jako "M-paketová" pětka, prostě jako pětka. Jestli je někde nějaký nádech nebo výdech navíc, to je celkem fuk, já souhlasím s gilem, pro mě je to pětka.
Abych to dal s něčím do kontrastu - třeba u Yaris vs. Yaris GR už bych nenapsal, že mají kastli stejnou... a jestli považuju Yaris GR za součást modelu Yaris nebo ne - moje odpověď je že považuju, ale nějak moc jsem nad tím nedumal a tady bych se třeba ukecat nechal.
31. 5. 2021 11:40
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Já na to nemám názor, není to pro mě podstatné. Ale nepřijde mi to naprosto jednoznačné. Proto jsem napsal otazník. U BMW zdá se mají jasno, v konfigurátoru je M5ka zvlášť. Ale mění se to, dřív byla trojka kupé a dneska je čtyřka.
Přijde mi to jako handrkovat se o tom, proč není 330i třílitr. Prostě to tak mají, kdyby udělali třílitr čtyřválec, byla by další kontroverze.
Ale řekl bych, že kdybys přijel na benzínku s M5kou a vedle tebe stála 520d a majitel ti říkal, že máte totéž auto, určitě bys s ním nadšeně nesouhlasil:)
M5ka má řekl bych 60% dílů karoserie rozdílných?
edit: nikdy jsem to nezkoumal, ale řekl bych, že jich bude ještě víc podle fotek, to snad nemá stejné ani přední dveře
https://www.carlist.my/news/bmw-m5-f90--how-does-it-compare-against-the-g30-m550i-xdrive-62984/62984/
Avatar - Emel
31. 5. 2021 12:01
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Jo, proti tomu napsat to s otazníkem nemám námitek... beru že úplně jasný to není a taky mi to žíly netrhá.

Můj názor na srovnávací fotky je ten, že se M5 odlišuje i na poměry BMW málo a rozdíl mezi M2 a 2 např. je větší. Dveře (i víko kufru) jsou podle mě stejný a liší se nárazníky + blatníky, a to jen v detailech typu odrazka na výšku vs. na šířku, hranaté vs. kulaté koncovky... jo, střecha je jiná... to po pravdě nevím, jestli je option nebo série.

PS: na benzínce bych úplně stejně nesouhlasil i v případě M550i vs. 520d... nebo Focus ST vs. 1.0EB. Pro mě je tohle totéž, M5 je prostě top pětkové řady.
31. 5. 2021 12:22
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
stačí asi vlézt do parts depot a srovnat part numbery jednotlivých částí... ale zase až tak moc mě to netrápí:)
31. 5. 2021 13:20
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
M5 je na základě 5er vyráběný vysokovýkonný sedan. Stejná platforma, stejné uložení motoru, stejná nosná struktura karoserie s částečně modifikovanými panely.
Z důvodu marketingu BMW vede BMW M GmbH jako samostatného výrobce. Není to však tak, že by M5 byla zcela jiným vozem než výchozí 5er.
31. 5. 2021 16:23
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Tak tak, sice dost upravená, ale stále je to pětka. Já bych spíš reagoval na to 6GT nebo dříve 5GT. Ono sice vypadá uvnitř jako pětka, ale technicky to má blíž k 7er.
31. 5. 2021 17:37
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Má to dvanáctiválec jako sedmicka? Celovzduchovy podvozek, nebo jen zadek jako pětka touring?
Je zbytečné to řešit a zdaleka to není tak jednoznačné.
31. 5. 2021 17:49
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
No zrovna 6GT umí celovzduch i s funkcí změny výšky, tzn. dá se z toho udělat X6 :) Jako je to kříženec. Ale jestli se tu řeší, že M5 není pětka, tak 6GT už vůbec ne. Jinak bych to neřešil :D
31. 5. 2021 20:07
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
Já jsem napsal, ze je otázkou, jestli se M5ka chápe jako součást petkove rady nebo ne. Nic jsem netvrdil. V konfiguratoru je zvlášť. Vyrojilo se plno
vtipných dementu, kteří vycítili příležitost dokázat si, ze ta jejich třináctka není zas tak malá jak by se mohlo zdát. Každopádně podstatne bylo sdělení, ze rozdreleni v tabulce bylo chybně.
1. 6. 2021 03:56
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
:yes: ;-) dokonalé shrnutí
31. 5. 2021 06:13
Re: Nemám prošmejděné všechny motorizace
540i je MH už taky, je o dost těžší než verze před FL. Přesto upřímně jezdí moc pěkně.
Avatar - Emel
30. 5. 2021 22:10
Hezký
Jak šedivou moc nemusím, tak pětce to sekne... tohle bych mohl, z praktických důvodů v kombíku...
Zdá se mi to, nebo je to nějak hodně u země? Tam jsou nějaký nástavce prahů?
https://img.auto.cz/…pbWc/7016705.jpg?…
BTW... koukám, že to obouvá Conti EcoContact... z toho bych asi jako kupec velkou radost neměl.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - wakantanka
30. 5. 2021 22:23
Všetko fajn,
len mne vŕta hlavou taká drobnosť. Prečo designeri BMW u denného svietenia vymýšľajú na novo koleso. Angel Eyes mali už dávno, je to jasný charakteristický rys a oni v každom modeli furt niečo iné ľahko zameniteľné. Podľa mňa je to škoda.
Rozbalit vlákno
7
30. 5. 2021 23:14
Re: Všetko fajn,
Souhlas, dnes jsem v koloně na dálnici pozoroval v zrcátku dvě auta za sebou. První 5er facelift, druhá Octavia 4 RS. Už u 5er jsem přemýšlel zda je to Octa nebo BMW a u druhého už jsem se neodvážil tipovat.
30. 5. 2021 23:23
Re: Všetko fajn,
To jsou teda lumpové ti Helmuti, vokopírovali nám škůdku. Horší než Číňani. :-)
31. 5. 2021 04:17
Re: Všetko fajn,
Proč? Adam má bohužel pravdu.
31. 5. 2021 16:26
Re: Všetko fajn,
No bylo mi z toho smutno, brýlemi to nebude.
31. 5. 2021 10:11
Re: Všetko fajn,
Mihol sa tam Kabaň u oboch a tesne po odhalení dizajnu Škoda Octavia z BMW odišiel 🤔
1. 6. 2021 16:29
Re: Všetko fajn,
Když jsem viděl ta nová světla BMW 5, napadlo mě přesně totéž srovnání s Octavií. Nic proti Škodě, ale přišlo mi to že strany BMW jako pořádný přešlap. Proč kazit tak typický, originální a snad i funkční prvek jako jsou Angel Eyes?
31. 5. 2021 04:35
Klima
Nedá se klima s dálkovým ovládáním dodělat do O3 ? tahle výbava jde jen u aut s extra baterií nejspíš.
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2021 06:18
Asi ano...
...tohle je pro mě rozumnější varianta než EV pro ty, kteří natočí víc než 300km v jednom dni nejen 1x do měsíce.
Doba nabíjení není žádná sláva, ale principiálně si to už umím představit místo 530d. Jen ta váha je zatím hrozná.

Pohled z druhé strany je ten, že pokud nejezdíš převážně po městě, tak tě 540i udrží na relativně nízkých nákladech za PHM dnes už taky.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - lyon667
31. 5. 2021 07:31
Re: Asi ano...
No s tou váhou se tam moc dělat nedá.
31. 5. 2021 07:44
Re: Asi ano...
Bohužel, třeba jednou ;-)
31. 5. 2021 06:47
K cemu vic veci v aute?
Tak bud vezmu naftu/benzin a priplatim vetsi nadrz a nebo jdu do elektra. Elektro kompromis, kdyz jedu ven jednou za rok a to je vse, nabijim doma. A nebo hltam kilaky v nafte nebo poskakuju v benzinu. Jsme rozmachany a nevime co za mega a pul chtit. Tahas vahu, ubiras si prostor, ale hlavne ze cistim mesto. Pak projede game over seat s křídlem f čipu v zadu vocouzenou rouru a jsme porad na stejnym miste.
Rozbalit vlákno
11
31. 5. 2021 06:51
Re: K cemu vic veci v aute?
Čoudících šmejdů rapidně ubývá a přes různé narážky na TDI nejčastěji vidím čoudící Renaulty, nedávno Avensis apod.
Avatar - Roman Horký
31. 5. 2021 07:26
Re: K cemu vic veci v aute?
Včera mě vyudily 4 kroužky pro ***ky.
31. 5. 2021 07:27
Re: K cemu vic veci v aute?
Nepsal jsem, že ne. Jen kecy pouze o TDI jsou liché.
Avatar - Roman Horký
31. 5. 2021 07:34
Re: K cemu vic veci v aute?
Ale jo, je jich asi méně než bývalo. Mě spíše vadí, co všechno beztrestně jezdí, STKčkem prochází a nikdo to dál neřeší.
31. 5. 2021 07:43
Re: K cemu vic veci v aute?
O tom žádná...
31. 5. 2021 08:26
Re: K cemu vic veci v aute?
Hele ja PHEV auto mam, prvnich 25tkm jsem dal za 3 litry prumer benzinu + elektrika.... neresil jsem vubec NIC.... kdybych mel mit jen jedno auto, urcite beru nejaky PHEV zase. Do firmy samo ne, tam mam krome PHEV i auta vylozene na dlouhe trasy, protoze tam uz PHEV tak efektivni neni.... ale chce to vyzkouset, pak pochopis jak universalni ta auta jsou.
Avatar - Dinar
31. 5. 2021 08:34
Re: K cemu vic veci v aute?
Souhlas, při souč stavu legislativy, cenách phm a elektriky, dává phev jako univerzál největší smysl, resp. znamená nejmíň omezení pro uživatele.
31. 5. 2021 09:33
Re: Re: K cemu vic veci v aute?
3 litry jsou pekny. Ja jsem jen pan opatrny, co nema rad moc veci v aute navic. Ale je otazka jestli je nafta lepsi nez elektro s benzinem conse tyka spolehlivosti. Toyota ma myslim dojezd az 90 km na elektro, coz uz se mi libi. Dennich 100km by se mi tak dobre jezdilo i dalnici
Avatar - Roman Horký
31. 5. 2021 09:44
Re: Re: K cemu vic veci v aute?
To opravdu nemá.
31. 5. 2021 10:11
Re: Re: Re: K cemu vic veci v aute?
Test posledni Toyoty: "V kombinovaném režimu se bavíme o 75 km (dle WLTP), zatímco v městském režimu až 98 km (dle WLTP)." Takze mych 100km v kombinovanem provozu by 70 dala na elektro.
31. 5. 2021 08:33
Re: K cemu vic veci v aute?
Taky jsem to tak vnímal, ale málokdo si může dovolit mít tři auta podle toho jestli jede zrovna do města, na dálnici, nebo na chatu. EV jsou bohužel zatím pro mě moc drahé a síť nabíječek má v ČR ještě hodně bílých míst. Osobně jsem šel do benzínového hybridu. Ve městě a na okrsky je to super, ale na dálnici je spotřeba vysoká. Jako nejpraktičtější možnost mi v současnosti přijde plugin diesel, ten kombinuje to nejlepší od všeho - bezemisní provoz ve městě a na krátkých trasách, rychlé a plynulé rozjezdy, nízkou spotřebu na dálnici a dlouhý dojezd. Bohužel je momentálně dělá jenom Mercedes pokud vím?
31. 5. 2021 08:49
5er PHEV
Tuhle motorizaci bych chtěl zkusit. Shodou okolností jezdím už několikátou 5er v 520d a jsem z toho vyloženě zklamanej. Nejede to, MHEV je naprosto k ničemu a navíc to ve městě v kombinaci s podřazováním při brždění někdy po sundání plynu masivně rekuperuje, někdy to tam bez meziplynu nacpe nižší kvalt až to cukne a někdy to jenom plachtí (45e je v tomhle naprosto konzistentní bez ohledu na teplotu, nabití nebo zatížení). A co se z toho stane je loterie. Trvám na tom, že bez hromady příplatků je to auto naprd. Obyč řízení je i přes to, že s tím jezdím už tisíce km naprosto příšerný (kolem středu je to jak parník, pohneš volantem a zatočí to za 2 hodiny), obyč brzdy nebrzdí a navíc se přehřejvaj a obyč podvozek jakmile se naloží (tím myslím rodinu, ne paletu tašek do kufru), tak je auto uhoupaný asi jako Superb. Celkově bych to buďto naložil (40i, brzdy, řízení, podvozek, větraný sedačky) nebo si vzal LK 206kW superba a ušetřil 600tis.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Dinar
31. 5. 2021 09:28
Re: 5er PHEV
Tohle přesně dělá i 540i, chová se po sundání nohy z plynu pokaždé jinak, jednou skoro zastaví, rekuperuje, podruhé plachtí, potřetí se chová jako bez mhev, je to otravné a pro mě zatím jediná kaňka na jinak dokonalém autě. Čert nám byl ty mhev dlužen.
1. 6. 2021 16:47
Re: 5er PHEV
To je zajímavé, mě se zatím zdála 40d (byť X7) při zpomalování konzistentní, ale zkušenost mám krátkou. Myslím, že bych si toho rychle všíml, protože by mi to téměř jistě vadilo, nicméně budu na to dávat pozor.
31. 5. 2021 16:35
Re: 5er PHEV
520d, párkrát jsem se na toto téma chytli tady v diskusích. Já to vidím celkem podobně jako ty. I přes to 3 z 5 pětek co potkám jsou 520d v základu a bez m paketu. Třeba nedávno testovaný Lexus ES (pokud se bavíme o sedanu) udělá těmto nenáročným řidičům mnohem větší službu za méně peněz. Nechci a nemůžu říct že je ES lepším autem, ale mě osobně by se pro základní 520d těžko hledali argumenty.

Jinak s tím podvozkem - 520d nemá vzadu vzduch jako silnější verze? Já znám jen M-paketové silnější verze (30d a 40i), tak nevím. Tam jsem naopak spokojený, že i když naložím po strop a po přední sedačky, tak to jezdí stále stejně :D

Prodejce mě od 530e hodně odrazoval. Ale mám podezření, že je to spíš tím, že za to mají nižší odměny :D :D
31. 5. 2021 20:21
Re: 5er PHEV
hele nevim, specifikaci neresim. Ale nejaky nivo to pravdepodobne ma, protoze si to po startu vejsku upravilo a taky to tak ruzne odfukuje. Ale chova se to nalozeny jinak. A a6 na vzduchu to na podvozku znat neni, tady dost. Pritom prazdny je to uplne v pohode
31. 5. 2021 20:37
Re: 5er PHEV
Vzduchový podvozek mají všechny touringy vzadu léta Páně strašně dlouho. Sedany ho nemaji nebo alespoň neměly.
Avatar - Dinar
1. 6. 2021 09:12
Re: 5er PHEV
Pokud to auto po startu upravuje výšku, pak to znamená nějakou poruchu, normálně to funguje tak, že výška je pořád stejná, jen podle zatížení se upraví tlak v zadních měchách. Ani žádné odfukování bys něměl slyšet, řekl bych, že tě čeká další servis.
Mmch. taky jsem to původně chápal tak, že máš sedan.
1. 6. 2021 11:08
Re: 5er PHEV
Sedan byl při minulý opravě, teď naštěstí aspoň kombi. Když se to naloží, tak to vejšku neupravuje. Srovnalo se to po nastartování. Což si teda myslím je standard, kompresor podvozku žije snad jenom když běží motor ne?
1. 6. 2021 17:46
Re: 5er PHEV
Mně touring po nastartování výšku viditelně upravuje. A po vypnutí motoru si naopak postupně sedá dolu - jak píše kesumb, jsou slyšet zvuky jak to různě odfukuje. Dělá mi to tak celou dobu.
2. 6. 2021 10:15
Re: 5er PHEV
Přesně tak, při vypnutí motoru - až po zavření dveří a zamčení (asi tuší že se nikam nejede) vypustí vzduch a auto si viditelně sedne a je i slyšet. Analogicky po nastartování musí natlakovat, ale to vevnitř není slyšet. Za jízdy pak není nic poznat jestli se upravují tlaky dle potřeby. Nebo alespoň jsem nikdy nic neslyšel.
2. 6. 2021 10:15
Re: 5er PHEV
sry, vložilo se 2x, zas nějaký bug asi
31. 5. 2021 17:04
dilema
to je dilema, za 1,8 mice si poridil Toyotu Mirai a nebo 530e xDrive s hooodne slusnou vybavou pripadne 545e xDrive s prumernou vybavou ? :'-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dinar
1. 6. 2021 09:05
Re: dilema
Dilema plakátového kovboje? Vidět někoho reálného (myslím člověka z masa a kostí), jak sedí nad prospekty 530e a Mirai a přemýšlí, za které z nich utratí své (reálné) peníze, hmm...
Ale jako scéna z nějakého sci-fi o "nové Evropě" by to asi šlo. ;-)
Avatar - Maxmin
13. 12. 2022 14:01
Spotřeba
Proč neuvádíte spotřebu benzínu + elektřiny?
Když jezdíte na dvě paliva, uvádějte prosím obě spotřeby, jinak se v tom nedá vyznat.
Třeba při týdenním testu jsme ujeli 1000km za celkem 52l benzínu + 100kWh elektřiny (počítat jen tu dodanou ze sítě, ne tu, kterou si auto vyrobí samo z benzínu..)
Rozbalit vlákno
0