Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čína masivně buduje stanice, které vyměňují baterie elektromobilů

Proč trávit zdlouhavé desítky minut na nabíječce, když můžete po pár minutách odjíždět s novou a téměř plně nabitou baterií?
Zpět na článek
4. 6. 2021 16:38
5. 6. 2021 09:02
4. 6. 2021 09:14
Zajímavé
Vypadá to samozřejmě jako správná cesta, ale masovou elektromobilitu to stejně neřeší. Protože kolik těch baterií lze zároveň nabíjet? Aby to mělo efekt, muselo by jich být řádově stovky. O modularitě a standardizaci baterií nemluvě.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roman Horký
4. 6. 2021 11:17
Jak píše výše Horst
není to tak úplně super jak by se mohlo zdát. Ale toto řešení by se mohlo vylepšit. Baterie by byly unifikované do všech EV a existovala by škála kapacit. Když vím, že budu týden jezdit po městě, tak si nechám naložit nějakou 20cítku :-). Když někam pojedu dál, tak si naložím větší a pak ji zase vrátím. Taky bych mohl mít jednu doma na nabíječce a druhou v autě. Ten vyměňovací mechanismus může být stejně náročný jako hever na kola a můžu ho mít v garáži.
S takovým systémem by mohla taky baterie přežít auto. Samozřejmě že obvykle nikoli, ale někdy jo.
A rozhodně by to pomohlo trhu s ojetými EV.
Rozbalit vlákno
6
4. 6. 2021 11:53
Re: Jak píše výše Horst
Mít jednu doma....Při ceně bat. je asi úvaha vlastnit dvě na jedno auto neekonomická. A já bych ani kolo měnit nechtěl nejen ob den, ale ani jednou týdně. Vopruz s manipulací, montáží, nabíjením, skladováním.......
Avatar - Roman Horký
4. 6. 2021 12:10
Re: Jak píše výše Horst
Když to pro tebe není přínos tak ti to nikdo nenutí. Můžeš si jezdit k nabíječce a nebo nechat vyměnit baterii a nebo čekat doma až se ti auto nabije. Byla by to jen možnost navíc.
4. 6. 2021 12:18
Re: Jak píše výše Horst
Jako možnost to řešení nepopírám. Ale za nadějné ho však nepovažuji, proč jsem napsal výše.
4. 6. 2021 12:46
Re: Jak píše výše Horst
Veľkým problémom by bola manipulácia s baterkou. Asi vieš, že baterky okolo 100 kWh vážia aj 500 kg, že?
4. 6. 2021 14:32
Re: Jak píše výše Horst
Tak to by se dalo vyřešit modularitou, kdy by tam bylo baterek třeba 5 jako tužkovek v autíčku na ovládání. Jenže tak nebo tak bude velkou nevýhodou výměnýho řešení fakt, že konkurence bude ty batterypacky používat jako strukturální díl auta, zatimco tyhle baterky budou jenom mrtvá váha.
5. 6. 2021 08:52
Re: Jak píše výše Horst
takze ti z toho vyjde 20 ruznych baterek romiku, z nichz vetsina bude nezamenna, takze stejne skoncis na nabijecce, protoze ty "tvoji" mit zrovna nebudou
a neverim, ze to bude bezproblemove fungovat tisickrat meneny v jednom a tom samym aute
4. 6. 2021 13:24
Perfektní systém
Systém je perfektní a má své výhody.
+ Auta by se prodávali za polovic ceny bez baterií
+ Baterii by vlastnila nabíjecí společnost a zákazník si ji pouze pronajímá s každou výměnou (pro zákazníka neztrácí na hodnotě)
+ Nabíjení 5 min (výměna baterie)
+ Cena baterie by byla v pronájmu za vyčerpanou energii
+ Cena pronájmu by mohla být variabilní podle kapacity (opotřebovanosti) baterie
+ Elektrická síť by se nemusela posilovat celá, ale pouze vybudovat k pár stovkám výměnných stanic
+ Baterie by mohly být konstruované a nabíjené na maximální životnost
- nešlo by nabíjet doma (každý vůz by musel mít výměnný mini-akumulator pro nouzové dojetí)
- výměnné stanice by musely být dost veliké kuli skladování baterií
- omezení konstrukcí na 1, max 3 společný systém baterií
Myslím že v tomto případě by elektrifikace osobní přepravy byla velmi vhodná

Proč to nejde?
- někdo by musel přemýšlet a protlačit to :-) Je fakt že centralizace výroby a dobíjení není v čistě demokraticky- kapitalistických zemí reálná, v tomhle má čína výhodu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 13:36
Re: Perfektní systém
Bylo by to strašně nákladné.
5. 6. 2021 08:53
Re: Perfektní systém
za mesicni pronajem baterie budes platit tolik, ze se to mozna vyplati jen zlomku tech, co denne toci 500+km a kvuli nim se to delat nebude, protoze je jednodusi po 3 hodinach zastavit na pul hodky na kafe o dobit na dalsich 500km
4. 6. 2021 14:27
To není řešení
Tohle může fungovat pouze v rámci firemních flotil, či mhd. Ale ve svém autě bych původní baterii, kterou jsem zaplatil jako součást auta, a ke které bych se choval šetrně a pokud možno ji nenabíjel v rychlonabíječkách apod, určitě neměnil za nějakou anonymní, která může být těsně před smrtí ...

Jak říkal pan premiér, také nechci nic sdílet, mám rád svoje věci.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - pradeda777
4. 6. 2021 15:01
Re: To není řešení
Tato věc by se dala řešit navrhovaným způsobem, kde by se vůz prodával bez baterie a společnost by zákazníkovi pronajímala plnou baterii, která by se zase podle potřeby měnila ve výměnné stanici za jinou nabitou. Co by to stálo?
4. 6. 2021 15:08
Re: To není řešení
V principu asi ano, ale kdyby se baterie neměnila po ujetí každých cca 300km ... přijde mi to jako kdysi s dostavníky, kdy cestou přepřahali koňské spřežení, zkrátka si myslím, že dnes je to strašně uživatelsky nepřívětivé, a že sami zákazníci to odmítnou svým nezájmem.
Avatar - pradeda777
4. 6. 2021 15:30
Re: To není řešení
Tak s benziňákem je to podobné. Taky auto ujede nějakých 300-400km a musí k pumpě natankovat. Tady by se zajelo do výměnného boxu, kde by se vyměnila baterka. Jsou dnes baterky, které nabízí i delší dojezd. Já osobně vidím budoucnost ve vodíku.... :-!
4. 6. 2021 17:13
Re: To není řešení
... podobné, ale auto ujede mezi tankováním více než 300-400 km ... osobně vidím budoucnost také ve vodíku. Před časem (cca půl roku) byl na netu článek o nějaké německé firmě, která se pokouší vyrobit vodíkovou pastu, která by odstranila nevýhody vodíku při manipulaci, a pochopil jsem to tak, že v laboratorních podmínkách už jim to funguje.
5. 6. 2021 08:57
Re: To není řešení
a jednou narazis na novou baterku, ktrera ti vydrzi 500km a treba tejden jezdeni kolem komina a jindy na te vyjde sunt, kdy rano uz ani neodjedes, protoze se samovybije.
bez se podivat, co jsou nekteri schopni delat, kdyz vymenuji PB bombu treba do grilu a chtej tu peknou neotlucenou, ktera je zarovnana az tam vzadu. a to jde jenom o obal, vnitrek je stejnej
4. 6. 2021 15:04
To je riešenie
Vôbec ste to nepochopili. Ak by ste sa pridali k tomuto systému, žiadna vaša batéria by neexistovala. Pri kúpe auta by ste za batériu neplatili a nabitú batériu, samozrejme s garanciou nejakého dojazdu by ste si v nabíjačke prenajímali. Samozrejme, životnosť auta by sa vám predĺžila pretože by nebola limitovaná životnosťou batérie.
Rozbalit vlákno
1
4. 6. 2021 16:40
Re: To je riešenie
neuspelo to ani u Renaultu ktery prave baterie pronajimal treba u ZOE, zakaznici proste vymenu baterii odmitli a Renault ktery do mozne vymeny baterii na podobnych stanicich investoval nekolik miliard eur s tim skoncil pro nezajem

stejne tak Tesla, u ni to fungovalo v Kalifornii na prvnich modelech S, a vyuzilo to za mesic asi 5 zakazniku a pak to postupne zelo prazdnotou az to Tesla zavrela uplne, proste o to nebyl zajem
4. 6. 2021 16:38
neni sance
vsechny podobne pokusy nakonec skoncili neuspechem, pokouselo se o to hodne automobilek od Tesly az treba po Renault, a vesmes se to nedockalo uspechu ani to nedavalo ekonomicky smysl, a to u Renaultu i prestoi ze spousta ZOE byla prodana bez baterie a baterie byla na pronajem

mozna se to uchyti nekde v Cine kde to protlaci za pomoci tamni vlady s vidinou toho ze to zkusi dostat i do sveta jako jejich knowhow ikdys je to jen normalni kopirka, ale po svete je to neuchytitelne, museli by se dohodnout jak automobilky, tak samotni zakaznici ze to takto chteji, a to je proste rekneme nerealne

a ted si vemte jak to bude vypadat po treba 100 vymene baterie na konektorech a zavytech samotneho auta, aneb auta nejsou zespodu cista, obcas spodek auta schyta nejaky sutr nebo neco, a ted to prijede po 100 a vice na vymenu baterky co vazi X set kilo a ma ji drzet par sroubu co se jiz 100 a vicekrat museli vysroubovat a nasroubovat, vim jak vypadaj po sezone treba naboje kol po te co se na nich treba 10-15x za vejkend meni kola, takze za sezonu treba 100-200x, pokud by takto meli vypadat ty zavity a srouby na drzni baterky tak to bude dost tristni zalezitost a asi bych se bal ze me nekde baterka upadne :-[]
Rozbalit vlákno
1
5. 6. 2021 09:02
Re: neni sance
presne tak
technicka vec je jedna vec, druha vec je, ze kazdej chce neco vlastnit., mit neco co je moje a ne se o to s nekym delit.
mozna to maj v cine po kulturni revoluci, kde komunisti zabili 60+milionu lidi, jinak, ale u nas ty bolsevicky cistky a vymyvani mozku tak dusledny nebylo
Avatar - kuk
8. 6. 2021 02:53
Přežitek co brzo zastará
Přežitek z doby kdy neexistovalo rychlé nabíjení. Tesla už to dávno opustila a izrealskej startup s Renaultem už dávno krachnul.
Rozbalit vlákno
0