Průměrné stáří automobilů na silnicích ve Spojených státech loni vzrostlo téměř o dva měsíce a začátkem letoška dosáhlo 12,1 roku. Uvedla to výzkumná společnost IHS Market.
No nevím, kde žijete, ale 15 let, to je dvojková Octavia. A třeba i v údajně bohaté Praze vidím spousty Octavií jedničkových a jím úměrných smrdutých krumplů ostatních značek (Golf 4, Focus 1 a pod.). Tady by to chtělo nízkoemisní zóny (samozřejmě i pro rezidenty) jako sůl.
Druhá možnost je selektivní mýto.
Ceny ojetin v USA rozhodne nespadly, naopak vzrostly o desitky procent za posledni rok. Nevim, co ma byt presne bazarova certifikovana sit, nevim, jestli je to ztraceno v prekladu, ale rozhodne neexistuji treba Toyota bazary, kde by se prodavaly jen auta teto znacky. Certifikovanou ojetinu sezenes v kazdem dealerstvi, ale urok se odviji od uverove historie zakaznika, rozhodne nedostanes 0% uver automaticky.
I v USA s tebou vyjebaji, jen je to tezsi a vyzaduje to naprostou ignoranci zakaznika. Historie auta se da snadno zjistit, vetsinou zdarma, pripadne stoji kompletni report par desitek dolaru. Ale znam blbku, ktera koupila na ulici Durango, ktere melo najeto o 100 tisic mil vice nez deklarovano. Platila snad dvacet tisic, a nenapadlo ji si zjistit historii.
a tady nás budou zájmové skupiny šmejdů buzerovat poplatky a pokutami, protože při 1/3 německých platů si dovolujeme provozovat starší auta, než Němci. Do prdele jděte a nevracejte se zpět.
20 let stará jedničkova oktavka smrdí s euro 3 TDI. Jak je tam euro 4 benzín, tak smrdí míň než euro 6d diesel který běží v režimu vypalování filtru dpf.
Lidi nemají co žrát, tak je potřeba je ještě potrestat nízkoemisníma zónama event. selektivním mýtem. A vůbec, chátro, jakým právem chceš mít auto, když nemáš na nové? A táhni z města, když na to nemáš.
Ne lidem pomoci, aby se měli lépe, potrestat je......
Tak jasně, těch 15let je průměr aut v registru, nikoliv v provozu, a registr je jak známo zaplevelený dávno neexistujícími vozy, vozy tzv. posledního km, veterány, youngtimery a víkendovkami, proto pak ukazuje co ukazuje. Data z provozu se v zásadě a dlouhodobě shodují na průměru necelých 9let, což reálně odpovídá velikosti trhu (každoročňe nově registrovaných vozidel) a síle ekonomiky.
Myslím si, že důvodem není ani tak zvýšená odolnost vozidel, jako razantní pokles výkupních cen ojetých automobilů (v USA). I když zájemci dostávají excelentní nabídky pro nákup nového vozu, část z nich nákup neuskuteční, protože dostanou nízkou nabídku pro protiúčet stávajícího vozidla. U nás je statisticky vykazované stáří 15,3 let, což je dle mého názoru silně ovlivněno plnými stodolami investičních youngtimerů některých investičních vizionářů.
Ceny ojetin spadly, ale nevím, zda to mohlo mít vliv tak rychle. Fakt který podle mě zamíchal karty ve prospěch ojetin jsou nabídky financování. Automobilky mají vlastní bazarové certifikované sítě a mají vlastní financování s úrokem dokonce klidně i 0 %, což tu nikdy nebylo.
Za vším ale hledej čínský virus - na nové auta se čeká déle, než jsou amíci zvyklí a tak vezmou radši nějakou hezkou ojetinu. Navíc v USA není koupě ojetiny na detektivní román á la "Najdi levotu, chtějí s tebou yyj.bat" jak u nás.
Dalším problémem s virem je i fakt, že auta se obecně prodávala méně kvůli strachu z budoucnosti (apokalyptické epidemické scénáře tu byly populární), nikomu se nechtělo showroomu kvůli strachu z nákazy. Poměrně dlouhou dobu to ani nešlo a to online prodeje nezachrání.
Americani podle me elektricka auta moc neresi. Kdo chce, tak si ho koupi, ale nikdo o tom moc nemluvi. Aspon jsem se s tim nesetkal. Ale jsou mista, kde jich jezdi mraky. Treba ve Phoenixu je rychly pruh vyhrazeny pro elektricka auta a v ranni spicce tam vidis Teslu casteji jak v Cesku Octavii. Treba Kalifornie zakaze prodej neelektrickych aut od 2035. To je fakt dost daleko a nikoho to nevzrusuje. Mozna ma ale nastup elektrickych aut trochu vliv na starnuti vozoveho parku. Casto vidim u domu novou Teslu a vedle ni 12 let stary osmivalcovy Suburban nebo Tahoe. Jako kdyby si lidi nebyli uplne jisti, jestli chteji zaviset na elektrickem aute a drzi si stare auto jako backup. Ale to je opravdu jen teorie.
To jsi opravdu nepochopil, že tím "lidi nemají co žrát" je myšleno, že někteří si nové auto nemohou dovolit, ale auto při tom chtějí a třeba i potřebují?
U nás ve městě teď postavili sociální městské byty pro "sociální případy" (nájemné 2500 za 1kk a 4500 za 2kk) a ke každému takovém bytu patří vyhrazené parkovací stání...
Tak to je jasné. Toho Spitfire jezdí druhý kamarád a skoro denně (v létě). Je už důchodce, ale docela dobrý architekt, takže když se jede někam kouknout, tak si často udělá radost a jede "kabriem". Ten jeho vůz má samozřejmě dost chyb, takže se občas vrací domů na odtahovce, ale to mu rozhodně nevadí.
Zatím ne všude jsou zóny. V mém přechodném bydlišti (Brandýs nad Labem) se některá starší auta opravdu skoro nepohnou z parkoviště, protože by "jejich" parkovací místo obsadit někdo jiný.
Triumph sem viděl zrovna asi před měsícem u Kralup.
Jo určitě když máš takové auto, je fajn to projet a jen se na to nechodit dívat. Já s Rollsem taky jezdím když je pěkně.
Kdo s tím nejezdí akorát trpí všechny těsnění, zreznou brzdy atd, pak je z toho olejnička která všude teče ze všech hadic, těsnění a spojů.
Na denní ježdění musíš být fajnšmekr, to už znamená pod tím častěji ležet a leze to do peněz na servis no.
To je jasný - ono v těch stodolách jsou spíše nepojízdné shnilé vraky. Ten kamarád s mopedama se snaží s každým jezdit a tak mi čas od času volá, jestli mu pomůžu něco z jeho sbírky protáhnout ;-) . Když má někdo pro radost Triumpha Spitfire, Jaga E nebo starý SL od Mercedesu, tak ho i rád používá (byť ne každý den).
Já sem chtěl říct, že spousta těch aut je v provozu aspon jako víkendovky a na srazy a akce, kterých je ale za rok mraky, takže to klidně najede 5-10 tis ročně :-)
že to lidi nemaj jen ve stodole a nečekaj kolik na tom vydělaj.... BTW ono to nejvíc trpí když to nejezdí
Jag E je taková třešnička, já spíše myslím plné stodoly Škodovek 105 a podobných kár, které někteří moji známí mají. Mám kamaráda, který má úžasnou sbírku italských mopedů, ale ten to určitě nemá kvůli tomu, že to někdy za pár let prodá za desetinásobek pořizovací ceny :D
S tou poslední větou samozřejmě souhlasím, to si myslím, že univerzálně platí asi pro celý (vyspělejší) svět. Jestli se nemýlím, tak covid ignorovali pouze v Bělorusku a Severní Korei.
Tak tak, ceny ojetin v usa stouply, protože se vyrábí méně nových vozů, nebot nejsou dělníci, chipy, řidiči a ted už i materiál typu plechy atd.
A v době covidu kdy lidi nevěděli co bude koupi nového auta odložili a nechali si původní, takže průměr logicky stoupl...
divný že denně potkávám Felcie, ejdničkové oktávky, focusy, staré corsy a fiaty panda, tuhle sem viděl dokonce Passat B4, Fiat Palio, Mercedes 123, Opel Omega, Mini One (první novodobá generace se dělala 2000-2006-, tedy všechno 15 a víc let starý)
Ne zaparkované, v provozu na silnicích....Praha a střední čechy
Já sem těch "investičních youngtimerů" potkal kolem Kokořína v sobotu hned 5 (včetně Jaguaru E-type) a to nepočítám 3 staré traktory na veternánských číslech :-):-)
Jinak spousta lidí má jako daily car auto starší 10 let
Díky za informace. Tyhle výhodné úvěry a další ojebávky jsou samozřejmě i u nás, kde se ještě nedávno všechno kupovalo za hotové. Myslím si, že celý business velkých bazarů (v ČR) jede z větší části na provizích získaných za zprostředkování úvěrů na nákup aut. Předpokládám, že v Americe zatím žádná velká obava z "nucené" elektromobility nepanuje, ne ?
Muze se to samozrejme stat, ale vyzaduje to ignoranci zakaznika. Znal jsem osobu, ktera pracovala celkem na vysoke pozici a nebyla hloupa, a vubec nemela poneti, jaky je jeji uver. Pouze znala mesicni splatku. Ale ta mesicni splatka muze byt treba 80 mesicu. Prodejce te muze uvrtat do uveru s 10% urokem, plus prodat extra nesmysly za dalsich mnoho tisic. Ja jsem jednou prehledl service contract za 3800 a musel jsem psat do Hiroshimy, ze to chci zrusit, protoze dealer delal drahoty. Videl jsem kalkulaci, kde by me auto za 25 tisic po petiletem splaceni vyslo na 44000. Pak samozrejme, kdyz ho budes chtit prodat, budes asi v soku, ze platis treba 3 roky a jeste dluzis. Cely system je zalozeny na tom, ze si zase koupis nove auto a zase prehlidnes, kolik penez platis navic. Jedina vyhoda takoveho prodeje spociva v tom, ze se ti snizi danovy zaklad o hodnotu toho vykoupeneho auta.
Čerpám z blogů a informací, které jsou po Internetu (čili můžu být kompletně pomýlený). Naposledy jsem byl v USA v roce 1999. Ty (údajně) super nabídky pro nákup a horší pro zbavení se starého auto nejsou nijak čerstvé - jsou to informace, které lidé sdílejí tak posledních pět let.
Nevim, jaky presne ma byt pokles vykupnich cen ojetych aut. V nominalni vysi jsou ceny mnohem vyssi nez v minulych letech. Ted je naopak nejlepsi cas prodat ojete auto. Pokud jde o pokles vzhledem k cene noveho, je to vzdycky stejne. Dejme tomu, ze auto ma hodnotu 15 tisic (kdybys chtel cekat delsi dobu a prodavat ho sam), prodejce ti da okamzite treba 11, naceni ho na 17 a pak ho proda se "slevou" za 14. Nebo i za mene, pokud zakaznik pristoupi na dalsi nesmysly jako je prodlouzena zaruka, ktere splatky prodrazi. Takovy scenar existoval vzdycky, nemuze stat za tim, ze by najednou lide prestali prodavat auta a radeji si je nechali.