Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Na přechod k elektromobilitě jsou prý nejlépe připravení VW a Volvo, Toyota zaostává

59 komentářů

Avatar - Roman Horký
Roman Horký
Otevřely se mi oči a prohlédnul jsem. Jak je na tom automotive v EU skvěle. Dosud jsem žil v bludu smyšlenek, že Toyota je největší automobilka na světě a produkuje velmi masově velmi ekologické vozy. Děkuji za toto vymanění z osidel slepoty a temnoty. Ať elektrické světlo svítí a a elektricka auta jezdí! Ať žije Ó velký koncern i ten Ó druhý ekologicky leader. S eko pozdravem Limonadovemu plynu navždy zmar, Vás místní magor.
PowerHouse
i díky masivní podpoře japonské vlády do solid state baterek (20 mld dolarů).
PowerHouse
Záleží na tom, s kým dokáží spolupracovat na té elektromobilitě. Rozhodující baterky si nebudou automobilky vyvíjet samy.

Třeba VW spolupracuje s amíkama na vývoji baterek.
A Stellantis je na tom taky velice dobře, protože uzavřel spolupráci s Foxconnem.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
VAG a Volvo
Toyota jer nejlépe připravenou automobilkou na nepřechod k čisté elektromobilitě
Prodeje VW padají a prodeje Toyoty ne
nepotřebuje to komentář

Nablblá Evropa není pupkem swěta elektrozkrati !!!
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Český jazyk nezná slovo "Tichí"
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Tak to do značné míry vysvětluje tvé zvárcené elektro-názory! :-[]
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Jste zcela na omylu, "dědeček" ještě nejsem a pár let pravděpodobně ještě ani nebudu. A rasismus jsem nikdy nikde neschvaloval! :-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Bolševický agresoři Utopíme v Rudým moři :-)

Salviniho armáda - dá migrantům přes záda :-)

Naší vesnicí neobolševik neprojde!

Nemluv nahlas, neomarxista naslouchá.
Freddka
Podle me je _EQS_ a Roman Horky jeden a ten samy clovek, rozpolcena osobnost, ktera jen trolluje tu ve prospech a hindy proti EV :-!
Avatar - lyon667
lyon667
To muselo dát práce, založit si tolik účtů a pak si z jednoho po druhém ten blábol oplusovat...
Avatar - Barrichello
Barrichello
A tady je tichý zabiják větrníků a fotovoltaiky.

Kontrolní otázka soudruhu? Myslíš že nebude takovýchto extrmních výkyvů počasí přibývat?

Pokud odpovídíš že myslíž že ano, pak spolehání čistě na OZE je cesta do PEKEL

https://www.novinky.cz/…edm-desitek-domu
gil54
.....abych se zbavil něčeho zeleného, nejdu na diskuzi, nýbrž na toaletu. Jedná se vždy o velmi důležitý etický okamžik.
Arese
...by si už konečně měli vytáhnout hlavu z p.r.d.e.l.e a pochopit, že v naprosté většině států vzniká elektřina neekologickým způsobem, nejčastěji ze spalování uhlí. Nebo z atomových elektráren, které zase produkují dsud nezpracovatelný vysoce radioaktivní odpad. Nemluvě o neekologické a na suroviny nesmírně náročné výrobě baterií, pro kterou je nutné těžit obrovské množství různých surovin, často s fatálními důsledky na krajinu. A k tomu všemu by pro EV bylo třeba vybudovat extrémně nákladnou soustavu nabíječek a zesílit el. vedení. A po cca 8-10 letech cena ojetého EV prudce poklesne, spolu s tím, jak bude opotřebovaná drahá baterie, takže zůstatková cena EV pak bude zcela minimální, ne-li nulová. A tyto všechny oběti by se dělaly pro pohon, který je ve srovnání se spalovacími vozy extrémně nepraktický a jízdně nudný. Podtrženo a sečteno - masové zavádění EV vývoj klimatu vůbec neovlivní, a pokud ano, tak téměř neměřitelným způsobem. EV proto vždy budou jen doplňkovou alternativou, ale nikdy nemohou zcela nahradit vozy se spalovacími motory! Takže žádný "přechod" automobilek k EV, ale pouze doplnění jejich výrobního programu o EV! :-)
Mig_35
nějak nechápu, proč se snažíš neustále tu ekologii politizovat, proč používáš cizí termíny ve snaze někoho oslnit a zatajit, že máš ve skutečnosti základní vzdělání... protože nikdo aspoň s výučním listem by takové nesmysly psát nemohl...
Arese
Nesmysly tady šíříš většinou ty. A i mé vzdělání neměj obavy! :-)
Mig_35
Nic ti nebrání konkrétně a věcně argumentovat. Ale to bych chtěl asi moc. Největší cti, které se může dostat *** je, že se na konci svého života stane hnojem. Snad se ti takový kariérní postup taky poštěstí ;-)
MrBeranek
Tak to pozor. S politizací ekologie přišly z EU (a nejen z tama) první, když začali přikazovat, nakazovat a danit. Tehdy se z dobré myšlenky (každý jistě chce mít kolem sebe příjemné prostředí pro život) stala politika, tzn. někdo si začal osobovat právo vrchnostensky nařizovat druhým, co si mají nebo můžou koupit. Právě avizovaný zákaz prodeje aut se spalovacími motory je čistokrevnou politikou, v rámci které někdo prezentuje svoji představu na to, co je "správné" a co "správné" není; místo aby to nechal na rozhodnutí jednotlivců.
Mig_35
Jmenuje se to volební systém, rozhodování jednotlivce není na pořadu dne už mnoho let…
MrBeranek
A tím jsi chtěl říct přesně co? Že volení zástupci dostávají na 4 roky od voličů bianco-šek a můžou si dělat, cokoliv uznají za vhodné?
traveldrive
Vpodstate to tak funguje.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Omyl, vyhořelé palivo lze přepracovat a znovu použít. Bohužel komerčne to neumí NIKDO JINY než zaostalé Rusko :-):-):-):-)

Tomu se říká S M U L A :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)

http://atominfo.cz/…ne-palivo-remix/
Mig_35
Dobrý odkaz - čumím :yes:
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jestli tě zajímá víc, mam další
http://www.enviweb.cz/116501

V tomto já osobně vidím pokrok a v reaktorech 4 generace, což jsou ty rychlé reaktory , tzv. množivé chlazené sodíkem či olovem. Opět hlavní leader Rusko, Bělojarská JE je jediná JE v komerčním provozu s reaktory BN chlazenými sodíkem (čína obdobné teprve staví) a k tomu Rusko staví rekator chlazený olovem a dělá další výzkum.

Jinak první blok posmívané Běloruské JE už je rovněž v komerčním provozu a pracuje se na uvedení 2 bloku do komerčního provozu.

Rosatom šlape :-) Taky je to suverénně největší atomová korporace na světě.

Za mě optimální energetická základna pro země střední Evropy je 50% energie z jádra, 5-10% energie z vodních toků, a 30-35% fotovoltaika a 5-15% uhlí jako rezerva :-)
Mig_35
Využití jaderného odpadu je každopádně game changer :yes:
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
dnes po olmíku jezdila EŇA a měla z důvodu ekologie vypnutou klimu a otevřená okna. Zná někdo kolik může mět odběr kW při 35C? Automobilky jsou připraveny, ale řidiči a infrastruktura NE.
Arese
Hlavně by se ekofašisté a šéfové automobilek měli obyvatelstva v národných referentech nejdřív zeptat, jestli přechod na EV chtějí. V naprosté většině případů by výrazně převažovaly negativní odpovědi! :-O
Freddka
Takhle to ale neni.

Protoze na otazku “chces abychom za 100 let uz nejezdili na ropu?” ti kazdy clovek s trochou mozku odpovi samozrejme a prirozene “ano, to je dobry napad, takovou budoucnost chci”.

No a pak prijde ta dalsi otazka “tak kde s tim zacneme” a Win Diesel a Arese zacnou kricet “no tak moment, rikali jsme za 100 let, prece nebudeme zacinat ted hned?!?”
“Ja bych chtel zacit hned po me smrti, prosim” :-!
gil54
Takhle to ale opravdu není.

Já asi tedy mozek nemám, podle tvé teorie, ale já za sto let chci jezdit na ten nejlepší a nejvýhodnější pohon, jaký bude k dispozici, by byla moje odpověď. Na ten chci jezdit i dnes. A pokud ani do té doby nebude nic lepšího než ropa, klidně na ropu i za 100 let.

Vývoj nových pohonů nechť intenzivně probíhá, mohou být alternativně i na trhu pro specifické potřeby, ale dokud nebudou ve všech rozhodujících parametrech srovnatelné nebo lepší než ropa, tak ať mi je, prakticky násilím, nikdo nenutí. To je pouze sprostá diktatura z pozice moci pod rouškou pseudoekologie. Chci mít svobodnou volbu v této oblasti.

Kdy začít je jasné, ihned, až to "něco" bude lepší než ropa. Potom se nebudu bránit ani já.
Mig_35
Když se povznesu nad "nejlepší a nejvýhodnější pohon" - to je totální blábol, elektromotor je stonásobně lepší i výhodnější, jediný problém je spojen s uskladněním energie, pozastavil bych se ještě nad jednou věcí a sice: když přijdeš na stavební úřad s tím, že si chceš na svém pozemku postavit kopii Karlštejnu a oni ti to nedovolí, je tím porušována tvoje osobní svoboda?
Apod třídění odpadu, nemožnost odhazovat vajgly na zem, nemožnost řezat cirkulárkou ve tři ráno a spousta dalších omezujících nařízení - existuje vůbec nějaká svoboda podle tvého gusta?
mrazik
Argumentovat ucinnosti elektromotoru oproti spalovaku je hloupost. Spalovak si tu energii defactp vyrabi sam s ucinnosti kolem 30-35% (myslim). Elektrina v nasich podminkach se vyrabi take kolem 30% ucinnosti, ale pak jsou tu ztraty distribuci, ztraty v bateriich atd. , takze cela ucinnost BEV auta neni najednou tak skvela.
Mig_35
Ano je to hloupost. Dokonce taková, že tomu v USA věnovali samostatnou studii.
https://www.garaz.cz/…ych-aut-21000070

Teď ovšem k těm horším zprávám. Konvenční auta se spalovacími motory jsou oproti elektromobilům drasticky neúčinná, což je přirozeně dáno neúčinností samotného motoru. Až 62 % energie ukryté v palivu je zde vydáno na teplotní ztráty, kdy se energie prostě „vytopí“ do atmosféry přes chladicí a výfukový systém. Celkově pístový motor podle studie ztratí 68 až 72 % energie sám o sobě.

Dalších 5 až 6 % padne na ztráty v pohonném ústrojí – tedy v převodovce a diferenciálech, 3 % zmizí při stání na volnoběh, maximálně 2 % seberou světla a komfortní příslušenství a 4 až 6 % dělají parazitické ztráty, kam patří třeba čerpání oleje, vody a paliva, pohon systému zapalování a další. V konečném důsledku se na silnici přenese mezi 16 a 25 % energie.
mrazik
Nikde jsem v tom srovnani nenasel ztraty pri vyrobe elektriny, kde ty tepelne jsou obrovske - to jsou takove ty moc hezke chladici veze, ztraty v distribuci, ztraty v transformatorove stanici. Chapu, ono by to pak nevyslo tak hezky.
Mig_35
dobře. jednoduchá otázka: kdybych tam započetl všechny ty ztráty, vyšel by spalovací motor líp?
mmch
https://oenergetice.cz/…-ceske-republice
ztráty při výrobě elektřiny se dají použít jinde...
Avatar - eLzyx
eLzyx
spalovák na tom nebude nikdy líp, protože ten nasčítává hromadu dalších ztrát.
Pokud zanedbáme těžbu a výrobu, protože i palivo pro energetiku je nutné vytěžit, zpracovat a začneme porovnávat až od distribuce, tak klasické PHM mají poměrně velké ztráty na transportu, uskladnění, výdeji.
Elektriku nemusíš vozit kamiony přes půl republiky, na elektriku nemusíš mít energeticky neefektivní čerpací stanice...
gil54
- - - - -
Mig_35
Morseovku už jsem zapomněl.
Avatar - eLzyx
eLzyx
vypnutou klimatizaci a otevřená okénka mají i řidiči spalováků. Někomu ta klimatizace nedělá dobře.
Dokonce se uvádí, že auto s otevřenými okénky má větší spotřebu PHM než při spuštěné klimatizaci. Samozřejmě záleží na rychlosti. Takže úspora baterek? Naopak.
traveldrive
Ak si dobre pamätám, tak niekedy v 90. rokoch merali odber klímy v autách strednej triedy. Vtedy namerali najväčší odber z výkonu motora asi 7 kW. Ale podrobnosti si už nepamätám. Na spotrebe to robilo 1-2 litre na sto, ale je to už dosť dávno, dnes tie čísla môžu byť iné.
gil54
.....se musí dořešit za 100 let.
Je to vysoká hmotnost, používání topení a klimatizace, které výrazněji ovlivňují dojezd, vyšší pořizovací ceny, problematický následný prodej, prakticky nulová prodejní hodnota při "opotřebení" baterií nebo jejich poruše mimo záruku, řídká síť dobíjecích míst, dlouhé časy, potřebné k doplnění energie, rizika spojená s požárem a komplikovanější hasící zásah v garážích zatím neřešitelný, ani při okamžitém hasičském zásahu nezachranitelné, ručním hasícím přístrojem nelze ani zpomalit, natož uhasit.

Proto chci mít svobodnou volbu v této oblasti. V této oblasti. Nepotřebuji řezat cirkulárkou ve tři ráno, jak se mi to snaží demagogicky nutit někteří "agresivní diskutéři".
Avatar - eLzyx
eLzyx
zajímavé, že staré ojeté Tesly si cenu drží. Čím to? Jo aha, protože to vyřešili. Výměna baterie nestojí jako celé auto. Do Tesly 3 je baterka údajně pod 400t Kč.
Ostatní dojí své zákazníky. Včetně Volva, co si za 11kWh baterku do PHEV (T6/T8) řekne 480t Kč.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Drží cenu? Auto za 2,5 mega se prodává za 900 tis, to drží cenu jak blázen čéče :-):-)
Avatar - eLzyx
eLzyx
a za kolik si myslíš, že se prodávají spalováky? S-klasse 2013, která stála 2,5 mega, tak se prodává za podobné peníze. Z tohoto pohledu trvám na tom, že si drží hodnotu.
Mrkni na ostatní elektromobily. Některé jsou dokonce neprodejné.
Mig_35
Koukám na sedmickovy bavoraky. Auto za cca 2,7 po 10 tkm prodej za 1,5-1,6.
Zajímavé, ze se propadem ceny se zaklina největší Fanda luxusních vran:)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Po 10 tkm?
To chci vidět nahod inzerát.

Já vidím benzínové vrány s megapropadem, bud sou to supersporty nebo Bentley, Rollsy nebo ty vrány sou 15 let starý nebo maj nejto 300-700 000 km :-):-):-)

Jenže ty Tesly sou staré 5 let a maj najeto 100-160
https://www.sauto.cz/…model-s/19167822

Krapet rozdíl :-)
Mig_35
Zajímám se o 740i, v Německu ta nová tlama za 64 tis EUR, nové 100 tis

https://m.mobile.de/…n/322461000.html?…
Avatar - Barrichello
Barrichello
A tenhle kousek je v inzerci rok :-):-)
https://www.sauto.cz/…model-s/18332325
Mig_35
Lidi mají strach z nájezdu. Navíc baterky jsou každý rok lepší a lepší
Avatar - eLzyx
eLzyx
Je to jen 60, 2013, takže asi tak o 200t Kč předražené proti zbytku Evropy. Docela jsem po Sku začal koukat
Avatar - Barrichello
Barrichello
neobolševický pavědci, následníci velkého Trofima Lysenka před lety prohlašovali jak nás spasí biomasa, štěpka a dávali podporu na kotle, dotace atd.

Ted zas přišli s názorem, že biomasa je vlastně fuj, dřevo je taky fuj, uhlí je taky fun, plyn je taky fuj a ropa je taky fuj.

Takže nejlepší bude nechat asi lidi zmrznout.

Nebo se spolehnout na větrník, btw včera sem vyvěsil vlajku a prapor se ani nehnul, hodně vetrno bylo tenhle víkend.

Takže zbývá akorát záračná fotovoltaika, na jejiž výrobu , přepravu surovin,m přepravu panelů a instalaci padne miliony tun CO2.

Spolek neomarxistických utopistů, pomatenců, ignorantů a pavědců co si nevidí ani na špičku nosu

https://energozrouti.cz/…e-ho-chce-omezit
Mig_35
Vyvěsil vlajku konfederace?
Zajímavý odkaz. Předpokládám, ze většina vytezeneho dřeva u nás je napadeného, a tudíž je ten článek mimo…
Avatar - Barrichello
Barrichello
South will rise again :-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
A až dojde napadené dřevo tak co?

Víš že v těch komerčních splavonách biomasy používaj slámu? A že z toho vznikaj dioxiny? ale hlavně že je to eko, sice jedovaté a rakovinotvorné, ale to je detail že :-):-):-)
Mig_35
Tak samozřejmě, ze otop dřevem je luxus. Jako rarita v krbu ok, na denní bázi nonsens… do baraku jsem to
Zdvořile architektovi odmítnul
Avatar - Barrichello
Barrichello
Kamarád s tím topí na chatě, kde žije celoročně celou zimu, bo má za barákem les a dřevo skoro zadarmo.

Ale když mu pošle EU 400 tisíc Kč, rád si koupí větrník nebo fotovoltaiku co u utáhne svícení a topení, bo tam není zavedený proud.
Nebo přípradně když mu pošle 7 mega na bungalov s pozemkem.

Do paneláku/litobetonáku odmítá jít, protože nehodlá poslouchat bo**el od sousedů nad sebou a vedle sebe.

Takže tak.

Takovýhle lidí je víc.....
Avatar - eLzyx
eLzyx
já v baráku topím převážně dřevem. Víceméně tak do venkovních -5°C. Pak už se mi to nevyplatí (časově), protože spotřeba dřeva je moc velká, je nutné časté přikládání, takže si raději zapnu plynový kotel.
Zvažoval jsem tepelné čerpadlo, ale to je za raketu a nějak jsem nenašel vhodné místo, kam umístit venkovní jednotku, aby hlukem neobtěžovala mě, ani sousedy.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Já čerpadlo mam, protože už sem to tak koupil. Otázka je, jak dlouho to vydrží....Uvidíme