Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v květnu 2021: Další měsíc růstu, těžil z něj VW, Seat či Citroën

Registrace nových aut na českém trhu sice meziročně vzrostly, o 62,4 %, stále však zůstávají hluboko pod úrovní předchozích let.
Zpět na článek
4. 6. 2021 08:59
4. 6. 2021 09:59
4. 6. 2021 10:19
4. 6. 2021 10:58
4. 6. 2021 11:14
4. 6. 2021 14:41
4. 6. 2021 18:43
Avatar - KANKUNEN
4. 6. 2021 08:17
Pane Bureši, když budete mít na výplatu 40t v roce 19
Pak v roce 20 při krizi 10t a nakonec v roce 21 20t, budete všem tvrdit, že vám plat vzrostl o 200%?
Rozbalit vlákno
5
4. 6. 2021 08:26
Re: Pane Bureši, když budete mít na výplatu 40t v roce 19
Hezký příklad :yes:
4. 6. 2021 09:04
Re: Pane Bureši, když budete mít na výplatu 40t v roce 19
Záleží na tom, s čím srovnáváš. ;-)
Avatar - WinDiesel
4. 6. 2021 11:40
Re: Pane Bureši, když budete mít na výplatu 40t v roce 19
Nepochopil
Avatar - Emel
4. 6. 2021 10:03
Re: Pane Bureši, když budete mít na výplatu 40t v roce 19
Hele... a četl jsi ten článek?
4. 6. 2021 17:23
Re: Pane Bureši, když budete mít na výplatu 40t v roce 19
Dal som si námahu a stiahol z acea.be dlhšie štatistiky:

EU mesiace 1-4:
- 2021: 3,422,439
- 2020: 2,750,659
- 2019: 5,336,703
- 2018: 5,480,953

ČR mesiace 1-4
- 2021: 68,510
- 2020: 60,873
- 2019: 82,464
- 2018: 75,658
4. 6. 2021 08:35
Registrace 01-05/2020
Sú 35,48 za Škodu? Nie je podelené 1000?
A chýba súčet.
Zišlo by sa porovnať aj so štandardnejším rokom 2019.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Mikesus
4. 6. 2021 08:44
Re: Registrace 01-05/2020
podle mého ten sloupec ukazuje podíl na trhu.
4. 6. 2021 17:12
Re: Registrace 01-05/2020
Máš pravdu, videl som tam niečo čo som chcel vidieť 🤦‍♂️.

Ale porovnanie s 1-5 / 2020, príp. 1-5 / 2019 by ma zaujímalo.
Avatar - Roman Horký
4. 6. 2021 08:59
Jářku
ještě že ty evropské automobilky tu Evropu mají :-) :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
4. 6. 2021 09:59
Re: Jářku
Jistě víš, že evropané jsou mnohem otevřenější ke koupi cizího auta, než třeba Japonci nebo Korejci... a tohle je český trh.
4. 6. 2021 10:19
Re: Jářku
Otvorenejší nemusí byť práve ten správny pojem. To, že kupujú povedzme juhokórejci autá svojej produkcie je ovplyvnené daňovým zaťažením a vysoko nadsadenými cenami iných značiek. Potom mať takéto zahraničné auto je pre nich aj istým statusom - že sú za ďaleko vodou, že sú tí za ktorými sa chodí s prosíkom a nie tí, ktorí s prosíkom za niekym chodia. Čo má svoje za aj proti. Dekadencia má totiž aj svojich odporcov a nie každý si ju dovoliť môže i keď by na to auto povedzme peniaze mal. Svojho času som v Kórei bol, v Soule a ozaj je tam takých áut minimum. K večeru sa sústreďujú celkom pravidelne napríklad pred hotelom Hyatt, kde je vychýrená diskotéka pre tú najvyššiu kastu, kde sa chodia doslova odviazať. A poviem vám, že tam sa dejú veci... S týpkom v slávnostnej uniforme z 1.jazdnej ktorý robil na US embassy som tam vliekol na šrot nacamraného speváka z Gangnam style zo záchodov nech tam nespí medzi pisoármi... A podobne. Ja som sa tam vyskytol úplne náhodou s pár týpkami, ktorí tam pustili bez zaváhania za večer 15tisíc eur len na chlast.
Avatar - Emel
4. 6. 2021 10:58
Re: Jářku
Zajímavý pohled... myslíš si teda, že by Korejci i kupovali zahraniční produkci, ale nevyplatí se jim to finančně?
U Japonců si myslím, že je důvod prostě jejich patriotismus / nacionalismus... u Korei vlastně nevím.
Avatar - Anonym
4. 6. 2021 11:14
Re: Jářku
aj ja som rad za europske znacky, Kia uz nikdy! Mam Kiu Shiit 2020, a dajako marketing maju porieseny lepsie ako kvalitu. Kanban Kajzen 5s sracky su to, hlavne ze marketing je spickovy, nic nove nevymyslia a aj to dobre okopiruju zle.
Avatar - Mikesus
4. 6. 2021 14:41
Re: Jářku
tak to rozveď. Ať se poučíme co mají špatně a vyvarujeme se těch chyb jako ty.
Avatar - Beefcake
4. 6. 2021 09:19
To su ale nadherne cisla
Na pohonkanie managerskeho corporatneho ega. Dufam, ze si vyplatia aj zodpovedajuce odmeny.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
4. 6. 2021 10:50
Ameriky 5/2021
Cadillac - 1
Dodge - 4
GMC - 1
Chevrolet - 4
RAM - 11
Tesla - 4
Explorer - 6
Mustang - 18
Renegade 16 (vše benzín)
Compass - 30 (28x benzín)
Wrangler - 18 (16x benzín)
Gladiator - 2
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Beefcake
4. 6. 2021 12:15
Re: Ameriky 5/2021
Takze Fiaty sa uz rataju medzi "ameriky" ?
Preco tam teda nezaratas vsetky Fordy ?
Avatar - Barrichello
4. 6. 2021 14:27
Re: Ameriky 5/2021
Protože SDA uvádí jen Mustang a Explorer a jiné US modely jsou v kolonce nezařazeno spolu s bůh ví čím....

Jeep je americká značka...
Avatar - Beefcake
4. 6. 2021 19:26
Re: Ameriky 5/2021
Tak este raz - Ford je ruska znacka ?
Avatar - Barrichello
4. 6. 2021 22:38
Re: Ameriky 5/2021
Produkty Ford Europe nepovažuju za ameriky , asi tak.

Stejně jako ameriky nebyly korejské Chevrolety :-)
Avatar - Mikesus
5. 6. 2021 00:47
Re: Ameriky 5/2021
A co Highlander, který se vyrábí v USA? Je to Amerika nebo Japonec?
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 13:26
Re: Ameriky 5/2021
11 RAMů není málo.
Avatar - speedfred
5. 6. 2021 06:58
Re: Ameriky 5/2021
Určite by ich bolo aj viac ale nie sú. Inzertné portály sú plné týchto aút ale všetko to je predané.
Avatar - hugino
4. 6. 2021 10:58
Golf vs Corolla vs Civic
Golf 532 ks za 5/21 v ČR a úžasná priam dokonalá Corolla nie je ani v top 20.Tých 532 majiteľov Golfa sa muselo riadne obabrať keď nekúpili perfektnú Corollu hybrid s e-CVT.O predajoch Civicu,Focusu ,308 alebo Mazdy 3 je škoda aj písať.Takže kde je ten problém že cenovo porovnatelné autá ako Golf a Corolla majú tak diametrálne rozdielne predaje.V každom teste čítam ako Golf alebo O IV majú katastrofálne ovládanie mrznúceho infotainmentu a aj napriek tomu sa predávajú na danú triedu velmi dobre.Golf je proste Golf.A tečka. :-) :-) :-) :-) Čo je špička segmentu sa predáva dobre a keď nevieš čo si máš kúpiť v segmente C tak si kúp Golf je to stávka na istotu.Prosím o koment Toyoťákov a Forďákov.
Rozbalit vlákno
22
4. 6. 2021 11:09
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Myslím, že už to tu nadhazoval Webpája, že dostal nabídku operáku na Golfa 1,0 TSI za (tuším) 6 tisíc kaček měsíčně, nic jiného bych v tom neviděl.
Avatar - pradeda777
4. 6. 2021 11:31
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Nic než mentalitu stáda v tom nehledej. Rozumný člověk si všechno o vozech o které by měl zájem nastuduje, pak si 2-3 modely vybere, důkladně si je otestuje a nakonec se stejně koupí to auto, které se líbí manželce........ :D :-[] ...
Avatar - Roman Horký
4. 6. 2021 11:37
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Není k tomu tvému blábolu škoda slov? Jak píše Xylo, pardon praděda, člověk je stádní zvíře a vždycky se stádem jde nesrovnatelně víc jedinců, než mimo stádo. A propos, kdo nejde s námi, jde proti nám. Od doby, co mám Toyotu a můžu porovnávat, jak je udělaná a jak funguje, na rozdíl od Peugeotu... A taky jak neztrácí hodnotu... A jak se chovají ve značkovém autorizáku k majiteli staré ojetiny tam a tam...
Avatar - Ozzman
4. 6. 2021 11:54
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Však máš pravdu, je nejlepší... nejkvalitnější maso je polské vepřové... víš proč?
Avatar - Emel
4. 6. 2021 13:01
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Jako že Golf se prosazuje díky mimořádně výhodné ceně proti kvalitnější konkurenci? No to ti úplně nevím. Kdyby byla nejprodávanější třeba i30 nebo Tipo, tak budiž.
Tohle je spíš třeba... Třeba jako kapesní nůž od Victorinoxu - možná jsou lepší nože, určitě jsou levnější... ale tohle je ten etalon, první volba laiků... Atd.
Avatar - Ozzman
4. 6. 2021 14:13
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Ne, ale že kvantita nemusí být vždy kvalitou, to je celé, víc v tom nehledej.

Já nikdy Golf nehejtoval, 8. generace se mi moc nelíbí, seděl jsem v té, co má redakce na dlouhodobý test, tam už i interiér byl parádní a kvalitní, ale i tak bych si to já nezvolil, spíše jsem chtěl poukázat na ten nesmysl, který tu Hugino hlásá už delší dobu, že co se prodává nejvíc nemusí být to nejkvalitnější.

A ono je to přesně jak píšeš, má jméno, jako ten nůž, i kdyby byl hodně špatný, tak se prodávat nějak bude, ale upřímě by mne dost zajímalo srovnání prodejů do soukromé sféry, kdy ta i30 bude právě platit za to polské vepřové a nebo tukový rohlík, protože value/money a zároveň Golf jak tu již psal Pája je nabízen za dobré peníze na operák takže - značka + hezká cena + slušné auto = prodeje, prostě vepřové maso, nic extra, ale je to vlastně fajn maso, kterým se nezklameš, já ho mam taky rád ;)
Avatar - Emel
4. 6. 2021 17:41
Re: Golf vs Corolla vs Civic
...a já zase říkám, že když už hledáme přirovnání tohohle typu, tak bychom si měli dát trošku víc záležet... a ne naznačovat, že se Golf prodává dobře proto, že je levný.

Ten Victorinox je šikovný příklad, to se musím pochválit... nějak si vybudoval postavení na trhu... a jak naznačuješ, i kdyby šla kvalita znatelně dolů, tak to ta značka nějakou dobu ustojí, než negativní zkušenosti probublají do všeobecného povědomí.

Mimochodem, ani to polské vepřové není nejprodávanější.

PS: aby bylo jasno - já Golf nikdy neměl ani ve finálové trojce... ale někteří blízcí diskutéři patří mezi spokojené ex-Golfaře.
Avatar - woody-alien
4. 6. 2021 18:27
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Spokojený ex-Golfař... :-[] :yes: Ten ale může být taky spokojený proto, že už toho Golfa nemá. Podobně jako spokojený ex-manžel. ;-)
Avatar - Emel
4. 6. 2021 19:18
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Neříkej, že se ti po ex nestýská :-)
Avatar - woody-alien
4. 6. 2021 19:37
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Ale jo, měl jsem ho rád. ;-)
Avatar - Ozzman
4. 6. 2021 19:57
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Exmanžela ?! :D
Avatar - Mikesus
5. 6. 2021 00:48
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Tak vztah k exgolfu je jako k exmanzelu. S láskou vzpomíná, ale už by ho nikdy nechtěl.
Avatar - Ozzman
4. 6. 2021 19:56
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Ale jo, vim, nejvice se sem vozi veprove z Holandska ;) Ale vyrobky z veproveho z Polska , takze technicky mas pravdu v sirsim kontextu je mozno brat i to Polsko. Ale ke to prijde jako hezky priklad, vubec jsem to nemyslel, ze veprove je odpadni maso, kvality ma a ma vybudovanou znacku ;)
Avatar - Mikesus
4. 6. 2021 15:08
Re: Golf vs Corolla vs Civic
tak mi ukaž, které z těch tvých jmenovaných dostanu na operák za 5.5-6.5tis. tahle nabídka mi nedávno přistála ve firmě. To nikdo jinej takhle cenou auta tedy nepodsouvá. A musím říct, že jsem tedy taky dlouho přemýšlel, jestli to nevzít.
Avatar - Emel
4. 6. 2021 15:35
Re: Golf vs Corolla vs Civic
i30 je od 4500 s DPH
https://www.naoperak.cz/…c2a00454d888c972
Nicméně... i30 ani Tipo nejsou typicky operákový auta. Ono hodnotit výhodnost jen podle měsíční splátky je u operáku ošemetný.
PS: navíc... operáková splátka vlastně nereflektuje cenu, ale reflektuje ztrátu hodnoty + náklady na servis... takže z jistého úhlu pohledu nízká splátka na drahé auto = auto s výjimečně nízkou ztrátou hodnoty a náklady na údržbu ;-)
Avatar - Mikesus
4. 6. 2021 16:05
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Ok dal jsem nepresne info. 10tis za rok, no to najedu za cca 3 měsíce.
Avatar - Emel
4. 6. 2021 16:29
Re: Golf vs Corolla vs Civic
No a s jakým nájezdem máš teda Golfa za 5,5t?

Když si vezmu to Tipo - začíná na 325t, našel jsem ho na operák za 4719 s DPH měsíčně na 3 roky (36 měsíců, nájezd 15). Takže za tříletý provoz Tipa dáš 180t. To je docela dost na holátko se švihadlama vzadu bez tempomatu atd.

Golf seženeš za podobný peníze... což je samo o sobě zajímavý. Otázka je, čím je to daný - ty operáky nejsou přímo od VW, ale od Arvata apod. Takže... dostává Arvato lepší slevy u VW než u Fiatu? Nebo má Fiat větší procentní propad hodnoty za první tři roky? Oboje?
Avatar - Mikesus
4. 6. 2021 16:47
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Mne ho nabízeli s 30tis ročně jinak by to bylo úplně bezpredmetne pro mne. Byla možnost na výběr 2 nebo 3 roky. Bylo to fakt hodně zajimave, s najezdem, který bych asi dokázal u mých lidi uhlídat. Dost jsem o tom přemýšlel, ale nakonec jsem nevěděl, komu dát auto za trest. Nikdo ho nechtěl, tak jsem to nechal plavat.
Avatar - Mikesus
4. 6. 2021 15:10
Re: Golf vs Corolla vs Civic
ano, volba laiků, kteří si o tom nic nezjsití a neví, že to napůl nefunguje.
Avatar - Mikesus
4. 6. 2021 14:56
Re: Golf vs Corolla vs Civic
nějak mi tam ten golf chybí.
https://www.focus2move.com/…orld-car-market/
Asi to budou jen vnucená auta na operák, kde to je firmám jedno, protože s tím bude jzdit nějaká lopata.
Normální člověk si za svoje peníze nekupuje nefunkční produkt.
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2021 16:22
Re: Golf vs Corolla vs Civic
Ano, protože "Golf" je pouze hb a kombi. Překvapivé!
Avatar - Mikesus
4. 6. 2021 16:47
Re: Golf vs Corolla vs Civic
A co?
Nikdo netvrdí, ze je golf špatný, ale rozhodne není tak skvělý, jak tu někteří tvrdí.
Avatar - Barrichello
4. 6. 2021 10:58
Kde jste plakátoví Tesla olyzovači???
váš plakátový sen v květnu opět prohrál s duem Dodge/RAM tentokrát brutálně 4: 15 :-) :-) :-)
Z celkem 5 letošního měsíců prohrála Tesla s duem Dodge/RAM (dřív jedna značka) už 3x (květen, duben a únor) :-)
A celkové skore za 5 měsíců je 88 Tesla a 95 Dodge/RAM, takže i tady petrolheadi poráží olyzovače plakátů.....

A perlička na závěr je, že v květnu Teslu porazilo i GM s 2 ofiko dealery, když Cadillac, GMC a Chevrolet maj na kontě 6 registrací a plakátovka jen 4......

Už jste na tom fakt mizerně soudruzi :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
4. 6. 2021 11:44
Re: Kde jste plakátoví Tesla olyzovači???
Myslím že s těmito značkami zrovna Tesla nesoutěží ...

Tesla bojuje celou svoji existenci o přežití a zdá se že konec se blíží, špatné zprávy z Číny a až otevřou továrnu v Evropě, nikdo už ty vehikly nebude chtít.
Šílení Norové už teď kupují elektrické Mustangy.
Avatar - Barrichello
4. 6. 2021 14:28
Re: Kde jste plakátoví Tesla olyzovači???
Nesoutěží, ale jsou to americké značky a ryze petrolheadské a i s nimi v ČR Tesla prohrává aktuálně :-) :-) :-)
Avatar - SKAY
4. 6. 2021 17:22
Re: Kde jste plakátoví Tesla olyzovači???
Prodeje E Mustangu jsou vysoké :yes: .
Avatar - Barrichello
4. 6. 2021 11:00
Ruská auta 5/2021
Lada - 15
GAZ - 4
UAZ - 2
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
4. 6. 2021 11:44
Re: Ruská auta 5/2021
Z toho jsem ovšem upadl.
Gazelle má americké motory Cummins :-) diesel .-)
Avatar - Barrichello
4. 6. 2021 14:30
Re: Ruská auta 5/2021
No 15 Lad na šedý dovoz není marné číslo :-)

GAZ bude mít motry VW ted pro evropu, jinak má diesly Cummins z číny anebo vlastní benzínové motory GAZ, co umí jezdit i na LPG či CNG
4. 6. 2021 18:43
Bravo, Škodo!
Tržní podíl přes 34 % a v první desítce 7 modelů, to jsou i v měřítkách domácího trhu skvělé výsledky! Klobouk dolů! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0