Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jízdní dojmy se Škodou Enyaq iV Sportline: Sportování moc ne, ale to nevadí

Poprvé jsem řídil velkou elektrickou škodovku a rovnou to byl zatím nejsilnější kousek 80x. Je to příjemné auto.
Zpět na článek
9. 6. 2021 10:18
9. 6. 2021 12:15
19. 8. 2021 21:58
Avatar - Roman Horký
9. 6. 2021 10:07
Jedny z nejhorších řidičských zážitků
jsou pro mě ty, kdy auto (prakticky vždy z důvodu závady na motoru, koneckonců Peugeot je Peugeot a ojetý je ojetý) nejelo tak, jako obvykle. Tedy motor netáhnul když jsem to potřeboval nejvíc. Jak může někdo z tohoto udělat "požadovanou vlastnost" to mi nebere vůbec hlava. Je tam aspoň někde indikátor, že ten výkon je k dispozici?
Rozbalit vlákno
0
9. 6. 2021 10:18
Pomalu ...
aby si člověk zvykl, že dvou a půl tunové auto je vlastně sporťák :D ... chci to vidět, jak "skvěle" takový buřtík řeže zatáčky, letí po sněhu či mokru serpentinama. Možná že i fyzika přestane pro el.auta platit!
Rozbalit vlákno
6
9. 6. 2021 10:20
Re: Pomalu ...
Tak fyzika už pro ně přece dávno neplatí!! Emise CO2 = 0 :-[] :-[] :no:
9. 6. 2021 10:26
Re: Pomalu ...
říkal Hamuna, že když máš nízko těžiště, tak ta hmotnost nevadí a řeže to zatáčky jako prd :D I takovej hybridní Auris vyklepne prý skoro každý auto :D
Avatar - Barrichello
9. 6. 2021 11:05
Re: Pomalu ...
jo a včera s tím Hammuna předjel i monopost F1, ovšem ve snu a pak se probudil do tvrdé reality :-) :-) :-)
9. 6. 2021 11:13
Re: Pomalu ...
To ovsem my, ubozaci co jezdi olitanyma pleckama a nikdy se nesvezeme necim tak uzasnym jako holej Auris v hybridu nedokazame posoudit. Vezmi si ze by sis mohl uzivat luxusu jizdy v Aurisu v zaruce ķdyby si na to mel a ty misto toho jezdis takovou olitanou pleckou jako Rolls :D
9. 6. 2021 12:15
Re: Pomalu ...
Proč by měl holého? Tetička to dotáhla daleko (buřtík jezdil myslím SL), tak synovec taky nebude žádný chudák ;-) . Baryk má Rollse pro radost a ne, aby s tím ohromoval davy. Spíš toho víc najezdí v Chargeru a jako většina nepodnikatelů kupuje ojetá auta, protože fyzické osoby nepodnikající jsou v autosalonech braní jako idioti (co musí věřit pohádkám).
Avatar - Barrichello
9. 6. 2021 14:17
Re: Pomalu ...
Charger jezdí jako daily....+ sem stím byl o víkendu na srazu amerik.
Rolls je víkendovka pro radost.

Hybrid umí kdedko, na to není potřeba kojotaaa. To uměl už dávno Hyundai IONIQ a spousty dalších výrobců včetně Evropy a dokonce i USA
9. 6. 2021 11:32
Parametry a jejich sčítání
....která k zadnímu synchronnímu elektromotoru se 150 kW přidává ještě přední asynchronní s 80 kW. Výsledkem je systémových 195 kW, jednotlivé hodnoty jednoduše sčítat nelze, jak určitě víte.....

No my určitě víme že výkony motorů LZE jednoduše sčítat. Součet sice v tomto konkrétním případě nepasuje na systémových 195 kW, ale jen proto že systém ten celkový výkon omezuje. Možná kvůli přetížení akumulátorů apod. Najdou se i elektromobily kde takové omezení není a součet sedí přesně

Ovšem víme také že naopak NELZE jednoduše sčítat točivé momenty obou motorů. Výsledek je prakticky vždy hausnumero. Škoda že tohle neví i ti co ty "součtové" pseudohodnoty uvádějí v technických datech.
Rozbalit vlákno
14
9. 6. 2021 12:28
Re: Parametry a jejich sčítání
Myslím, že momentové charakteristiky synchronního a asynchronního motoru nejsou stejné a tudíž maximální výkony ani momenty obou motorů NELZE prostě sčítat a maximální výkon i maximální moment soustavy se dá zjistit jenom součtem těchto momentových/výkonových křivek. Teoreticky je sice možné postavit EV, kde se dá dopředu i dozadu stejný, třeba synchronní motor, které oba budou mít maximální výkony v přesně stejných otáčkách (pak by byl maximální výkon soustavy prostým součtem obou maxim), ale z praktického hlediska se to dělá málokdy a kombinace synchronní vzadu a asynchronní vpředu je nejčastější a maximální výkon i moment je potřeba odvodit ze součtu křivek obou motorů a případného omezení maximálních hodnot daných řídícím SW.
9. 6. 2021 13:56
Re: Parametry a jejich sčítání
Jsi na omylu. Trakční elektromotor v elektromobilu (ať synchronní nebo asynchron) je obvykle schopen dávat maximum výkonu ve velmi širokém pásmu (i přes 60% celého otáčkového spektra), takže je hodně široká i oblast kde se maxima výkonů dvou motorů překrývají a lze je tedy sečíst
9. 6. 2021 15:33
Re: Parametry a jejich sčítání
Tohle je Tesla Model 3 RWD, LR, tedy synchronní motor na zadní nápravě.
Do cca 5500 ot. (cca 80 km/h) konstantní moment a tedy rostoucí výkon, pak zlom a pokles momentu i výkonu, takže max. výkon v podstatě v jediném bodě.
https://insideevs.com/…el-3-long-range/
Maximum výkonu v 60% otáčkového spektra tam nevidím ani omylem.
9. 6. 2021 16:16
Re: Parametry a jejich sčítání
Tesla jako jedna z mála nebo snad úplně jediná má ty charakteristiky odlišné, bylo to zřetelné už od modelu S. Zkus se podívat ještě na pár jiných elektromobulů
9. 6. 2021 16:59
Re: Parametry a jejich sčítání
Žádná výjimka, třeba Taycan/Audi E-tron GT mají charakteristiku synchronního motoru na zadku prakticky úplně stejnou, liší se jen otáčkami maximálního výkonu a celé je to vylepšené o 2 st. převodovku, takže kolem 80-90 km/h přichází druhý kopanec, ale průběh momentu/výkonu v závislosti na otáčkách je jak podle kopíráku. A přední elektromotor jsem našel u E-tronu S, asynchronní motor má maximum 150 kW při cca 4200 ot., před těmito otáčkami výkon prudce roste, po nich pomalu klesá, takže maximum opět v jediném bodě.
9. 6. 2021 17:20
Re: Parametry a jejich sčítání
Renault Zoe
Výkon (kW/min-1) 80/3395–11 300

maximum výkonu pokrývá 70% spektra otáček
https://www.auto.cz/…ktromobil-132702

Podobně je (byl) na tom třeba Nissan Leaf a další
9. 6. 2021 17:38
Re: Parametry a jejich sčítání
Přímo v článku na který jsi dal odkaz máš ten nesmysl vyvrácený,
naměřeno 93,6 kW při 10 629 ot.
9. 6. 2021 17:45
Re: Parametry a jejich sčítání
Je otázka nakolik se dá věřit měření při kterém prokluzují kola. Takto zjištěný průběh je v ostrém rozporu s parametry od výrobce

Dovedl bych si ale představit, že elektromobily zaměřené na max. parametry můžou mít užší výkonový vrchol využívající motor do maxima (Tesla, Taycan/Audi E-tron GT), zatímco "užitkovější" vozy mají průběhy záměrně oříznuté a tím se získá ten široký rozsah .
9. 6. 2021 12:28
Re: Parametry a jejich sčítání
Spíše naopak. U elektromotorů lze sčítat moment. Výkon jen podle vykonove křivky.
9. 6. 2021 13:58
Re: Parametry a jejich sčítání
Jo, je to podobná logika jako u šroubů v kolech. Jeden se utahuje momentem 100 Nm, takže celkový moment pěti šroubů je 500 Nm, žeano ...
9. 6. 2021 14:20
Re: Parametry a jejich sčítání
Máš pravdu, tady jsem šlápl vedle.
9. 6. 2021 14:27
Re: Parametry a jejich sčítání
:yes: :-)
9. 6. 2021 16:18
Re: Parametry a jejich sčítání
Alebo len preto, aby ešte ostal výkonový priestor pre ereso.
Avatar - twistedTSD
9. 6. 2021 16:35
Re: Parametry a jejich sčítání
Ano, RS bude stejná technika bez SW omezení, ale součet to nebude ani tam.
9. 6. 2021 12:01
Nejsem příznivcem elektřiny
Fakt by mě za mých mladých let ani v nejhorším snů nenapadlo, že auta budou jezdit na elektřinu. Nás tenkrát strašili, že dojde ropa, bude se o ní válčit atd. Já myslel, že spalovací motory v budoucnu nebudou jezdit na ropná paliva, ale na paliva umělá. Vznětový motor umí pracovat na rostlinný olej, zážehový zase na alkohol (ethanol). Víte co dělají kamarádi, když neprojdou emisemi se starým benzíňákem se špatným katalyzátorem a nechce se jim kupovat nový? Dají půl nádrže N95 a půl nádrže E85 a projdou s rezervou. Z toho logicky vyplívá, že na ethanol má motor citelně nižší emise než na benzín...
Rozbalit vlákno
7
9. 6. 2021 12:19
Re: Nejsem příznivcem elektřiny
Mně je 52 a já si myslel, že v autě až budu velký budu mít atomový reaktor. Jeden čas jsem zkoušel auto krmit trochu více E85, když stál benzín přes 40 kaček, ale zjistil jsem, že co ušetřím na ceně paliva se mi vrátí na zvýšené spotřebě auta, takže výsledek byl, že jsem se pokorně vrátil k benzínu za 40. Dneska u pump stejně E85 už neseženeš, takže nevím kde to tví kámoši kupují.
9. 6. 2021 12:37
Re: Nejsem příznivcem elektřiny
Pro provoz na E85 musí být uzpůsobené vstřikování, protože ethanol má jiné vlastnosti, než benzín, proto právě pokud je řídí jednotka nastavena na benzín, tak je na E85 obrovská spotřeba a ani motoru to nedělá úplně dobře. Dělali se přestavby na čistý E85, což zpočívalo prakticky jen v druhé řídící jednotce pro provoz na E85. Jinak E85 vídám u neprémiových pump běžně.
9. 6. 2021 13:22
Re: Nejsem příznivcem elektřiny
Nedávno jsem právě E85 sháněl, protože s ním ošetřuju staré trámy proti dřevokaznému hmyzu a musel jsem ho nahradit technickým lihem, který stojí od 60 Kč/litr. Moje (dnes už bývalé auto) bylo ze Švédska a bylo (výslovně) upraveno na 100% E85. I tak při ceně 25 kaček za E85 a 40 za benzín se žádná úspora nekonala.
9. 6. 2021 13:46
Re: Nejsem příznivcem elektřiny
Tak se omlouvám, asi jsem zaspal dobu, ale přísahal bych, že jsem E85 vídal u pump značky ONO běžně ještě tak před měsícem. Dnes už tam po E85 není ani památky.
9. 6. 2021 13:48
Re: Nejsem příznivcem elektřiny
Nevím jak je to u ONO, takže se není za co omlouvat.
Avatar - Barrichello
9. 6. 2021 14:20
Re: Nejsem příznivcem elektřiny
Většina pump E85 už zrušila nebo ruší, nikdo to nekupuje, FlexFuel aut je tu málo a jinak se to nevplatí při ceně E85 cca 24-26 Kč a benzínu za 31 :-)
A loni v covidu když stál benzín 25-26 už vůbec ne.


Z alternativ je pořád nejlepší a nejvýhodnější LPG

Na E85 sem pokusně jezdil s Alerem, míchal sem to 1:1 s benzínem. Jelo to na to v pohodě, závady to nevykazovalo ani že by to jelo hůř. Ale díky zvýšené spotřebě se to moc nevyplatilo...
9. 6. 2021 15:02
Re: Nejsem příznivcem elektřiny
Díky :yes:
Avatar - caliban
9. 6. 2021 18:21
sportovní krabice
Sportovní jízda s Enyaq je stejná zábava jako hrát fotbal s medicinbalem, ale to nevadí.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - TheBill
10. 6. 2021 12:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 6. 2021 16:02
Re: sportovní krabice
Ano, Gréta je sexy a kdybych byl tučňák zahradní, tak jí hned vojedu a polární kamzíky bych klidně nechal, ať se dívají. Ti zkurvení tučňáci zahradní mi ale pořád na zahrádce voklovávají konopí.
19. 8. 2021 21:58
Sportování
Já tedy nevím, jak je na tom škodovka, ale já jsem se v poslední době docela dost dal na sportování a docela dost mi i sedla sportovní výživa bobule acai odsud https://www.herbalife.cz/…bule-acai-540g/, která mne dokáže nakopnout tak, že se neznám... Škoda, že Škoda nevyrábí něco podobného pro škody :D To jsem si ale rýmově ulítl, co?
Rozbalit vlákno
0