Novinky
Ozzman
5
500 km za ideálních podmínek a ještě jen sporadická část ev aut... Ať je diesel jakej chce, tohle je přesně jeho deviza... myslím, že kdyby měl takhle velkou nádrž hybrid, tak by to dal taky... ale nemá 😁
Přejít do diskuze
VDC_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
V rámci zkvalitnění webu bych přihodil pár dalších vyskakovacích reklam, na které nefunguje žádná ochrana, ať se z toho potentujeme nejen my čtenáři, ale i naše počítače.
Tak ujel přes 2500km nebo ne ? A to se jelo teď někdy ? Z článku není poznat jestli někdo pokořil starý rekord nebo ne ? To je zas čtení o ho*ně..
A už poslali? Ja som ich vždy poslal do péčka a vždy mi za pár dní napísal niekto iný o trošku iný príbeh... Sakriš, mal by som to už začať riešiť, keby všetko vyšlo, je zo mňa miliardár. 😁 😁 😁
Stačí se podívat na fotku auta v němž byl rekord dosažen. Chvíli jsem si myslel, že je to dnešní druhý retrotest 😉
Až na to, ze tenhle motor není ani moderní, ani ekologický. Tam bude max euro4, možná VW euro5, takže v reálu na úrovni euro0.
Když 2.0tsi jede při 90km/h za 5l,1.2tsi za 4 tak proč by nemohlo nové TDI jet za 3l ale tohle nechápou jen ti řidiči co nemají koncern auta ale jiné otesánky jiných značek.
Ted jsem narazil na vyborne statistiky a pravdy o baterkach v existujicich EV.
Nektere veci jsem netusil😒br /> - nabijeni do 80% je dulezite, cas od casu na 100% je v poradku (1 z 10 nabiti za zivotnost EV)
- kriticke je udrzovat baterky ve spravne teplote, tj. dobry termalni management - dobre chlazeni i ohrivani v zime
- kdyz je vyse splneno, potom NENI ROZDIL v rychlosti nabijeni a zivotnosti (historie statistiky 9 let, rozdil pod 0,5% mezi pomalym a rychlym nabijeni) - tj rychlonabijeni je pro baterku uplne stejne jako pomale nabijeni, pokud je dobre chlazena pri nabijeni - nejvetsi prekvapeni
- degradace pri dobrem termalnim managementu (v podstate vsechny EV krome Nissan Leaf) je velmi pomala, nejprve klesa vice a za 5 let je to 90%, potom klesa mene a za 9 let je to 84%
- Nissan Leaf je vyjimka a nema chlazeni baterek, degradace je hrozna, pod 70% za 8 let a problemy s baterkami
Nektere veci jsem netusil😒br /> - nabijeni do 80% je dulezite, cas od casu na 100% je v poradku (1 z 10 nabiti za zivotnost EV)
- kriticke je udrzovat baterky ve spravne teplote, tj. dobry termalni management - dobre chlazeni i ohrivani v zime
- kdyz je vyse splneno, potom NENI ROZDIL v rychlosti nabijeni a zivotnosti (historie statistiky 9 let, rozdil pod 0,5% mezi pomalym a rychlym nabijeni) - tj rychlonabijeni je pro baterku uplne stejne jako pomale nabijeni, pokud je dobre chlazena pri nabijeni - nejvetsi prekvapeni
- degradace pri dobrem termalnim managementu (v podstate vsechny EV krome Nissan Leaf) je velmi pomala, nejprve klesa vice a za 5 let je to 90%, potom klesa mene a za 9 let je to 84%
- Nissan Leaf je vyjimka a nema chlazeni baterek, degradace je hrozna, pod 70% za 8 let a problemy s baterkami
Pekná kalkulačka je k Enyaqu na https😐/fuelsavings.skoda-auto.com/004/en-com/
Od max 572 km dojazdu
- sám vodič v prázdnom aute, plná baterka, mierne počasie, eco jazda, v meste
Po 250 km dojazdu
- plne naložené auto, plná baterka, v zime, športová jazda, po diaľnici
Nemyslím, že by boli v Škode pesimisti a nejako znižovali odhady. Možný by bol skôr opak. A otázka čo spraví kapacita baterky po pár rokoch 🤷♂️
Od max 572 km dojazdu
- sám vodič v prázdnom aute, plná baterka, mierne počasie, eco jazda, v meste
Po 250 km dojazdu
- plne naložené auto, plná baterka, v zime, športová jazda, po diaľnici
Nemyslím, že by boli v Škode pesimisti a nejako znižovali odhady. Možný by bol skôr opak. A otázka čo spraví kapacita baterky po pár rokoch 🤷♂️
...ale podstatná jsou uvedená fakta - moderní TDI motory jsou nejen velmi ekologické, ale i fantasticky úsporné! 😄 :yes: :yes: :yes: Elektrozrkaty jim poměrem užitná hodnota/cena nesahají ani po ventilky! 😒]
To byla jen zkouška. Já s tím na spotřebu jezdit dlouhodobě nebudu, není to moje auto a naftu neplatím, je mi úplně jedno jestli s tím jedu za 3 nebo za 6. Každopádně je to nejúspornější diesel, se kterým jsem kdy jel.
Sokromě mám benzínové auto, se kterým dlouhodobě jezdím kolem 8 litrů a jsem spokojený... Já mám trochu jiné priority, než nízká spotřeba...
Sokromě mám benzínové auto, se kterým dlouhodobě jezdím kolem 8 litrů a jsem spokojený... Já mám trochu jiné priority, než nízká spotřeba...
26km, to pojedu z kopce a budu na 2 litrech, nebuď k smíchu. Hoď sem aspoň 100km trasu. Ale jo, chápu, to by už tak hezké nebylo.
a konečně někdo odjel eco "závod", aby měl stejnou spotřebu ( v přepočtu na emise ) jako pří běžné jízdě Camry.
https😐/moje.auto.cz/?…
Dát si někde na rovné státovce bez kopců 75 tempomat, jak to vypadá že to měli i zde, tak se na těch 3.1 s hybridem dostanu.
Jen by mně zajímalo, kolik NOx to vyprodukovalo. Čím nižší spotřeba u dieselu, tím vyšší NOx. Dost pochybuju, že se to vešlo do normy alespoň EURO4
https😐/moje.auto.cz/?…
Dát si někde na rovné státovce bez kopců 75 tempomat, jak to vypadá že to měli i zde, tak se na těch 3.1 s hybridem dostanu.
Jen by mně zajímalo, kolik NOx to vyprodukovalo. Čím nižší spotřeba u dieselu, tím vyšší NOx. Dost pochybuju, že se to vešlo do normy alespoň EURO4
S elektrem aby jsi ujel 500km musíš jet max 45km/h z kopce, vyplé radio, klimu a ani nenabijet telefon, a teplota nad 28°C pak možná ujedete 350km..
S 10 let starým 1.2tsi 77kW se dá jezdit za 5.5 na 100, ale protože nemám chuť se plazit 80kou a protože nechci dělat na silnici vagínu, aby za mnou byl kilometrový vláček chybujících nerváků, reálně tě spotřeby nikdy nedosáhnu.
"26km, to pojedu z kopce a budu na 2 litrech, nebuď k smíchu" - to znie, že to nespochybňuješ.
Jo sú eco rallye, kde jazdia za 2,5-3,5l, zatiaľ som tdi Evo ešte nevidel na takom.
Jo sú eco rallye, kde jazdia za 2,5-3,5l, zatiaľ som tdi Evo ešte nevidel na takom.
Ja to nezpochybnuji. Vzdyt tu jsou různá eco rallye, kde to můžeme vidět. Ale s reálným a bezpečným provozem to nemá moc společného.
Myslím, že na 3,1l na 100 nepotrebuješ v o4 tdi Evo zrovna voľný pád. Tak len načrtnem, nad čím sa dá zamyslieť pred výsmechom. Všetky testy chvália Evo za spotrebu. V autožurnále to kvantifikovali na 0.7l pri jazde dvomi Passatmi za sebou kombinovaný okruh.
No a keď si vezmem môj "užratý" passat 2.0tdi 140kw ktorý sa vie pri jazde mimo diaľnice (a mesta) v kľude pohybovať okolo 4.5l tak mi príde 3.1 v o4 pri snahe o eko jazdu ako dosiahnuteľný cieľ a ani kopec dole nemusí byť možno.
No a keď si vezmem môj "užratý" passat 2.0tdi 140kw ktorý sa vie pri jazde mimo diaľnice (a mesta) v kľude pohybovať okolo 4.5l tak mi príde 3.1 v o4 pri snahe o eko jazdu ako dosiahnuteľný cieľ a ani kopec dole nemusí byť možno.
, ze to auto naftu vyraba (ako O1 1.9) 😒]
Prajem vela stastia pri recyklacii starych clankov a mnoho dalsich napadov, ako ludom tlacit videoreklamy (a ine), kde da len da.
Prajem vela stastia pri recyklacii starych clankov a mnoho dalsich napadov, ako ludom tlacit videoreklamy (a ine), kde da len da.
Koncern VW máme stále. Např leon 1.5tsi ukazuje krásných 5.2l, ale reálná je 6.1 dle tankování. Takze tam ty nízké hodnoty beru s rezervou. Passat 2.0tdi ukazuje 5.6 a reálné tech 5.6 jezdi. Evidentne to umí nastavit.
S Octavii 1.6tdi jsem jeden čas jezdil za 4.1. Při tankování mne to překvapilo. Podle toho jsme měl mít 5.3 spotřebu. Buď záměrně se spotřebou lžou, nebo špatně měří kilometry.
S Octavii 1.6tdi jsem jeden čas jezdil za 4.1. Při tankování mne to překvapilo. Podle toho jsme měl mít 5.3 spotřebu. Buď záměrně se spotřebou lžou, nebo špatně měří kilometry.
Já nemám důvod cokoliv zkreslovat. Bylo to po dálnici d5, chvilku klesání, pak ale zase naopak stoupání, rovina. Kdybych jel místo 90-100, 80kou dostanu se pod 3 litry. A klidně se zblázněte...