Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen ID.4 (150 kW) – Jak jsme si zasoutěžili v jízdě na spotřebu

Tradiční týdenní test jsem si tentokrát zpestřil výzvou od českého zastoupení Volkswagenu. Dostal jsem 200 km dlouhou trasu, limit 3 hodiny a jasný cíl: cestu zvládnout s co nejnižší spotřebou!
Zpět na článek
13. 6. 2021 20:23
13. 6. 2021 20:29
13. 6. 2021 22:24
14. 6. 2021 09:15
14. 6. 2021 10:00
13. 6. 2021 20:35
13. 6. 2021 20:40
13. 6. 2021 20:48
13. 6. 2021 21:21
13. 6. 2021 21:39
13. 6. 2021 23:17
13. 6. 2021 23:29
14. 6. 2021 04:12
14. 6. 2021 07:46
14. 6. 2021 08:09
14. 6. 2021 16:06
14. 6. 2021 09:07
14. 6. 2021 10:26
14. 6. 2021 14:01
14. 6. 2021 16:09
14. 6. 2021 09:41
14. 6. 2021 10:27
14. 6. 2021 14:03
14. 6. 2021 15:48
14. 6. 2021 18:24
14. 6. 2021 19:03
14. 6. 2021 20:44
14. 6. 2021 21:15
14. 6. 2021 22:10
14. 6. 2021 22:32
15. 6. 2021 10:18
14. 6. 2021 15:49
14. 6. 2021 16:56
14. 6. 2021 23:56
14. 6. 2021 00:21
14. 6. 2021 06:48
14. 6. 2021 08:00
14. 6. 2021 09:10
14. 6. 2021 12:07
14. 6. 2021 18:36
14. 6. 2021 19:30
14. 6. 2021 11:45
14. 6. 2021 07:10
13. 6. 2021 21:24
13. 6. 2021 21:40
13. 6. 2021 21:52
13. 6. 2021 23:30
14. 6. 2021 06:58
14. 6. 2021 07:48
14. 6. 2021 11:47
14. 6. 2021 12:15
14. 6. 2021 13:39
14. 6. 2021 16:25
14. 6. 2021 16:57
13. 6. 2021 21:51
14. 6. 2021 07:49
13. 6. 2021 22:19
13. 6. 2021 22:04
14. 6. 2021 08:29
13. 6. 2021 22:33
14. 6. 2021 06:55
14. 6. 2021 07:34
14. 6. 2021 07:49
14. 6. 2021 08:08
14. 6. 2021 08:16
14. 6. 2021 14:05
14. 6. 2021 11:23
14. 6. 2021 12:11
14. 6. 2021 16:18
15. 6. 2021 00:06
14. 6. 2021 14:25
15. 6. 2021 00:03
14. 6. 2021 09:31
14. 6. 2021 10:04
14. 6. 2021 10:36
14. 6. 2021 12:08
14. 6. 2021 15:04
Avatar - Ada je zase tady
13. 6. 2021 19:48
Vehikl pro chudé duchem
dojezd "až" mi evokuje nabídku lokálního wifisty, který nabízí připojení s rychlostí "až" 1Gbps i když jeho zařízení používá sdělovací kanál s přenosovou kapacitou 0,8 Gbps a o tuto kapacitu se dělí cca 20 zákazníků. Česky se tomu říká podvod. :no:
Rozbalit vlákno
33
13. 6. 2021 20:07
Re: Vehikl pro chudé duchem
To neni podvod, stejne jako reklama na auto, ktere je vyobrazeno v nejvyssi vybave a pak nasleduje ,,již od"
Smutné je, že v zimě jde dojezd o minimalne 100 Km dolu.
Tohle je ale strasny ,,Na dálnici jedu lehce nad povolenou osmdesátkou"
13. 6. 2021 20:32
Re: Vehikl pro chudé duchem
¨¨NENI TO PODVOD ??? TAK CO !? pod mi to vysvětlit, vědecky a právnicky to rozeber
Avatar - Mikesus
13. 6. 2021 23:10
Re: Vehikl pro chudé duchem
No pokud nabízí až 1Gbps, ale přenosovou soustavu ma na 0.8Gbps, tak podvod to je. Pokud ji ale ma na 1Gbps i když ji sdili s ostatnimi, podvod to není.
To třeba i diesel je podvod, kdyz se o něm tvrdí, že splňuje emise. Bohužel jen v laboratoři.
13. 6. 2021 20:26
Re: Vehikl pro chudé duchem
U tvého tdíčka se nemění dojezd s jízdním stylem senile?
13. 6. 2021 20:35
Re: Vehikl pro chudé duchem
u tdi t neni tak podstatne, je efektivní :-)
13. 6. 2021 22:39
Re: Vehikl pro chudé duchem
rakovinomet je perpetuum mobile
13. 6. 2021 20:27
Re: Vehikl pro chudé duchem
Myslím, že daleko větší a zásadnější podvod tohoto auta je vykazování nulových emisí CO2. To, že výrobci deklarují vlastnosti dosažitelné jenom v ideálním světě laboratoře je detail, to dělají výrobci i u spalovacích motorů.
13. 6. 2021 20:35
Re: Vehikl pro chudé duchem
U fauwé mají s podvody zkušenosti a je celkem jedno, s jakým pohonem :yes:
Avatar - _Karel_
13. 6. 2021 20:41
Re: Vehikl pro chudé duchem
Hamuno? Seš to ty?
13. 6. 2021 20:43
Re: Vehikl pro chudé duchem
Turek nepodvadel Karle! Do smrti dobrý :D
13. 6. 2021 21:13
Re: Vehikl pro chudé duchem
Hamuna je marx engls lenin a taky ten co ma v avataru the mask jima carryho
13. 6. 2021 20:37
Re: Vehikl pro chudé duchem
idealně se běžte vsichni existencni rebelove přilepit k silnicim = dekuji
13. 6. 2021 20:41
Re: Vehikl pro chudé duchem
To je vuuuuul :-[]
13. 6. 2021 20:53
Re: Vehikl pro chudé duchem
svetský proletariát panimajes !
14. 6. 2021 09:46
Re: Vehikl pro chudé duchem
To je rozhodne pravda.
Jeste nikdy jsem to nepocital, ale pokusim se - prosim o opravu, pokud se pletu.
Tady jsem neco nasel https://www.mpo.cz/…10_2019--258830/

V CR jsou emise CO2 trosku pod 0,43 t/MWh, snad je spravny prevod na 430g kWh.
Spotreba 14,2 kWh / 100km.

430 * 14,2 / 100 = 61,06 CO2 na kilometr.

Je to tak spranve? Radove to vychazi, takze mozna jo?

To by znamenalo nekde 60g CO2 pri usporne jizde a 80-90 pri svizne jizde.

To by bylo tak polovicni v porovnani s ucinnym spalovakem, zejo?
(u takovehoto SUV by jsou obvykle hodnoty neco pres 120g CO2 pri WLTP usporne jizde)
Avatar - AnGeor
14. 6. 2021 10:19
Re: Vehikl pro chudé duchem
bylo by to polovicni, pokud by benzin/nafta tryskali ze zeme primo na benzince, byt realne mas energetickou narocnost na vyrobu neco malo prez 1.5 kwh na litr

muj osobni priklad:
Outback - 10 litru na 100 -> 15kwh + emise z benzinu
i3 - 15kwh na 100
14. 6. 2021 11:00
Re: Vehikl pro chudé duchem
Odkiaľ si čerpal?
Tu to rozoberá nejaký pán a vyšlo mu 0.8kwh na galon, teda 0.2kwh na liter. https://www.google.com/url?…
Avatar - AnGeor
14. 6. 2021 11:25
Re: Vehikl pro chudé duchem
ale tech 0.2 - 0.6 kwh je pouze co spotrebuje rafinerie
14. 6. 2021 11:02
Re: Vehikl pro chudé duchem
Coz je samozrejme uplne nezmyselny "vypocet".

Straty v distribucii el.en. sa rataju na cca 1/6 z dodavanej zlozky a tak k spotrebe elektroauta priratame straty v nabijani (10%) , distribuciu (16%).
Z 14.2 kWh pri ekojazde je tym padom ->15.62->18.12kWh Pri realnejsej jazde a spotrebe okolo 18kWh, aby to nebolo "na dialnici tesne nad. min. limitom - chcu ma zabit vsetci naokolo", 23.1kWh. A teda 77.9-99.3g CO2 Od nuly hodne daleko....a kedze uhlie ani plyn netryskaju pred kotlom elektrarne, treba ich vytazit a dopravit.
Avatar - AnGeor
14. 6. 2021 11:28
Re: Vehikl pro chudé duchem
jenze to uhli/plyn potrebujes i na tu vyrobu toho benzinu, ze ano
a 14,8 je moje realna spotreba za cely lonsky rok

je hezke, ze pro EV zapocitavas vse, vcetne ztrat prenosove soustavy, ale pro benzin pocitas jenom to, co jde z vyfuku...
Avatar - Mikesus
14. 6. 2021 11:48
Re: Vehikl pro chudé duchem
To je běžné. Pro elektřinu se započítává i prd dispečera, ale benzin roste v nádrži. A přesto ta elektřina pořád vychází lépe.
Avatar - Ada je zase tady
14. 6. 2021 13:38
Re: Vehikl pro chudé duchem
Kolik kWh za dobu života toho akumulátoru do něj naláduješ a kolik z něj dostaneš? To si ke ztrátám připočti. To se u nafty nestává... Nehledě na to, že po dokončení NordStreamu II. začnou v EU jezdit diesely na plyn.
14. 6. 2021 14:14
Re: Vehikl pro chudé duchem
Ak nerozlievas po pumpe, nemas straty ako pri nabijani. Rovnako preprava nema vysku 1/6 nakladov za palivo. Cisterna ma 30000L a ma naklady na prepravu cca 45L/100km, co aj pri najvacsej vzdialenosti v republike je cca 225L paliva a to je 0.75%. Nie 16%.
Na Co2 si to prekalkuluj.
Avatar - AnGeor
14. 6. 2021 17:29
Re: Vehikl pro chudé duchem
jasny... ta ropa do te rafinerie tece samospadem a taky to zpracovani je kristalove ciste a pohani ho energie generovana pohybem motylich kridel...
15. 6. 2021 12:20
Re: Vehikl pro chudé duchem
Neviem, ci rozumies slovu preprava, kedze preprava = distribucia. Nie vyroba.
14. 6. 2021 13:43
Re: Vehikl pro chudé duchem
To zalezi, co ta cisla obsahuni. Ja to nevim a vrtat se v tom nebudu.

“ Níže uvedená data mohou sloužit výhradně pro informativní účely, např. umožňují sledovat reálnou uhlíkovou stopu podniků odebírajících elektřinu z veřejné sítě, nebo např. pro prodejce elektřiny, kteří ji nakupují na volném trhu.”

Podle toho by tam mely byt asi zahrnute i ztraty pri distribuci?
14. 6. 2021 14:17
Re: Vehikl pro chudé duchem
Ak to nie je uvedene, je to sporne. Odber podnikov, kde sa spotreba meria v koncovom bode nie je rovnaky, ako energia vyrobena v elektrarni.
14. 6. 2021 10:21
Re: Vehikl pro chudé duchem
To sedi... a to cesko ani nema zrovna dobrej energetickej mix. Pro vsechny zeme na zapad od nas (a dokonce spoustu i na vychod od nas) to vychazi jeste lip...

Plus dalsi faktor je, ze emise muzou vznikat kdyz uz, tak idealne v mistech, kde bydli minimum lidi...
14. 6. 2021 10:49
Re: Vehikl pro chudé duchem
+10% CO2 navyse za straty pri nabijani.

Pri ucinnosti pohonu je vysledok samozrejme menej, u elektro auta. Avsak nie je to 0, ako cela onanisticka odnoz EU s CO2 blaznami tvrdi.
16. 6. 2021 22:47
Re: Vehikl pro chudé duchem
Pokiaľ viem, palivám sa nepočítajú celkové emisie, ale len emisie, ktoré vzniknú spaľovaním, teda použitím paliva na pohon auta.
Pri jazde má elektrický pohon emisie 0. Čiže jednoznačný prínos to má, nemáš pod nosom výfuk a nedýchaš ten sajrajt priamo.
A keď chceš, tak začni počítať emisie, ktoré vznikajú pri výrobe a doprave elektriny a pri výrobe a doprave palív a porovnávaj.
A nezabudni započítať, že na výrobu 1 l paliva spotrebuješ tiež cca 1,6 kWh elektriny, a to len čiste v rafinérke.
Avatar - Mikesus
18. 6. 2021 23:09
Re: Vehikl pro chudé duchem
Tady je studie o efektivitě výroby benzinu a nafty
https://better-energy-llc.com/…gasoline-diesel/
Dle toho je na výsledný produkt potřeba 25% energie navíc.
Tedy benzin ma v litru cca 9kWh, je potřeba na natankovani jednoho litru cca 2.2kWh.
Diesel ma cca 10kWh, takze tam to je cca 2.5kWh.
Co2 z benzinu je cca 2392 z litru a z nafty 2640 z litru
https://ecoscore.be/en/info/ecoscore/co2

Při průměrné spotřebě 6l benzinu máme na 100km cca 14352g a 13.2kWh.
U nafty při průměru 5 l máme na 100km cca 13200g a 12.5kWh.
Energetický mix v CR ma cca 420g ( prosím o opravu, jeslti si to špatně pamatuji ) na kWh
Takze při spotřebě benzinu 6l/100km máme 14352+5544= 19896g CO2.
U nafty spotřeby 5l/100km je to 13200+5250=18450g CO2.

Spotřeba EV je cca 18kWh/100km. Ovšem ztráty pri přenosu jsou cca 10%, pri nabíjení dalších 16%. Některé elektrárny stojí přímo u uhelných dolu, do jiných se musí dovážet. Navíc u některých se již započítává do emisích vypoustenychm u jiných ne. Nikde jsem nenašel emise z dopravy do elektráren, budu počítat polovinu toho co je potřeba pro benzin a naftu, tedy 12%. Takze nám to hned naroste o cca 38% navíc.
Při průměrné spotřebě 18kWh máme tedy spotřebováno cca 25kWh. To z hlediska CO2 na 100km vychází v našem mixu 10500g.

Pokud jsem na něco zapomněl, prosím o připomenutí.
29. 6. 2021 18:59
Re: Vehikl pro chudé duchem
Mas to trochu zle; on pise 1.6kWh/1L paliva.
Tzn 6L benzinu je 9.6kWh, 5L nafty je 8kWh.
Tym padom nafta 13200+3360= 16560, benzin ~18380. To bezemisne superkologicke elektro, ktore zachrani planetu pred predpadnutim do vesmiru uz nevyzera bohvieako uzitocne.

O.i., rafinerky mavaju aj vlastnu vyrobu elektriny, tam by bolo treba pocitat aj s ich zdrojmi, kam sa to CO2/kWh dostane.
14. 6. 2021 11:24
Re: Vehikl pro chudé duchem
Řádově to máš správně.
Současně uváděná hodnota v ČR je 411 g CO2 na 1 kWh
Ta ovšem obsahuje produkci CO2 při výrobě v elektrárnách v ČR, nikoliv produkci CO2 potřebnou pro dobývání a obohacování uranu pro jaderné elektrárny, ani produkci CO2 potřebnou pro dobývání a dopravu uhlí do uhelné elektrárny, ani produkci CO2 pro dobývání, čištění a dopravu CNG pro paroplynové zdroje nebo produkci CO2 pro dobývání, rafinaci a dopravu ropy (tam kde se využívá v tepelných elektrárnách spalování ropných produktů). Nejsou zde také ztráty z transformace, distribuce a dobíjení EV.
Stejně tak se nikde neuvádí produkce CO2 potřebná na vlastní výrobu jednoho auta a to jak u EV, tak u ICE.
V každém případě jestli je výsledek 60 nebo 80 g je mi celkem putička, vadí mi, že se lže a uvádí se nula. 60-80g není nula, ale 60-80 g
13. 6. 2021 20:09
Z údaje 1,76 Kč/1km.....
.... - a ano s rychlonabíjením - jsem se tedy na zadek neposadil.

Nepanikařím a ponechávám zatím klasiku.
Rozbalit vlákno
4
13. 6. 2021 20:39
Re: Z údaje 1,76 Kč/1km.....
až zdaninou ev jak fosil = bude prdeeel :-!
14. 6. 2021 11:13
Re: Z údaje 1,76 Kč/1km.....
No prave; ekvivalent priemernej spotrebnej dane napr. na SK - 555eur/1000L benzinu, to bude treba zdanit EV sumou aspon 555eur/10000kWh. To bude nayvse fajnovych +1.38Kc/km.
14. 6. 2021 14:21
Re: Z údaje 1,76 Kč/1km.....
a zdanis nam to ty? nebo nekdo jinej? :-O
Avatar - Ada je zase tady
16. 6. 2021 22:20
Re: Z údaje 1,76 Kč/1km.....
Ti, které volíš...
13. 6. 2021 20:23
Pekny
Dobre napsané, a pro orientaci pro zájemce super. Nikdo nebude jezdit 90 po dálnici, i kdyz pár dědku tam potkas a tady pár lidu dostalo infarkt. Ale v momente kdy kazdej den jezdíš ucpanou dalnici a okolo tebe samej vyfasovanej superb 150, kteryho by si i se 130 zdržoval, nasadis 120 v pravým a kuřte mi vyliždíru a wltp doma.
Rozbalit vlákno
4
13. 6. 2021 20:29
Re: Pekny
nééé Supík 110 kw 2.0 TDi EVO + nádrž 66l, manuál, packet šport línie á liž dírku Mi ! :-! :yes:
Avatar - skejpa
13. 6. 2021 22:24
Re: Pekny
Ve 130 na dálnici zdržuješ všechny kromě kamionu a traktoru. Tenhle test je k smíchu. Stejně jako cena 1,76 Kč/km. To má každý normální auto. Jen to jede rychleji, dojede dál a natankuje rychleji.
14. 6. 2021 09:15
Re: Re: Pekny
Obráceně, můžeš jezdit pod 0,5Kč/km, když chceš.
14. 6. 2021 10:00
Re: Re: Pekny
Obrátene, za 0.6-0.7kc/km jazdíš s úsporným fosilom a zbytkom dotujes štátny rozpočet. :-)
Avatar - speedfred
13. 6. 2021 20:35
Máme
tam aj spotrebu pri normálnych rýchlostiach?
Diaľnica 140-150, okresky 100-120? Mesto to je jasné tam má EV navrch a dobre aj pre nás všetkých-ticho, splodiny.
PS: včera som očumoval Eskimáka a ten sa exterierovo hodne vydaril (aspoň za mňa) keď hneď vedľa stál taký “smutný” Škodiak.
Rozbalit vlákno
39
13. 6. 2021 20:40
Re: Máme
Tady něco podobného resili
https://fdrive.cz/…alny-dojezd-6824
Reálně to vidím tak na 200 km u EQC
13. 6. 2021 20:48
Re: Máme
to je prostě bída !! zlatá nafta !!! CYKA BLYAT EU VIVA LA china !!! viva la REVOLUCION !!! :-[] EV DOWNGREJT grýndýl
Avatar - xxc
13. 6. 2021 21:21
Re: Máme
Uz su prec casy, ked sa jazdilo rychlo. Dnes som tahal 180 po okreske, podla mna celkom dost rychlost a asi by mi nevadilo, ked to Renault na tych 180 obmedzi. Uz vo vetre bolo auto nestabilne. Takto s elektromobilmi jazdit nebudeme, alebo iba kratke useky.
13. 6. 2021 21:39
Re: Máme
180 na dálnici není moc ;-)
Avatar - Mikesus
13. 6. 2021 23:17
Re: Máme
Zalezi na které dalnici.
13. 6. 2021 23:29
Re: Máme
180 po okreske... Ty nepatríš za volant, ty patríš do basy.
Avatar - speedfred
14. 6. 2021 04:12
Re: Máme
Zase by som to tak nehrotil.
14. 6. 2021 07:46
Re: Máme
Po okreske dvojnásobkom maximálky a ja hrotím? Nič v zlom, kamoš, ale si inak zdravý?
Avatar - Ozzman
14. 6. 2021 08:09
Re: Máme
No, neříkám, že jsem to nikdy neudělal, ale jezdít takhle pravidelně, to je už magořina.
Avatar - xxc
14. 6. 2021 16:06
Re: Re: Máme
Pravidelne takto nejazdím, na chatu jazdím len sem tam. To bol ako príklad, bola trošku voľná cesta v nedeľu na obed, tak sme s nejakým mercedesom obehli kolónu a konečne sa pohli vpred. S elektromobilom by som takto nešiel.
Avatar - iudex
14. 6. 2021 09:07
Re: Máme
Aby sa tu človek začal báť povedať, akými rýchlosťami sa dá na okreskách jazdiť. ;-\
K tomu dvojnásobku rýchlosti: cestou do práce mám jednu zákrutu, s kvalitným asfaltom a dobrým výhľadom vpred, ale keďže sa tam v zime a námraze pár opitých puberťákov cestou zo zábavy vysypalo, tak sa tam dala značku "50". Takže ak ideš v lete na suchom asfalte za dobrej viditeľnosti tradičnou okreskovou stovkou, čo je úplne v pohode a s veľkou rezervou, tak na tom krátkom úseku prekročíš rýchlosť dvojnásobne. Podľa Teba sú teda všetci, čo takto chodia (a je ich väčšina) duševne chorí, či?
Avatar - Ozzman
14. 6. 2021 10:26
Re: Máme
No jo, ale ty si tam jezdíval Mondeem, to není žádná Oktávka, která letí s těžkym zadkem a torzkou ze zatáčky :-[] :-!
14. 6. 2021 14:01
Re: Máme
Príliš zovšeobecňuješ. Áno, jazdiť 180 po okreske je choré. Si zober len brzdnú dráhu, keď ti vletí do cesty srna, alebo nejaký neopatrný cyklista, plus si pripočítaj reakčný čas. 120 po okreske pochopím, 180 nie.

To, čo spomínaš ty, tiež sa hnevám, keď je pri každej drobnej oprave na ceste tridsiatka, a je to volovina, jasne, že tam každý ide prakticky bežnými rýchlosťami, a je to aj 3-násobok tej tridsiatky. 180 na krátkom prehľadnom úseku, no dobre, chceš sa vyblbnúť (iný zmysel to nemá). Akurát ten magor vyššie doslova píše: "Dnes som tahal 180 po okreske" ""Uz vo vetre bolo auto nestabilne". Áno, takto jazdiaci človek je magor.
Avatar - xxc
14. 6. 2021 16:09
Re: Re: Máme
Už myslím je jedno, či vyletí srna do cesty pri 120ke alebo 180ke. Cyklisti neboli na ceste.
14. 6. 2021 18:23
Re: Re: Máme
120 alebo 180 sakra nie je jedno
Avatar - speedfred
14. 6. 2021 09:41
Re: Máme
Áno hrotíš.Ja ho neobhajujem ale ani nekáram a je mi v podstate jedno kto si ako jazdí.
O motorkách sa tu radšej nebudem rozpisovať, pretože už by si asi začal dávať dokopy trestné a popravčie komando.
Avatar - Ozzman
14. 6. 2021 10:27
Re: Máme
Ono je strašně důležité kde takhle jel a za jakého provozu, u nás za městem je asi 4km dlouhá rovinka, přehledná, tam za nulového provozu vyzkoušením plného plynu nemáš moc koho ohrozit. Vím tam za posledncíh asi 30 let o 2 velkých nehodách, co skončily smrtí, první byla v 90tkách, toyota Cellica vylétla do pole i se stopařkou, ale až za rovinkou, kde už jsou 2 mírné zatáčky a druhá také v těchto místech - předjíždění... ale pak jsou tu tací, co jedou 120 po městě....
14. 6. 2021 14:03
Re: Máme
Takto píše človek len dovtedy, kým jemu alebo niekomu z rodiny či priateľov taký magor žiadnu ujmu nespôsobil. Nikomu to neprajem, ale stala by sa len jedna nehoda, spôsobená takouto rýchlosťou, ktorá by sa Ťa nejakým spôsobom priamo dotýkala, a začneš to vnímať celkom inak.
Avatar - speedfred
14. 6. 2021 15:48
Re: Máme
Čakal som podobne múdre súvetie. :yes:
14. 6. 2021 18:24
Re: Máme
Múdre alebo nie. Ale na rýchlojazdcov proste už háklivý zostanem.
Avatar - xxc
14. 6. 2021 19:03
Re: Re: Máme
A čo vadí? Že nezavadzajú?
Avatar - speedfred
14. 6. 2021 20:44
Re: Máme
….ale ujo, nebuďte taký zlý na rýchlojazdcov🤣🙈
14. 6. 2021 21:15
Re: Máme
O tom, že ty si s rychlostí rozumíš velmi dobře zde asi nikdo nezapochybuje. A ani nemáš potřebu vypisovat o 180 na okresce a že bys tu svojí techniku občas nepustil ze řetězu - a víc než uprděnejch 180 - nevěřím. :-)

Ale v podstatě zbytečné hlášení, jak "Dnes som tahal 180 po okreske...." mi trošku zavání exhibicionistickou jízdou pouze prstem po klávesnici čtrnáctiletého "řidiče" skateboardu. :-) Proto zůstávám v klidu a raději takové výkřiky ani nekomentuji. Xxc neznám, mohu mu i křivdit, ale......
Avatar - xxc
14. 6. 2021 22:10
Re: Máme
Nie celkom chapem tej vete, ale 81 kw dci velmi viac, ako 180, neda :-) To bola len nahoda, vacsinou nemam take podmienky, aby som mohol ist tak rychlo a s elektromobilmi uz vobec. Kedze tu o tom bola rec, tak som to spomenul, ze koncia tie casy, ked sa dalo jazdit rychlo. Ci je to zle, ci dobre, neviem, na Citigu chodim pomalsie a nestazujem sa. Mozno je to aj fakt bezpecnejsie.
14. 6. 2021 22:32
Re: Máme
Mal som kamoša, čo mal podobný názor ako ty. Mal rád rýchlu jazdu. Teraz mu raz do roka zapálim sviečku. A v duchu aj ďalším trom mladým ľuďom, čo s ním sedeli v aute. Žiadny alkohol, len radosť z jazdy. Vraj to bola náhoda.
Avatar - xxc
15. 6. 2021 10:18
Re: Re: Máme
Ja si rád aj vypijem. Určite to bola náhoda, bohužiaľ nehody sa dejú a cieľom je minimalizovať riziko.
Avatar - Ada je zase tady
14. 6. 2021 13:44
Re: Máme
Nejde o to, že jel 180, ale že jel s rendlíkem. :no:
Avatar - iudex
14. 6. 2021 16:56
Re: Máme
To bolo celkom vtipné. :D :-)
Avatar - twistedTSD
14. 6. 2021 23:56
Re: Máme
Wtf napsat, že rychlost se může omezit na 180, protože ti to na okresku stačí. :D No já jezdím i dálnice, a na okreskách do 120.
14. 6. 2021 00:21
Re: Máme
Jistý youtuber měl spotřebu Ioniq 5 na dálnici při 130 km/hod a bylo to lehce přes 30 kWh/100 km. To je prokletí těch, kteří elektriku zaspali. Kvůli poskládání bateriové platformy jsou jak ID.4 tak i Ioniq 5 vyšší a mají odpor kolem 0,28. Tak z toho udělali cnost a vyrobili SUV. A stejně tak i menší ID.3.
Tesla 3 má odpor 0,24 a na dálnici při 130 km/hod žere 19 kWh/100 km. Mimochodem redakce pro jistotu raději neuvedla spotřeb ID.4 na dálnici... Už by jim VW asi nikdy žádné auto nepůjčil, když ve směsce 100 km s podílem 60 km dálnice byla spotřeba docela vysokých 18,5 kW. VW prozatím neumí vyrobit sedan nebo kombi kvůli tomu, že stávající platforma to neumožňuje. ID.3 je SUV, ID.4 je SUV, chystá další SUV, Škoda má Enyaq, Seat zase el-Born,...
Další zajímavostí mizerné platformy, kterou šili horkou jehlou, je její funkční tloušťka. Všimněte si, že nejdou koupit kola menší jak 20". Proč asi, že :-)
A mimochodem, baterie, které používá VW jsou ekologická katastrofa. To zrecyklovat půjde opravdu těžko.
Aktuálně je koupě čehokoliv, co má MEB šílenost. Podrobnosti u Hyundai prozatím nevím.
14. 6. 2021 06:48
Re: Máme
Tak ono to celkom zmysel dáva, začať s SUV alebo miniautami. Proste mesto+okolie = elektrika, diaľnice = fosil. Ako či to auto na diaľnici dôjde 300 alebo 200km pri normálnej rýchlosti nie je sice jedno, ale oboje je obmedzujúce. Takže keby sa k tomu naviazaná tá ideológia o zakázani fosilov, tak mi príde, že sa VW rozhodol rozumne. (Mini sa zas strašne predraží ako elektro zatiaľ...)
14. 6. 2021 08:00
Re: Máme
Jo, smysl by to dávalo, kdyby to nestálo milion a půl za SUV a za miniauto do města 800 tisíc! A to se ani nebavíme o tom, že ty EBV jsou jako ojetiny za slušnou cenu neprodejné.
14. 6. 2021 09:10
Re: Máme
Je zajímavé, že do tradičního sedanu nebo kombi se nikdo moc nežene...
14. 6. 2021 12:07
Re: Máme
Kombi není celosvětově až tak populární. V USA nebo Číně nebyly kombi populární nikdy. A navíc ho částečně nahradili SUV.
Nehrnou se do toho proto, že vyrobit sedan v elektrice je náročnější. Je tam mnohem méně místa. V případě ID.4 je prostoru habaděj, hlavně nad baterkou. V podivnostech a komplikovanosti exceluje Mach-E. Bavím se teda po regulérním moderním elektromobilu s bateriemi zabudovanými v platformě á la "placka".
14. 6. 2021 18:36
Re: Máme
když tady v přilehlém satelitu - kde rozhodně není lacino - vidím vedle sebe všechny ty SUVčka... řekl bych, že v určité cenové hladině už se ani nic jiného nekupuje... docela mě fascinuje, když vidím SQ7 a vedle RR Sport před řadovým domkem, ale to je samozřejmě každého věc, v čem vidí potenciál:)
14. 6. 2021 19:30
Re: Máme
To jo, ale když Tesla umí vyrobit SUV s koeficientem 0,23 (Model Y) tak holt na té dálnici zmůže mnohem víc než nedodělky od VW nebo Fordu. Nejsem žádný Musk maniak, ale tady je prostě propastný rozdíl. Těším se, až pojede Giga Berlin, pak by moje další auto mohla být právě 3. Poslední facelift nebo jak to nazvat má po upgrade dojezd na dálnici minimálně 400 km ve studeném počasí a to mi stačí.
14. 6. 2021 11:45
Re: Máme
Nedává to smysl, protože ne všichni chtějí SUV. VW to prostě aktuálně neumí.
14. 6. 2021 07:10
Re: Máme
Doporučuji můj test. Tam jsem řešil tyto věci.
Avatar - Marx-Engels-Lenin
13. 6. 2021 20:44
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
13. 6. 2021 20:50
Re: OXYITELNAJA MASHINA
Ja SEHR Gut !!! = MINE ´´COAL´´ KAMPF

Fůhrer ;lovee diesel; und woodgas
Avatar - Marx-Engels-Lenin
13. 6. 2021 20:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 6. 2021 21:00
Re: OXYITELNAJA MASHINA
ty ist taky ňáký vychýlený !!! nekamardym !!! FUJ MARX ENGLS SENIN
Avatar - _EQS_
13. 6. 2021 22:55
Re: OXYITELNAJA MASHINA
CICZER 8-s
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
13. 6. 2021 21:24
Ach jo
Říkal jsem si, třeba se doctu něco nového, ale zase jen článek neznalého.
NENÍ to 8 Kč +2 Kč za minutu, těch třicet minut zdarma je na každé nabíjení, ne jednorázově. Takže když přijedu nabíjet, nechám tam auto okupovat stojan 4h, tak první půlhodina je zdarma a pak za okupaci zaplatím 420 Kč navíc. Když zahájíme nové nabíjení, pul hodina je tam znovu.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Roman Horký
13. 6. 2021 21:29
Re: Ach jo
To zní skvěle. Jen několik půlhodin a nabito.
13. 6. 2021 21:52
Re: Ach jo
🤣 tiež mi odľahlo
13. 6. 2021 23:30
Re: Ach jo
Paštikári nevymreli. Zadarmo je vždy najlepšie, nech to stojí čo to stojí. :-)
Avatar - Mikesus
14. 6. 2021 06:58
Re: Ach jo
Náhodou mne to pobavilo.
Připomnělo mi to vtip s blondýnou:

Přijede blondýna na benzinku a ptá se obsluhy: "Kolik stojí kapka benzinu?" Ta je zadarmo, dostane odpověď. "Tak mi nakapejte plnou nádrž prosím".
14. 6. 2021 07:48
Re: Ach jo
jj, pekné ;-) To isté som počul o víne.
14. 6. 2021 11:47
Re: Ach jo
Já o korunových dluhopisech.

Ale tam to fakt funguje.

Dejte mi jich 700 milionů, pls...
14. 6. 2021 12:15
Re: Ach jo
ANO Schillerka vybízí rodiče, aby dětem pod stromeček nakoupili vládní dluhopisy. Andrejko to prostě budoucím generacím zavaří už teď pod stromečkem :-D
14. 6. 2021 13:39
Re: Ach jo
Tak pokud se podíváš na úroky termínovaných vkladů do bank, tak pokud máš přebytečné peníze, pak není nákup spořících dluhopisů špatným nápadem. Už se zase (u nich) neplatí daň z úroků, takže reinvestiční je úročený cca 1,5 %/rok a dá se zvolit i protiinflační, kde úrok záleží na spočítané inflaci.
14. 6. 2021 16:25
Re: Ach jo
Mně jde ale o něco jiného. Stát se už nestydí pobízet rodiče aby dětem koupili státní dluhopisy.
Už tam nějak chybí poznámka, že "hele děcka, zase si půjčujeme a tentokrát od vás"...Odporné.
14. 6. 2021 16:57
Re: Ach jo
Já to takhle nevidím. Všechny státy jsou zadlužené, hodně firem je zadlužených a hodně lidí je zadlužených. Proč musí stát platit úroky nějakým nadnárodním bankám, když si za podobný úrok může půjčit a tím zhodnotit peníze svému občanovi. Proč bych nedal peníze, které šetříš pro děti do dluhopisů (papírové peníze jsou původně dluhopisy) místo toho, abych je nechal odrbávat od nějakých "finančních poradců".
13. 6. 2021 21:51
Re: Ach jo
Díky za upresnenie. Celkom šupa za to nabíjanie a lepšie to nebude 🙃.
14. 6. 2021 07:49
Re: Ach jo
Nezdá se mi to moc, za UFC nabíjení. Cena 1,47 Kč za km na dálnici není vůbec špatná. Pokud bych nabíjel doma se svým odporně levným tarifem, tak mě to vyjde na 40 hal na km.
Avatar - xxc
13. 6. 2021 22:19
Re: Ach jo
Ja som clanok necital, ale podla mna sa auto za 30 minut nabije. Ved presne kvoli takym to je, aby 4h neokupovali stojan.
13. 6. 2021 22:04
Gigapress
Jinak sice ne k ID.4, ale k elektrické konkurenci:

https://youtu.be/rsBbt3TxKGg

některé čísla jsou velice zajímavé. Především úspory a rychlost vzhledem ke stávající produkci.
Z GigaBerlin musí mít VW pořádně nahnáno...
Rozbalit vlákno
1
14. 6. 2021 08:29
Re: Gigapress
Uz se tesim az po malem tukanci, kdy nevyleti ani airbag, bude auto kvuli nemoznosti opravy sesrotovano. Tomu rikam ekologie.
13. 6. 2021 22:33
G7 oznami konec
podpory fosilnich paliv jako je nafta, benzin a ropne plyny prinejmensim v osobnich automobilech.
takze fosil konci at se nam to libi nebo ne a za par let budou jezdit naftakem i benzinakem jen podivini
Rozbalit vlákno
3
13. 6. 2021 23:06
Re: G7 oznami konec
Čakám, kedy G7 oznámi perpetum mobile
Avatar - _EQS_
13. 6. 2021 22:51
Re: G7 oznami konec
Podivný… hmmm, budou je přesměrovat ekoesesáci na dálnice, do protisměru jízdy autonomním elektro automobilům :-!
Avatar - caliban
14. 6. 2021 06:55
....
Asi je to jen můj případ, ale pořád se mi nedostavil orgasmus z toho, že budu musel stát u dobíjecí stanice 30 minut, abych si nasosal na (rádoby) 300km jízdu.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - KANKUNEN
14. 6. 2021 07:34
Re: ....
Je to jak u bláznů, velký výkon, závody v překonání rekordu 0-100 a nakonec s tím jezdí pomaleji než důchodce v iX 20. Kolik si to vezme na dálnici při jízdě okolo 130 se nedozvíš. Ale musím pochválit hybridní Toyoty, s příchodem 2,0 a 2,5 už jezdí po dálnici normálně.
14. 6. 2021 07:49
Re: ....
Tak čo tam vymyslíš? Odpor rastie ako druhá mocnina rýchlosti. 10kwh to nebude pri 130 a normálnom tváre auta žrať nikdy. Ostáva teda zväčšiť baterky. Ale zas 200kwh baterka možno príde, ale nabiť to bude drahé a menej efektívne...
14. 6. 2021 08:08
Re: ....
Tak spravia 3x 70 kWh aby to bolo efektívnejšie a bude sa to nabíjať paralelne a vybíjať postupne. ;-)
Avatar - KANKUNEN
14. 6. 2021 08:16
Re: ....
Představ si to jako normální nádrž. A mít 3x 70 litrů nebo jednou 210 litrů je úplně jedno.
14. 6. 2021 14:05
Re: ....
Kapacitou áno, spôsobom nabíjania nie.
14. 6. 2021 11:23
Re: ....
Ano, a vedla stojanu bude postaveny solarny dazdnik 100m2 a vrtula k tomu. A ak bude noc a bezvetrie, budes tocit prilozenou klukou, kedze na nabijanie "cerpacej stanice" s dakymi 10 stojanmi a vykonom 500kWh/ks nebude stacit siet.
Aby sa nestalo, ze pripojis auto a v miestnej putyke zhasnu svetla.
14. 6. 2021 12:11
Re: ....
Blbý je, že elektrice se vyhnout nedá. Ropa dojde, plyn dojde. Alternativní paliva a syntetické paliva nikdy nebudou schopné nahradit požadavky všech řidičů. Dopadne to tak, že se bude muset změnit chování lidí a představu o cestování. Jiný východisko nevidím.
Avatar - Ada je zase tady
14. 6. 2021 13:51
Re: ....
s tím se dá souhlasit. Nicméně ještě je tu jaderná a termonukleární energie. A pokud je v atmosféře CO2, lze z něj vyrobit klidně i ten muzeální benzín.
14. 6. 2021 16:18
Re: ....
Jaderné elektrárny se staví minimálně. Pouze v Číně, která musí něco udělat s těmi uhelnými a v Rusku, kde je to tradiční. Elektřina vyrobená jádrem, byť i v SMR, je drahá a nedává smysl ji pak transformovat do syntetických paliv. A bude dražší a dražší. Vyšší generace reaktorů jsou kvůli zvýšené bezpečnosti nákladné a trvá dlouho je postavit. I v Číně se termíny protahují a náklady na stavbu jaderných elektráren zvyšují.
Naopak se tedy musí elektřina využít napřímo. Opravdu není jiné cesty, než elektromobilismus. Myslím si, že aktuálně se máme, co se volnosti cestování asi nejlépe a už nikdy tak dobře nebude. Lítat se dá za pár šupů, auta jsou stále poměrně levné, palivo je levné, po EU se můžeme cárat křížem krážem,... To všechno skončí s nedostatkem ropy. A možná je to dobře.
Avatar - twistedTSD
15. 6. 2021 00:06
Re: ....
Mám za to, že Poláci, kteří mají energetiku řešenou fakt na houno, budou stavět JE. A ropy je pokud vím stále dost.
14. 6. 2021 14:25
Re: ....
Ano, a preto ma zmysel elektro so spalovacim extenderom. Napr. moja dnesna jazda po meste s 15 min. bonusom v kolonach... v tom case su idealne baterky, spotreba skoro 0. Kdezto spalovak po 10km mestskych cukanic vzal aj 0.6L.
Idealne by som to prepol na baterky a odjazdil otravne zapchy, ale na vcerajsich 500km bez moznosti poriadne dobijat moze ist elektro do RC auticka.
Avatar - twistedTSD
15. 6. 2021 00:03
Re: ....
Třeba to, že nebudeš vnucovat SUV, ale zkusíš udělat opravdu aerodynamickou karoserii. Tohle je nepochopitelné, že většina výrobců EV aerodynamiku nijak nehrotí.
14. 6. 2021 09:31
Re: ....
Toyoty hybrid jezdí do 120 tacho tak 110-115gps takže úplně normálně nejezdí a když stejně jedeš s konkurencí v benzínu tak jedeš za 5l/100km
Avatar - Mikesus
14. 6. 2021 10:04
Re: ....
To tedy nevím kde bereš tu tacho rychlost. Mne to teď na 18" při 130 tacho ukazuje GPS 128-129 ( 2 různá zařízení, waze a GPS dohled auta) , na 17" 127-128. To asi mluvíš o hybridnich Toyotach před 10 lety. Na Aurisu byl rozdíl 7km/h při prakticky jakékoliv rychlosti
Avatar - JirkaVejrazka
14. 6. 2021 10:36
Re: ....
Ja musim s Priusem PHEV jet 139 tacho, abych jel 130 GPS...

Na druhou stranu jsem v sobotu diky idealnimu pocasi a kvuli par pomalym autum, co se nedaly predjet, ujel cca 70 km se spotrebou 9,2kWh/100km :)
14. 6. 2021 12:08
Re: ....
Ono bude spíš vtipné to, když to bude mít v plánu udělat 10 takových řidičů najednou.
Avatar - caliban
14. 6. 2021 15:04
Re: ....
No, nebo 100 000 v pondělí ráno.
Avatar - iudex
14. 6. 2021 09:26
Naftový / benzínový ekvivalent
"Na dálnici jedu lehce nad rychlostním minimem, aby spotřeba zbytečně nerostla."
Keď sa tá spotreba 14,2 kWh je za takýchto extrémnych podmienok, tak ekvivalent u nafty by som videl okolo 3,5 litra na 100 a ekvivalent benzínu pod 5 l.
Inak ľahko nad 80 na dialnici, to snáď ani nemôže byť myslené vážne... :-O 8-s :-( Neviem, kde sa takto dá jazdiť, možno tak o druhej v noci, cez deň by človeka tlačili kamióny do chrbta a predbiehali skútre.
Rozbalit vlákno
8
14. 6. 2021 14:09
Re: Naftový / benzínový ekvivalent
Neviem ako často po diaľniciach jazdíš, ale aspoň jedného-dvoch takých stretnem zakaždým, ako vybehnem na diaľnicu. Sú to obvykle z tých, čo jazdia za vlastné z malej výplaty alebo z dôchodku. Pokiaľ idú v pravom pruhu, tak to ešte ide, ale koľkí sa tmolia deväťdesiatkou v strednom, a neuhnú ani bohovi. V ľavom pruhu idem nerád, tam je niekedy aj 140-150 tacho málo...
Avatar - xxc
14. 6. 2021 16:16
Re: Re: Naftový / benzínový ekvivalent
Prezradím tajomstvo, pruhy sa dajú zmeniť na diaľnici :-) Inak neviem prečo mi to ukazuje blokovaných ľudí, ale aspoň sa zasmejem. Jedna vec je jazdiť za svoje ako psychopat a druhá vec je jazdiť za svoje ohľaduplne aspoň medzi kamiónmi.
Avatar - iudex
14. 6. 2021 17:09
Re: Naftový / benzínový ekvivalent
Sociálny aspekt by som sem neťahal, nebudem sa vysmievať šedivému dôchodcovi na Suzuki Ignis s nízkym dôchodkom, že ide na spotrebu 80kou, to je v poriadku a plne to chápem.
Ale tu sa bavíme o drahých moderných elektromobiloch, ktoré si kupujú zabezpečení ľudia (pretože na testovaný ID4 za 1,59M Kč, cca 62t eur nemá väčšina z nás), čo chcú byť in. Autá, čo majú 200, 300 či 400 koní a v drag race na youtube porážajú superšporty.
No a keď potom títo na tých super výkonných EV jazdia 85kou zavesení za kamiónom, tak to je na smiech. A k tomu trápnemu konaniu ich nabáda tá technika EV, ktorá je stále vhodná len do mesta a na diaľnici všetky ružové sľuby o spotrebe padajú.
Avatar - xxc
14. 6. 2021 17:28
Re: Naftový / benzínový ekvivalent
Este aj na Citigu jazdim 95 tempomat, a niekedy aj viac, ked sa nakladne auto ponahla. Aj ked je pravda, ze raz som potom spomalil na poloprazdnej dialnici na 80, ked uz ma mohli kludne poobiehat.
14. 6. 2021 18:34
Re: Naftový / benzínový ekvivalent
To nie je na výsmech, to je holý fakt. Elektromobilov na diaľnici nestretávam veľa ale je fakt že okrem jedného E-tronu a Tesiel idú všetci ostatní tak 90-100 v pravom pruhu (občas v strednom).
Inak ohľadne EV s Tebou súhlasím. Nemám nič proti nim, dokonca by sa mi páčilo mať EV doma. Za to, že ho nemám, môžu dve veci - prvou je samozrejme unreal cena. Kompaktný hatch za 35 litrov skrátka nestojí, a to sme pri tých lacnejších. Druhá vec je, že EV je stále vhodný max do mesta a kratšie trasy, nepresahujúce cca 150 km jedným smerom, pokiaľ sa v rovnaký deň vraciaš späť. Čiže by s ním jazdila žena a ja by som utrel nos, lebo často jazdím podstatne viac.
EV bude patriť na diaľnicu vtedy, keď nejakých 400-500 km zvládne aj pri 130-150 tachometrových bez zvláštneho obmedzovania. Jasne, niekomu to bude málo, ale podľa mňa o už bude použiteľné auto. Teda za predpokladu akceptovateľnej ceny. Lebo autá ako Tesla či elektriky od Mercedesu, Audi alebo Porsche nie sú zrovna ľudové vozidlá.
Avatar - speedfred
14. 6. 2021 20:50
Re: Naftový / benzínový ekvivalent
400-500km dojazd je už fajn, aj rýchlosť nabíjania vcelku ujde len neviem ako to býva s obsadenosťou nabíjačiek. Aby tam jeden nešiel nabiť a dať si raňajky a skončíš aj večerou.
EV by mali byť určené primárne do mesta a za nejakú reálnu cenu, potom by bol svet ešte v poriadku.
Ako píše iudex, načo tak brutálne výkony keď je problém potom s dojazdom.
Avatar - xxc
14. 6. 2021 22:13
Re: Naftový / benzínový ekvivalent
Ale ten vykon sa nemusi vyuzivat. A ked sa vyuzije, tak sa dost velka cast nasledne zrekuperuje. Cize svizna jazda mestom sa prejavi na spotrebe minimalne na rozdiel od spalovacieho auta, ktore energiu spali v brzdach. Zbytocne je riesit vykon, ten tam je a kto chce, pouzije, kto nechce necha ho tak.
15. 6. 2021 07:54
Re: Naftový / benzínový ekvivalent
Nevím jak na Slovensku, ale u nás na jihu Čech jsem snad auto na nabíječce ještě neviděl (asi všichni nabíjejí doma, což je díky ceně nejlepší). Jinak jsou online informace, která nabíječka je volná a která obsazená. Mám kartu od Eonu, takže se můžu kouknout třeba k nim : https://www.eon-drive.cz/…pa/stanice/14028
Avatar - Ada je zase tady
14. 6. 2021 13:53
smysl má jediný elektrovehikl
Elektrifikovaný moped.
Rozbalit vlákno
1
18. 6. 2021 22:52
Re: smysl má jediný elektrovehikl
A ještě elektrické kolo, lokomotiva, tramvaj a trolejbus. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud