Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
Ada je zase tady
No nechtěl bych být v situaci řidiče, který v tom vehiklu ujel 400km a do cíle mu chybí 120km.... 😁
To dneska není žádný problém, protože veřejných dobíjecích stanic je 1 310 a aut na čistě elektricky poháněných aut je cca 6600 (data ke konci března 2021). Už jsem zmiňoval, že ve svém okolí jsem ještě EV připojené na veřejnou dobíjecí stanici neviděl. Bude to asi tím, že v oblasti, kde se pohybuju nejsou nabíječky "zadarmo" (viz https😐/www.mapotic.com/nabijim-zadarmo), ale většina míst je provozovaných EONem a platí je od 6 Kč za kWh, což je o dost více než je moje cena (jako odběratele/domácnosti). Kousek od baráku mám dokonce nově vybudovaný Tesla Supercharger, ale ten je určen samozřejmě pro "EV elitní" jezdce.
Takže ten, kdo je odkázaný na veřejné nabíječky, ten má na pohonné hmoty větší náklady, než můj benzínoelektrický samonabíjecí full hybrid. K tomu si někde vždy nejméně 2 hodinky počká na dotankování pohonných hmot. To je lákavé, škoda, že na to nemám peníze. S eko pozdravem Limonádovému plynu zmar, Váš místní magor.
To si nemyslím (že má větší náklady na pohonné hmoty). Smart má spotřebu okolo 11 kWh (já umím i méně), takže i na zpoplatněné veřejné nabíjecí stanici jezdí okolo 66 haléřů na kilometr. Prius určitě umí i pod 4 l/100km, ale to je pořád (dneska) přes 1,2 koruny na kilometr. Nabíjí se většinou (z důvodu rychlosti ) na 80 %, což znamená u Smarta 40 minut a v mém případě bych nejspíše zajel na nabíječku u Globusu v ČB a v Globusu zůstat 40 minut není až tak velká oběť. Někde jsem četl, že mají u Lidlu v ČB udělat nabíječku a ta že bude zdarma jako lákadlo pro nakupující zákazníky (zadarmo se nabíjí v Lidlu třeba v Písku nebo v Praze Barrandov. Taky u vás u Kauflandu (ulice U kostela).
No dobře, Smart asi pojede levněji. Ale srovnávejme s Priusem srovnatelné auto. Něco jako Octavie.
To už bude blíže - Tesla 3 v testu (fdrive) vzala 16 kWh, takže tam by byla cena okolo koruny za km. Na Ionity ji nabili z 12 % na 80 % za 25 minut - tady je popis jak to nabíjení "jede" na hodně rychlé nabíječce - "Model 3 jsme na nabíječku připojili při 12 % baterie a hned z počátku se nabíjecí výkon vyšplhal velmi vysoko, konkrétně na 186 kW při 16 %, tato hodnota byla zároveň maximem a poté se výkon už pouze snižoval. Při 40 % byl výkon 148 kW a dále klesal. Nabíjení do 60 % zabralo 15 minut a výkon se pohyboval okolo 120 kW. O dalších 10 % více zabralo 4 minuty a výkon klesl na 90 kW. Na hodnotu 80 % procent jsme se dostali za 25 minut a výkon začínal klesat pod 50 kW. Na 90 % jsme se dostali v necelých 35 minutách při výkonu 35 kW a 100 % zabralo necelých 55 minut, přičemž závěrečný výkon byl 9 kW." Dobitá energie by měla stačit na dalších 422 km a tam stojí kWh 21 korun pro neregistrovaného zákazníka, takže majitel Tesly 3 by za dobití 422 km zaplatil 1400 Kč 😲 Na Superchargeru, který je podobně rychlý stojí kWh 8,3 .
toto je presne reakcia cloveka, ktory netusi o com "toci" a je len cisty "teoretik". drviva vacsina nabijacich stanic je v sucasnosti lokalizovana v shopingoch a novych bytovych domoch. navyse, presne ako pise "RH", v pripade, ak majitel nabija na verejnych nabijackach, tak su jeho naklady na "pohonne hmoty" porovnatelne / vyssie ako pri benzinovych motoroch
Nové bytové domy jsou fajn, ale fajn nejsou místa, kde žije zásadní část obyvatel = sídliště a tam se nabíjet doma nedá. Nejsou tam ani nabíjecí stání a ani nebudou, protože není místo. Stejně tak nejsou fajn starší obce a staré zástavby měst, kde jištění dovolí max 3x20, někdy jen 3x16. Mít doma 2 elektromobily, to už je docela problém.
No a nabíjecí stanice, které by užili zbytek budou taky problém, protože kdo nenabije doma, bude potřebovat nabít rychle a to je řekněme +-150 kW. No a řekněme, že malá nabíjecí stanice, kdy bude nabíjet max 10 aut, si řekne o jištění klidně i 3000 A. To bude zajímavé, když jsme se prali s EOnem, zda nám do velkého průmyslového objektu dá jištění 1200 A a nakonec jsem zůstali po tahanicích alespoň na 1000 A. A to máme VN pro trafo asi 20 metrů od pozemku.
No a nabíjecí stanice, které by užili zbytek budou taky problém, protože kdo nenabije doma, bude potřebovat nabít rychle a to je řekněme +-150 kW. No a řekněme, že malá nabíjecí stanice, kdy bude nabíjet max 10 aut, si řekne o jištění klidně i 3000 A. To bude zajímavé, když jsme se prali s EOnem, zda nám do velkého průmyslového objektu dá jištění 1200 A a nakonec jsem zůstali po tahanicích alespoň na 1000 A. A to máme VN pro trafo asi 20 metrů od pozemku.
pouhych 100A na obycejnejch 22kV, ktery sou skoro v kazdy vesnici, ti da necely 4MW, tedy 20 aut po 200kW.
ve skutecnosti nabijeci stanice v sobe budou mit baterku, ktera se bude nabijet v dobe, kdy je elektriky dost a je levna, takze zadny narazovy odbery ze site nebudou, protoze se elektrika jen preleje z baterky do baterky.
a jako bonus budou tyhle power banky dodavat do site, kdyz elektriky bude malo, tedy budou vyznamnym prvkem pri stabilizaci site, zejmena v prichazejici dobe, kdy dale porostou FVE a vetrniky
ve skutecnosti nabijeci stanice v sobe budou mit baterku, ktera se bude nabijet v dobe, kdy je elektriky dost a je levna, takze zadny narazovy odbery ze site nebudou, protoze se elektrika jen preleje z baterky do baterky.
a jako bonus budou tyhle power banky dodavat do site, kdyz elektriky bude malo, tedy budou vyznamnym prvkem pri stabilizaci site, zejmena v prichazejici dobe, kdy dale porostou FVE a vetrniky
Napsal jsem to snad jasně. To, že tam dráty vedou neznamená, že stačí postavit trafo mí vystaráno. On je totiž docela problém rezervovat takový příkon. Fakt nestačí brnknout do ČEZ, že potřebuju tolik a tolik. Co víc, když se vyrojí víc takových nabíjecích stanic...
Bude bude bude bude bude, to je všem ukradený. Ono totiž není a není. A elektromobily nebudou jezdit, ony už jezdí. A úplně to vidím. Baterka s nabíječkou bude jen tak mimochodem pouštět do auta 300 ampér jak nic a bude to dělat každý den opakovaně. Kde jsou takové k mání z normální cenu a s normálními rozměry a s normální životností? Osobně bych ji hned a bral a ještě bych poradil ve firmě, že problém je vyřešen a stačí ať si koupí jednu baterku.
Bude bude bude bude bude, to je všem ukradený. Ono totiž není a není. A elektromobily nebudou jezdit, ony už jezdí. A úplně to vidím. Baterka s nabíječkou bude jen tak mimochodem pouštět do auta 300 ampér jak nic a bude to dělat každý den opakovaně. Kde jsou takové k mání z normální cenu a s normálními rozměry a s normální životností? Osobně bych ji hned a bral a ještě bych poradil ve firmě, že problém je vyřešen a stačí ať si koupí jednu baterku.
Ono to nie je sranda ani doma. Mám istič 3x25A, tj 10kW?… topím, chladím, ohrievam vodu, varím … všetko na elektrine. Ak by som pripojil EV, tak k tomu žehlenie, alebo vysávanie pri zapnutom svetle bude už problém. V zime a v horúcich dňoch určite. A to som ten lepší prípad - v dome garáž s 3F zásuvkou.
V takomto prípade
- buď navýšiť ističe kým to nespravia susedia (len problém, lebo káble do zásuvky znesú aj tak len 16A)
- alebo kúpiť výhodnú fotovoltaiku s baterkou “jenom za 175 000 Kč”. Tá síce “usporí” ročne 9600 Kč, ale tiež nie je nesmrteľná, takže návratnosť = nikdy.
V zime keď nasneží aj tak bábovka nebude, musíš si vybrať, buď rúra, alebo nabíjanie. Alebo skočiť každý deň na hodinku do nákupného centra, do najbližšieho to mám len 60 km… a rovno kúpim aj tú bábovku 😅
V takomto prípade
- buď navýšiť ističe kým to nespravia susedia (len problém, lebo káble do zásuvky znesú aj tak len 16A)
- alebo kúpiť výhodnú fotovoltaiku s baterkou “jenom za 175 000 Kč”. Tá síce “usporí” ročne 9600 Kč, ale tiež nie je nesmrteľná, takže návratnosť = nikdy.
V zime keď nasneží aj tak bábovka nebude, musíš si vybrať, buď rúra, alebo nabíjanie. Alebo skočiť každý deň na hodinku do nákupného centra, do najbližšieho to mám len 60 km… a rovno kúpim aj tú bábovku 😅
Myslím že problém je už začátek tvého příspěvku s odhadem výkonu na tvůj jistič.
Není lepší se něco naučit než se zbytečně bát neznámého?
Není lepší se něco naučit než se zbytečně bát neznámého?
Skús ma poučiť. Nie som vševedúci, možno si to mýlim s činným výkonom.
Každopádne pri topení keď manželka varí, perie, k tomu zapne mikrovlnku, rúru - poistky vyhodí už teraz.
Každopádne pri topení keď manželka varí, perie, k tomu zapne mikrovlnku, rúru - poistky vyhodí už teraz.
Tohle nechápu, sám píšeš, že nejsi vsevedouci, ale na EV auta a jejich nabíjení už máš jasný názor....
Při jističi 3x25A máš výkon někde kolem 15kW. Takže vše záleží na příkonu elektrického topení a na tom jak ho používáš. Blokovat nabíjení, když jede topení není problém.
Ale jestli ti již dnes padá hlavní jistič tak máš něco špatně.
Při jističi 3x25A máš výkon někde kolem 15kW. Takže vše záleží na příkonu elektrického topení a na tom jak ho používáš. Blokovat nabíjení, když jede topení není problém.
Ale jestli ti již dnes padá hlavní jistič tak máš něco špatně.
Áno, pomýlil som si to s činným výkonom pre napájanie motora.
- Reálne pri ističoch 25A a 400V 3F je príkon cca 16 KW.
Nikde som nepísal, že mám jasný názor na nabíjanie EV.
Len už v dnešnej situácii nám 2 x do roka vypadnú ističe. napr. sobota v zime, manželka varí, suší v sušičke perie, pečie a zapne mikrovlnku - nič nepredstaviteľné.
Nie je úplná samozrejmosť nabíjať v bežnej domácnosti, a na nejaké rýchlonabíjanie doma treba podľa mňa zabudnúť.
- Reálne pri ističoch 25A a 400V 3F je príkon cca 16 KW.
Nikde som nepísal, že mám jasný názor na nabíjanie EV.
Len už v dnešnej situácii nám 2 x do roka vypadnú ističe. napr. sobota v zime, manželka varí, suší v sušičke perie, pečie a zapne mikrovlnku - nič nepredstaviteľné.
Nie je úplná samozrejmosť nabíjať v bežnej domácnosti, a na nejaké rýchlonabíjanie doma treba podľa mňa zabudnúť.
Máš tedy doma možnost odebírat 16kW. Opravdu si myslíš, že máš problém s nabíjením auta?
Topení, vaření, sušení, praní ti jistě nejede nonstop celou noc.
Tebou popisované výpadky jističe jsou problém projektu či případně té mikrovnky.
Svůj názor na EV jsi vyjádřil v příspěvku na který jsme ragoval.
Topení, vaření, sušení, praní ti jistě nejede nonstop celou noc.
Tebou popisované výpadky jističe jsou problém projektu či případně té mikrovnky.
Svůj názor na EV jsi vyjádřil v příspěvku na který jsme ragoval.
Holt, když jejich novinka vyjela prakticky už zastaralá resp příliš obyčejná, aby si to největší výrobce na světě mohl dovolit, tak je to těžký. Mělo tam být 800 V napětí a nabíjení alespoň 200 kW. Země, kde se to bude prodávat především, mají síť nabíječek hustou, ale nikomu se nechce čekat, půl hodiny a více hodiny, než se to nabije. A třeba i 2x než dojede do cíle. Bejt to Rencek nebo Fiat, tak to pochopím, u VW ale ne.
Tohle je prostě ostuda a důvod proč si ID.xyz nekoupit😒br />https😐/infogram.com/…-1hdw2jpxl8loj2l
Tohle je prostě ostuda a důvod proč si ID.xyz nekoupit😒br />https😐/infogram.com/…-1hdw2jpxl8loj2l
šofér
Když čtu ty ceny a dojezdy těch BEV tak se nedivím, že v květnu narostly v Evropě prodeje na hodnotu roku 2019. V masivní většině spalováků, asi se občané v EU chystají na nejhorší!
Člověk by řekl, že demokracie je o tom, že politici plní vůli lidí, ovšem v progresivistickém podání dnešní EU se demokracie mění v diktaturu státu.
Člověk by řekl, že demokracie je o tom, že politici plní vůli lidí, ovšem v progresivistickém podání dnešní EU se demokracie mění v diktaturu státu.
Přesně tak. Případný přechod na nesmyslná EV by musel být v každé zemi EU schválen národním referendem! Švýcaři už v něm tento kolosální nesmysl odmítli! 😄 :yes:
No zrovna národní referendum v ČR, to bychom pořád používali pazourek a houpali se na stromech. Česko by o sobě nemělo rozhodovat samo, jsem pro připojení k Rakousku, nebo Německu. 😲 😁
Máš dnes svobodnou možnost se do těch vysněných "vyspělých" zemí odstěhovat. Nad čím ještě váháš? S eko pozdravem Limonádovému plynu zmar, Váš místní magor.
topten
ze i chrochtavej kadak s normovanou spotrebou 5.3 l/100km bude mit ve 180 spotrebu vyrazne vyssi, a pochybuju, ze se v tyhle rychlosti vejde do 8.5, coz by odpovidalo pomeru 26kWh vs. 16.3 kWh.
Jaksi jste zapomněl, že tmí starým dieselem tu spotřebu budete moci jet 180 km/h než 30 vteřin. A pokud tím BEV pojede jako s tím dieselem, tak v článku je uvedena spotřeba 26kW/ 100km a to opravdu nejel pořád 180km/h. Prostě se smiřte s tím, že 2,5 tunový "sporťák" 😲 GTX bude mít vyšší spotřebu než 1,5 tunový diesel.
to jako za se za 30 vterin vytluce baterka ty dunihlavce ??
30 vterin ma na nejvyssi vykon, tedy 300 koni. coz by i u tyhle vysoky krabice melo dat s prehledem na 250km/h.
ve 180 ti bude stacit nejakych 100 koni, tedy 1/3 maximalniho vykonu.
za domaci ukol ti davam zjistit, kolik vazi chrochtavej kadak a kolik ID.4 abys neplacal blbosti
30 vterin ma na nejvyssi vykon, tedy 300 koni. coz by i u tyhle vysoky krabice melo dat s prehledem na 250km/h.
ve 180 ti bude stacit nejakych 100 koni, tedy 1/3 maximalniho vykonu.
za domaci ukol ti davam zjistit, kolik vazi chrochtavej kadak a kolik ID.4 abys neplacal blbosti
Tak tohle trápí asi jen Němce. Nikde se nejezdí tak rychle. A i tam je "neomezená" rychlost často omezená
Při konstantních 180 km/h žere tohle auto dle jiného testu 50 kWh/100 km.
hod sem ten test
Vyguugli si Martin Frei (ano, je to jejich dřívější redakční kolega) a název auta. BTW Proč asi mají "levnější" elektromobily výrazně omezenou maximální?
vyrazne omezenou maximalku maj protoze spotreba roste s druhou mocninou rychlosti stejne jako u spalovaku a stejne tak klesa dojezd a elektro prece jen nenatankujes tak rychle.
a jestli se nepletu, vyrazne omezenou maximalku maju uz i nektery spalovaky.
ale pravda, 26kWh/100km pri trvaly 180 je nesmysl, ale trvalou 180 neudelas moc casto ani na nemecky dalnici
a jestli se nepletu, vyrazne omezenou maximalku maju uz i nektery spalovaky.
ale pravda, 26kWh/100km pri trvaly 180 je nesmysl, ale trvalou 180 neudelas moc casto ani na nemecky dalnici
S druhou mocninou roste aerodynamický odpor. Výkon potřebný pro jeho překonání (a tedy i spotřeba) se ještě násobí rychlostí a roste to tudíž s třetí mocninou. A nejde jen o dojezd, ale i o obrovskou zátěž baterky, když by se vybila během třeba 20 minut. Baterka tohoto VW na to není stavěná. Baterky totiz nejdou jen o kapacitě, ale i o proudu, který umí dodat. Tohle je "levný" elektromobil, není to Tesla S nebo něco takového.
z hlediska spotreby te nezajima okamzity vykon (ktery roste s treti mocninou rychlosti), ale energie (ktera roste s druhou mocninou).
dejme tomu, ze u kadaku na 200km/h potrebujes vykon 100kW, tedy mas spotrebu 50kWh/100km.
a odvozene ve 100km/h vykon 12.5kW (8x min) a spotrebu 12.5kWh (4x min)
a ve 400km/h vykon 800kW a spotrebu 200kWh/100km.
coz vpodstate sedi - vejron na 400km/h potreboval 1000 koni, tedy 730kW
dejme tomu, ze u kadaku na 200km/h potrebujes vykon 100kW, tedy mas spotrebu 50kWh/100km.
a odvozene ve 100km/h vykon 12.5kW (8x min) a spotrebu 12.5kWh (4x min)
a ve 400km/h vykon 800kW a spotrebu 200kWh/100km.
coz vpodstate sedi - vejron na 400km/h potreboval 1000 koni, tedy 730kW
Pokud to bereš jako spotřebu na 100 km, tak jo.
U elektromobilů mi ale přijde limitující právě spotřeba za časovou jednotku, protože ne každá baterka to fyzicky zvládne a pokud jo, tak to stejně není efektivní vybít baterku každých 20 minut a pak strávit hodinu na rychlonabíječce.
U spalovacích aut je to jednodušší. Tam se nemůže stát, že by člověk jel tak rychle, že by benzín ubýval z nádrže rychleji, než jakou rychlostí pak přibývá při tankování na benzínce. Možná teoreticky u nějakého nadzvukového auta 😄 Samozřejmě třeba nároky na chlazení u toho Veyronu musí být obrovské, pokud poskytuje výkon 700 kW, musí zároveň někde odvádět cca 1,5 MW tepla.
U elektromobilů mi ale přijde limitující právě spotřeba za časovou jednotku, protože ne každá baterka to fyzicky zvládne a pokud jo, tak to stejně není efektivní vybít baterku každých 20 minut a pak strávit hodinu na rychlonabíječce.
U spalovacích aut je to jednodušší. Tam se nemůže stát, že by člověk jel tak rychle, že by benzín ubýval z nádrže rychleji, než jakou rychlostí pak přibývá při tankování na benzínce. Možná teoreticky u nějakého nadzvukového auta 😄 Samozřejmě třeba nároky na chlazení u toho Veyronu musí být obrovské, pokud poskytuje výkon 700 kW, musí zároveň někde odvádět cca 1,5 MW tepla.
Ale nooo pri 180km/h hovoria len, že odjazd mizol pred očami. Radšej neapecifikujú... 26 bol priemer. Inak čo som videl test nejaký z US ID4 - 0 stupňov vonku 130km/h a spotreba 26-33kwh.
Tie chrochtaky ťažia z toho, že pri curani sa sú menej efektívne. Pri konštantne vyššej rýchlosti pracujú v optimalnejsich otáčkach a preto spotreba nestupne tak ako pri elektromobile, ktorý je v meste super efektívny, ale na diaľnici sa prejaví odpor je druhá mocnina rýchlosti...
Tie chrochtaky ťažia z toho, že pri curani sa sú menej efektívne. Pri konštantne vyššej rýchlosti pracujú v optimalnejsich otáčkach a preto spotreba nestupne tak ako pri elektromobile, ktorý je v meste super efektívny, ale na diaľnici sa prejaví odpor je druhá mocnina rýchlosti...
To určitě mít bude, potřebná energie roste v zásadě se čtvercem rychlosti, ale přesto mi něco říká, že s tímhle pojede majitel 180 jednou za uherák když se bude chtít předvést, protože kdyby to chtěl použit jako normální cestovní rychlost, tak neujede ani 200 km a bude se klepat po každých 150 km kde natankuje a čekat na natankování 3/4 hodiny.
https😐/zpravy.aktualne.cz/…a900cc47ab5f122/
Naopak řidič třeba Kodiaqu RS může 180 i 200 km/h zvolit na volné dálnici jako trvalou cestovní rychlost, na nádrž urazí klidně 400, při 180 možná i 500 km a dotankuje za 5 minut. No a když se bude chtít mermomocí předvést, tak dá podlahu a tomu EV zmizí rozdílem dvou tříd. EV je dobré na město a okresky a pár km po dálnici, na dálkové lety po dálnicích je diesel stále daleko příjemnější a nijak neomezující.
https😐/zpravy.aktualne.cz/…a900cc47ab5f122/
Naopak řidič třeba Kodiaqu RS může 180 i 200 km/h zvolit na volné dálnici jako trvalou cestovní rychlost, na nádrž urazí klidně 400, při 180 možná i 500 km a dotankuje za 5 minut. No a když se bude chtít mermomocí předvést, tak dá podlahu a tomu EV zmizí rozdílem dvou tříd. EV je dobré na město a okresky a pár km po dálnici, na dálkové lety po dálnicích je diesel stále daleko příjemnější a nijak neomezující.
myslim si, ze drviva vacina vodicov nikdy nad 160 nejazdi ( ani pri predbiehani ), takze vo vyraznej spotrebe nad urcitu rychlost zasadny problem nevidim ( pokial by neslo o policajne auto, ci auto inej zachrannej zlozky ). najvacsiu slabinu vidim vo vyraznom poklese dojazdu uz nad 110 km ( idealne by bolo ak by k nej dochadzalo az nad 130 ) a predovsetkym velky prepad dojazdu pri nizsich teplotach. napriklad v CA s tym samozrejme problem nemaju, aj preto nemali Tesly dlhe roky tepelne cerpadla, ale v nasom, europskom podnebi, je vyrazne negativny vplyv teploty na kapacitu baterie velky nedostatok.
jestlize ma pasat ve 200 spotrebu 13, tak krabicovitej kadak pod 15 nepujde, tedy pri 60 litrovy nadrzi musis mit nervy jak ze spagatu, aby jsi tankoval po 400 km
No pokud vím, tak 60 litrů je nádrž do rozsvícení hladového oka, od té chvíle mají VW auta ještě cca 5-6 litrů rezervu, takže na hledáním pumpy máš dalších 50-100 km podle stylu jízdy. Ale to je detail, to na srovnání s EV a jejich vhodnosti pro dálkové lety nic nemění. S EV nemám problém, jako druhé nebo třetí auto do rodiny fajn, jako jediné auto do rodiny, kde se všichni motají jenom kolem komína také fajn, tam, kde musí někdo (většinou pracovně) absolvovat nějaké dálkové jízdy mají spalováky stále nezastupitelné místo, protože se pořád bavíme v více než dvojnásobném dojezdu toho Kodiaqa při rychlosti o 40km/h vyšší což vy všechno ještě tolik nevadilo, kdyby se ten EV natankoval také za 5 minut a nabíječky (tedy ty s výkonem alespoň 0,6 MW byly po Evropě se stejnou hustotou jako benzínky.
nemyslim si, ze 60 litru nadrz znamena 60+6 rezerva bez ohledu na to, ze rezerva bude evidentne vetsi. ale to je jedno.
kdo casto jezdi 500+km behem dne, tam je elektro samozrejme nesmysl.
ja to vidim tak, ze elektro boom startuje teprve letos. co sis moh z "normalnich" elektroat kopit vloni, predloni ...
letos je nabidka mnohem sirsi a to jsme teprve na zacatku. nejen prodeju, ale hlavne technickyho vyvoje, kerymu verim, ze nerek posledni slovo ..
kdo casto jezdi 500+km behem dne, tam je elektro samozrejme nesmysl.
ja to vidim tak, ze elektro boom startuje teprve letos. co sis moh z "normalnich" elektroat kopit vloni, predloni ...
letos je nabidka mnohem sirsi a to jsme teprve na zacatku. nejen prodeju, ale hlavne technickyho vyvoje, kerymu verim, ze nerek posledni slovo ..
V zásadě s třetí mocninou rychlosti.
vykon s treti mocninou, energie s druhou
Viz výše, pokud se to bere jako energie na vzdálenost, tak jo.
Bral jsem to tak, že elektromobilu je často limitující spotřeba na časovou jednotku. Půl hodiny jedu jako king v levém pruhu německé dálnice, pak x hodin nabíjím. A nakonec zjistím, že čím rychleji jedu, tím později do cíle dojedu.
Bral jsem to tak, že elektromobilu je často limitující spotřeba na časovou jednotku. Půl hodiny jedu jako king v levém pruhu německé dálnice, pak x hodin nabíjím. A nakonec zjistím, že čím rychleji jedu, tím později do cíle dojedu.
i uplne obycejnou li-ion muzes vybijet mnohem rychleji nez 10C, tedy vybit za 6 minut.
to by jsi byl u 80kWh aku na 800kW.
samozrejme ze to baterkam uplne neprospiva a kdyz jich je moc, tak muze byt problem s chlazenim, ktery ma tesla asi vyreseny lip.
to ze jet rychle neznamena byt vzdycky prvni uz uvadeli u vejrona vs polo nebo lupo, kdy vejron jel na maximalku a musel kazdych 7 minut tankovat, zatimco to polo si jelo svych 160 a mezi mnichovem a berlinem netankovalo ani jednou a v cili bylo driv. mozna to byl jen teoreticky zavod, ale jen to dokazuje, ze jet rychle neznamena vzdycky dojet prvni
to by jsi byl u 80kWh aku na 800kW.
samozrejme ze to baterkam uplne neprospiva a kdyz jich je moc, tak muze byt problem s chlazenim, ktery ma tesla asi vyreseny lip.
to ze jet rychle neznamena byt vzdycky prvni uz uvadeli u vejrona vs polo nebo lupo, kdy vejron jel na maximalku a musel kazdych 7 minut tankovat, zatimco to polo si jelo svych 160 a mezi mnichovem a berlinem netankovalo ani jednou a v cili bylo driv. mozna to byl jen teoreticky zavod, ale jen to dokazuje, ze jet rychle neznamena vzdycky dojet prvni
mrazik
Ja vim, ze to je noseni drivi do lesa, ale muze mi nekdo napsat, co me ma presvedcit si koupit takove auto na elektrinu ?
Ekologie - nesmysl a nechapu jak tim nekdo muze argumentovat
Kazde rano nabite na 100% - prijemne, ale oproti spalovaku v podstate nepodstatne. Aktualne mam 70l nadrz, takze k benzince jezdim 1x14 dni
nesmrdim ve meste - tenhle jediny argument beru
Ano vetsinu cest pres rok je kratkych a deklarovany dojezd by bohate stacil, ale delsi vylet nebo dovolenou chci odjet v klidu a zastavit podle sebe a ne kazde 2 hodiny. Mozna se dockame toho, ze na kazdem parkovisti, u kazdeho obchodaku budou nabijecky. Jen mi vrta v hlave, kde vezmeme elektrinu, kdyz po cele evrope se zaviraji elektrarny a do budoucna planujeme spotrebu navysit.
Ekologie - nesmysl a nechapu jak tim nekdo muze argumentovat
Kazde rano nabite na 100% - prijemne, ale oproti spalovaku v podstate nepodstatne. Aktualne mam 70l nadrz, takze k benzince jezdim 1x14 dni
nesmrdim ve meste - tenhle jediny argument beru
Ano vetsinu cest pres rok je kratkych a deklarovany dojezd by bohate stacil, ale delsi vylet nebo dovolenou chci odjet v klidu a zastavit podle sebe a ne kazde 2 hodiny. Mozna se dockame toho, ze na kazdem parkovisti, u kazdeho obchodaku budou nabijecky. Jen mi vrta v hlave, kde vezmeme elektrinu, kdyz po cele evrope se zaviraji elektrarny a do budoucna planujeme spotrebu navysit.
ty mas jenom jedno auto ??
Mame dve auta - jedno rodinne pro peticlemnnou rodinu se kterym jezdim do prace, vylety, dvolena a manzelka ma sve, ktere je mensi - tam by BEV melo sve opodstatneni, ale nejsem ochoten akceptovat cenu kolem milionu za takove auto.
no vidis, takze neni problem, aby 2. nebo 3. auto v rodine bylo elektricky
megaa je dnes, za 5 let se cena spalovaku a elektriky srovnaj
megaa je dnes, za 5 let se cena spalovaku a elektriky srovnaj
To se rikalo pred peti lety taky. Podivej se na cenu vstupnich surovin, ktera neustale roste, takze cena dolu rozhodne nepujde. Poptavka po bateriich je obrovska, coz cenu take nesnizi.
Co tam mas dal ?
Co tam mas dal ?
Ale neříkalo, před pěti lety se říkalo, že do roku 2030, akorát se to vyvíjí mnohem rychleji, takže dnes je to datum kolem 2025, některé predikce dokonce tvrdí, že bude cenová parita už v roce 2023. Víš kolik stojí ta nejdůležitější položka v baterii, lithium? Cca 300000kč/t, to je do 100kW baterie Tesly cca lithium za 3000kč. Kobalt se přestává používat, dnes baterie s největším nárůstem podílu na trhu (LFP) jej vůbec nepoužívají. Přestaň svoje domněnky vydávat za skutečnost.
to nie je "len" o raste cien surovin. aj ak by ceny vstupnych surovin nerastili, tak by ceny baterii neklesali. je to jednoduche, pretoze baterie musia byt stale vacsie aby ponukli aspon aky taky dojazd, cize kvoli vacsiemu mnozstvu surovin pouzitych v dnesnych bateriach je ich jednotkova cena vyssia ako bola v minulosti. problem je hlavne v tom, ze nikto do dnes neprisiel s novou technologiou, ktora by priniesla nizsiu vahu a vyssiu energeticku hustotu + vacsiu odolnost nizsim teplotam. nie som vedec a ani technik, ale nakoniec sa moze ukazat, ze dnesne limity na baterie su uz dosiahnute ... podobne ako pri mnohych inych technologiach, kedy sa v istom bode nie je uz moznde dalej zlepsovat.
jakej byl vyber elektra pred 5 lety?
napada me tesla za 3M, leaf za 1M a golf s dojeztem 190km za 900k.
dnes mas v cene golfa dojezd dvojnasobnej a pro jezdeni kolem komina neni moc duvodu dojezd zvysovat, takze ceny pujdou dolu.
lithia je dost a cena jde dolu, kobaltu je u novych aku potreba jen 1/5 a technologickej vyvoj urcite nerek posledni slovo.
1kWh aku v 2010 stala $1000, vloni $130 a predikce je $80 do 5 let. predpokladam, ze tyhle predikce nedelaj nejaky noumove od piva ani kartarky
napada me tesla za 3M, leaf za 1M a golf s dojeztem 190km za 900k.
dnes mas v cene golfa dojezd dvojnasobnej a pro jezdeni kolem komina neni moc duvodu dojezd zvysovat, takze ceny pujdou dolu.
lithia je dost a cena jde dolu, kobaltu je u novych aku potreba jen 1/5 a technologickej vyvoj urcite nerek posledni slovo.
1kWh aku v 2010 stala $1000, vloni $130 a predikce je $80 do 5 let. predpokladam, ze tyhle predikce nedelaj nejaky noumove od piva ani kartarky
klasika ... prispevky plne polopravd, zavadzania a cistych klamstiev 😄 citujem : "lithia je dost a cena jde dolu" 😄 cena lithia od zaciatku roka narastla o 91 % a nachadza sa tam, kde bola koncom 2018. pokles ceny, vyvolany pandemiou, je minulostou
ze spicky na prelomu 2017/2018 to kleslo skoro na 1/3 koncem lonskyho roku, od ty doby to stouplo, ale porad to je lehce nad polovinou prelomu 2017/2018, a od brezna setrvalej stav
a ? cize ak nieco stale pred rokmi X, tak ked je cena dnes nizsia, tak to znamena, ze cela "klesa" ? chapes pojem "trend" ? cena v roku 2017 / 2018 prudko vystrelila ( nezmyselne ) hore prave preto, ze sa zacalo intenzivne hovorit o elektromobilite a na trh vstupilo velke mnozstvo spekulantov. cena nasledne skorigovala, pretoze spekulanti realizovali zisky a uzatvarali pozicie, pricom s produkciou BEV to nebolo az take horuce a cena bola "prepalena". aktualne cena stupa prave kvoli prudkemu rozmachu elektromobility a pocovidovej situacii v priemysle. mimochom, ak by si sa aspon trochu zaujimal o realitu, tak by si vedel o prognozach odbornikov / obchhodnikov, ktori vidia dostupnost lithia do buducnosti znacne negativne. napriklad Tesla sa pokusa kupovat cinskych producentov lithia a uzatvarat dlhodobe kontrakty, pretoze si je vedoma ocakavaneho pruseru v najblizich 5 - 10 rokoch. samozrejme, ak najdu sposob, ako lithium nahradit, tak sa situacia moze otocit. aktualny trend je ale jasny
ty ses dobrej panikar
cena lithia stoupala az do 2017/2018, a ceny aku klesaly.
pak se cena lithia behem 3 roku propadla az na 1/3, aby za prvni 3 mesice letosniho roku vystoupala na 1/2 puvodni ceny a uz 3 mesice stagnuje, tedy se nejspis blizi dalsi pad.
cena suroviny tvori jen cast ceny vyslednyho produktu, rozhodne neznamena, ze kdyz surovina stoupne 2x, tak vysledny produkt stoupne taky 2x.
cinani moc lihia nemaj, vetsina lithia se tezi v australii
cena lithia stoupala az do 2017/2018, a ceny aku klesaly.
pak se cena lithia behem 3 roku propadla az na 1/3, aby za prvni 3 mesice letosniho roku vystoupala na 1/2 puvodni ceny a uz 3 mesice stagnuje, tedy se nejspis blizi dalsi pad.
cena suroviny tvori jen cast ceny vyslednyho produktu, rozhodne neznamena, ze kdyz surovina stoupne 2x, tak vysledny produkt stoupne taky 2x.
cinani moc lihia nemaj, vetsina lithia se tezi v australii
a v chile atd a vozí se to přes půl světa do číny na zpracování. Ekologie jak cyp 😄
z Číny se vozí všechno a do celého světa😊
Právě, to je ten problém. To sou miliony tun kerosinu, nafty a mazutu vid. Koukni se někdy nenápadně na https😐/www.flightradar24.com a provoz nad Evropou, Asií, USA, Kanadou a Ruskem
A to tam nejsou tajné lety, vojenské lety, stíhačky a bombardéry atd atd
A to tam nejsou tajné lety, vojenské lety, stíhačky a bombardéry atd atd
Chtěl bych si koupit 10kWh baterii na chalupu za 1000 USD. Prosím můžeš mi dát odkaz, kde se dá taková koupit?
jednak to dnes vychazi na $1300, prihod k tomu DPH a kdyz jich nakoupis par set tisic, tak se na nejakych 35tis kc za kus mozna dostanes
omg, si troll, alebo ..... ? cena 100 USD, o ktorej tu basnis ( ktoru zrejme ste ziadny vyrobca kvoli narastu vstupov nedosiahol ), je cena "nakladova" na samotnu vyrobu. nie je to "predajna cena" a nie su do nej zapocitane naklady na vyskum a vyvoj a pod. Tebou udavanych 1300 USD je ... uplna absurdita. ale vlastne Ty urcite vychadzas z faktov 😄 😄 tak nam sem mozes postnut ponuku na bateriu, ktora sa predava za Tebou prezentovanu cenu 😄
pisu vloni $130 a jen prejimam, co uvadi treba bloomberg
evidentne nejsi schopny pojmout psany text
pokles lithia proti prelomu 2017/2018
od zacatku roku rust jako snad u vsech komodit, az se vsichni nabazej, pujde to zas dolu. neboj
evidentne nejsi schopny pojmout psany text
pokles lithia proti prelomu 2017/2018
od zacatku roku rust jako snad u vsech komodit, az se vsichni nabazej, pujde to zas dolu. neboj
citujem Ta : "jednak to DNES vychazi na $1300, prihod k tomu DPH a kdyz jich nakoupis par set tisic, tak se na nejakych 35tis kc za kus mozna dostanes"
cize ... pises .... "jednak to DNES vychazi na $1300" ... este raz zdoraznujem Tvoje vyjadrenie casu "DNES"
a nasledne reagujes na moj prispevok 😒br />
"pisu VLONI $130 a jen prejimam, co uvadi treba bloomberg"
zrazu pises "VLONI" 😄
kks ... nie je Ti trapne ? 😄 😄
uvediem Ta trosku do obrazu ... na bloombergu ( a vsade inde ) sa pise o "nakladovej" cene pre producentov ( hlavne v spojitosti s nakladmi na samotnu vyrobu - cenu vzacnych kovov a ostatnych pouzitych materialov
) a nie "predajnej" cene pre klientov. evidentne nechapes, aky je rozdiel v tychto dvoch pojmoch. rozdiel moze byt kludne aj 100 USD ( cize predajna cena napriklad 230 USD ... neviem, aka je skutocna predajna cena ), pretoze do konecnej predajnej ceny sa zapocitavaju aj naklady na vyskum a vyvoj, marza a kopec dalsich poloziek. cize Tebou udavanych 130 USD predajna cena za 1kWh je totalny nezmysel. pisal si, ze sa da kupit bateria za 35tis CZK ... sem s tou ponukou prosim.
cize ... pises .... "jednak to DNES vychazi na $1300" ... este raz zdoraznujem Tvoje vyjadrenie casu "DNES"
a nasledne reagujes na moj prispevok 😒br />
"pisu VLONI $130 a jen prejimam, co uvadi treba bloomberg"
zrazu pises "VLONI" 😄
kks ... nie je Ti trapne ? 😄 😄
uvediem Ta trosku do obrazu ... na bloombergu ( a vsade inde ) sa pise o "nakladovej" cene pre producentov ( hlavne v spojitosti s nakladmi na samotnu vyrobu - cenu vzacnych kovov a ostatnych pouzitych materialov
) a nie "predajnej" cene pre klientov. evidentne nechapes, aky je rozdiel v tychto dvoch pojmoch. rozdiel moze byt kludne aj 100 USD ( cize predajna cena napriklad 230 USD ... neviem, aka je skutocna predajna cena ), pretoze do konecnej predajnej ceny sa zapocitavaju aj naklady na vyskum a vyvoj, marza a kopec dalsich poloziek. cize Tebou udavanych 130 USD predajna cena za 1kWh je totalny nezmysel. pisal si, ze sa da kupit bateria za 35tis CZK ... sem s tou ponukou prosim.
samozrejme ze to je vcetne ceny vyvoje a postaveni fabriky, nebo si snad myslis, ze to nekdo dela pro neci pekny voci ??
Třetí auto v rodině by mělo být malé a vhodné do města, elektrické cígo bylo ideál, ale stálo jednou tolik než benál a fabrika stejně prodělala.
Toptene, ty nejsi žádný hlupák, proto mi připadá podivné, že tak strašně bojuješ za EV a hanobíš diesly. Myslím že si umíš docela dobře představit, co by znamenal totální přechod na elektriku a že to bude nahrávka číňanům, aby se tu vyrojili se svýma levnějšíma EV.
ja jsem s kritikou dieselu dost polevil pote, co diky dieselegate museji i diesely splnovat emise nejen v laboratorich, ale i v realu. ale na rovinu - nebyt danovyho zvyhodneni dyzlu, kdy je benzin u nas zatizenej o 40% vyssi spotrebni dani, tak se dyzl nevyplati a po patavka po dyzlech je vyvolana vpodstate umele na urovni danovych ulev.
uvidme jak to bude dal s chinanama, ja z nich nemam radost vubec zadnou a moc neverim, ze svejma verkama prevalcujou Zapadni trh.
a predstava ze celou automobilovou dopravu u nas utahne dostavenej temelin misto kazdorocniho paleni 2mld litru benzinu a 5-6mld nafty a tedy nemusis tolik podporovat diktatorsky rezimy kupovanim ropy, je pro me lakava, a to si nemyslim, ze se nejaka jaderka u nas bude dostavovat
uvidme jak to bude dal s chinanama, ja z nich nemam radost vubec zadnou a moc neverim, ze svejma verkama prevalcujou Zapadni trh.
a predstava ze celou automobilovou dopravu u nas utahne dostavenej temelin misto kazdorocniho paleni 2mld litru benzinu a 5-6mld nafty a tedy nemusis tolik podporovat diktatorsky rezimy kupovanim ropy, je pro me lakava, a to si nemyslim, ze se nejaka jaderka u nas bude dostavovat
To ale opravdu nemusejí. Kdyby opravdu musely (tedy kdyby fungovaly stanice na měření emisí a dopravní policie), tak bych nemohl denně potkávat čmoudy, za kterými se valí oblaka modročerného dýmu. S eko pozdravem Limonádovému plynu zmar, Váš místní magor.
u dieselgate neslo o cmoudy, ale o jedy NOx, romiku.
cmoudy na silnicich - to je specifikum chudych postbolsevickych zemi jako jsme my a pak ty rozvojovy.
doufam, ze je StKacka z nasich silnic konecne vymetou, aler jedomety tady budou jeste dlouho, mnohy z nich jesou stary 3 roky, mladsi uz jsou lepsi, a mnohe uplne OK. otazka je, co budou vypoustet za 10 roku
cmoudy na silnicich - to je specifikum chudych postbolsevickych zemi jako jsme my a pak ty rozvojovy.
doufam, ze je StKacka z nasich silnic konecne vymetou, aler jedomety tady budou jeste dlouho, mnohy z nich jesou stary 3 roky, mladsi uz jsou lepsi, a mnohe uplne OK. otazka je, co budou vypoustet za 10 roku
Nazvat vlastní zemi 32 let po pádu komančů jako "postbolševická" chce velkého fištróna. Tím jsi finálně završil snůšku lží, polopravd a nesmyslů, kterýmí jsi zasvinil tuto diskusi.
jsme postbolsevicka podobne jako cast stredni a vetsina vychodni evropy.
a navic nam dnes vladne StBak
a navic nam dnes vladne StBak
Už nepiš, už jsi dnes nablil dost.
Popírat, že do politická kultura je u nás někde na úrovni bananovych republik, to může jen optimista - nebo osel.
Chyť se s toptenem za ruku a běžte se léčit. Nebo emigrujte tam, kde je vyspělý ráj. Nepochopím, jak tady mezi těmi banány můžete žít. Jen takový skromný dotaz, proč máš přezdívku podle post bolševické zbraně? Miluješ sovětský lid? Máš rád tu zemi, kde již včera sežrali to, co mělo být na zítřek?
Protože jsem křestním Michal a v době registrace mi bylo 35. Jinak tuším, že žádný Mig35 není 😊
Stěhovat se budu až časem, krom toho Andy tu bude akorát do podzimku😊
Stěhovat se budu až časem, krom toho Andy tu bude akorát do podzimku😊
Tomu nevěř. Andy tady bude a ty se stěhovat nebudeš. Mig 35 si kdyžtak najdi na internetu. V emigraci ti schopnost něco si vygooglit přijde vhod. Kdybych se náhodou spletl a ty by ses dokázal odstěhovat.
Právě dokončil státní zkoušky a začíná sériová výroba https😐/www.armadninoviny.cz/…tni-zkousky.html
Ad Mig-35: existuje: https😐/cs.wikipedia.org/wiki/MiG-35
Je to offtopic, ale MiG-35 je vylepsena verze MiG-29: https😐/en.wikipedia.org/…i/Mikoyan_MiG-35
EDIT - pardon, psat do neco do diskuse, kterou jsem otevrel pred par hodinami a uz neobnovil je blbost. Sorry.
EDIT - pardon, psat do neco do diskuse, kterou jsem otevrel pred par hodinami a uz neobnovil je blbost. Sorry.
romiku, jestli ty se drzis s klukama za ruce, tak uz chapu ten tvuj nick 😁
ja chodim s klukama na pivo
ja chodim s klukama na pivo
no, takže, vrátím toho dutohlava- ty si ty jelito myslíš, že se bez ropy společnost obejde? A po čem ti ty EBV budou jezdit, když ne po asfaltu? A co plasty, co dalších tisíc věcí, které se z ropy vyrábějí, od barev po funkční prádlo, to už nebude třeba ani toho? Ani olejů v průmyslu? Jasně, všechno bude takové krásné, sluníčkové...
a psal jsem snad ty dutohlave, ze bez ropy obejdeme??
precti si to jeste 100x a mozna pochopis ...
... mozna
precti si to jeste 100x a mozna pochopis ...
... mozna
Psal jsem ti to vedle a nějak jsi mi zapomněl odpovědět.
Kdybys měl dva recepty na chleba, jeden rychlý, při kterém bys spotreboval kilo mouky a upekl jsi stogramovy bochnik, druhy pomalejší, při kterém bys měl bochnik třeba 800gramový, který recept by sis vybral?
Kdybys měl dva recepty na chleba, jeden rychlý, při kterém bys spotreboval kilo mouky a upekl jsi stogramovy bochnik, druhy pomalejší, při kterém bys měl bochnik třeba 800gramový, který recept by sis vybral?
freferg
Dejme tomu, že bych se nadchnul pro elektroauta. Nevím co by mě mělo lákat pro koupi ID4 a už vůbec ne této varianty GTX. Vždyť proti Tesle to jsou úplně zoufalé hodnoty zrychlení. I základní verze např. modelu Y je mnohem rychlejší než tahle GTX verze. A cenově to bude taky mnohem přijatelnější, obzvláště když u VW začnete přidávat příplatkovou výbavu.
(Ano - vím že model Y zatím u nás není v nabídce, ale zřejmě brzo bude až dostaví továrnu v Německu. Máme tu ale model , kde to je velmi podobné)
(Ano - vím že model Y zatím u nás není v nabídce, ale zřejmě brzo bude až dostaví továrnu v Německu. Máme tu ale model , kde to je velmi podobné)
iudex
Pre všetkých nadšencov EV tvrdiacich, ako nabíjanie nie je problém, ako sa nabíjačky rozširujú, vrátane tých superrýchlych a teda dobíjanie je už otázka 30 minút, dávam do pozornosti video youtubera Shmee150.
Ten vlastní Porsche Taycan, t.j. špičku medzi EV, je nadšencom najnovších technológií, býva v Londýne, kde je rýchlych nabíjačiek kopec, teda ideálna kombinácia. No a tu je jeho skúsenosť s nabíjaním: na troch zo štyroch nabíjačiek nenabil😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
Ten vlastní Porsche Taycan, t.j. špičku medzi EV, je nadšencom najnovších technológií, býva v Londýne, kde je rýchlych nabíjačiek kopec, teda ideálna kombinácia. No a tu je jeho skúsenosť s nabíjaním: na troch zo štyroch nabíjačiek nenabil😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
mne sa z aktualnej produkcie paci Q4, ktoreho zakladna cena je velmi fajn, ale ako som predpokladal, po nakonfigurovani som sa dostal cez 90k EUR 😄 idealne auto pre manzelku do mesta a je dost mozne, ze o 2 roky prejdeme z benzinoveho 6valca do EV. problemy vidim dva. rodinne auto ako BEV znamena, ze napriklad tripy do Toskanska s malym dietatom nebudu mozne ( budeme si musiet pozicat ine auto ) a zostatkova cena po 4 rokoch moze byt celkom problem, pokial pojde vyvoj novych BEV rovnako rychlo ako do teraz. pre teoretikov ktori BEV nemaju, alebo maju, ale jazdia len do prace a spat, je sucasny system nabijani OK, pre vsetkych ostatnych je este prilis nedokonaly a majitel BEV sa stava jeho, trosku to prezeniem, "otrokom" ... proste od komfortneho uzivania ma BEV este daleko. za mna je to ale vyborne riesenie pre druhe / tretie auto do rodiny, ktore sa pouziva hlavne na cesty po meste a pod. samozrejme, ceny su zatial prilis vysoke
Já mám doma garáž a v ni zásuvku. Pro 300 dni v roce jsem absolutne v pohodě. A na ty zbývající muzu alternovat s klasickým vozem - nebo si ho proste půjčit.
Tým len potvrdzuješ, čo ja tvrdím stále, teda že EV sú vhodné len pre ľudí s vlastnou garážou (nabíjačkou) a ako druhé auto do rodiny (teda na kratšie trasy hlavne do mesta). V tom nie je spor a takto to dáva zmysel.
Ale 300k pomerne veľké a veľmi drahé SUV nie je druhé auto do mesta, to je úplnou antitézou tohto pojmu.
Ale 300k pomerne veľké a veľmi drahé SUV nie je druhé auto do mesta, to je úplnou antitézou tohto pojmu.
Ale však pisu odjakživa, ze to není pro každého. V paneláku taky nebudeš řešit fotovoltaiku nebo čím topit
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
neobolševický pavědci, následníci velkého Trofima Lysenka před lety prohlašovali jak nás spasí biomasa, štěpka a dávali podporu na kotle, dotace atd.
Ted zas přišli s názorem, že biomasa je vlastně fuj, dřevo je taky fuj, uhlí je taky fun, plyn je taky fuj a ropa je taky fuj.
Takže nejlepší bude nechat asi lidi zmrznout.
Nebo se spolehnout na větrník, btw včera sem vyvěsil vlajku a prapor se ani nehnul, hodně vetrno bylo tenhle víkend.
Takže zbývá akorát záračná fotovoltaika, na jejiž výrobu , přepravu surovin,m přepravu panelů a instalaci padne miliony tun CO2.
Spolek neomarxistických utopistů, pomatenců, ignorantů a pavědců co si nevidí ani na špičku nosu
neobolševický pavědci, následníci velkého Trofima Lysenka před lety prohlašovali jak nás spasí biomasa, štěpka a dávali podporu na kotle, dotace atd.
Ted zas přišli s názorem, že biomasa je vlastně fuj, dřevo je taky fuj, uhlí je taky fun, plyn je taky fuj a ropa je taky fuj.
Takže nejlepší bude nechat asi lidi zmrznout.
Nebo se spolehnout na větrník, btw včera sem vyvěsil vlajku a prapor se ani nehnul, hodně vetrno bylo tenhle víkend.
Takže zbývá akorát záračná fotovoltaika, na jejiž výrobu , přepravu surovin,m přepravu panelů a instalaci padne miliony tun CO2.
Spolek neomarxistických utopistů, pomatenců, ignorantů a pavědců co si nevidí ani na špičku nosu
http😐/energozrouti.cz/…e-ho-chce-omezit
Ted zas přišli s názorem, že biomasa je vlastně fuj, dřevo je taky fuj, uhlí je taky fun, plyn je taky fuj a ropa je taky fuj.
Takže nejlepší bude nechat asi lidi zmrznout.
Nebo se spolehnout na větrník, btw včera sem vyvěsil vlajku a prapor se ani nehnul, hodně vetrno bylo tenhle víkend.
Takže zbývá akorát záračná fotovoltaika, na jejiž výrobu , přepravu surovin,m přepravu panelů a instalaci padne miliony tun CO2.
Spolek neomarxistických utopistů, pomatenců, ignorantů a pavědců co si nevidí ani na špičku nosu
neobolševický pavědci, následníci velkého Trofima Lysenka před lety prohlašovali jak nás spasí biomasa, štěpka a dávali podporu na kotle, dotace atd.
Ted zas přišli s názorem, že biomasa je vlastně fuj, dřevo je taky fuj, uhlí je taky fun, plyn je taky fuj a ropa je taky fuj.
Takže nejlepší bude nechat asi lidi zmrznout.
Nebo se spolehnout na větrník, btw včera sem vyvěsil vlajku a prapor se ani nehnul, hodně vetrno bylo tenhle víkend.
Takže zbývá akorát záračná fotovoltaika, na jejiž výrobu , přepravu surovin,m přepravu panelů a instalaci padne miliony tun CO2.
Spolek neomarxistických utopistů, pomatenců, ignorantů a pavědců co si nevidí ani na špičku nosu
http😐/energozrouti.cz/…e-ho-chce-omezit
Me posledni dobou zaujal i silici odpor k plynu - mozna to souvisi s tim novym plynovodem, nevim. Planovala se budoucnost v plynovych elektrarnach,ale pak se provalilo, ze cena za takovou elektrinu je moc vysoka, topeni plynem taky prej neni moc ekologicky, ja uz s v tom nevyznam. Fakt tomu nerozumim.
Odvolávám co jsem odvolal a slibuji co sem slíbil. Kocourkov hadr 😄 😄
Prostě všechno je neekologický vyjma větrníku a FVE. Přesto nejede vlak 😄 😄
Prostě všechno je neekologický vyjma větrníku a FVE. Přesto nejede vlak 😄 😄
Píšeš.....Toto není revoluce - je to evoluce, technická evoluce.
Žádná technická evoluce. Jde o marketingový trik, kde lobby výrobců a distributorů elektřiny využilo momentálního eko-šílenství k rychlému obohacení. Nic víc a nic míň.
Žádná technická evoluce. Jde o marketingový trik, kde lobby výrobců a distributorů elektřiny využilo momentálního eko-šílenství k rychlému obohacení. Nic víc a nic míň.
OMYL
Spalovací motory nejsou předchůdcem elektromobilů, je to přesně naopak.
První elektromobil sestrojili v roce 1835 Sibrandus Stratingh a Christopher Becker. Ano, první elektromobi vznikl mnohem dříve, než byly sestrojeny zážehové, či vznětové motory. Měl sice jen tři kola a používal jeednu nedobíjecí baterii s napětím 2 Volty, ale elektromobil to byl.
Tady je funkční replika prvního elektromobilu😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
Stačí nalít elektrolyt (kyseliny sírovou) do baterie a jede jak v roce 1835.
Spalovací motory nejsou předchůdcem elektromobilů, je to přesně naopak.
První elektromobil sestrojili v roce 1835 Sibrandus Stratingh a Christopher Becker. Ano, první elektromobi vznikl mnohem dříve, než byly sestrojeny zážehové, či vznětové motory. Měl sice jen tři kola a používal jeednu nedobíjecí baterii s napětím 2 Volty, ale elektromobil to byl.
Tady je funkční replika prvního elektromobilu😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
Stačí nalít elektrolyt (kyseliny sírovou) do baterie a jede jak v roce 1835.
Martin Styblo
Přidávám se ke dinosauřímu skepticismu. Raději dožiji své dny i s V6 Challengerem (nesmějte se mi, prosím😃, než jezdit tramvají nabitou skvělým infotainmentem.
3_diamanty
ze zrovna ID4 aj enyaq sa vydarili.... a su aj normalne kukatelne na rozdiel od troch stvrtin dalsich elektroaut na trhu... vw, skoda :yes:
Ada je zase tady
takže motorem blízké budoucnosti bude zase - oblíbený a nezastupitelný diesel! Jen asi bude na plyn. Bude spalovat metan, který bude do EU proudit plynovodem Nordstream II ze Sibiře, kde nevědí. co s ním. Tím bude dosaženo další zlevnění provozu a snížení emisí, které už tak jsou u dieselového osobního vozu nejnižší ze všech dostupných vehiklů A auta se budou vyrábět kvalitnější, aby najezdily alespoň 1 mil km a ušetřily se tak emise, které vyletí komínem při výrobě vehiklů s uměle pokrácenou životností.
Zaujímali by ma dynamické parametre mimo týchto ideálnych podmienok. Hádam to bude súčasť testu? 🤔
RR tiez vykon neuvadzal a pani to prezili.
Ostatne už dlho sú medzi spaľovákmi motory, ktoré majú navýšený výkon počas overboostu a nikdy sa tieto hodnoty neuvádzajú ako maximálny výkon motora, práve preto, že je dostupný len v obmedzenom rozsahu. Najlepším príkladom z vlastnej stajne je minulý Golf GTI Clubsport: maximálny výkon počas overboostu (tuším 12 sekúnd) bol 213 kW, ale uvádzal sa iba trvalý výkon 195 kW. A tu je to presne naopak, uvádza sa len výkon dostupný 30 sekúnd a hlavne (!) zvyšný výkon sa neuvádza vôbec. 😲
https😐/www.caranddriver.com/…l-s-performance/
a uplne si nemyslim, ze by vetsina spalovaku vydrzela trvaly zatizeni maximalnim vykonem
vzpomen si, jak se svyho casu chladil 3 valcovej MPI kdyz jsi ho trochu vokouril
Na tříválcový MPI si nevzpomínám neb jsem jej nikdy nejel.
Prostě tohle
https😐/www.youtube.com/watch?…
ani to špičkové EV od Porsche nesvede.
Dnešní slušně postavený ICE jde přehřát nikoliv rychlou jízdou a požadavkem na max. výkon (na to jsou právě velmi dobře dimenzované) ale když už tak stáním někde v koloně v 40 st. teplotách, kdy není dostatečný přívod vzduchu a to ještě jenom u supersportů nebo závodních speciálů.
Teda nie že by som sa chcel Volkswagenu a tohto prístupu nejak zastávať, ale tentoraz varíš z vody.
No a pri overbooste máš pár sekúnd ešte vyšší výkon, ale práve preto, že je dostupný len po dobu pár sekúnd, tak sa neuvádza v parametroch ako hodnota maximálneho výkonu. A tak je to správne.
S čím súhlasím, je, že by mali uvádzať výkon alebo maximálny výkon použiteľný pri normálnej jazde a ten tzv. overboost uvádzať ako bonus naviac, bez ohľadu na pohon.
Aj tak mi samotný max. výkon u EV mi o aute veľa nepovie, je to len špička ľadovca, ťažko prakticky využiteľná. Vlastnosti el. pohonu a spaľovacieho motora sa 1:1 porovnávať podľa mňa nedajú. 150 kW u EV a 150 kW z benzínu, to sú dva celkom odlišné svety.