Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rodinný Seat Alhambra se vrací na český trh! Vydupali si ho sami zákazníci, známe i cenu

Segment velkých rodinných MPV pozvolna vymírá na úkor stále populárnějších SUV a crossoverů. O to větším překvapením je návrat Alhambry zpět do nabídky značky Seat.
Zpět na článek
8. 6. 2021 19:08
8. 6. 2021 19:19
8. 6. 2021 21:27
8. 6. 2021 22:58
9. 6. 2021 06:56
9. 6. 2021 12:26
9. 6. 2021 09:03
9. 6. 2021 10:28
9. 6. 2021 11:30
9. 6. 2021 11:36
9. 6. 2021 11:49
9. 6. 2021 12:58
9. 6. 2021 14:32
9. 6. 2021 11:57
9. 6. 2021 12:22
9. 6. 2021 14:30
9. 6. 2021 22:23
12. 6. 2021 08:15
12. 6. 2021 10:05
13. 6. 2021 08:24
13. 6. 2021 12:57
13. 6. 2021 08:26
8. 6. 2021 19:01
Skvělá zpráva
Tak za tohle jednoznačně :yes:

S Alhambrou jsem před dvěma roky najel během dvou týdnů něco přes 2000 km a dodnes na ní vzpomínám jako na výborně odhlučněné, poměrně dobře jezdící MPV s až neuvěřitelným vnitřním prostorem. Cena je sice vyšší, ale vzhledem k poctivé a bytelné konstrukci... :yes:
Rozbalit vlákno
55
8. 6. 2021 19:20
Re: Skvělá zpráva
Seat a bytelna konstrukce, jo? :-[] Kdyz do tech krapu clovek sedne, pripada si jako v PET lahvi. Humus!
8. 6. 2021 19:59
Re: Skvělá zpráva
Tak zrovna tenhle Seat je dvojčetem VW Sharan a ten mi jako PET láhev nepřipadá.
Jel jsi někdy vůbec v některém z těchto dvou MPV? Nebo v jednom z nich alespoň seděl?
Avatar - wakantanka
8. 6. 2021 20:49
Re: Re: Skvělá zpráva
Kamoš mal presne takú Alhambru len v inej farbe a tuším do dvoch rokov ju vymenil za Sharana. Napriek tomu, že dvojičky, tak sa vyjadril citujem : horší krám jsem v životě neměl, to auto bylo furt v servisu. Sharan bez poruchy stále jazdí. Neviem, trafil blbý kus?
8. 6. 2021 21:14
Re: Re: Skvělá zpráva
Tak to měl smůlu na kus. Ty auta jsou úplně identická!
Jinak mám Alhambru 16, TDI, dsg, najeto 200 tis., je to neuvěřitelné ale bez jediné poruchy. Jen výměna olejů a gum.
Avatar - wakantanka
9. 6. 2021 11:37
Re: Re: Skvělá zpráva
Iný kamoš mal Alhambru FWD 2,0 TDI a ten si ju nadmieru pochvaľoval. Asi to bude ten povestný blý kus. :-)
8. 6. 2021 21:29
Re: Re: Skvělá zpráva
Naopak trafil bezny kus, pri sharanovi mal len stastie :D
9. 6. 2021 04:25
Re: Re: Skvělá zpráva
Taky mám mezi známými dva majitele Sharanu a oba spokojení, neslyšel jsem u této generace o žádných problémech.
9. 6. 2021 06:44
Re: Re: Skvělá zpráva
skor stastie. Tie auta maju problemy casto a rozne. Par kolegov ich prevadzkuje, v zaruke ta to tak este nestve, uvidi sa potom.
Avatar - Mikesus
9. 6. 2021 06:58
Re: Re: Skvělá zpráva
Tak zrovna tenhle VW na tom není nějak dobře :

"Not great news. In our most recent reliability survey the Sharan scored a rather underwhelming 78%, which placed it fairly low down the MPV class. VW as a brand finished in 19th place out of 37 manufacturers."

https://www.whatcar.com/…view/n920/advice

měli štěstí na dobré kusy. Spolehlivost VW je spis podprůměrná
9. 6. 2021 07:58
Re: Re: Skvělá zpráva
O podprůměrnosti se víc mluví a píše než je skutečnost. Nejsou to žádné zázraky bez trablů, ale taky žádná žumpa. Prošlo mi majetkem i firmou nemálo vozů od VAG a žádná dramata.
Teď nejnověji jsem bral pro kolegyni T-Roc s 1,0 a DSG, zatím nějakých 8tkm, uvidíme co časem.
Avatar - Ozzman
9. 6. 2021 10:48
Re: Re: Skvělá zpráva
No o Sharanech a Touranech se dost často objevují nějaké fatální závady pořád, zrovna nedávno jsem četl další příběh nějakého nešťastného majitele s 2.0TSI, tohle o Passatech, Superbech či Oktávkách skoro není slyšet, nemontují to na jiné fabrice ?
Avatar - Mikesus
9. 6. 2021 10:48
Re: Re: Skvělá zpráva
Kdyz by to bylo podle skutečnosti, tak je to ještě horsi. To co jsme si s tím zažili, nejezdil do servisu a ještě s některými kusama, který jsme zkusili v blízké minulosti, se trapime, tak rozhodně nemám důvod nevěřit těm statistikam. Naopak si myslim, ze jsou ještě dost optimistický.
9. 6. 2021 15:34
Re: Re: Skvělá zpráva
Sharan a tusim aj Alhmbra (to je dokonca aj nejaka promotion u Seatu ze je to v cene) maju moznost dokupit za rozumne peniaze predlzenu zaruku. ja mam na svojom Sharane 2 roky navyse kupene cize dokopy 4 roky. Rocne dame cca 20-30 zalezi. To si myslim, ze moze byt rozumne nalozenie z rizikom aky popisujes vyssie.
9. 6. 2021 04:23
Re: Skvělá zpráva
To je jen vysírač a místní opička. Nejel, takže neví a nezná. ;-)
8. 6. 2021 19:43
Re: Skvělá zpráva
Za tie ceny...to má pozlátený volant?
Na Slovensku ponúkajú aj skladové diesle, ktovie kde to doteraz zašívali. Ceny aj po akože zľavách vysoko nad 30 tisíc €... ;-\
Mimochodom, zrovna u tohto MPV ten vnútorný priestor až taký bombastický nie je...
8. 6. 2021 19:53
Re: Skvělá zpráva
Zájem zákazníků je pořád více než slušný, čili proč se podbízet ;-)
8. 6. 2021 20:27
Re: Skvělá zpráva
Rad si vypocujem tvoje navrhy na alternativy. Bral som Sharan minuly rok skladovku 2.0 TDI 130kw diesel DSG 4M pre rodinu s 3 detmi najme kvoli sedackam vzdadu. HL plus nieco navyse ma vysiel na 40k. Pozeral som vsetko okrem premie a poviem ti je malo aut kde si doslova stupnes do zadu aby si zapol dieta co zrovna nema naladu sa nechat zapnut. Neviem co si presne predstavujes pod priestorom alebo kolko by si teda chcel zaplatit za takuto motorizaciu/vybavu. Ako vravim, rad si vypocujem navrhy.
Avatar - Ronault.
8. 6. 2021 21:16
Re: Skvělá zpráva
Grand C4 Spacetourer je o hodně levnější a ne o tolik menší, na tři děti úplně v pohodě.
8. 6. 2021 21:33
Re: Skvělá zpráva
Presne :yes: Prípadne odporúčam pozrieť cenník Citroenu Spacetourer, alebo to isté auto spriaznených značiek (Toyota, Opel, Peugeot).
P.S. Kámo, som milo prekvapený, že ešte žiješ. :-) :yes:
8. 6. 2021 22:26
Re: Skvělá zpráva
Ja to nemyslim nejako zle prosim pre posudenie: Ponuka z 5.11.2019 (nasiel som v maily) Peugetot 5008 1.6 Puretech 180k EAT 8 GT Line po zlave 36.780. Do 5008 nevyrabaju 4x4 takze predpokladam, ze VW 130KW predny pohon by vysiel ze uplne rovnako. Ten Peugeot v diesly by visiel mozno este aj viac, ale to som neriesil, lebo ak mozem preferujem benzin. V Sharene uz nerobili 2.0 TSI ked som to bral ja. Takze tolko k cene. Stale som ale pripraveny si vypocut nejake alternativy. Spacetourer je ale dodavka a tiez bez moznosti 4x4. Sharan nema problem dat celu R1 na tempomate 150 kedze ma podvozok z Passatu. Ale toto neni o davani dole dodavok, v zivote som ziadnu nesoferoval a asi zo mna vravia predsudky. To je ale ina tema. Snad sa chapeme.
8. 6. 2021 22:51
Re: Skvělá zpráva
1. Cena z roku 2019 je irelevantná. Dnes je veľa vecí inak.
2. U väčšieho MPV je diesel lepšia voľba
3. Fakt tak nutne potrebuješ pohon 4x4?
4. Spacetourer si vyskúšaj. A prípadne predtým mrkni na toto:
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ronault.
9. 6. 2021 06:10
Re: Skvělá zpráva
Opel má prostřední užší, Peugeot má všechny tři užší než Grand C4 Spacetourer. Obojí jsme zkoušeli. Grand C4 Spacetourer nahradil i C8 a proto jej Citroen udělal většího
9. 6. 2021 08:20
Re: Skvělá zpráva
Ja som nepísal o C4 spacetourer. Písal som o Spacetourer. https://www.finalcd.sk/…ourer_new1-2.jpg
Avatar - Ronault.
9. 6. 2021 12:00
Re: Skvělá zpráva
To už je ale hodně velká obluda...tady vidím problém už s parkováním v některých místech a v rukou některý vodičů a polovodičů.
9. 6. 2021 12:18
Re: Skvělá zpráva
Dlhší rázvor poznať, ale kto zvládne stredné MPV, mal by zvládnuť aj toto. Skúšal som to chvíľu v Bratislave okolo Slavína (úzke uličky) a celkom to šlo. Náročnejšie je akurát parkovanie v stiesnenejších priestoroch, inak OK. Vnútorný priestor tohto auta je voči Alhambre minimálne o level vyššie, pričom cena je podobná, ak nie aj lepšia.
Avatar - Ronault.
9. 6. 2021 12:34
Re: Skvělá zpráva
Jj, já jej taky zkoušel, ale ne v takových krizových místech jako jsou podzemní parkoviště apod. Jedna věc je sedmimístné auto nebo dodávka a druhá rodinné auto pro tři děti a občasný převoz dvou dalších.
9. 6. 2021 14:34
Re: Skvělá zpráva
V najkratšej verzii je to vcelku kompaktné, teda až na ten rázvor.
8. 6. 2021 22:35
Re: Skvělá zpráva
Pozeral som aj toto aj 5008. Pravda ma 3 sedadla a aj isofixy ale je uzky. Musis robit kompromisy pri vybere sedaciek. Ked mas dieta a do toho ta prekvapia dvojicky tak jednoducho potrebujes sirku. Zacinal som s tym ze si kupim Kodiaq/Tiguan Allspace alebo Outback alebo Santa Fe a vsetko bude ok. Alebo ine “7-miestne” SUV. Nemohol som sa viac mylit. To 7 miestne je uplna sprostost casto bez isofixov a takmer vsetky tieto auta nemaju 3 isofixy alebo sedadla. A su uzke. Jedina vynimka q7 co ale je bohuzial mimo moj budget. Ak sa bavime o francuzskom vyrobcovi tak jedine Espace. Potom este S-Max/Galaxy a okrem Sharan/Alhambra potom uz nic. Scenic/C4 su v pohode ale su to compacty a tu sirku tam nezvecsis.
8. 6. 2021 22:54
Re: Skvělá zpráva
Rodinka s 3 malými deťmi - predsudky bokom, zabudnúť na šoférske autá, kúp Berlingo a budete všetci v bezpečí a ako vo vatičke. Síce diesel max. 96 kW, ale ja jazdím so 75 kW a kupodivu to pre rodinné účely vpohode stačí. ;-) Lepšie auto (podvozkovo a motoricky) si dopraješ, keď deti trochu vyrastú.
Avatar - Mikesus
9. 6. 2021 00:04
Re: Skvělá zpráva
stačí netrvat na 3 isofixech. I na pás se dají připoutat
Avatar - xxc
9. 6. 2021 06:13
Re: Skvělá zpráva
ludia tu vysvetlia, ze isofixy netreba :-D
Avatar - Ozzman
9. 6. 2021 10:49
Re: Skvělá zpráva
Ne, netřeba..... u nás v ČR jsou na prodej i normální autosedačky na pásy... stejně i ten isofix nakonec u většícho děcka poutáš přes pás...
Avatar - xxc
9. 6. 2021 22:14
Re: Skvělá zpráva
Ja jedno putam teraz tak, ze ma taku sedacku, ze havaria by ju zabila. Jasne, da sa tak chodit, ale nie je to spravne.
Avatar - Mikesus
9. 6. 2021 22:21
Re: Skvělá zpráva
jak by ho zabila? jako, že ji dáváš záměrně špatně?
Avatar - xxc
9. 6. 2021 22:28
Re: Skvělá zpráva
Nie, ale stara stolcekova sedacka a uz v nej sedi bez stolceka a pas jej ide presne cez krk. Novsie stolcekove uz maju lepsie vedenie pasu a umoznuju pouzite aj bez stoceka. Niekedy ju pouzivam aj bez isofixu, ale na to netreba ani vysoku skolu, ze pri naraze ju zozadu pritlaci sedacka o pas a sposobi zranenia. Preto je dolezite kotvit samotnu sedacku do isofixu. A inak, daju sa deti prevazat aj bez sedaciek, nikto to nekontroluje, len tie vycitky, ked sa nebodaj nieco stane.

akurat pozeram nejaku nehodu https://www.idnes.cz/…praha-zpravy_klu

stavim sa, ze normalne priputani vysli po svojich do sanitky a vselijak priputane deti a spolujazdci su mrtvi. lebo nie, isofixy stacia 2 :-)
Avatar - Ozzman
10. 6. 2021 00:40
Re: Skvělá zpráva
Ztrácím se v tvém slovenštině, ale když má sedačka atest a je na pásy, tak snad při správném používání nemůže být nebezpečná proboha ! TAdy se nikdo nebaví o nějakém vození " na černo" bez sedačky.

Měli jsem vajíčko na pásy, teď isofix, obojí v testech vysoko, nevidím tedy důvod proč trvat na isofixech.
Avatar - Ronault.
9. 6. 2021 06:13
Re: Skvělá zpráva
Grand C4 Spacetourer je uvnitř o hodně širší než Scénic. Odzkoušeno. Grand C4 Spacetourer nahradil v nabídce C8 a C4, proto jej nafoukli a je to poznat. Pokud bych nechtěl vozit v druhé řadě dospělé, ale jen 3 sedačky, tak Sharan nemá smysl, respektive pokud nemáš zbytečných 300-350t. A především, Grand C4 Spacetourer má 2.0 HDI a pořádný automat a ne DSG plus
9. 6. 2021 06:27
Re: Skvělá zpráva
Mna by seriozne zaujimali tie kompromisy u 5008 pri autosedackach. Kedze take prevadzkujem a s i-size kravami...
9. 6. 2021 13:00
Re: Skvělá zpráva
Sirka 5008 vs Sharan namerane na auto.cz sirka vzadu: 1490mm vs 1578. Montujem 3 sedacky vedla seba vsetky na isofix a vserky Romer: Advansfix IVR a 2x Kidfix III M. Su dane LTT. S tym ze medzi tym Kidfix a dverami viem vysunut tu narazovu barieru co ma autosedacka ale na tesno je to v strede medzi sedackami. Tam musim stelovat. Neverim ze 5008 by to voslo v pohode. Urcite by som musel robit kompromis. Ale mozno sa mylim, to je jedno. Myslel som ze tie sedacky vojdu napriklad do Superbecka a ze strednu zapnem na pas. Ale ani ze nahodou.
9. 6. 2021 14:47
Re: Skvělá zpráva
Mam rozne sedacky, ale 3x Römer Dualfix 2 R by nebol problem - tuto mam v strede, zvysok mam avionaut glider. Aj ten dualfix nahradi po skusenostiach nejaky avionaut. 3sedacky ak chces mat 2 na isofixe nevlezu do ziadneho kombika, vnutorna sirka nepusti
Avatar - xxc
9. 6. 2021 22:16
Re: Skvělá zpráva
Existuju sedacky, ktore maju odnimatelnu "narazovu barieru", potom su uzsie a v pohode vojdu aj do 5008. Specialne na umiestnenie 3 vedla seba.
9. 6. 2021 04:26
Re: Skvělá zpráva
4Motion má frantík kde? ;-)
Avatar - Ronault.
9. 6. 2021 06:08
Re: Skvělá zpráva
Na co Pájo? Za 350t rozdílu ;-)
9. 6. 2021 07:59
Re: Skvělá zpráva
Nevím na co, ale tak ho kupoval, předpokládám, že do něj investoval nejen kvůli znáčku na víku. ;-)
Avatar - Ozzman
9. 6. 2021 10:55
Re: Skvělá zpráva
Frantík nikde, ale Fordík jo, ceníkově na úrovni skladovky toho Sharana :)
Avatar - speedfred
9. 6. 2021 08:28
Re: Skvělá zpráva
Pre väčšinu ľudí nepriechodná alternatíva, možno za viac prenazí (síce aj viac muziky) a nechcem byť ako Barík :-) , ale dovoz z USA, Kanada.Tam majú fakt slušne veľké MPV.
9. 6. 2021 09:01
Re: Skvělá zpráva
Jo, tiez som pozeral chrysler pacificu, ale pytali za to 55k€ + problematicka zaruka resp ziadna a tiez nie prave jednoduchy servis. Ale pravdu mas, Europa sa na MPV len hra oproti americkemu trhu.
Avatar - wakantanka
9. 6. 2021 11:41
Re: Skvělá zpráva
mňa napadla ešte nová Sedona, tuším dealer z Malaciek to vie doviezť a postaviť na značky, akurát V6 benzín a cenovo to bolo tuším pod 50 tis. €
9. 6. 2021 13:27
Re: Skvělá zpráva
Ja som mal objednanu Pacificu na rodinny vylet v US ale po prilete som zistil ze su na zvolavacke tak som si zobral Yukon XL. najlepsia dovolenka to bola :-)
Avatar - Ozzman
9. 6. 2021 10:53
Re: Skvělá zpráva
Nějak se zapomíná, že je tu pořád Ford Galaxy....

Základ Titanium v nabídce za 799 tisíc s 110kw TDCi, za 1 059 tisíc AWD 140kw a za 909 jako HEV 140kw. To mi příjde jako skvělá alternativa, navíc to jsou ceníkové ceny, žádné skladovky.
Avatar - speedfred
9. 6. 2021 13:22
Re: Skvělá zpráva
Na Galaxy nedám dopustiť, ale keby som náhodou ešte kupoval MPV tak ho chcem aj s motorom. :-)
Avatar - Ozzman
9. 6. 2021 15:36
Re: Skvělá zpráva
Však jo... diesel je tam pořád :-[] :-! Na rozdíl od koncernu :D
Avatar - simon_sez
9. 6. 2021 13:42
Re: Skvělá zpráva
No kludne daj tip na MPV z USA s 3 plnohodnotnymi sedadlami v druhej rade.
Pacia sa mi, kludne by som bral nejaky 3.6 benzin, automat a dal do plynu (servus Barik), ale vsetky maju 2 kresla, alebo v strede siroku opierku, namiesto sedadla.
Avatar - wakantanka
9. 6. 2021 18:39
Re: Re: Skvělá zpráva
Pokiaľ viem, tak väčšina má tri sedadlá v druhej rade ako opciu, teda ak zadávaš do výroby budeš ich mať. Lenže sem sa ťahajú skladovky a tam nájsť vhodnú kombináciu je ťažšie.
8. 6. 2021 19:08
CENA???
Ta cena je naprosto mimo lidské chápání za přestárlé auto :no: Takže to vracejí na trh kvůli naivitě, že to za takhle zvýšenou cenu někdo koupí ;-\
Rozbalit vlákno
0
8. 6. 2021 19:09
A Škodovka zase utřela nos
Seat, který konstrukčně nic koncernu nepřinesl a nepřináší, smí od začátku MPV dělat, ale Škoda ne. Škodě se neposkytl ani dobrý základ pro "francouzsko-italskou třídu" v podobě Roomstera. Přitom z Favoritu byl takový vůz odvozen a připravován. Škodovka nedostala ani plošinu pro tehdejší vůz střední třídy Octavii 1 (4,5 m) a musela si ji odvodit z podprůměrného rozvoru o třidu nižšího Golfa, a to neúměrně protaženým zadním převisem. To nakonec přetrvává.
Rozbalit vlákno
25
8. 6. 2021 19:45
Re: A Škodovka zase utřela nos
:yes:
Avatar - Đawson
8. 6. 2021 20:01
Re: A Škodovka zase utřela nos
Tak to prostě je, Fabia 1 dostala pvní novou platformu :) trojková fabia zase jezdí jako jediná na staré platformě. IV4 mi přijde celkově horší a méně výhodný než enyaq, stejně tak superb mi přijde hezčí a lepší než passat. Až poslední dobou mi přijde, že VW škodovku brzdí. Seatu dovolil Cupru atd...A octavie si díky převisu udělala image kus auta navíc, což si drží do dnes:)
K ceně alhambry... Nemá moc konkurenci a lidi co to potřebují, připlatí.
8. 6. 2021 21:41
Re: A Škodovka zase utřela nos
Konkurencia sa nájde. Cenovo Spacetourer a spol., akurát je to ešte "trochu" väčšie auto.
Avatar - Emel
8. 6. 2021 21:41
Re: A Škodovka zase utřela nos
No protože Octavia nebyla auto střední třídy. A ne, nepřetrvává... od Octavie 3 je rozvor Octavie větší než u Golfa.
Auto střední třídy je Superb... a to je hlavní triumf Škodovky a něco, co SEAT (pokud pomineme nepříliš důstojný klon staré Audiny) nikdy neměl.
I na jiných modelech je vidět, že Škodovka dostává více prostoru pro vlastní tvorbu - Tarraco je Tiguan Allspace s jinou maskou, Ateca je taky víc Škodovka než SEAT (a Toledo i Alhambra byly opět jen rebrandy).
9. 6. 2021 08:55
Re: A Škodovka zase utřela nos
Octavia 1 byla tehdy se svými 4,5 m délky přesně střední třída - společně s BMW 3, MB C, ... VW-u tenkrát v jeho velikostní řadě plošin chyběla plošina pro stř. třídu, proto musela být Octavia 1 postavené na velmi podprůměrném rozvoru nižší stř. třídy Golfa. Převis za zadní nápravou byl pak značný. Příbuzná Bora (z Golfu) byla kratší - převis měla menší. Ovšem, zatímco ve Škodovce odvedli se zadní nápravou až zázračnou práci a Octavia 1 se chovala v zatáčkách i při nerovnostech až překvapivě dobře (na suchu), Bora neměla vůči Golfu uděláno se zadní nápravou nic a chovala se až tristně..
Současná Octavia už je (prodloužená) nižší stř. třída, protože všechny třídy se od doby Octavie 1 prodloužily o 1/4 m.
Fabia 3 dostala ještě starou plošinu (s mizerným rozvorem), ačkoliv tehdejší Polo a Ibiza už měly novou.
Avatar - Emel
9. 6. 2021 09:35
Re: A Škodovka zase utřela nos
Passat 1996 4675 s rozvorem 2703... kdyby to měla být střední třída, nic by nebránilo tomu postavit to na platformě Passatu (jak se později stalo se Superbem). Nechápu jak to myslíš s tím, že VW chyběla plošina pro střední třídu... co byl teda ten Passat?

Současná (a minulá) Octavia je prodloužená zejména proto, že to flexibilní MQB jednoduše umožňuje. O3 tak dostala lepší proporce s delším rozvorem než všichni konkurenti... v současné generaci ji následují kombíky od obou sourozenců.
9. 6. 2021 10:10
Re: A Škodovka zase utřela nos
No, původní Passat byla vyšší stř. třída (z Audi) a pod ním byl už Golf jako nižší stř. třída. Stř. třída chyběla. Plán jednotných plošin stanovil tenkrát p.Piech - správný krok, ale jednu plošinu vynechal.

Mimochodem: První Seat Alhambra alias první VW Sharan není původní konstrukce VW-u, ale je společná s prvním Fordem Galaxy a ani ten není původní Ford. Všechny tři se lišily jen "průvodními pohlavními znaky." :-). Možná i nějaké smlouvy kolem toho jsou ten důvod, proč Škoda ostrouhala.
Avatar - Emel
9. 6. 2021 12:14
Re: A Škodovka zase utřela nos
To s tebou nesouhlasím - Passat byl vždycky střední třída, VW ho nikdy jako auto vyšší střední neprezentoval, pokud vím.

Jasně, o "trojčatech" vím... ale druhá generace už s tím nemá nic společného, takže nevidím důvod, proč by se případně nemohl vyrábět další klon se znáčkem Škodovky. Spíš... Škodovka touhle cestou šla v celé své historii jen jednou (CitiGo - což je zároveň model, který si sama nevyrábí), jinak vždycky stavěla svoje auta. I když by se jí do portfolia hodilo MPV vlastně víc, než "sportovnímu" SEATu, tak předpokládám, že o "rebrand" neměla velký zájem.
PS: on teda SEAT v jedné generaci zkusil udělat MPV ze všeho co mělo kola, tak těžko říct, co se "sportovní" značce honilo hlavou...
Avatar - Mikesus
9. 6. 2021 10:51
Re: A Škodovka zase utřela nos
O1 se chovala dobre v zatáčkách? Tak to je úplně jiná zkusenost než mám.
9. 6. 2021 11:05
Re: A Škodovka zase utřela nos
Na svůj velký dlouhý zadek relativně až překvapivě dobře ( na suchu). Samozřejmě - absolutně ne - projev přetáčivosti z dlouhého zadku a krátkého rozvoru (dlouhá páka!) se obejít nedá. Byl tu ale markantní rozdíl mezi Borou a Octávkou. A dokonce i mezi vlastním Golfem a Octávkou - Golf se v zatáčce kroutil, napadal na přední vnější kolo a vnitřní zadní měl snahu zvedat, a to Octávka nedělala. V Boleslavi holt věděli i při tak velkém zadním převisu jak na to!

A ještě jedna věc - zadní podélný prostor k sezení.
Ten byl díky extrémně krátkému rozvoru Golfa mizerný. Ale bezprostředním srovnáním Golfa-Leona-Octávky na autosalonu měla Octávka ten prostor nejlépe vycizelovaný a sezení v ní bylo relativně nejlepší!
Avatar - wakantanka
9. 6. 2021 11:45
Re: A Škodovka zase utřela nos
Ja mám presne opačnú skúsenosť. G IV GTI sedel v zatáčkach ako pribitý aj keď bolo cítiť, že zadok až tak veľmi nepomáha. Octa I. hoc aj s 1,6 nechcela zatáčať a keď už, tak to bolo strašne ťažkopádne a nedajbože robiť v zákrute korekcie volantom. Teda aspoň ja som mal vždy z tých áut taký pocit, ale je fakt že som presadal z FoFO I a tej jazdil proste lepšie.
9. 6. 2021 12:00
Re: A Škodovka zase utřela nos
Mluvíme ale stále o Octávce 1 a odpovídajícím Golfu.
Avatar - lamal
9. 6. 2021 14:32
Re: A Škodovka zase utřela nos
Zrovnavat GTI s Octou 1,6 je trochu ulet, bezny golf4 moc zatacat nechcel. Jedine kde nevidim rozdiel boli jazdne vlastnosti medzi 4kovym variantom a O1 combi. Variant jazdil velmi podobne ako Octavia, akurat bol na nerovnostiach od zadnej napravy tichsi a nebubnoval. Celkovo k tej platforme patrilo hlucne pracovanie na nerovnostiach, aj obyc Astry boli v tomto lepsie.
Avatar - wakantanka
10. 6. 2021 12:48
Re: A Škodovka zase utřela nos
Preto som písal o GTI, lebo v nejakej obyčajnejšej verzii ma len zviezli a so šoférovaním nemám vlastnú skúsenosť. Jedine tak s BOROu variant TDI a tá sa chovala plus mínus rovnako ako Octa I s TDI. Mňa u Octy zarazilo hlavne to, že ani s pomerne ľahkou 1,6 to nechcelo zatáčať o moc lepšie ako s dieslom.
Avatar - lamal
9. 6. 2021 12:34
Re: A Škodovka zase utřela nos
Mali sme doma dlho 4koveho varianta s 1.9tdi a jazdil takmer rovnako ako O1 combi s 1.9tdi. Momentalne obcas jazdim v O1 TDI tour combi a velmi mi to ten variant pripomina, ten mal lahsie riadenie oproti tourke. Pri Golfe 4 mal variant inak umiestnene tlmice na zadnej vlečke oproti kratkemu a oproti Octavii je od podvozka omnoho tichsi, to solo bicích co robi Octavia zo zadu je neuveritelne, zalieha v usiach. To variant nepoznal.
9. 6. 2021 13:29
Re: A Škodovka zase utřela nos
Děkuji za zkušenosti, ale opakuji, že mluvíme pořád o Octavii 1 a odpovídajícím Golfu.
Ale přesto: lepší jízdní vlastnosti Golfu v zatáčkách přinesla až generace s víceprvkovým zadním zavěšením. Ale to nebylo tím zavěšením - to bylo určitě změnou v přístupu ve vývojovém oddělení (nový člověk?).
Avatar - lamal
9. 6. 2021 14:20
Re: A Škodovka zase utřela nos
Bavim sa o odpovedajucej generacii Octavie 1 a Golfu 4 generacie, vysli na rovnakej platforme PQ34. Golf 3 nemal s Octaviu 1 nič a G5 tiez nie. Ten viacprvok pomohol 5ke vyznamne, ono sa potom ladi inak aj predna naprava a urcite pomohla tuhsia karoseria. O vydarenej platforme G5 hovori aj to, ze G6 vyuzival ten isty technicky zaklad, az MQB v G7 ju vystriedala. Na platforme G5 (PQ35) bolo aj slusne jazdiace Scirocco.

Celkovo do tej doby skor platilo, ze VW vynika len v spracovani, ale technika je zastarala (vynimkou snad len TDI a 1.8t), Golf 5 to cele radikalne zmenil.
Avatar - Emel
9. 6. 2021 15:18
Re: A Škodovka zase utřela nos
Odpovídající z hlediska techniky, ne z hlediska chronologie... současníkem O1 byl G5, což je asi to, co starý kluk myslel.
Avatar - lamal
9. 6. 2021 15:26
Re: A Škodovka zase utřela nos
Neviem i to je diskutabilne, G5 je 2003 - 2010 a G4 je tu od 1998 - 2002. Povazoval by si tak za sucastnika Octavie z roku 1996 G5 ? Ja tedy nie :-! Octavia 1 mala dlhy zivot, kludne tam mozes zaratat G4 + G5 s tym, ze pokial pozeras aj na techniku ku, ktorej sa viazu jazdne vlastnosti tak to bude urcite G4.
Avatar - Emel
9. 6. 2021 15:32
Re: A Škodovka zase utřela nos
Hmmm... asi jo... já to bral spíš odzadu, tj. O4=G8, O3=G7, O2=G6... ale je fakt, že O2(2004-2012)=G5+G6. Máš pravdu :yes:
9. 6. 2021 16:56
Re: A Škodovka zase utřela nos
I nová plošina MQB (modulární!) nemá bůhví jaký rozvor. Překvapivě velké podélné místo vzadu je vytvořeno posunutím zadních sedaček o cca 10 cm dozadu mezi podběhy. Tím pak vychází u základního Golfu, jako hatchbacku nižší stř. tř., nejen malé místo na šířku, ale i dost podprůměrný kufr. Octavia ho pak dohání velkým zadním převisem.
Do delšího rozvoru se VW nepouští, a to může být způsobeno nepříliš velkými rejdy předních kol, což by přineslo větší stopový průměr otáčení. Myslím, že to je už dlouhodobý problém.
Avatar - Emel
9. 6. 2021 20:51
Re: A Škodovka zase utřela nos
MQB má jediný fixní rozměr a to vzdálenost pedálů od osy předních kol. Vše ostatní je variabilní, včetně rozvoru... můžeš si to při návrhu auta natáhnout jakkoli chceš.
Nevím jaký problém je s poloměrem otáčení, Octavia naopak patří k autům s menším průměrem - 10,6m je slušná hodnota... Tipo má 10,9, Megane Grandtour 11,2m.
https://www.autohled.cz/…/polomer-otaceni
9. 6. 2021 17:25
Re: A Škodovka zase utřela nos
Nedovedu teď posuzovat, který Golf které generace byl pod Octavií 1, musel bych se podívat, ale věřím vám. Jedno však vím: Octavia 1, Leon a Golf tehdy stály na stejné generaci golfácké plošiny. A to porovnání konstrukčních vyladění podvozků (zejména vzadu) a vycizelovaného místa vzadu, svědčí o umu Škodovky - to platí, jak jsem psal..
9. 6. 2021 17:00
Re: A Škodovka zase utřela nos
Nevím co každý má s tím, že jedničková Oktávka špatně jezdila. Ano, s 1.9 TDI to prostě bylo těžkopádné na předek. S 1.6i to bylo o dost lepší. Já měl 1.8T, ta už byla taky na předek těžkopádnější, ale zatáčky jsem s tím klidně řezal s pískáním gum a nikdy mě tenkrát ani nenapadlo, že to jezdí špatně...
9. 6. 2021 17:16
Re: A Škodovka zase utřela nos
1,6i byl silně nepovedený motor se "střechovitým" momentem a max. výkonem jen 55 kW.
8. 6. 2021 19:19
Seat
a jeho hnusny interiery. Koncernovej ausus, fuj!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinDiesel
8. 6. 2021 19:51
Bez dieselu je to nesmysl
Takovej velkej krám bez dieselu = nicotné prodeje. Oni to zrušili protože nebyly prodeje kvůli omezení sortimentu na 1 motůrek a tak podruhé lezou do stejné vody, bude to propadák.
Je opravdu zvláštní jakou mají ve VW představu o omezování CO2. :-[]
Nebo si jen myslí - je zájem, oholíme je co to dá a zbyde i na elektromobily.+
Užitkově je malej benzín naprostej nesmysl. Ať si někdo zkusí spočítat kolik jezdí v pár let starých Sharanech a Alhambrách benzínů .... :-[] a dojdou k číslu možná 5%. A takové budou prodeje, ne vyšší.
Rozbalit vlákno
0
8. 6. 2021 20:07
Hnusné už před ..
deseti léty, hnusné i dnes! Prostě koncern!
Rozbalit vlákno
0
8. 6. 2021 20:17
Redaktor je vtipálek
"Radost potenciálním kupcům jistě nezkazí ani fakt, že co do motorizací nemají příliš na výběr."

To má být vtip? Většina lidí do toho chce 2.0 TDI... Já osobně bych to bral s benzínem, ale určitě ne s 1.4 TSI. Jako ideál pro mě do toho 1.8 TSI / 2.0 TSI
Rozbalit vlákno
2
8. 6. 2021 21:36
Re: Redaktor je vtipálek
Na Slovensku sú aj diesle, vraj skladovky... Ale tá cena...
9. 6. 2021 07:43
Re: Redaktor je vtipálek
Jaká většina lidí? Rok 2018. Počet prodaných Seatů Alhambra s benzínovým motorem 108, s dieselovým motorem 92.
Avatar - Stejsn
8. 6. 2021 21:27
Kdybych
chtěl starej autobus za milion, koupím si ŠD-11ku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
8. 6. 2021 21:42
Znáček na kapotě
Kdo by jo tohle auto chtěl, tak měl možnost koupit identické dvojče od VW. Jediný bonus Alhambry byl v tom, že bývala o něco levnější. Takže za mě tohle auto na trhu nechybělo. Že je zpátky - fajn, proč ne, fanoušci SEATu asi budou mít radost...
Rozbalit vlákno
0
8. 6. 2021 22:58
Cena
To je vtip ne? Jako za 10 let stare auto chtit mega? Za 700k bych ho dal na shortlist…. Tohle je uplne mimo
Rozbalit vlákno
0
8. 6. 2021 23:33
za 500.000 s dieselem bych bral
Milion a za benzin je ale nesmysl za deset let zastaralé auto navíc s benzinem..
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
9. 6. 2021 01:03
Re: za 500.000 s dieselem bych bral
Diesel u velkého MPV je jasná a jediná volba !!
Jejich škoda , ty prodeje by byly dvojnásobné...cena za benzín je blbost.
9. 6. 2021 05:50
Plné parkoviská
Reálne to nie je záujem zákazníkov na trhu ale preplnené parkoviská nepredaných áut, ktoré vyšli z liniek :D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - skejpa
9. 6. 2021 06:56
Kde je TDI ?
Takovahle velka krabice si zaslouzi jeden jediny motor a to obycejny 2.0TDI 110kw. Vse ostatni je nesmysl. Nalozite to a nepojede to s 1.4kou. To snad musi vedet kazdej. Jen by me zajimal duvod proc to nenabidli. Emise ? Povolenky ? Neco jineho ? Nechapu...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Mikesus
9. 6. 2021 07:03
Re: Kde je TDI ?
Diesel netřeba, kdo kdy jel nekdy s něčím jinym i větším.
Naopak diesel, obzvlášť v rodinném aute, by měl mizet rychleji. Nájezdy mají nula nula prd. Nejčastěji se pohybují ve městě a HEV bude jezdit lepe a za nižší spotřebu. Jen VW proste ty HEV neumi.
Avatar - Emel
9. 6. 2021 12:26
Re: Kde je TDI ?
Sharana si vzal jeden kolega ve firmě jako "služebák pro osobní použití"... už má přes 300t km.
Mám dojem, že tehdy snad kupodivu nešla objednat 4x4 se silnější naftou, takže to je jen 110kW... ale jinak se s tím jezdí v rámci možností dobře (a bez problémů). Jen je to teda šeredná krabice a šedá Urano tomu nepřidá :-)
9. 6. 2021 07:40
Re: Kde je TDI ?
Pravděpodobně emise. U těhle konstrukčně starších aut z předdieselgatové doby většinou není dostatek místa na x dodatečných SCR katalyzátorů a y-litrovou meganádrž na močovinu.
Alhambra mívala poměr benzínových a dieselových motorizací zhruba 1:1, takže cca polovině zákazníků by to vůbec nemělo vadit. Navíc 1.4 TSI 110 kW má stejný výkon jako to TDíčko, takže v dynamice problém nebude. Jen prostě spotřeba bude vyšší.
Avatar - skejpa
9. 6. 2021 11:57
Re: Kde je TDI ?
V dynamice bude prave zasadni rozdil, jakmile to nalozis. Prazdne to mozna i pojede rychleji ale nalozene urcite ne.
Avatar - Mikesus
9. 6. 2021 12:07
Re: Kde je TDI ?
A na to jsi přišel jak?
9. 6. 2021 17:28
Re: Kde je TDI ?
A kde se po naložení ten výkon ztratí?
Výkon je stejných 110 kW, na straně benzínu je nižší hmotnost, na straně dieselu jsou nakrátko poskládané převody, ve výsledku to pojede plus minus stejně.
Avatar - zaplosak
9. 6. 2021 06:59
vydupali si ho zákazníci
Všichni tři... :D
Rozbalit vlákno
1
12. 6. 2021 13:09
Re: vydupali si ho zákazníci
Oba.

_______________
9. 6. 2021 09:03
Ta cena je...
...na takto konstrukčně starý model a na motorizaci 1.4 TSI fakt brutální. Seat ČR evidentně využívá toho, že moc konkurentů už na trhu nezbylo. Já takový "autobus" naštěstí nikdy nepotřeboval ani nepotřebuju, ale mám zkušenost, že to auto jezdilo velmi slušně. Na druhou stranu - každé obohacení našeho trhu o auto s normální nehybridní motorizací je velmi žádoucí a milé! :-)
Rozbalit vlákno
0
9. 6. 2021 10:28
Grand C4
Když jsem před dvěma roky vybíral náhradu za Renault GSIII, nejprve jsem zavrhl GSIV, protože ztratilo všechny pozitivní vlastnosti MPV. Stísněné uvnitř, zadní sedačky dělené 40:60, nikoli na tři, ve třetí řadě se neposadí ani dítě nad deset let, malá okýnka. Do užšího finále šla Alhambra a Citroen Grand C4. Alhambru jsem si půjčil na víkend a najezdil s ní asi tři sta kilometrů. Prostornost úžasná, což je logické, když je o 20cm delší než C4, bohužel v některých oblastech zklamání. Na dálnici hučel podvozek a dle slov prodejce "to je normální, vždyť je to převlečené Caddy". Sedadlo řidiče tvrdé, což je asi logické po přesednutí z francouze, ale aby mne z toho auta bolela záda ještě dva dny, tak to bylo moc. A pak je tu cenový rozdíl proti C4 cca čtvrt milionu. Nakonec zvolena C4ka a po dvou letech mohu říci, že bych na tom autě neměnil vůbec nic. Vnitřní prostornost a variabilita úžasná. Podvozek pohodlný, jsem řidič krajinář, takže potud ideál. Třetí řada sedadel skromnější, ale i tak použitelná na trasu do sto km pro člověka do 175cm. Celkový výhled a světlost interiéru bez konkurence. Zkoušel jsem i v té době nové Berlingo a rozdíl v celkové kultivovanosti pojetí auta je tam stále značný. Byť ne již tak výrazný jako u předchozí generace. Tu mi v servisu jednou půjčili jako náhradní auto a připadal jsem si jako ve 120tce.
Rozbalit vlákno
9
9. 6. 2021 11:30
Re: Grand C4
Sharan/alhambra na podvozku caddy? No asi ne, ono prodejci obcas dost placaji...
9. 6. 2021 11:36
Re: Grand C4
Přesně tak, Caddyna měla vzadu tuhou nápravu a tuším, že i listová péra. :-[]
9. 6. 2021 11:49
Re: Grand C4
To půjčené auto bylo čtyřkolka, takže nevím jak je to konkrétně tam, ale hučelo to pěkně. Já bych čtyřkolku nekupoval, ale i tak mne to o kvalitě auta moc nepřesvědčilo.
9. 6. 2021 12:58
Re: Grand C4
Tak pokud to byla čtyřkolka, tak to asi vzadu mělo víceprvek. A to hučení mohl dělat třeba opotřebený Haldex.
9. 6. 2021 14:32
Re: Grand C4
Je fakt, že to byla předváděčka, takže se dá předpokládat všelijaké zacházení, ale najeto měla cca 15000 km. Takže to by to opotřebění přišlo také dost brzy.
Avatar - Ronault.
9. 6. 2021 11:57
Re: Grand C4
Máme to podobně, ale v třetí řadě pubertaka odbevezeme i 500 km. Na podvozek si stěžovat nejde, i při svižnější jízdě se to dá, není to zábava, ale to ani není konkurence. Co opravdu chválím je odhlučnění a aerodynamika. Malé Polo při stejně širokých pneumatikách po vyřazení zpomaluje více a to je o hodně menší a nižší.
Avatar - sgt
9. 6. 2021 12:22
Re: Grand C4
tu musím súhlasiť do bodky. Tiež som dlho vyberal - potreboval som už pre 4 deti. S metrom v rukách a meranie veľkosti kufrov (papierové hodnoty málokedy vyjadrujú skutočnú realitu), šírok/dĺžok v interiéri atď. Vo finále ostali nové Berlingo XL, Grand C4, 5008. Podmienkou bol diesel, automat a ako taký komfort keďže som opúšťal C5 s hydropneumatikou.
Nakoniec to vyhrala Grand C4 s výborným výhľadom, 2.0 HDi a hydromeničovým automatom. Pritom výborná variabilita interiéru, žiadne obmedzovanie pravého kolena a fakt ticho v interiéri.
9. 6. 2021 14:30
Re: Grand C4
Já jezdím často sám, s rodinou ve čtyřech až pěti a roční nájezd do deseti tisíc, takže jsem zůstal u základní 1.2ky. A i s motorem naprostá spokojenost. Dynamika naprosto dostatečná a ani když jedeme naloženi po střechu, tak síla nechybí. Průměrná spotřeba, kdy jezdím často město a pak sem tam delší trasa dálnice, je 6,4 l. Naposledy jsem si stopoval jen čistě jízdu Praha Brno a zpět a počítač ukazoval 5.9 l.
Avatar - xxc
9. 6. 2021 22:23
Re: Grand C4
Zaujimave, aky kazdy spokojny s C4. Ale ked napisem, aky je Scenic voci C4/ grand C4 odpad, tak ma tu idu kamenovat. Ale musim suhlasit, na cestovanie je C4 dobry.
12. 6. 2021 08:15
Sláva
Sláva, návrat Alhambry je jedno z nejlepších rozhodnutí v degenerujícím automobilovém průmyslu za posledních deset let. Alhambra (Sharan) jsou ještě jedny z posledních poctivých aut (a největších MPV), a dnes nemají žádnou náhradu (to je prostě fakt). Nabízejí obrovskou užitnou hodnotu, neuvěřitelný komfort cestování a neskutečné množství vnitřního prostoru až pro 7 dospělých lidí. Ne každý chce kupovat rádoby moderní SUV, kde se připlácí za vyšší světlou výšku a vyšší spotřebu, že? Ta cena u Alhambry vypadá sice už trochu mimo (v březnu 2020, když jsem ji kupoval, stála 1.4 TSI 110 kW ve výbavě Xcellence 846.900,- Kč), ale na druhou stranu, když se podíváme na ceny některých malých "crossoverů" nebo středně velkých SUV, kde už pod 500.000,- Kč není skoro šance, tak si vlastně řeknete, proč je ta Alhambra tak levná :D Zjednodušeně řečeno - koncern VW ví, že alespoň trochu slušné auto do 400.000,- Kč dnes už nejde sehnat, a tak to u Alhambry náležitě "zohlednil". Doba je prostě zlá a lepší už to nebude. Já se těším na dobu, až SUV přestanou být moderní a všichni se začnou vracet opět k MPV. To bude mela ;-)
Rozbalit vlákno
4
12. 6. 2021 10:05
Re: Sláva
No ja neviem, za svetlu vysku radsej priplatim, ale v com je krabica MPV u spotreby ina ako krabica SUV? Podla spritmonitora je priemer 110kw benzinoveho sharanu takmer 10. Co som len namatkovo pozrel vykonovo a velkostne "podobne" 7miestne benzinove SUV, tak su 1-1,5l priemerne pod nim. Komfortnejsie cestovanie v tretom rade je sice fakt, ale v takom obsadeni, je to auto nepouzitelne rovnako na dlhe presuny ak chcem aj nejaku batozinu, lebo kufor je tragicky. A nie, ani cena nie je priazniva a ta podla mna moze hlavne za to, ze MPV vymieraju.
Ked SUV prestanu byt modnym hitom, pride nieco ine, ale navrat MPV sa konat nebude.
13. 6. 2021 08:24
Re: Sláva
Aby to nebylo chápáno špatně - samozřejmě že MPV jsou také krabice, dokonce větší než SUV, a že mnohdy žerou i více než SUV - ale u těch MPV to člověk tak nějak očekává, vzhledem k tomu, co MPV nabízejí :-) Já ani nikomu SUV nevymlouvám, spíš jsem mírně rozladěný z toho, že předražená SUV se tu roztahují a deformují trh na úkor klasických hatchbacků, kombíků a MPV, i přesto, že SUV málokdo potřebuje. Ale všichni je chtějí, protože je to moderní... Ale budiž, taková je bohužel doba.
Ke spotřebě samotné - naše Alhambra 1.4 TSI 110 kW (manuál) má na prvních 6000 km průměrnou spotřebu 7,1 litrů, a jsou v tom dálnice, město, okresky, rodinné výlety ve 4-5-6 lidech, krátké studené trasy pod 1 km do školky, no prostě mix. Takže bych řekl, že na syrový motor je to skvělé. Mé očekávání bylo k 8 litrům. Když se podívám na Spritmonitor a spotřebu skoro 10 litrů, tak mi popravdě není jasné, co bych měl s autem dělat, abych se na tuhle spotřebu dostal ;-) vlastně vím - bydlet v Německu a pálit to po dálnici 150+, tak to bych asi byl na 9-10 litech.
K zavazadlovému prostoru - pokud v Alhambře cestuje 7 lidí (tj. je použitá i 3. řada sedadel), tak je k dispozici stále ještě zhruba 300 litrů zavazadlového prostoru. Někdo si řekne, že je to málo... ano, není to moc, ale není to "tragické" - pořád je to cca celý objem zavazadelníku Fabie pro cca 4-5 cestovních kufrů/zavazadel :D A pokud cestuje 6 lidí, tak je ve třetí řadě jedno sedadlo sklopené (tento setup často používáme), a to znamená využitelný objem zavazadelníku odhadem kolem 600 litrů. A to je to, proč píšu, že tato MPV nemají náhradu - variabilita, komfort, prostor (variabilitu a komfort podtrhuji 1x, prostor podtrhuji 2x).
Proto se i teď najde spousta lidí, kteří si Alhambru i s takhle přepálenou cenovkou a pouze benzinovým motorem pořídí. Protože vize toho, že nikdy už nic tak dobrého nebude, je to největší "lákadlo".
Jako trumf Alhambra nabízí staré dobré uživatelsky přívětivé ovládání, to znamená ovládání všech potřebných funkcí přes tlačítka na přístrojovce... A displej je zapuštěný v přístrojovce. Takže žádné irirující tablety trčící z přístrojovky a ani žádné superiritující "zlepšováky" ve formě zmizelých tlačítek na ovládání klimatizace nebo klíčových vlastností auta (start&stop atd.). Tyto cost savingy a designerské úlety (obojí prezentované jako moderní a bezpečnostní trendy) naštěstí do Alhambry nestihly dorazit.
13. 6. 2021 12:57
Re: Sláva
Trosku bajky z tvojej strany. 300 litrovovy kufor v kratkej fabii sice je, ale rozhodne sa neda nazvat pouzitelny pre batozinu 4-5ludi(mozno max na tie mini letiskove kufriky) To je taka z nudze cnost, naviac pri sharane/alhambre mas tie litre do vysky, takze este menej pouzitelne nez v tej fabii. 6 osobovy setup s jednou zlozenou sedackou ti ponukne drviva vecsina aj 7miestnych SUV. Takze variabilita rovnaka, priestor +/- tiez (v zavislosti s cim porovname) a komfort o chlp lepsi v tretom rade v prospech MPV.
Moj ciel nie je spochybnovat kvality "velkych" MPV , avsak sam som pred touto otazkou stal a v porovnatelnej konfiguracii by ma sharan ci alhambra stala o dobrych 10-12k € viac. To za tych par cm v kufri mi nestalo, naopak som ziskal svetlu vysku, ktoru ocenim viac. Takze ja verim tomu, ze tych zaujemcov vdaka cene vela nebude, lebo ako vravim, auto, ktore sa prezentuje ako prakticke pre rodinu zabite takouto cenovkou nahrava prave tym SUV.
13. 6. 2021 08:26
Re: Sláva
zmatky s vložením příspěvku, omlouvám se