Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Civic přijíždí v další karosářské verzi. Hatchback chce zaujmout praktičností

Modelová rodina nové generace Hondy Civic se rozrůstá o kompaktnější verzi hatchback, ta však nabídne ještě vyšší důraz a praktičnost.
Zpět na článek
24. 6. 2021 10:07
24. 6. 2021 20:00
24. 6. 2021 10:33
24. 6. 2021 10:40
24. 6. 2021 11:31
24. 6. 2021 12:46
25. 6. 2021 09:58
24. 6. 2021 11:05
24. 6. 2021 11:36
24. 6. 2021 11:39
24. 6. 2021 12:10
24. 6. 2021 12:32
24. 6. 2021 12:35
24. 6. 2021 12:42
24. 6. 2021 14:31
24. 6. 2021 15:08
24. 6. 2021 22:18
25. 6. 2021 17:03
26. 6. 2021 13:54
24. 6. 2021 12:03
24. 6. 2021 22:14
24. 6. 2021 22:20
25. 6. 2021 14:40
24. 6. 2021 12:29
24. 6. 2021 12:34
24. 6. 2021 22:23
24. 6. 2021 16:48
25. 6. 2021 17:49
24. 6. 2021 22:29
25. 6. 2021 08:35
25. 6. 2021 10:56
25. 6. 2021 14:58
24. 6. 2021 20:08
24. 6. 2021 22:32
25. 6. 2021 11:01
25. 6. 2021 14:59
24. 6. 2021 20:43
24. 6. 2021 21:06
24. 6. 2021 22:34
25. 6. 2021 08:40
25. 6. 2021 15:13
25. 6. 2021 17:26
25. 6. 2021 21:05
25. 6. 2021 11:52
25. 6. 2021 11:12
25. 6. 2021 15:16
25. 6. 2021 17:27
25. 6. 2021 21:08
25. 6. 2021 10:11
25. 6. 2021 17:42
Avatar - Roland Von Wagen
24. 6. 2021 10:05
Škoda těch motorizací.
Poslední civic se mi po těch přechozích ufo designech hodně líbí. Jenže hybrid=automat. Aspoň ta jednapětka s manuálem se objevit mohla.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 10:07
Re: Škoda těch motorizací.
Souhlas, toto je taková uhlazenější verze 10G, přišel o ten obří masivní zadek a přitom to není žádná revoluce... škoda, že není i jako kombík a nemá více motorizací.
Avatar - Emel
24. 6. 2021 10:14
Re: Škoda těch motorizací.
Zezadu dobrý, obzvlášť jestli výfuky jsou výfuky. Ten předek je takovej divnej, na ten přesah plechu do masky bych si musel zvykat.
Vevnitř se mi moc nelíbí ta mřížková lišta, chápu že to je jakože designové cvičení podobně jako to má Passat, ale s těma trčícíma tyčkama se mi to moc nezdá.
Zadní dveře z kompozitního materiálu - to jsem zvědavej, moc se mi nezdá, že by to bylo z uhlíkovejch vláken.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 10:18
Re: Škoda těch motorizací.
Redukce váhy protože hybrid? Ale bylo by to u takového "běžného" auta docela drahé řešení.
Avatar - Emel
24. 6. 2021 10:23
Re: Škoda těch motorizací.
Tak tomu samozřejmě rozumím, ale u normálních aut se používal spíš plast nebo hliník... střecha z uhlíkových vláken bývá k vidění na dražších autech. Páté dveře jsou tvarově docela složitý díl, navíc můžou snadno přijít k úhoně... moc nevěřím, že by to dělali z kevlaru, možná myslí kompozitním materiálem něco jinýho. A nebo Honda překvapí :-)
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 10:29
Re: Škoda těch motorizací.
Já bych se nedivil, kdyby to Honda udělala, ale nechala si to taky zaplatit, on Civic není levné auto a pokud bude jen v hybridní verzi, čekal bych cenu kolem 1m kč, nejsem odborník, ale tam už by se nějaká taková technologie výroby a materiálu mohla ztratit u "obyčejného" kompaktu :)
Avatar - Ham.
24. 6. 2021 12:10
Re: Škoda těch motorizací.
U normálních aut se dnes používá hlavně plast vyztužený uhlíkovými vlákny (CFRP), takže bych si tipnul na něj, ten je levný a dá se jednoduše lakovat.
Avatar - Emel
24. 6. 2021 14:35
Re: Škoda těch motorizací.
To bude ono :yes:
Avatar - JirkaVejrazka
24. 6. 2021 14:11
Re: Škoda těch motorizací.
Prius PHEV ma pate dvere z karbonu.
Avatar - dominik00768
24. 6. 2021 23:08
Re: Škoda těch motorizací.
To by mohla nooo... Je to opravdu smutné, po hybridu bych u Hondy Civic opravdu neuvažoval. Snad se Honda umoudří a nakonec rozhodne jinak. Nebo to zachraní Type-R popř. dovozový sedan (z USA) Honda Civic Si, který by měl mít 2.0L a manuál
Avatar - 2bep
25. 6. 2021 16:49
Re: Škoda těch motorizací.
Si mělo 2,0 (atmo) naposledy v 8.generaci. 9.generace měla atmo 2,4 a 10. generace lehce poladěnější 1,5T (153kW/260Nm) a stejný motor by měla i 11.generace.
2,0T si nechaj pro TypeR.
24. 6. 2021 10:07
Inspirace
Zadní světla? Co mi to jen připomíná ... jop Kia Stinger
Je smutné, že si Honda, která dělala poměrně originální auta bere inspiraci od korejců :no:
Rozbalit vlákno
1
24. 6. 2021 20:00
Re: Inspirace
Na druhou stranu Kia Stinger vypada skvele.

Nazivo jeste lip nez na obrazku.
Avatar - KANKUNEN
24. 6. 2021 10:29
To se Hondě povedlo
konečně záď kreslili bez drog.
Rozbalit vlákno
0
24. 6. 2021 10:33
Že by?
To vypadá že po letech šíleností představila Hondka konečně docela normálně vypadající auto, které ale nesplyne s davem. Počkám si na reálný vůz, ale u mne zatím dobrý.
Rozbalit vlákno
4
24. 6. 2021 10:40
Re: Že by?
Souhlas, minimálně zezadu pohledné, předek je takový plochý bez nápadu. Jinak celkově slušně vypadající auto :yes:
Avatar - iudex
24. 6. 2021 11:31
Re: Že by?
Keď konečne Honda predstaví Civic s normálnym civilným dizajnom, tak tam už nedá normálny motor. Jediná šanca bude dúfať v type R a že príde do EU.
Avatar - Dinar
24. 6. 2021 12:46
Re: Že by?
Tohle je přesně typ designu, který v davu spolehlivě zapadne, ale není na tom nic špatného, po dlouhé době civic, na který se dá podívat bez úšklebku. Jiná věc je, že k němu zapoměli přibalit nějaké motory, převodovky, pohony...
Avatar - speedfred
25. 6. 2021 09:58
Re: Že by?
Asi tam plánujú montovať motory z motoriek, už tie majú vyššie výkony.
Avatar - lamal
24. 6. 2021 11:05
Cvikloš
Prekvapiva je ta zadna cast, oproti slubne vyzerajucemu sedanu dali uplne iny styl zadnych svetiel. V jednej modelovej rade toho isteho roku je to minimalne pozoruhodny nesulad.

Ako celok nevypada spatne ani tato varianta, v USA to bude zatial jedina bezna varianta s manualnou prevodovkou, sedan bude mat len CVT okrem Type-R.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
24. 6. 2021 11:36
Re: Cviklo
A mne sa to celkom pozdáva, páči sa mi aj viacmenej štýl liftbacku (napriek označeniu hatch je to skôr lift, najbližšie to asi má k i30 Fastback), je to praktickejšie. Len ten motor... :-(
Avatar - lamal
24. 6. 2021 11:39
Re: Cviklo
Ja tie liftbacky nemusim, ale tento ujde, sedan je z pohladu dizajnu moj favorit. Som velmi zvedavy na hatchback, nj tie motory su v EU jasne... tym aj prevodovky :-| Pokial sa casom objavi nejaky vykonnejsi hybrid co bude mat 80-120 aspon za 5s bude to asi pouzitelne aj pre sirsie publikum.
Avatar - lamal
24. 6. 2021 12:32
Re: Cviklo
mne to pride ako sedan, z toho pohladu je horsie vidiet ten kufor, si si isty, ze to je HB ?
Avatar - Emel
24. 6. 2021 12:35
Re: Cviklo
Na tý mojí fotce je sedan, ten mi právě přijde obyč.
HB je tady v článku, třeba https://img.auto.cz/…aW1n/7062032.jpg?…
Avatar - lamal
24. 6. 2021 12:42
Re: Cviklo
sorry to mam ja popletene, v inych clankoch ho nazvali liftback, na ACZ pisu hatchback... takze je to vlastne jedno to iste, mne to tedy pride ako 100% liftback a nie hatchback, ale nevadí, to pisal aj iudex vyssie... preto som mu aj odpisal, ze som zvedavy na hatchback, vtedy som si nevzpomenul, ze budu len 2 varianty sedan a lift resp hb a cakal som este tretiu variantu :D
Avatar - Emel
24. 6. 2021 14:31
Re: Cviklo
Honda tomu říká hatchback (už u 10G), tak se držím jejich názvosloví.
24. 6. 2021 15:08
Re: Cvikloš
U Civicu je to docela tradice. Třeba Civic 6G měl pět různých zadních světel - pro hatchback, pro liftback, pro sedan, pro kupé a pro kombi.
Avatar - dominik00768
24. 6. 2021 23:09
Re: Cvikloš
Sedan bude mít i manuál ve verzi Si pro USA trh
Avatar - 3_diamanty
24. 6. 2021 11:33
Kral segmentu
Navyse hatch je este smrncovnejsi ako sedan... kto by to cakal.... tak dlho dlho nic a az potom leon a dalsi ....

Honda :yes: :*)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - lamal
24. 6. 2021 11:52
Re: Kral segmentu
na to nemá motory ani prevodovky... myslel si len vizualne ?
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 11:58
Re: Kral segmentu
Od obrazovky je to přeci jedno ne ? Stačí, že vypadá dobře :D
Avatar - lamal
24. 6. 2021 12:33
Re: Kral segmentu
asi, uvidime mozno vysvetli :-)
Avatar - palix
24. 6. 2021 22:07
Re: Kral segmentu
Pokiaľ bude mať podobné motory ako súčasný Civic, tak to pre väčšinu vodičov bude stačiť. Základ 1,0T a ak chcem viac tak 1,5T (134 kW / 240 Nm) bude naozaj stačiť aj náročnejšiemu "bežnému" vodičovi ;-). Nechápem prečo dnes každý potrebuje super výkonné auto (najlepšie SUV), aj tak sa nedá jazdiť rýchlo...
OK - sme na motoristickom portáli - radšej silnejšie motory ako elektro-autá :-! :yes:
Už som ticho 8-s ;-)
Avatar - Emel
24. 6. 2021 22:18
Re: Kral segmentu
Nebude mít stejné motory - to se tu celou dobu řeší ;-) . V Evropě pouze hybrid se střevama z CRV.
Dá se jezdit rychle... říkal jsem onehdá Fredovi, že Insignii ze všeho nejvíc chybí dalších 260k :-)
Avatar - palix
25. 6. 2021 14:37
Re: Kral segmentu
Rýchlo sa jazdiť dá, len či aj legálne... Človek tak vekom nejako nadobudne pocit zodpovednosti voči sebe a iným... ;-)
Avatar - 2bep
25. 6. 2021 17:03
Re: Kral segmentu
Omyl, základem bude hybrid 1,5 ze současného Jazze (nejspíše v naladěno jako v americkém Insight či novém HR-V -> 130k/250Nm).
Druhá motorizace ala 2,0 hybrid z CR-V je spíš přáním.

Každopádně s rostoucími cenami auta v EU možná začne být příznivější i shadow import z USA/Can s normálními motorizacemi (2,0atmo a 1,5T)
Avatar - palix
25. 6. 2021 21:00
Re: Kral segmentu
Pokiaľ sa tým začne zaoberať nejaká firma, tak by to fungovalo. Ináč by som povedal, že zo 100 ľudí by si doviezlo auto z USA / Kanady zanedbateľné množstvo ľudí. Koľkým stoja za to tie vybavovačky?
Avatar - 2bep
26. 6. 2021 13:54
Re: Kral segmentu
Už roky zde máš firmy specializující se na dovoz auta z USA a už do tohoto businessu začínají nakukovat někteří CZ dealeři a tahaj takto třeba Accordy nebo Acury.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 11:53
Re: Kral segmentu
V čem je králem C segmentu ?
Avatar - iudex
24. 6. 2021 11:58
Re: Kral segmentu
Každé auto, ktoré Topper vyhlási za kráľa segmentu, je odsúdené na posledné miesta v predajnosti. To je historicky overený fakt. :D
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 12:02
Re: Kral segmentu
Takže takový topperův polibek smrti? :D


Jsem rád, že auta, která mám rád, nemá rád Topper :D
24. 6. 2021 12:46
Re: Kral segmentu
Jj, tzv. Topperův polibek smrti! :D
Avatar - speedfred
24. 6. 2021 12:43
Re: Kral segmentu
Tých kráľov je už viac ako segmentov.
Avatar - Ozzman
24. 6. 2021 12:56
Re: Kral segmentu
Každý král má svůj segment.. nebo je to obráceně? :D
25. 6. 2021 10:24
Re: Kral segmentu
:-) :-) :-) :-)
24. 6. 2021 12:03
sedan
Oproti sedanu mi přijde zajímavější a hezčí, na ten předek si ale budu muset ještě zvyknout. Interiér vypadá takhle docela dobře, akorát grafika toho infotainmentu vypadá jako před dvaceti lety
Rozbalit vlákno
3
Avatar - palix
24. 6. 2021 22:14
Re: sedan
Krajší, nekrajší... ak budú ceny pokračovať tak ako sú nastavené teraz, tak sa viac oplatí kúpiť sedan... S motorom 1,5T vychádza lacnejšie ako hatchback.
Akciové ceny:
- najlacnejší sedan s 1,5T = 22 890€
- najlacnejší hatchback s 1,5T = 26 390€
Rozdiel 3500€... Síce hatchback má vyššiu výbavu, ale osobne by som na to z vysoka kašľal a bral lepší motor. U hatchbacku za tie peniaze mám motor 1,0T s podobnou výbavou.
No nekúp potom sedan...
Avatar - Emel
24. 6. 2021 22:20
Re: sedan
Co si pamatuju, tak ceny jsou +- stejné... akorát sedan můžeš mít v nižší výbavě než Sport. Pokud ale chceš třeba lepší světla, tak už tam ta výhodnost sedanu není. On mimochodem Sport i vypadá líp, než ta... u nás se to myslím jmenovalo Elegance, s chromovejma klikama a tak.
Avatar - palix
25. 6. 2021 14:40
Re: sedan
Niekto si radšej priplatí za výbavu, iný radšej motor - hlavne ak nemá silnejší motor oveľa vyššiu spotrebu. Svetlá, výbavu... rieši človek, ktorý vie čo chce = niečo podobné už mal. Kto kupuje napr Civic po dajme tomu Octavii II - nemá až také obrovské nároky.
Avatar - Ham.
24. 6. 2021 12:16
Parametry pohonné jednotky zatím automobilka neupřesnila...
nicméně zahraniční novináři ano,
The e:HEV system pairs a 1.5-litre Atkinson cycle petrol engine with a pair of electric motors, producing 129bhp. In hybrid mode, the petrol engine is used to generate power for the electric motor, reconnecting to the drive wheels via a single-speed gearbox under higher loads.
Jinak řečeno, je tam použitý stejný systém jako v HR-V.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
24. 6. 2021 15:38
Re: Parametry pohonné jednotky zatím automobilka neupřesnila
Tak to bude dynamicky asi dosť bieda, slabučká atmosféra 1,5+baterky = 96 kW. To je v podstate rovnako, koľko mal doteraz základný trojvalec 1,0, ale zrejme vyššia hmotnosť a teda potenciálne horšia dynamika.
A to je jediný motor (ak nerátam tR, čo je úplne iná liga, plus nie je isté, či tR príde). Bieda. ;-\
Avatar - 2bep
25. 6. 2021 17:23
Re: Parametry pohonné jednotky zatím automobilka neupřesnila
Tady máš tu pohonou jednotku, jak je naladěná v USA Insightu (cca 150k/267Nm) -> https://www.youtube.com/watch?…

Současnému 1,0T ujede i oplastovaný Jazz s nejslabším naladěním stejného hybridu (cca 110k/250Nm) -> https://zeperfs.com/…uel8682-6657.htm
24. 6. 2021 12:29
Sorry jako,...
...ale proporčně ta useknutá fastbacková p.r.d.e.l-ka k poměrně mohutnému předku auta absolutně nepasuje - to je prostě proporční katastrofa. Ještě že aspoň sedan má ty proporce mnohem lepší. A pokut to do Evropy budou (kromě drahého Type-R) hrnout jen jako hybrid, tak to se ani nemuseli namáhat! :-( :-( :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
24. 6. 2021 14:35
Re: Sorry jako,...
Hm... chtělo by to nějakou fotku přímo z boku.
Podle mě není ani tak problém s useknutým zadkem, spíš možná ten čumák sám o sobě může z některých úhlů působit trošku nastavovaně... viz třeba patentové snímky
https://www.civicxi.com/…side-jpg.220870/
...ale obvykle tyhle proporční věci naživo ruší míň než na fotkách.
Avatar - chalan66
24. 6. 2021 12:34
BLE
:no: Ten dizajn je hrozný ! Možno po vkuse Japoncov a Číny, ale inak strašné
Rozbalit vlákno
1
Avatar - palix
24. 6. 2021 22:23
Re: BLE
Záleží čo sa človeku páči...
Akurát dnes som si na dvore našej firmy všimol úplne novučičký biely Golf. Vraj to bude naše "referentské vozidlo" = bude dostupné aj pre mňa, ak ho budem potrebovať... Ale už pri prvom pohľade som si povedal NUDAAAAAA... Vlastne ani sa nejako neteším, že sa preveziem - určite obsahuje plno asistencie, ktorá sa bude pliesť do riadenia a človek to nebude vedieť vypnúť, pretože to budeme používať nie veľmi často... To boli časy, keď auto malo volant, 3 pedále, páku, kľúč a líšilo sa zapínaním svetiel a detailami...
Keď k tomu novučičkému Golfu postavím moju Mazdu 3, tak na mňa moje auto vyžaruje emócie... Ak k tomu postavím Civic 10G - tiež na mňa pôsobí celkom emočne... Aj Civic z článku má viac emócii ako Golf... OK - priznávam sa nie som fanúšikom VW... :-!

Ale každý sme iný a nepáčia sa nám rovnaké veci... Tak to má byť...
Avatar - pradeda777
24. 6. 2021 13:04
U mě moc dobrý....
....ale chtělo by to při nejmenším 2.0 l motor s turbem. Takže snad CTR..... :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Beefcake
24. 6. 2021 14:42
V nasich krajinach fail
Ziadny kufor a nie je fdyzlu. To si ziadny chalupar ani pretekar nemoze kupit.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Emel
24. 6. 2021 15:07
Re: V nasich krajinach fail
Co si o tom myslíš ty? :-)
Avatar - iudex
24. 6. 2021 15:42
Re: V nasich krajinach fail
Tak konečne má Civic aj motorizáciu zodpovedajúcu imidžu jeho doterajších majiteľov (prevažne dôchodcov). :D
Alebo inak: Civic starne so svojimi majiteľmi: kto v tridsiatke drtil začiatkom 90tych rokov VTEC do 8000 rpm, medzičasom zostarol a teraz ako šesťdesiatnik sa uspokojí so slabučkým hybridom a bude sa vytešovať zo spotreby. ;-)
Avatar - lamal
24. 6. 2021 17:00
Re: V nasich krajinach fail
Na podpich dobré, ale viac nez konkurencieschopny TYPE-R tu bol celu dobu a bude aj ´´dnes´´.
Donedavna ani ta 1.5T nebola na zahodenie. Dnes tu nema ziadna automobilka bezny model co s chuti toci 8tis, tak by som to uz ani honde nevycital. :-(
Avatar - iudex
25. 6. 2021 08:12
Re: V nasich krajinach fail
Jasne, jenom škádlím. ;-) Ale podstata sedí, slabučký atmohybrid bude určený na také dôchodcovské jazdenie a hlavnou (príp. jedinou) radosťou bude nízka spotreba.
CtR ešte nie je na 100% istý, každopádne to je úplne iná liga ako normálny Civic, proste noc a deň, keď tu bude pre normálne auto 95 kW hybrid a potom až 228 kW ultimatívny hotheč.
EDIT: a len pre úplnosť, ja Civic type R uznávam a keby mal menej pubertálny dizajn, možno ho mám doma v garáži. Preto mi ten nový nudnejší dizajn paradoxne sedí, lebo po priostrení vo verzii type R to môže byť tak akurát. No a keďže type R má byť úplne posledný spaľovací motor v portfóliu Hondy, je to celkom lákavé.
Avatar - pradeda777
25. 6. 2021 12:32
Re: V nasich krajinach fail
Tož na ten poslední CTR by bylo dobře si i počkat..... ;-)
Avatar - lamal
25. 6. 2021 16:13
Re: V nasich krajinach fail
tak nejak verim, ze tie silnejsie hybridy budu otazkou casu, kedze to je perspektivny pohon... snad
Avatar - palix
24. 6. 2021 22:27
Re: V nasich krajinach fail
Ak je niekomu 134 kW / 240 Nm málo, tak ja neviem... Z ľudí okolo mňa má také parametre málokto vo svojom aute a sú spokojní. Kedysi bolo bežné mať polovičné parametre a jazdili sme. Podobný výkon mali hothatche...
Aj s 1/2 výkonom prejdem rovnakú trasu za veľmi podobný čas za predpokladu, že nebudem porušovať zákon. :-)
Avatar - Emel
24. 6. 2021 22:44
Re: V nasich krajinach fail
Hothatche takový výkon měly... před 20+ lety. Ale dobře, to jako nic proti, ten motor by stačil... jen v Evropě nebude.
Avatar - woody-alien
24. 6. 2021 23:08
Re: V nasich krajinach fail
Aj s 1/2 výkonom prejdem rovnakú trasu za veľmi podobný čas za predpokladu, že nebudem porušovať zákon.

Hmm, neber to špatně, ale na to se dá odpovědět jedině slovy Jack Sparrowa na výtku Willa Turnera, že v čestném souboji by ho nikdy neporazil.

"Hmm, to mě teda moc nemotivuje bojovat čestně." :-[]
25. 6. 2021 07:56
Re: V nasich krajinach fail
Asi tým myslel, že veľký výkon motora poteší, ale nie je to nevyhnutnosť, bez ktorej sa nedá zaobísť. Aj menší výkon môže tešiť a poskytnúť športovú jazdu - viď škodovky v dobách minulých. Napriek handicapu nižšieho výkonu vedeli na rozličných športových podujatiach uspieť voči papierovo oveľa silnejším súperom.
Avatar - iudex
25. 6. 2021 08:14
Re: V nasich krajinach fail
Ad: Aj menší výkon môže tešiť a poskytnúť športovú jazdu - viď škodovky v dobách minulých.
Aká Škoda poskytovala s menším výkonom športovú jazdu?!! Aj dnes pri najvýkonnejšej Octavii RS s 245k sa o športovej jazde môžeme baviť len s prižmúrením oka, tak kde preboha vidíš športové škodovky z minulosti? :-O
Avatar - Emel
25. 6. 2021 09:35
Re: V nasich krajinach fail
Myslím, že to měl být odkaz na dávnější odkaz Rallye Škodovek - eRko, Favorit - na MonteCarlo apod.
Avatar - iudex
25. 6. 2021 10:53
Re: V nasich krajinach fail
Tak to je ale úplne iná kategória. Sériové Škodovky ale vrcholia eReSami a to ako Fabia RS, tak Octavia RS extra športiakmi neboli.
Avatar - iudex
25. 6. 2021 08:24
Re: V nasich krajinach fail
:D
Alebo podobne v Hre o tróny, kde žoldnier Bronn porazil neveľmi rytierskym štýlom rytiera a keď mu vytýkali: You didn´t fight with honour! len lakonicky poukázal na mŕtveho a povedal: No, he did. :-[]
Avatar - Emel
25. 6. 2021 09:39
Re: V nasich krajinach fail
:yes: oběma :-)
woody má ještě ten bonus, že Sparrow je - pirát! :-)
Avatar - palix
25. 6. 2021 14:49
Re: V nasich krajinach fail
Minule som pozeral "The Grand tour S03E11 - Sea to Unsalty Sea"
Práve tam riešili, či 3 skvelé výkonné a rýchle autá (Aston Martin DBS, Bentley Continental GT a BMW M850i) budú na istom úseku rýchlejšie ako starý "polorozpadnutý" Renault... Neboli. OK - to je extrém ;-)

Upresním moju pôvodnú úvahu:
Aj s 1/2 výkonom PREJDEM "JA" rovnakú trasu za veľmi podobný čas za predpokladu, že nebudem porušovať zákon. Samozrejme, ak trasa nebude kopcovitá ako "Pikes Peak" :-).
Takto to bude lepšie - závodil by som sám so sebou :yes: A pre mňa bude platiť - na výkone mi až tak nezáleží - ak to nebude 48 kW v základnej Fabii.
25. 6. 2021 08:11
Re: V nasich krajinach fail
No ale iudex nakoniec nepíše o výkone ale o otáčkach. Chýba mu točivý motor, najprv otáčky a kone až potom. Alebo som to pochopil zle?
Avatar - iudex
25. 6. 2021 08:23
Re: V nasich krajinach fail
Pochopil si to dobre. Ale ani toho výkonu nebolo až tak málo, tie VTECy (tuším 1,5 alebo 1,6) mali okolo 120 koní, čo bolo na auto vážiace málo cez tonu pomerne slušné. No a v kombinácii s tým točivým motorom to budilo subjektívne ešte lepší dojem. Práve tie Civicy z 90tok (5. a 6. generácia) založili kult medzi mladými a posilnili Honde image.
Avatar - iudex
25. 6. 2021 08:33
Re: V nasich krajinach fail
Zaregistroval si, že Civic bude mať len hybrid so 129k? Tak je úplne mimo misu spomínať 1,5turbo, ktorú mal doterajší Civic. Áno, ten motor je výkonovo viac, ako dostatočný, absolútne žiadne výhrady voči nemu (no, až na tú spoľahlivosť), problémik je, že v novom Civicu nebude.
Avatar - palix
25. 6. 2021 14:54
Re: V nasich krajinach fail
Tak potom sklamanie...
Počul som, že 1,5T má nejaké problémy, potom, že tieto problémy mal 1,0T... Ktorý motor mal vlastne problém?
Ono ani 129 k nie je absolútne málo, aj keď v porovnaní so 184 k je to takmer nič. To potom už radšej 184 k Corollu hybrid.
Avatar - Emel
25. 6. 2021 16:05
Re: V nasich krajinach fail
Větší problémy byly myslím u té 1.5... ale ono se těch motorů neprodalo až tolik, i kvůli tomu co píšeš (1.5 v HB až od Sport... a navíc i praktická omezení).

Teď je to koukám ještě horší než dřív, dřív se aspoň ta 1.5T dala bez panoramy, teď už ne... takže jako vedlejší efekt nedáš kola ani na kouli (tam jsou výfuky), ani na střechu (tam je panorama a s ní nejde zahrádka).
Avatar - 2bep
25. 6. 2021 17:29
Re: V nasich krajinach fail
S trochou snahy není se střešním nosičem na panoramě problém ;-)
http://www.honda-club.cz/…view_article.php?…

A v USA už se objevil i střelec co si splašil nehomologované tažné s bajonetovým výstupem mezi středové laufy.
Avatar - palix
25. 6. 2021 21:02
Re: V nasich krajinach fail
Ako tak vnímam Civic 10G - nejazdí ich veľa, ale "bezvýfukových" 1,0T je menej ako 2-výfukových 1,5T ;-)
V každom prípade sedan má 1,5T za lepšiu cenu.
Avatar - 2bep
25. 6. 2021 17:33
Re: V nasich krajinach fail
1,5T i 1,0T mají stejné problémy jako všechny přímovstřiky. Ředění oleje benzínem při špatném používání. Krátké cukání s neustále studeným motorem a jeho podtáčení, resp. jízda dle "rádce řazení".
Avatar - twistedTSD
24. 6. 2021 19:01
Re: V nasich krajinach fail
Oni to jaksi nemají ani v benzínu.
Avatar - miromen
24. 6. 2021 16:48
Upadek
Když na mě na YT vyskočilo video s novym civicem navic ve srovnani s předchozi generaci tak jsem se na něj ze zvědavosti kouknul. A realnějši pohled než z fotek ukazal, že je to ještě horši a v kontrastu s přitažlivou a designově zdařilou10G je novy civic v sedanu prostě marny.
A tenhle HB pusobi ještě huře, bidne hodně designově bidne, tedy až na zdařila zadni světla, ktera jsou u sadanu otřesna.
Nicmeně i kdyby tenhle civic byl sebepěknějši tak čistě hybrid jej pohřbiva uplně. Honda je snad nějaka bezpohlavni toyota, že na našem kontinentě nenabidne u HB čistě spalovak tak jako je tomu u sedanu ?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 2bep
25. 6. 2021 17:49
Re: Upadek
Honda jen reaguje na Evropské ekošílenství. Normální motorizace raději udá jinde s vyšší marží bez pokut. Viz omezování nabídky 5D 1,5T pro EU ve prospěch USA a Kanady.
Pokud se do EU sedan vůbec dostane, tak bude mít taky jen hybrid jako 5D
24. 6. 2021 17:38
Rozbalit vlákno
2
25. 6. 2021 08:09
Re: Výstižně shrnuto...
Že ťa to baví stále čítať tie sracky.
25. 6. 2021 11:51
Re: Výstižně shrnuto...
Co tam podle tebe konkrétně napsali špatně nebo lživě? :-)
24. 6. 2021 18:26
Vrchol...
Já Vám nevím, páni a dámy, ale nový Civouš mi přijde jako absolutní vrchol nudy. Kde to auto nechalo emoce? Dělá to se mnou asi tolik, jako pohled na jedničkovou Octávku. Něco, trošku, alespoň nějaký šmrnc kdyby to mělo.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - palix
24. 6. 2021 22:29
Re: Vrchol...
Predpokladám, že vsadili na klasiku, aby sa predával lepšie. Ale nuda? U nudy si predstavím iné značky ;-)
25. 6. 2021 07:57
Re: Vrchol...
Áno, voči predchádzajúcim hgeneráciám to nuda je. Myslím, že fanúšikovia čakali niečo iné a usadlý klasický dizajn je trochu šok. Čo ale neznižuje jeho iné prednosti.
Avatar - iudex
25. 6. 2021 08:35
Re: Vrchol...
Ja to naopak oceňujem, doterajší Civic bol pre mňa dizajnovo nestráviteľný, taký transformer pre pubertiakov. Toto pôsobí možno usadlejšie, ale nikoho neuráža.
25. 6. 2021 09:49
Re: Vrchol...
Skôr ako štýl zarazila radikálna zmena, podobne ako keď prišli s prvým ufom. Príde mi to ako keby sa nevedeli rozhodnúť, ktorú skupinu zákazníkov chcú osloviť. Raz tak a potom zas ináč. Naživo je napriek určitému konzervatizmu nový Civic dobre rozoznateľný aj v späťáku. Takže ide naozaj len o radikálnu zmenu voči predchodcovi, voči konkurencii nevyzerá nijak zvlášť nudne ani spiatočnícky.
Avatar - iudex
25. 6. 2021 10:56
Re: Vrchol...
To máš pravdu a je to pre Hondu a niektorých Japoncov všeobecne typické, od mantinelu k mantinelu. Ale ako som písal, radšej nekonfliktný základ a po prizdobení vo verzii type R to môže byť akurát, než expresívny základ a v type R úplný cirkus.
25. 6. 2021 17:58
Re: Vrchol...
Tak Civic mi doteraz neprekážal v hociktorej generácii, aj tie ufá boli síce iné a odlišné, ale uhladené a celkom pekné. Honda je celkovo dnes docela OK, skôr mám problém s autami ako je Toyota C-HR, jej dizajn vo mne vzbudzuje priam odpor. Nechápem, ako môže mať niečo tak hnusné obchodný úspech.
Avatar - palix
25. 6. 2021 14:58
Re: Vrchol...
Mne sa viacmenej páčili všetky Hondy Civic okrem 7.generácie. Samozrejme od cca 3. generácie - tú som už tak nejako vnímal.
24. 6. 2021 18:46
V galerii
je porovnáván hatch 11. generace se sedanem generace 10. Už z toho porovnání je jasné, že je to spíše liftback a že hatch víceméně chybí. V současné generaci je pouze liftback a klasicky sedan, oboji exteriérově naprosto fádní. Dobře se prodávalo UFO a proč? Protože nebylo fádní. 11. generace zhasne za Civicem v Evropě.
Rozbalit vlákno
5
24. 6. 2021 19:24
Re: V galerii
V Európe to nebude mať ľahké no celosvetovo je to zrejme jediné auto ktoré má ambíciu poraziť Corollu a zatiaľ tomu všetky čerstvé porovnávačky nasvedčujú. Civic nie je zlý, to skôr Európa je zlá. Mne sa design páči, kto mal skúsenosti so staršími Hondami tak si ihneď všimne jeho odkaz, je to také vytriezvenie a návrat ku klasike.
24. 6. 2021 20:08
Re: V galerii
:yes:

Nadherny auto.

Honda umi oboji, jak vystredni design, tak klasiku.
Predchozi HB byl na me skoro trochu moc.
Ale tenhle HB je pro me hezci nez sedan.

Souhlas s Topperem. :-)

PS Civic X mel podle marketingu nahradit i Accord. Kdo s nim jel, tak vi, o cem je rec. Predvsim o kvalitach podvozku. A o dojmu vetsiho auta. Myslim ze XI to dotahne jeste dal. Velmi dospele auto. :yes:
Avatar - palix
24. 6. 2021 22:32
Re: V galerii
Podvozok Civica 10G je famózny.. Videl som losí test na "https://www.km77.com/" a máločo tak civilné malo taký dobrý výsledok...
Ak by som kupoval auto dnes, tak Civic znova zaradím do výberu ako pred 4 rokmi.
25. 6. 2021 11:01
Re: V galerii
skus i pozriet losi test jazzu dynamic
https://youtu.be/oCPl7Er22e4
Avatar - palix
25. 6. 2021 14:59
Re: V galerii
Videl som obyčaný Jazz a ten bol ešte prekvapujúcejší - hlavne v tom, že od takého auta by nikto nečakal podobne skvelý výsledok. Naopak - napríklad Mazda CX-3 bola čistá hrôza :-!
Avatar - Lumix56
24. 6. 2021 20:43
Dizajn OK
Ale s avizovanou motorizací v Evropě - ne. Dojde vůbec Evropa k vystřízlivění a přestane vnucovat něco, co nikdo nechce a o existenci čeho již řada expertů hlasitě pochybuje ? Vidím to tak, že průměrný věk evropského vozového parku poletí nahoru. Automobilový průmysl poslední dobou dostává jednu ránu za druhou (omezování výroby pro nedostatek čipů a jiných dílů, dotacemi pokřivený trh s auty která nikdo nechce, nesmyslné regulace a penalizace výrobců za nedodržování emisních limitů, kdy toto znečišťování a v daleko větší míře se jen přesouvá do jiné části planety). Jsme ve slepé uličce.
Rozbalit vlákno
8
24. 6. 2021 21:06
Re: Dizajn OK
Vazne chces pochybovat o tom, ze novy Civic bude ekologictejsi nez ten predchozi?

A chces tu tvrdit, ze nekomu vadi nizka spotreba?
A co si o tom mysli mistni diskuteri s benzinovou hlavou na tom nic nemeni.

PS Tim netvrdim, ze Civic bude prodejni trhak :-)
Avatar - palix
24. 6. 2021 22:34
Re: Dizajn OK
Predajný trhák to nebude, ale... ak sa ma niekto spýta, čo si má vybrať - Civic mu určite doporučím... Aj tak väčšina nakoniec kúpi Škodu / VW, prípadne Hyundai a niečo podobné.
Avatar - iudex
25. 6. 2021 08:40
Re: Dizajn OK
Pretože ten VW ti paradoxne nevnucuje iba hybrid, ponúka v Golfe 7 čistých benzínov, 3 čisté nafty, 2 mildhybridy a 2 plugin-hybridy, takže si vyberie úplne každý (a to sa nebavím o výbere prevodoviek a pohonov). Kdežto Civic ponúka iba jediný motor (do príchodu CtR v 2022) a to hybrid a iba s automatom. Takže aj keby sa mi Golf akokoľvek nepáčil, pri tejto dvojici neváham a beriem Golf.
Avatar - palix
25. 6. 2021 15:13
Re: Dizajn OK
Teraz som niekde čítal článok o plánoch Škody do roku 2030
https://www.auto.cz/…jsi-cisla-139714
konkrétne:
"Zjednodušení výrobních procesů, snížení dostupných kombinací o 40 %"
Ja tomu rozumiem tak, že sa bude znižovať ponuka výbav / motorov...

Predpokladám, že Japonci vedia, prečo to robia tak ako to robia. Prehnaná možnosť výberu komplikuje výrobu a navyšuje cenu.
Na druhej strane - niekomu vyhovuje vyskladať si auto do posledného detailu, inému je skôr po chuti vybrať si jednu z 5 výbav a jeden z 3 dostupných motorov.
25. 6. 2021 17:26
Re: Dizajn OK
Je to naprosto logicky krok.
Honda takto funguje i v Americe.
A kdyby to tak nebylo, tak tam neni mezi nejuspesnejsimi automobilkami.

Jestlize ma byt nejvyssi value for money, pak je to jasny smer.

Mne se smer Hondy libi.
Jedna usporna motorizace a jedna sportovni. :yes: :yes: :yes:
A obe jsou udelany poradne...

V Evrope je to jiny, tady hraje vetsi roli marketing a patriotismus.
Value for money, spolehlivost apod. tady takovy zvuk nemaji.
Avatar - palix
25. 6. 2021 21:05
Re: Dizajn OK
Vidím to podobne... Stačí jeden úsporný motor, športový, hybrid a povedzme diesel. 4 motorizácie a vyberie si každý. K tomu 3 až 5 výbav, pár doplnkových vecí a stačí. Jednoduchá logistika, výroba, lepšie ceny - OK, tak vyšší zisk :-!
Avatar - twistedTSD
25. 6. 2021 09:46
Re: Dizajn OK
Nepiš zas blbosti, předchozí 1.5 T bude bezesporu mnohem zábavnější a spotřeba na dlouhých trasách bude max. o litr vyšší.
25. 6. 2021 11:52
Re: Dizajn OK
Velmi výstižně shrnuto! :yes:
Avatar - dominik00768
24. 6. 2021 23:02
Motorizace
Je opravdu smutné, že to má být jen hybrid... To by mi velmi chyběl MANUÁL, který k Hondě tohoto typu neodmyslitelně patří. V USA, kde manuál tvoří jen asi desetinu prodejů, ho dostanou i s 2.0L a v EU, kde je s manuálem 9 z 10ti Civicu máme dostat hybrida a Automat ? NÉ DÍKY... :'-(
Rozbalit vlákno
5
25. 6. 2021 11:12
Re: Motorizace
kebyze to malo silnejsi hybrid ala CR-V tak by to nebolo az take zle, ale ked do civica naozaj daju techniku HR-V (130 k) tak to bude bieda

este aj v corolle su na vyber dve rozne hybidne motorizacie
Avatar - palix
25. 6. 2021 15:16
Re: Motorizace
Je to podobné ako u Corolly. Buď základ (1,2T alebo 1,5 atmosferický 3 valec u sedana), alebo dve varianty hybridu - IBA s automatom. O pár rokov manuálne prevodovky zaniknú celkom.
Avatar - dominik00768
25. 6. 2021 16:50
Re: Motorizace
U Corroly je v nabídce 1.5 s manuálem i automatem a u 1.8 hybrid je pouze automat, nicméně zůstává alespoň nějaká svoboda výběru. Globální problém je v tom, že nabídka nereflektuje poptávku nýbrž regulace.
25. 6. 2021 17:27
Re: Motorizace
neviem ako v CR, na SK su pri corolle tieto moznosti
sedan: 1,8 hybrid (automat), 1,5 atmo (manual) atmo benzin len 3valec co je pre sedan nedostojna motorizacia
hatchback: 1,2T (manual aj automat), 1,8 hybrid (automat), 2,0 hybrid (automat)

obavam sa ze civicom 11G pre EU to honda pojala dost radikalne: 1 motor, 1 karoseria, 1 prevodovka, 2 nanajvys 3 stupne vybavy, zaklad tipujem na 28000 EUR
type R s turbo benzinom a manualom - cenovo nic pre bezneho cloveka

nie je potrebny ani vyssie spomenuty topperov "polibek smrti" a je jasne ze predaje budu biedne, honda mi je sympaticka, civic jazdi (aj bude jazdit) spickovo, ale pre mna je honda po mitsubishi dalsi adept na ukoncenie aktivit v EU
Avatar - palix
25. 6. 2021 21:08
Re: Motorizace
Mám rád manuály, ale dnes by som rozmýšľal aj o hybridnej Toyote Corolle. Tu je v ponuke len automat. Buď by som sa s tým zmieril, alebo kúpil niečo iné...
Zatiaľ zmenu neplánujem a užívam si manuálne radenie... Minule sa ma dcéra pýtala... "To ťa baví toľko hýbať tou pákou?" A ja že "veľmi ma to baví" ;-).
Avatar - speedfred
25. 6. 2021 10:11
Taký
typ karosérie ani poriadny hatch ani kupé. Za mňa teda nič-moč, a pohony tomu nasadili korunu. Väčšine ľudí to asi ale stačiť bude. Vraj kráľ segmentu, možno niekde v Bangladéši.
Rozbalit vlákno
1
25. 6. 2021 17:42
Re: Taký
Jj, za to ze je to 8. nejprodavanejsi auto sveta vdeci predevsim Bangladesi.
:D :D :D

https://www.autoexpress.co.uk/news/33872/worlds-best-selling-cars

PS Zajimavy je, ze Civic X mel manual, 1.0 turbo, 1,5 turbo a dokonce i diesel (vyborny, neporovnatelny s 1.6 tdi.. a jako jeden z prvnich EU6) a spickovy podvozek a presto se z nej prodejni trhak nestal.