Nový Peugeot 308 SW oficiálně: Narostl a vypadá fenomenálně
Po pětidvéřovém hatchbacku přijíždí nová generace Peugeotu 308 také jako praktičtější kombík s označením SW.
Po březnové premiéře pětidvéřového hatchbacku přijíždí nová generace Peugeotu 308 také v praktičtější verzi kombi, kterou francouzská automobilka tradičně značí SW. Vůz tedy narostl do délky a nabízí ještě praktičtější kabinu, hned úvodem ale musíme zmínit, že i nadále vypadá naprosto skvěle.
Základem kombíku, stejně jako hatchbacku, je platforma s označením EMP2. Ve srovnání s hatchbackem ovšem rozvor náprav povyrostl na 2732 mm, díky čemuž automobilka slibuje větší prostor pro kolena v druhé řadě a samozřejmě také větší přepravní kapacitu. Díky optimalizovaným tvarům karoserie se navíc kombík chlubí součinitelem aerodynamického odporu s hodnotou cx = 0,277.
Celková délka modelu je 4,64 metru, takže oproti předešlé generaci povyrostl o 6 centimetrů. Automobilka ovšem upravila sklon čelního skla a snížila střechu o 20 mm, díky čemuž má vůz na výšku jen 1,44 metru. Zadní převis pak narostl ve srovnání s hatchbackem o 21 centimetrů, díky čemuž nabízí elegantní vzhled a prostornější zavazadelník.
Ten má standardní objem 608 litrů, po sklopení zadních opěradel, dělených v poměru 40/20/40, ale objem naroste až na 1.634 litrů (měřeno metodou tekutin). Opěradla lze přitom sklápět i z prostoru zavazadelníku a při jejich složení lze v kabině přepravovat objekty dlouhé až 1.85 metru. V kufru pak nechybí 12V zásuvka, osvětlení a jeho víko lze otvírat elektronicky a bezdotykově.
Kromě velkého zavazadelníku by měl nový Peugeot 308 SW nabízet také praktické úložné prostory v kabině, jejichž objem by se měl pohybovat kolem 34 litrů. Automobilka přitom upozorňuje především na prostornou schránku ve středové konzole mezi řidičem a spolujezdcem.
Kromě nové karoserie a vyšší praktičnosti je však nová 308 SW po technické stránce shodná s pětidveřovým hatchbackem, který byl představen před pár měsíci. Příď tak zaujme stylovou maskou, kterou doplňuje denní svícení ve tvaru „tesáků“ zakusujících se do nárazníků.
Ve vyšších výbavách nabídne 308 SW také LED matrix světlomety, schopné stínovat okolní provoz, nebo Full-LED zadní svítilny s klasickou grafikou drápů. V podbězích se pak objevují ráfky s průměrem od 16 do 18 palců.
Kabina se drží klasického rozhraní Peugeot i-Cockpit a chlubí se dvojicí displejů o úhlopříčce až 10 palců, přičemž digitální přístrojový štít nabízí i 3D zobrazení. Samozřejmostí je bohatá konektivita, včetně bezdrátového zrcadlení telefonu, nechybí 4 USB-C konektory nebo bezdrátová nabíječka. Vysoký standard ovšem 308 SW drží také v oblasti technologické výbavy.
Pod kapotou se pak podobě jako u hatchbacku objevuje pouze pět pohonných jednotek: benzínový tříválec 1.2 PureTech ve dvou výkonnostních variantách (81 kW a 96 kW), turbodiesel 1.5 BlueHDI (96 kW) a dvojice plug-in hybridů o systémovém výkonu 132 a 162 kW. Výkonnější benzínový tříválec a diesel mohou být dodány i s osmistupňovým automatem. Základní benzínový tříválec je dostupný pouze s šestistupňovým manuálem, zatímco hybridy výhradně s osmistupňovým automatem.
Výroba Peugeotu 308 SW bude probíhat ve francouzských Mylhúzách, kde se vyrábí i 308 hatchback. Zahájení dodávek se pak očekává začátkem roku 2022, přičemž na některých trzích by mělo být možné objednávku realizovat i čistě přes internet.