Populární Suzuki Jimny kvůli emisním normám na čas přerušilo své evropské prodeje. Letos se vrátil v užitkové formě, do budoucna ho ale čeká další úprava, pro návrat k plnohodnotnému prodeji.
Autor článku by si měl trochu více posledovat trh v Evropě. Suzuki Jimny, tedy ten dvoumístný užitkový se v Evropě prodává již minimálně 1/2 roku, možná i trochu déle. V okolí ČR rozhodně v Německu a Polsku. Ostatní okolní trhy a taktéž ČR asi nejsou ty preferované a tak si déle počkají. Není dnes problém si pro tuzemského zájemce koupit tento vůz mimo náš stát, nakonec jsme v Schengenu.
Nad čistě terénním vozem s hybridním pohonem bych osobně trochu pochyboval, beru to tak, že čistokrevný offroad by měl být konstrukčně co nejjednodušší a hybrid nakonec i tu cenu bude určitě zase zvedat.
...tento teréňáček ztratí své hlavní kouzlo technicky jednoduchého a lehkého autíčka s manuálním řazením, navíc cena určtěi půjde prudce nahoru... :-(:-(:-(:no: V jeho případě se v plné nahotě ukazuje, jak zhoubné jsou absurdně přísné flotilové emisní limity nejedovatého CO2 pro vozy, nabízené na evropských trzích! :-O:-(:-(:-(:no:
Já nevím, kde už jsem něco podobného viděl....
Produkt, který je žádaný, ale producent jej nemůže prodávat kvůli vládním regulacím.
Musí obcházet různá nařízení a ad-hoc instalovat nějaká nechtěná technická řešení.
Kam to povede ? Všichni víme.
Docela velká krabice ? :-[]:-[]:-[]:-[] Tys v tom evidentně nejen že nikdy neseděl, ale ani jsi Jimnyho na vlastní oči asi neviděl. Délka 3.480 (3.645 včetně rezervy), šířka 1.645, výška 1.725, rozvor 2.250. Jedno z mála aut, u kterého ti maximálka (145 km/h) stačí, protože jet rychleji vážně nechceš. Ne, motor 1.5 atmo je ten nejmenší problém. Co s tím chceš dělat, pořádat silniční přebory ? :-[]
Proč si levná značka Suzuki myslí že se bude prodávat full hybrid dražší než diesel?
A protože diesel není a 1,5 základ je šnek, prodeje nebudou slavné, spíše žádné.
Takovou docela velkou krabici má pohánět 130 Nm? I nejslabší diesel má dnes 250 Nm.
Díky za upozornění! Vím, že se mluvilo o jaru 2021, ale když se užitkový Jimny zatím neobjevil u nás, měl jsem zato, že kvůli covidu zatím do Evropy nedorazil. V článku již upraveno
Suzuki si to nemyslí, dotlačila ji k tomu totalitní a přiblblá legislativa EU. Jinak, na malý teréňáček tato pohonná jednotka s příslušnými převody a redukcí stačí. Je to alternativa pro ty, kteří potřebují do terénu, ale miliónový pick up je na ně příliš drahý, nebo zbytečně velký.