Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škodu Enyaq iV už si můžete objednat v nejvýkonnější verzi s pohonem všech kol

Škoda zahajuje prodej nejvýkonnější varianty elektrického crossoveru Enyaq iV.
Zpět na článek
7. 6. 2021 12:09
7. 6. 2021 12:16
7. 6. 2021 13:21
7. 6. 2021 13:28
7. 6. 2021 13:35
7. 6. 2021 14:06
7. 6. 2021 14:51
7. 6. 2021 14:31
7. 6. 2021 14:53
7. 6. 2021 15:43
7. 6. 2021 14:42
7. 6. 2021 12:32
7. 6. 2021 13:32
7. 6. 2021 13:37
7. 6. 2021 13:39
7. 6. 2021 13:44
7. 6. 2021 13:45
7. 6. 2021 15:51
7. 6. 2021 17:39
7. 6. 2021 13:19
7. 6. 2021 12:51
7. 6. 2021 16:57
7. 6. 2021 12:09
Jaj
Ten pocit kdyz si jdes pro skodovku a nechas tam 1,4. Spatny
Rozbalit vlákno
20
Avatar - zaplosak
7. 6. 2021 12:16
Re: Jaj
Navíc si nedokážu představit až to budeš chtít prodat cca za 6 nebo 8 let jak bývá běžné, kdo si to koupí a když jo za kolik...?
Avatar - Emel
7. 6. 2021 13:21
Re: Jaj
To hele... myslím, že poptávka po EV už dolů nepůjde a servisní náročnost nevypadá nijak dramaticky (vč. výdrže baterií). Naopak může být za pár let problém prodat auto třeba s Euro 5-6... záleží, jak ti nahoře utáhnou šrouby.
Avatar - Roman Horký
7. 6. 2021 13:28
Re: Jaj
A nebo naopak bude problém spalovák koupit. Protože bude mít cenu zlata. Nevěřím, že třeba na sídlištích bude dost nabíječek, když tam 20 let není ani dostatek parkovacích míst a nikdo s tím nic neudělal a nedělá :-) :-) :-)
Avatar - Emel
7. 6. 2021 13:35
Re: Jaj
Možný je všechno. Osobně si ale myslím, že se spíš budou zpřísňovat podmínky, zvyšovat zdanění, víc hlídat STK a tak. Těch starších spalovacích aut jsou pořád mraky a v naší roli "cílové země pro ojetiny ze západu" si myslím, že ještě třeba 10-15let s ojetinama problém nebude.
Avatar - Roman Horký
7. 6. 2021 14:06
Re: Jaj
Možná ano. Dobrý postřeh je, že pro německé Zelené končí hranice Zeměkoule hned za východní hranicí Německa. Od této hranice na Východ už nikomu tvorba démona CO2 nevadí. To už je totíž atmosféra úplně jiné planety!
Avatar - pradeda777
7. 6. 2021 14:51
Re: Jaj
Nevadí, protože CO2 není žádný démon. CO2 potřebují všechny rostliny k životu. https://www.flowee.cz/…omy-hodne-stromu
7. 6. 2021 14:31
Re: Jaj
Zatím, ale zítra mohou vydat zákaz dovozu ICE ojetin jako nic.....
Avatar - pradeda777
7. 6. 2021 14:53
Re: Jaj
Jo, když chce vláda prohrát volby, tak ať klidně zakážou.... :-!
Avatar - Emel
7. 6. 2021 15:43
Re: Jaj
Zvenku ano. V rámci EU by to bylo proti myšlence společného trhu a nevěřím, že by do toho vláda šla... když je to proti zájmům všech zúčastněných.
Samozřejmě mohou pokračovat v politice ekopoplatků za přihlášení apod.
Avatar - pradeda777
7. 6. 2021 14:42
Re: Jaj
Kamaráde.....až bude jen "čistá elektřina", tak budeme všichni chodit pěšky a někde dál jezdit vlakem, jak tomu bylo v 50-60 letech https://www.seznamzpravy.cz/…e-vyrazne-157041
Avatar - Barry Lyndon
7. 6. 2021 12:32
Re: Jaj
Nedávno jsme si ve firmě vyzkoušeli, jaký to je jít pro Toyoty za 1,6 (ceníkových, ale ani po slevě žádná hitparáda). Svět se zbláznil :D :yes:
Avatar - Roman Horký
7. 6. 2021 13:32
Re: Jaj
Nelži. Jediná Toyota v aktuální nabídce na www.toyota.cz za takovou cenu je Mirai. Ten jste si určitě nekoupili ani jeden. Takže který Toyota to byla, konkrétně?
Avatar - Emel
7. 6. 2021 13:37
Re: Jaj
PHEV RAVka ve vyšší výbavě?
Avatar - Roman Horký
7. 6. 2021 13:39
Re: Jaj
Nejdražší varianta bez slev 1,5M a žádné připlatky nikde nevidím, možná se blbě dívám.
Co mě praštilo do očí: Záruka na hybridní systém JENOM 5 let. Ve starých dobrých časech se na Priusy dávalo 12. Faktem je, že kdyby majitel dělal co dělal, tak do 5 let se na hybridním pohonu nepokazí vůbec nic.
Avatar - Barry Lyndon
7. 6. 2021 13:44
Re: Jaj
Ano, blbě se díváš. Příště si napřed poposedni, než někoho začneš obviňovat ze lhaní, chytrolíne.
Avatar - Roman Horký
7. 6. 2021 13:45
Re: Jaj
Kdybys namísto držkování napsal, co jsi kupoval...
Avatar - Emel
7. 6. 2021 15:51
Re: Jaj
Nedávno tu test RAVky za 1.6 byl
https://www.auto.cz/…dstavoval-138648
BTW, taky tu byl test Highlanderu za 1.8.
Avatar - Barry Lyndon
7. 6. 2021 17:39
Re: Jaj
No vida, na Highlander jsem nějak zapomněl a být to on tak to ani nezmiňuji, protože to je přece jen o dost větší auto. Tohle byly RAVky PHEV VIP, velikostí něco jako Enyaq...
Avatar - Emel
7. 6. 2021 13:19
Re: Jaj
Nic novýho - Kodiaq RS stál ke konci taky 1,4M.
Takže pokud dáš za nominálně silnější (byť s omezenou maximálkou a limitujícím dojezdem) Enyaq totéž, tak je to vlastně ještě ok - ve srovnání s tím, jak to vychází pro auta typu Zoe vs. Clio nebo 500E vs. 500.
A při troše štěstí se ti vrátí něco na nákladech...

Jako levný to samozřejmě není, ale na poměry EV to není taková hrůza.
Avatar - CRASH-TEST-DUMMY
7. 6. 2021 13:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kari.laz
7. 6. 2021 12:27
nezapomenout že
Nejvyšší výkon je k dispozici po dobu 30s, když je maximální teplota vysokonapěťové baterie mezi 23-50 °C a její úroveň nabití je > 88 % :D :D :D
Rozbalit vlákno
69
Avatar - Roman Horký
7. 6. 2021 13:25
Re: nezapomenout že
V roce taky není každej den svátek. :-! :-) :-) :-!
7. 6. 2021 13:39
Re: nezapomenout že
Jen taková otázka, jak dlouho je reálné využít max výkon 195kW u spalovacího auta?
Avatar - Roman Horký
7. 6. 2021 13:42
Re: nezapomenout že
Než dojde palivo?
7. 6. 2021 13:59
Re: nezapomenout že
Tak to je ale leda na motorové brzde. Jak využije max výkon 195kW při jízdě více než jednotky vteřin?
Avatar - Roman Horký
7. 6. 2021 14:03
Re: nezapomenout že
Třeba když potáhne něco těžkého. Jo aha vlastně, ono to možná ani nesmí mít tažné.
7. 6. 2021 14:10
Re: nezapomenout že
Počkej, ty jsi někdy viděl spalovak se 195kW jak něco táhne a je vytocenej na delší dobu než pár vterin na otáčky max výkonu?
Avatar - wakantanka
7. 6. 2021 18:39
Re: Re: nezapomenout že
Každý druhý naložený kamión. 🙂 To len k tomu spaľováku.
7. 6. 2021 19:35
Re: Re: nezapomenout že
Tak jistě :-) ale to snad není nutné srovnávat osobní ev s kamionem o hmotnosti přes 40 tun😁
7. 6. 2021 14:39
Re: nezapomenout že
Jej jsi někdy po Německu ve čtyři ráno? 250 prakticky furt....(245kW)
7. 6. 2021 14:41
Re: nezapomenout že
Mohl bys tuhle myšlenku nějak vysvětlit?
7. 6. 2021 14:45
Re: nezapomenout že
Že lze využít vysoký výkon při jízdě déle, než v jednotkách vteřin, jak uvádíš.
7. 6. 2021 14:52
Re: nezapomenout že
Opravdu jedeš na max výkon?
7. 6. 2021 15:03
Re: nezapomenout že
Nepíšu, že na max. výkon, ale vysoký výkon. Ale když přibrzdíš a zase zrychluješ (a sem tam ti tam někdo zapřekáží) a dáš plnej, tedy kickdown, tak převodovka dotáčí až k max výkonu, přeřadí a znovu.....až do posledního kvaltu. Když přeřadí z otáček max. výkonu o jeden kvalt výš, nespadne výkon pod 200kW určitě, lze odečíst třeba z grafů pro výkon a pilových grafů převodovky. Takže 195kW pořád....
Ale tak důležitý to není, abych se kvůli tomu přel.....
7. 6. 2021 15:11
Re: nezapomenout že
Myslím že jsi to popsal líp než já, na max výkon jedeš pár vteřin pri zrychlovani než preradis.
7. 6. 2021 15:14
Re: nezapomenout že
Ale zde nejde přece o max. výkon, ale o využití konkrétního výkonu 195 kW. A ten lze využít delší dobu třeba i v mém letitém autě.
7. 6. 2021 15:20
Re: nezapomenout že
Delší dobu? Využiješ ho max par vteřin mezi jeho dosažením a přeřazení. Neumím si moc představit situaci u spalovaku kdy využije podobný max výkon déle než pár vterin.
7. 6. 2021 15:25
Re: nezapomenout že
Vždyť jsem ti to popisoval výše, Tos to nečetl? I po přeřazení a snížení otáček vyžívám výkon nad 195 kW, prakticky od nuly až do omezovače 250. (Za předpokladu kickdownu.) Tedy u mě asi 0-250 kolem 30 sec. A pak třeba musím rychle zpomalit na - řekněme - 120 a hned můžu zrychlovat opět do maxima klidně 5x za sebou a to ten EV nemůže, o to zde jde.
(A nemotej sem pořád dokola ten max. výkon, jde o výkon 195 kW.)
Avatar - Emel
7. 6. 2021 15:54
Re: nezapomenout že
Ale pointa je právě v tom slově "maximální", ne vysoký. Protože kritika EV je v tom, že není schopné jet na maximální výkon déle než 30s a Hendly správně upozorňuje, že to je něco, čeho je i spalovák schopný jen ve zcela výjimečných případech (kvůli zpřevodování)... jen si tohle omezení lidi neuvědomují.
Co se stane po 30s jízdy na max se tu taky nepíše, třeba se výkon omezí na 170kW... kdo ví.
7. 6. 2021 16:17
Re: nezapomenout že
Právě že jde o max výkon.
7. 6. 2021 16:25
Re: nezapomenout že
Hendly má pravdu v tom, že maximální výkon se u auta většinou využije jen v řádu pár vteřin možná desítek vteřin. Vyjímkou možná budou německý dálnice, kde se může jednat o minuty, kdy člověk stojí na plným plynu. Tady si myslím problém s Enyaqem nebude. Výkon má pěknej, zrychlení taky a relativní dojezd taky není špatnej. I při občasném polechtání plynu se s tím bude dát tak 300 km reálně ujet. Co mi přijde divnější je ta maximální rychlost. 160 je teda hodně smutnej příběh na auto za 1,3 mega. A zajímalo by mě kolik to bude rozdíl ve spotřebě, když se s tím pojede takovou normální dálniční rychlostí.
Avatar - Emel
7. 6. 2021 16:41
Re: nezapomenout že
Taky ti (asi) uniká ta drobná nuance. Stát na plným plynu a třeba zrychlovat 100-200 neznamená jet na maximální výkon, protože pokud třeba na 4 zrychluješ ze 5000 na 6000 otáček, tak při 5000 otáček ten plnej výkon (obvykle) nemáš... tj. spalovák je schopnej poskytovat maximální výkon po delší dobu pouze výjimečně, pokud na tom plynu stojíš při těch otáčkách maximálního výkonu a auto jede svou maximální rychlostí - jinak ne.
8. 6. 2021 10:31
Re: nezapomenout že
Tak já beru jet na maximální výkon stát na plným plynu. V případě manuálu samozřejmě nejdřív podřadit tak, abych dostal motor do otáček kolem jeho maximálního výkonu. Typicky předjíždění, kdy se využívá maximálního výkonu motoru nebo všeobecně prudký zrychlování a u některých slabších aut i jízdy vyšší rychlostí např. po dálnici, ale já myslím, že oba máme na mysli to samé. Nehádal bych se u slovíčkaření.
7. 6. 2021 20:52
Re: nezapomenout že
Dnešní přeplňované motory mají maximální výkon běžné v širokém spektru otáček. Nemají výkonovou špičku.. Benzín třeba 4000-6000, diesel 3000-4000, takže opravdu není problém jet na maximální výkon dlouho dobu.
7. 6. 2021 21:37
Re: nezapomenout že
Jak cheš využít dlouhodobě 195kW?
Edit: max výkon 4000-6000tis. Jen pro mojí zvědavost, co je to za motor?
8. 6. 2021 11:47
Re: nezapomenout že
Např. Každé dnešní TSI nebo TDI od VW.

Můj služební TDI má myslím 85kw 2750-4250. A je to tak, v tomhle rozmezí to jede prakticky stejně.
7. 6. 2021 22:48
Re: nezapomenout že
Právě režim maximální rychlosti je ten režim, kdy využiješ maximální výkon dlouhodobě. Dokonce dříve bylo pravidlem, že nejvyšší převodový stupeň byl volen tak, aby při maximální rychlosti dosahoval motor otáček nejvyššího výkonu. Takže žádné vteřiny, ale třeba 20 minut na plný výkon. A v tomto režimu se spalováky běžně testují. Právě proto, že se zde maří tak velké výkony, tak je to pro většinu EV tabu.
7. 6. 2021 23:08
Re: nezapomenout že
OK, ale máme tu 195kw to jsi s maximálkou u běžného auta nad 250. Samozřejmě udržet tuhle rychlost při stoupání sežere dost výkonu, ale bavíme se o svým způsobem o extrému.
Stále je to o tom, že představa, že plný plyn rovná se max výkon je chybná.
Tady je rodinné auto s max 160.. Kritizovat to, že max výkonu 195kw dosáhne jen v omezením čase bez znalosti co se stane po tom je dost zjednodušující.
7. 6. 2021 23:22
Re: nezapomenout že
Tentokrát souhlasím.
8. 6. 2021 10:38
Re: nezapomenout že
Jenže normální spalováky při jízdě na plný plyn jedou kolem 200 km/h nebo víc. Blbá Fabka 1,2 HTP jede při plným plynu 170 (akorát se jí pak upeče katalyzátor :-D ). Jenže EV Jedou při plným plynu jak tak koukám trapných 160 km/h, což je takový běžný dálniční tempo.
8. 6. 2021 11:25
Re: nezapomenout že
Nevím, stále mám pocit, že to jasné není.

Plný plyn prostě neznamená max výkon. O tom to celé bylo a je.

A jen jako malá poznámka. 195kW verze zřejmě tohle omezení o kterém se tu psalo nemá. Omezení je až u výkonnějších variant.
8. 6. 2021 11:51
Re: nezapomenout že
Vidím to jako slovíčkaření. Motor podává svůj maximální výkon, vyjádřený v kW, při určitých otáčkách. Když ale pojedeš s plynem na podlaze a budeš ždímat z motoru co dá (typicky předjíždění a zrychlování) znamená to že využíváš maximální výkon motoru bez ohledu na to v jakých otáčkách se aktuálně nachází. Prostě v danou chvíli víc nedává. To snad nejsme v rozporu ne?
8. 6. 2021 12:28
Re: nezapomenout že
To se pak tedy nebavíme o max výkonu , ale o maximálním dostupném výkonu.

Celé to začalo výtkou, že u VW verze s 220kW je max výkon omezený podmínkou nabití a časem cca 30s.

Co jsem se já snažil říct je, že v reálném provozu je využít výkonu 220kW po dobu delší 30s vlastně velice problematické a nenapadá mě případ kdy by to bylo možné využít. Z toho se rozběhla diskuze kde jsem viděl kolik lidí zaměňuje plný plyn za max výkon.

Ono to omezení bude nejspíš daleko složitejší a udáváná hodnota 220kW bude spíš něco jako boost. Ale to se jistě ještě dozvíme.

Každopádně u 195kW která je v článku jsem o tomto omezení zatím nečetl.
8. 6. 2021 13:39
Re: nezapomenout že
To je ovšem přesně to slovíčkaření. V zásadě se bavíme o tom samém. Když jedeš na maximální výkon motoru neznamená to, že ho držíš přesně v otáčkách kdy dává maximální výkon. V praxi to vlastně ani nejde udělat. To by si nemohl řadit. Prostě stojíš na plným plynu a ždímeš z motoru maximum a pohybuješ se otáčkama plus mínus kolem oblasti kde motor dává maximální výkon. Přijde mi to jako úplně nesmyslná debata teda. V praxi u toho EV to bude znamenat, že když budeš stát na plným plynu, tak tě po cca 30 sekundách asi omezí elektronika. Tak tomu rozumím aspoň já.
8. 6. 2021 14:36
Re: nezapomenout že
Ale to je právě to na co se tu celou dobu ptám a nedostávám odpověď.:)

Kde dokážeš stát na plném "plynu" nepřetržitě 30s se 220kW? To by jsi jel 250 a nebo táhl naložený přívěs do kopce 150km/h?
8. 6. 2021 15:33
Re: nezapomenout že
Ano myslím, že 30s v kuse plnej kotel je v autě co má 300 kobyl dost nepravděpodobný. Neumím si představit :D
8. 6. 2021 16:02
Re: nezapomenout že
Super příklad. Jak dlouho na tom videu jede auto na max výkon 245kW?
15s?
8. 6. 2021 16:11
Re: nezapomenout že
Už toho mám dost, co zase meleš, chtěl jsi vidět "Kde dokážeš stát na plném "plynu" nepřetržitě 30s se 220kW" tak jsem ti to ukázal, nic víc, nic míň. 30 sec plnej plyn.

Škoda, že vlastní video s tímhle autem jsem si omylem před lety smazal, dokonce na D1 z 40-45. km až do Humpolce stále 250 jen 2x zpomalení na 150 - v sobotu ráno. Takže 10 -12 minut v kuse plnej.....
8. 6. 2021 16:17
Re: nezapomenout že
To je ale na druhou stranu to co psal Hendly. Za tu dobu jedeš 250. Tj. naprosto ojedinělá situace. Tudíž bych se tím vůbec netrápil, že to po 30 sekundách omezí výkon. Spíš by mě vadilo to, že to po takovým extempore zahýbe z ošklivě s dojezdem :-D
8. 6. 2021 16:25
Re: nezapomenout že
Já to celé dobře chápu. Je to hádka o suchý z nosu.

Hendly se snaží všemi možnými způsoby, argumenty a manipulacemi obhájit neobhajitelné.

Omezení výkonu, omezená maximálka na 160, omezení při teplotě baterií a omezení při nedostatečném nabití a to 88%. Aby bylo možno použít těch 195 kW.

Je to prostě omezení, dá-li se to reálně využít - a to se dá - je věc druhá. ICE toto omezení nemá.
8. 6. 2021 16:33
Re: nezapomenout že
Pozor, u 195kW varianty tohle omezení není. Nebo mám špatné info?
O omezení se psalo u 220kW varianty VW.

Bohužel na tom "suchém z nosu" se ukazuje jak málo lidí co EV krituzuje má alespoň nějakou technickou představu a autech.
9. 6. 2021 10:42
Re: nezapomenout že
Dnes tady o omezení pro 195 kW píší.
https://www.auto.cz/…to-nevadi-139495
9. 6. 2021 14:09
Re: nezapomenout že
Jo, takže i 195kW varianta má tohle omezení. Jsem zvědavý na další informace.
9. 6. 2021 14:39
Re: nezapomenout že
To já také. Třeba by mě zajímalo, jestli to má nějakou signalizaci možnosti použít 195kW (asi ne, podle článku z dneška, což je podle mě chyba), jestli, když se zahájí režim max. výkonu, jde počítat vždy s těmi 30s nebo třeba po pěti, deseti sec, kdy dojde k překročení některého parametru se to "nečekaně" přepne na nižší výkon a na jaký. Další aktivace režimu 195 asi bude jen teoretická, podmínka nabití na 88% je hodně krutá, ale kdyby náhodou, tak lze hned dalších 30 sec ?

Já to zatím vidím víc jako marketingové lákadlo a - dejme tomu - jakousi zajímavost, než jako nástroj pro běžné použití při jízdě. (Nechci však opět otvírat téma reálného použití výkonu 195 kW.)
Avatar - Emel
8. 6. 2021 18:15
Re: nezapomenout že
...ale má jiné omezení - maximální výkon dostupný typicky bodově, při konkrétních otáčkách. A toto omezení zase nemá EV. To byla podstata původní námitky - správná.

Omezení maximálky na 160 apod. - samozřejmě, to je pravda, to je mnohem závažnější omezení než 30s maximálního výkonu... ale o tom řeč nebyla. Stejně tak je omezení dojezd při vyšší dálniční rychlosti - ale o to se taky nediskutovalo.
EDIT: hm, vidím, že jsi to upravil... původně to bylo o tom, že spalovací motor nemá omezení na dobu podávání maximálního výkonu :-)
8. 6. 2021 16:31
Re: nezapomenout že
Ale ty stále motáš dvě naprosto rozdílné věci.
Na tom videu co si sem dal jede to auto většinu času mimo oblast max výkonu. Kolik přesně nelze říct protože není vidět otáčkoměr.

Ale EV omezuje hodnotu max výkonu.

Chápeš ten rozdíl?

Co je limitem ve výkonnosti EV? Baterie a její schopnost dodávat proud bez poklesu napětí. V samotném motoru limit není (možná bude v regulace, ale tam bude vodní chlazení) . A ta baterie zřejmě (vycházím z toho že u varianty 195kW to omezení nepíšou) dokáže trvalou dodávku min těch 195kW.
Vše samozřejmě hodně zjednodušuji, protože ta problematika je daleko složitější.
8. 6. 2021 16:35
Re: nezapomenout že
Nerozmělňuj to zase k včerejšku, dávno bych nereagoval.

Ale chtěl jsi vidět "Kde dokážeš stát na plném "plynu" nepřetržitě 30s se 220kW" ?

Chtěl. Nic víc, nic míň. Znovu a naposledy.
Avatar - Emel
8. 6. 2021 16:23
Re: nezapomenout že
Rozumím ti - máš pravdu.
Avatar - kari.laz
7. 6. 2021 13:47
Re: nezapomenout že
určitě delší dobu, než jen když mám víc než 88% paliva v nádrži a ještě je správná teplota paliva?
7. 6. 2021 13:59
Re: nezapomenout že
Jedná se o max výkon, ne plný "plyn".
Avatar - twistedTSD
7. 6. 2021 14:25
Re: nezapomenout že
Ty taky abys nehájil každou EV blbost, ta auta se reálně možná ani nad 88 % nebudou nabíjet.
7. 6. 2021 14:28
Re: nezapomenout že
Nic nehajim, jen zjišťuji jestli tu někdo ví co je max výkon u spalovaku.
Avatar - kari.laz
7. 6. 2021 14:28
Re: nezapomenout že
a? když nebude mít více než 88% baterky, tak to ten výkone stejně nemá.
7. 6. 2021 15:14
Re: nezapomenout že
Myslíš že studený spalovací motor má plný výkon?
Avatar - twistedTSD
7. 6. 2021 15:33
Re: nezapomenout že
Tady ho nemá "teplý" elektrický motor. To je tedy super.
Avatar - Barrichello
7. 6. 2021 15:38
Re: nezapomenout že
a za jak dlouho se kor ted v létě ten studený motor ohřeje? Tak za 5 km vid :-)
7. 6. 2021 16:16
Re: nezapomenout že
Tak to asi ne.
Avatar - Barrichello
8. 6. 2021 09:50
Re: nezapomenout že
Tak to asi jo, mam v autě budíky co ukazují vše od teploty vody, oleje, oleje v převodovce atd tak to naskakuje na normální hodnoty tak po 5 km, když je v létě 25 a víc....

Samozřejmě pokud máš Fabii 1 1,9 SDI, tak ta začla topit v zimě asi po 15 km :-) :-) :-) :-)
7. 6. 2021 20:04
Re: nezapomenout že
https://cleantechnica.com/…ed-trolls-guide/

Step 1: Be an absolutely insufferable buffoon to anybody who isn’t environmentally perfect

Step 2: Frighten the public with a slippery slope into a dystopian “green” future. Give Republicans precisely the bogey man they need to stall substantive reforms.

Step 3: Make it feel impossible to fix the problem.

Step 4: Heavily criticize anyone who does anything other than your “preferred” solution so they’ll think only weirdos with no social skills would do it.

Tady nekdo popsal Barika...
Avatar - kari.laz
7. 6. 2021 16:04
Re: nezapomenout že
jestli ti studený motor přijde stejný jako mít baterku nad 88% tak je mi tě líto, protože to už není ani k smíchu.
7. 6. 2021 16:15
Re: nezapomenout že
Takže že spalovací motor musí mít nějaké podmínky pro max výkon je něco jiného než podmínky u ev?
Podmínky u spalovaku- teplota motoru, teplota vzduchu, teplota nasavaneho vzduchu, nadmořská výška, tlak vzduchu, vlhkost vzduchu, kvalita paliva, stav motoru atd.
Avatar - kari.laz
7. 6. 2021 16:29
Re: nezapomenout že
nezamotávej se do toho ještě víc, nemá to cenu.
7. 6. 2021 16:40
Re: nezapomenout že
Budu rád když mi to tedy vysvětlíš:)
Jak dlouho a za jakých podmínek využiješ výkon max 195kW v aute se spalovacím motorem o výkonu 195kW?
Avatar - kari.laz
7. 6. 2021 21:09
Re: nezapomenout že
Myslel jsem, že zrovna ty už jsi dno našel, ale jak vidno, klesnout jde ještě níž. Celkem lituji, že jsem na tebe reagoval. Ale odpovědí a zdůvodnění tu máš několik, můžeš si vybrat, ale ty budeš stále jen opakovat nesmysly a snad i věřit, že tím se tvé nesmysly stanou pravdou. Děkuji, již na mne nereaguj.
7. 6. 2021 21:36
Re: nezapomenout že
A kterou odpověď si mám vybrat, třeba porovnáná osobního EV s tahačem?
Co když bys zkusil na mou otázku odpovědět sám?
Avatar - twistedTSD
7. 6. 2021 16:42
Re: nezapomenout že
Ale prosímtě, i EV má pokud vím spoustu takových proměnných a nepodá za studena plný výkon a už vůbec ho nedá po přehřátí, taky třeba nemá plný výkon dostupný ve všech režimech atd., tady se navíc udávaný výkon stává prakticky nedostupným boostem. U spalováku máš vrcholný výkon konstantní s nějakou malou odchylkou, akorát bys byl hovado, kdybys ho žádal po studeném startu.
7. 6. 2021 17:09
Re: nezapomenout že
EV má řadu omezení stejně jako spalovák.

Já upozorňuji na to co se zde ukazuje v diskuzi. Řada lidí dává mezi "plný plyn" a max výkon rovnítko což je chybná úvaha.

Rád věděl tak to co se děje s výkonem u tohoto EV při nesplnění podmínek pro max výkon. To jsem tady zatím nečetl a ani jinde nedohledal. Pak lze kritizovat.
Avatar - Emel
7. 6. 2021 14:30
Re: nezapomenout že
Ta auta, která dosahují maximálku v pásmu (bodě) maximálního výkonu, můžou na tom maximálním výkonu "viset" nějakou delší dobu.
Jinak máš pravdu, s klasickou "stupňovou" převodovkou a klasickou křivkou výkonu vrcholící v jednom bodě nemůže auto akcelerovat na plný výkon
7. 6. 2021 12:51
Drahé
Takové prachy dát za Škodovku, šílenost :no:
Rozbalit vlákno
1
7. 6. 2021 16:57
Re: Drahé
Sade, no. Z toho tady delaj svatej gral, s krapu hnusnych.
Ale co, psychopat horkej zase furt mekta o hnusnych tojkach, si nevyberes.
7. 6. 2021 15:29
Elektrická dilema
Škoda teraz hrozne tlačí Enyaq, čo je pochopiteľné. A musím povedať, že je to skvelé auto, spravil som s ním 600 km. Na druhej strane úplne rozumiem aj tým, čo sa chytajú za hlavu koľko stojí. Naposledy keď Škoda robila zadokolku, bol to biedny šunt pred vyše 30 rokmi.
Fakt si však myslím, že nástup elektromobilov po technickej stránke stiera rozdiely medzi mainstreamom a prémiou.
Napríklad fungovanie jazdných asistentov je perfektné, priestor aj efektivita tiež. Kto nevyskúša to asi nepochopí, čo je prirodzené. Ale tak porovnajte si parametre takého EQC s Enyaqom:
http://ev-database.org/…s-EQC-400-4MATIC
http://ev-database.org/…oda-Enyaq-iV-80X
Obhajujem však auto ako také, nie zmysel dvojtonového elektrického SUV.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
7. 6. 2021 15:46
Re: Elektrická dilema
Myslím, že zrovna RWD je něco, co trh nějak moc neřeší, ani Škodovka to lidem netlačí. Je to ale zajímavé téma - jak člověk vnímal u prémie jisté obavy z RWD v zimě, tak tady se to zatím neřeší.
PS: zrovna 80x je teda AWD.
7. 6. 2021 20:00
Re: Elektrická dilema
Tohle by melo mit ale mozna vetsi vahu na zadek ne?

Fakt ale je, ze BMW se chlubi u nekterych modelu cca 50:50 rozlozenim.
A na snehu trakce nestoji za nic...
7. 6. 2021 18:40
Tření elektromotoru
.....Na přední nápravě se pak nachází asynchronní elektromotor ....Vyznačuje se krátkodobou přetížitelností a nízkými ztrátami při tření.....

Dokázal by mi někdo objasnit co je tření u asynchronního elektromotoru ? Kromě nepatrného odporu valivých ložisek mě nic jiného nenapadá. Objevili ve škodovce ameriku ?
Rozbalit vlákno
2
7. 6. 2021 19:55
Re: Tření elektromotoru
:yes:

To je samozrejme nesmysl.
Obecne asynchronni motor ma nizsi ztraty pri behu naprazdno (to tam asi melo byt misto treni - plachteni?) resp. pri nizke zatezi.

Stejne motory ma Tesla Model 3. Vpredu asynchr. vzadu synchronni.
Kopie v dobrem slova smyslu.
8. 6. 2021 05:56
Re: Tření elektromotoru
Rád bych věděl za co jsi dostal palec dolů když máš pravdu. Možná ten běh naprázdno který má u elektra jiný význam než u spalováku, asi by tam mělo být volné (nebo nucené) protáčení. Není to případ jen plachtění a nízké zátěže, ale prakticky vždy když auto pohání jen zadní motor což bude asi docela často

Asynchronní má tedy nižší odpory při protáčení ale taky asi krapet nižší účinnost. Ale který chytrák vymyslel to tření ...?? Proč tyhle články nepíše někdo kdo alespoň trochu tuší vocogou ?
7. 6. 2021 22:23
Proč se dohadovat, 195 kW je stejně zbytečně moc,....
.... protože se stejně s tím všichni budou ploužit pomaloučku, aby vůbec někam dojeli, v zimě v beranici, šále a kožichu, v létě v trenkách s mokrým ručníkem na hlavě. A na co výkon, když je maximálka stejně jen 160. Víc ? To by mohla hrozit třeba ztráta vědomí.

Výkon 195 kW se nedá vlastně vůbec využít, jsem se dneska dozvěděl, max. na pár vteřin.... s maximálkou to bude stejné :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
3
7. 6. 2021 22:55
Re: Proč se dohadovat, 195 kW je stejně zbytečně moc,....
Jaaaasneeee.

A tisic koni je taky moc...
https://www.auto.cz/…moderator-139444

PS Qeci, citace z konkurencniho webu: "Když auto i ostrou jízdou dokáže ujet téměř 300 kilometrů, není to úplně špatné." ;-)
7. 6. 2021 23:11
Re: Proč se dohadovat, 195 kW je stejně zbytečně moc,....
Tak to mám dobrý, když jenom hrozí.

Očividně jsi buď nečetl celou diskuzi nebo jsi nepochopil můj, asi tedy nepovedený, pokus o ironii.

Ani nevím, že by Enyaq iV dokázal ostrou jízdou ujet 300 km. O něm je snad zde řeč.
8. 6. 2021 21:44
Re: Proč se dohadovat, 195 kW je stejně zbytečně moc,....
https://fdrive.cz/…siho-enyaqu-7210
Avatar - _EQS_
8. 6. 2021 08:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
8. 6. 2021 09:52
Re: Driftcar Enyaq iV 80X
Krásný fosilní den a hodně kouře :-) :-) :-)
8. 6. 2021 10:14
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jorksirek-Aresek
8. 6. 2021 11:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.