Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Německu vybírali 100 nejhezčích aut historie, najdete mezi nimi své oblíbence?

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 21. 6. 2021 • 05:05
106
10
Zobrazit náhledy (106)
96: Maserati Bora 95: Borgward Isabella 94: Fiat Dino Spider 93: Austin Mini 92: Fiat 124 Spider 91: Alfa Romeo Junior Zagato 90: Monteverdi Hai 450 89: De Tomaso Mangusta 88: Toyota 2000GT 87: Fiat Panda 86: Ferrari Testarossa 85: Fiat 600 Multipla 84: Ferrari 512S Berlinetta Speciale 83: Opel Kapitän Cabrio Gläser 82: Lincoln Continental 81: Lamborghini 350 GT 80: Rolls-Royce Phantom I Jonckheere Coup 79: Mercedes-Benz G 78: Ferrari 458 77: Mercedes-Benz S 76: Alfa Romeo Montreal 75: Delage V12 Labourdette 74: Cadillac Eldorado 73: Opel Diplomat A Coupé 72: AC Ace 71: Ferrari 330 70: Bentley S1 Continental 69: Chrysler Thunderbolt 68: Lamborghini Countach 67: Alfa Romeo Giulia 66: Morgan Plus 8 65: Corvette Stingray C7 64: Horch 8 63: Plymouth Belvedere Fury 62: Mercedes SSK 61: BMW 3.0 CSL 60: Mercedes-Benz SL "Pagode" 59: BMW Z8 58: Citroën CX 57: Duesenberg Model SJ 56: Ferrari 365 GTB/4 "Daytona" 55: Maserati 2000 Sport 54: Bentley Continental GT Convertible 53: Ferrari 308 52: Porsche 917 Kurzheck 51: BMW 327 50: SS Jaguar 100 49: VW Käfer 48: BMW M1 47: Voison C28 Aérosport 46: Austin-Healey 100 45: BMW 328 Mille Migli 44: Phantom Corsair 43: Willys MB 42: Alfa Romeo Tipo Carabo 33 41: Ferrari 330 P4 Coupé 40: Rolly-Royce Wraith 39: Lotus Esprit 38: Porsche 356 37: Porsche Carrera GTS 36: NSU Ro 80 35: Maserati Khamsin 34: Citroën SM 33: Ford GT 40 32: Aston Martin DB9 31: Aston Martin DB5 30: Bugatti Type 35 29: Jaguar XKSS 28: Facel Vega HK 500 27: Alfa Romeo Giulietta Sprint Veloce 26: Alfa Romeo 8C 25: Cisitalia 202 24: Delage D8 23: Alfa Romeo Giulia TZ2 22: Ferrari Dino 21: Alfa Romeo 6C 20: Jaguar XJ 19: Chevrolet Corvette C2 18: Horch 850 17: Lancia Aurelia GT 16: Bugatti Type 41 Royale 15: Ferrari 275 GTB 14: Talbot-Lago T150-C SS 13: Aston Martin DB4 GT Zagato 12: Mercedes 500 K 11: Lancia Stratos HF 10: Alfa Romeo Tipo 33 Stradale 9: Ferrari 250 GTO 8: Bugatti Type 57 7: BMW 507 6: Citroën DS 5: Ferrari 250 GT 4: Porsche 911 3: Lamborghini Miura 3: Lamborghini Miura 2: Mercedes-Benz 300 SL 2: Mercedes-Benz 300 SL 1: Jaguar E-Type 1: Jaguar E-Type 1: Jaguar E-Type 1: Jaguar E-Type

Mezi vybranými vozy nechybí například Fiat Multipla, Mercedes-Benz třídy G nebo Fiat Panda. Přední příčky ale obsadily dobře známé klasiky.

Kolegové z německého magazínu Auto Bild Klassik se nedávno rozhodli, že sestaví žebříček stovky nejhezčích automobilů historie. Skládání žebříčku se ovšem nechopili samotní redaktoři, ale odborníci z automobilového průmyslu.

Auto Bild Klassik sezval dohromady celkem 55 profesionálů ze světa automobilového průmyslu, pocházejících z Evropy, Ameriky, Indie i Východní Asie, kteří měli s výběrem pomoci. Mezi oslovenými přitom nechyběli například designéři jako Paul Bracq (Mercedes/BMW) či Peter Schreyer (Kia), vedoucí divizí klasických vozidel jako Ulrich Knieps (BMW) či Uwe Mertin (Opel), ředitelé muzeí, viceprezidenti nebo závodní jezdci, jako Hans-Joachim Stuck či Walter Röhl.

Každý z členů poroty byl poté vyzván, aby vybral pět vozidel, která považuje za nejhezčí v historii. Porotci přitom mohli vybírat vozy dle svého uvážení, téměř bez jakýchkoliv omezení. V rámci férového výběru však byli požádáni, aby nevybírali vozy automobilky, pro kterou pracují.

V první etapě bylo sestaveno hrubé pořadí modelů – kdo měl víc bodů, umístil se výš. V druhé etapě se přepočítávaly body u vozů, které skončily na děleném místě. Organizátoři v takovém případě rozdělovali body podle toho, jak byl který vůz hodnocen porotcem. Nejlépe hodnocený vůz každého porotce získal 8 bodů, druhý nejhezčí 6, atd. Pátý vůz pak dostal pouze jeden bod. Pokud se i po tomto hodnocení dělilo více vozů o jedno místo, rozhodla o konečném pořadí redakční porota.

A výsledky? Kompletní stovku vozů si můžete prohlédnout v galerii, ještě před pohledem na finální desítku ale rozhodně stojí za pozornost několik zajímavostí. Například na 99. místě se umístilo BMW i8, které tak patří s Corvette Stingray C7 (65. příčka) mezi nejnovější vozy na seznamu. Sedmaosmdesátou příčku obsadila první generace Fiatu Panda, kterou navrhoval Giugiaro, na 85. příčce se jako jediné MPV v žebříčku umístil Fiat 600 Multipla a na 79. místě najdeme Mercedes-Benz třídy G.

To jsou ovšem pouze perličky, které vynikají mezi záplavou klasických vozů značek Alfa Romeo, Lamborghini, Ferrari, Jaguar, Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Aston Martin, atd.

Auto Tip Klassik 05/2021 Auto Tip Klassik 05/2021

Nicméně vzhůru k finálové desítce. Na desátém místě skončila Alfa Romeo Tipo 33 Stradale, před kterou se umístily vozy Ferrari F250 GTO, Bugatti Type 57, BMW 507, Citroën DS, Ferrari 250 GT a Porsche 911. Třetí příčka patří Lamborghini Miura, druhou obsadil Mercedes 300 SL a na prvním místo porota vybrala Jaguar E-Type.

Svůj názor na výběr německé poroty nám klidně dejte vědět v komentářích, nejspíš se ale všichni shodneme, že bychom si v galerii uměli představit i pár československých vozů. Ostatně aerodynamické Tatrovky dodnes budí obdiv v různých koutech světa.

Na jednu Tatrovku se ale zaměřili naši kolegové z Auto Tip Klassik, kteří se v červnovém čísle podívali na Tatru T 613-4 Long. Kromě toho najdete v posledním čísle Klassiku také Škodu 130 RS, Datsun 280ZX Targa, DeLorean DMC-12, Porsche 924, Renault Alpine A310 V6 a mnoho dalších zajímavých vozů.

Se stovkou nejhezčích vozů světa pak souvisí i zrození značky Lamborghini, které je v seznamu zastoupeno hned několika modely, nebo americký módní návrhář Ralph Lauren, majitel úchvatné sbírky klasických i moderních vozů, který prolíná módu s architekturou, uměním i automobilovým průmyslem.

Červencové vydání Auto Tip Klassik najdete na stáncích nebo na iKiosek.cz. Prostřednictvím iKiosku.cz si přitom můžete objednat jak současné vydání v tištěné či elektronické podobě, tak předplatné. Pro nové předplatitele je přitom nachystán i drobný dárek.

Související články

Témata
22. 6. 2021 23:04
Re: Na mojí první příčce
Ano, dobrý vkus na auta :yes: :yes:
Avatar - Naughtilus
22. 6. 2021 23:01
Ono je to takove podobne...
Dost aut je tam vykrojenych ze stejne formicky, a za mne tam chybi jiz ta zminena tatrovka, nebo Š130RS. Anebo treba Peugeot 406 Coupé.
22. 6. 2021 20:23
Re: za mě
Souhlas :yes:
Avatar - Stejsn
22. 6. 2021 15:20
Na mojí první příčce
je Iso Grifo serie 1.
22. 6. 2021 14:22
Re: za mě
Éčko je nejlepší tzv. jeden a půltá generace, rok 1964-68. (Ta je v galerii). Vnější vzhled stejný jako první, ale vylepšený interiér, který byl u jedničky dost strohý, zejména sedačky a hlavně nové a o hodně lepší motory R6 4.2l, oproti starému 3.8l z ještě z Jaguaru XK150.
První - pro ilustraci:
https://www.erclassics.com/…6x-j5101-064.jpg
...a první a půltá:
https://silodrome.com/…-Series-1-11.jpg

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud