Modely na horních příčkách si určitě svoje místo zasloužili. Na nižších pozicích to je trochu horší. Pobavila Panda. Takové auto by tam asi nemělo co dělat. Naopak mi tam chybí třeba starý Dodge Charger (1968). A pak samozřejmě spousta méně známých modelů, které nebyly vyráběny masově a nejsou tak známé. Nicméně designově by si zasloužili ocenění. Pravdou ale je, že pokud jim řekli ať vyberou jakýkoliv model chtějí, tak kolik lidí si na taková auta vzpomene.
Výběr nechci komentovat, krása je velmi subjektivní pojem a složení poroty se asi zpochybňovat ani nesluší. Pokud si však s tabulkou dali evidentně docela práci, postrádám u některých vozů konkretizaci generace, (jaguary E, XJ, Porsche 911, VW brouk, Citroën DS) které výrazně měnily vzhled nebo variantu karosérie Bugatti Type 41 Royale, kde se jedná vzhledově o různá auta podle zvoleného druhu.
Skrytému autorovi článku: ve větě " Například na 99. místě se umístilo BMW i8, které tak patří s Corvette Stingray C7 (65. příčka) mezi nejnovější vozy na seznamu." chybí doplnit, že na 40. místě je Rolls Royce Wright, který se myslím vyrábí dodnes.
1.) Jag E-type series 1 - bez pochyb
2.) Citroen DS series 3 - nebo jakákoli jiná generace. To nejlepší z francouzského estetična
3.) Alpine a110 (ta původní, samozřejmě) viděl jsem před lety v alsasku několik desítek kousků, měli sraz. Na zatočené horské silnici to auto vypadá ... prostě je dechberoucí
4.) Lancia Stratos - vrchol italského smyslu pro estetično, desítky jiných skvostů z této země prominou...
5.) Bugatti Royale, ta kterou měl Mistr Ettore sám. Možná to není nejhezčí auto na světě, ale kdo naživo viděl v Mulhousu mi jistě dá zapravdu, že to JE nejlepší auto na světě. Bez debat.
BTW - osmiválec 14,7 l, 300Hp. Před stoletím...
Mít jakýkoli z těchto kousků doma, uchrochtám se blahem. ;-)
Éčko je nejlepší tzv. jeden a půltá generace, rok 1964-68. (Ta je v galerii). Vnější vzhled stejný jako první, ale vylepšený interiér, který byl u jedničky dost strohý, zejména sedačky a hlavně nové a o hodně lepší motory R6 4.2l, oproti starému 3.8l z ještě z Jaguaru XK150.
První - pro ilustraci: https://www.erclassics.com/…6x-j5101-064.jpg
...a první a půltá: https://silodrome.com/…-Series-1-11.jpg