Otvorenejší nemusí byť práve ten správny pojem. To, že kupujú povedzme juhokórejci autá svojej produkcie je ovplyvnené daňovým zaťažením a vysoko nadsadenými cenami iných značiek. Potom mať takéto zahraničné auto je pre nich aj istým statusom - že sú za ďaleko vodou, že sú tí za ktorými sa chodí s prosíkom a nie tí, ktorí s prosíkom za niekym chodia. Čo má svoje za aj proti. Dekadencia má totiž aj svojich odporcov a nie každý si ju dovoliť môže i keď by na to auto povedzme peniaze mal. Svojho času som v Kórei bol, v Soule a ozaj je tam takých áut minimum. K večeru sa sústreďujú celkom pravidelne napríklad pred hotelom Hyatt, kde je vychýrená diskotéka pre tú najvyššiu kastu, kde sa chodia doslova odviazať. A poviem vám, že tam sa dejú veci... S týpkom v slávnostnej uniforme z 1.jazdnej ktorý robil na US embassy som tam vliekol na šrot nacamraného speváka z Gangnam style zo záchodov nech tam nespí medzi pisoármi... A podobne. Ja som sa tam vyskytol úplne náhodou s pár týpkami, ktorí tam pustili bez zaváhania za večer 15tisíc eur len na chlast.
Zajímavý pohled... myslíš si teda, že by Korejci i kupovali zahraniční produkci, ale nevyplatí se jim to finančně?
U Japonců si myslím, že je důvod prostě jejich patriotismus / nacionalismus... u Korei vlastně nevím.
aj ja som rad za europske znacky, Kia uz nikdy! Mam Kiu Shiit 2020, a dajako marketing maju porieseny lepsie ako kvalitu. Kanban Kajzen 5s sracky su to, hlavne ze marketing je spickovy, nic nove nevymyslia a aj to dobre okopiruju zle.
Golf 532 ks za 5/21 v ČR a úžasná priam dokonalá Corolla nie je ani v top 20.Tých 532 majiteľov Golfa sa muselo riadne obabrať keď nekúpili perfektnú Corollu hybrid s e-CVT.O predajoch Civicu,Focusu ,308 alebo Mazdy 3 je škoda aj písať.Takže kde je ten problém že cenovo porovnatelné autá ako Golf a Corolla majú tak diametrálne rozdielne predaje.V každom teste čítam ako Golf alebo O IV majú katastrofálne ovládanie mrznúceho infotainmentu a aj napriek tomu sa predávajú na danú triedu velmi dobre.Golf je proste Golf.A tečka. :-):-):-):-) Čo je špička segmentu sa predáva dobre a keď nevieš čo si máš kúpiť v segmente C tak si kúp Golf je to stávka na istotu.Prosím o koment Toyoťákov a Forďákov.
Nic než mentalitu stáda v tom nehledej. Rozumný člověk si všechno o vozech o které by měl zájem nastuduje, pak si 2-3 modely vybere, důkladně si je otestuje a nakonec se stejně koupí to auto, které se líbí manželce........ :D:-[] ...
Není k tomu tvému blábolu škoda slov? Jak píše Xylo, pardon praděda, člověk je stádní zvíře a vždycky se stádem jde nesrovnatelně víc jedinců, než mimo stádo. A propos, kdo nejde s námi, jde proti nám. Od doby, co mám Toyotu a můžu porovnávat, jak je udělaná a jak funguje, na rozdíl od Peugeotu... A taky jak neztrácí hodnotu... A jak se chovají ve značkovém autorizáku k majiteli staré ojetiny tam a tam...
Jako že Golf se prosazuje díky mimořádně výhodné ceně proti kvalitnější konkurenci? No to ti úplně nevím. Kdyby byla nejprodávanější třeba i30 nebo Tipo, tak budiž.
Tohle je spíš třeba... Třeba jako kapesní nůž od Victorinoxu - možná jsou lepší nože, určitě jsou levnější... ale tohle je ten etalon, první volba laiků... Atd.
Ne, ale že kvantita nemusí být vždy kvalitou, to je celé, víc v tom nehledej.
Já nikdy Golf nehejtoval, 8. generace se mi moc nelíbí, seděl jsem v té, co má redakce na dlouhodobý test, tam už i interiér byl parádní a kvalitní, ale i tak bych si to já nezvolil, spíše jsem chtěl poukázat na ten nesmysl, který tu Hugino hlásá už delší dobu, že co se prodává nejvíc nemusí být to nejkvalitnější.
A ono je to přesně jak píšeš, má jméno, jako ten nůž, i kdyby byl hodně špatný, tak se prodávat nějak bude, ale upřímě by mne dost zajímalo srovnání prodejů do soukromé sféry, kdy ta i30 bude právě platit za to polské vepřové a nebo tukový rohlík, protože value/money a zároveň Golf jak tu již psal Pája je nabízen za dobré peníze na operák takže - značka + hezká cena + slušné auto = prodeje, prostě vepřové maso, nic extra, ale je to vlastně fajn maso, kterým se nezklameš, já ho mam taky rád ;)
...a já zase říkám, že když už hledáme přirovnání tohohle typu, tak bychom si měli dát trošku víc záležet... a ne naznačovat, že se Golf prodává dobře proto, že je levný.
Ten Victorinox je šikovný příklad, to se musím pochválit... nějak si vybudoval postavení na trhu... a jak naznačuješ, i kdyby šla kvalita znatelně dolů, tak to ta značka nějakou dobu ustojí, než negativní zkušenosti probublají do všeobecného povědomí.
Mimochodem, ani to polské vepřové není nejprodávanější.
PS: aby bylo jasno - já Golf nikdy neměl ani ve finálové trojce... ale někteří blízcí diskutéři patří mezi spokojené ex-Golfaře.
Ale jo, vim, nejvice se sem vozi veprove z Holandska ;) Ale vyrobky z veproveho z Polska , takze technicky mas pravdu v sirsim kontextu je mozno brat i to Polsko. Ale ke to prijde jako hezky priklad, vubec jsem to nemyslel, ze veprove je odpadni maso, kvality ma a ma vybudovanou znacku ;)
tak mi ukaž, které z těch tvých jmenovaných dostanu na operák za 5.5-6.5tis. tahle nabídka mi nedávno přistála ve firmě. To nikdo jinej takhle cenou auta tedy nepodsouvá. A musím říct, že jsem tedy taky dlouho přemýšlel, jestli to nevzít.
i30 je od 4500 s DPH https://www.naoperak.cz/…c2a00454d888c972
Nicméně... i30 ani Tipo nejsou typicky operákový auta. Ono hodnotit výhodnost jen podle měsíční splátky je u operáku ošemetný.
PS: navíc... operáková splátka vlastně nereflektuje cenu, ale reflektuje ztrátu hodnoty + náklady na servis... takže z jistého úhlu pohledu nízká splátka na drahé auto = auto s výjimečně nízkou ztrátou hodnoty a náklady na údržbu ;-)
Když si vezmu to Tipo - začíná na 325t, našel jsem ho na operák za 4719 s DPH měsíčně na 3 roky (36 měsíců, nájezd 15). Takže za tříletý provoz Tipa dáš 180t. To je docela dost na holátko se švihadlama vzadu bez tempomatu atd.
Golf seženeš za podobný peníze... což je samo o sobě zajímavý. Otázka je, čím je to daný - ty operáky nejsou přímo od VW, ale od Arvata apod. Takže... dostává Arvato lepší slevy u VW než u Fiatu? Nebo má Fiat větší procentní propad hodnoty za první tři roky? Oboje?
Mne ho nabízeli s 30tis ročně jinak by to bylo úplně bezpredmetne pro mne. Byla možnost na výběr 2 nebo 3 roky. Bylo to fakt hodně zajimave, s najezdem, který bych asi dokázal u mých lidi uhlídat. Dost jsem o tom přemýšlel, ale nakonec jsem nevěděl, komu dát auto za trest. Nikdo ho nechtěl, tak jsem to nechal plavat.
nějak mi tam ten golf chybí. https://www.focus2move.com/…orld-car-market/
Asi to budou jen vnucená auta na operák, kde to je firmám jedno, protože s tím bude jzdit nějaká lopata.
Normální člověk si za svoje peníze nekupuje nefunkční produkt.
váš plakátový sen v květnu opět prohrál s duem Dodge/RAM tentokrát brutálně 4: 15 :-):-):-)
Z celkem 5 letošního měsíců prohrála Tesla s duem Dodge/RAM (dřív jedna značka) už 3x (květen, duben a únor) :-)
A celkové skore za 5 měsíců je 88 Tesla a 95 Dodge/RAM, takže i tady petrolheadi poráží olyzovače plakátů.....
A perlička na závěr je, že v květnu Teslu porazilo i GM s 2 ofiko dealery, když Cadillac, GMC a Chevrolet maj na kontě 6 registrací a plakátovka jen 4......
Myslím že s těmito značkami zrovna Tesla nesoutěží ...
Tesla bojuje celou svoji existenci o přežití a zdá se že konec se blíží, špatné zprávy z Číny a až otevřou továrnu v Evropě, nikdo už ty vehikly nebude chtít.
Šílení Norové už teď kupují elektrické Mustangy.