Novinky
...čo je na tejto zavalitej oblude pekné? Odpustite mi, ale titulok mi príde ako úplne nepatričný. Nič fenomenálne som na aute neobjavil.
Skupina PSA si asi zaplatila reklamu.
Z toho přece Autocz žije.
Z toho přece Autocz žije.
No ja namlsaný z eLegend aj 508 som dosť sklamaný z novej 308 aj tohto SW. Akurát som sa dnes pozeral na modrý hatch dožívajúcej generácie a hovoril si, ako to auto stále dobre vyzerá. Škoda no.
Je taký trošičku spuchnutý, ako keby ho včely doštípali. Neviem, od čias 306 to ide nejak dolu vodou. To bolo sympatické autíčko s vlastným štýlom, a odvtedy každý nový model prakticky už len puchne. S kokpitom ma Peugeot veľmi neteší, a tie hnusné kolmé "kly" vpredu... Hovorím to už dávno - dizajnéri vymreli a tie autá dnes podľa toho aj tak vyzerajú.
Vypadá to tak, že vlastniť pežotku bude frajerina ako kedysi... Pekné.
Jakože jen frajerovi nebude vadit icockpit? 😁
Z nadpisu jsem čekal více, neříkám, že je ošklivý a určitě bych s ním neměl problém, jen fenomenální je trochu silné slovo. Fenomenální jsou ty světle modré sedačky! 😁
Z nadpisu jsem čekal více, neříkám, že je ošklivý a určitě bych s ním neměl problém, jen fenomenální je trochu silné slovo. Fenomenální jsou ty světle modré sedačky! 😁
Proč by měl někomu vadit? Ano, někdo zamrzne ve své době a nic nového nechce. To se stává. Bojoval bys stejně za elektronkovou televizi nebo počítač s MS-DOSem?
Protože je to neergonomické ? MSDost byl z tohoto pohledu také hůře ergonomický, než jeho grafické nadstavby. Takže icockpit je spíše takový MS Dos.
Ty už vážně kouzlíš 😄 😄 😄 😄
Zkoušel si to? Já jo a viz níže, u některých aut to bylo slušné (50😄, ale u starších 308 a 208 moc ne, zvykl bych si, ale nemusím.
Mne to vadilo aj v 508me. Paci sa mi, ako si vyrobcovia idu svoje a just to budu tlacit vsade, to cakam aj u vw s novym interierom. Za posledny polrok z mojho okolia koli i cocpitu dvaja nekupili 508 a 5008 a traja presli od vw ku konkurencii koli interieru v golfe
Je to individuální, mne se 508 moc líbí jak vypadá a i jak jezdí, nýbrž její užitná hodnota a icockopit by jí odsunuly na vedlejší kolej (líbí se mi liftback), což by asi dokázala zvrátit lákavá cenová nabídka 😊 Ale zatím neplánuji výměnu auta, takže je to je BYCHaření.
Mě třeba nevyhovuje klasický kokpit.
Mám rád volant blíž a níže u sebe a to potom třeba na Golfu nevidím na tachometru nic mezi 80 - 120, protože celou horní část mi zakrývá věnec volantu.
Je to o preferencích každého z nás.
A na prodejích je vidět, že to lidem vůbec nevadí. 😉
Mám rád volant blíž a níže u sebe a to potom třeba na Golfu nevidím na tachometru nic mezi 80 - 120, protože celou horní část mi zakrývá věnec volantu.
Je to o preferencích každého z nás.
A na prodejích je vidět, že to lidem vůbec nevadí. 😉
Ozzmane, jaký sis udělal názor na výměnu oleje v převodovce, dáš zapravdu odborníkovi v autorizáku, že výměna oleje může uškodit nebo se přikloníš k názoru plácala z diskuze, že olej je třeba měnit, aby převodovka šlapala bez poruch dlouho.
Dle pana Vaculíka stačí vyměnit až při 150ti, mám 68, tak to asi udělám v 75-80 cca jako kompromis, tento názor mělo více diskuzních plácalů, ale má otázka spíše byla na proplach skříně vs klasická výměna.
Pokial das original napln vyrobcu v takto prijemnom nabehu, nemusis nic preplachovat. Hlavne nech tam vymenia vsetky olejove filtre a sítka.
Podobnou zkušenost mi popisoval i jiný majitel stejného vozu, že při 80 první a pak po cca 50 tisících.
Vo Forde masinu budu mat, takze ti z toho vacsinu vycucnu, ale aj keby nie. Menis to vcas a ked bude napln originalna taka ako tam je, je to v pohode.
Vo Forde si ´´len´´ musis ustriehnut aby ti ho skutocne vymenili a nelakovali ta.
Vo Forde si ´´len´´ musis ustriehnut aby ti ho skutocne vymenili a nelakovali ta.
Nene, PS se neproplachuje, prý jde vypustit a vyměnit vše, je to nedoporučováno, slyšel jsem to od více míst..i tak to stojí stejně, jako kdyby se vycucnul 😁
Z objektivneho hladiska to moze mat 2 priciny😒br />
a/ nedostanes sa k rovnakej naplni ako vo vyrobe, tj. to co tam dali vo vyrobe je kvalitnejsie nez si kupis
b/ z hladiska technickeho moze byt problem nejaky pociatocny nabeh tlaku mazania po vypusteni a naplneni novou naplnou, to je cisto konstrukcna zalezitost
a/ nedostanes sa k rovnakej naplni ako vo vyrobe, tj. to co tam dali vo vyrobe je kvalitnejsie nez si kupis
b/ z hladiska technickeho moze byt problem nejaky pociatocny nabeh tlaku mazania po vypusteni a naplneni novou naplnou, to je cisto konstrukcna zalezitost
Netuším, jen vím toto a Ford ani mašiny na proplach nemá. Zatím řadí i po výměně 😁 😁
´´Dle pana Vaculíka stačí vyměnit až při 150ti, mám 68, tak to asi udělám v 75-80 cca jako kompromis´´
trochu som zmateny ci si ho uz vymenil, alebo nie
trochu som zmateny ci si ho uz vymenil, alebo nie
Ale to by ma zaujímalo, z akého dôvodu ten preplach nedoporučujú. Či je tam skutočný technický problém, alebo len pestujú alibi preto, že na preplach nemajú potrebné vybavenie.
Frajerovi ani pozerovi urcite vadit nebude 😄 Mladsie rocniky sa asi adaptuju, my sme zdeformovani bezproblemovou ergonomiu dob minulych. Pokial vidim na rychlost asi by ma to nejak moc nestvalo, v pripade ze tam byvali obyc analog ručičky tak to bol pruser. A myslim, ze headup je uz tiez bezna vec dnes.
Já už to psal u 508, zvykl bych si, ale zatím není důvod si zvykat 😁
Pokud si musím na ovládání auta "zvykat", něco je u něj evidentně špatně. 😒 :no:
Tak strašné to nebylo, ale popravdě si musíš zvyknout přeci na každé auto, které je od jiného výrobce, než to, kterým jezdíš. Osobně přesedám nejčasteji mezi čtyřmi výrobci (koncern, Ford, Renault a Toyota) a vždy se najdou rozdíly, na které si musím zvyknout.
Zrovna u 308 mají být zatím jen klasické ručičky z důvodu nedostatku čipu do virtuálních kokpitů
Prostě to nejde.
Naprosto vážně. Ani Prius Combi bych nechtěl 😄 😄 😄
Chápu, já taky ne 😉
Opět mě hrozně mrzí, že systém nezobrazuje nick toho hovada, které by si klidně koupilo Prius Combi.
Opravdu fenomenalně ? Mam rad odvažne a dynamicke proporce a HB se mi svym zpusobem libi, ale něco mi na něm designově vadi a nevim co. Počkam si až na realny pohled co řekne moje oko.
V připadě kombiku je to však na prvni dobrou prostě mirně řečeno nepěkne.
V připadě kombiku je to však na prvni dobrou prostě mirně řečeno nepěkne.
Opět podivné jezevčíkovité proporce, neprakticky přehnaně nízká karoserie, interiér jako z kosmické lodi a chybějící benzínový čtyřválec 1.4-1.6 l a turbodiesel 2.0 HDi - děkuji, takové auto opravdu nechci ani náhodou! 😒 :no😒br />
P.S. Snad to alespoň konečně bude mít slušné místo pro nohy zadních pasažérů, uvidíme.
Marx-Engels-Lenin
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Za mě se potvrzuje to, co jsem tušil už u HB - delší zadek tomu jedině prospěl, auto je vyváženější, než krátká verze
https😐/img.auto.cz/…pbWc/6885193.jpg?…
...aspoň podle těch fotek / renderů... naživo to může vypadat jinak.
https😐/img.auto.cz/…pbWc/6885193.jpg?…
...aspoň podle těch fotek / renderů... naživo to může vypadat jinak.
Já se obávám, aby to na živo nepůsobilo v nižší výbavě tak fádně, jako nynější 308. Ta v GT verzi vypadá fakt k světu, velká kola a optipakety pomohou, ale když vidíš auto na 16", už to dost kulhá😒br />
http😐/d19-a.sdn.cz/…gQ_c/iFO9yT.jpeg?…
http😐/d19-a.sdn.cz/…gQ_c/iFO9yT.jpeg?…
...delší zadek tomu prospěl....ale jen do té doby než s tím budeš muset parkovat někde u Lidlu.... :-!
Kombík asi vypadá líp než HB. Odulost, nakynutost ale zůstala. Srovnej výraz přední části P508 a tohoto...jiná liga.
No ja pravě tu obezitu u kombiku vnimam ještě vic než u HB pravě proto, že je to snad stejne jen je to ještě na větši ploše. A ano obezitu a ne větši jako svalnatějši či mohutnějši jak to byva např u amerik. Prostě ten kombi na mě pusobi jak BVP.
A s tim předkem souhlas, jak mi na nove 308 něco nesedi tak je to pravě i předni čast, ktera v kontrastu s tou 508 a při podobne designove vlně rozhodně nevypada u 308 tak dobře. Něco ve stylu, velmi dobře myšleno, ale špatně provedeno.
A s tim předkem souhlas, jak mi na nove 308 něco nesedi tak je to pravě i předni čast, ktera v kontrastu s tou 508 a při podobne designove vlně rozhodně nevypada u 308 tak dobře. Něco ve stylu, velmi dobře myšleno, ale špatně provedeno.
To je velkej fešák, 308 dospěla. Když srovnám s předchozí generací, tohle je po všech stránkách víc žádoucí auto. Interiér samozřejmě vzbudil spoustu keců, ale kdo s tím najel pár tisíc, tak si nakonec zvyknul. Introš je nově úplně v pohodě, předchozí 308 měla hnusný ten středový panel.
Oktávka nabo Šondé vedle toho vypadaj, jak pravěká ORAVA vedle dnešní QLED. Kdybych měl někdy náhodou nutnost, koupit si nový vůz (což s R6 nebo V8 už pomalu nehrozí), tak 508/308 a jejich varianty, by byly hodně vysoko. Ještě opelácká dvojka Insignia/Astra s novým kukučem bude taky zajímavá.
Oktávka nabo Šondé vedle toho vypadaj, jak pravěká ORAVA vedle dnešní QLED. Kdybych měl někdy náhodou nutnost, koupit si nový vůz (což s R6 nebo V8 už pomalu nehrozí), tak 508/308 a jejich varianty, by byly hodně vysoko. Ještě opelácká dvojka Insignia/Astra s novým kukučem bude taky zajímavá.
Design hezký, ale pak se podíváš do ceníku a proti té Octavii tam není žádný solidní motor.
To je pravda.
To je ale bohužel krom VW koncernu už všude. Těmhle automobilkám, zaměřeným na masy, se nevyplatí držet si pořádné motory. Nemít VW pod sebou Audinu a další, tak dopadne úplně stejně, jako Pežot, Reno, nebo koreo japonci. Stejně tak Audi nemít Lambo, tak nemaj V10.
Kde sou ty časy Senatoru, nebo Omegy 3000 24V, Safrane Baccara Biturbo atp.
To je ale bohužel krom VW koncernu už všude. Těmhle automobilkám, zaměřeným na masy, se nevyplatí držet si pořádné motory. Nemít VW pod sebou Audinu a další, tak dopadne úplně stejně, jako Pežot, Reno, nebo koreo japonci. Stejně tak Audi nemít Lambo, tak nemaj V10.
Kde sou ty časy Senatoru, nebo Omegy 3000 24V, Safrane Baccara Biturbo atp.
ale jedno vám vysvětlím, ten lev to není český lev vy tupci.
Tak to by som rád vedel, jak ste k tomu levovi prišli. On niekedy v Čechách žil?
Nějakej Bruncvík ho odkudsi přítáh, ale možná ten Bruncvík byl přímo Přemysl Otakar I. Není v tom jasno, ale dokumentováno je to přesně už do roku 1158.
https😐/cs.wikipedia.org/…_lev_(heraldika)
https😐/cs.wikipedia.org/…_lev_(heraldika)
Vy máte ve znaku byzantský kříž a taky jste nikdy nebyli součástí Byzantské říše! :-! 😒]
Lev byl cool, přeci si tam nedáme třeba krávu, nebo prase 😁
Jinak viz Roman...
Lev byl cool, přeci si tam nedáme třeba krávu, nebo prase 😁
Jinak viz Roman...
Nechápu, proč toto auto má tunel jak nějaký BMW, kde to chápu, ale zde ne. Není nic ergonomicky horšího, než moc široký tunel, který tlačí na nohy řidiče a spolujezdce.
Vůbec nechápu, že tam jsou jen ty neperspektivní motory, jako tříválec, nebo traktory. Nejede to, smrdí to, je to hlučné. Přitom taková e2008 je parádní auto, slušně prodávané, taková 308SW v elektru s 60kWh baterií by byl naprostý průlom v kategorii.
A cesta k moři na 3 dni by byla taky parádní 😊
Lidičkýýýý....to je provokatéééér.
EV řeší únavový syndrom na cestách, každé 3h můžeš dlouho spát u nabíječky.
EV řeší únavový syndrom na cestách, každé 3h můžeš dlouho spát u nabíječky.
som zvedavy kto, alebo čo zacne stavat pri tych EV nabijackach... sluzby sa doplnia 😁
Ze zacatku bude stacit motel 😁
ionity motel ? hm... myslim, ze toto je dokonale spojenie, kam by ti kt sa to nehnusi isli dobijat ? 😄 ked mas pomale nabijanie, holt zdrzis sa trochu dlhsie 😁
Proč tři dny? To jsi někde četl? Nebo vlastní zkušenost? To mě fakt teda mrzí, zvlášť když to musíš absolvovat určitě alespoň jednou týdně a nutí tě nabíjet u náhodných babiček na cestě, kde ti dají max 230V. 😢 Standardní elektromobilista nemá výrazné zdržení oproti jízdě spalovákem. Já třeba jezdím chorvatsko 950km, zastavuji kvůli dítěti, partnerce a i sobě co 200km, tu na patnáct minut, tu na třicet, takže ve výsledku to třeba pro mě nebude víc než 30 minut navíc. Pak je jiná možnost, jsi ultramegahyper frajer, čůráš do PETky a zajedeš to za 8h.
Rozdíl v tom je takový, že ty musíš zastavit, zatímco já můžu, na nádrž dám cca 1000 km, takže i když příjde objíždka či zajíždka, netrápí mne "dobíjení". Třeba dva roky nazpět jsem se vydal z Andorry do Španělska k Barceloně po vedlejších a díky zavřené cestě jsem si musel udělat cca 100 km zajíždku, kde nebylo zhola nic, benzínka tuplem ne, nejbližší pak v nějaké vesničce, která byla večer zavřená, další až na dálnici za dalších 100 km.... a to je přesně ta chvíle, kdy chceš mít diesel (benzin,hybrid) a ne EV....
No musím a je mi to naprosto jedno. 😊 Já mám zase k dispozici valníka se 4m korbou, A? Něco, co má vliv na podíl mých cest, asi tak z 5% není nijak důležité. Stejně tak je to i s tím valníkem, není nutné jej kdykoliv mít, když s ním jedu jednou za dva roky do ikei pro skříň.
Jinak, pokud by si jel třeba Teslou, zvládneš to bez dobíjení, případně na obou hlavních trasách jsou nabíjecí stanice. https😐/abetterrouteplanner.com/?… Stejně tak třeba s ID.3 bez nabíjení. Sice po cestě nic moc není, ale nabíječek mezi těmito městy je požehnaně. 😊 https😐/abetterrouteplanner.com/?…
No s takovým CitiGoE IV by si musel jednou nabíjet, cca 24 minut. https😐/abetterrouteplanner.com/?…
Jinak, pokud by si jel třeba Teslou, zvládneš to bez dobíjení, případně na obou hlavních trasách jsou nabíjecí stanice. https😐/abetterrouteplanner.com/?… Stejně tak třeba s ID.3 bez nabíjení. Sice po cestě nic moc není, ale nabíječek mezi těmito městy je požehnaně. 😊 https😐/abetterrouteplanner.com/?…
No s takovým CitiGoE IV by si musel jednou nabíjet, cca 24 minut. https😐/abetterrouteplanner.com/?…
Tobě je to jedno. Jemu ani mně ne.
No jo, ale já vám vlastně pomáhám, je potřeba si uvědomit, že svět jde jinam, automobilky končí se spalovacími motory, přechází se na elektromobilitu. V drtivé většině demokratických států se plánuje zákaz prodeje a to jen za necelé dvě desítky let, pravděpodobně to bude mnohem dřív.
Takže má rada a pomoc je zde, zkusit se zamyslet, jestli není možné se přizpůsobit, opravdu nestačí dojezd 300km pro DRTIVOU většinu jízd? Případně, pokud jsem při penězích, můžu si koupit auto s dvakrát takovým dojezdem (Tesla, Mercedes, Hyundai). Víš, jak si myslím, že to dopadne? Budete se snažit za každou cenu házet klacky EV pod kola, budete bránit rozšíření nabíjecích stanic k parkovacím místům, do parkovacích domů, k bodům zájmů a pak, za 15 let, budete kňučet "infrastruktura není dostatečná".
No, jsou další možnosti. Nechat si svůj, už teď, starý spalovák a postupně koukat, jak tě nikam nechtějí pustit, další možnost je přesedlat na MHD, nebo kolo. Vrať se sem za pět let, kdy cena EV bude podobná, jako u spalováku. Ano, spalovák zdraží, třeba o 15-20%, ale v tu dobu už bude elektrický ekvivalent oktávky s dojezdem 300km+ za 600k, testy obyčejných aut budou neustále ubývat.
Takže má rada a pomoc je zde, zkusit se zamyslet, jestli není možné se přizpůsobit, opravdu nestačí dojezd 300km pro DRTIVOU většinu jízd? Případně, pokud jsem při penězích, můžu si koupit auto s dvakrát takovým dojezdem (Tesla, Mercedes, Hyundai). Víš, jak si myslím, že to dopadne? Budete se snažit za každou cenu házet klacky EV pod kola, budete bránit rozšíření nabíjecích stanic k parkovacím místům, do parkovacích domů, k bodům zájmů a pak, za 15 let, budete kňučet "infrastruktura není dostatečná".
No, jsou další možnosti. Nechat si svůj, už teď, starý spalovák a postupně koukat, jak tě nikam nechtějí pustit, další možnost je přesedlat na MHD, nebo kolo. Vrať se sem za pět let, kdy cena EV bude podobná, jako u spalováku. Ano, spalovák zdraží, třeba o 15-20%, ale v tu dobu už bude elektrický ekvivalent oktávky s dojezdem 300km+ za 600k, testy obyčejných aut budou neustále ubývat.
No fakt mě baví, když EV fans argumentují všemi těmi klacky, které nám jejich lobby hází pod nohy. Viz Tesla a její škemrání o zákazy spalovacích motorů, viď?
EV fans jsou převážně vzdělaní a v elektromobilitě toho ví víc, než běžný člověk.
EV je provozně ekologičtější v drtivé většině světa, i když budu nabíjet Teslu diesel agregátem, pořád bude mít nižší spotřebu a emise, než provoz spalováku. EV jsou obecně lepší, účinnost je o tři parní lokomotivy dál, než benzín/nafta. Navíc, nesmrdí to v ulicích měst, nemá to takový vliv na zdraví obyvatel. Díky EV mohou vzniknout další a další automobilky od nuly.
Nemáš nejmenší představu, jen papouškuješ tu svou mantru, kterou sis přečetl někde v titulku na žumpaforu. Prostě je potřeba se s tím smířit, nebude ti v autě před domem hnít a vodnatět Babišova řepka, nebudeš muset řešit kvalitu a dojezd? V 90% patříš mezi 99% lidí v ČR, co jezdí dálky maximálně tak jednou ročně.
EV je provozně ekologičtější v drtivé většině světa, i když budu nabíjet Teslu diesel agregátem, pořád bude mít nižší spotřebu a emise, než provoz spalováku. EV jsou obecně lepší, účinnost je o tři parní lokomotivy dál, než benzín/nafta. Navíc, nesmrdí to v ulicích měst, nemá to takový vliv na zdraví obyvatel. Díky EV mohou vzniknout další a další automobilky od nuly.
Nemáš nejmenší představu, jen papouškuješ tu svou mantru, kterou sis přečetl někde v titulku na žumpaforu. Prostě je potřeba se s tím smířit, nebude ti v autě před domem hnít a vodnatět Babišova řepka, nebudeš muset řešit kvalitu a dojezd? V 90% patříš mezi 99% lidí v ČR, co jezdí dálky maximálně tak jednou ročně.
"i když budu nabíjet Teslu diesel agregátem, pořád bude mít nižší spotřebu a emise, než provoz spalováku. EV"
Mohl jsi rovnou napsat, že jsi fyzikou nedotčený a vyšlo by to nastejno. Odkopal ses jako nevzdělanec či nevzdělatelnec.
Mohl jsi rovnou napsat, že jsi fyzikou nedotčený a vyšlo by to nastejno. Odkopal ses jako nevzdělanec či nevzdělatelnec.
On je nedotčen více věcmi, jen si jede svou demagogii a nedochází mu širší souvislosti...
Kvuli lidem jako je on budu dál rád jezdit v dieslu a to životní prostředí mám jinak rád 😊
Kvuli lidem jako je on budu dál rád jezdit v dieslu a to životní prostředí mám jinak rád 😊
A že ty miliony nasraných a z práce propuštěných Evropanů pošle ty šílené elektrofašisty v budoucích volbách do propadliště dějin, to tě fakt nenapadlo? 😒]
Říkám to pořád, největší odpůrci zároveň nejvíce zaostávají. Musíme držet práci pro práci, musíme se vrátit zpět k ruční výrobě, těch karosářů, kteří přišli o práci, těch podkovářů, klepačů na okna a hlavně lampářů, kterým zanikl obor kvůli té zlé elektřině! 😲
Vždy se najde někdo, komu krok vpřed nevyhovuje.
Jen takový průzkum, jsi volič SPD, nebo magistra sputnika DHL Volnýho?
Vždy se najde někdo, komu krok vpřed nevyhovuje.
Jen takový průzkum, jsi volič SPD, nebo magistra sputnika DHL Volnýho?
Jak ti to jen říct... Tvé potřeby a touhy se nemusí vždy slučovat s potřebami ostatních, takže si jezdi s EV, užívej si to, tvař se, jak chráníš planetu, já si budu dál jezdit spalovákem.. já ti nenutím diesel, ty mne nenuť EV... a pokud chceš byt ekologický, zamysli se nad tím a přestaň kupovat věci vyrobené tam, kde se na ekologii kašle a z pohledu propojeného ekosystému celého světa to působí mnohonásobně větší zatížení planetě, než spalovací motory v osobních autech... začni tou elektronikou vyrobenou v Číně z které píšeš....
Tvá svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého. Jen znečistění vzduchu ve městech způsobuje zdravotní problémy, které musí svět řešit v hodnotě biliónů. I v době, kdy jsem byl kuřák, jsem byl rád, že se přestalo kouřit v hospodách a restauracích. Pokud by si se o téma zajímal, ne jen reprodukoval titulky článků, věděl by si, že i v ČR, kde je výroba elektřiny z poloviny z uhlí, tak je provoz, včetně těžby, zpracování a výroby baterií výrazně čistší a to se opravdu jedná o banánystán. Taková Francie (jádro), nebo Norsko (OZE), tam je pak spalovák na úrovni provozu spalováním PETek a koťátek.
Proboha čím přemýšlíš ? Tady se bavíme o autech na dlouhé trasy, ty jezdí jen ve městech? Do města je ideální hybrid, minimum jízd na spalovák, ale mimo město má plnohodnotný pohon a nemusí se dobíjet. Pokud někdo jezdí jen ve městě, nechť má EV, jeho volba, já takto nejezdím. Ty přesně děláš to, co sám kritizuješ, jak tvou svobodu ovlivní muj diesel na dálnici, kde jede v malých otáčkách ? Minimálně.... Ale jo, pojdme hrát tvou hru, souhlasím s tímto tvrzením, mne zase omezuje nárůst globálních emisí, ptám se tedy, jestli pro to, aby si přestal omezovat mou svobodu, zahodíš svůj telefon/tablet/notebook/počítač z Číny? Děkuji za odpověď...
Nejde přeci o výrobu elektřiny, psal jsem o zboží, které je vyrobeno v zahraničí bez emisních limitů....Jíš maso? Víš odkud se část importuje? Používáš elektroniku ? Oblékáš se ? Určitě ano, tyto věci se vyrábí jinde, chápu, že pozéry to nezajímá, takže tady si budeš jezdit v EV autíčku a špinavou práci pro tebe vyrobí někde mimo hranice, kam vidíš, urážíš tu do vesničanů, kteří nevidí dál, než za hranice své obce, ty zase nevidíš dál, než za hranice země, kde žiješ.
Kdyby si něco studoval, tak víš, že řešit problém lokálně povede akorát ke ztrátě konkurenceschopnosti. I když by Evropa nevyráběla nic a jezdili jsme jen všichni na solární elektřinu, stejně budeme importovat většinu výrobků a nakonec i potravin, které vznikají nečistou formou... Až si sám začneš brát od "huby" produktů, které mají silnou ekologickou stopu, pak tu můžeš dělat osvětu o EV autech....
Nejde přeci o výrobu elektřiny, psal jsem o zboží, které je vyrobeno v zahraničí bez emisních limitů....Jíš maso? Víš odkud se část importuje? Používáš elektroniku ? Oblékáš se ? Určitě ano, tyto věci se vyrábí jinde, chápu, že pozéry to nezajímá, takže tady si budeš jezdit v EV autíčku a špinavou práci pro tebe vyrobí někde mimo hranice, kam vidíš, urážíš tu do vesničanů, kteří nevidí dál, než za hranice své obce, ty zase nevidíš dál, než za hranice země, kde žiješ.
Kdyby si něco studoval, tak víš, že řešit problém lokálně povede akorát ke ztrátě konkurenceschopnosti. I když by Evropa nevyráběla nic a jezdili jsme jen všichni na solární elektřinu, stejně budeme importovat většinu výrobků a nakonec i potravin, které vznikají nečistou formou... Až si sám začneš brát od "huby" produktů, které mají silnou ekologickou stopu, pak tu můžeš dělat osvětu o EV autech....
PS: i s tím 30kWh CitiGočkem dojedeš za půl den do HR, třeba Brno->Split za 40E. 😊 No nabíjením zabiješ cca 4h.
Co to plácáš? Citgo má dojezd 265km, reálně radši 200, to z Brna dojedeš někam za Vídeň a už musíš stát na nabíječce. Do Splitu je z Brna 9-10 (900 km) hodin cesty se spalovákem bez zastávek.. takže jaký půl den s elektrovehiklem, co dojede 265na nabití, 4 hodiny budeš nabíjet v ideálním případě, to jsi na 14 hodinách, tzn jedeš celý den (tedy pokud taky spíš, ale chápu, že s EV se vyspat před takovou cestou moc nemůžeš 😁)
A víš proč můžeš zastavit "jen" na 30min každých 200km? Protože je malý podíl EV. Každopádně MUSÍŠ stát podle toho co píšeš alespoň 2h. To je opravdu luxus 😉
Je to samozřejmě tvá volba a jestli jsi spokojen sám, pak je to nejdůležitější faktor.
Přeji ti na cestách málo kolon a objížděk, aby jsi vždy zastavil podle harmonogramu a ne kvůli tomu, že přijede Dietrich nebo Zoran s dieselagregátem. 😉
Je to samozřejmě tvá volba a jestli jsi spokojen sám, pak je to nejdůležitější faktor.
Přeji ti na cestách málo kolon a objížděk, aby jsi vždy zastavil podle harmonogramu a ne kvůli tomu, že přijede Dietrich nebo Zoran s dieselagregátem. 😉
Takto jsem o tom nepřemýšlel, myslel jsem, že stanice staví podle potřeby, neuvědomil jsem si, že se letos postaví poslední nová stanice na světě a pak už nové nebudou, pouze budou přibývat nová EV.
I kdyby jich bylo jako benzínových stanic, tak to pořád je málo při době nabíjení nebo ne?
Ale ono jich bude násobně víc, než je čerpacích stanic. Víš, jaká je výhoda EV? Že můžeš cucat energii kdekoliv na světě, ať už na 350kW Ionity, tak u italské babky ze zásuvky.
Víš o tom, že je mnohem jednodušší dotáhnout dráty a postavit na všech odpočivadlech nabíjecí stanice, než vybudovat nové benzínky? Tu totiž nemůžeš postavit třeba na parkovišti na Plitvických jezerech, nebo před muzeem Nikoly Tesly. A v létě, kdy se nejvíce cestuje, tak to mohou obsloužit klidně solární panely. Další výhody jsou ty, kdy si může menší podnikatel stáhnout řidiče kilometr od dálnice do parádní restaurace, hotelu, nebo k nějaké památce pod záminkou dobíjení. V každém slušném hotelu budou AC nabíječky.
Koukni se třeba na Hyundai Ioniq 5, stačí 15 minut na nabití 10-80%, to mi neříkej, že se celé auto stihne vyvenčit.
Víš o tom, že je mnohem jednodušší dotáhnout dráty a postavit na všech odpočivadlech nabíjecí stanice, než vybudovat nové benzínky? Tu totiž nemůžeš postavit třeba na parkovišti na Plitvických jezerech, nebo před muzeem Nikoly Tesly. A v létě, kdy se nejvíce cestuje, tak to mohou obsloužit klidně solární panely. Další výhody jsou ty, kdy si může menší podnikatel stáhnout řidiče kilometr od dálnice do parádní restaurace, hotelu, nebo k nějaké památce pod záminkou dobíjení. V každém slušném hotelu budou AC nabíječky.
Koukni se třeba na Hyundai Ioniq 5, stačí 15 minut na nabití 10-80%, to mi neříkej, že se celé auto stihne vyvenčit.
Určitě se vrhni na psaní sci-fi povídek, ale nesnaž se překrucovat aktuální realitu. Představa, že všichni tu žijeme v bublině a stačí nás nakrmit oslavou vlastního výběru garáže je hodně naivní. 😉
Hele, upřímně je mi to celkem fuk, ČR a vozový park bude vždy na úrovni Maďarska, Ugandy, atd. Všichni tu obhajují staré pořádky, bez špetky přizpůsobení se a jako vždy a ve všem budeme daleko za západem. Pak se samozřejmě bude kňučet a nechápavě kroutit hlavou "proč máme tak málo peněz?", "proč se všude okolo mají lépe?", "volte populistu Pitomia, s ním se budeme mít na východě s rusákem lépe!". 😁 😢
Navíc, to, co jsem psal se už děje. Jen spousta lidí nemá sebemenší představu, co se děje mimo jejich vesnici.
Navíc, to, co jsem psal se už děje. Jen spousta lidí nemá sebemenší představu, co se děje mimo jejich vesnici.
Ono je eko a eko... něco má smysl a něco ne... kolik pak si ty sám udělal pro to, aby si opravdu snížil uhlíkovou stopu ? Pitomia volí trochu jiná sorta, to jdi na fórum jedničkových Oktávek TDI....
Třídím odpad tak, že mám klasickou popelnici téměř prázdnou, postavil jsem si vlastními rukami pasivní dům s minimální spotřebou, chytám dešťovou vodu a používám ji výhradně na závlahu vlastní zahrady, vodu ohřívám většinu roku pomocí slunce, brzy přibude i fotovoltaika, kterou mám v plánu po většinu roku používat k dobíjení elektromobilu. Takže ano, já něco dělám pro svou ekologickou stopu, celý můj dům se ženou a dítětem má pravděpodobně menší dopad, než drtivá většina ČR. Navíc, díky vhodné době, úspornému domu a zachytávání vody mě provoz domu a hypotéka stojí méně, než pronájem 20m2 1+kk bytu, bez inkasa, na posledním okraji Brna, i když jsem od toho kraje 5km daleko. Jsem ochoten i vypustit běžné maso a nahradit jej v budoucnu pěstovaným v laboratoři.
Takže dle mě, při nájezdu do 25000km, kdy dvě třetiny roku budu schopen jezdit na vlastní FVE elektřinu (50g CO2/kWh celkem 166kg) a zbytek docucnu ze sítě (450g celkem 749kg CO2), dohromady 915kg, oproti průměrnému spalováku, který vypustí 122g na kilometr, tedy 3050kg CO2.
Takže dle mě, při nájezdu do 25000km, kdy dvě třetiny roku budu schopen jezdit na vlastní FVE elektřinu (50g CO2/kWh celkem 166kg) a zbytek docucnu ze sítě (450g celkem 749kg CO2), dohromady 915kg, oproti průměrnému spalováku, který vypustí 122g na kilometr, tedy 3050kg CO2.
A ještě taková drobnůstka, jsem u dodavatele elektřiny, který odebírá elektřinu výhradně z obnovitelných zdrojů (voda, slunce, vítr, bioplyn a biomasa) samozřejmě mi teče do zásuvky energetický mix ČR, ale platím někomu, kdo zase platí těm, kteří se snaží vyrábět čistou elektřinu a jako bonus ji mám i hodně levnou, někdy i zápornou. 😊
Měl jsem podobně zjednodušeně naivní názory, cca do 30 let (a to je kur w a) hodně dlouho!. Inteligentní člověk by měl přijít na to dřív, jak se věci mají doopravdy. A nesnaž se mě ve svém zjednodušeném vidění světa vidět jako komunistu nebo rusofila. K tomu mám opravdu ale hodně moc daleko.
My nemůžeme být součástí Západu - ledaže jako kolonie podřadných otroků. Západ nás nikdy nevnímal jinak. Koukni se do historie a spočítej, kolik procent času od roku 1000 jsme si vládli sami.
Mě se tady líbí. Je tady bezpečno, vysoký index kvality života, hezká země, trošku hloupí lidé (asi jako všude na světě), jedna z nejvyšších ekonomických a životních úrovní na planetě. Ne že bych nechtěl, ale nepotřebuju víc. Když se ti to nelíbí, emigruj za lepším.
My nemůžeme být součástí Západu - ledaže jako kolonie podřadných otroků. Západ nás nikdy nevnímal jinak. Koukni se do historie a spočítej, kolik procent času od roku 1000 jsme si vládli sami.
Mě se tady líbí. Je tady bezpečno, vysoký index kvality života, hezká země, trošku hloupí lidé (asi jako všude na světě), jedna z nejvyšších ekonomických a životních úrovní na planetě. Ne že bych nechtěl, ale nepotřebuju víc. Když se ti to nelíbí, emigruj za lepším.
Neviem co to autor berie, ale musi to byt kvalitny matros! Lebo ja tam takto natriezvo nic fenomenalneho nevidim. Ale mozno ze ked si slahnem lajnu niecoho silneho, tak to tam zbadam tiez! 😄
Slusny kombik, klasicky peugeot. Pripustam ze sa moze niekomu pacit, ale to je vec dost subjektivna. Za mna celkom zaujimave auto, lahko nadpriemerny dizajn. Bohuzial, dve veci ho u mna diskvalifikuju: slaby vyber motorizacie (benziny len 3-valce), a ten nestastny velebeny aj zatracovany i-cockpit. Po skusenosti s 508kou je to u mna nepriechodne...
Slusny kombik, klasicky peugeot. Pripustam ze sa moze niekomu pacit, ale to je vec dost subjektivna. Za mna celkom zaujimave auto, lahko nadpriemerny dizajn. Bohuzial, dve veci ho u mna diskvalifikuju: slaby vyber motorizacie (benziny len 3-valce), a ten nestastny velebeny aj zatracovany i-cockpit. Po skusenosti s 508kou je to u mna nepriechodne...
Až na ty falešný výfuky (brýle) na zadku - proč si výrobci nepřiznají, že nemají na to, tam dát pořádnej motor? Nekoupil bych si něco, co si na něco hraje a má tyhle obludný a laciný rámečky, tam kde byly kdysi výfuky. Bohužel to má každý druhý krám, co se dneska prodává. Jinak design paráda, vystupuje z té nudy, která tu je, a strčí všechny konkurenty do kapsy :yes:
Poriadny motor nie je problem, problem je zakaznik, co ho nechce zaplatit - viz ako skoncilo GTI. Rovnako ta obsesia okolo falosnych koncoviek a podobne - no a co? Dobre to vyzera a je uplne jedno, ze z toho nejde dym a realny vyfuk je schovany. Trapi to presne 5 a pol cloveka.
Trápí to každého, kdo chce za své peníze hezké auto a má nějaký vkus. Zákazník se chová divně, to je pravda. Místo silného motoru si připlácí za sekačky na trávu a elektronické hračko-tablety, takže cena je ve výsledku stejná nebo vyšší ;-\
No ved ano, presne tych 5 a pol cloveka 😊
Dnesne zakladne kosacky su vykonejsie a prijemnejsie na jazdenie nez niekdajsie stredy az vyssie motorizacie vtedajsieho mainstreamu. Takze uplne rozumiem tomu, ze aj tie zakladne motorizacie ludom stacia a radsej minu peniaze na dalsiu vybavu, lebo ocenia komfort.
Kazdopadne motory oceni velmi male % zakaznikov a preto je dnes ponuka taka aka je. Dobre sa sice robi na tom marketing, ale ani tych vrcholov aj u premiovych znaciek je pomenej. Take bmw ci mercedes jazdia vo vysokom % so zakladnymi 16i alebo 18-20d, ktore su na urovni stredu toho mainstreamu
Dnesne zakladne kosacky su vykonejsie a prijemnejsie na jazdenie nez niekdajsie stredy az vyssie motorizacie vtedajsieho mainstreamu. Takze uplne rozumiem tomu, ze aj tie zakladne motorizacie ludom stacia a radsej minu peniaze na dalsiu vybavu, lebo ocenia komfort.
Kazdopadne motory oceni velmi male % zakaznikov a preto je dnes ponuka taka aka je. Dobre sa sice robi na tom marketing, ale ani tych vrcholov aj u premiovych znaciek je pomenej. Take bmw ci mercedes jazdia vo vysokom % so zakladnymi 16i alebo 18-20d, ktore su na urovni stredu toho mainstreamu
To by som s takou istotou netvrdil. Zákazník si kúpi/objedná to, čo je v ponuke. Neverím , že by sa benzínové motory 1,8 alebo dvojlitre nepredávali, podobne tak diesle väčšie ako 1,5-1,6 litra. Pri autách s prázdnou váhou cez 1,5 tony je výkon pod 100 kW braný ako postačujúci, ale dostávať podobné výkony zo štvorvalcového dvojlitra a kvíliaceho trojvalčeka s takmer polovičným objemom je dosť rozdiel.
Comu veris ty mi je uprimne jedno, pretoze jedina istota su predajne cisla a tie hovoria jasne, ze ani o tie dvojlitre kym boli nebol velky zaujem. Uz som to tu pisal niekolkorat - cisla som mal pracne vydolovane z pezotu u ostatnych taky prehlad nemam, ale ziadne terno aj podla utrzkovych informacii. O velkych motoroch sa iba hovori, realne sa nepredavaju. Keby ano, tak by tie predajne cisla vyzerali uplne inak.
Mne osobne sa velmi páči aj HB a aj SW.Najväčší problém vidím v ponuke motorov presne ako Focus alebo Astra .Ak by mali v ponuke štvorvalcový turbobenzínový motor za solídnu cenu / jednoducho musia podliezť cenovo koncern tak ako to robia kórejci / tak by to bol velmi vážny adept na top 3 segmentu C / takto je stále v Top 3 prvý Golf ...potom dlho dlho nič a až potom Leon a Octavia :😉 / pretože vyzerá moderne a takisto už minulá generácia mala v interiéry fakt dosť kvalitné materiály a len dúfam že to v tejto generácii " neošidili " .Aj rozloženie prístrojovky sa mi viac pozdáva z výduchmi klímy nad infotainmentom ako s trčiacim tabletom.Škoda že nemajú solídny motor ako napr.Renault 1.33 tce ináč auto pekné. :yes: :yes:
U Peugeotu mi vadí aktuální nabídka motorů. Přešli na malé objemy, ale nenabízí nic jako 1,5 TSI nebo 1,3 TCe nebo 1,5 T-GDI,... V benzínu mají jen 1.2 PureTech a to je málo. Diesel bude okrajovka, PHEV mastnej a benzín jdině tříválec s mizerným objemem. Osobně bych si tam neměl z čeho vybrat.
I Renault, který neví kudy kam, vrazil do Arkany na podvozku Clia 1.3 TCe a full hybrid (který paradoxně nějak nepropaguje), a alianční Quashqai přichází s tím samým motorem a dalším full hybridem s 1.5 T. Nechápu Peugeot.
ale z foto mi to pride hlavne fenomenalne tluste a uprimne celkovo nepekne.... vedla tohto balvana bude aj i30 v kombiku sportiak... a ked k tomu priratam ten ich fenomenalny i-cocpit a aj tie ich fenomenalne pidi motory s troma valcami tak to celkovo bude fakt fenomenalny kauf tento levik .. bravo pezot.. kam kracas? ... z houna do blata jedine... a tak som ti kedysi fandil za cias P406 coupe ci 206tky.. no ale hlavne ze maju nove logo ked uz vsetko ostatne stoji za houno ... sice tiez o houne je ale aspon je nove... dnes uz ale radsej aj akykolvek seat toyotu ci forda...
Za mňa veľmi nepekné až hnusné auto !Palubovka KATASTROFA a ako celok kopulentné neforomné auto ! Jasne, nájdu sa pekné detaily , ale inak !!!!!!!!
Astra to napraví, ta bude tiez hustá dizajnovo.