jsou pro mě ty, kdy auto (prakticky vždy z důvodu závady na motoru, koneckonců Peugeot je Peugeot a ojetý je ojetý) nejelo tak, jako obvykle. Tedy motor netáhnul když jsem to potřeboval nejvíc. Jak může někdo z tohoto udělat "požadovanou vlastnost" to mi nebere vůbec hlava. Je tam aspoň někde indikátor, že ten výkon je k dispozici?
aby si člověk zvykl, že dvou a půl tunové auto je vlastně sporťák :D ... chci to vidět, jak "skvěle" takový buřtík řeže zatáčky, letí po sněhu či mokru serpentinama. Možná že i fyzika přestane pro el.auta platit!
říkal Hamuna, že když máš nízko těžiště, tak ta hmotnost nevadí a řeže to zatáčky jako prd :D I takovej hybridní Auris vyklepne prý skoro každý auto :D
To ovsem my, ubozaci co jezdi olitanyma pleckama a nikdy se nesvezeme necim tak uzasnym jako holej Auris v hybridu nedokazame posoudit. Vezmi si ze by sis mohl uzivat luxusu jizdy v Aurisu v zaruce ķdyby si na to mel a ty misto toho jezdis takovou olitanou pleckou jako Rolls :D
Proč by měl holého? Tetička to dotáhla daleko (buřtík jezdil myslím SL), tak synovec taky nebude žádný chudák ;-) . Baryk má Rollse pro radost a ne, aby s tím ohromoval davy. Spíš toho víc najezdí v Chargeru a jako většina nepodnikatelů kupuje ojetá auta, protože fyzické osoby nepodnikající jsou v autosalonech braní jako idioti (co musí věřit pohádkám).
....která k zadnímu synchronnímu elektromotoru se 150 kW přidává ještě přední asynchronní s 80 kW. Výsledkem je systémových 195 kW, jednotlivé hodnoty jednoduše sčítat nelze, jak určitě víte.....
No my určitě víme že výkony motorů LZE jednoduše sčítat. Součet sice v tomto konkrétním případě nepasuje na systémových 195 kW, ale jen proto že systém ten celkový výkon omezuje. Možná kvůli přetížení akumulátorů apod. Najdou se i elektromobily kde takové omezení není a součet sedí přesně
Ovšem víme také že naopak NELZE jednoduše sčítat točivé momenty obou motorů. Výsledek je prakticky vždy hausnumero. Škoda že tohle neví i ti co ty "součtové" pseudohodnoty uvádějí v technických datech.
Myslím, že momentové charakteristiky synchronního a asynchronního motoru nejsou stejné a tudíž maximální výkony ani momenty obou motorů NELZE prostě sčítat a maximální výkon i maximální moment soustavy se dá zjistit jenom součtem těchto momentových/výkonových křivek. Teoreticky je sice možné postavit EV, kde se dá dopředu i dozadu stejný, třeba synchronní motor, které oba budou mít maximální výkony v přesně stejných otáčkách (pak by byl maximální výkon soustavy prostým součtem obou maxim), ale z praktického hlediska se to dělá málokdy a kombinace synchronní vzadu a asynchronní vpředu je nejčastější a maximální výkon i moment je potřeba odvodit ze součtu křivek obou motorů a případného omezení maximálních hodnot daných řídícím SW.
Jsi na omylu. Trakční elektromotor v elektromobilu (ať synchronní nebo asynchron) je obvykle schopen dávat maximum výkonu ve velmi širokém pásmu (i přes 60% celého otáčkového spektra), takže je hodně široká i oblast kde se maxima výkonů dvou motorů překrývají a lze je tedy sečíst
Tohle je Tesla Model 3 RWD, LR, tedy synchronní motor na zadní nápravě.
Do cca 5500 ot. (cca 80 km/h) konstantní moment a tedy rostoucí výkon, pak zlom a pokles momentu i výkonu, takže max. výkon v podstatě v jediném bodě. https://insideevs.com/…el-3-long-range/
Maximum výkonu v 60% otáčkového spektra tam nevidím ani omylem.
Tesla jako jedna z mála nebo snad úplně jediná má ty charakteristiky odlišné, bylo to zřetelné už od modelu S. Zkus se podívat ještě na pár jiných elektromobulů
Žádná výjimka, třeba Taycan/Audi E-tron GT mají charakteristiku synchronního motoru na zadku prakticky úplně stejnou, liší se jen otáčkami maximálního výkonu a celé je to vylepšené o 2 st. převodovku, takže kolem 80-90 km/h přichází druhý kopanec, ale průběh momentu/výkonu v závislosti na otáčkách je jak podle kopíráku. A přední elektromotor jsem našel u E-tronu S, asynchronní motor má maximum 150 kW při cca 4200 ot., před těmito otáčkami výkon prudce roste, po nich pomalu klesá, takže maximum opět v jediném bodě.
Je otázka nakolik se dá věřit měření při kterém prokluzují kola. Takto zjištěný průběh je v ostrém rozporu s parametry od výrobce
Dovedl bych si ale představit, že elektromobily zaměřené na max. parametry můžou mít užší výkonový vrchol využívající motor do maxima (Tesla, Taycan/Audi E-tron GT), zatímco "užitkovější" vozy mají průběhy záměrně oříznuté a tím se získá ten široký rozsah .
Fakt by mě za mých mladých let ani v nejhorším snů nenapadlo, že auta budou jezdit na elektřinu. Nás tenkrát strašili, že dojde ropa, bude se o ní válčit atd. Já myslel, že spalovací motory v budoucnu nebudou jezdit na ropná paliva, ale na paliva umělá. Vznětový motor umí pracovat na rostlinný olej, zážehový zase na alkohol (ethanol). Víte co dělají kamarádi, když neprojdou emisemi se starým benzíňákem se špatným katalyzátorem a nechce se jim kupovat nový? Dají půl nádrže N95 a půl nádrže E85 a projdou s rezervou. Z toho logicky vyplívá, že na ethanol má motor citelně nižší emise než na benzín...
Mně je 52 a já si myslel, že v autě až budu velký budu mít atomový reaktor. Jeden čas jsem zkoušel auto krmit trochu více E85, když stál benzín přes 40 kaček, ale zjistil jsem, že co ušetřím na ceně paliva se mi vrátí na zvýšené spotřebě auta, takže výsledek byl, že jsem se pokorně vrátil k benzínu za 40. Dneska u pump stejně E85 už neseženeš, takže nevím kde to tví kámoši kupují.
Pro provoz na E85 musí být uzpůsobené vstřikování, protože ethanol má jiné vlastnosti, než benzín, proto právě pokud je řídí jednotka nastavena na benzín, tak je na E85 obrovská spotřeba a ani motoru to nedělá úplně dobře. Dělali se přestavby na čistý E85, což zpočívalo prakticky jen v druhé řídící jednotce pro provoz na E85. Jinak E85 vídám u neprémiových pump běžně.
Nedávno jsem právě E85 sháněl, protože s ním ošetřuju staré trámy proti dřevokaznému hmyzu a musel jsem ho nahradit technickým lihem, který stojí od 60 Kč/litr. Moje (dnes už bývalé auto) bylo ze Švédska a bylo (výslovně) upraveno na 100% E85. I tak při ceně 25 kaček za E85 a 40 za benzín se žádná úspora nekonala.
Tak se omlouvám, asi jsem zaspal dobu, ale přísahal bych, že jsem E85 vídal u pump značky ONO běžně ještě tak před měsícem. Dnes už tam po E85 není ani památky.
Většina pump E85 už zrušila nebo ruší, nikdo to nekupuje, FlexFuel aut je tu málo a jinak se to nevplatí při ceně E85 cca 24-26 Kč a benzínu za 31 :-)
A loni v covidu když stál benzín 25-26 už vůbec ne.
Z alternativ je pořád nejlepší a nejvýhodnější LPG
Na E85 sem pokusně jezdil s Alerem, míchal sem to 1:1 s benzínem. Jelo to na to v pohodě, závady to nevykazovalo ani že by to jelo hůř. Ale díky zvýšené spotřebě se to moc nevyplatilo...
Ano, Gréta je sexy a kdybych byl tučňák zahradní, tak jí hned vojedu a polární kamzíky bych klidně nechal, ať se dívají. Ti zkurvení tučňáci zahradní mi ale pořád na zahrádce voklovávají konopí.
Já tedy nevím, jak je na tom škodovka, ale já jsem se v poslední době docela dost dal na sportování a docela dost mi i sedla sportovní výživa bobule acai odsud https://www.herbalife.cz/…bule-acai-540g/, která mne dokáže nakopnout tak, že se neznám... Škoda, že Škoda nevyrábí něco podobného pro škody :D To jsem si ale rýmově ulítl, co?