Novinky
Rodinný Seat Alhambra se vrací na český trh! Vydupali si ho sami zákazníci, známe i cenu
120 komentářů
Ta cena je naprosto mimo lidské chápání za přestárlé auto :no: Takže to vracejí na trh kvůli naivitě, že to za takhle zvýšenou cenu někdo koupí ;-\
Seat, který konstrukčně nic koncernu nepřinesl a nepřináší, smí od začátku MPV dělat, ale Škoda ne. Škodě se neposkytl ani dobrý základ pro "francouzsko-italskou třídu" v podobě Roomstera. Přitom z Favoritu byl takový vůz odvozen a připravován. Škodovka nedostala ani plošinu pro tehdejší vůz střední třídy Octavii 1 (4,5 m) a musela si ji odvodit z podprůměrného rozvoru o třidu nižšího Golfa, a to neúměrně protaženým zadním převisem. To nakonec přetrvává.
Tak to prostě je, Fabia 1 dostala pvní novou platformu 😊 trojková fabia zase jezdí jako jediná na staré platformě. IV4 mi přijde celkově horší a méně výhodný než enyaq, stejně tak superb mi přijde hezčí a lepší než passat. Až poslední dobou mi přijde, že VW škodovku brzdí. Seatu dovolil Cupru atd...A octavie si díky převisu udělala image kus auta navíc, což si drží do dnes😊
K ceně alhambry... Nemá moc konkurenci a lidi co to potřebují, připlatí.
K ceně alhambry... Nemá moc konkurenci a lidi co to potřebují, připlatí.
No protože Octavia nebyla auto střední třídy. A ne, nepřetrvává... od Octavie 3 je rozvor Octavie větší než u Golfa.
Auto střední třídy je Superb... a to je hlavní triumf Škodovky a něco, co SEAT (pokud pomineme nepříliš důstojný klon staré Audiny) nikdy neměl.
I na jiných modelech je vidět, že Škodovka dostává více prostoru pro vlastní tvorbu - Tarraco je Tiguan Allspace s jinou maskou, Ateca je taky víc Škodovka než SEAT (a Toledo i Alhambra byly opět jen rebrandy).
Auto střední třídy je Superb... a to je hlavní triumf Škodovky a něco, co SEAT (pokud pomineme nepříliš důstojný klon staré Audiny) nikdy neměl.
I na jiných modelech je vidět, že Škodovka dostává více prostoru pro vlastní tvorbu - Tarraco je Tiguan Allspace s jinou maskou, Ateca je taky víc Škodovka než SEAT (a Toledo i Alhambra byly opět jen rebrandy).
Octavia 1 byla tehdy se svými 4,5 m délky přesně střední třída - společně s BMW 3, MB C, ... VW-u tenkrát v jeho velikostní řadě plošin chyběla plošina pro stř. třídu, proto musela být Octavia 1 postavené na velmi podprůměrném rozvoru nižší stř. třídy Golfa. Převis za zadní nápravou byl pak značný. Příbuzná Bora (z Golfu) byla kratší - převis měla menší. Ovšem, zatímco ve Škodovce odvedli se zadní nápravou až zázračnou práci a Octavia 1 se chovala v zatáčkách i při nerovnostech až překvapivě dobře (na suchu), Bora neměla vůči Golfu uděláno se zadní nápravou nic a chovala se až tristně..
Současná Octavia už je (prodloužená) nižší stř. třída, protože všechny třídy se od doby Octavie 1 prodloužily o 1/4 m.
Fabia 3 dostala ještě starou plošinu (s mizerným rozvorem), ačkoliv tehdejší Polo a Ibiza už měly novou.
Současná Octavia už je (prodloužená) nižší stř. třída, protože všechny třídy se od doby Octavie 1 prodloužily o 1/4 m.
Fabia 3 dostala ještě starou plošinu (s mizerným rozvorem), ačkoliv tehdejší Polo a Ibiza už měly novou.
Passat 1996 4675 s rozvorem 2703... kdyby to měla být střední třída, nic by nebránilo tomu postavit to na platformě Passatu (jak se později stalo se Superbem). Nechápu jak to myslíš s tím, že VW chyběla plošina pro střední třídu... co byl teda ten Passat?
Současná (a minulá) Octavia je prodloužená zejména proto, že to flexibilní MQB jednoduše umožňuje. O3 tak dostala lepší proporce s delším rozvorem než všichni konkurenti... v současné generaci ji následují kombíky od obou sourozenců.
Současná (a minulá) Octavia je prodloužená zejména proto, že to flexibilní MQB jednoduše umožňuje. O3 tak dostala lepší proporce s delším rozvorem než všichni konkurenti... v současné generaci ji následují kombíky od obou sourozenců.
No, původní Passat byla vyšší stř. třída (z Audi) a pod ním byl už Golf jako nižší stř. třída. Stř. třída chyběla. Plán jednotných plošin stanovil tenkrát p.Piech - správný krok, ale jednu plošinu vynechal.
Mimochodem: První Seat Alhambra alias první VW Sharan není původní konstrukce VW-u, ale je společná s prvním Fordem Galaxy a ani ten není původní Ford. Všechny tři se lišily jen "průvodními pohlavními znaky." 😄. Možná i nějaké smlouvy kolem toho jsou ten důvod, proč Škoda ostrouhala.
Mimochodem: První Seat Alhambra alias první VW Sharan není původní konstrukce VW-u, ale je společná s prvním Fordem Galaxy a ani ten není původní Ford. Všechny tři se lišily jen "průvodními pohlavními znaky." 😄. Možná i nějaké smlouvy kolem toho jsou ten důvod, proč Škoda ostrouhala.
To s tebou nesouhlasím - Passat byl vždycky střední třída, VW ho nikdy jako auto vyšší střední neprezentoval, pokud vím.
Jasně, o "trojčatech" vím... ale druhá generace už s tím nemá nic společného, takže nevidím důvod, proč by se případně nemohl vyrábět další klon se znáčkem Škodovky. Spíš... Škodovka touhle cestou šla v celé své historii jen jednou (CitiGo - což je zároveň model, který si sama nevyrábí), jinak vždycky stavěla svoje auta. I když by se jí do portfolia hodilo MPV vlastně víc, než "sportovnímu" SEATu, tak předpokládám, že o "rebrand" neměla velký zájem.
PS: on teda SEAT v jedné generaci zkusil udělat MPV ze všeho co mělo kola, tak těžko říct, co se "sportovní" značce honilo hlavou...
Jasně, o "trojčatech" vím... ale druhá generace už s tím nemá nic společného, takže nevidím důvod, proč by se případně nemohl vyrábět další klon se znáčkem Škodovky. Spíš... Škodovka touhle cestou šla v celé své historii jen jednou (CitiGo - což je zároveň model, který si sama nevyrábí), jinak vždycky stavěla svoje auta. I když by se jí do portfolia hodilo MPV vlastně víc, než "sportovnímu" SEATu, tak předpokládám, že o "rebrand" neměla velký zájem.
PS: on teda SEAT v jedné generaci zkusil udělat MPV ze všeho co mělo kola, tak těžko říct, co se "sportovní" značce honilo hlavou...
O1 se chovala dobre v zatáčkách? Tak to je úplně jiná zkusenost než mám.
Na svůj velký dlouhý zadek relativně až překvapivě dobře ( na suchu). Samozřejmě - absolutně ne - projev přetáčivosti z dlouhého zadku a krátkého rozvoru (dlouhá páka!) se obejít nedá. Byl tu ale markantní rozdíl mezi Borou a Octávkou. A dokonce i mezi vlastním Golfem a Octávkou - Golf se v zatáčce kroutil, napadal na přední vnější kolo a vnitřní zadní měl snahu zvedat, a to Octávka nedělala. V Boleslavi holt věděli i při tak velkém zadním převisu jak na to!
A ještě jedna věc - zadní podélný prostor k sezení.
Ten byl díky extrémně krátkému rozvoru Golfa mizerný. Ale bezprostředním srovnáním Golfa-Leona-Octávky na autosalonu měla Octávka ten prostor nejlépe vycizelovaný a sezení v ní bylo relativně nejlepší!
A ještě jedna věc - zadní podélný prostor k sezení.
Ten byl díky extrémně krátkému rozvoru Golfa mizerný. Ale bezprostředním srovnáním Golfa-Leona-Octávky na autosalonu měla Octávka ten prostor nejlépe vycizelovaný a sezení v ní bylo relativně nejlepší!
Ja mám presne opačnú skúsenosť. G IV GTI sedel v zatáčkach ako pribitý aj keď bolo cítiť, že zadok až tak veľmi nepomáha. Octa I. hoc aj s 1,6 nechcela zatáčať a keď už, tak to bolo strašne ťažkopádne a nedajbože robiť v zákrute korekcie volantom. Teda aspoň ja som mal vždy z tých áut taký pocit, ale je fakt že som presadal z FoFO I a tej jazdil proste lepšie.
Zrovnavat GTI s Octou 1,6 je trochu ulet, bezny golf4 moc zatacat nechcel. Jedine kde nevidim rozdiel boli jazdne vlastnosti medzi 4kovym variantom a O1 combi. Variant jazdil velmi podobne ako Octavia, akurat bol na nerovnostiach od zadnej napravy tichsi a nebubnoval. Celkovo k tej platforme patrilo hlucne pracovanie na nerovnostiach, aj obyc Astry boli v tomto lepsie.
Preto som písal o GTI, lebo v nejakej obyčajnejšej verzii ma len zviezli a so šoférovaním nemám vlastnú skúsenosť. Jedine tak s BOROu variant TDI a tá sa chovala plus mínus rovnako ako Octa I s TDI. Mňa u Octy zarazilo hlavne to, že ani s pomerne ľahkou 1,6 to nechcelo zatáčať o moc lepšie ako s dieslom.
Mali sme doma dlho 4koveho varianta s 1.9tdi a jazdil takmer rovnako ako O1 combi s 1.9tdi. Momentalne obcas jazdim v O1 TDI tour combi a velmi mi to ten variant pripomina, ten mal lahsie riadenie oproti tourke. Pri Golfe 4 mal variant inak umiestnene tlmice na zadnej vlečke oproti kratkemu a oproti Octavii je od podvozka omnoho tichsi, to solo bicích co robi Octavia zo zadu je neuveritelne, zalieha v usiach. To variant nepoznal.
Děkuji za zkušenosti, ale opakuji, že mluvíme pořád o Octavii 1 a odpovídajícím Golfu.
Ale přesto: lepší jízdní vlastnosti Golfu v zatáčkách přinesla až generace s víceprvkovým zadním zavěšením. Ale to nebylo tím zavěšením - to bylo určitě změnou v přístupu ve vývojovém oddělení (nový člověk?).
Ale přesto: lepší jízdní vlastnosti Golfu v zatáčkách přinesla až generace s víceprvkovým zadním zavěšením. Ale to nebylo tím zavěšením - to bylo určitě změnou v přístupu ve vývojovém oddělení (nový člověk?).
Bavim sa o odpovedajucej generacii Octavie 1 a Golfu 4 generacie, vysli na rovnakej platforme PQ34. Golf 3 nemal s Octaviu 1 nič a G5 tiez nie. Ten viacprvok pomohol 5ke vyznamne, ono sa potom ladi inak aj predna naprava a urcite pomohla tuhsia karoseria. O vydarenej platforme G5 hovori aj to, ze G6 vyuzival ten isty technicky zaklad, az MQB v G7 ju vystriedala. Na platforme G5 (PQ35) bolo aj slusne jazdiace Scirocco.
Celkovo do tej doby skor platilo, ze VW vynika len v spracovani, ale technika je zastarala (vynimkou snad len TDI a 1.8t), Golf 5 to cele radikalne zmenil.
Celkovo do tej doby skor platilo, ze VW vynika len v spracovani, ale technika je zastarala (vynimkou snad len TDI a 1.8t), Golf 5 to cele radikalne zmenil.
Odpovídající z hlediska techniky, ne z hlediska chronologie... současníkem O1 byl G5, což je asi to, co starý kluk myslel.
Neviem i to je diskutabilne, G5 je 2003 - 2010 a G4 je tu od 1998 - 2002. Povazoval by si tak za sucastnika Octavie z roku 1996 G5 ? Ja tedy nie :-! Octavia 1 mala dlhy zivot, kludne tam mozes zaratat G4 + G5 s tym, ze pokial pozeras aj na techniku ku, ktorej sa viazu jazdne vlastnosti tak to bude urcite G4.
Hmmm... asi jo... já to bral spíš odzadu, tj. O4=G8, O3=G7, O2=G6... ale je fakt, že O2(2004-2012)=G5+G6. Máš pravdu :yes:
I nová plošina MQB (modulární!) nemá bůhví jaký rozvor. Překvapivě velké podélné místo vzadu je vytvořeno posunutím zadních sedaček o cca 10 cm dozadu mezi podběhy. Tím pak vychází u základního Golfu, jako hatchbacku nižší stř. tř., nejen malé místo na šířku, ale i dost podprůměrný kufr. Octavia ho pak dohání velkým zadním převisem.
Do delšího rozvoru se VW nepouští, a to může být způsobeno nepříliš velkými rejdy předních kol, což by přineslo větší stopový průměr otáčení. Myslím, že to je už dlouhodobý problém.
Do delšího rozvoru se VW nepouští, a to může být způsobeno nepříliš velkými rejdy předních kol, což by přineslo větší stopový průměr otáčení. Myslím, že to je už dlouhodobý problém.
MQB má jediný fixní rozměr a to vzdálenost pedálů od osy předních kol. Vše ostatní je variabilní, včetně rozvoru... můžeš si to při návrhu auta natáhnout jakkoli chceš.
Nevím jaký problém je s poloměrem otáčení, Octavia naopak patří k autům s menším průměrem - 10,6m je slušná hodnota... Tipo má 10,9, Megane Grandtour 11,2m.
https😐/www.autohled.cz/…/polomer-otaceni
Nevím jaký problém je s poloměrem otáčení, Octavia naopak patří k autům s menším průměrem - 10,6m je slušná hodnota... Tipo má 10,9, Megane Grandtour 11,2m.
https😐/www.autohled.cz/…/polomer-otaceni
Nedovedu teď posuzovat, který Golf které generace byl pod Octavií 1, musel bych se podívat, ale věřím vám. Jedno však vím: Octavia 1, Leon a Golf tehdy stály na stejné generaci golfácké plošiny. A to porovnání konstrukčních vyladění podvozků (zejména vzadu) a vycizelovaného místa vzadu, svědčí o umu Škodovky - to platí, jak jsem psal..
Nevím co každý má s tím, že jedničková Oktávka špatně jezdila. Ano, s 1.9 TDI to prostě bylo těžkopádné na předek. S 1.6i to bylo o dost lepší. Já měl 1.8T, ta už byla taky na předek těžkopádnější, ale zatáčky jsem s tím klidně řezal s pískáním gum a nikdy mě tenkrát ani nenapadlo, že to jezdí špatně...
Takovej velkej krám bez dieselu = nicotné prodeje. Oni to zrušili protože nebyly prodeje kvůli omezení sortimentu na 1 motůrek a tak podruhé lezou do stejné vody, bude to propadák.
Je opravdu zvláštní jakou mají ve VW představu o omezování CO2. 😒]
Nebo si jen myslí - je zájem, oholíme je co to dá a zbyde i na elektromobily.+
Užitkově je malej benzín naprostej nesmysl. Ať si někdo zkusí spočítat kolik jezdí v pár let starých Sharanech a Alhambrách benzínů .... 😒] a dojdou k číslu možná 5%. A takové budou prodeje, ne vyšší.
Je opravdu zvláštní jakou mají ve VW představu o omezování CO2. 😒]
Nebo si jen myslí - je zájem, oholíme je co to dá a zbyde i na elektromobily.+
Užitkově je malej benzín naprostej nesmysl. Ať si někdo zkusí spočítat kolik jezdí v pár let starých Sharanech a Alhambrách benzínů .... 😒] a dojdou k číslu možná 5%. A takové budou prodeje, ne vyšší.
"Radost potenciálním kupcům jistě nezkazí ani fakt, že co do motorizací nemají příliš na výběr."
To má být vtip? Většina lidí do toho chce 2.0 TDI... Já osobně bych to bral s benzínem, ale určitě ne s 1.4 TSI. Jako ideál pro mě do toho 1.8 TSI / 2.0 TSI
To má být vtip? Většina lidí do toho chce 2.0 TDI... Já osobně bych to bral s benzínem, ale určitě ne s 1.4 TSI. Jako ideál pro mě do toho 1.8 TSI / 2.0 TSI
Kdo by jo tohle auto chtěl, tak měl možnost koupit identické dvojče od VW. Jediný bonus Alhambry byl v tom, že bývala o něco levnější. Takže za mě tohle auto na trhu nechybělo. Že je zpátky - fajn, proč ne, fanoušci SEATu asi budou mít radost...
To je vtip ne? Jako za 10 let stare auto chtit mega? Za 700k bych ho dal na shortlist…. Tohle je uplne mimo
Milion a za benzin je ale nesmysl za deset let zastaralé auto navíc s benzinem..
Reálne to nie je záujem zákazníkov na trhu ale preplnené parkoviská nepredaných áut, ktoré vyšli z liniek 😁
Takovahle velka krabice si zaslouzi jeden jediny motor a to obycejny 2.0TDI 110kw. Vse ostatni je nesmysl. Nalozite to a nepojede to s 1.4kou. To snad musi vedet kazdej. Jen by me zajimal duvod proc to nenabidli. Emise ? Povolenky ? Neco jineho ? Nechapu...
Diesel netřeba, kdo kdy jel nekdy s něčím jinym i větším.
Naopak diesel, obzvlášť v rodinném aute, by měl mizet rychleji. Nájezdy mají nula nula prd. Nejčastěji se pohybují ve městě a HEV bude jezdit lepe a za nižší spotřebu. Jen VW proste ty HEV neumi.
Naopak diesel, obzvlášť v rodinném aute, by měl mizet rychleji. Nájezdy mají nula nula prd. Nejčastěji se pohybují ve městě a HEV bude jezdit lepe a za nižší spotřebu. Jen VW proste ty HEV neumi.
Sharana si vzal jeden kolega ve firmě jako "služebák pro osobní použití"... už má přes 300t km.
Mám dojem, že tehdy snad kupodivu nešla objednat 4x4 se silnější naftou, takže to je jen 110kW... ale jinak se s tím jezdí v rámci možností dobře (a bez problémů). Jen je to teda šeredná krabice a šedá Urano tomu nepřidá 😄
Mám dojem, že tehdy snad kupodivu nešla objednat 4x4 se silnější naftou, takže to je jen 110kW... ale jinak se s tím jezdí v rámci možností dobře (a bez problémů). Jen je to teda šeredná krabice a šedá Urano tomu nepřidá 😄
Pravděpodobně emise. U těhle konstrukčně starších aut z předdieselgatové doby většinou není dostatek místa na x dodatečných SCR katalyzátorů a y-litrovou meganádrž na močovinu.
Alhambra mívala poměr benzínových a dieselových motorizací zhruba 1:1, takže cca polovině zákazníků by to vůbec nemělo vadit. Navíc 1.4 TSI 110 kW má stejný výkon jako to TDíčko, takže v dynamice problém nebude. Jen prostě spotřeba bude vyšší.
Alhambra mívala poměr benzínových a dieselových motorizací zhruba 1:1, takže cca polovině zákazníků by to vůbec nemělo vadit. Navíc 1.4 TSI 110 kW má stejný výkon jako to TDíčko, takže v dynamice problém nebude. Jen prostě spotřeba bude vyšší.
V dynamice bude prave zasadni rozdil, jakmile to nalozis. Prazdne to mozna i pojede rychleji ale nalozene urcite ne.
...na takto konstrukčně starý model a na motorizaci 1.4 TSI fakt brutální. Seat ČR evidentně využívá toho, že moc konkurentů už na trhu nezbylo. Já takový "autobus" naštěstí nikdy nepotřeboval ani nepotřebuju, ale mám zkušenost, že to auto jezdilo velmi slušně. Na druhou stranu - každé obohacení našeho trhu o auto s normální nehybridní motorizací je velmi žádoucí a milé! 😄
Když jsem před dvěma roky vybíral náhradu za Renault GSIII, nejprve jsem zavrhl GSIV, protože ztratilo všechny pozitivní vlastnosti MPV. Stísněné uvnitř, zadní sedačky dělené 40:60, nikoli na tři, ve třetí řadě se neposadí ani dítě nad deset let, malá okýnka. Do užšího finále šla Alhambra a Citroen Grand C4. Alhambru jsem si půjčil na víkend a najezdil s ní asi tři sta kilometrů. Prostornost úžasná, což je logické, když je o 20cm delší než C4, bohužel v některých oblastech zklamání. Na dálnici hučel podvozek a dle slov prodejce "to je normální, vždyť je to převlečené Caddy". Sedadlo řidiče tvrdé, což je asi logické po přesednutí z francouze, ale aby mne z toho auta bolela záda ještě dva dny, tak to bylo moc. A pak je tu cenový rozdíl proti C4 cca čtvrt milionu. Nakonec zvolena C4ka a po dvou letech mohu říci, že bych na tom autě neměnil vůbec nic. Vnitřní prostornost a variabilita úžasná. Podvozek pohodlný, jsem řidič krajinář, takže potud ideál. Třetí řada sedadel skromnější, ale i tak použitelná na trasu do sto km pro člověka do 175cm. Celkový výhled a světlost interiéru bez konkurence. Zkoušel jsem i v té době nové Berlingo a rozdíl v celkové kultivovanosti pojetí auta je tam stále značný. Byť ne již tak výrazný jako u předchozí generace. Tu mi v servisu jednou půjčili jako náhradní auto a připadal jsem si jako ve 120tce.
Sharan/alhambra na podvozku caddy? No asi ne, ono prodejci obcas dost placaji...
To půjčené auto bylo čtyřkolka, takže nevím jak je to konkrétně tam, ale hučelo to pěkně. Já bych čtyřkolku nekupoval, ale i tak mne to o kvalitě auta moc nepřesvědčilo.
Máme to podobně, ale v třetí řadě pubertaka odbevezeme i 500 km. Na podvozek si stěžovat nejde, i při svižnější jízdě se to dá, není to zábava, ale to ani není konkurence. Co opravdu chválím je odhlučnění a aerodynamika. Malé Polo při stejně širokých pneumatikách po vyřazení zpomaluje více a to je o hodně menší a nižší.
tu musím súhlasiť do bodky. Tiež som dlho vyberal - potreboval som už pre 4 deti. S metrom v rukách a meranie veľkosti kufrov (papierové hodnoty málokedy vyjadrujú skutočnú realitu), šírok/dĺžok v interiéri atď. Vo finále ostali nové Berlingo XL, Grand C4, 5008. Podmienkou bol diesel, automat a ako taký komfort keďže som opúšťal C5 s hydropneumatikou.
Nakoniec to vyhrala Grand C4 s výborným výhľadom, 2.0 HDi a hydromeničovým automatom. Pritom výborná variabilita interiéru, žiadne obmedzovanie pravého kolena a fakt ticho v interiéri.
Nakoniec to vyhrala Grand C4 s výborným výhľadom, 2.0 HDi a hydromeničovým automatom. Pritom výborná variabilita interiéru, žiadne obmedzovanie pravého kolena a fakt ticho v interiéri.
Já jezdím často sám, s rodinou ve čtyřech až pěti a roční nájezd do deseti tisíc, takže jsem zůstal u základní 1.2ky. A i s motorem naprostá spokojenost. Dynamika naprosto dostatečná a ani když jedeme naloženi po střechu, tak síla nechybí. Průměrná spotřeba, kdy jezdím často město a pak sem tam delší trasa dálnice, je 6,4 l. Naposledy jsem si stopoval jen čistě jízdu Praha Brno a zpět a počítač ukazoval 5.9 l.
Sláva, návrat Alhambry je jedno z nejlepších rozhodnutí v degenerujícím automobilovém průmyslu za posledních deset let. Alhambra (Sharan) jsou ještě jedny z posledních poctivých aut (a největších MPV), a dnes nemají žádnou náhradu (to je prostě fakt). Nabízejí obrovskou užitnou hodnotu, neuvěřitelný komfort cestování a neskutečné množství vnitřního prostoru až pro 7 dospělých lidí. Ne každý chce kupovat rádoby moderní SUV, kde se připlácí za vyšší světlou výšku a vyšší spotřebu, že? Ta cena u Alhambry vypadá sice už trochu mimo (v březnu 2020, když jsem ji kupoval, stála 1.4 TSI 110 kW ve výbavě Xcellence 846.900,- Kč), ale na druhou stranu, když se podíváme na ceny některých malých "crossoverů" nebo středně velkých SUV, kde už pod 500.000,- Kč není skoro šance, tak si vlastně řeknete, proč je ta Alhambra tak levná 😁 Zjednodušeně řečeno - koncern VW ví, že alespoň trochu slušné auto do 400.000,- Kč dnes už nejde sehnat, a tak to u Alhambry náležitě "zohlednil". Doba je prostě zlá a lepší už to nebude. Já se těším na dobu, až SUV přestanou být moderní a všichni se začnou vracet opět k MPV. To bude mela 😉
No ja neviem, za svetlu vysku radsej priplatim, ale v com je krabica MPV u spotreby ina ako krabica SUV? Podla spritmonitora je priemer 110kw benzinoveho sharanu takmer 10. Co som len namatkovo pozrel vykonovo a velkostne "podobne" 7miestne benzinove SUV, tak su 1-1,5l priemerne pod nim. Komfortnejsie cestovanie v tretom rade je sice fakt, ale v takom obsadeni, je to auto nepouzitelne rovnako na dlhe presuny ak chcem aj nejaku batozinu, lebo kufor je tragicky. A nie, ani cena nie je priazniva a ta podla mna moze hlavne za to, ze MPV vymieraju.
Ked SUV prestanu byt modnym hitom, pride nieco ine, ale navrat MPV sa konat nebude.
Ked SUV prestanu byt modnym hitom, pride nieco ine, ale navrat MPV sa konat nebude.
Aby to nebylo chápáno špatně - samozřejmě že MPV jsou také krabice, dokonce větší než SUV, a že mnohdy žerou i více než SUV - ale u těch MPV to člověk tak nějak očekává, vzhledem k tomu, co MPV nabízejí 😄 Já ani nikomu SUV nevymlouvám, spíš jsem mírně rozladěný z toho, že předražená SUV se tu roztahují a deformují trh na úkor klasických hatchbacků, kombíků a MPV, i přesto, že SUV málokdo potřebuje. Ale všichni je chtějí, protože je to moderní... Ale budiž, taková je bohužel doba.
Ke spotřebě samotné - naše Alhambra 1.4 TSI 110 kW (manuál) má na prvních 6000 km průměrnou spotřebu 7,1 litrů, a jsou v tom dálnice, město, okresky, rodinné výlety ve 4-5-6 lidech, krátké studené trasy pod 1 km do školky, no prostě mix. Takže bych řekl, že na syrový motor je to skvělé. Mé očekávání bylo k 8 litrům. Když se podívám na Spritmonitor a spotřebu skoro 10 litrů, tak mi popravdě není jasné, co bych měl s autem dělat, abych se na tuhle spotřebu dostal 😉 vlastně vím - bydlet v Německu a pálit to po dálnici 150+, tak to bych asi byl na 9-10 litech.
K zavazadlovému prostoru - pokud v Alhambře cestuje 7 lidí (tj. je použitá i 3. řada sedadel), tak je k dispozici stále ještě zhruba 300 litrů zavazadlového prostoru. Někdo si řekne, že je to málo... ano, není to moc, ale není to "tragické" - pořád je to cca celý objem zavazadelníku Fabie pro cca 4-5 cestovních kufrů/zavazadel 😁 A pokud cestuje 6 lidí, tak je ve třetí řadě jedno sedadlo sklopené (tento setup často používáme), a to znamená využitelný objem zavazadelníku odhadem kolem 600 litrů. A to je to, proč píšu, že tato MPV nemají náhradu - variabilita, komfort, prostor (variabilitu a komfort podtrhuji 1x, prostor podtrhuji 2x).
Proto se i teď najde spousta lidí, kteří si Alhambru i s takhle přepálenou cenovkou a pouze benzinovým motorem pořídí. Protože vize toho, že nikdy už nic tak dobrého nebude, je to největší "lákadlo".
Jako trumf Alhambra nabízí staré dobré uživatelsky přívětivé ovládání, to znamená ovládání všech potřebných funkcí přes tlačítka na přístrojovce... A displej je zapuštěný v přístrojovce. Takže žádné irirující tablety trčící z přístrojovky a ani žádné superiritující "zlepšováky" ve formě zmizelých tlačítek na ovládání klimatizace nebo klíčových vlastností auta (start&stop atd.). Tyto cost savingy a designerské úlety (obojí prezentované jako moderní a bezpečnostní trendy) naštěstí do Alhambry nestihly dorazit.
Ke spotřebě samotné - naše Alhambra 1.4 TSI 110 kW (manuál) má na prvních 6000 km průměrnou spotřebu 7,1 litrů, a jsou v tom dálnice, město, okresky, rodinné výlety ve 4-5-6 lidech, krátké studené trasy pod 1 km do školky, no prostě mix. Takže bych řekl, že na syrový motor je to skvělé. Mé očekávání bylo k 8 litrům. Když se podívám na Spritmonitor a spotřebu skoro 10 litrů, tak mi popravdě není jasné, co bych měl s autem dělat, abych se na tuhle spotřebu dostal 😉 vlastně vím - bydlet v Německu a pálit to po dálnici 150+, tak to bych asi byl na 9-10 litech.
K zavazadlovému prostoru - pokud v Alhambře cestuje 7 lidí (tj. je použitá i 3. řada sedadel), tak je k dispozici stále ještě zhruba 300 litrů zavazadlového prostoru. Někdo si řekne, že je to málo... ano, není to moc, ale není to "tragické" - pořád je to cca celý objem zavazadelníku Fabie pro cca 4-5 cestovních kufrů/zavazadel 😁 A pokud cestuje 6 lidí, tak je ve třetí řadě jedno sedadlo sklopené (tento setup často používáme), a to znamená využitelný objem zavazadelníku odhadem kolem 600 litrů. A to je to, proč píšu, že tato MPV nemají náhradu - variabilita, komfort, prostor (variabilitu a komfort podtrhuji 1x, prostor podtrhuji 2x).
Proto se i teď najde spousta lidí, kteří si Alhambru i s takhle přepálenou cenovkou a pouze benzinovým motorem pořídí. Protože vize toho, že nikdy už nic tak dobrého nebude, je to největší "lákadlo".
Jako trumf Alhambra nabízí staré dobré uživatelsky přívětivé ovládání, to znamená ovládání všech potřebných funkcí přes tlačítka na přístrojovce... A displej je zapuštěný v přístrojovce. Takže žádné irirující tablety trčící z přístrojovky a ani žádné superiritující "zlepšováky" ve formě zmizelých tlačítek na ovládání klimatizace nebo klíčových vlastností auta (start&stop atd.). Tyto cost savingy a designerské úlety (obojí prezentované jako moderní a bezpečnostní trendy) naštěstí do Alhambry nestihly dorazit.
Trosku bajky z tvojej strany. 300 litrovovy kufor v kratkej fabii sice je, ale rozhodne sa neda nazvat pouzitelny pre batozinu 4-5ludi(mozno max na tie mini letiskove kufriky) To je taka z nudze cnost, naviac pri sharane/alhambre mas tie litre do vysky, takze este menej pouzitelne nez v tej fabii. 6 osobovy setup s jednou zlozenou sedackou ti ponukne drviva vecsina aj 7miestnych SUV. Takze variabilita rovnaka, priestor +/- tiez (v zavislosti s cim porovname) a komfort o chlp lepsi v tretom rade v prospech MPV.
Moj ciel nie je spochybnovat kvality "velkych" MPV , avsak sam som pred touto otazkou stal a v porovnatelnej konfiguracii by ma sharan ci alhambra stala o dobrych 10-12k € viac. To za tych par cm v kufri mi nestalo, naopak som ziskal svetlu vysku, ktoru ocenim viac. Takze ja verim tomu, ze tych zaujemcov vdaka cene vela nebude, lebo ako vravim, auto, ktore sa prezentuje ako prakticke pre rodinu zabite takouto cenovkou nahrava prave tym SUV.
Moj ciel nie je spochybnovat kvality "velkych" MPV , avsak sam som pred touto otazkou stal a v porovnatelnej konfiguracii by ma sharan ci alhambra stala o dobrych 10-12k € viac. To za tych par cm v kufri mi nestalo, naopak som ziskal svetlu vysku, ktoru ocenim viac. Takze ja verim tomu, ze tych zaujemcov vdaka cene vela nebude, lebo ako vravim, auto, ktore sa prezentuje ako prakticke pre rodinu zabite takouto cenovkou nahrava prave tym SUV.
S Alhambrou jsem před dvěma roky najel během dvou týdnů něco přes 2000 km a dodnes na ní vzpomínám jako na výborně odhlučněné, poměrně dobře jezdící MPV s až neuvěřitelným vnitřním prostorem. Cena je sice vyšší, ale vzhledem k poctivé a bytelné konstrukci... :yes:
Jel jsi někdy vůbec v některém z těchto dvou MPV? Nebo v jednom z nich alespoň seděl?
Jinak mám Alhambru 16, TDI, dsg, najeto 200 tis., je to neuvěřitelné ale bez jediné poruchy. Jen výměna olejů a gum.
"Not great news. In our most recent reliability survey the Sharan scored a rather underwhelming 78%, which placed it fairly low down the MPV class. VW as a brand finished in 19th place out of 37 manufacturers."
https😐/www.whatcar.com/…view/n920/advice
měli štěstí na dobré kusy. Spolehlivost VW je spis podprůměrná
Teď nejnověji jsem bral pro kolegyni T-Roc s 1,0 a DSG, zatím nějakých 8tkm, uvidíme co časem.
Na Slovensku ponúkajú aj skladové diesle, ktovie kde to doteraz zašívali. Ceny aj po akože zľavách vysoko nad 30 tisíc €... ;-\
Mimochodom, zrovna u tohto MPV ten vnútorný priestor až taký bombastický nie je...
P.S. Kámo, som milo prekvapený, že ešte žiješ. 😄 :yes:
2. U väčšieho MPV je diesel lepšia voľba
3. Fakt tak nutne potrebuješ pohon 4x4?
4. Spacetourer si vyskúšaj. A prípadne predtým mrkni na toto:
https😐/www.youtube.com/watch?…
akurat pozeram nejaku nehodu https😐/www.idnes.cz/…praha-zpravy_klu
stavim sa, ze normalne priputani vysli po svojich do sanitky a vselijak priputane deti a spolujazdci su mrtvi. lebo nie, isofixy stacia 2 😄
Měli jsem vajíčko na pásy, teď isofix, obojí v testech vysoko, nevidím tedy důvod proč trvat na isofixech.
Základ Titanium v nabídce za 799 tisíc s 110kw TDCi, za 1 059 tisíc AWD 140kw a za 909 jako HEV 140kw. To mi příjde jako skvělá alternativa, navíc to jsou ceníkové ceny, žádné skladovky.
Pacia sa mi, kludne by som bral nejaky 3.6 benzin, automat a dal do plynu (servus Barik), ale vsetky maju 2 kresla, alebo v strede siroku opierku, namiesto sedadla.