Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Německu vybírali 100 nejhezčích aut historie, najdete mezi nimi své oblíbence?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)

Mezi vybranými vozy nechybí například Fiat Multipla, Mercedes-Benz třídy G nebo Fiat Panda. Přední příčky ale obsadily dobře známé klasiky.

Kolegové z německého magazínu Auto Bild Klassik se nedávno rozhodli, že sestaví žebříček stovky nejhezčích automobilů historie. Skládání žebříčku se ovšem nechopili samotní redaktoři, ale odborníci z automobilového průmyslu.

Auto Bild Klassik sezval dohromady celkem 55 profesionálů ze světa automobilového průmyslu, pocházejících z Evropy, Ameriky, Indie i Východní Asie, kteří měli s výběrem pomoci. Mezi oslovenými přitom nechyběli například designéři jako Paul Bracq (Mercedes/BMW) či Peter Schreyer (Kia), vedoucí divizí klasických vozidel jako Ulrich Knieps (BMW) či Uwe Mertin (Opel), ředitelé muzeí, viceprezidenti nebo závodní jezdci, jako Hans-Joachim Stuck či Walter Röhl.

Každý z členů poroty byl poté vyzván, aby vybral pět vozidel, která považuje za nejhezčí v historii. Porotci přitom mohli vybírat vozy dle svého uvážení, téměř bez jakýchkoliv omezení. V rámci férového výběru však byli požádáni, aby nevybírali vozy automobilky, pro kterou pracují.

V první etapě bylo sestaveno hrubé pořadí modelů – kdo měl víc bodů, umístil se výš. V druhé etapě se přepočítávaly body u vozů, které skončily na děleném místě. Organizátoři v takovém případě rozdělovali body podle toho, jak byl který vůz hodnocen porotcem. Nejlépe hodnocený vůz každého porotce získal 8 bodů, druhý nejhezčí 6, atd. Pátý vůz pak dostal pouze jeden bod. Pokud se i po tomto hodnocení dělilo více vozů o jedno místo, rozhodla o konečném pořadí redakční porota.

A výsledky? Kompletní stovku vozů si můžete prohlédnout v galerii, ještě před pohledem na finální desítku ale rozhodně stojí za pozornost několik zajímavostí. Například na 99. místě se umístilo BMW i8, které tak patří s Corvette Stingray C7 (65. příčka) mezi nejnovější vozy na seznamu. Sedmaosmdesátou příčku obsadila první generace Fiatu Panda, kterou navrhoval Giugiaro, na 85. příčce se jako jediné MPV v žebříčku umístil Fiat 600 Multipla a na 79. místě najdeme Mercedes-Benz třídy G.

To jsou ovšem pouze perličky, které vynikají mezi záplavou klasických vozů značek Alfa Romeo, Lamborghini, Ferrari, Jaguar, Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Aston Martin, atd.

Auto Tip Klassik 05/2021 Auto Tip Klassik 05/2021

Nicméně vzhůru k finálové desítce. Na desátém místě skončila Alfa Romeo Tipo 33 Stradale, před kterou se umístily vozy Ferrari F250 GTO, Bugatti Type 57, BMW 507, Citroën DS, Ferrari 250 GT a Porsche 911. Třetí příčka patří Lamborghini Miura, druhou obsadil Mercedes 300 SL a na prvním místo porota vybrala Jaguar E-Type.

Svůj názor na výběr německé poroty nám klidně dejte vědět v komentářích, nejspíš se ale všichni shodneme, že bychom si v galerii uměli představit i pár československých vozů. Ostatně aerodynamické Tatrovky dodnes budí obdiv v různých koutech světa.

Na jednu Tatrovku se ale zaměřili naši kolegové z Auto Tip Klassik, kteří se v červnovém čísle podívali na Tatru T 613-4 Long. Kromě toho najdete v posledním čísle Klassiku také Škodu 130 RS, Datsun 280ZX Targa, DeLorean DMC-12, Porsche 924, Renault Alpine A310 V6 a mnoho dalších zajímavých vozů.

Se stovkou nejhezčích vozů světa pak souvisí i zrození značky Lamborghini, které je v seznamu zastoupeno hned několika modely, nebo americký módní návrhář Ralph Lauren, majitel úchvatné sbírky klasických i moderních vozů, který prolíná módu s architekturou, uměním i automobilovým průmyslem.

Červencové vydání Auto Tip Klassik najdete na stáncích nebo na iKiosek.cz. Prostřednictvím iKiosku.cz si přitom můžete objednat jak současné vydání v tištěné či elektronické podobě, tak předplatné. Pro nové předplatitele je přitom nachystán i drobný dárek.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)

Doporučujeme

22. 6. 2021 23:04
Re: Na mojí první příčce
Ano, dobrý vkus na auta :yes: :yes:
Avatar - Naughtilus
22. 6. 2021 23:01
Ono je to takove podobne...
Dost aut je tam vykrojenych ze stejne formicky, a za mne tam chybi jiz ta zminena tatrovka, nebo Š130RS. Anebo treba Peugeot 406 Coupé.
22. 6. 2021 20:23
Re: za mě
Souhlas :yes:
Avatar - Stejsn
22. 6. 2021 15:20
Na mojí první příčce
je Iso Grifo serie 1.
22. 6. 2021 14:22
Re: za mě
Éčko je nejlepší tzv. jeden a půltá generace, rok 1964-68. (Ta je v galerii). Vnější vzhled stejný jako první, ale vylepšený interiér, který byl u jedničky dost strohý, zejména sedačky a hlavně nové a o hodně lepší motory R6 4.2l, oproti starému 3.8l z ještě z Jaguaru XK150.
První - pro ilustraci:
https://www.erclassics.com/…6x-j5101-064.jpg
...a první a půltá:
https://silodrome.com/…-Series-1-11.jpg