On tam ten dohlížející řidič už dlouho nebude. Co by tam dělal a proč by se to všechno dělalo. Elektroauta jsou současnost a autonomní řízení je budoucnost.
Autonomní řízení nezvládají ani auta natož kamion.No 80procent trasy není 100.Ty systémy to musí zvládnout i na sněhu,ledu,zúžení a předvídat.Je otázka kdo bude zodpovědný za škody a zranění.
Asi si pomůžu jednou otázkou a odpovědí Martina Jahna:
Automobilky se obecně staví do role obětí, že byly ke všemu donuceny, že elektřinu nechtěly. Neměly se tedy víc bránit? Dnes se chvástají, jak jsou elektrická auta úžasná, a předhánějí se v počtu novinek. To si dost odporuje.
To, co popisujete, je přechodová fáze. Těch, co nadále tvrdí, že jsou k něčemu donuceni, už je minimum. Během dvou tří let se to celé přeměnilo. A jestli mohly automobilky víc vzdorovat? To nebyla už jen politická snaha, ale tlaky ze všech stran včetně finančních trhů, významně podpořené i úspěšným příběhem Tesly. Automobilky už nemohly vzdorovat, musely reagovat. Vsadily na to, že tohle je správná cesta.
Zdroj: https://www.auto.cz/…ou-drazsi-139216
Na rovine kde nejsou kopce nebo zatacky se ten system mozna da pouzit,ale nekde v horach,kdyz bude snehova boure....Vsechny kamiony zapadnou nekam do skarpy a je konec.
To je nejaký PR článok alebo čo to má byť?
Čiže keď bol zapnutý autopilo, tak vodič si mohol odpočinúť alebo pospať? Lebo ak musel byť stále pripravený prevziať kontrolu nad vozidlom, tak žiadna časová úspora sa nekoná - pretože prestávky vodič mať musí úplne rovnaké, ako keby išiel na 20 ročnom trucku. Nechápem, v čom tá úspora akože spočívala..? Čisto hypotetická úspora, ak by vodič nemusel byť prítomný a auto by išlo bez prestávky? Vtipné..
Trasu dlouhou 950 mil, což je cca 1.529 km, přitom autonomní kamion s nákladem zvládl v čase 14 hodin a 6 minut. Systém autonomního řízení přitom vůz ovládal zcela samostatně zhruba na 80 % cesty. Řidič odjel prvních cca 60 mil a pak se na dalších cca 950 mil chopil řízení čistě autonomní systém. Už úspora 10 hodin na trase dlouhé přes 1500 mil je působivá,...
Takže jak daleko se vlastně jelo? 80% z čeho ujel kamion? Z 1010 mil (950+60) asi ne, že? To nevychází. Takže z více jak 1500 mil? No to asi taky ne, to by bylo přes 1200 mil. Achjo...
Tak na co mi kuwa jsou tyhle prázdný čísla, když je to celý nesmysl? Čím pisatel přemýšlí, když tuhle vatu předkládá? To si můžeme za ta čísla dosadit slůvka několik a nebo bambilión a vyjde to nastejno.
Každopádně je to celý 3,14čovina na n-tou, jelikož borec musí v násobně vyšším stresu kontrolovat poblblej počítač, takže z toho musí bejt úplně vyřízenej. V podstatě mnohem víc, než když řídí intuitivně sám. A když po 10 hodinách omdlí nudou a nebo začne chcáti do petky, tak 40-ti tunová souprava zařve: "Okamžitě převezměte řízení!" a PRÁSK!!! 10 mrtvých. A to v tom lepším případě.