Souhlas, toto je taková uhlazenější verze 10G, přišel o ten obří masivní zadek a přitom to není žádná revoluce... škoda, že není i jako kombík a nemá více motorizací.
Zezadu dobrý, obzvlášť jestli výfuky jsou výfuky. Ten předek je takovej divnej, na ten přesah plechu do masky bych si musel zvykat.
Vevnitř se mi moc nelíbí ta mřížková lišta, chápu že to je jakože designové cvičení podobně jako to má Passat, ale s těma trčícíma tyčkama se mi to moc nezdá.
Zadní dveře z kompozitního materiálu - to jsem zvědavej, moc se mi nezdá, že by to bylo z uhlíkovejch vláken.
Tak tomu samozřejmě rozumím, ale u normálních aut se používal spíš plast nebo hliník... střecha z uhlíkových vláken bývá k vidění na dražších autech. Páté dveře jsou tvarově docela složitý díl, navíc můžou snadno přijít k úhoně... moc nevěřím, že by to dělali z kevlaru, možná myslí kompozitním materiálem něco jinýho. A nebo Honda překvapí :-)
Já bych se nedivil, kdyby to Honda udělala, ale nechala si to taky zaplatit, on Civic není levné auto a pokud bude jen v hybridní verzi, čekal bych cenu kolem 1m kč, nejsem odborník, ale tam už by se nějaká taková technologie výroby a materiálu mohla ztratit u "obyčejného" kompaktu :)
To by mohla nooo... Je to opravdu smutné, po hybridu bych u Hondy Civic opravdu neuvažoval. Snad se Honda umoudří a nakonec rozhodne jinak. Nebo to zachraní Type-R popř. dovozový sedan (z USA) Honda Civic Si, který by měl mít 2.0L a manuál
Si mělo 2,0 (atmo) naposledy v 8.generaci. 9.generace měla atmo 2,4 a 10. generace lehce poladěnější 1,5T (153kW/260Nm) a stejný motor by měla i 11.generace.
2,0T si nechaj pro TypeR.
To vypadá že po letech šíleností představila Hondka konečně docela normálně vypadající auto, které ale nesplyne s davem. Počkám si na reálný vůz, ale u mne zatím dobrý.
Tohle je přesně typ designu, který v davu spolehlivě zapadne, ale není na tom nic špatného, po dlouhé době civic, na který se dá podívat bez úšklebku. Jiná věc je, že k němu zapoměli přibalit nějaké motory, převodovky, pohony...
Prekvapiva je ta zadna cast, oproti slubne vyzerajucemu sedanu dali uplne iny styl zadnych svetiel. V jednej modelovej rade toho isteho roku je to minimalne pozoruhodny nesulad.
Ako celok nevypada spatne ani tato varianta, v USA to bude zatial jedina bezna varianta s manualnou prevodovkou, sedan bude mat len CVT okrem Type-R.
A mne sa to celkom pozdáva, páči sa mi aj viacmenej štýl liftbacku (napriek označeniu hatch je to skôr lift, najbližšie to asi má k i30 Fastback), je to praktickejšie. Len ten motor... :-(
Ja tie liftbacky nemusim, ale tento ujde, sedan je z pohladu dizajnu moj favorit. Som velmi zvedavy na hatchback, nj tie motory su v EU jasne... tym aj prevodovky :-| Pokial sa casom objavi nejaky vykonnejsi hybrid co bude mat 80-120 aspon za 5s bude to asi pouzitelne aj pre sirsie publikum.
sorry to mam ja popletene, v inych clankoch ho nazvali liftback, na ACZ pisu hatchback... takze je to vlastne jedno to iste, mne to tedy pride ako 100% liftback a nie hatchback, ale nevadí, to pisal aj iudex vyssie... preto som mu aj odpisal, ze som zvedavy na hatchback, vtedy som si nevzpomenul, ze budu len 2 varianty sedan a lift resp hb a cakal som este tretiu variantu :D
Pokiaľ bude mať podobné motory ako súčasný Civic, tak to pre väčšinu vodičov bude stačiť. Základ 1,0T a ak chcem viac tak 1,5T (134 kW / 240 Nm) bude naozaj stačiť aj náročnejšiemu "bežnému" vodičovi ;-). Nechápem prečo dnes každý potrebuje super výkonné auto (najlepšie SUV), aj tak sa nedá jazdiť rýchlo...
OK - sme na motoristickom portáli - radšej silnejšie motory ako elektro-autá :-!:yes:
Už som ticho 8-s;-)
Nebude mít stejné motory - to se tu celou dobu řeší ;-) . V Evropě pouze hybrid se střevama z CRV.
Dá se jezdit rychle... říkal jsem onehdá Fredovi, že Insignii ze všeho nejvíc chybí dalších 260k :-)
Omyl, základem bude hybrid 1,5 ze současného Jazze (nejspíše v naladěno jako v americkém Insight či novém HR-V -> 130k/250Nm).
Druhá motorizace ala 2,0 hybrid z CR-V je spíš přáním.
Každopádně s rostoucími cenami auta v EU možná začne být příznivější i shadow import z USA/Can s normálními motorizacemi (2,0atmo a 1,5T)
Pokiaľ sa tým začne zaoberať nejaká firma, tak by to fungovalo. Ináč by som povedal, že zo 100 ľudí by si doviezlo auto z USA / Kanady zanedbateľné množstvo ľudí. Koľkým stoja za to tie vybavovačky?
Už roky zde máš firmy specializující se na dovoz auta z USA a už do tohoto businessu začínají nakukovat někteří CZ dealeři a tahaj takto třeba Accordy nebo Acury.
Oproti sedanu mi přijde zajímavější a hezčí, na ten předek si ale budu muset ještě zvyknout. Interiér vypadá takhle docela dobře, akorát grafika toho infotainmentu vypadá jako před dvaceti lety
Krajší, nekrajší... ak budú ceny pokračovať tak ako sú nastavené teraz, tak sa viac oplatí kúpiť sedan... S motorom 1,5T vychádza lacnejšie ako hatchback.
Akciové ceny:
- najlacnejší sedan s 1,5T = 22 890€
- najlacnejší hatchback s 1,5T = 26 390€
Rozdiel 3500€... Síce hatchback má vyššiu výbavu, ale osobne by som na to z vysoka kašľal a bral lepší motor. U hatchbacku za tie peniaze mám motor 1,0T s podobnou výbavou.
No nekúp potom sedan...
Co si pamatuju, tak ceny jsou +- stejné... akorát sedan můžeš mít v nižší výbavě než Sport. Pokud ale chceš třeba lepší světla, tak už tam ta výhodnost sedanu není. On mimochodem Sport i vypadá líp, než ta... u nás se to myslím jmenovalo Elegance, s chromovejma klikama a tak.
Niekto si radšej priplatí za výbavu, iný radšej motor - hlavne ak nemá silnejší motor oveľa vyššiu spotrebu. Svetlá, výbavu... rieši človek, ktorý vie čo chce = niečo podobné už mal. Kto kupuje napr Civic po dajme tomu Octavii II - nemá až také obrovské nároky.
Parametry pohonné jednotky zatím automobilka neupřesnila...
nicméně zahraniční novináři ano,
The e:HEV system pairs a 1.5-litre Atkinson cycle petrol engine with a pair of electric motors, producing 129bhp. In hybrid mode, the petrol engine is used to generate power for the electric motor, reconnecting to the drive wheels via a single-speed gearbox under higher loads.
Jinak řečeno, je tam použitý stejný systém jako v HR-V.
Re: Parametry pohonné jednotky zatím automobilka neupřesnila
Tak to bude dynamicky asi dosť bieda, slabučká atmosféra 1,5+baterky = 96 kW. To je v podstate rovnako, koľko mal doteraz základný trojvalec 1,0, ale zrejme vyššia hmotnosť a teda potenciálne horšia dynamika.
A to je jediný motor (ak nerátam tR, čo je úplne iná liga, plus nie je isté, či tR príde). Bieda. ;-\
...ale proporčně ta useknutá fastbacková p.r.d.e.l-ka k poměrně mohutnému předku auta absolutně nepasuje - to je prostě proporční katastrofa. Ještě že aspoň sedan má ty proporce mnohem lepší. A pokut to do Evropy budou (kromě drahého Type-R) hrnout jen jako hybrid, tak to se ani nemuseli namáhat! :-(:-(:-(:no::no::no:
Hm... chtělo by to nějakou fotku přímo z boku.
Podle mě není ani tak problém s useknutým zadkem, spíš možná ten čumák sám o sobě může z některých úhlů působit trošku nastavovaně... viz třeba patentové snímky https://www.civicxi.com/…side-jpg.220870/
...ale obvykle tyhle proporční věci naživo ruší míň než na fotkách.
Záleží čo sa človeku páči...
Akurát dnes som si na dvore našej firmy všimol úplne novučičký biely Golf. Vraj to bude naše "referentské vozidlo" = bude dostupné aj pre mňa, ak ho budem potrebovať... Ale už pri prvom pohľade som si povedal NUDAAAAAA... Vlastne ani sa nejako neteším, že sa preveziem - určite obsahuje plno asistencie, ktorá sa bude pliesť do riadenia a človek to nebude vedieť vypnúť, pretože to budeme používať nie veľmi často... To boli časy, keď auto malo volant, 3 pedále, páku, kľúč a líšilo sa zapínaním svetiel a detailami...
Keď k tomu novučičkému Golfu postavím moju Mazdu 3, tak na mňa moje auto vyžaruje emócie... Ak k tomu postavím Civic 10G - tiež na mňa pôsobí celkom emočne... Aj Civic z článku má viac emócii ako Golf... OK - priznávam sa nie som fanúšikom VW... :-!
Ale každý sme iný a nepáčia sa nám rovnaké veci... Tak to má byť...
Tak konečne má Civic aj motorizáciu zodpovedajúcu imidžu jeho doterajších majiteľov (prevažne dôchodcov). :D
Alebo inak: Civic starne so svojimi majiteľmi: kto v tridsiatke drtil začiatkom 90tych rokov VTEC do 8000 rpm, medzičasom zostarol a teraz ako šesťdesiatnik sa uspokojí so slabučkým hybridom a bude sa vytešovať zo spotreby. ;-)
Na podpich dobré, ale viac nez konkurencieschopny TYPE-R tu bol celu dobu a bude aj ´´dnes´´.
Donedavna ani ta 1.5T nebola na zahodenie. Dnes tu nema ziadna automobilka bezny model co s chuti toci 8tis, tak by som to uz ani honde nevycital. :-(
Jasne, jenom škádlím. ;-) Ale podstata sedí, slabučký atmohybrid bude určený na také dôchodcovské jazdenie a hlavnou (príp. jedinou) radosťou bude nízka spotreba.
CtR ešte nie je na 100% istý, každopádne to je úplne iná liga ako normálny Civic, proste noc a deň, keď tu bude pre normálne auto 95 kW hybrid a potom až 228 kW ultimatívny hotheč.
EDIT: a len pre úplnosť, ja Civic type R uznávam a keby mal menej pubertálny dizajn, možno ho mám doma v garáži. Preto mi ten nový nudnejší dizajn paradoxne sedí, lebo po priostrení vo verzii type R to môže byť tak akurát. No a keďže type R má byť úplne posledný spaľovací motor v portfóliu Hondy, je to celkom lákavé.
Ak je niekomu 134 kW / 240 Nm málo, tak ja neviem... Z ľudí okolo mňa má také parametre málokto vo svojom aute a sú spokojní. Kedysi bolo bežné mať polovičné parametre a jazdili sme. Podobný výkon mali hothatche...
Aj s 1/2 výkonom prejdem rovnakú trasu za veľmi podobný čas za predpokladu, že nebudem porušovať zákon. :-)
Asi tým myslel, že veľký výkon motora poteší, ale nie je to nevyhnutnosť, bez ktorej sa nedá zaobísť. Aj menší výkon môže tešiť a poskytnúť športovú jazdu - viď škodovky v dobách minulých. Napriek handicapu nižšieho výkonu vedeli na rozličných športových podujatiach uspieť voči papierovo oveľa silnejším súperom.
Ad: Aj menší výkon môže tešiť a poskytnúť športovú jazdu - viď škodovky v dobách minulých.
Aká Škoda poskytovala s menším výkonom športovú jazdu?!! Aj dnes pri najvýkonnejšej Octavii RS s 245k sa o športovej jazde môžeme baviť len s prižmúrením oka, tak kde preboha vidíš športové škodovky z minulosti? :-O
:D
Alebo podobne v Hre o tróny, kde žoldnier Bronn porazil neveľmi rytierskym štýlom rytiera a keď mu vytýkali: You didn´t fight with honour! len lakonicky poukázal na mŕtveho a povedal: No, he did. :-[]
Minule som pozeral "The Grand tour S03E11 - Sea to Unsalty Sea"
Práve tam riešili, či 3 skvelé výkonné a rýchle autá (Aston Martin DBS, Bentley Continental GT a BMW M850i) budú na istom úseku rýchlejšie ako starý "polorozpadnutý" Renault... Neboli. OK - to je extrém ;-)
Upresním moju pôvodnú úvahu:
Aj s 1/2 výkonom PREJDEM "JA" rovnakú trasu za veľmi podobný čas za predpokladu, že nebudem porušovať zákon. Samozrejme, ak trasa nebude kopcovitá ako "Pikes Peak" :-).
Takto to bude lepšie - závodil by som sám so sebou :yes: A pre mňa bude platiť - na výkone mi až tak nezáleží - ak to nebude 48 kW v základnej Fabii.
Pochopil si to dobre. Ale ani toho výkonu nebolo až tak málo, tie VTECy (tuším 1,5 alebo 1,6) mali okolo 120 koní, čo bolo na auto vážiace málo cez tonu pomerne slušné. No a v kombinácii s tým točivým motorom to budilo subjektívne ešte lepší dojem. Práve tie Civicy z 90tok (5. a 6. generácia) založili kult medzi mladými a posilnili Honde image.
Zaregistroval si, že Civic bude mať len hybrid so 129k? Tak je úplne mimo misu spomínať 1,5turbo, ktorú mal doterajší Civic. Áno, ten motor je výkonovo viac, ako dostatočný, absolútne žiadne výhrady voči nemu (no, až na tú spoľahlivosť), problémik je, že v novom Civicu nebude.
Tak potom sklamanie...
Počul som, že 1,5T má nejaké problémy, potom, že tieto problémy mal 1,0T... Ktorý motor mal vlastne problém?
Ono ani 129 k nie je absolútne málo, aj keď v porovnaní so 184 k je to takmer nič. To potom už radšej 184 k Corollu hybrid.
Větší problémy byly myslím u té 1.5... ale ono se těch motorů neprodalo až tolik, i kvůli tomu co píšeš (1.5 v HB až od Sport... a navíc i praktická omezení).
Teď je to koukám ještě horší než dřív, dřív se aspoň ta 1.5T dala bez panoramy, teď už ne... takže jako vedlejší efekt nedáš kola ani na kouli (tam jsou výfuky), ani na střechu (tam je panorama a s ní nejde zahrádka).
Ako tak vnímam Civic 10G - nejazdí ich veľa, ale "bezvýfukových" 1,0T je menej ako 2-výfukových 1,5T ;-)
V každom prípade sedan má 1,5T za lepšiu cenu.
1,5T i 1,0T mají stejné problémy jako všechny přímovstřiky. Ředění oleje benzínem při špatném používání. Krátké cukání s neustále studeným motorem a jeho podtáčení, resp. jízda dle "rádce řazení".
Když na mě na YT vyskočilo video s novym civicem navic ve srovnani s předchozi generaci tak jsem se na něj ze zvědavosti kouknul. A realnějši pohled než z fotek ukazal, že je to ještě horši a v kontrastu s přitažlivou a designově zdařilou10G je novy civic v sedanu prostě marny.
A tenhle HB pusobi ještě huře, bidne hodně designově bidne, tedy až na zdařila zadni světla, ktera jsou u sadanu otřesna.
Nicmeně i kdyby tenhle civic byl sebepěknějši tak čistě hybrid jej pohřbiva uplně. Honda je snad nějaka bezpohlavni toyota, že na našem kontinentě nenabidne u HB čistě spalovak tak jako je tomu u sedanu ?
Honda jen reaguje na Evropské ekošílenství. Normální motorizace raději udá jinde s vyšší marží bez pokut. Viz omezování nabídky 5D 1,5T pro EU ve prospěch USA a Kanady.
Pokud se do EU sedan vůbec dostane, tak bude mít taky jen hybrid jako 5D
Já Vám nevím, páni a dámy, ale nový Civouš mi přijde jako absolutní vrchol nudy. Kde to auto nechalo emoce? Dělá to se mnou asi tolik, jako pohled na jedničkovou Octávku. Něco, trošku, alespoň nějaký šmrnc kdyby to mělo.
Áno, voči predchádzajúcim hgeneráciám to nuda je. Myslím, že fanúšikovia čakali niečo iné a usadlý klasický dizajn je trochu šok. Čo ale neznižuje jeho iné prednosti.
Ja to naopak oceňujem, doterajší Civic bol pre mňa dizajnovo nestráviteľný, taký transformer pre pubertiakov. Toto pôsobí možno usadlejšie, ale nikoho neuráža.
Skôr ako štýl zarazila radikálna zmena, podobne ako keď prišli s prvým ufom. Príde mi to ako keby sa nevedeli rozhodnúť, ktorú skupinu zákazníkov chcú osloviť. Raz tak a potom zas ináč. Naživo je napriek určitému konzervatizmu nový Civic dobre rozoznateľný aj v späťáku. Takže ide naozaj len o radikálnu zmenu voči predchodcovi, voči konkurencii nevyzerá nijak zvlášť nudne ani spiatočnícky.
To máš pravdu a je to pre Hondu a niektorých Japoncov všeobecne typické, od mantinelu k mantinelu. Ale ako som písal, radšej nekonfliktný základ a po prizdobení vo verzii type R to môže byť akurát, než expresívny základ a v type R úplný cirkus.
Tak Civic mi doteraz neprekážal v hociktorej generácii, aj tie ufá boli síce iné a odlišné, ale uhladené a celkom pekné. Honda je celkovo dnes docela OK, skôr mám problém s autami ako je Toyota C-HR, jej dizajn vo mne vzbudzuje priam odpor. Nechápem, ako môže mať niečo tak hnusné obchodný úspech.
je porovnáván hatch 11. generace se sedanem generace 10. Už z toho porovnání je jasné, že je to spíše liftback a že hatch víceméně chybí. V současné generaci je pouze liftback a klasicky sedan, oboji exteriérově naprosto fádní. Dobře se prodávalo UFO a proč? Protože nebylo fádní. 11. generace zhasne za Civicem v Evropě.
V Európe to nebude mať ľahké no celosvetovo je to zrejme jediné auto ktoré má ambíciu poraziť Corollu a zatiaľ tomu všetky čerstvé porovnávačky nasvedčujú. Civic nie je zlý, to skôr Európa je zlá. Mne sa design páči, kto mal skúsenosti so staršími Hondami tak si ihneď všimne jeho odkaz, je to také vytriezvenie a návrat ku klasike.
Honda umi oboji, jak vystredni design, tak klasiku.
Predchozi HB byl na me skoro trochu moc.
Ale tenhle HB je pro me hezci nez sedan.
Souhlas s Topperem. :-)
PS Civic X mel podle marketingu nahradit i Accord. Kdo s nim jel, tak vi, o cem je rec. Predvsim o kvalitach podvozku. A o dojmu vetsiho auta. Myslim ze XI to dotahne jeste dal. Velmi dospele auto. :yes:
Podvozok Civica 10G je famózny.. Videl som losí test na "https://www.km77.com/" a máločo tak civilné malo taký dobrý výsledok...
Ak by som kupoval auto dnes, tak Civic znova zaradím do výberu ako pred 4 rokmi.
Videl som obyčaný Jazz a ten bol ešte prekvapujúcejší - hlavne v tom, že od takého auta by nikto nečakal podobne skvelý výsledok. Naopak - napríklad Mazda CX-3 bola čistá hrôza :-!
Ale s avizovanou motorizací v Evropě - ne. Dojde vůbec Evropa k vystřízlivění a přestane vnucovat něco, co nikdo nechce a o existenci čeho již řada expertů hlasitě pochybuje ? Vidím to tak, že průměrný věk evropského vozového parku poletí nahoru. Automobilový průmysl poslední dobou dostává jednu ránu za druhou (omezování výroby pro nedostatek čipů a jiných dílů, dotacemi pokřivený trh s auty která nikdo nechce, nesmyslné regulace a penalizace výrobců za nedodržování emisních limitů, kdy toto znečišťování a v daleko větší míře se jen přesouvá do jiné části planety). Jsme ve slepé uličce.
Predajný trhák to nebude, ale... ak sa ma niekto spýta, čo si má vybrať - Civic mu určite doporučím... Aj tak väčšina nakoniec kúpi Škodu / VW, prípadne Hyundai a niečo podobné.
Pretože ten VW ti paradoxne nevnucuje iba hybrid, ponúka v Golfe 7 čistých benzínov, 3 čisté nafty, 2 mildhybridy a 2 plugin-hybridy, takže si vyberie úplne každý (a to sa nebavím o výbere prevodoviek a pohonov). Kdežto Civic ponúka iba jediný motor (do príchodu CtR v 2022) a to hybrid a iba s automatom. Takže aj keby sa mi Golf akokoľvek nepáčil, pri tejto dvojici neváham a beriem Golf.
Teraz som niekde čítal článok o plánoch Škody do roku 2030 https://www.auto.cz/…jsi-cisla-139714
konkrétne:
"Zjednodušení výrobních procesů, snížení dostupných kombinací o 40 %"
Ja tomu rozumiem tak, že sa bude znižovať ponuka výbav / motorov...
Predpokladám, že Japonci vedia, prečo to robia tak ako to robia. Prehnaná možnosť výberu komplikuje výrobu a navyšuje cenu.
Na druhej strane - niekomu vyhovuje vyskladať si auto do posledného detailu, inému je skôr po chuti vybrať si jednu z 5 výbav a jeden z 3 dostupných motorov.
Vidím to podobne... Stačí jeden úsporný motor, športový, hybrid a povedzme diesel. 4 motorizácie a vyberie si každý. K tomu 3 až 5 výbav, pár doplnkových vecí a stačí. Jednoduchá logistika, výroba, lepšie ceny - OK, tak vyšší zisk :-!
Je opravdu smutné, že to má být jen hybrid... To by mi velmi chyběl MANUÁL, který k Hondě tohoto typu neodmyslitelně patří. V USA, kde manuál tvoří jen asi desetinu prodejů, ho dostanou i s 2.0L a v EU, kde je s manuálem 9 z 10ti Civicu máme dostat hybrida a Automat ? NÉ DÍKY... :'-(
Je to podobné ako u Corolly. Buď základ (1,2T alebo 1,5 atmosferický 3 valec u sedana), alebo dve varianty hybridu - IBA s automatom. O pár rokov manuálne prevodovky zaniknú celkom.
U Corroly je v nabídce 1.5 s manuálem i automatem a u 1.8 hybrid je pouze automat, nicméně zůstává alespoň nějaká svoboda výběru. Globální problém je v tom, že nabídka nereflektuje poptávku nýbrž regulace.
neviem ako v CR, na SK su pri corolle tieto moznosti
sedan: 1,8 hybrid (automat), 1,5 atmo (manual) atmo benzin len 3valec co je pre sedan nedostojna motorizacia
hatchback: 1,2T (manual aj automat), 1,8 hybrid (automat), 2,0 hybrid (automat)
obavam sa ze civicom 11G pre EU to honda pojala dost radikalne: 1 motor, 1 karoseria, 1 prevodovka, 2 nanajvys 3 stupne vybavy, zaklad tipujem na 28000 EUR
type R s turbo benzinom a manualom - cenovo nic pre bezneho cloveka
nie je potrebny ani vyssie spomenuty topperov "polibek smrti" a je jasne ze predaje budu biedne, honda mi je sympaticka, civic jazdi (aj bude jazdit) spickovo, ale pre mna je honda po mitsubishi dalsi adept na ukoncenie aktivit v EU
Mám rád manuály, ale dnes by som rozmýšľal aj o hybridnej Toyote Corolle. Tu je v ponuke len automat. Buď by som sa s tým zmieril, alebo kúpil niečo iné...
Zatiaľ zmenu neplánujem a užívam si manuálne radenie... Minule sa ma dcéra pýtala... "To ťa baví toľko hýbať tou pákou?" A ja že "veľmi ma to baví" ;-).
typ karosérie ani poriadny hatch ani kupé. Za mňa teda nič-moč, a pohony tomu nasadili korunu. Väčšine ľudí to asi ale stačiť bude. Vraj kráľ segmentu, možno niekde v Bangladéši.
PS Zajimavy je, ze Civic X mel manual, 1.0 turbo, 1,5 turbo a dokonce i diesel (vyborny, neporovnatelny s 1.6 tdi.. a jako jeden z prvnich EU6) a spickovy podvozek a presto se z nej prodejni trhak nestal.