Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Barkas B 1000: Dvoudobý východoněmecký dělník se vyráběl třicet let

11 komentářů

topten
jako malej pamatuju, kdyz jsme s nasi skodou 100 jeli do DDR k mori, protoze nas komunisti jinam nepustili, tak soubezne s rozpadajici se dalnici postavenou za hitlera byla silnice, po ktere se pred nami ritil tenhle barkas v sanitni uprave s vyjici houkackou a blikajicim majakem. ac se s tou stovkou nedalo jet trvale vic nez 100, tak jsme tuhle sanitku pospichajici k pacientovi nebo s pacientem do nemocnice dojeli aaa minuli...
tak snad pacient, narozdil od DDR a jeho socialistickych vydoblitku, prezil.
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
topten
1203 bez problemu pres stovku vytahla a i tak to byl uz v osmdesatkach beznadejne zastaralej srot.
barkas patril do sedesatejch let, mozna do poloviny sedmdesatejch, ale urcite ne do pozdnich osmdesatek a v provedeni zasahovy sanitky uz vubec ne.
i tohle vypovida do jakyho extremu to dotahli komunisti v DDR oproti jejich tridnimu nepriteli v zapadnim nemecku.

opevovat srot, kterej byl starej jeste nez se z rysovacich prken dostal do vyroby a pak se vyrabel 30 roku, to me prijde uplne mimo
PavelK_
Ale však to byla i ostudná reportáž v AMR, že Karosy na dálnici předjíždějí houkající 1203.
Avatar - Stejsn
Stejsn
původní troska s dvanáctkou motorem "bez problémů" stovku teda nevytáhla, pozdější patnáctka TAZ (aliaz trnavská pomsta) sice jo, jenže se rozpadala za letu. Mám obě, vím o čem mluvím. Živě si pamatuju houkající trosku sanitku na starokolínský silnici, když nám bylo trapný jí předjet a jela na plnej céres devadesát. S tou barkárnou si neměly co vyčítat.
Arese
To já zas pamatuju, jak jsem jako starší školou povinné dítko se svým kámošem jeli autobusem ŠM11 v jednom nejmenovaném moravském městě do prudkého táhlého stoupání. A v něm předjeli houkající a blikající mikrobus Š 1203 Veřejné bezpečnosti, který se doslova plazil (zřejmě na 2. rychlostní stupeň), protože v něm sedělo několik tělnatých příslušníků a asi vezl i nějakou těžkou výbavu, protože zadek měl až na zemi. Celý autobus z toho měl úžasnou prču a lidi jen těžko skrývali smích. My s kámošem jsme se samozřejmě řechtali naplno. Ten autobusák byl fakt frajer, že si to vůbec dovolil předjet, ale to nám tehdy nedocházelo. 😒] 😒] 😒]
traveldrive
No tá pôvodná mala len nejakých 33 kW, takže sa niet čo diviť. TAZ1500 nemal vôbec vzniknúť, v tej dobe už malo byť to auto minulosťou. Holt smola, neboli peniaze a nebola vôľa robiť lepšie auto - návrhov bolo v priebehu času viacero, ale snahu a šikovnosť ľudí vždy nejaký významný straník zatrhol. Holt nie všetko bolo za socíku dobré. 😉
traveldrive
píš, prosím, viac článkov. Sú pomaly jediné na ACZ, ktoré majú úroveň. :yes:
Arese
...je parádní svoji podrobností i spoustou přiložených dobových fotek!
Pamatuju se, jak jsme se s klukama na základce vždy hádali, jestli je větší automobilý šrot "naše" 1203, nebo tento Barkas. 😁 Jednoznačného výsledku jsme se nikdy nedobrali, příznivci dederónského užitkového stroje argumentovali moderním předním pohonem, zastánci české popelnice naopak Barkas kritizovali za smrdutý dvoutaktní motor... 😒]
karelprdel1
Barkasy jsem měl 2 ještě koncem 90. let, projezdili jsme s nimi s dětmi několik letních dovolených i v Rakousku a Německu. V té době se to ještě hemžilo na silnicích i zmiňovanými dvanáctsettroskami, a můžu z vlastní zkušenosti potvrdit, že Barkas vždy "slavně zvítězil" , ať už ve stoupáních nad Mohelnicí,
nebo v dálničním provozu, o zatáčkovitých cestách ani nemluvím. 1203 byly tehdy už většinou čtyřstopé mimochodnice, já měl naopak na Barkasu kola 14" z Volhy, na nichž mělo auto větší rozchod a mnohem líp se v zatáčkách chovalo. S Troskou jsem taky jezdil, to bylo peklo, neředilo to, moc nebrzdilo, a v zatáčkách se muselo hodně opatrně. Barkas byl po všech stránkách lepší, i ten původně předválečný dvoutakt překonával předválečnou konstrukci z Boleslavi. A se spotřebou to bylo taky hodně podobné, 1203 jezdily taky přes 10l/100km
Exidy
Ahoj všem,

pamatuji v 80. letech (kolem roku 1985) jeden bleděmodrý Barkas valník, provozovaný jako nákladní taxi, s hranatými předními světly. Dojížděl do centrálního výdeje v OD Kotva. Víc jich asi nebylo...