Veterán
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
...je parádní svoji podrobností i spoustou přiložených dobových fotek!
Pamatuju se, jak jsme se s klukama na základce vždy hádali, jestli je větší automobilý šrot "naše" 1203, nebo tento Barkas. 😁 Jednoznačného výsledku jsme se nikdy nedobrali, příznivci dederónského užitkového stroje argumentovali moderním předním pohonem, zastánci české popelnice naopak Barkas kritizovali za smrdutý dvoutaktní motor... 😒]
Pamatuju se, jak jsme se s klukama na základce vždy hádali, jestli je větší automobilý šrot "naše" 1203, nebo tento Barkas. 😁 Jednoznačného výsledku jsme se nikdy nedobrali, příznivci dederónského užitkového stroje argumentovali moderním předním pohonem, zastánci české popelnice naopak Barkas kritizovali za smrdutý dvoutaktní motor... 😒]
karelprdel1
Barkasy jsem měl 2 ještě koncem 90. let, projezdili jsme s nimi s dětmi několik letních dovolených i v Rakousku a Německu. V té době se to ještě hemžilo na silnicích i zmiňovanými dvanáctsettroskami, a můžu z vlastní zkušenosti potvrdit, že Barkas vždy "slavně zvítězil" , ať už ve stoupáních nad Mohelnicí,
nebo v dálničním provozu, o zatáčkovitých cestách ani nemluvím. 1203 byly tehdy už většinou čtyřstopé mimochodnice, já měl naopak na Barkasu kola 14" z Volhy, na nichž mělo auto větší rozchod a mnohem líp se v zatáčkách chovalo. S Troskou jsem taky jezdil, to bylo peklo, neředilo to, moc nebrzdilo, a v zatáčkách se muselo hodně opatrně. Barkas byl po všech stránkách lepší, i ten původně předválečný dvoutakt překonával předválečnou konstrukci z Boleslavi. A se spotřebou to bylo taky hodně podobné, 1203 jezdily taky přes 10l/100km
nebo v dálničním provozu, o zatáčkovitých cestách ani nemluvím. 1203 byly tehdy už většinou čtyřstopé mimochodnice, já měl naopak na Barkasu kola 14" z Volhy, na nichž mělo auto větší rozchod a mnohem líp se v zatáčkách chovalo. S Troskou jsem taky jezdil, to bylo peklo, neředilo to, moc nebrzdilo, a v zatáčkách se muselo hodně opatrně. Barkas byl po všech stránkách lepší, i ten původně předválečný dvoutakt překonával předválečnou konstrukci z Boleslavi. A se spotřebou to bylo taky hodně podobné, 1203 jezdily taky přes 10l/100km
Exidy
Ahoj všem,
pamatuji v 80. letech (kolem roku 1985) jeden bleděmodrý Barkas valník, provozovaný jako nákladní taxi, s hranatými předními světly. Dojížděl do centrálního výdeje v OD Kotva. Víc jich asi nebylo...
pamatuji v 80. letech (kolem roku 1985) jeden bleděmodrý Barkas valník, provozovaný jako nákladní taxi, s hranatými předními světly. Dojížděl do centrálního výdeje v OD Kotva. Víc jich asi nebylo...
tak snad pacient, narozdil od DDR a jeho socialistickych vydoblitku, prezil.
barkas patril do sedesatejch let, mozna do poloviny sedmdesatejch, ale urcite ne do pozdnich osmdesatek a v provedeni zasahovy sanitky uz vubec ne.
i tohle vypovida do jakyho extremu to dotahli komunisti v DDR oproti jejich tridnimu nepriteli v zapadnim nemecku.
opevovat srot, kterej byl starej jeste nez se z rysovacich prken dostal do vyroby a pak se vyrabel 30 roku, to me prijde uplne mimo