.... marna slava, potvrzuje to snad kazdy test.... jo, na dlouhe dalnicni prelety bude vzdycky lepsi diesel, pro cisty pozitek z auta zase klasicky silny benzin. Ale na universalni pouziti kdyz s autem jezdis denne do prace a obcas das nejakou sluzebku je ta PHEV verze proste fajn. A sousedum nesmrdis pod nos a i Greta bude rada ;-)
A mimochodem se mi zda ze za PHEV auta BMW ani nechce uplny nesmysl.... za me fakt sympaticky pristup a navic ta 5er je proste krasne, klasicky vyhlizejici auto :yes:
Súhlas,skúšal som X5 45e a proste to auto je úžasné aj keď SUV moc nemusím. Ešte väčšia batéria spojená s lahodnou a jemnou R6 je kombinácia kde môže konkurencia iba tíško závidieť. S natáčaním zadných kolies je vhodná aj na manévrovanie v úzkych uličkách keď je treba. Až to človek trochu "našlahá" výbavou tak pohľad do ceníka už taký príjemný moc není :'-( ale myslím že stojí za to ! Má to výkon, spotreba slušná, niečo to utiahne a hlavne to nevyje :-[]
No jo jestli to vydrží tak málo jak současné BMW, tak potěš koště.
Vzhledem k tomu, že je tam řada kurwítek navíc, a celá soustava je velmi složitá,, nedopadne to dobře protože BMW zapomnělo na to, že existuje něco jako robustnost.
Museli by se tomu věnovat poctivě jako Toyota a to oni nechtějí, důležité je prodat.
Rika, ze BMW se celkem s*rou a hybridy se budou s*at jeste vic. A jak statistika tak selsky rozum rikaji, ze je to tak. :-!
Kdyz udelas auto se spalovakem a zaroven do nej nastrkas komplet technologii EV (jen mensi baterku) a vsechno to propojis, mas z pohledu spolehlivosti celkem hroznou vec. Mild hybrid prosim, ale tohle je proste takova prechodna vec, za 20 let se tomu budes smat, jakej je to kockopes.
To je jeden pohled.
Druhej pohled je, že máš výhody obou bez jejich omezení.
Líbila se mi kombinace šestiválce s elektrem v X5 45e.
Tady s dvoulitrem to asi bude trošku slabší... navíc parametry té elektrické části nejsou nějak extra působivý (pomalý nabíjení, relativně malá baterka i výkon cca. na úrovni Superbu iV).
....a ještě si musíš za tu technologii připlatit, zadarmo není.
Potíž je v tom, že se tady bavíme jen tak, řekněme, akademicky, protože stejně nemáš možnost volby stejného auta bez té hybridní techniky - ber nebo nech být.
Méně spolehlivé auto je zatím spekulace. Třeba to, že inženýři nejdou s výkonem spalováku na doraz, naopak spolehlivosti prospěje.
Pomalé nabíjení je specifikum téhle verze. Pořád to ale zapadá do toho celkového obrázku - PHEV má smysl, pokud můžeš nabíjet doma přes noc a pak ujet nějakou podstatnou část kilometrů na tohle "palivo". Rychlonabíjet u nákupáku, abys pak ujel 50km a dejme tomu ušetřil stovku... to asi není to klíčový.
Kufr a nádrž - nádrž se vzhledem ke kombinované spotřebě dá,
Posledné štatistiky tvrdia opak… moja skúsenosť so štvorma BMW (2xF10, G30, G05) je tiež super.
- Tak by som uvítal nejaké konkrétnejšie info na základe čoho sa tak strašne kazia :-!
Zajímavé, mám za sebou vlastnictví několik řad E, F i G a nevím o tom, že by auta nevydržela. Za pár měsíců si kolega přebere G21, pak poreferuji, zda-li se jedná pouze o plácání nebo skutečnost. Zatím však nikdy nebyl s výdrží na spolehlivostí problém.
A líbí se mi jak Toyota nakupuje v zásadě celé auto od BMW, přitom jak říkáš je to vlastně nepoctivý základ. ;-)
No, já mám BMW od ledna a vychází mi to už na víc jak 8 týdnů v servisu. Už to lepí technici z DE. Jestli to nedopadne tentokrát, nabízejí peníze zpět. Jo a s PHEV nebo pohonem to nemá nic společnýho..
Pokud jde o robustnost, je na tom bmw, alespoň u klasických řad v posl ročnících velmi dobře. Když srovnávám ta auta s největší konkurencí, mercedesem, tak ten je v tomto směru na cestě do pekla. Za posl pět let točím po roce ve firmě MB růz tříd (roční operáky) a je to neskutečná bída, právě v robustnosti, auta vržou, vykazují závady po měsíci atp. A není to otázka jednoho kusu nebo jednoho modelu. Jsou to fajn auta, pěkně jezdí, ale kvalita je horší a horší. Bmw naopak se v tomto směru lepší, opět za těch posl pět let mi jich rukama prošlo několik kusů a žádný problém k řešení, nikde nic nevrzalo, servis neviděly. Když srovnám šestiletou 330d s nájezdem 180 tis a měsíc staré GLC nemůže to být v tomto ohledu větší kontrast.
Nevím za co ty palce dolů. Mám s BMW stejnou zkušenost jako ty. Naprosto bez problémů, nic nevrže, kvalita super, po 2,5 letech a 60tis je pořád jako nové. Chce se o ně řádně starat. Neříkám, že nemůže být smůla na kus, ale zobecnění, že BMW je na tom špatně, je mimo.
Tak dva roky snad musí vydržet každé auto. Dával jsem teď pryč po 4 letech se 160 a začínalo vrzat, netesnilo tak dobre, začala praskat kůže… ale závady žádné. Jen pravidelný servis.
JJ, proto mám 4 letou záruku a beru nové. Uvidím za 1,5 jak to bude. Zatím se nekazí a pokud nebude, nechám si ho. Jako předfacelift nemá tolik složitosti....
X5 E70 40d, 8 let, od nového auta, najeto cca 145 000 km, nedávno prodáno. Málo problémů a nic zásadního, auto mě nikde viset nenechalo. Zpočátku vrzání dveří kufru, postupně na několikrát konečně opraveno. Interiér bez výrazných pazvuků i po osmi letech, kůže zcela OK. Po uplynutí pětilieté záruky se nepokazilo už nic. Prasklý xenon po 4,5 letech uznalo BMW bez řečí jako záruční věc. Nemůžu si tedy stěžovat. Dlouholetý známý technik v BMW říká, že jak generace F, tak nyní G se jeví jako výrazně méně problémové.
Stále s tým bojujem.
Klasické poctivé železo vs tento “hájtech” od BMW. 45e som chcel iba skúsiť ale to auto ma dostalo. Takéto rozhodovanie som ešte nemal. 🤷♂️
X5 45e je fakt boží. Taky bych ho bral, mít wall charger k dispozici. K tomu poctivému železu a PHEV od BMW. Kamarád, který je jedním z hlavních prodejců na Msalonu, totál hybridům propadl. A to byl militantní eMkař a petrolhead. Funguje to skvěle totiž. Jediné co mi trochu vadilo, byla ta váha (je cítit na brzdách). Ale jako fotřík s rodinou co obouvá už 5té gumy (hodně uklidněný), si myslím, že je pro cestování a jako daily ta X5ka skvělá. Mám ji v oku taky. Anebo 550i dokud ještě je, ta je top :-)
Já jsem na sedany a jezdím už poměrně málo. Racionální volba by pro mě asi byla 545e s milým bonusem RZ s písmeny EL,
Pořád však pošilhávám po nové V8, protože mám starou (motor N62) a jsem stále spokojen. Jak udělali N63 - "horkou V8" - z více stran jsem byl varován před problémy s tímto motorem, které se prý průběžně nějak řeší.
Možná mám už ne úplně aktuální informace, proto se tě dovolím zeptat, když máš toho kvalifikovaného kamaráda, jestli se něco podařilo aktuálně dořešit.
Zajímá mě hlavně:
1) Protékající vstřiky do válců a smývání olejového filmu, při startech pak než se opět namaže dochází k vydírání válců a zapekání pístních kroužků,
2) Vysoké teploty mezi válci, kde jsou také turba - zejména při vypnutí motoru i když se řidič snaží "dochlazovat" - zapékání turb a značný vznik karbonu - běžící čerpadla a ventilátory po odstavení motoru prý nestačí,
3) Díky vysoké spotřebě el. energie po odstavení auta nedostatečné dobíjení akumulátoru, který je, v honbě za nižšími emisemi, dobíjen prý jen pokud auto tzv. brzdí motorem. (Nechce se mi věřit, že by to nešlo sofrwairově pořešit.) Prý se mění často akumulátory i v záruce. Dokonce snad i potají, při garančních prohlídkách???
Je na tom něco pravdy a případně podařilo se něco vyřešit? Týká se všech V8 N63?
Povede-li se něco zjistit, budu rád. Byl bych smutný, když by nové auto nefungovalo jak má. Byly by to také pro mě ne úplně nepodstatné peníze.
Ja právě taky řeším sedan, protože tam jde 8mi vál. Zkusím se poptat a písnu.
Chtěl jsem M5, ale mám to na daily a všichni i v testech říkaj, že M5 není od 550i daleko a je akorát dražší na vše. Pro rýpaly, na okruh nejezdím, ale lákal mně Mxdrive.
Navíc 550i po faceliftu má i lepší zvuk než eMko (viz recenze borců z autotopnl). M5 budu mít na vyzkoušení (i M4, tam ale tuším že bude moc tvrdá).
Ok. Dík. Tady jsem našel nějaké poznatky ze zahraničí, tuším z Ameriky z roku 2018.
V podstatě to, co jsem psal já plus nějaká spotřeba oleje, ventilové simeringy - gufera z přehřátí a karbonu a tím kouření motoru + nějací ranění majitelé.
Zajdi si na bimmerpost, tam je těch zkušeností na jednom místě jednoznačně nejvíc, nejen s pětkami, ale spousta těch motorů jezdí po usa v x5/6. Každopádně obecná zkušenost je, že s verzí N63TU (druhá pol. 2016) je to už se spolehlivostí jinde, zůstává vyšší spotřeba oleje. Jinými slovy, F10 550i bych nechal být, G30 je ok.
Od technika z autor. servisu mám také takové informace. Současná V8 už by těmi šílenými problémy trpět neměla. Ale ze statistického hlediska je třeba vždy uvážit, jak velký je vzorek těch aut v ČR. Proto jsou ta zahraniční fóra cenná, v USA bude zkušeností s V8 mnohem více.
On ne každý technik je ochoten podat negativní informaci o značce, která ho živí. Viděl jsem technika "za pravdu" vyletět na hodinu prý dokonce za pomoci nastrčeného figuranta. To už musí být opravdu dobrý kamarád, aby věděl, že mu nehrozí nebezpečí.
I informace z rozličných fór a diskuzí bývají leckdy přiohnuté a to jak do plusu, tak do mínusu.
Vlastní zkušenost je nejlepší, ale v případě, že by asi mohla hodně bolet, je lepší se napřed ptát a číst. Ptát různých lidí a číst různé zdroje. I tak děkuji za další poznatek.
To je jasné. Je potřeba se zajímat a pokazit se může cokoliv. Jsou to jen stroje a technika. Ale je to kamarád, sám fanda BMW a docela mu věřím. Garantovat nikdo nic nebude na 100%. Od toho je ale právě (nebo měla by být) záruka, kterou prodloužit na 4 roky a kupovat takové auto nové. Mohou být problémy, může být i soud, ale u nového je šance se domoci opravy/výměny než u ojetiny, kde to je mega risk...
Aktuální 550i je nejlepší volba, s M5 je to na okruhu stejně jako jízda na hrochovi, jakkoliv schopném. 550i jede natolik dobře, že už bys musel v běžném provozu potkat nějou 911 turbo nebo vyloženě supersport, aby sis s ní připadal nedostatečně. Já vidím výhodu ve větší civilnosti oproti M5, nejen v designu, ale i v projevu, M5 je pořád napružená, 550i je pohodová, ale když ji chytíš pod krkem, tak neméně schopná, min. v rámci toho, jak jde vůbec na běžné silnici jet. Pro mě jednoznačně nejlepší pětka, navíc teď jako jediné neemko, nedomrvená mhev.
… ale čistý benzin už snad v petce ani není, např verze 540i už teď nemá 340 hp ale 333 a je to mild hybrid, nebo se pletu?
Purpurové řeky pod kapotou ? https://www.press.bmwgroup.com/…mponents-01/2020
A jaká je tedy M5 řada? Že nějaký redaktor Švarc neuvede do článku motorizaci ještě neznamená, že to není pětka. Kdyby M5 nepatřla do řady 5, tak by jí tam samotné BMW na svých ofiko stránkách neuvádělo, ne ?
Emkové modely jsou natolik odlišné, že je chápu jako samostatné, ne všichni dealeři je smějí prodavat atd. Ale ano, M5 ještě nemá mild hybrid - evidentně je to jen otázka času.
edit: pětkové GT se dneska jmenuje šestkové GT, v minulé generaci to byla pětka a teď je to šestka, takže je to záležitost jenom označení, dřív byly kupé varianty v jedné řadě, teď mají speciální označení, atd.
edit2: i v konfigurátoru je M5 zvlášť, ne pod pětkou...
530e má smysl opravdu jen pokud máš většinu denního použití toho auta v dosahu el pohonu a ten benzín jako jistotu pro cestování. Jinak je 540i samo jinde, přestože jí ten mildhibrid nijak nepomohl, spíš naopak.
V konfigurátoru je pětka od M5ky odlišená, 550i není. Šestka GT v minulé generaci ještě byla pětka. Záleží jen na úhlu pohledu. Ve stejném dealerství ti někdy M5ku někdy prodat můžou, jinde ti řeknou, že to je mimo jejich kompetenci. Sedmička, šestka, pětka a osmička jsou na stejné platformě.
Asi záleží na úhlu pohledu.
edit: ale hlavně, pane překrucovateli, napsal jsem "otázkou je, jestli je M5 chápána jako řada pět". Napsal jsem otázku, ne tvrzení, a např. BMW si evidentně myslí, že je to jiné auto, když ho uvádí mimo konfiguraci řadě pět.
napsal jsem výše podle mého soudu logické vysvětlení, na které jsi nereagoval, nebylo nic snažšího než napsat, co si o tom mojem vysvětlení myslíš, místo toho začneš na jiném místě přisírat a vysírat...
k meritu věci nic, jenom debilní poznámky... tak bych řekl, že spíš než o diskusi ti jde o vyvolávání rozmíšek...
No, časem se jistě zklidníš, já už pro to nic dělat nebudu.
Snad pokud trváš na tom, abych něco k věci napsal, tak třeba že použití platformy neurčuje primárně příslušnost k řadě, nemělo smysl vtahovat platformy do diskuze.
M5ka má úplně jiné zavěšení, jiný pohon všech kol, zcela jiné turba... je tam tolik odlišností od řady pět, že to BMW má zcela mimo pětkovou řadu. v minulé generaci byla pětka i Gétéčko a teď se nezměnilo nic a už je z toho samostatná šestková "řada"... a přitom je to pětka. je to jenom slovíčkaření a napsal jsem hned na začátku, že je to s otazníkem a nic jsem netvrdil...
Tak znovu: Dobře, 550i je pětková řada , M5 je otázka, zda je pětková řada. Když tě to tak trápí.
Že nenapíšu, co si myslím? Tak jo,
550i je pěka
M5 je pěka
M5 CS je pětka
M5 Competition je pětka
Alpina B5 je pětka - upravená Alpinou. A vím, že má status samostatného výrobce, vlastní logo a znáček a .........a...........a...........
Stejná kastle, stejný rozvor, stejný vnitřek, stejný podvozek - myšleno co do koncepce. Jiné turbo nebo rameno nemění příslušnost k řadě. A nepíšu to alibisticky jako otázku, je to můj názor.
takže napsat někde úplně mimo naši diskusi:
550i ale taky není pětka, jako M5, jak říká Mig_35.
se smajlíkem, to není zesměšňování názorů?
...ale napsat, že si asi zajdu k očnímu /já si zajdu k očnímu, opakovaně jsem tady k tomu byl vyzván/ - to už zesměšňování je?
to je bezva, jak se někomu nelíbí jeho vlastní způsoby a u druhých vyžaduje korektní přístup :yes:
všechno to začalo tím, že jsem napsal, že je nejspíš chyba rozdělovat motory v tabulce na spalovací a hybridní, když hybridní, alespoň v mild formě, jsou prakticky všechny.
Ani ne nutně jako "M-paketová" pětka, prostě jako pětka. Jestli je někde nějaký nádech nebo výdech navíc, to je celkem fuk, já souhlasím s gilem, pro mě je to pětka.
Abych to dal s něčím do kontrastu - třeba u Yaris vs. Yaris GR už bych nenapsal, že mají kastli stejnou... a jestli považuju Yaris GR za součást modelu Yaris nebo ne - moje odpověď je že považuju, ale nějak moc jsem nad tím nedumal a tady bych se třeba ukecat nechal.
Já na to nemám názor, není to pro mě podstatné. Ale nepřijde mi to naprosto jednoznačné. Proto jsem napsal otazník. U BMW zdá se mají jasno, v konfigurátoru je M5ka zvlášť. Ale mění se to, dřív byla trojka kupé a dneska je čtyřka.
Přijde mi to jako handrkovat se o tom, proč není 330i třílitr. Prostě to tak mají, kdyby udělali třílitr čtyřválec, byla by další kontroverze.
Ale řekl bych, že kdybys přijel na benzínku s M5kou a vedle tebe stála 520d a majitel ti říkal, že máte totéž auto, určitě bys s ním nadšeně nesouhlasil:)
M5ka má řekl bych 60% dílů karoserie rozdílných?
edit: nikdy jsem to nezkoumal, ale řekl bych, že jich bude ještě víc podle fotek, to snad nemá stejné ani přední dveře
https://www.carlist.my/news/bmw-m5-f90--how-does-it-compare-against-the-g30-m550i-xdrive-62984/62984/
Jo, proti tomu napsat to s otazníkem nemám námitek... beru že úplně jasný to není a taky mi to žíly netrhá.
Můj názor na srovnávací fotky je ten, že se M5 odlišuje i na poměry BMW málo a rozdíl mezi M2 a 2 např. je větší. Dveře (i víko kufru) jsou podle mě stejný a liší se nárazníky + blatníky, a to jen v detailech typu odrazka na výšku vs. na šířku, hranaté vs. kulaté koncovky... jo, střecha je jiná... to po pravdě nevím, jestli je option nebo série.
PS: na benzínce bych úplně stejně nesouhlasil i v případě M550i vs. 520d... nebo Focus ST vs. 1.0EB. Pro mě je tohle totéž, M5 je prostě top pětkové řady.
M5 je na základě 5er vyráběný vysokovýkonný sedan. Stejná platforma, stejné uložení motoru, stejná nosná struktura karoserie s částečně modifikovanými panely.
Z důvodu marketingu BMW vede BMW M GmbH jako samostatného výrobce. Není to však tak, že by M5 byla zcela jiným vozem než výchozí 5er.
Tak tak, sice dost upravená, ale stále je to pětka. Já bych spíš reagoval na to 6GT nebo dříve 5GT. Ono sice vypadá uvnitř jako pětka, ale technicky to má blíž k 7er.
No zrovna 6GT umí celovzduch i s funkcí změny výšky, tzn. dá se z toho udělat X6 :) Jako je to kříženec. Ale jestli se tu řeší, že M5 není pětka, tak 6GT už vůbec ne. Jinak bych to neřešil :D
Já jsem napsal, ze je otázkou, jestli se M5ka chápe jako součást petkove rady nebo ne. Nic jsem netvrdil. V konfiguratoru je zvlášť. Vyrojilo se plno
vtipných dementu, kteří vycítili příležitost dokázat si, ze ta jejich třináctka není zas tak malá jak by se mohlo zdát. Každopádně podstatne bylo sdělení, ze rozdreleni v tabulce bylo chybně.
Jak šedivou moc nemusím, tak pětce to sekne... tohle bych mohl, z praktických důvodů v kombíku...
Zdá se mi to, nebo je to nějak hodně u země? Tam jsou nějaký nástavce prahů? https://img.auto.cz/…pbWc/7016705.jpg?…
BTW... koukám, že to obouvá Conti EcoContact... z toho bych asi jako kupec velkou radost neměl.
len mne vŕta hlavou taká drobnosť. Prečo designeri BMW u denného svietenia vymýšľajú na novo koleso. Angel Eyes mali už dávno, je to jasný charakteristický rys a oni v každom modeli furt niečo iné ľahko zameniteľné. Podľa mňa je to škoda.
Souhlas, dnes jsem v koloně na dálnici pozoroval v zrcátku dvě auta za sebou. První 5er facelift, druhá Octavia 4 RS. Už u 5er jsem přemýšlel zda je to Octa nebo BMW a u druhého už jsem se neodvážil tipovat.
Když jsem viděl ta nová světla BMW 5, napadlo mě přesně totéž srovnání s Octavií. Nic proti Škodě, ale přišlo mi to že strany BMW jako pořádný přešlap. Proč kazit tak typický, originální a snad i funkční prvek jako jsou Angel Eyes?
...tohle je pro mě rozumnější varianta než EV pro ty, kteří natočí víc než 300km v jednom dni nejen 1x do měsíce.
Doba nabíjení není žádná sláva, ale principiálně si to už umím představit místo 530d. Jen ta váha je zatím hrozná.
Pohled z druhé strany je ten, že pokud nejezdíš převážně po městě, tak tě 540i udrží na relativně nízkých nákladech za PHM dnes už taky.
Tak bud vezmu naftu/benzin a priplatim vetsi nadrz a nebo jdu do elektra. Elektro kompromis, kdyz jedu ven jednou za rok a to je vse, nabijim doma. A nebo hltam kilaky v nafte nebo poskakuju v benzinu. Jsme rozmachany a nevime co za mega a pul chtit. Tahas vahu, ubiras si prostor, ale hlavne ze cistim mesto. Pak projede game over seat s křídlem f čipu v zadu vocouzenou rouru a jsme porad na stejnym miste.