Kia Sportage se představuje v nové generaci. Jde o tzv. globální model. Evropská specifikace se odhalí v září, přičemž zatím není jasné, na kolik se odliší.
Moderní design budiž. Já si ale nepotrpím na takovéhle experimenty se světlama. Jak dobře vypadá Sorento s klasickými nízkými světly... https://autobible.euro.cz/…2021-1600-05.jpg
Jo, Ravka je fajn, když... já tady dostanu pojeb, ale k tomu velkému SUV mi sedí více diesel, nebo když už tak velkoobjemový benzín :D , jinak pro mne osobně nemá smysl kupovat hybridní SUV, které exceluje ve městě :) Do města patří jiný typ aut s tímto pohonem :)
Ravka je právě docela ideální rodinné auto, k moři, na hory, zatáhnout loď, nebo karavan a jet, z mého pohledu má rezervy trochu od podvozku, ale třeba v té PHEV verzi to jede jako "prase" :D
S dieslom nemam problem, ale mne je to na nic, z mojho pohladu na vyuzivanie auta ako RAV4 je ten hybrid OK, na dialnici jazdim 110-120 a mimo mesto aj v meste funguje hybrid paradne. Na dialnici mi nevadi. Co mi vadi je stale pritomny zvuk dieselu a smrad, za to dostanem pojeb ja, ze dnes uz ziaden diesel nesmrdi.... nemyslim si a nevidim dovod na jeho kupu ani do RAV4. Navyse sa mi lubi ze to ma velky 4 valcovy benal. Popravde ani v diesli by som netuzil jazdit trasy napriec EU, to si radsej sadnem do lietadla. Po CZ/SK a okoli 500-800 km je osobne auto v hybride ideal, dlhsie v tom netuzim sediet.
Jenže proč na ten městský provoz potřebuješ to SUV? :D Někdo asi ano, já ne, já vidím využití v těch dálkových trasách, jako rodinné a nebo sport jutility vehikle :D
Ja nepisem do mesta, pisal som na vsetko. Dialnice, okresky a nutne aj mesto pocas ciest na destinacie.
edit: nehovoriac o tom, ze ked si uz velky cestovatel, onedlho sa s tym dieslom ani nedostanes do niekt. destinacii, co moze necakane skomplikovat plany
To já vím, jen z pohledu toho velkého auta na dlouhé cesty po dálnicích je diesel pořád super volba, jinak proti hybridu fakt nic nemám a do města a okolí určitě ano. Už jsem se zřekl, že v dalším hlavním autě do rodiny budu trvat na dieslu, ale asi snesu i benzín, když zvládnu živit apetit F4R :-[] Horší to nebude.
Ale pořád na drtivou většinu těchto přesunů preferuji klasickou ne SUV koncepci sedan-lift-kombi :)
Skor mi zacina pripadat, ze ten diesel je vhodny uz len na dialnice a z celkoveho pohladu ma zaujima aj mesto, okresky, kratsie trasy ak je potreba. Cim dalej tym viac podtoceny diesel mi fakt nepasuje a na dialnici mi hybrid vobec nevadi, nemam potrebu ist vsade 140... staci mi ist 110-120 a to RAV4 s 2.5 benalom zvlada uplne v pohode, netvarme sa ze na toto je nutny diesel. ;-)
Neberiem preferencie kazdopadne, mam niekedy pocit, ze tych obligat 140kmh jazdia po dialnici len preto, ze si kupili diesla tak to musia vyuzit... pak ich stretavas na benzinke kde ´´rozpustia´´ ziskany cas. Ostatna premavka aj tak jazdi medzi 100-120 najcastejsie. Sluzobaky 135-140.
Nedávno jsme to zase přeměřovali a bude to tak. Otáčel jsem 2x Německo, po dálnicích tempomat 150-160 a spotřeba kolem 6ti, i s tim mým užraným dieslem (takže nějaké to TDI EVO bude klidně o litr níž), takže tam to pořád smysl má, už z podstaty věci, že jede většinou v nižších otáčkách v takové rychlosti, než hybridní soustavy, co znám.
U těch SUV bude rozdíl asi drastičtější ve prospěch dieslu, protože aerodynamiku neokecáš, nicméně pokud na to koukáš takhle, tak s tim hybridem se dá fakt normálně cestovat, zkusil jsem si nedávno i Highlander, Ravku či novou KuguHEV a jet pohodově 120 se s tím dá a ani to není hlučné a nežere moc.
Ono je to o tom, co kdo jezdí a podle toho by měl vybírat auta. Já do města jezdím převážně benzinem, na ostatní trasy diesel, samozřejmě, že s tou naftou do města taky vjedu, ale nejezdím s tím denně, ale pak jsou takoví, co si koupí diesel a poskakují s tím 5km tam a zpět po městě a to asi není ideal ani pro ekologii, ani pro to auto...
Já taky někdy jezdím 110-120, ale kvuli spotřebě :D
Si 2x otacal nemecko sukromne ? Aby sme si tu nezamienali pracovne a dovolenkove/sukromne zalezitosti. Tymto sa dostaves do takej okrajovej oblasti, bezne nasinec jazdi po SK/CZ/A/PL a to viac menej 2-3x do roka + letecky na dovolenku. Podiel tych dovoleniek po EU je aj tak pokryty leteckou dopravou, ak neratam Chorvatsko dajme tomu.
Clovek co jazdi autom do vzdialenejsich krajin EU 5x a viac za rok, nebude bezna rodina ani uzivatel. Takejto osobe sa oplati drzat nejaky dialnicny kriznik. To ale nie je SUV. Taka osoba by potom nemala moc obhajovat diesel + dialnice pred ostatnimi, ktori dajme tomu spadaju do tej ´´beznejsej´´ kategorie.
Ale jo, není to běžné, to já vím, však proto platí to, co jsem psal, aby si každý uvědomil jak své auto bude provozovat a podle toho ho vybral :)
upřímě bych taky takové auto nepotřeboval, ale líbí se mi a na rozdíl od většiny dieselheadů s ním nejezdím denně po Praze v koloně a užiji si ho párkrát do roka na té delší cestě, nebo pak častějí třeba na výlety, protože se mi s ním prostě dobře jezdí :D
A vůbec, nebudu se obhajovat, já dnes dojel do práce za litr naturalu, to neumí ani Hamuna na takovou vzdálenost, tak si za to mohu dovolit vypustit pár sazí ! :D:D
:-! Pche, ten má teď po servisu (podotýkám tom plánovaném běžném :D) a zatím řadí.... doufám, že ještě nějakej pátek bude :D Já nevím, kdo řešil synchron na převodovce a to je Areseho modla - mauál :-!:-[]
Já jsem taky na 25ti, bylo by to 15 (běžná údržba, letos holt přišel na řadu powershift, už byl interval), nemít výrobní vadu na chladiči, nebo se k tomu výrobce postavit jako chlap a né jako Ford :-[]
Taky ti praskly? :D Mne na Cliu jo (5 tisíc jen přední) :D
Ale jinak tedy já zatím jen liju benzín (hodně :D), dal sem nový olej i když to asi dle km nebylo potřeba a ještě sem koupil rameno stěrače, protože byla utrhlá gumička a ta pry koupit samotná nešla :D . Budu tě muset někdy svézt :D
Jak tak počítám, tak to se vejdu dohromady s 3x yaris, corolla, camry a možná by ještě něco zbylo na ravku :-[]
A vy byste to propalili ve 2 autech a to jen možná :-[]
Vacsinou sa na nom kocham, obcas dostane 7 - 7,5tis inac jazdime svizne, rozumne a pomerne usporne :D Naposledy dostala vycvik scala 1.5tsi ten jeblý pražák bol zaveseny 2 dediny na mojom zadnom narazniku... kkt posahany. Pak dostal 50-150 a v najblizsej obci ma predbehol cez plnu ciaru dement.
Keby nebol zaveseny na mojom narazniku dlhu dobu tak ma vobec nezaujima. Skodovkam nepotrebujem nic dokazovat, bol to dement to je cele :-) Ono ked da chudak za najsilnejsiu Scalu 700t tak si musi vo svojej ubohej hlave obhajit, ze je to Skodofka za 700k.
SUV není ani na dálky. Vzdyt to je aerodynamické jak krabice od bot, cihla na kolečkách. A k tomu se dostáváme, co tvrdím už dlouho. SUV není vhodné ani do města, díky nim nemají ostatní přehled o okolí a z těch SUV taky není vidět lépe jak se tvrdí. https://www.novinky.cz/…evidela-40361105
No a na dalnici to ma kvůli obrovskému odporu zbytečnou spotřebu.
Nasranej smajlík tu neni.
Ale musím si přihřát polívčičku. S rozumnou rychlosti to 2.1t SUV stále pojede za méně benzinu než tvůj naftovej kombik. Nemluvě o nafte v tak velkem SUV.
Troufnu si říct, že za 5,9 bych to dal i já :) Myslím, že ve Varech jsem byl za 5,8 teď nedávno... jen sem samozřejmě spálil víc klio paliva víš jak :-[]
V tomhle musím dat za pravdu. Doufal jsem, ze nové diesely už nesmrdi. No dnes jsem potkal O4 TDI a ten smrad tam byl zase. Takze ne, ani SCR tomu nepomůže.
No ne, tihle nám dělají ostudu :D Včera v Blance další takovej, dodávky, náklaďáčky, staré diesly bez DPF... nekecám, fakt jsem někdy od sazí, když si zapomenu dát plexi :D
Když tohle vymítíš ze silnic a měst, pár Euro 6 dieslu zvladnete
Tvarově a proporčně ve srovnání s předchůdcem velký pokrok, ale ten předek je podle mě prostě hnusný. Interiér vypadá efektně, hlavně že aspoň zachovali otočné ovladače klimy a topení. Ale řidič aby měl po ruce neustále hadřík a čistič displejů, jinak to bude hned ošklivě zadaktilované... :-(
P.S. Bylo by logické, kdyby po "ulítlém" novém Tucsonu měla spoň Kia střízlivější tvář pro konzervativnější zákazníky, ale ve srovnání s tímto je diodový ksichtík Tucsonu ještě vcelku pohledný! :-[]
Jak vidno, anonymním mínusářům se to líbí, ale za svůj názor se stydí. Prostě předek je fekál ve stylu citroenu a křivého háčka. Ha další negramota se přidal.
Mínusy sice nerozdávám, ale abych nebyl anonymní - mě se to celkem líbí (určitě víc než Tucson). Na živo to může vypadat ještě lépe, takže si počkám (a snad bude verze interiéru s menším využitím klavíru).
A co se Citroenu týká, taky nechápu, co je na něm "fekál". Nový designový směr Citroenu se mi líbí (tam je možnost zhodnotit i naživo). Mě se zase například nelíbí škodiaky a taky to neoznačuju za fekál, hodnocení vzhledu je výsostně subjektivní.....
Celý předek je úplně disharmonický, ve stylu, jednou jsem tak po ránu, točil klikou lanovky, co jsem posnídal trochu teplé žemle a v dáli na mě mával svými větvy jasan. Kdo to zná?
Přijde mi to jak vytvořiz "zajímavý" vzhled za každou cenu, i když to jako celek nehraje. Uvidíme, jaké to bude na živo, ale zatím nic moc. Luxusní interier mě taky nenadchl. Víceméně obří display.
Před dvěma generacemi to bylo spíše podprůměrné auto, ale na svou dobu vypadalo fakt dobře, střízlivý čumák, jednoduché tvary, interiér nic moc.
Stávající generace bylo slušné auto, ale ten žabí čumák to dost kazil, za ta léta jsem si zvykl, neurazí, nenadchne, interiérově posun.
Nová generace vypadá dobře, interiér moderní, proporce hezké, ale ten čumák, ten hmyzí xicht, jak by řekl Áda... to i ten Tucson vedle toho působí jako konzervativní auto... toto nedávám, sorryjako :/
Celkovo fajn a suhlas, predok katastrofa, ale celkovo podla mna ovela lepsie exterierovo ako tucson. Ten je na zivo bieda. Dufajme, ze ta moda hmyzych ksichtov skonci cim skor.
Evidentně nejste potencionální kupec, ten už v zahnívající marxistické Evropě pomalu není. Jak se píše v článku -je to globální auto a na ty zákazníky asi i míří. V Žilině projde design a možná i rozměry mírnou úpravou, aby tady těch pár kousků prodali, al jinak je budou na Slovensku jen vyrábět a vozit-tak jako současné Sportage mimo kontinent.
Tak v tom si troufnu tvrdit, že prodejní trhák v Evropě to nebude. Evropě se líbí něco jineho. A v globalu? Tam si taky troufnu tvrdit, ze RAV4 nebo CR-V bude úspěšnější.
Mne je design celkem fuk. Nemusí se mi to extra líbit, ale nesmi se mi hnusit. A když něco vypadá odporně, tak to může být překážka při koupi, obzvlášť když nemá nic navíc, čím by to kompenzovalo.
Korejci sa s novymi generaciami svojich modelov vydavaju cestou polarizujucejsieho dizajnu. Uz sa nechcu pacit vsetkym, ale chcu vyvolat emocie a bud ho budes milovat alebo nenavidiet. Niektorych zakaznikov stratia, inych ziskaju. Auto bude treba urcite vidiet aj v inych farbach a hlavne nazivo. Interier vyzera na velmi slusnej urovni, aspon v top spec. Po stranke motorov sa prekvapko nekona, agregaty su zname uz z Tucsonu. Europska verzia bude kratsia ako korejska a US, uvidime, ci sa zmenia este aj nejake dizajnove prvky.
Urcite lepsie ako tucson suhlas... napriel tomu ziaden krasavec to za mna nie je... navyse ked si vezmes ako dostojne vyzera sorento alebo telluride tak voci nim je novy sportage slaby odvar a docela vizualna podivnost... ale samo... bude to aj tak megauspesna kara... :yes:
aby mohli naminusovat :yes::yes::yes:
No a Vážená Redakce by se potom mohla zamyslet, zda stojí o diskusi nebo o množírnu anonymních mamrdů. :yes::yes::yes:
Zrovna u Romana bych to netvrdil. I když často s ním nesouhlasim, on k tomu aspoň něco napíše, kdyz nesouhlasi.
Takze ses ty pasoval do role "kdo to říká, ten to je..."?
Napriek tomu ziadna slava... pritom vacsie sorento je tak paradne.... ale to aj santa fe.... akoby tento segment uz korejcom vizualne nesedel.... a mozno taketo zrudicky tu robia schvalne ktovie .... kazdopadne ano... opat bude sportage bestseller spolu s tucsonom to nemam pochyb... inak to nove logo kie... nevidim v tom ziadny posun vpred voci predoslemu logu... skor naopak.. ten novy skrabopis na kasni je hnus... ale to je uz len detail samozrejme
...odvedl v roce 1987 se svým týmem skvělou práci. Jak je vidět, tak Kde stačilo oprášit původní koncept a naroubovat ho na jinak pohledný zbytek auta.
Je zajímavé, že před 10 lety přišla Kia s evropským a umírněným designem, později se zklidnil Hyundai a vypadalo to jako tečka za korejskými podivnostmi, a teď se to celé zase obrátilo a jsou tam, kde byli. Nerozumím tomu.
Přesně tentýž dojem z toho celého mám taky. Po období zklidnění a střídmějšího designu jakoby se korejci urvali z řetězu, popustili uzdu své přirozenosti a zase začali plácat jednotlivé rádoby efektní detaily bez ladu a skladu. Kona, Tucson, Bayon, teď tohle.
Mě se třeba předposlední Tucson před i po FL dodnes moc líbí. Nová generace ho úplně popřela. Přitom si už H/K mohlo dovolit cizelovat jednotlivé řady.
Přesně. Mně se taky předposlední Tucson líbí. Stačilo dopiplávat, zlepšovat třeba interiér. Nová generace ničím nenavazuje, je to úkrok stranou...když to řeknu slušně, napadá mě úplně jiné slovo. :-[]
Mam to podobne, prvy Tucson a modely z tej doby vratane i30 mk2 to zacali posuvat tym lepsim smerom, ako som pisal inde, u Korejcov nikdy nevies kedy to uplne sprasia s dizajnom.
Moje sympatie nemaju ani modely Genesis aj ked po tech. stranke im fandim.
Pretoze nerobia auta iba pre europsky trh. Cistych uhladenych aut ponukaju Nemci dost. Po case ti to pripada uz len ako dizajnova stagnacia bez vyraznejsieho napadu a tymto smerom sa korejci vydat nechceli. Ostatne netreba zabudat, ze tie Kie a Hyundaie navrhuju do velkej miery nekorejski dizajneri. Tieto auta budu sice kontroverznejsie, ale v globale im to moze priniest zakaznikovz ktori nehladaju dalsie tuctove a dizajnom lubovolne zamenitelne auto.
Mě to přijde jako řešit, že odliším hezkou holku od ostatních hezkých třeba velkou umělou bradavicí na čele a černými zuby.
A ano, v jednom souhlasím. Samoúčelnost ve smyslu odlišit se, z některých modelů H/K přímo čiší.
Takto to nemozes brat. Dizajn auta je velmi subjektivny. Co sa paci jednemu, nepaci sa inemu. A je potom na samotnej automobilke, ci pojdu s davom "na istotu", alebo risknu nieco ine. Nie je nic horsie ako podla svojich sukromnych preferencii posudzovat, ci auto bude alebo nebude uspesne. To ukazu az samotne cisla a napriklad novemu Tucsonu ten zvlastny dizajn nejako zatial predajne neuskodil.
Ide o to, ze pezotka je v podstate lokalna europska znacka, tak sa dizajnovo mozu/chcu aj orientovat cisto europsky. Hyundai ako celosvetova znacka s dizajnovymi studiami v Korei, Europe a USA vyvija tie auta v sucinnosti vsetkych dizajnovych centier ako celosvetove auta.
Za mě :yes: , vypadá to skvěle, je až neuvěřitelné, jaký mezigenerační designový pokrok dokázali. Žádné nekonečné šudlání pořád stejného alá evropské automobilky, ale brutální skok vpřed. Jediné, přední světla, na ty bych si asi musel zvyknout, ale chce to vidět naživo ...