Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic přijíždí v další karosářské verzi. Hatchback chce zaujmout praktičností

Ondřej Mára
Diskuze (120)

Modelová rodina nové generace Hondy Civic se rozrůstá o kompaktnější verzi hatchback, ta však nabídne ještě vyšší důraz a praktičnost.

Honda Civic jedenácté generace se představuje ve svém druhém karosářském provedení, kterým je kompaktnější hatchback. Ten bude v nabídce doplňovat reprezentativnější sedan, který Honda představila již v dubnu. S třídveřovým kupé ani kombíkem už se pak v jedenácté generaci nepočítá. Co tedy novinka nabídne?

Hatchback dostal například novou masku chladiče s šestiúhelníkovými průřezy, namísto horizontálních linek sedanu, která by měla působit sportovněji. Největší změna se ale samozřejmě odehrála vzadu. Automobilka zkrátila zadní převis o 12,4 centimetru a upravila sklon zádi s pátými dveřmi. Vůz tak na první pohled působí výrazně kompaktněji a dynamičtěji.

Vzadu si také můžeme všimnout přepracovaných svítilen, které jsou propojené tenkou linkou třetího brzdového světla, kopírující tvary spoileru, integrovaného do pátých dveří. Ty by navíc měly být vyrobeny z lehkého kompozitního materiálu.

Po otevření víka by měl kufr nabídnout o 4 cm širší nakládací otvor. Automobilka zatím bohužel neupřesnila velikost zavazadelníku, praktickým doplňkem však budou sklopná zadní sedadla, dělená v poměru 60/40. Zadní pasažéři by navíc měli dostat o 35 mm více prostoru pro nohy. Díky větším bočním oknům a oknu v C sloupku by navíc kabina vozu měla působit prostorněji.

Video se připravuje ...

Stejně jako sedan, i hatchback by měl nabídnout až o 19 % vyšší tuhost karoserie ve srovnání s minulou generací. Automobilka se navíc pochlubila, že u hatchbacku upravila podvozek a systém řízení, díky čemuž by měl hatchback nabídnout ještě sportovnější pocit z jízdy.

Zatímco v zámoří bude Civic dostupný s 2,0litrovým a 1,5litrovým motorem, do Evropy dorazí výhradně s hybridní motorizací e:HEV. Parametry pohonné jednotky zatím automobilka bohužel neupřesnila, má na to však stále dostatek času. Jedenáctá generace Civicu hatchback by totiž na evropském trhu měla být dostupná až od srpna příštího roku.

Ondřej Mára
Diskuze (120)

Doporučujeme

Avatar - 2bep
26. 6. 2021 13:54
Re: Kral segmentu
Už roky zde máš firmy specializující se na dovoz auta z USA a už do tohoto businessu začínají nakukovat někteří CZ dealeři a tahaj takto třeba Accordy nebo Acury.
Avatar - palix
25. 6. 2021 21:08
Re: Motorizace
Mám rád manuály, ale dnes by som rozmýšľal aj o hybridnej Toyote Corolle. Tu je v ponuke len automat. Buď by som sa s tým zmieril, alebo kúpil niečo iné...
Zatiaľ zmenu neplánujem a užívam si manuálne radenie... Minule sa ma dcéra pýtala... "To ťa baví toľko hýbať tou pákou?" A ja že "veľmi ma to baví" ;-).
Avatar - palix
25. 6. 2021 21:05
Re: Dizajn OK
Vidím to podobne... Stačí jeden úsporný motor, športový, hybrid a povedzme diesel. 4 motorizácie a vyberie si každý. K tomu 3 až 5 výbav, pár doplnkových vecí a stačí. Jednoduchá logistika, výroba, lepšie ceny - OK, tak vyšší zisk :-!
Avatar - palix
25. 6. 2021 21:02
Re: V nasich krajinach fail
Ako tak vnímam Civic 10G - nejazdí ich veľa, ale "bezvýfukových" 1,0T je menej ako 2-výfukových 1,5T ;-)
V každom prípade sedan má 1,5T za lepšiu cenu.
Avatar - palix
25. 6. 2021 21:00
Re: Kral segmentu
Pokiaľ sa tým začne zaoberať nejaká firma, tak by to fungovalo. Ináč by som povedal, že zo 100 ľudí by si doviezlo auto z USA / Kanady zanedbateľné množstvo ľudí. Koľkým stoja za to tie vybavovačky?