Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Cadillac 1961: Doba křídel s hardtopy a kabriolety dlouhými přes 5,5 metru

11 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
a z amerik z roku 2010 je zas cítit plast. Teď už to je zas lepší, přiblížili se evropským standardům.
Mig_35
Ropy bylo všude dost a za par babek… a tak se dělaly auta co žraly 30 jako nic…
Avatar - Anonym
Anonym
ropy je dost pořád a cena bez spekulací, omezování těžby a daní je pořád za babku... Však benzín v některých rozvojových zemích stál v přepočtu 8-10 kč/ litr 😄
Othello
... jak mohly kdysi v porovnání s americkou produkcí "vzbudit značný ohlas' v New Yorku staré Octavie, viz článek
https😐/www.auto.cz/…i-sedesat-127338

😄
JindraLne
Přesto tam fakt jezdily. Viz scéna v Hitchcockově filmu Na sever severozápadní linkou, kde v jedné scéně za taxíkem s Cary Grantem hodně dlouho jede právě původní Octavia.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Spartak.
Avatar - Anonym
Anonym
:yes: :yes: :yes:
Martin Styblo
Ba, ba. Ploutve, chrom, bublavý zvuk, pohled přes dlouhou kapotu. Muzika té éry... Jednomu to v hlavě sepne a serotonin hned povyroste.
Jakpak budou dnešní nadšení mladí bojovníci za záchranu planety vzpomínat na nastupující elektromobily? Dobré hry na tabletu, zatímco autonomní google autíčko nás vezlo A->B...?
Radost z jízdy bude (už je) hřích.
Přiznám, že tohle byl důvod, proč jsem loni podlehl svodům 2020 Chally GT AWD. Sice jen V6, ale i tak je to ostrov 100 čtverečných stop světa, jak má být.
Avatar - Anonym
Anonym
Hele na normální ježdění, jako daily, ta V6 bohatě stačí. Já měl 5 amerických V6, no dobře Stratus měl motor Mitsubishi, tak 4 at nežeru a nemůžu si stěžovat. výkony od 200 do 330 koní, to bohatě na normálně jízdu stačí zvlášt při váze 1500-1800 Kg, je to svižné, stylové a proti běžné produkci je to pořád velký motor.

Akorát to prostě nemá ten zvuk. Jinak gratulce, dobrá volba :yes:
Martin Styblo
Díky za palec 😄
Však se taky z milenky na víkendy se posouvá do daily... když nejedu ve víc lidech, tak se mi najednou nějak do Mondea či Galaxy moc nechce... (3 lidi - pohoda, 4 - kompromis za mnou, 5 - nouzovka, kufr dostatečný na 2 standardní mrtvoly či decentněji 2 týdenní nákupy pro 5-člennou rodinu v Makru, zatím rekordní zářez máme garnyže 240 cm ve 2 lidech - ani nedosáhly k voliči převodovky 😄 ).
A je pravda, že na normální ježdění je americký V6 obvyklé kubatury pořád krásně velký motor, chybí vlastně jen ten bublavý zvuk a příval síly od volnoběhu. I když, zrovna v Challengeru tu V6 zvukově naladili tak, že okolo 1200-1500 (státovková rychlost na pohodu) to zní jemným brumláním a při zrychlování okolo 3000-4000 motor ožije a zvuk má šestiválcový hezký (rozhodně ne šikmooce rýžový). Převodovka s 8 stupni taky dělá svoje, chápu že s 5-stupňovým automatem byla ta auta línější.
Váha je skoro 2 tuny (GT AWD), Camaro je přeci jen lehčí...
Přeji spokojené jízdy (kouknul jsem na Vaši sbírku v profilu a :yes: )
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak, je to auto s kterým jde pohodlně jezdit jako daily.

Já jezdím Chargerem 5,7 V8 jako daily, ale mam starou 2012 ještě s tím mercedesím pětikvaltem, ale mam to v plynu, takže spotřebu neřeším a díky V8 se ta absence lepší převodovky zase trošku eliminuje.
Ale trošku sem si to vylepšil v interiéru díly z 2013 a 2014 a Chrysleru 300C Luxuxury serie/Lancia Thema Executive (sedačky, loketka, lokety dveří, kryt nápojů) + tam ma SRT menu z SRT8 a kola z SRT8, takže takový unikátní Charger no 😄