Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Připlatili byste si za autonomní jízdu? Volkswagen ji zvažuje zpoplatnit hodinovým tarifem

Digitalizace automobilů umožňuje nové formy příplatků. Volkswagen například zvažuje speciální zpoplatnění autonomní jízdy.
Zpět na článek
11. 6. 2021 08:14
10. 6. 2021 17:10
10. 6. 2021 17:35
10. 6. 2021 19:32
10. 6. 2021 19:55
11. 6. 2021 19:30
10. 6. 2021 17:28
10. 6. 2021 18:01
10. 6. 2021 21:28
10. 6. 2021 22:33
10. 6. 2021 18:33
10. 6. 2021 22:54
11. 6. 2021 07:54
11. 6. 2021 12:50
11. 6. 2021 08:22
11. 6. 2021 10:22
11. 6. 2021 15:13
11. 6. 2021 11:18
11. 6. 2021 19:53
10. 6. 2021 17:07
Auto s příplatky?
Děkuji, nechci :no: Naprosto zrůdný systém odírání zákazníků za produkt, který opravdu již teď není levný...
Rozbalit vlákno
4
10. 6. 2021 17:12
Re: Auto s příplatky?
Záleží na ceně.
Bude veliký rozdíl mezi Německem a Rumunskem, jako je nyní s EV.
10. 6. 2021 17:16
Re: Auto s příplatky?
V podstatě je o stejný systém jako u software, kde si kupouješ službu, ne hotový produkt jako je auto. Ale tak autonomní řízení v autě stejně nechci, tj když to někdo nutně potřebuje, ať si to zaplatí...
10. 6. 2021 18:40
Re: Auto s příplatky?
Sú veci, ktoré by sa predávať jednoducho nemali. Keď si niekto autonómny systém zaplatí, aj tak to nie je len jeho vec, lebo môže ovplyvniť alebo dokonca ohroziť svoje okolie, a teda aj Teba alebo mňa.
11. 6. 2021 08:14
Cena EV
Co přesně myslíš "veliký rozdíl, jako s EV"? Dacia Spring je (asi) všude od 18 tisíc Euro (asi 454 tisíc Kč). V Rumunsku po podporách (dotacích) je koncová cena pro zákazníka 7 700 Eur (asi 196 tisíc Kč) a v Německu bude asi okolo 9 000 Eur (cca 230 tisíc Kč).
Zdroj: https://balkangreenenergynews.com/…r-only-eur-7700/ a https://blog.wallbox.com/…ives-in-germany/
10. 6. 2021 17:10
Záleží
na na ceně. Bohatší lidé si rádi připlatí.

"během jízdy by mohli třeba pracovat, čímž by ušetřili"
Takže již není třeba věnovat se řízení vozidla?
Rozbalit vlákno
7
10. 6. 2021 17:35
Re: Záleží
Záleží na státě. Někde ano, někde ne. Obávám se ale, že třeba v ČR to bude nemožné z hlediska proveditelnosti. Přeplněné silnice, někdy úplná absence středové čáry, na značení krajnice se už pomalu rezignuje,...
10. 6. 2021 18:47
Re: Záleží
Prípadne je nejaká tá čiara naviac, zvykneme obchádzať neoznačené jamy alebo iné prekážky, ktoré systém nemusí správne rozoznať a vyhodnotiť, a ani si nechcem predstaviť, ako také auto zareaguje na posprejované dopravné značky, vzájomne si odporujúce dopravné značenie, alebo na obmedzenie rýchlosti na 50 kmh, potom na 80 a potom na 40, ktoré sú tak po 20-30 metrov za sebou... To všetko sú bežné situácie z ciest v našich končinách.
10. 6. 2021 19:32
Re: Záleží
To je jedno, autonomni auta si uz ted v pohode poradi s chybejicimi a prebyvajicimi carami. To je soucast veci, bez toho to nejde pustit na silnici.
Avatar - _Karel_
10. 6. 2021 19:55
Re: Záleží
A ony už po silnici jezdí autonomní auta bez potřeby řízení řidičem?
Pořád je to v plenkách, a dlouho bude. Já doufám, že navždy.
Avatar - Roman Horký
10. 6. 2021 20:02
Re: Záleží
Zase meleš nesmysly. Někdy koukni na YouTube jak jsou všechny "autopiloty" pořád z něčeho zmatene.
Avatar - palix
11. 6. 2021 19:30
Re: Záleží
"Řidič by si tedy na dlouhých jízdách mohl třeba zaplatit za tři hodiny automatizované jízdy, které by jej vyšly na 21 eur (cca 530 korun)."

Za 7€ na hodinu ma odvezie nejaký nájomný vodič, ktorý navyše nebude "robotom", ale človekom z mäsa a kosti.
Na druhej strane, pokiaľ sa nájdu ľudia, ktorí budú ochotní platiť, tak prečo na nich nezarobiť? Od mňa nedostane VW ani cent - nielen za autonómne riadenie.
Avatar - Roman Horký
10. 6. 2021 17:24
Jak říkal Werich
To je blbý, to se bude líbit!
Rozbalit vlákno
0
10. 6. 2021 17:27
no když to bude jako u některých her
Že auta budou zdarma a bude se platit za hodiny provozu, tak proč ne. Ale koupit auto za mega a půl a ještě doplácet za služby navíc? Nevím nevím, jestli to zákazníky nepřestane bavit. Aby evropské automobilky nedopadly jako výrobci telefonů a převálcují je čínská a korejská konkurence. Minimálně korejská už je v mnoha směrech před evropskou.
Rozbalit vlákno
3
10. 6. 2021 17:29
Re: no když to bude jako u některých her
Edit:
Služby se dnes doplácejí k všem. K tepelnému čerpadlu vzdálený dozor, ke hrám příplatky za dočasné prémiové služby,...
10. 6. 2021 20:14
Re: no když to bude jako u některých her
Tohle není hra, ale auto. A pokud si to majitel auta (či častěji uživatel služebního auta) neobjedná, tak co ... čidla, snímače a software přijde vniveč?
Avatar - palix
11. 6. 2021 19:33
Re: no když to bude jako u některých her
Za všetko už zákazník zaplatil, takže firme to bude jedno a bude už len zarábať. Navyše - každé auto bude mať v podstate rovnakú výbavu, ktorá sa bude aktivovať podľa toho, čo sa zaplatí. Takže vlastne výroba zlacnie... + diely sa nakúpia vo väčšom množstve za lepšie ceny...

Na druhej strane auto bude pripojené na internet, bude aktualizované (novšia aktualizácia = často zhoršenie vlastnosti produktu - v zmysle "čo funguje, do toho sa nebabri") :-! ... Chcem ja vôbec také auto? NIE. Moje auto nikdy nebude "závislé" na internete ;-).
10. 6. 2021 17:28
Neváhám a beru
Pokud by to bylo alespoň trochu cenově dostupné, tak neváhám ani sekundu.
Rozbalit vlákno
3
10. 6. 2021 18:13
Re: Neváhám a beru
A s tebou každý, kdo někdy jel z Brna do Prahy po D1 :yes:
Obavám se, ze se nám to nikdy nevyplní…
11. 6. 2021 08:17
Re: Neváhám a beru
Když už o nabízení této vymoženosti mluví i ve Volkswagenu, tak to asi tak daleko nebude :D
Avatar - palix
11. 6. 2021 19:38
Re: Neváhám a beru
Len aby to neuvádzali iba ako takú "čerešničku na torte". Zákazník si povie - to by nebolo až také zlé... A nakoniec žiadne autonómne riadenie nebude a bude sa priplácať za klímu, vyhrievané sedadlá...
Ideálne to bude u jazdených áut = 2. , 3. majiteľ - budú mať plne vybavené autá, bez základných funkcii. Kto by platil drahé "výpalné" u auta za napr 5000€? Potom to v podstate bude nepredajné, alebo sa to bude "hackovať, crackovať..." :-!
Avatar - Ozzman
10. 6. 2021 18:01
Od Vw ?
Urcite ! Jejich prosluly infotainment nezvlada ani navigaci, takze to bude paráda !
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Mikesus
10. 6. 2021 21:28
Re: Od Vw ?
ale aspon to tam necpou jako povinny prvek. Vem si, ze by vyndali z auta vše, co jim nefunguje.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2021 22:33
Re: Od Vw ?
Tak si z toho Arese radostí u...e :D To bude teprve to pravé řidičské auto be zelektroniky :D
10. 6. 2021 18:33
Pecka !
Pecka, a hned teď by mohli zpoplatnit lane assist, start stop, omezovače rychlosti, hill holder, inteligentní nabíjení atd. Zapínaly by se až po zaplacení :D
Rozbalit vlákno
1
10. 6. 2021 22:54
Re: Pecka !
Na tom by zrovna moc netrhli :-[] :-[] :-[]
10. 6. 2021 21:07
Absurdní prvek výbavy...
...se zrůdným systémem placení, resp. pravidelného odírání zákazníků :-O :-( :no: :no: :no: .
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
10. 6. 2021 21:29
Re: Absurdní prvek výbavy...
náhodou to udělali jak nejlépe mohli. Ty to platit nemusíš, v autě to mít díky tomu nebudeš, a kdo to za každou cenu chce, toho sedřou z kůže.
Avatar - _EQS_
10. 6. 2021 22:00
VW je jednička v supermainstreamu
Na cestě jsou auta s vlastním pohonem: autobusy, nákladní automobily, taxíky. Hlavní směr vývoje však není autonomní, ale automatizovaná jízda.
Jsem velmi vděčný všem asistentům včetně poloautonomní jízdy v mém autě, kteří mi při každé cestě podávají neocenitelnou ruku pomocí, takže každá jízda je mnohem bezpečnější a příjemnější.
Koupě nového automobilu bez asistenčních pomocníků v roce 2021, pokud to rozhodně není úroveň Dacia, pak úsporu na bezpečí života své rodiny, považuji za fakt nevysvětlitelné hlouposti a chamtivosti české mentality.

BRAVWO
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
10. 6. 2021 22:34
Re: VW je jednička v supermainstreamu
A kdo je dvojka v supermainstreamu ?
Avatar - Mikesus
11. 6. 2021 00:09
Re: VW je jednička v supermainstreamu
No přece VW, ten má všechny místa.
10. 6. 2021 23:18
Re: VW je jednička v supermainstreamu
Jízdní asistenty většinou oceňují jen (teď použiju terminus technikus M. Vaculíka) "nekňubní řidiči. A má naprostou pravdu! :-)
Avatar - Mikesus
11. 6. 2021 00:11
Re: VW je jednička v supermainstreamu
Spis na ně ti nekňubní nadávají, protoze normálnímu ridici se ty asistenti vůbec neaktivují a zůstávají jen v pohotovosti. Takze o nich ani nevi, že tam jsou.
11. 6. 2021 06:02
Re: VW je jednička v supermainstreamu
Tak to není tak docela pravda, stačí jedno zúžení a dvoje čáry - bilé a žluté dohromady a Lane assist (ten od VW) zmatkuje jak školák, nezbývá ti nic jiného, než ho vypnout :-[]
Avatar - Ozzman
11. 6. 2021 09:41
Re: VW je jednička v supermainstreamu
Line assist od Fordu se v takové situace vypne sám a nechá to na řidiči :D V lepším případě ti řekne, at dáš ruce na volant a stejně se vypne :D Z toho bude taky skvělý autopilot :D
Avatar - Mikesus
11. 6. 2021 12:46
Re: VW je jednička v supermainstreamu
To je právě ten problém, že to hodnotiš podle VW. Např. u Toyoty se ti vypne, někdy driv nez ti řekne, že máš dát ruce na volant. A jak se čáry srovnaji, zase se zapne.
U Fordu se chova pdoobne, prostě se vypne.
Avatar - palix
11. 6. 2021 19:45
Re: VW je jednička v supermainstreamu
Ono ťažko hodnotiť rôzne systémy, pokiaľ ich človek nevyskúša dostatočne podrobne. Niekomu sa páči to od VW, lebo nič iné neskúsil. Z mojich skúsenosti napr Mazda povolí vodičovi (mne) celkom dosť (nemám toho veľa v aute). Ale nejazdím nejako agresívne.
Konkrétne som pred časom skúšal Škodu Scalu a to čo bolo tam by som v aute nechcel mať. Pri prekročení čiary (prázdna prehľadná cesta) auto nepríjemne ťahalo volant niekde... ja ako nezvyknutý som sa zľakol, že sa mi zablokoval volant :-! To iné autá zavibrujú a je pokoj...
Avatar - palix
11. 6. 2021 19:47
Re: VW je jednička v supermainstreamu
"VW je jednička v supermainstreamu "
preto nemám rád celý koncern VW, lebo je podľa mňa načincami "nadhodnotený"... V porovnaní s Fordom, Toyotou... nie je o nič lepší. Na druhej strane ja mám radšej veci, ktorých nie je všade ako maku.
Ale... každý nech si kúpi čo sa mu páči ;-)
11. 6. 2021 07:54
Hmm
V žádném případě. Jejich lane assist je naprostá hrůza. Zmatkuje, v noci si plete s čárou kde co. Obecně ty jejich systémy ... minulý týden mi auto šláplo na brzdu, protože z vedlejší silnice na křižovatku přijížděl motorkář a prostě přijel ke křižovatce rychleji, ale zastavil kde měl, nicméně auto ho prostě vyhodnotilo jako možnou hrozbu a zašláplo brzdu až začalo pracovat ABS ... opravdu hrozně bezpečný ve městě, když to nikdo nečeká a za vámi někdo jede a vůbec netuší, co to provádíte, když jedete rovně po hlavní, nikde nic a najednou brzdíte jak blázen.
V současné době jsou ty systém v takovém stavu, že bych se tomu v žádném případě nesvěřil.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
11. 6. 2021 12:50
Re: Hmm
Mne občas rozčiluje o Toyoty, to hlídání překážky při parkování. Stébla trávy, nebo dojíždění podle kamery na milimetry. Pripadne kdyz vycouvavam a vidím, že auto jede ve vedlejším pruhu, takže místo mám, ale stejně mne zastaví, protoze auto přijíždí.
Ale aby mi bezdůvodně brzdil, to se mi s těmito systémy od Toyoty (I těch dřívějších jednodušších) nestalo ani jednou i přes tobě už jsme s nimi najeli dohromady cca 350tis km
11. 6. 2021 08:22
Proč ne
Ale v tom případě předpokládám, že převezmou i 100% odpovědnost za vozidlo a případné následky. Samozřejmě pak nesmí být problém posedět v hospodě a jet legálně domů atd.
Rozbalit vlákno
5
11. 6. 2021 10:22
Re: Proč ne
To je samozřejmé. Pasažér neručí za škody, které způsobí letadlo v němž se přepravuje a které většinu času letí na autopilota. Pokud se autonomní řízení opravdu prosadí, pak se nepředpokládá, že tato auta budou v osobním vlastnictví (taky proč). Jeden z hlavních důvodu, proč se tlačí na autonomní řízení je vedle předpokládaného poklesu nehod o odhadovaných 90 %, ekonomická stránka (využitelnost) aut pro soukromou přepravu. Je poměrně známý fakt, že auto průměrně funguje cca 5 % času a zbytek stojí zaparkované.
Avatar - Roman Horký
11. 6. 2021 11:14
Re: Proč ne
Jsem rád, že se nedožiju doufám doby, až auta nebudou v osobním vlastnictví. Mě komunismus mezi 0-19 let věku stačil.
11. 6. 2021 15:13
Re: Proč ne
To si myslím, že se určitě nedožiješ, protože to tak rychle nepůjde a doufejme, že nikdo nikoho nutit nebude. Bez značek na svém pozemku si můžeš drandit s čím chceš. Socialistické zřízení jsem zažil o rok déle a moji rodičové za tu dobu vlastnili tři vozy (Octávii, VAZ 2101 a 120L emko).
11. 6. 2021 11:18
Re: Proč ne
No a o tom že to bude samozřejmé mám pochybnosti, ale pokud ano a nebude v tom žádné ale, bude to v pořádku
Avatar - palix
11. 6. 2021 19:53
Re: Proč ne
Pasažier v lietadle neručí za nič, ale pilot áno. Pokiaľ bude mať vodič volant - bude pilot, nie pasažier.
Aj v letectve sa stalo, že autopilot zlyhal, lebo dostal nesprávne informácie. Pritom autonómne auto má oveľa viac "prekážok" na vnímanie ako lietadlo (tak som to niekde čítal).
Ako sa nám cela situácia okolo autonómnych áut vyvíja, tak tu nebudú bežne jazdiť ani o 20 rokov. Všetko smeruje skôr niekde k obrazu Kuby - staré autá, o ktoré sa majitelia starajú všetkými možnými spôsobmi, aby si ich udržali...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku