Parametry opravdu parádní. A jak dlouho se s tím bude dát jezdit rychle? Nesliboval Musk po debaklu na Ringu (kdy jeho zázraky skončily na přívěsu naftového SUV), že se na Ring do měsíce vrátí a auto tam vydrží jezdit? A zajede nový rekord? To je hodně dlouhý měsíc.....
Asperg Musk jen hodně kecá, podobně jako Babiš.
Je mistrem v pobírání dotací.
Jeho byznys zatím žije jen díky obrovským příjmům od státu.
Dokonce už i v raketových technologiích mu roste konkurence.
jak vidno tak WinDiesel se jiz musi soustredit i na urazlive narazky na poruchu kterou Musk ma, kam muze clovek kelsnout, no asi na uroven WinDiesela, aneb WinDiesela jiz delsi dobu nema smysl brat jakkoliv vazne
Tisíc koní je super. Na druhou stranu - a to neberme jen na Teslu - je to k něčemu, pokud to není vysloveně sporťák? No a konkrétně u Tesly - k čemu to je, když to brzy spadne do nouzáku kvůli přehřátí? Při předvádění zrychlení se většině lidí asi udělá špatně, ale samozřejmě uznávám, že stovka okolo 2 sec. je paráda.
Je to taková jakási vylomenina, pro pár nadšenců, bráno asi jako demonstrace možností a vrchol nabídky mezi "normálnějšími modely". Ani prodeje si, myslím, Tesla nepředstavuje vyšší, než - dejme tomu - ve stovkách, max. v jednotkách tisíců kusů. Mohou si to dovolit vyrábět, tak proč ne, ať je trh co nejpestřejší a nějaký ten pacient se jistě najde......
Je to 1000 koní za 2,7 milionů. To je něco neskutečnýho. A ty pod takovou zprávou tahas nouzak z nějaké zkušební jízdy.
Ještě jednou si to zkus představit - 1000 koní.. A přitom je to vlastně velkoseriove auto.
Já budu každý článek o dieselovem aute začínat trefnou připomínkou - a furt to tak hnusne rachtá a nýtuje na volnobeh? A topí za půl dne? A lijou se do toho chcanky?
Kdybych psal např. o mizerném dojezdu elektromobilů a dlouhém tankování, tak by to cos napsal mělo opodstatnění.
Nemám pocit, že by neschopnost delší jízdy na plný plyn byla obecnou vlastností všech elektromobilů, a ani nemám pocit, že bych tu 4x do týdne psal o Muskově chvástání, jak do měsíce překoná časy Taycanu.
Vem svoje auto na okruh - za chvilku utavis brzdy, zničíš pneumatiky, olej v převodovce bude jak ve fritaku…
Mimochodem model 3 uz byl rychlejší než Taycan Turbo S i M3…
Volkswagen se chvástal, že jeho diesely plní emise - a skončilo to před soudem…
Moje naftové SUV?? To na okruh opravdu nepatří. Bavíme se o 1000PS autě. Která 700+PS auta nezvládnou jízdu na okruhu? Mmch - nejde sem vložit odkaz, ale na F-drive píší, že to ani nemá homologovaná kola na avizovanou maximálku, budou až koncem roku. Tragédie.
Když najdeš vhodný parametr… jde u tvého auta sklopit strecha? No to je ostuda, umi to i Mazda MX5… kolik uživatelů Tesly jezdí na okruh? A kolik kupců je zklamanych tímto faktem?
Tady jsou 700konove stroje co nezvladnou okruh :yes: https://www.auto.cz/…-700-koni-108800
Já vím, je to prasteny :-) jako koupit “terenaka” a jezdit s nim jen po asfaltu :-):-):-) nebo koupit pick-up a jezdit s prázdnou korbou…
Ludé su jebnutý :yes:
Edit: šlo samozřejmě o to poukázat na fakt, ze výkon automaticky neznamená sportovní vůz…
Zaplat pánbůh za každou výjimku. Většinou je to tak, ze se supersporty jezdí starší pánové oslnovat slečny a terenaky největší výkon předvedou při předjíždění retarderu.
Nikomu se nedivím, např na okruhu neplatí pojistka, drtit auto za 3 M do limitu by se mi taky nechtělo… případnou škodu platis i s chlupama:(
Jde asi o to jak chápeš tohle auto.
Tohle přece není uplně pravej závoďák, je to cestovní auto s neskutečným výkonem. Způsob jak prezentovat možnosti EV.
A i v tom Zeleném pekle nakonec čas dá.
Nic jinyho tu nelze ocekavat. At uz co do dojezdu nebo spolehlivosti a zpracovani. Potazmo nejakym opetovnym pokusu na ringu. Vzdyt to auto je uplne v pohode, jezdil jsem predchozi verzi a taky modelem 3 a v beznym provozu je to naprosto paradni svezeni. To se nekomu zda opravdo malo tenhle dojezd na tenhle vykon? Nebo snad to, jak to auto skutecne funguje? Nechapu to, ja sem byl naprosto spokojen prakticky se vsim. Respektive rozhodne jsem nemel potrebu cokoliv tragicky hejtit jako zdejsi mistri.
Pokus na Ringu není trapnej... je to ideální místo pro ukazování schpoností produkčních aut. Zajímalo by mě, jak to Tesla zvládá... klidně normální Tesla S, ne nutně Plaid.
Testovani beznych aut na ringu ma jediny prinos - 1km na zavodni trati je ekvivalent 50-100km bezneho opotrebeni s tim, ze zaroven vuz otestujes v extremnim zatizeni.
Muzes diky tomu najit slaba mista a nemusis najezdit desitky nebo stovky tisic km.
Jaky docili cas je u bezneho vozu podruzna vec.
Samozrejme to umoznuje porovnat mezi sebou auta jak jsou na te ktere trati rychla. Ale to take hodne zalezi na profilu samotne trati. Napr. MX5 je super auto, ale nezajizdi nejrychlejsi casy.
No ne, je to poměrně přesná odpověď na to, jak které auto zvládne být v provozu rychlé - teoreticky, pokud na to máš koule a tak... je to výborný benchmark. A zároveň kolo není moc dlouhé, takže to i EV v klidu zvládne jet na plno bez obavy z dojezdu.
A ano... že BRZ a MX-5 jsou výborná auta pro zábavu, ale nejsou až tak rychlá (ani na relativně technické trati... třeba ve srovnání s HH)... to se všeobecně ví a není to nic proti ničemu.
na Ringu pohorelo v pokusech spousta aut, a ze se jim nepovedlo dojet u testovaciho auta, no tragedie
staci zajit na Youtube a vyhledat si zavodeni v Teslach na okruzich po celem svete, tech videi jsou stovky a tisice a Tesly tam nejen ze dojizdej i do cile zavodu, ale porazej tam treba obcas i Taycan ktery by mel bejt lepsi, a kteremu obcas take dojde dech a ubere automaticky vykon aby nenicil baterie
Tragédie není, že se něco pokazí. Divný je, že se to stalo před dvěma lety... a od té doby ticho po pěšině. Žádná náprava, žádné potvrzení neoficiálního zajetého času, nic. Představ si, že by tam třeba Honda najela s TypeR a velkým sebevědomím, chvíli jezdili... a pak odvezli auto na odtahovce a jeli domů :-) . Asi by to dostali sežrat úplně stejně jako Tesla, ne?
Možná to má prostě Tesla na háku a je jí to fuk... a jasně, je to limuzína a ne auto na okruh nebo pro zábavu, tak to asi priorita není.
Nevim, ted to moc nesleduju.
Zmenili plany. Plaid+ nebude, tak asi cas na okruhu tolik neresi.
Je tu prostor pro tuning. :-)
Tak jako vytunena M3 (Tesla) porazi skoro vsechno. A staci trochu pridat chlazeni, pritvrdit podvozek a pouzit zavodni brzdy.
A je z toho neuveritelny sportovni nacini.
A pro hatery ano, TM3 zvladne v zavodnim tempu na NR sotva 2 kola.
A co?
hele nechci ti to kazit, ale bud mas takovy dojezd, nebo takovy vykon, musis si vybrat... kdyz chces takovy dojezd, pojedes s vykonem 66kW TDi Octavie... ano, na bezne jezdeni parada, ale ten dojezd je v nasich koncinach nerealny
to same plati i pro spalovaci motorizace, dojezdy nekterych mych aut jsem tu vypisoval jiz nekolikrat, jsou i auta co na okruhu nedaj temer ani 100km stint na jednu nadrz
ano, to je asi normalni, ze? mam jak EV tak V8 benzin od nemcu a z osobni zkusenosti muzu rict, ze ten narust spotreby u EV je 100km/h vs 140km/h podstatne vetsi nez u toho benzinu, navic to neustale brzdeni a zrychlovani na dalnici tomu taky moc neda... okruh tady nikdo nezminoval, takze poznamku o 100km moc nechapu
Tohle jsem pozoroval v testech taky, že dálniční průměr 110 nebo 140 hraje dost zásadní roli u dojezdu elektromobilu a moc tomu nerozumím... efektivitou by měl hrát elektromotor prim, ne?
Když jsem zkoumal hospodaření Tesly za 1.kvartál 2021, abych popadesáté rozporoval bludy o ziskovosti díky emisním povolenkám a obchody s Bitcoiny, všiml jsem si, že nevyrobili ani jeden S a X model a továrny produkovaly jen model 3. Plaid je podle mého názoru vylepšení (pro lidi kteří ocení vysoké výkony) místo faceliftu.
To teda není a už vůbec ne na 3 měsíce. Normálně se linky na nový model nebo facelift přestavují za provozu/ o víkendech/ svátcích/ celozávodné dovolené, ale rozhodně se v žádné normální automobilce nezastaví linka na tak šílenou dobu. To jsou ztráty v miliardách EUR Prostě po těch vozech není poptávka, mají jich dost skladem a tak to stopli, protože pak budou chtít lidi faceiftovanou verzi a tu před face by museli prodávat z velkou slevou.
V tomto pripade je to kompletni prestavba linky - Model S a X byly s malou automatizaci a hodne lidskymi silami. Vzdyt to delali tenkrat “na koleni”.
Tak z toho ted delaji plnohodnotnejsi linku (stale to neni tak automatizovane jako Model 3 a Y.
A ze to neni normalni?
Mam kamose v Mini v Oxfordu - pred par lety odstavka na 2 mesice, kompletni renovace linky, vsechno ven, nove stroje dovnitr, upravy budovy atd. Z fabriky 6 tydnu nevyjelo zadne auto a dalsich 8 tydnu byla vyrazne nizsi produkce.
Pokud kompletně přestavěli celou halu, dejme tomu, ale každopádně by příště měli najít lepší firmu, protože např. ve Škodovce, když zvětšovali montážní halu na octávku na dvojnásobek +48 000m2, tak stihli za 3 týdny kompletní přístavbu haly včetně montáže všech linek. V sobotu v 6:00 sjelo poslední auto z linky a venku už čekaly jeřáby a auta s nosníky.
Vzhledem k minimálnímu rozsahu faceliftu Tesly tady rozhodně nemůže být řeč o nějaké mega přestavbě. Ty změny budou malé a konkrétně na montáži je automatizace standartně naprosto minimální, takže tam rozhodně nedělali nic převratného.
Lisovnu, svařovnu a lakovnu mají předpokládám pro všechny modely stejnou, takže tam by při nějakých velkých změnách museli stopnout i model 3 a Y.
Tesla v Q1 2021 dosiahla hosp. výsledok 438 mil. USD,
- príjmy z BTC boli 101 mil. USD
- príjmy z emisných kreditov boli 518 mil. USD
- bez týchto extra príjmov by to bola stále strata... ;-\
U vás na Slovensku to legislativně není možné, ale třeba v ČR je podle biznetu v dlouhodobé ztrátě 75 % firem (sro, as, ks). Náklady umí "udělat" každý. Pro mě je důležitá top line - tam je 9 miliard USD tržeb z aut (v tom je teď 518 milionů za kredity) z toho je 2,4 miliardy hrubá marže.
Zdroj: https://tesla-cdn.thron.com/…pdate_5KJWZA.pdf?…
Jj, to ”dělání” nákladov im ide, dlhodobo 🙈. Ja tomu neverím, že naschvál zakrývajú zisky, a vyrábajú zbytočné náklady. Ale určite máš argumenty a fakty, ktore potvrdzujú, že je to inak … rád si ich prečítam.
Rešpekt voči Muskovi, za všetko čo dokázal.
Ale zmysel pre detail nie je jeho silná stránka.
Len pre zaujímavosť, v pondelok 14.6. malo schádzať v Tesla Grünheide z linky prvé auto. Aktuálne májú ísť naši mechanici linku v závode montovať až v septembri, ale aj to je veľmi otázne. Nehovoriac o spustení výroby, atď.
To, že nevyrobili v Q1 2021 ani jeden model S je podľa mňa veľmi zvláštne. A nedá sa to vysvetliť len prípravou faceliftu.
Podle mého názoru jsou jejich finanční výkazy poměrně podrobné. Myslím, že v případě Tesly ani nemusí jít o vyrábění nákladů, spíše o rozpouštění ztrát z minulých let + odpisy. Podnikání v USA má trochu jiné rysy, než je zvykem třeba u nás, moc si nedovedu představit, že by někdo prováděl start firmy podobným stylem jako v případě PayPalu - popisuje to třeba tady u Khana (je to z roku 2013) https://www.khanacademy.org/…hats/v/elon-musk?…
vždycky hrozně dojmou. Když chci zažít jak mě zrychlení někam zatlačí, svezu se metrem. Jinak při dopravování se vlastním vozidlem to opravdu nepotřebuju. Zajímá mě, jak se svezu daleko na jedno natankování, jaké pocítím vibrace od motoru, jaké rány od podvozku, jak lehce půjde volant a pedály a jak to bude držet na silnici.
S tim souhlasim, ale asi tedy nejezdis AMG osmivalcem …
Krome dojezdu (oproti spalovacimu motoru) bude ve vsech tebou zminenych parametrech Tesla Model S na uplne spicce prumyslu.
Ještě jsem zapoměl napsat, že do Priusu i do Peugeotu natankuju 40 potažmo 70 litrů benzínu za méně než 2 minuty. Jak dlouho budu tankovat (nabíjet) Teslu na dojezd 800 km?
Ještě nezapomeň napsat, jak často s tím Priusem na jeden zátah těch 800+ km jezdíváš. Kdybys to psal z pohledu majitele nějakýho dálničního křižníku, co každý týden projede Evropu dvakrát tam a zpátky, tak to pochopím, ale že to trápí majitele (pří)městského vozítka...
Zase je nutno říct, že jestli nabiješ 300 km za 15 minut, tak to je použitelný. Nepotřebuješ dobíjet do plna. Nebo si do plna dobiješ přes noc z běžný zásuvky. Tohle není špatný. Jako výstřelek pro pár movitých milionářů proč ne.
Jsou to jednoduché počty. Aby se všechny kiloWatthodiny spotřebované za stovky kilometrů (min. 20 kWh / 100 km) do aku dostaly za pár minut, musí se výkon nabíječek pohybovat v řádu stovek kW, tedy 0,1 MW (200,250,300, .. kW - výkony rostou a porostou). To ovšem nedělá dobře jak životnosti těch akumulátorů, tak to ve výsledku elektro-energetická síť nakonec neutáhne (notabene ještě oslabovaná odstavováním klasických zdrojů téměř bez náhrady a nasazováním OZE). A za třetí: Výroba velmi drahých elmoblů žije z emisních povolenek dnes provozovaných klasických energetických zdrojů a z ještě trvající výroby spal-mobiů v automobilkách.
To vše jde zákonitě - nezákonitě proti sobě. Je to utopie, kterou odneseme my všichni.
není důvod, aby tyhle nabíjecí výkony neutáhla síť. Tam kam nevede kabel o dostatečném průřezu, tak se tam instalují pomocné baterie, případně setrvačníky. Ty se dobijí v době, kdy tam nikdo nedobíjí. A když je tato pomocná akumulace vybitá, tak to holt nabíjí pomaleji. Hádám, že časem budou tato dobíjecí místa zastřešená FVE, protože je to ideální místo na lokální spotřebu přes den. Neříkám, že to vše vyřeší, ale pomůže ...
Ztráty třením o prostředí (řeší se vakuem nebo plyny) a odporem v ložiscích i přes různá pokroková řešení (aerodynamická ložiska, magnetická, keramická nebo zatím experimentální supravodivá ložiska chlazená tekutým dusíkem) je to nevýhodné řešení.
CEZ a EON oficialne oznamili, ze elektricka sit v CR utahne 2 miliony aut (pocitan najezd v prumeru 45km denne jako u soucasnych aut).
Stejne tak nemusime stavet zadne elektrarny, 2 miliony aut spotrebuji mnohem mene elektriny, nez CR v soucasne chvili exportuje.
v Letňanech byla nabíjecí stanice PRE s prototypovým setrvačníkem (další je Vídni a další někde v Itálii). Nevím, jestli už zase je, ale vím, že setrvačníky demontovali a poslali výrobci na modernizaci, tedy je plánován další provoz.
Výkon to mělo 40kW po dobu 15 minut. Resp. celá nabíjecí stanice 75kW.
Asi to bude mít nepatrně větší ztráty na nabití/udržení/přeměny el. energie, ale zase to má násobně delší životnost proti bateriím.
Samozrejme, to je normalni soucast EV, ma nejaky dojezd a nejak ho musis nabit.
Ja si myslim, ze bys mel mit moznost nabijet doma a mas po problemu.
Pokud jezdis dlouhe cesty - potom je asi lepsi nekupovat si EV anebo pocitat s tim, ze budes nekde tvrdnout na nabijeckach. Stejne jako si asi nekouois Porsche 911, kdyz chces jet s 5ti clennou rodinou k mori - asi si koupis neco, co ti vyhovuje.
Pro mě je to zrychlení jediná zábavná věc na autě. Nepotřebuju jezdit nad 160, nepotřebuju řezat zatáčky na limitu, ale zrychlení při nájezdu na dálnici si vždycky užiju.
Vířivku mám taky, ale baví mě to v ní tak 10 minut :-) Taky nemám rád když se mi k elektromotoru připojí otravný zvuk spalováku, ale čistý EV jsem si zatím nemohl dovolit, musím se spokojit s hybridem.
Romane nezlob se na me, ale řekni příbuzným at se na tebe složí a půjč si na den třeba Nisan GT-R. A ten den s nim jezdi jako se svým obvyklým autem a všem říkej, ze z nějakého zrychlení jsi vyrostl..
Zrychlení je určitě fajn... ať už při předjíždění, při nájezdech na dálnici, nebo prostě jen tak. Pokud teda auto co k čemu zrychluje, tak je tam těch 160 ani nevíš jak. Tohle by mě u Tesly nepochybně bavilo.
Kdyby totiž eko-verbež opravdu chtěla, aby se jezdilo na elektriku, tak by namísto nesmyslných dotací všech možných ***in nechala natahat nad silnicemi troleje. Už se dávno mohlo jezdít na elektřinu masově a bez potřeby obrovských bateríí a čekání na nabíječkách. Tato cesta je jednoduchá, vy jste si vybrali ty složité. Vaše volba.
No myslím že natáhnout a udržovat 2 dráty je nesrovnatelně levnější než vybudovat a udržovat silnici. Trolej netrpí tolik mrazem (je pružná a vodotěsná) a netrpí ani zátěží těžkými vozidly. Protože ta vozidla nejezdí po ní, ale pod ní :-)
Troleje dost svazujou, ale zase víme že elektřina funguje dobře jen tam, kam vedou dráty. Bez nich je to mizérie.
Nicméně u aut si troleje představit moc nedovedu
Zkus si k tomu najít nějaká čísla - kolik km silnic v ČR je, kolik stojí troleje na km, kolik stojí roční údržba. Zkus se zamyslet nad technickými problémy typu křižovatka trolej-vlak - jak vysoko by musela ta trolej být, jak by pak vypadal běžný osobák. Navíc by to samozřejmě muselo fungovat minimálně na evropské úrovni...
Myšlenka zajímavá, ale v konečném důsledku podle mě nerealizovatelná.
Neříkám, že musí být všude. Stačí začít ve městech, kde tramvajvé a trolejbusové troleje nevadí. Pak na nějakých hlavních tazích. Samozřejmě, že baterka by v autě zůstala ale mnohem menší. Odpočti si od toho ty baterky. Jejich prodlouženou životnost (pod trolejí jedu z troleje).
Jenže zrovna ve městě to potřebuješ ze všeho nejmíň... pro městský provoz si nabiješ v garáži a pak to na baterku odjezdíš. Nehledě na to, že je pak prakticky nemožné to zpoplatnit... a i když se všichni tváří, že elektřina na nabíjení je zadarmo... tak není. A pak si představ, jak s tím autem s trolejí vjíždíš třeba do podzemních garáží...
Podle mě když už, tak indukční dobíjení z vozovky a hodit to výlučně na dálnice...
Lidé ze sídlišť, kteří jezdí do práce ve stejném městě, by skoro ani nepotřebovali baterku. Naopak tito nemají kde nabíjet a dlouho ještě mít nebudou. S tím že to nejde zpoplatnit, to si myslím právě naopak že to jde snadno. Ještě jsem předtím zapoměl na možnost vzájemné rekuperace mezi vozidly, kterou by to dalo.
Indukční přenos - až se zvládne problém s účinností, tak potom ještě znovu rozkopat všechny dálnice. Mě to nevadí, ale co ti kdo po dálnicích jezdí?
Podzemní garáže - stáhnu pantograf :-!:-!
ČR má 1.300km dálnic a 55.000km silnic.
Omezený dojezd elektromobilů je problém zejména při dlouhých cestách, zejména po dálnici... ve městech a na běžných silnicích s dojezdem 500 v klidu vystačíš.
Není úplně nutné mít indukční dobíjení po celé dálnici, klidně by stačilo mít to jednou za čas v pravém pruhu (EV stejně jinde nejezdí :-) ). A využívaly by to i kamiony.
Takhle... i to indukční dobíjení je podle mě zatím ve větším měřítku nereálné, už proto, že to dnešní auta neumí a shodnout se na standardech by byl problém... ale jestli nějaké dobíjení za jízdy, tak podle mě jedině takhle (schované pod zem a soustředěné na hlavní tahy = dálnice).
Jsem ve měste kde jezdí tramvaje a trolejbusy a ty ulice komplet zadrátované nevypadají moc dobře. Ti řidiči taky musí mit nějaké školení, aby byli schopni řešit nějaké problémy se sběračem (je tu nějaký trolejbusák, co by mě opravil?) Myslím, že to není špatná myšlenka, ale v praxi se to asi nikdy neuchytí.
a k cemu budou u osobniho auta troleje ve vysce 5 az 5,8 metru?
a doporucuju aby sis dohledal kolik stoji udrzba troleji jen pro MHD, tyhle udaje uvadi treba DPP a asi by te hodne zaskocilo jake velke sumy to jsou
Kým iné start-upy už roky predstavujú ten istý model s úžasnými parametrami (Fisker, Lucid Air a ďalší), Tesla dokáže podobné autá aj sériovo vyrábať.
Nie je totiž až taký problém vyrobiť nejaký prototyp. Problémom je ho dostať do výroby a vyrábať tak, aby bol produkt ziskový.
Při plné zátěži došel Veyronovi benzín asi za 15minut.)
Jasně, že se lze přetahovat co je lepší (a asi by to bylo to Bugatti), ale tady jde přece uplně o něco jiného. Zatímco Veyron byl jen drahá hračka jak koncernu tak pár šjků. Tohle je hračka pro "každého". Jasně že 3 mil není málo, ale dnes za to nekoupíš ani 1+kk v Praze.