Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodu Enyaq iV už si můžete objednat v nejvýkonnější verzi s pohonem všech kol

Jan Zajíc
Diskuze (107)

Škoda zahajuje prodej nejvýkonnější varianty elektrického crossoveru Enyaq iV.

Provedení s označením 80x nabízí dva elektromotory a pohon všech kol. Druhý elektromotor, díky němuž se právě Enyaq může pochlubit čtyřkolkou, je umístěn na přední nápravě a roztáčí přední kola.

Hlavní pohon zajišťuje synchronní elektromotor s permanentními magnety umístěný na zadní nápravě, který disponuje výkonem 150 kW, maximálním točivým momentem 310 N.m a dosahuje až 16.000 otáček za minutu.

Synchronní motor je v osovém souběžném uspořádání společně s pulzním měničem a jednostupňovou převodovkou. Vyznačuje se vysokou výkonovou hustotou, vysokou účinností a konstantním výkonem v širokém spektru otáček.

Na přední nápravě se pak nachází asynchronní elektromotor v koaxiálním uspořádání společně s pulzním měničem a jednostupňovou převodovkou. Ten disponuje výkonem 80 kW a největším točivým momentem 162 N.m a dosahuje maximálně 13.500 ot/min.

Vyznačuje se krátkodobou přetížitelností a nízkými ztrátami při tření. Podle automobilky je je tedy ideální ke krátkodobému boostu, kdy se vyžaduje zapojení pohonu předních kol, například na povrchu se sníženou adhezí.

Vůz disponuje nejvyšším výkonem 195 kW a maximem točivého momentu 425 Nm.

Enyaq iV 80x má baterii o celkové kapacitě 82 kWh, využitelných je 77 kWh. Maximální rychlost činí 160 km/h a na jedno nabití vůz ujede v režimu WLTP až 495 km.

Cena začíná na 1.277.900 Kč za provedení Loft s interiérem kombinujícím látku a umělou kůži s hliníkovým broušeným dekorem.

Základní výbava kopíruje již prodávané verze iV 60 a iV 80 s jednou výjimkou. Zatímco vozy s pohonem zadních kol mají jen 50kW DC nabíjení, Enyaq iV 80x je standardně dodáván se 130kW DC rychlým nabíjením.

Za úroveň interiéru Lodge v kombinaci přírodní vlna/látka s hliníkovým dekorem se připlácí 16.500 Kč, kožený interiér Lounge s šedým dekorem znamená příplatek 34.500 Kč, Suite v černé kůži s černým dekorem Piano stojí o 41.000 Kč více než výchozí verze a za ecoSuite s hnědou kůží Cognac a černým dekorem Piano se připlácí 49.000 Kč.

K dispozici je rovněž varianta Sportline za 1.357.900 Kč, která má působit sportovněji, dynamičtěji a stylověji. Nabízí proto prvky v černé lesklé barvě či 20palcová antracitová litá kola Vega s designem určeným výhradně pro tuto variantu. I uvnitř dominuje černá – na čalounění, přístrojové desce i výplních dveří.

Jan Zajíc
Diskuze (107)

Doporučujeme

9. 6. 2021 14:39
Re: nezapomenout že
To já také. Třeba by mě zajímalo, jestli to má nějakou signalizaci možnosti použít 195kW (asi ne, podle článku z dneška, což je podle mě chyba), jestli, když se zahájí režim max. výkonu, jde počítat vždy s těmi 30s nebo třeba po pěti, deseti sec, kdy dojde k překročení některého parametru se to "nečekaně" přepne na nižší výkon a na jaký. Další aktivace režimu 195 asi bude jen teoretická, podmínka nabití na 88% je hodně krutá, ale kdyby náhodou, tak lze hned dalších 30 sec ?

Já to zatím vidím víc jako marketingové lákadlo a - dejme tomu - jakousi zajímavost, než jako nástroj pro běžné použití při jízdě. (Nechci však opět otvírat téma reálného použití výkonu 195 kW.)
9. 6. 2021 14:09
Re: nezapomenout že
Jo, takže i 195kW varianta má tohle omezení. Jsem zvědavý na další informace.
9. 6. 2021 10:42
Re: nezapomenout že
Dnes tady o omezení pro 195 kW píší.
https://www.auto.cz/…to-nevadi-139495
8. 6. 2021 21:44
Re: Proč se dohadovat, 195 kW je stejně zbytečně moc,....
https://fdrive.cz/…siho-enyaqu-7210
Avatar - Emel
8. 6. 2021 18:15
Re: nezapomenout že
...ale má jiné omezení - maximální výkon dostupný typicky bodově, při konkrétních otáčkách. A toto omezení zase nemá EV. To byla podstata původní námitky - správná.

Omezení maximálky na 160 apod. - samozřejmě, to je pravda, to je mnohem závažnější omezení než 30s maximálního výkonu... ale o tom řeč nebyla. Stejně tak je omezení dojezd při vyšší dálniční rychlosti - ale o to se taky nediskutovalo.
EDIT: hm, vidím, že jsi to upravil... původně to bylo o tom, že spalovací motor nemá omezení na dobu podávání maximálního výkonu :-)